abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 december 2009 @ 01:40:14 #51
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_76167801
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 01:12 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

18 jaar oud, meer dan 3 ton gelopen. Ik begrijp niet dat mensen daarin willen rijden.
Ik zou niet weten waarom niet, als het niet een heel ranzig hok is (kans is groot natuurlijk), en het 'torretje is nog goed heb ik geen problemen met een hoge kmstand.. kun je nog eens lachen als je een deukje oploopt op kosten van een ander..
Ik vind heel die consumptie maatschappij idioterie maar matig, alles moet maar nieuwer en nieuwst, mensen kopen zich de pleuris om vervolgens leeggeklopt te worden, nieuw rijden kost je een godsvermogen aan afschrijving, en met een wat oudere auto kom je net zo goed op plaats bestemming, daar zit ook een kachel in, en een radio enzo, écht waar

Ik snap TS natuurlijk wel, we zijn allemaal 18 geweest, en toen riep iedereen ook niet doen, en veel mensen (waaronder ikke) hebben vervolgens proefondervindelijk vastgesteld dat ze gelijk hadden, maja, wel lol gehad
Slim ?? neej, want het gaat mis, er komt een reparatie van een hoop honderd euro, kun je niet betalen, geld bij ouders lenen, schulden.. weer kapot.. geen doekoe meer bij paps en mans krijgen, en dan je auto moeten wegdoen met ellende en dus niks meer terug krijgen omdattie kapot verkocht wordt. centjes

Leg de lat wat lager, koop een onverwoestbaar kuthok, heb daar lol mee, cross hem door weilanden heen, plak er geweldige stickers op, verf hem paars als je écht genoeg gespaard hebt (en verdient) en je hebt écht leren rijden (2011??) trap je dat ding zijn laatste rondjes in de lokale pinkstercross, en ga je een dikke E39 kopen
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_76167977
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 01:40 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik vind heel die consumptie maatschappij idioterie maar matig, alles moet maar nieuwer en nieuwst, mensen kopen zich de pleuris om vervolgens leeggeklopt te worden, nieuw rijden kost je een godsvermogen aan afschrijving, en met een wat oudere auto kom je net zo goed op plaats bestemming, daar zit ook een kachel in, en een radio enzo, écht waar
Als je zo redeneert kun je ook wel je oude kleren blijven dragen. Die bedekken ook je lichaam, helpen ook tegen de kou.
Sommige mensen vinden het prettig om een jonge, schone, mooie auto te hebben waarmee ze voor dag kunnen komen, net zoals mensen graag mooie schone kleren aantrekken, waarin zij zich prettig en representatief voelen.

Maar precies wat je zegt, een wat oudere auto, dus geen auto die net zo oud is als TS zelf!
Dat is vragen om problemen.
Het geld wat hij gegarandeerd zal moeten besteden aan reparaties, zal zowat gelijk zijn aan de prijs wat hij ervoor betaalt.
Al is het een BMW, die hebben ook een technische levensduur.
5 Ferrari's op videoband!
pi_76168020
Ik betaal voor mijn 318I 1.8 8v (dus geen 16v) Automaat 150 euro per kwartaal belasting en 58 euro per maand verzekering, beide op mijn naam, provincie Limburg..

Dus hoe kom je er bij
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  dinsdag 29 december 2009 @ 02:05:14 #54
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_76168133
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 01:51 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Als je zo redeneert kun je ook wel je oude kleren blijven dragen. Die bedekken ook je lichaam, helpen ook tegen de kou.
Sommige mensen vinden het prettig om een jonge, schone, mooie auto te hebben, net zoals mensen graag mooie schone kleren aantrekken, waarin zij zich prettig en representatief voelen.

Maar precies wat je zegt, een wat oudere auto, dus geen auto die net zo oud is als TS zelf!
Het geld wat hij gegarandeerd zal moeten besteden aan reparaties, zal zowat gelijk zijn aan de prijs van zo'n auto.
Ik koop ook alleen maar nieuwe kleding als mijn oude naar de knoppen is.. ik ben geen wijf

Dat 'jonge mooie auto' verhaal is inderdaad precies wat ik bedoel; dat is vind ik gewoon dom geprogrammeerd gedrag, het gaat allemaal maar om 'wat een ander van je vindt' lekker boeie
Ik ken legio mensen die niet goed worden als de buurman een nieuwe auto koopt, ik heb serieus wel eens een imbeciel op een verjaardag horen verkondigen dat ze dat jaar niet op vakantie gingen om die reden, want er moest een nieuwe auto komen, omdat de buurman hem alleen maar had vertéld dattie er eentje besteld had
Die mentaliteit .. echt he
Als ik naast die idioot zou wonen, had ik hem binnen een jaar rijp voor het gesticht

Het is gewoon een feit dat die BMW een beetje boven TS zijn pet ( ) is, gelukkig had ie dat vermoeden zelf ook al.. tis een mooie bak, (die druppelgleuf heeft gewoon geen smaak ) maar hij moet wat slimmer beginnen ipv al zijn geld op het mooiste paard te zetten.. een doordacht begin geeft het mooiste eindresultaat
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 29 december 2009 @ 02:08:27 #55
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_76168168
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 01:54 schreef Turquaz52 het volgende:
Ik betaal voor mijn 318I 1.8 8v (dus geen 16v) Automaat 150 euro per kwartaal belasting en 58 euro per maand verzekering, beide op mijn naam, provincie Limburg..

Dus hoe kom je er bij
Heej Turk

Die jongen heeft een budget van 100¤ per maand voor zijn waggie, do the math dude
pi_76168195
quote:
Op maandag 28 december 2009 19:28 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Als jongere lijkt me 5.000 per jaar wat reëler. Maar goed, los van dat is het toch onbegonnen werk.
35K zeker?
pi_76168388
quote:
Op maandag 28 december 2009 20:29 schreef wesselN het volgende:
http://www.gepimped.nl/car/bmw-318-is-140-pk

dit is de advertentie
Koop nooit een auto van zo'n figuur.

Die hebben het weinige geld wat ze hebben niet in onderhoud gestoken maar in lampies en plastic.

En er nog 5500 voor vragen ook!
pi_76168403
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 02:08 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Heej Turk

Die jongen heeft een budget van 100¤ per maand voor zijn waggie, do the math dude
10 euro? Daar rij ik hooguit 65/70km mee
Quote van Tjabbo:
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
pi_76168411
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 01:51 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Sommige mensen vinden het prettig om een jonge, schone, mooie auto te hebben waarmee ze voor dag kunnen komen, net zoals mensen graag mooie schone kleren aantrekken, waarin zij zich prettig en representatief voelen.

Het geld wat hij gegarandeerd zal moeten besteden aan reparaties, zal zowat gelijk zijn aan de prijs wat hij ervoor betaalt.
Auto is geen levensbehoefte.
  dinsdag 29 december 2009 @ 08:43:52 #60
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_76169736
quote:

[..]

18 jaar oud, meer dan 3 ton gelopen. Ik begrijp niet dat mensen daarin willen rijden.
Ik zou 'm ook niet kopen.
Maar leek mij iig. op het eerste gezicht een betere deal voor TS dan dat witte ding.
quote:
Op maandag 28 december 2009 20:37 schreef Hyperdude het volgende:
Ik zou er niet aan beginnen op een zo'n minimaal budget.
Kans dat je er op leegloopt is volgens mij nogal groot.
Jouw verhaal over een jonge, mooie, schone, representatieve nieuwe auto vind ik dan ook weer wat overdreven. Als je een auto hebt die het altijd doet en je veilig en vlot van A naar B brengt en daar zelf tevreden mee bent, is het wat mij betreft OK.
Nieuwe auto's zijn voor zakelijke rijders en leaserts. Als particulier een nieuwe auto kopen is in NL niet erg (financieel) verstandig.

[ Bericht 7% gewijzigd door Hyperdude op 29-12-2009 08:51:13 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  dinsdag 29 december 2009 @ 08:46:40 #61
182073 invine
blablabla etc.
pi_76169772
TS vouwt zich (mocht die er 1 aanschaffen) om een boom heen.
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_76170048
Met een budget van 100 euro kun je in beginsel geen auto rijden. Ja, er zijn altijd weer mensen die denken dat ze binnen dat budget blijven en ik sluit niet uit dat het iemand ooit eens is gelukt, maar toch: het kan niet.

Laat staan een gare BMW 318s met booskijkers ( ).
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 29 december 2009 @ 10:31:55 #63
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_76171628
Voor die 5 ruggen kan je beter een andere hot hatch kopen. Je moet alleen heel goed in je oren knopen dat snellere oude auto's veel onderhoud nodig hebben en vaak duur onderhoud.....

die gast heeft die bmw nog geen jaar en je apk verloopt in februari.... Bijna alles is negatief te noemen aan die auto.
pi_76171651
ik ben niet goed met kompjoeter!
pi_76171816
quote:
Op maandag 28 december 2009 20:29 schreef wesselN het volgende:
http://www.gepimped.nl/car/bmw-318-is-140-pk

dit is de advertentie
je auto halen bij een site met de naam gepimped zegt al genoeg
pi_76174040
quote:
Op maandag 28 december 2009 20:39 schreef Cocktailprikker het volgende:

[..]

Wat dacht je van een e30 ofzo?
ook leuk
pi_76174063
quote:
Leuke prijs! Deze zou ik je auto zou ik je adviseren!!
Quote van Tjabbo:
pi_76174268
een auto kopen is de kunst niet, een auto onderhouden.... Je koopt altijd iemands verdriet.
  dinsdag 29 december 2009 @ 12:05:34 #70
182073 invine
blablabla etc.
pi_76174687
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 11:50 schreef wesselN het volgende:

[..]

vet interieur ook zeg ik denk dat ik daar maar eens naar ga kijken!
ja interieur is ook vrij belangrijk bij aankoop van een auto..
pi_76176114
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:05 schreef invine het volgende:

[..]

eigenlijk wel, want daar zit je tegenaan te kijken.....
Ik zou nooit een erg goede auto kopen met een lelijk of slecht interieur...
pi_76177007
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 08:46 schreef invine het volgende:
TS vouwt zich (mocht die er 1 aanschaffen) om een boom heen.
Waar slaat dat nou op? Niet elke 18-jarige rijdt als een debiel.
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:05 schreef invine het volgende:

[..]

Belangrijker dan de buitenkant eigenlijk. Je kijkt er als bestuurder altijd tegenaan.

@ TS, ik zou het niet doen. Begin eerst maar eens met een goedkoop autootje, of spaar even flink door zodat je geld opzij kunt leggen voor onderhoud ed.
pi_76177324
Hoeveel kan je lenen?
  dinsdag 29 december 2009 @ 13:35:06 #74
182073 invine
blablabla etc.
pi_76178409
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 13:04 schreef Anne het volgende:

[..]

Waar slaat dat nou op? Niet elke 18-jarige rijdt als een debiel.
[..]

Belangrijker dan de buitenkant eigenlijk. Je kijkt er als bestuurder altijd tegenaan.

@ TS, ik zou het niet doen. Begin eerst maar eens met een goedkoop autootje, of spaar even flink door zodat je geld opzij kunt leggen voor onderhoud ed.
Buitenkant doelde ik ook niet op, ik doelde meer op het feit dat de auto motorisch in orde moet zijn en je daarna druk moet maken over interieur. Maar je kan over het algemeen altijd beter gaan voor een totaal plaatje wat klopt ipv alleen motorisch in orde.

En iemand die zo weinig verstand heeft van auto's, op zijn 18e een bmw wilt rijden en dan gelijk maar zegt ja deze lijkt me wat op een website zoals gepimped.nl, dan verwacht ik geen top prestaties qua rijden.
  dinsdag 29 december 2009 @ 13:50:49 #75
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_76179055
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 13:35 schreef invine het volgende:

[..]

Buitenkant doelde ik ook niet op, ik doelde meer op het feit dat de auto motorisch in orde moet zijn en je daarna druk moet maken over interieur. Maar je kan over het algemeen altijd beter gaan voor een totaal plaatje wat klopt ipv alleen motorisch in orde.

En iemand die zo weinig verstand heeft van auto's, op zijn 18e een bmw wilt rijden en dan gelijk maar zegt ja deze lijkt me wat op een website zoals gepimped.nl, dan verwacht ik geen top prestaties qua rijden.
Ik wel, want het blijft een BMW met verlaging, brede bandjes en paardjes onder de kap.

Wat ik ook zou verwachten, is dat de auto van een soulmate van TS is geweest die net dat rampenverhaal heeft doorlopen en hem nu wegdoet omdat zijn juniorrekening leeg is en hij bonje heeft met paps en mams over leningen Op zich niet erg, als je je daar op voorbereidt, en hem koopt met minimaal nog 3 roodjes op de bank voor allerlei leukigheidjes, maar die heeft TS niet, en dáárom moet ie het niet doen..
Maaaaaar... voor hetzelfde geld is hij van een liefhebber geweest die zijn vriendin heeft bezwangerd en nu een sedan/station heeft gekocht ivbm kinderzitjes/wagens/maxicosi

Het is en blijft een soort van russische Roulette; een gebruikte auto te kopen.. altijd met 1 kogel in de kamer, en hoe sportiever de auto, hoe meer gevulde kamers
pi_76179110
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 13:50 schreef Sounddragon het volgende:
Het is en blijft een soort van russische Roulette; een gebruikte auto te kopen.. altijd met 1 kogel in de kamer, en hoe sportiever de auto, hoe meer gevulde kamers
Fantastische metafoor .
pi_76179119
Misschien kun je beter eens in de zoveel tijd een BMW huren.
  dinsdag 29 december 2009 @ 14:44:30 #78
182073 invine
blablabla etc.
pi_76181218
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 13:50 schreef Sounddragon het volgende:

[..]
Heel mooi gezegd

Daarom heb ik ook een minder sportieve auto gekocht.. voor mij was het toch woon werk verkeer
pi_76185902

Waarom heeft de rechterstoel, een hendel aan de linkerkant??
pi_76186068
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 16:55 schreef Sobraine het volgende:
[ afbeelding ]

Waarschijnlijk om de hol/bolheid van de rugleuning in te stellen? (Zo is dat bij Mercedes althans)
pi_76186491
TS, heb je al een rijbewijs? of wil je hem op voorhand al kopen...

ik zeg niet doen, koop net zoals ik heb gedaan een clio of iets dergelijks als eerste auto.. scheelt je een hoop knaken en ik denk dat je er een stuk gelukkiger van wordt dan met zo'n BMW.. ik wel tenminste nog steeds erg blij en tevreden mee na anderhalf jaar en bijna 30.000 km
  dinsdag 29 december 2009 @ 17:15:18 #82
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_76186712
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 16:59 schreef Bartaz het volgende:

[..]

Waarschijnlijk om de hol/bolheid van de rugleuning in te stellen? (Zo is dat bij Mercedes althans)
Ter hoogte van de schouder
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 29 december 2009 @ 17:19:52 #83
182073 invine
blablabla etc.
pi_76186873
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 17:15 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ter hoogte van de schouder
om de stoel naar voren te duwen als je achterin zit denk ik (het is een coupe)
pi_76186980
318is heerlijk motortje, maar met 100 euro per maand ga je het helaas niet redden, tenzij je hem 25 van de 30 dagen in de garage zet maar dat zou zonde zijn.
Facts don't care about your feelings
pi_76187166
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 16:55 schreef Sobraine het volgende:
[ afbeelding ]

quote:
Op dinsdag 29 december 2009 17:19 schreef invine het volgende:

[..]

om de stoel naar voren te duwen als je achterin zit denk ik (het is een coupe)
Dat dus
pi_76195435
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 17:22 schreef YoshiBignose het volgende:
318is heerlijk motortje, maar met 100 euro per maand ga je het helaas niet redden, tenzij je hem 25 van de 30 dagen in de garage zet maar dat zou zonde zijn.
Een snotneus van 18 die een even oud barrel koopt zal wel geen garage hebben, is het niet?
5 Ferrari's op videoband!
pi_76196621
één van de beste topictitels ooit. mocht het antwoord 'ja' zijn, dan koop ik vandaag nog een BMW als mijn eerste auto...
pi_76197012
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 17:26 schreef HPI-Racer het volgende:

[..]

[..]

Dat dus
Maar die hoort wel aan de deurkant te zitten.

Zal wel een leer setje zijn wat niet helemaal klopt 2 bestuurders stoelen dus.
pi_76197080
Oh en let je ook op roest in de wielkasten?

Die oudere E36's roesten op die plek enorm!
pi_76197380
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 21:32 schreef BaraCuda het volgende:

[..]

Dergelijke coupés hebben aan beide kanten (van de passagiersstoel) zo'n hendeltje, zodat het makkelijker is voor de persoon achterin om dat ding aan te trekken en/of zodat de bestuurder dat ook kan doen vanaf zijn kant.

Mijn E30 heeft het ook.

VB:
Link
  dinsdag 29 december 2009 @ 22:10:23 #91
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_76198739
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 21:32 schreef BaraCuda het volgende:

[..]

Klopt wel hoor.
Kan de bestuurder bv. de kids aan de veilige kant uit laten stappen.
911 bv. heeft het ook.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_76199074
quote:
Op maandag 28 december 2009 19:25 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

10.000 kilometer per jaar op je 18e? Dat rijden mijn ouders net in een jaar.
Best doenbaar hoor

Ik ging ook een BMW 316i rijden voor 100¤ per maand, dat had ik me ook voorgehouden . Verzekering & taks is geen probleem (in belgie althans niet), dat krijg je wel voor elkaar, maar het is die benzine die zo hard oploopt

Ik stond gemiddeld aan 200¤ benzine per maand, onderhoud er nog eens boven... Ik kwam in totaal niet toe met 350¤ per maand, maar ik moet wel zeggen da tik vrij veel km's reed om student te zijn (+-30.000 per jaar)
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_76199385
Ik wilde aanvankelijk ook met een 3-serie (of 5-serie) uit de jaren '90 beginnen, maar uiteindelijk toch gekozen voor een Opel Vectra.

BMW komt hier na wel.

En TS die witte BMW die je op het oog had is absoluut geen 5000 euro waard. 2000-2500 max.
Blaze with the fire that is never extinguished
pi_76200542
100 euro lijkt mij veel te weinig maar je kunt het altijd proberen
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_76202004
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 22:10 schreef Hyperdude het volgende:

911 bv. heeft het ook.
911 heeft het aan beide kanten.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_76202069
google hit:

ik bied de helft... en jij?
No Guts, No Glory
  dinsdag 29 december 2009 @ 23:24:18 #97
53151 T42
Pinball Wizard
pi_76202587
ts koop een goedkope barrel als 1e auto, je rijd er zoiezo een deuk in
  dinsdag 29 december 2009 @ 23:25:05 #98
53151 T42
Pinball Wizard
pi_76202626
quote:

[..]

neej klopt dat is zeker 7jaar te jong en 2ton te weinig voordat ik er mee wil rijden
pi_76202639
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 23:24 schreef T42 het volgende:
ts koop een goedkope barrel als 1e auto, je rijd er zoiezo een deuk in
maar dan koop je toch een bmw uit 1995 voor 700 euro ofzo?
ik ben niet goed met kompjoeter!
pi_76202776
E36. Bah
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')