10.000 kilometer per jaar op je 18e? Dat rijden mijn ouders net in een jaar.quote:Op maandag 28 december 2009 19:25 schreef MaGNeT het volgende:
Brandstof: 100 euro per maand (bij 10.000km per jaar)
Verzekering en wegenbelasting: 55 euro (erg laag voor een 18 jarige ; op naam ouders?)
Onderhoud: 50 euro per maand
Ik kom sowieso al op 205 euro per maand en dan reken ik voorzichtig.
Ik rij het in 4,5 maand, anderen in 5 weken...quote:Op maandag 28 december 2009 19:25 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
10.000 kilometer per jaar op je 18e? Dat rijden mijn ouders net in een jaar.
Als jongere lijkt me 5.000 per jaar wat reëler. Maar goed, los van dat is het toch onbegonnen werk.quote:Op maandag 28 december 2009 19:26 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik rij het in 4,5 maand, anderen in 5 weken...
10.000 lijkt me een mooi begin om vanuit te gaan.
Naja, oké. In dat geval is hij 50 euro kwijt aan brandstof.quote:Op maandag 28 december 2009 19:28 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Als jongere lijkt me 5.000 per jaar wat reëler. Maar goed, los van dat is het toch onbegonnen werk.
Och, niet zoals iedereen.quote:Op maandag 28 december 2009 19:36 schreef sebaz het volgende:
Je budget is niet erg realistisch.
Begin kleiner, net zoals iedereen. m de zoveel jaar koop je een betere (duurdere) auto tot je bij je BMW bent.
Meer werken helpt erg daarbij
Oke, zoals als jij danquote:Op maandag 28 december 2009 19:37 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Och, niet zoals iedereen.
Al ben ik wel begonnen met een Fiat Panda
Ook nog wel een witte hoorquote:Op maandag 28 december 2009 19:22 schreef Barcaconia het volgende:
Ik weet nog een mooie gele e36 te koop. Misschien iets voor je?
Zo weinig? Hebben ze geen werk, en rijden ze alleen op zondag ofzo?quote:Op maandag 28 december 2009 19:25 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ja, want zonder auto kom je niet naar je werk natuurlijk...quote:Op maandag 28 december 2009 20:01 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Zo weinig? Hebben ze geen werk, en rijden ze alleen op zondag ofzo?
hij is van '94 en heeft er 188 duizend op zittenquote:Op maandag 28 december 2009 20:11 schreef wesselN het volgende:
En van welk bouwjaar is je potentiële BMW?
Waarom ga je geen ponypackies rijden met je 'nieuwe' patserbak.. Paar kansarme breezersletten op de achterbank en gaaaaaaan!! Vroem vroem!!quote:Op maandag 28 december 2009 19:57 schreef wesselN het volgende:
ik heb toevallig al een schitterende witte gevonden! leer interieurtje, m5 velgen
mooi karretje ik ga denk ik iets zoeken waarmee ik meer kan verdienen zodat ik meer te besteden heb maandelijks en dan moet het wel lukken denk ik
Geïmporteerd uit Polen?quote:Op maandag 28 december 2009 19:22 schreef Barcaconia het volgende:
Ik weet nog een mooie gele e36 te koop. Misschien iets voor je?
Haal die 'stylings' elementen eraf en het lijkt al beter..quote:Op maandag 28 december 2009 20:29 schreef wesselN het volgende:
http://www.gepimped.nl/car/bmw-318-is-140-pk
dit is de advertentie
Wat dacht je van een e30 ofzo?quote:Op maandag 28 december 2009 20:29 schreef wesselN het volgende:
dit is de advertentie
Doe maar niet, een Poolse BMW die van een Turk isquote:Op maandag 28 december 2009 20:38 schreef druppelkut het volgende:
eej Barca, die gele 36 wat is dat voor iets? mijn fr0d is nl op sterven na doowd
owkeequote:Op maandag 28 december 2009 20:39 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Doe maar niet, een Poolse BMW die van een Turk isStaat ook in PTA
18 jaar oud, meer dan 3 ton gelopen. Ik begrijp niet dat mensen daarin willen rijden.quote:Op maandag 28 december 2009 20:43 schreef Hyperdude het volgende:
Deze kost de helft en ziet er 10 keer beter uit.
Km. stand hebben ze vast ook niet mee geknoeid.![]()
http://www.autotrader.nl/auto/kopen/Bmw/3-serie/26WCP/algemeen.htm?sortering=DEFAULT&trefwoord=318&merken=BMW&modellen=3-serie&vanBouwjaar=1984&totBouwjaar=1995&carrosserieAuto=COUPE&dealerTypes=AUTOBEDRIJF&dealerTypes=BOVAG_ABA&dealerTypes=BOVAG_NDA&dealerTypes=MERKDEALER&dealerTypes=PARTICULIER&paginaNummer=1&total=12&pos=8
Afgezien van het feit dat dat ding 3 ton heeft gelopen en 18 jaar oud is blijft het een BMW. Mits goed onderhouden zijn die dingen motorisch prima in orde en het rijdt vaak fantastisch. Erg goede wegligging, sportief weggedrag, erg goede motoren, aardig vermogen standaard en uiteraard RDW.quote:Op dinsdag 29 december 2009 01:12 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
18 jaar oud, meer dan 3 ton gelopen. Ik begrijp niet dat mensen daarin willen rijden.
Ik zou niet weten waarom niet, als het niet een heel ranzig hok is (kans is groot natuurlijk), en het 'torretje is nog goed heb ik geen problemen met een hoge kmstand.. kun je nog eens lachen als je een deukje oploopt op kosten van een ander..quote:Op dinsdag 29 december 2009 01:12 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
18 jaar oud, meer dan 3 ton gelopen. Ik begrijp niet dat mensen daarin willen rijden.
Als je zo redeneert kun je ook wel je oude kleren blijven dragen. Die bedekken ook je lichaam, helpen ook tegen de kou.quote:Op dinsdag 29 december 2009 01:40 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik vind heel die consumptie maatschappij idioterie maar matig, alles moet maar nieuwer en nieuwst, mensen kopen zich de pleuris om vervolgens leeggeklopt te worden, nieuw rijden kost je een godsvermogen aan afschrijving, en met een wat oudere auto kom je net zo goed op plaats bestemming, daar zit ook een kachel in, en een radio enzo, écht waar![]()
Ik koop ook alleen maar nieuwe kleding als mijn oude naar de knoppen is.. ik ben geen wijfquote:Op dinsdag 29 december 2009 01:51 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Als je zo redeneert kun je ook wel je oude kleren blijven dragen. Die bedekken ook je lichaam, helpen ook tegen de kou.
Sommige mensen vinden het prettig om een jonge, schone, mooie auto te hebben, net zoals mensen graag mooie schone kleren aantrekken, waarin zij zich prettig en representatief voelen.
Maar precies wat je zegt, een wat oudere auto, dus geen auto die net zo oud is als TS zelf!
Dat is vragen om problemen.
Het geld wat hij gegarandeerd zal moeten besteden aan reparaties, zal zowat gelijk zijn aan de prijs van zo'n auto.
Al is het een BMW, die hebben ook een technische levensduur.
Heej Turkquote:Op dinsdag 29 december 2009 01:54 schreef Turquaz52 het volgende:
Ik betaal voor mijn 318I 1.8 8v (dus geen 16v) Automaat 150 euro per kwartaal belasting en 58 euro per maand verzekering, beide op mijn naam, provincie Limburg..
Dus hoe kom je er bij
35K zeker?quote:Op maandag 28 december 2009 19:28 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Als jongere lijkt me 5.000 per jaar wat reëler. Maar goed, los van dat is het toch onbegonnen werk.
Koop nooit een auto van zo'n figuur.quote:Op maandag 28 december 2009 20:29 schreef wesselN het volgende:
dit is de advertentie
10 euro? Daar rij ik hooguit 65/70km meequote:Op dinsdag 29 december 2009 02:08 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Heej Turk![]()
Die jongen heeft een budget van 100¤ per maand voor zijn waggie, do the math dude
Auto is geen levensbehoefte.quote:Op dinsdag 29 december 2009 01:51 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Als je zo redeneert kun je ook wel je oude kleren blijven dragen. Die bedekken ook je lichaam, helpen ook tegen de kou.
Sommige mensen vinden het prettig om een jonge, schone, mooie auto te hebben waarmee ze voor dag kunnen komen, net zoals mensen graag mooie schone kleren aantrekken, waarin zij zich prettig en representatief voelen.
Maar precies wat je zegt, een wat oudere auto, dus geen auto die net zo oud is als TS zelf!
Dat is vragen om problemen.
Het geld wat hij gegarandeerd zal moeten besteden aan reparaties, zal zowat gelijk zijn aan de prijs wat hij ervoor betaalt.
Al is het een BMW, die hebben ook een technische levensduur.
Ik zou 'm ook niet kopen.quote:Op dinsdag 29 december 2009 01:12 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Jouw verhaal over een jonge, mooie, schone, representatieve nieuwe auto vind ik dan ook weer wat overdreven. Als je een auto hebt die het altijd doet en je veilig en vlot van A naar B brengt en daar zelf tevreden mee bent, is het wat mij betreft OK.quote:Op maandag 28 december 2009 20:37 schreef Hyperdude het volgende:
Ik zou er niet aan beginnen op een zo'n minimaal budget.
Kans dat je er op leegloopt is volgens mij nogal groot.
je auto halen bij een site met de naam gepimped zegt al genoegquote:Op maandag 28 december 2009 20:29 schreef wesselN het volgende:
dit is de advertentie
ook leukquote:Op maandag 28 december 2009 20:39 schreef Cocktailprikker het volgende:
[..]
Wat dacht je van een e30 ofzo?
Leuke prijs! Deze zou ik je auto zou ik je adviseren!!quote:
vet interieur ook zeg ik denk dat ik daar maar eens naar ga kijken!quote:Op maandag 28 december 2009 20:43 schreef Hyperdude het volgende:
Deze kost de helft en ziet er 10 keer beter uit.
Km. stand hebben ze vast ook niet mee geknoeid.![]()
http://www.autotrader.nl/auto/kopen/Bmw/3-serie/26WCP/algemeen.htm?sortering=DEFAULT&trefwoord=318&merken=BMW&modellen=3-serie&vanBouwjaar=1984&totBouwjaar=1995&carrosserieAuto=COUPE&dealerTypes=AUTOBEDRIJF&dealerTypes=BOVAG_ABA&dealerTypes=BOVAG_NDA&dealerTypes=MERKDEALER&dealerTypes=PARTICULIER&paginaNummer=1&total=12&pos=8
quote:Op dinsdag 29 december 2009 11:50 schreef wesselN het volgende:
[..]
vet interieur ook zeg ik denk dat ik daar maar eens naar ga kijken!
eigenlijk wel, want daar zit je tegenaan te kijken.....quote:Op dinsdag 29 december 2009 12:05 schreef invine het volgende:
[..]ja interieur is ook vrij belangrijk bij aankoop van een auto..
Waar slaat dat nou op? Niet elke 18-jarige rijdt als een debiel.quote:Op dinsdag 29 december 2009 08:46 schreef invine het volgende:
TS vouwt zich (mocht die er 1 aanschaffen) om een boom heen.
Belangrijker dan de buitenkant eigenlijk. Je kijkt er als bestuurder altijd tegenaan.quote:Op dinsdag 29 december 2009 12:05 schreef invine het volgende:
[..]ja interieur is ook vrij belangrijk bij aankoop van een auto..
Buitenkant doelde ik ook niet op, ik doelde meer op het feit dat de auto motorisch in orde moet zijn en je daarna druk moet maken over interieur. Maar je kan over het algemeen altijd beter gaan voor een totaal plaatje wat klopt ipv alleen motorisch in orde.quote:Op dinsdag 29 december 2009 13:04 schreef Anne het volgende:
[..]
Waar slaat dat nou op? Niet elke 18-jarige rijdt als een debiel.
[..]
Belangrijker dan de buitenkant eigenlijk. Je kijkt er als bestuurder altijd tegenaan.
@ TS, ik zou het niet doen. Begin eerst maar eens met een goedkoop autootje, of spaar even flink door zodat je geld opzij kunt leggen voor onderhoud ed.
Ik wel, want het blijft een BMW met verlaging, brede bandjes en paardjes onder de kap.quote:Op dinsdag 29 december 2009 13:35 schreef invine het volgende:
[..]
Buitenkant doelde ik ook niet op, ik doelde meer op het feit dat de auto motorisch in orde moet zijn en je daarna druk moet maken over interieur. Maar je kan over het algemeen altijd beter gaan voor een totaal plaatje wat klopt ipv alleen motorisch in orde.
En iemand die zo weinig verstand heeft van auto's, op zijn 18e een bmw wilt rijden en dan gelijk maar zegt ja deze lijkt me wat op een website zoals gepimped.nl, dan verwacht ik geen top prestaties qua rijden.
Fantastische metafoorquote:Op dinsdag 29 december 2009 13:50 schreef Sounddragon het volgende:
Het is en blijft een soort van russische Roulette; een gebruikte auto te kopen.. altijd met 1 kogel in de kamer, en hoe sportiever de auto, hoe meer gevulde kamers
Heel mooi gezegdquote:Op dinsdag 29 december 2009 13:50 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Het is en blijft een soort van russische Roulette; een gebruikte auto te kopen.. altijd met 1 kogel in de kamer, en hoe sportiever de auto, hoe meer gevulde kamers
Waarschijnlijk om de hol/bolheid van de rugleuning in te stellen? (Zo is dat bij Mercedes althans)quote:Op dinsdag 29 december 2009 16:55 schreef Sobraine het volgende:
[ afbeelding ]
Waarom heeft de rechterstoel, een hendel aan de linkerkant??
Ter hoogte van de schouderquote:Op dinsdag 29 december 2009 16:59 schreef Bartaz het volgende:
[..]
Waarschijnlijk om de hol/bolheid van de rugleuning in te stellen? (Zo is dat bij Mercedes althans)
om de stoel naar voren te duwen als je achterin zit denk ik (het is een coupe)quote:
quote:Op dinsdag 29 december 2009 16:55 schreef Sobraine het volgende:
[ afbeelding ]
Waarom heeft de rechterstoel, een hendel aan de linkerkant??
Dat dusquote:Op dinsdag 29 december 2009 17:19 schreef invine het volgende:
[..]
om de stoel naar voren te duwen als je achterin zit denk ik (het is een coupe)
Een snotneus van 18 die een even oud barrel koopt zal wel geen garage hebben, is het niet?quote:Op dinsdag 29 december 2009 17:22 schreef YoshiBignose het volgende:
318is heerlijk motortje, maar met 100 euro per maand ga je het helaas niet redden, tenzij je hem 25 van de 30 dagen in de garage zetmaar dat zou zonde zijn.
Maar die hoort wel aan de deurkant te zitten.quote:
Dergelijke coupés hebben aan beide kanten (van de passagiersstoel) zo'n hendeltje, zodat het makkelijker is voor de persoon achterin om dat ding aan te trekken en/of zodat de bestuurder dat ook kan doen vanaf zijn kant.quote:Op dinsdag 29 december 2009 21:32 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Maar die hoort wel aan de deurkant te zitten.
Zal wel een leer setje zijn wat niet helemaal klopt2 bestuurders stoelen dus.
Klopt wel hoor.quote:Op dinsdag 29 december 2009 21:32 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Maar die hoort wel aan de deurkant te zitten.
Zal wel een leer setje zijn wat niet helemaal klopt2 bestuurders stoelen dus.
Best doenbaar hoorquote:Op maandag 28 december 2009 19:25 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
911 heeft het aan beide kanten.quote:
neej klopt dat is zeker 7jaar te jong en 2ton te weinig voordat ik er mee wil rijdenquote:Op dinsdag 29 december 2009 01:12 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
maar dan koop je toch een bmw uit 1995 voor 700 euro ofzo?quote:Op dinsdag 29 december 2009 23:24 schreef T42 het volgende:
ts koop een goedkope barrel als 1e auto, je rijd er zoiezo een deuk in
Voer 'm maar beetje op, tunen, dan is het geen bah meer hoorquote:
Dat vind je serieus mooi?quote:Op dinsdag 29 december 2009 23:28 schreef Quantie het volgende:
[..]
Voer 'm maar beetje op, tunen, dan is het geen bah meer hoor![]()
[ afbeelding ] ehe
dudeee whats wrong with you.quote:Op dinsdag 29 december 2009 23:30 schreef kikoooooo het volgende:
Een van de lelijkste autos ooit gemaakt imo. Vooral de coupe.
JAZEKER. noem jij eens een mooi model van een automerk op dan?quote:
700 man daar heb je 3 auto's voorquote:Op dinsdag 29 december 2009 23:25 schreef Quantie het volgende:
[..]
maar dan koop je toch een bmw uit 1995 voor 700 euro ofzo?
Woot, waar koop jij je auto's danquote:
Wan-fokking-staltigquote:Op dinsdag 29 december 2009 23:28 schreef Quantie het volgende:
[..]
[ afbeelding ] ehe
Dit ziet er natuurlijk voor geen meter uit... Sjonniebak waar de meeste Sjonnies hun neus nog voor ophalen.quote:Op dinsdag 29 december 2009 23:28 schreef Quantie het volgende:
[ afbeelding ] ehe
Met 100 euro in de maand kom je echt nergens hoor.. zeker niet als je hem dagelijks wil gebruikenquote:Op woensdag 30 december 2009 09:34 schreef hamkaastosti het volgende:
mijn E36 318iS was motorisch niet kapot te krijgen. Koop de onderdelen handig in en ga naar _nooit_ naar de bmw dealer maar na een handige harrie in de buurt en het is wel te doen. Ik ga d'r voor het gemak wel van uit dat je een beetje een fatsoenlijk stabiel inkomen hebt want auto rijden kost gewoon best wat geld.
Wel tof dat je bmw wil rijden. Mijn eerste was een E30 en ik heb nog nooit een ander merk gereden
of het een E30 of E36 is maakt nog wel uit... dus wat voor 318is heb je gezien?quote:Op maandag 28 december 2009 19:18 schreef wesselN het volgende:
hey,
ik ben wessel en ik ben gek op bmw's ik heb een mooie 318is gevonden en zou deze graag aanschaffen
nu heb ik wat twijfel, ik heb namelijk het geld wel om er een aan te schaffen,
maar mijn grootste zorg zit in het blijven rijden en onderhouden.
ik ben dus erg benieuwd of er mensen zijn die mij iets kunnen vertellen over hoe duur het is om onderdelen te vervangen , hoe zuinig ze zijn en of ik met mijn leeftijd en budget er eentje kan kopen en blijven rijden.
maandelijks heb zo'n 100 per maand te besteden aan een auto en ik heb uitgerekend dat hij voor 55 euro per maand verzekerd is en de wegenbelasting betaald is
alle info is welkom
groetjes
Wessel
als je een oudere bmw hebt valt dit ook wel weer mee hoor...quote:Op woensdag 30 december 2009 11:53 schreef M2theC het volgende:
Onderhoud van een BMW is vrij kostbaar, benzine kan ze bijna niet betalen
mijn oudste is 21 jaar oud, 318.000 km gelopen.... en ja, dat is mijn daily!quote:Op dinsdag 29 december 2009 01:12 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Beetje jammer dat je hem niet op je eigen naam verzekerd.. Als je een ongeluk maakt, en eerlijk is eerlijk, op je 18e en een BMW onder je kont, dan is die kans wel degelijk heeeeeel erg groot... kost het je ouders hun no-claim.. Nee lekker ben je dan bezig... Ik zou gewoon een klein koekblik aanschaffen en zelf alles betalen en zo proberen een aantal schadevrije jaren op te bouwen.quote:Op maandag 28 december 2009 19:48 schreef wesselN het volgende:
ja ik wist he eigenlijk al wel
hij wordt idd verzekerd op mijn ouders naam
maar als ik een baan vind waar ik meer mee verdien zou het misschien wel kunnen
want ik heb namelijk iemand met een eigen bedrijf en daar kan ik de onderdelen
en een hoop benzine mee zonder btw krijgen
en ik rijd er zeker geen 10 000 kilometer mee per jaar
Laten we dan maar niet spreken over het feit dat het verzekeren op iemand anders zijn of haar naam in bijna alle gevallen wettelijk verboden is en er toe kan leiden dat de verzekeringsmaatschappij niet uitkeert.quote:Op woensdag 30 december 2009 17:52 schreef theKiD het volgende:
[..]
Beetje jammer dat je hem niet op je eigen naam verzekerd.. Als je een ongeluk maakt, en eerlijk is eerlijk, op je 18e en een BMW onder je kont, dan is die kans wel degelijk heeeeeel erg groot... kost het je ouders hun no-claim.. Nee lekker ben je dan bezig... Ik zou gewoon een klein koekblik aanschaffen en zelf alles betalen en zo proberen een aantal schadevrije jaren op te bouwen.
een e36 advertentie staat op deze sitequote:Op woensdag 30 december 2009 14:30 schreef rival het volgende:
[..]
of het een E30 of E36 is maakt nog wel uit... dus wat voor 318is heb je gezien?
quote:Op dinsdag 29 december 2009 23:28 schreef Quantie het volgende:
[..]
[ afbeelding ] ehe
Verzekering op naam van de ouders nemen & aangeven dat de TS hoofdbestuurder is. Het enige wat de ouders moeten doen om het legaal te maken is 1 ritje per jaar met die wagen uitvoeren.quote:Op woensdag 30 december 2009 18:02 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Laten we dan maar niet spreken over het feit dat het verzekeren op iemand anders zijn of haar naam in bijna alle gevallen wettelijk verboden is en er toe kan leiden dat de verzekeringsmaatschappij niet uitkeert.
Dat wilde ik ook, maar zodra ik als hoofdbestuurder werd genoteerd werd het net zo duur als dat ik 'm op naam zou zetten.quote:Op donderdag 31 december 2009 13:24 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Verzekering op naam van de ouders nemen & aangeven dat de TS hoofdbestuurder is. Het enige wat de ouders moeten doen om het legaal te maken is 1 ritje per jaar met die wagen uitvoeren.
Ik gebruik dezelfde constructie (kost 10% meer dan gewoon op naam van je ouders), en heb nooit problemen ermee gehad (en heb de verzekering al nodig gehad)
Same here.. doet bij geen verzekering meer. Mijn zus had het 8 jaar geleden ook geloof ik maar nu geldt dat niet meer..quote:Op donderdag 31 december 2009 14:44 schreef erikkll het volgende:
[..]
Dat wilde ik ook, maar zodra ik als hoofdbestuurder werd genoteerd werd het net zo duur als dat ik 'm op naam zou zetten.
Die Belgen trappen ze daar misschien nog in.quote:Op donderdag 31 december 2009 13:24 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Verzekering op naam van de ouders nemen & aangeven dat de TS hoofdbestuurder is. Het enige wat de ouders moeten doen om het legaal te maken is 1 ritje per jaar met die wagen uitvoeren.
Ik gebruik dezelfde constructie (kost 10% meer dan gewoon op naam van je ouders), en heb nooit problemen ermee gehad (en heb de verzekering al nodig gehad)
quote:Op maandag 28 december 2009 19:57 schreef wesselN het volgende:
ik heb toevallig al een schitterende witte gevonden! leer interieurtje, m5 velgen
mooi karretje ik ga denk ik iets zoeken waarmee ik meer kan verdienen zodat ik meer te besteden heb maandelijks en dan moet het wel lukken denk ik
hij is van '94 en heeft er 188 duizend op zittenquote:Op maandag 28 december 2009 20:11 schreef wesselN het volgende:
En van welk bouwjaar is je potentiële BMW?
Mijn advies, heel leuk dat je een dikke bak wil kopen (ik ben zelf ook een autoliefhebber als geen ander) maar met jouw budget kom je er echt niet. Zelf heb ik ook op m'n 18e een auto gekocht (geen dikke bak trouwens) en met mijn bijbaan van 10 tot 20 uur per week is het te doen. Maar wanneer je na een x aantal maanden de uitlaat (al snel >400 euro) moet vervangen, dan lach je niet meer.. Dus óf zorg dat je budget hoger wordt, of wacht er even meequote:Op maandag 28 december 2009 19:18 schreef wesselN het volgende:
hey,
ik ben wessel en ik ben gek op bmw's ik heb een mooie 318is gevonden en zou deze graag aanschaffen
nu heb ik wat twijfel, ik heb namelijk het geld wel om er een aan te schaffen,
maar mijn grootste zorg zit in het blijven rijden en onderhouden.
ik ben dus erg benieuwd of er mensen zijn die mij iets kunnen vertellen over hoe duur het is om onderdelen te vervangen , hoe zuinig ze zijn en of ik met mijn leeftijd en budget er eentje kan kopen en blijven rijden.
maandelijks heb zo'n 100 per maand te besteden aan een auto en ik heb uitgerekend dat hij voor 55 euro per maand verzekerd is en de wegenbelasting betaald is
alle info is welkom
groetjes
Wessel
hoezo intrappen? Als ik op de polis als hoofdbestuurder sta en ik kom een ongeluk tegen moeten ze niet afkomen "jamaar jij rijdt het meeste met de wagen dus het is de jouwe" want het staat zwart op wit in de polis dat ik er het meeste mee rijdt.quote:Op donderdag 31 december 2009 16:10 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Die Belgen trappen ze daar misschien nog in.
Jaja dat begrijpen we wel en dat kan ook gewoon, alleen betaal je dan ALSNOG BIJNA EVENVEEL PREMIE.quote:Op donderdag 31 december 2009 20:58 schreef Athmozz het volgende:
[..]
hoezo intrappen? Als ik op de polis als hoofdbestuurder sta en ik kom een ongeluk tegen moeten ze niet afkomen "jamaar jij rijdt het meeste met de wagen dus het is de jouwe" want het staat zwart op wit in de polis dat ik er het meeste mee rijdt.
Met 10 huizen betaal je dusdanig veel premies dat je denk ik beter gewoon een onvoordelige autoverzekering kunt hebbenquote:Op donderdag 31 december 2009 20:58 schreef Athmozz het volgende:
[..]
hoezo intrappen? Als ik op de polis als hoofdbestuurder sta en ik kom een ongeluk tegen moeten ze niet afkomen "jamaar jij rijdt het meeste met de wagen dus het is de jouwe" want het staat zwart op wit in de polis dat ik er het meeste mee rijdt.
Maar goed, ik heb een leuke verzekeringsmaatschappij. Als je huis een paar jaar aan een stuk niet afbrandt (ik geloof 5 of 10 jaar) dan mag je een ongeluk in fout maken met je auto zonder dat je bonus malus trap terug stijgt. Maw; als je 10 huizen hebt kan je elk jaar een ongeluk rijden & toch op bonusmalus 0 blijven
(nu nog 9 huizen kopen
)
die prijs is echt blah idd, TS verdiep je aub even in de prijzen op de markt voordat je gaat kopen.. Vergelijk/browse MP door.quote:Op dinsdag 29 december 2009 02:30 schreef Pas259 het volgende:
[..]
Koop nooit een auto van zo'n figuur.
Die hebben het weinige geld wat ze hebben niet in onderhoud gestoken maar in lampies en plastic.
En er nog 5500 voor vragen ook!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op vrijdag 1 januari 2010 02:17 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Jaja dat begrijpen we wel en dat kan ook gewoon, alleen betaal je dan ALSNOG BIJNA EVENVEEL PREMIE.
Ja in Belgie kan allesquote:Op vrijdag 1 januari 2010 16:42 schreef Athmozz het volgende:
[..]
![]()
21 jaar, 1 ongeluk op naam & een BMW 320d met 136pk. 42¤ verzekering per maand. Lijkt me niet dat dat veel premie is
Een vriend van me heeft een dergelijke (volvo met evenveel vermogen) op zijn eigen naam staan, heeft geen ongeluk & heeft 2 jaar langer zijn rijbewijs, en hij betaalt 70¤ per maand. Bijna evenveel zou ik het écht niet noemen
Say what?quote:Op vrijdag 1 januari 2010 16:33 schreef SameOldGrind het volgende:
Onderhoud lees ik dat je goedkoop onderdelen kan krijgen, dus dat is prima.. Ik denk dat een normaal persoon iets van 500-1000 gemiddeld uitgeeft per jaar aan onderhoud voor zo een auto..
Het zal ongetwijfeld wel wat schelen dat ik een E30 heb en het hier over een E36 ging, maar onder onderhoud schaar ik gewoon onderhoud: olie, filtertjes, soms bougies etc. Dat kan in principe iedereen wel zelf doen.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 21:48 schreef SameOldGrind het volgende:
ik heb waarsch pech gehad danmet mijn wagen, maar ik ben het niet direct eens met je post. Niet voor niks schreeuwen mensen hier het topic vol met het feit dat bmw onderhoud mega duur is. Nu zeg jij dus dat je gem. per jaar tussen de 250-500 kwijt bent. Dit vind ik niet veel eerlijk gezegd.
Lijkt me sterk dat op dit forum like 99% zegt OMG bmw onderhoud is megaduur... En dat het dan om een schamele 375 euro p/j zou gaan... (helemaal als je dan dit bedrag vergelijkt met het verbruik van zo een auto)
Sowieso: het ligt er ook natuurlijjk aan waar je het laat doen en of je het zelf doet.
Als je alles bij de dealer zou laten doen ben je denk ik over pakweg 3 of 4 jaar echt wel 1k per jaar kwijt lijkt me... Als je zelf alles doet zal dat natuurlijk aanzienlijk schelen..
Bijna evenveel?? Toen ik 2 jaar geleden mijn huidige auto in de all risk verzekering wilde kostte dat op mijn eigen naam zo'n (volgens mij) ¤ 150,- per maand, op naam van mijn vader met mij als hoofdbestuurder betaal ik nu al 2 jaar ¤ 67,- per maand all risk. Vind ik toch een aanmerkelijk verschil.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 02:17 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Jaja dat begrijpen we wel en dat kan ook gewoon, alleen betaal je dan ALSNOG BIJNA EVENVEEL PREMIE.
Alleen jammer dat je zo zelf nooit noclaim op bouwt.. En je over tig- jaar als je zelf de hoofdverzekerde bent je gewoon alsnog de volle mep mag gaan betalenquote:Op zondag 3 januari 2010 13:31 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Bijna evenveel?? Toen ik 2 jaar geleden mijn huidige auto in de all risk verzekering wilde kostte dat op mijn eigen naam zo'n (volgens mij) ¤ 150,- per maand, op naam van mijn vader met mij als hoofdbestuurder betaal ik nu al 2 jaar ¤ 67,- per maand all risk. Vind ik toch een aanmerkelijk verschil.
Natuurlijk niet. Ik sta toch als hoofdbestuurder in de polis. Dat zijn gewoon aantoonbare schade-vrije jaren. Maar betaal jij maar lekker al die tijd volle premie, ik ga er een extra keer van op vakantiequote:Op zondag 3 januari 2010 13:34 schreef theKiD het volgende:
[..]
Alleen jammer dat je zo zelf nooit noclaim op bouwt.. En je over tig- jaar als je zelf de hoofdverzekerde bent je gewoon alsnog de volle mep mag gaan betalen
Welke verzekeringsmaatschappij is dit?quote:Op zondag 3 januari 2010 13:31 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Bijna evenveel?? Toen ik 2 jaar geleden mijn huidige auto in de all risk verzekering wilde kostte dat op mijn eigen naam zo'n (volgens mij) ¤ 150,- per maand, op naam van mijn vader met mij als hoofdbestuurder betaal ik nu al 2 jaar ¤ 67,- per maand all risk. Vind ik toch een aanmerkelijk verschil.
Ohra. Prima maatschappijquote:Op zondag 3 januari 2010 16:11 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Welke verzekeringsmaatschappij is dit?
Ik kreeg het toentertijd niet voor elkaar. Meeste verzekeraars gaan uit van de gegevens van de hoofdbestuurder (dus schadevrije jaren, vermogen auto, leeftijd hoofdbestuurder) en niet van die van de ouders. Zodra je je dus als hoofdbestuurder wilde opgeven ging de premie ineens bijna met het dubbele omhoog.
Of hij moet wat meer vakken gaan vullen en een krantenwijk nemen en geld besparen door 's weekends niet op stap te gaan.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 22:23 schreef YoshiBignose het volgende:
Overdreven? Je moet gewoon kijken naar hoeveel geld je te besteden. Er zijn zat mensen die op hun 18e genoeg geld te besteden hebben (en genoeg geld er voor over hebben) om een BMW te rijden en als je dat leuk vindt dat moet je dat vooral doen. Als je maar 100 maximaal kan besteden per maand dan zou ik geen BMW kiezen, want daar red je het niet mee. Klaar.
quote:Op dinsdag 5 januari 2010 22:23 schreef YoshiBignose het volgende:
Overdreven? Je moet gewoon kijken naar hoeveel geld je te besteden. Er zijn zat mensen die op hun 18e genoeg geld te besteden hebben (en genoeg geld er voor over hebben) om een BMW te rijden en als je dat leuk vindt dat moet je dat vooral doen. Als je maar 100 maximaal kan besteden per maand dan zou ik geen BMW kiezen, want daar red je het niet mee. Klaar.
looooooooooolquote:Op woensdag 6 januari 2010 14:00 schreef illusions het volgende:
Nou, die BMW wordt het gewoon niet jochie.
Man, met 100 euro in de maand wordt het zelfs nog moeilijk om een Fiat Panda op LPG te rijden, en dan heb ik het alleen nog maar over verzekering, wegenbelasting en brandstof. Voor 100 euro in de maand een oude BMW 318 onderhouden, verzekeren, wegenbelasting over betalen en nog geld overhouden voor benzine ook?Sweet dreams.
quote:Op woensdag 6 januari 2010 14:00 schreef illusions het volgende:
Nou, die BMW wordt het gewoon niet jochie.
Man, met 100 euro in de maand wordt het zelfs nog moeilijk om een Fiat Panda op LPG te rijden, en dan heb ik het alleen nog maar over verzekering, wegenbelasting en brandstof. Voor 100 euro in de maand een oude BMW 318 onderhouden, verzekeren, wegenbelasting over betalen en nog geld overhouden voor benzine ook?Sweet dreams.
Wat een kul. Ben 27, heb sinds 3 jaar een auto verzekerd op eigen naam en zit op 46% korting.quote:Op zondag 3 januari 2010 13:34 schreef theKiD het volgende:
[..]
Alleen jammer dat je zo zelf nooit noclaim op bouwt.. En je over tig- jaar als je zelf de hoofdverzekerde bent je gewoon alsnog de volle mep mag gaan betalen
Als je maar 100 euro in de maand te besteden hebt moet je gewoon geen auto kopen.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 22:23 schreef YoshiBignose het volgende:
Als je maar 100 maximaal kan besteden per maand dan zou ik geen BMW kiezen, want daar red je het niet mee. Klaar.
DVV (weet niet of die er in BE ook is). Neem 3 verzekeringspolissen & je neemt de bonusmalusgraad van je vader direct over als hij ook 3 polissen bij DVV heeft.quote:Op zondag 3 januari 2010 13:34 schreef theKiD het volgende:
[..]
Que?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 18:11 schreef Athmozz het volgende:
[..]
DVV (weet niet of die er in BE ook is). Neem 3 verzekeringspolissen & je neemt de bonusmalusgraad van je vader direct over als hij ook 3 polissen bij DVV heeft.
Ik ben dus 23 en sta met 27 schadevrije jaren
quote:Op vrijdag 8 januari 2010 18:11 schreef Athmozz het volgende:
[..]
DVV (weet niet of die er in BE ook is). Neem 3 verzekeringspolissen & je neemt de bonusmalusgraad van je vader direct over als hij ook 3 polissen bij DVV heeft.
Ik ben dus 23 en sta met 27 schadevrije jaren
mooie regeling toch? Zij werken gewoon in paketten; 1 verzekering bij hen is niet super voordelig, maar hoe meer je er neemt hoe voordeliger ze wordenquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |