10.000 kilometer per jaar op je 18e? Dat rijden mijn ouders net in een jaar.quote:Op maandag 28 december 2009 19:25 schreef MaGNeT het volgende:
Brandstof: 100 euro per maand (bij 10.000km per jaar)
Verzekering en wegenbelasting: 55 euro (erg laag voor een 18 jarige ; op naam ouders?)
Onderhoud: 50 euro per maand
Ik kom sowieso al op 205 euro per maand en dan reken ik voorzichtig.
Ik rij het in 4,5 maand, anderen in 5 weken...quote:Op maandag 28 december 2009 19:25 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
10.000 kilometer per jaar op je 18e? Dat rijden mijn ouders net in een jaar.
Als jongere lijkt me 5.000 per jaar wat reëler. Maar goed, los van dat is het toch onbegonnen werk.quote:Op maandag 28 december 2009 19:26 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik rij het in 4,5 maand, anderen in 5 weken...
10.000 lijkt me een mooi begin om vanuit te gaan.
Naja, oké. In dat geval is hij 50 euro kwijt aan brandstof.quote:Op maandag 28 december 2009 19:28 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Als jongere lijkt me 5.000 per jaar wat reëler. Maar goed, los van dat is het toch onbegonnen werk.
Och, niet zoals iedereen.quote:Op maandag 28 december 2009 19:36 schreef sebaz het volgende:
Je budget is niet erg realistisch.
Begin kleiner, net zoals iedereen. m de zoveel jaar koop je een betere (duurdere) auto tot je bij je BMW bent.
Meer werken helpt erg daarbij
Oke, zoals als jij danquote:Op maandag 28 december 2009 19:37 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Och, niet zoals iedereen.
Al ben ik wel begonnen met een Fiat Panda
Ook nog wel een witte hoorquote:Op maandag 28 december 2009 19:22 schreef Barcaconia het volgende:
Ik weet nog een mooie gele e36 te koop. Misschien iets voor je?
Zo weinig? Hebben ze geen werk, en rijden ze alleen op zondag ofzo?quote:Op maandag 28 december 2009 19:25 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
10.000 kilometer per jaar op je 18e? Dat rijden mijn ouders net in een jaar.
Ja, want zonder auto kom je niet naar je werk natuurlijk...quote:Op maandag 28 december 2009 20:01 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Zo weinig? Hebben ze geen werk, en rijden ze alleen op zondag ofzo?
hij is van '94 en heeft er 188 duizend op zittenquote:Op maandag 28 december 2009 20:11 schreef wesselN het volgende:
Zo weinig? Hebben ze geen werk, en rijden ze alleen op zondag ofzo?
En van welk bouwjaar is je potentiële BMW?
Waarom ga je geen ponypackies rijden met je 'nieuwe' patserbak.. Paar kansarme breezersletten op de achterbank en gaaaaaaan!! Vroem vroem!!quote:Op maandag 28 december 2009 19:57 schreef wesselN het volgende:
ik heb toevallig al een schitterende witte gevonden! leer interieurtje, m5 velgen
mooi karretje ik ga denk ik iets zoeken waarmee ik meer kan verdienen zodat ik meer te besteden heb maandelijks en dan moet het wel lukken denk ik
Geïmporteerd uit Polen?quote:Op maandag 28 december 2009 19:22 schreef Barcaconia het volgende:
Ik weet nog een mooie gele e36 te koop. Misschien iets voor je?
Haal die 'stylings' elementen eraf en het lijkt al beter..quote:Op maandag 28 december 2009 20:29 schreef wesselN het volgende:
http://www.gepimped.nl/car/bmw-318-is-140-pk
dit is de advertentie
Wat dacht je van een e30 ofzo?quote:Op maandag 28 december 2009 20:29 schreef wesselN het volgende:
dit is de advertentie
Doe maar niet, een Poolse BMW die van een Turk isquote:Op maandag 28 december 2009 20:38 schreef druppelkut het volgende:
eej Barca, die gele 36 wat is dat voor iets? mijn fr0d is nl op sterven na doowd
owkeequote:Op maandag 28 december 2009 20:39 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Doe maar niet, een Poolse BMW die van een Turk isStaat ook in PTA
18 jaar oud, meer dan 3 ton gelopen. Ik begrijp niet dat mensen daarin willen rijden.quote:Op maandag 28 december 2009 20:43 schreef Hyperdude het volgende:
Deze kost de helft en ziet er 10 keer beter uit.
Km. stand hebben ze vast ook niet mee geknoeid.![]()
http://www.autotrader.nl/auto/kopen/Bmw/3-serie/26WCP/algemeen.htm?sortering=DEFAULT&trefwoord=318&merken=BMW&modellen=3-serie&vanBouwjaar=1984&totBouwjaar=1995&carrosserieAuto=COUPE&dealerTypes=AUTOBEDRIJF&dealerTypes=BOVAG_ABA&dealerTypes=BOVAG_NDA&dealerTypes=MERKDEALER&dealerTypes=PARTICULIER&paginaNummer=1&total=12&pos=8
Afgezien van het feit dat dat ding 3 ton heeft gelopen en 18 jaar oud is blijft het een BMW. Mits goed onderhouden zijn die dingen motorisch prima in orde en het rijdt vaak fantastisch. Erg goede wegligging, sportief weggedrag, erg goede motoren, aardig vermogen standaard en uiteraard RDW.quote:Op dinsdag 29 december 2009 01:12 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
18 jaar oud, meer dan 3 ton gelopen. Ik begrijp niet dat mensen daarin willen rijden.
Ik zou niet weten waarom niet, als het niet een heel ranzig hok is (kans is groot natuurlijk), en het 'torretje is nog goed heb ik geen problemen met een hoge kmstand.. kun je nog eens lachen als je een deukje oploopt op kosten van een ander..quote:Op dinsdag 29 december 2009 01:12 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
18 jaar oud, meer dan 3 ton gelopen. Ik begrijp niet dat mensen daarin willen rijden.
Als je zo redeneert kun je ook wel je oude kleren blijven dragen. Die bedekken ook je lichaam, helpen ook tegen de kou.quote:Op dinsdag 29 december 2009 01:40 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik vind heel die consumptie maatschappij idioterie maar matig, alles moet maar nieuwer en nieuwst, mensen kopen zich de pleuris om vervolgens leeggeklopt te worden, nieuw rijden kost je een godsvermogen aan afschrijving, en met een wat oudere auto kom je net zo goed op plaats bestemming, daar zit ook een kachel in, en een radio enzo, écht waar![]()
Ik koop ook alleen maar nieuwe kleding als mijn oude naar de knoppen is.. ik ben geen wijfquote:Op dinsdag 29 december 2009 01:51 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Als je zo redeneert kun je ook wel je oude kleren blijven dragen. Die bedekken ook je lichaam, helpen ook tegen de kou.
Sommige mensen vinden het prettig om een jonge, schone, mooie auto te hebben, net zoals mensen graag mooie schone kleren aantrekken, waarin zij zich prettig en representatief voelen.
Maar precies wat je zegt, een wat oudere auto, dus geen auto die net zo oud is als TS zelf!
Dat is vragen om problemen.
Het geld wat hij gegarandeerd zal moeten besteden aan reparaties, zal zowat gelijk zijn aan de prijs van zo'n auto.
Al is het een BMW, die hebben ook een technische levensduur.
Heej Turkquote:Op dinsdag 29 december 2009 01:54 schreef Turquaz52 het volgende:
Ik betaal voor mijn 318I 1.8 8v (dus geen 16v) Automaat 150 euro per kwartaal belasting en 58 euro per maand verzekering, beide op mijn naam, provincie Limburg..
Dus hoe kom je er bij
35K zeker?quote:Op maandag 28 december 2009 19:28 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Als jongere lijkt me 5.000 per jaar wat reëler. Maar goed, los van dat is het toch onbegonnen werk.
Koop nooit een auto van zo'n figuur.quote:Op maandag 28 december 2009 20:29 schreef wesselN het volgende:
dit is de advertentie
10 euro? Daar rij ik hooguit 65/70km meequote:Op dinsdag 29 december 2009 02:08 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Heej Turk![]()
Die jongen heeft een budget van 100¤ per maand voor zijn waggie, do the math dude
Auto is geen levensbehoefte.quote:Op dinsdag 29 december 2009 01:51 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Als je zo redeneert kun je ook wel je oude kleren blijven dragen. Die bedekken ook je lichaam, helpen ook tegen de kou.
Sommige mensen vinden het prettig om een jonge, schone, mooie auto te hebben waarmee ze voor dag kunnen komen, net zoals mensen graag mooie schone kleren aantrekken, waarin zij zich prettig en representatief voelen.
Maar precies wat je zegt, een wat oudere auto, dus geen auto die net zo oud is als TS zelf!
Dat is vragen om problemen.
Het geld wat hij gegarandeerd zal moeten besteden aan reparaties, zal zowat gelijk zijn aan de prijs wat hij ervoor betaalt.
Al is het een BMW, die hebben ook een technische levensduur.
Ik zou 'm ook niet kopen.quote:Op dinsdag 29 december 2009 01:12 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Jouw verhaal over een jonge, mooie, schone, representatieve nieuwe auto vind ik dan ook weer wat overdreven. Als je een auto hebt die het altijd doet en je veilig en vlot van A naar B brengt en daar zelf tevreden mee bent, is het wat mij betreft OK.quote:Op maandag 28 december 2009 20:37 schreef Hyperdude het volgende:
Ik zou er niet aan beginnen op een zo'n minimaal budget.
Kans dat je er op leegloopt is volgens mij nogal groot.
je auto halen bij een site met de naam gepimped zegt al genoegquote:Op maandag 28 december 2009 20:29 schreef wesselN het volgende:
dit is de advertentie
ook leukquote:Op maandag 28 december 2009 20:39 schreef Cocktailprikker het volgende:
[..]
Wat dacht je van een e30 ofzo?
Leuke prijs! Deze zou ik je auto zou ik je adviseren!!quote:
vet interieur ook zeg ik denk dat ik daar maar eens naar ga kijken!quote:Op maandag 28 december 2009 20:43 schreef Hyperdude het volgende:
Deze kost de helft en ziet er 10 keer beter uit.
Km. stand hebben ze vast ook niet mee geknoeid.![]()
http://www.autotrader.nl/auto/kopen/Bmw/3-serie/26WCP/algemeen.htm?sortering=DEFAULT&trefwoord=318&merken=BMW&modellen=3-serie&vanBouwjaar=1984&totBouwjaar=1995&carrosserieAuto=COUPE&dealerTypes=AUTOBEDRIJF&dealerTypes=BOVAG_ABA&dealerTypes=BOVAG_NDA&dealerTypes=MERKDEALER&dealerTypes=PARTICULIER&paginaNummer=1&total=12&pos=8
quote:Op dinsdag 29 december 2009 11:50 schreef wesselN het volgende:
[..]
vet interieur ook zeg ik denk dat ik daar maar eens naar ga kijken!
eigenlijk wel, want daar zit je tegenaan te kijken.....quote:Op dinsdag 29 december 2009 12:05 schreef invine het volgende:
[..]ja interieur is ook vrij belangrijk bij aankoop van een auto..
Waar slaat dat nou op? Niet elke 18-jarige rijdt als een debiel.quote:Op dinsdag 29 december 2009 08:46 schreef invine het volgende:
TS vouwt zich (mocht die er 1 aanschaffen) om een boom heen.
Belangrijker dan de buitenkant eigenlijk. Je kijkt er als bestuurder altijd tegenaan.quote:Op dinsdag 29 december 2009 12:05 schreef invine het volgende:
[..]ja interieur is ook vrij belangrijk bij aankoop van een auto..
Buitenkant doelde ik ook niet op, ik doelde meer op het feit dat de auto motorisch in orde moet zijn en je daarna druk moet maken over interieur. Maar je kan over het algemeen altijd beter gaan voor een totaal plaatje wat klopt ipv alleen motorisch in orde.quote:Op dinsdag 29 december 2009 13:04 schreef Anne het volgende:
[..]
Waar slaat dat nou op? Niet elke 18-jarige rijdt als een debiel.
[..]
Belangrijker dan de buitenkant eigenlijk. Je kijkt er als bestuurder altijd tegenaan.
@ TS, ik zou het niet doen. Begin eerst maar eens met een goedkoop autootje, of spaar even flink door zodat je geld opzij kunt leggen voor onderhoud ed.
Ik wel, want het blijft een BMW met verlaging, brede bandjes en paardjes onder de kap.quote:Op dinsdag 29 december 2009 13:35 schreef invine het volgende:
[..]
Buitenkant doelde ik ook niet op, ik doelde meer op het feit dat de auto motorisch in orde moet zijn en je daarna druk moet maken over interieur. Maar je kan over het algemeen altijd beter gaan voor een totaal plaatje wat klopt ipv alleen motorisch in orde.
En iemand die zo weinig verstand heeft van auto's, op zijn 18e een bmw wilt rijden en dan gelijk maar zegt ja deze lijkt me wat op een website zoals gepimped.nl, dan verwacht ik geen top prestaties qua rijden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |