abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76202831
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 23:27 schreef kikoooooo het volgende:
E36. Bah
Voer 'm maar beetje op, tunen, dan is het geen bah meer hoor

ehe
ik ben niet goed met kompjoeter!
pi_76202933
Een van de lelijkste autos ooit gemaakt imo. Vooral de coupe.
pi_76203011
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 23:28 schreef Quantie het volgende:

[..]

[ afbeelding ] ehe
Dat vind je serieus mooi?
pi_76203012
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 23:30 schreef kikoooooo het volgende:
Een van de lelijkste autos ooit gemaakt imo. Vooral de coupe.
dudeee whats wrong with you.
pi_76203041
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 23:31 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Dat vind je serieus mooi?
JAZEKER. noem jij eens een mooi model van een automerk op dan?
Kan ik je smaak even zien
  dinsdag 29 december 2009 @ 23:32:19 #106
53151 T42
Pinball Wizard
pi_76203056
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 23:25 schreef Quantie het volgende:

[..]

maar dan koop je toch een bmw uit 1995 voor 700 euro ofzo?
700 man daar heb je 3 auto's voor
pi_76203122
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 23:32 schreef T42 het volgende:

[..]

700 man daar heb je 3 auto's voor
Woot, waar koop jij je auto's dan
En welke auto's dan allemaal?
  dinsdag 29 december 2009 @ 23:39:25 #108
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_76203410
quote:

[..]

[ afbeelding ] ehe
Wan-fokking-staltig

Die neus zit er niet uit, die Cabriotop ziet er niet uit (koop een fokking hardtop) Ik vind de auto een belediging voor de velgen, en dat meen ik écht

Van opvoeren en tunen gaat ie harder en sneller naar de 100, en dan gaat hij er niet zo uitzien, ding is optisch compleet vernaggeld, doodzonde van een auto die er gewoon standaard al goed uitzag
Alleen de velgen en -/- 30 mm was zát geweest om er een superstrakke bak van te maken, tis geen Golf
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_76203948
quote:

[ afbeelding ] ehe
Dit ziet er natuurlijk voor geen meter uit... Sjonniebak waar de meeste Sjonnies hun neus nog voor ophalen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_76205140
quote:
dan ga ik voor een e36
pi_76205933
Ik begon op mijn 18e ook met een BMW. Een E36 316i. Ja, gaat niet hard, maar dat hoeft ook niet als eerste auto. Kan je tenminste een beetje rustig leren rijden, zonder het gevoel te hebben dat je uitgelachen wordt in een roestbak of dat je na 15 min. rugpijn krijgt. Ik denk dat een E36 318i een hele leuke beginnersauto is, maar het kost gewoon wel iets meer dan een Alto of een Peugeotje.

Kosten (ongeveer, als ik het me nog goed herinner):

Wegenbelasting 36
Verzekering 30 (vader, gelukkig nooit een ongeluk gemaakt)
Benzine VEEL als je vaak rijdt, maar benzine is gewoon niet goedkoop
Onderhoud 50

De E36's hebben af en toe last van de standaard kwaaltjes. Bij mij dan draagarmrubber (ofzo) en fuseekogel was iets dat wel wat kostte. Toevallig ging mijn uitlaat dan ook kapot, maar ja. Sommige onderdelen kun je op de schroot wel vinden, maar het beste is als je iemand kent die klein beetje verstand heeft om die dingen te fixen (of zelf).

MAAR nog belangrijker is natuurlijk een goede E36 vinden en dat is vrij lastig. Probeer zo'n standaard mogelijke te kopen (zoals al eerder is aangegeven). Kilometerstand zegt niet altijd wat, die motor overleefd het wel, het is vaker het overige onderhoud dat wel gedaan moet worden.

[ Bericht 25% gewijzigd door YoshiBignose op 30-12-2009 00:41:08 ]
Facts don't care about your feelings
  woensdag 30 december 2009 @ 09:34:15 #113
152303 hamkaastosti
ook bekend als hamkaastosti
pi_76211054
mijn E36 318iS was motorisch niet kapot te krijgen. Koop de onderdelen handig in en ga naar _nooit_ naar de bmw dealer maar na een handige harrie in de buurt en het is wel te doen. Ik ga d'r voor het gemak wel van uit dat je een beetje een fatsoenlijk stabiel inkomen hebt want auto rijden kost gewoon best wat geld.

Wel tof dat je bmw wil rijden. Mijn eerste was een E30 en ik heb nog nooit een ander merk gereden
Tom Jones zong ooit...
she's got style she's got grace, takes a cumshot to the face, she's a lady
laat een berichtje achter in mijn vriendjes en vriendinnetjesboek
grolsch is tof | Aj plat könt praoten, mo-j ut neet laoten
  woensdag 30 december 2009 @ 09:34:49 #114
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_76211059

How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 30 december 2009 @ 09:46:42 #115
152303 hamkaastosti
ook bekend als hamkaastosti
pi_76211267
als daar E30 had gestaan dan was ik daar mee eens geweest
Tom Jones zong ooit...
she's got style she's got grace, takes a cumshot to the face, she's a lady
laat een berichtje achter in mijn vriendjes en vriendinnetjesboek
grolsch is tof | Aj plat könt praoten, mo-j ut neet laoten
  woensdag 30 december 2009 @ 10:59:30 #116
182073 invine
blablabla etc.
pi_76213143
quote:
Op woensdag 30 december 2009 09:34 schreef hamkaastosti het volgende:
mijn E36 318iS was motorisch niet kapot te krijgen. Koop de onderdelen handig in en ga naar _nooit_ naar de bmw dealer maar na een handige harrie in de buurt en het is wel te doen. Ik ga d'r voor het gemak wel van uit dat je een beetje een fatsoenlijk stabiel inkomen hebt want auto rijden kost gewoon best wat geld.

Wel tof dat je bmw wil rijden. Mijn eerste was een E30 en ik heb nog nooit een ander merk gereden
Met 100 euro in de maand kom je echt nergens hoor.. zeker niet als je hem dagelijks wil gebruiken
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_76213272
Dat is een feit.
pi_76214670
quote:
Op woensdag 30 december 2009 00:16 schreef Quantie het volgende:

[..]

dan ga ik voor een e36
Dat was een e30.
5 Ferrari's op videoband!
  woensdag 30 december 2009 @ 11:50:16 #119
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_76214793
5.5k betalen voor een auto uit 1994 waar wat plastic tegenaan is gegooid
zzz
  woensdag 30 december 2009 @ 11:53:14 #120
52636 M2theC
You designed yourself
pi_76214898
Lol, ik ken een meisje met een mooie BMW. Ze had hier een lening oid voor afgesloten en is er supertrots op dat hij voor de deur staat.

Inderdaad... hij staat voor de deur. Onderhoud van een BMW is vrij kostbaar, benzine kan ze bijna niet betalen, daarbij komt nog je WEGENBELASTING en je verzekering. Buiten het gewone onderhoud en APK heb je vast nog wel eens iets wat stuk gaat. En dat kost ook geld.

Met het budget wat jij hebt kom je niet echt ver lijkt me. Ik weet niet hoeveel je denkt te gaan rijden of dat je hem ook alleen voor de deur wil hebben staan?

Buiten dit hele verhaal denk ik het het heel verstandig is om eerst een gare ragbak te kopen. Goed te leren rijden, parkeren, glijden in de sneeuw e.d. en later (als je groot bent ) een betere auto te kopen.
There's a valuable lesson learned, so it evens it up for me. When the grass is cut, the snakes will show.
  woensdag 30 december 2009 @ 13:21:57 #121
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_76218097
Ik zie anders genoeg jonge jongens in BMW's. (ook andere dure merken) Maar ik denk dat deze jongens wel wat meer 'verdienen'.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Als je gewoon je bek dicht houdt, is er niets aan de hand!
pi_76218833
Inderdaad, maar ik denk dat die jongens niet "meebetalen" aan de samenleving
pi_76220913
quote:
Op maandag 28 december 2009 19:18 schreef wesselN het volgende:
hey,

ik ben wessel en ik ben gek op bmw's ik heb een mooie 318is gevonden en zou deze graag aanschaffen
nu heb ik wat twijfel, ik heb namelijk het geld wel om er een aan te schaffen,
maar mijn grootste zorg zit in het blijven rijden en onderhouden.

ik ben dus erg benieuwd of er mensen zijn die mij iets kunnen vertellen over hoe duur het is om onderdelen te vervangen , hoe zuinig ze zijn en of ik met mijn leeftijd en budget er eentje kan kopen en blijven rijden.

maandelijks heb zo'n 100 per maand te besteden aan een auto en ik heb uitgerekend dat hij voor 55 euro per maand verzekerd is en de wegenbelasting betaald is

alle info is welkom

groetjes

Wessel
of het een E30 of E36 is maakt nog wel uit... dus wat voor 318is heb je gezien?
pi_76220954
quote:
Op woensdag 30 december 2009 11:53 schreef M2theC het volgende:
Onderhoud van een BMW is vrij kostbaar, benzine kan ze bijna niet betalen
als je een oudere bmw hebt valt dit ook wel weer mee hoor...
met mijn golf had ik meer kosten
  woensdag 30 december 2009 @ 14:32:43 #125
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_76221002
lamaar
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_76221067
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 01:12 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

18 jaar oud, meer dan 3 ton gelopen. Ik begrijp niet dat mensen daarin willen rijden.
mijn oudste is 21 jaar oud, 318.000 km gelopen.... en ja, dat is mijn daily!

ik rij regelmatig auto's van andere merken die veel nieuwer zijn en veeeel minder km hebben....
als ik dan 's avonds in mijn bmwtje stap ben ik zo blij als een kind... want die rijdt veel lekkerder!
pi_76229068
quote:
Op maandag 28 december 2009 19:48 schreef wesselN het volgende:
ja ik wist he eigenlijk al wel

hij wordt idd verzekerd op mijn ouders naam
maar als ik een baan vind waar ik meer mee verdien zou het misschien wel kunnen
want ik heb namelijk iemand met een eigen bedrijf en daar kan ik de onderdelen
en een hoop benzine mee zonder btw krijgen

en ik rijd er zeker geen 10 000 kilometer mee per jaar
Beetje jammer dat je hem niet op je eigen naam verzekerd.. Als je een ongeluk maakt, en eerlijk is eerlijk, op je 18e en een BMW onder je kont, dan is die kans wel degelijk heeeeeel erg groot... kost het je ouders hun no-claim.. Nee lekker ben je dan bezig... Ik zou gewoon een klein koekblik aanschaffen en zelf alles betalen en zo proberen een aantal schadevrije jaren op te bouwen.
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_76229428
quote:
Op woensdag 30 december 2009 17:52 schreef theKiD het volgende:

[..]

Beetje jammer dat je hem niet op je eigen naam verzekerd.. Als je een ongeluk maakt, en eerlijk is eerlijk, op je 18e en een BMW onder je kont, dan is die kans wel degelijk heeeeeel erg groot... kost het je ouders hun no-claim.. Nee lekker ben je dan bezig... Ik zou gewoon een klein koekblik aanschaffen en zelf alles betalen en zo proberen een aantal schadevrije jaren op te bouwen.
Laten we dan maar niet spreken over het feit dat het verzekeren op iemand anders zijn of haar naam in bijna alle gevallen wettelijk verboden is en er toe kan leiden dat de verzekeringsmaatschappij niet uitkeert.
pi_76235675
quote:
Op woensdag 30 december 2009 14:30 schreef rival het volgende:

[..]

of het een E30 of E36 is maakt nog wel uit... dus wat voor 318is heb je gezien?
een e36 advertentie staat op deze site
  woensdag 30 december 2009 @ 22:39:05 #130
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_76242172
quote:

[..]

[ afbeelding ] ehe
pi_76261447
quote:
Op woensdag 30 december 2009 18:02 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Laten we dan maar niet spreken over het feit dat het verzekeren op iemand anders zijn of haar naam in bijna alle gevallen wettelijk verboden is en er toe kan leiden dat de verzekeringsmaatschappij niet uitkeert.
Verzekering op naam van de ouders nemen & aangeven dat de TS hoofdbestuurder is. Het enige wat de ouders moeten doen om het legaal te maken is 1 ritje per jaar met die wagen uitvoeren.

Ik gebruik dezelfde constructie (kost 10% meer dan gewoon op naam van je ouders), en heb nooit problemen ermee gehad (en heb de verzekering al nodig gehad)
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_76264867
quote:
Op donderdag 31 december 2009 13:24 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Verzekering op naam van de ouders nemen & aangeven dat de TS hoofdbestuurder is. Het enige wat de ouders moeten doen om het legaal te maken is 1 ritje per jaar met die wagen uitvoeren.

Ik gebruik dezelfde constructie (kost 10% meer dan gewoon op naam van je ouders), en heb nooit problemen ermee gehad (en heb de verzekering al nodig gehad)
Dat wilde ik ook, maar zodra ik als hoofdbestuurder werd genoteerd werd het net zo duur als dat ik 'm op naam zou zetten.
  donderdag 31 december 2009 @ 15:23:56 #133
182073 invine
blablabla etc.
pi_76266372
quote:
Op donderdag 31 december 2009 14:44 schreef erikkll het volgende:

[..]

Dat wilde ik ook, maar zodra ik als hoofdbestuurder werd genoteerd werd het net zo duur als dat ik 'm op naam zou zetten.
Same here.. doet bij geen verzekering meer. Mijn zus had het 8 jaar geleden ook geloof ik maar nu geldt dat niet meer..
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_76268338
quote:
Op donderdag 31 december 2009 13:24 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Die Belgen trappen ze daar misschien nog in.
pi_76269668
quote:
Op maandag 28 december 2009 19:57 schreef wesselN het volgende:
ik heb toevallig al een schitterende witte gevonden! leer interieurtje, m5 velgen

mooi karretje ik ga denk ik iets zoeken waarmee ik meer kan verdienen zodat ik meer te besteden heb maandelijks en dan moet het wel lukken denk ik
quote:
Op maandag 28 december 2009 20:11 schreef wesselN het volgende:
Zo weinig? Hebben ze geen werk, en rijden ze alleen op zondag ofzo?

En van welk bouwjaar is je potentiële BMW?
hij is van '94 en heeft er 188 duizend op zitten
ik heb hem al gezien en ik heb nog geen betere gezien
[/quote]
Sorry, een E36 met M5 velgen, en geen betere gezien? Misschien moet je je iets meer inlezen.. Dit klinkt als een afgetrapte pooierbak..

Though, E36's zijn leuke auto's hoor
Signature
pi_76270647
quote:
Op maandag 28 december 2009 19:18 schreef wesselN het volgende:
hey,

ik ben wessel en ik ben gek op bmw's ik heb een mooie 318is gevonden en zou deze graag aanschaffen
nu heb ik wat twijfel, ik heb namelijk het geld wel om er een aan te schaffen,
maar mijn grootste zorg zit in het blijven rijden en onderhouden.

ik ben dus erg benieuwd of er mensen zijn die mij iets kunnen vertellen over hoe duur het is om onderdelen te vervangen , hoe zuinig ze zijn en of ik met mijn leeftijd en budget er eentje kan kopen en blijven rijden.

maandelijks heb zo'n 100 per maand te besteden aan een auto en ik heb uitgerekend dat hij voor 55 euro per maand verzekerd is en de wegenbelasting betaald is

alle info is welkom

groetjes

Wessel
Mijn advies, heel leuk dat je een dikke bak wil kopen (ik ben zelf ook een autoliefhebber als geen ander) maar met jouw budget kom je er echt niet. Zelf heb ik ook op m'n 18e een auto gekocht (geen dikke bak trouwens) en met mijn bijbaan van 10 tot 20 uur per week is het te doen. Maar wanneer je na een x aantal maanden de uitlaat (al snel >400 euro) moet vervangen, dan lach je niet meer.. Dus óf zorg dat je budget hoger wordt, of wacht er even mee
Vind het wel een leuk streven hoor, daar niet van..
pi_76277279
quote:
Op donderdag 31 december 2009 16:10 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Die Belgen trappen ze daar misschien nog in.
hoezo intrappen? Als ik op de polis als hoofdbestuurder sta en ik kom een ongeluk tegen moeten ze niet afkomen "jamaar jij rijdt het meeste met de wagen dus het is de jouwe" want het staat zwart op wit in de polis dat ik er het meeste mee rijdt.

Maar goed, ik heb een leuke verzekeringsmaatschappij . Als je huis een paar jaar aan een stuk niet afbrandt (ik geloof 5 of 10 jaar) dan mag je een ongeluk in fout maken met je auto zonder dat je bonus malus trap terug stijgt. Maw; als je 10 huizen hebt kan je elk jaar een ongeluk rijden & toch op bonusmalus 0 blijven (nu nog 9 huizen kopen )
pi_76283037
quote:
Op donderdag 31 december 2009 20:58 schreef Athmozz het volgende:

[..]

hoezo intrappen? Als ik op de polis als hoofdbestuurder sta en ik kom een ongeluk tegen moeten ze niet afkomen "jamaar jij rijdt het meeste met de wagen dus het is de jouwe" want het staat zwart op wit in de polis dat ik er het meeste mee rijdt.
Jaja dat begrijpen we wel en dat kan ook gewoon, alleen betaal je dan ALSNOG BIJNA EVENVEEL PREMIE.
pi_76290731
quote:
Op donderdag 31 december 2009 20:58 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Maar goed, ik heb een leuke verzekeringsmaatschappij . Als je huis een paar jaar aan een stuk niet afbrandt (ik geloof 5 of 10 jaar) dan mag je een ongeluk in fout maken met je auto zonder dat je bonus malus trap terug stijgt. Maw; als je 10 huizen hebt kan je elk jaar een ongeluk rijden & toch op bonusmalus 0 blijven (nu nog 9 huizen kopen )
Met 10 huizen betaal je dusdanig veel premies dat je denk ik beter gewoon een onvoordelige autoverzekering kunt hebben
pi_76294790
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 02:30 schreef Pas259 het volgende:

[..]

Koop nooit een auto van zo'n figuur.

Die hebben het weinige geld wat ze hebben niet in onderhoud gestoken maar in lampies en plastic.

En er nog 5500 voor vragen ook!
die prijs is echt blah idd, TS verdiep je aub even in de prijzen op de markt voordat je gaat kopen.. Vergelijk/browse MP door.

Verder je kan het verbruik en taks makkelijk ongeveer uitrekenen dmv op autotrader te kijken en dan bij autogids en autospecificaties..

Bv. ik rijd 15k/jaar binnen de bebouwde kom.. Komt neer op ~2.8k per jaar aan tax en benzine in die 318is!!!

Onderhoud lees ik dat je goedkoop onderdelen kan krijgen, dus dat is prima.. Ik denk dat een normaal persoon iets van 500-1000 gemiddeld uitgeeft per jaar aan onderhoud voor zo een auto..

ZIt je dus al op 3.3 tot 3.6k per jaar! met 15k km.

Je kunt gewoon pech hebben, ik heb zelf een e39 gekocht 2 jaar geleden en kots gewoon in mijn mond van het verbruik en onderhoud. Was van eerste eigenaar en helemaal standaard, motorisch is ie ook gewoon 100%.. je kan gewoon pech hebben daarin denk ik.

Ik denk dat je goed je budget moet bepalen en op autotrader naar het verbruik moet gaan kijken (benzine is toch de grootste kostenpost)..

4*kwartaal tax+(aantal km per jaar./100)*literverbruik per 100km*benzineprijs

ga hier mee spelen met verschillende auto's
pi_76294809
trouwens een nieuwe auto vergelijken met een nieuwe broek
pi_76295062
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 02:17 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Jaja dat begrijpen we wel en dat kan ook gewoon, alleen betaal je dan ALSNOG BIJNA EVENVEEL PREMIE.

21 jaar, 1 ongeluk op naam & een BMW 320d met 136pk. 42¤ verzekering per maand. Lijkt me niet dat dat veel premie is

Een vriend van me heeft een dergelijke (volvo met evenveel vermogen) op zijn eigen naam staan, heeft geen ongeluk & heeft 2 jaar langer zijn rijbewijs, en hij betaalt 70¤ per maand. Bijna evenveel zou ik het écht niet noemen
pi_76299115
iedereen de beste wensen voor 2010!

[ Bericht 85% gewijzigd door ghizzer op 01-01-2010 19:20:13 ]
pi_76301733
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 16:42 schreef Athmozz het volgende:

[..]

21 jaar, 1 ongeluk op naam & een BMW 320d met 136pk. 42¤ verzekering per maand. Lijkt me niet dat dat veel premie is

Een vriend van me heeft een dergelijke (volvo met evenveel vermogen) op zijn eigen naam staan, heeft geen ongeluk & heeft 2 jaar langer zijn rijbewijs, en hij betaalt 70¤ per maand. Bijna evenveel zou ik het écht niet noemen
Ja in Belgie kan alles
Dit is fok.NL hoor.
pi_76304639
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 16:33 schreef SameOldGrind het volgende:

Onderhoud lees ik dat je goedkoop onderdelen kan krijgen, dus dat is prima.. Ik denk dat een normaal persoon iets van 500-1000 gemiddeld uitgeeft per jaar aan onderhoud voor zo een auto..
Say what?

Als je een fatsoenlijke hebt dan zit je misschien aan de helft, en dat is waarschijnlijk inclusief "dure" reparaties. Een goed onderhouden hoeft echt niet zo veel te kosten aan standaard onderhoud.
pi_76305178
ik heb waarsch pech gehad danmet mijn wagen, maar ik ben het niet direct eens met je post. Niet voor niks schreeuwen mensen hier het topic vol met het feit dat bmw onderhoud mega duur is. Nu zeg jij dus dat je gem. per jaar tussen de 250-500 kwijt bent. Dit vind ik niet veel eerlijk gezegd.

Lijkt me sterk dat op dit forum like 99% zegt OMG bmw onderhoud is megaduur... En dat het dan om een schamele 375 euro p/j zou gaan... (helemaal als je dan dit bedrag vergelijkt met het verbruik van zo een auto)

Sowieso: het ligt er ook natuurlijjk aan waar je het laat doen en of je het zelf doet.

Als je alles bij de dealer zou laten doen ben je denk ik over pakweg 3 of 4 jaar echt wel 1k per jaar kwijt lijkt me... Als je zelf alles doet zal dat natuurlijk aanzienlijk schelen..
pi_76305291
trouwens: die van mij is trouwens ook uitstekend onderhouden, bmw dealer, boekjes en alles..

Het is echt gewoon kwestie van geluk hebben imo met de duurdere reparaties vandaar dat de marge die ik aangaf vrij groot is (500 euro).. Kun je natuurlijk nooit exact zeggen en is ook maar een schatting..
pi_76305492
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 21:48 schreef SameOldGrind het volgende:
ik heb waarsch pech gehad danmet mijn wagen, maar ik ben het niet direct eens met je post. Niet voor niks schreeuwen mensen hier het topic vol met het feit dat bmw onderhoud mega duur is. Nu zeg jij dus dat je gem. per jaar tussen de 250-500 kwijt bent. Dit vind ik niet veel eerlijk gezegd.

Lijkt me sterk dat op dit forum like 99% zegt OMG bmw onderhoud is megaduur... En dat het dan om een schamele 375 euro p/j zou gaan... (helemaal als je dan dit bedrag vergelijkt met het verbruik van zo een auto)

Sowieso: het ligt er ook natuurlijjk aan waar je het laat doen en of je het zelf doet.

Als je alles bij de dealer zou laten doen ben je denk ik over pakweg 3 of 4 jaar echt wel 1k per jaar kwijt lijkt me... Als je zelf alles doet zal dat natuurlijk aanzienlijk schelen..
Het zal ongetwijfeld wel wat schelen dat ik een E30 heb en het hier over een E36 ging, maar onder onderhoud schaar ik gewoon onderhoud: olie, filtertjes, soms bougies etc. Dat kan in principe iedereen wel zelf doen.
De duurdere reparaties kun je qua prijs inderdaad wel uitsmeren over die jaren, maar in principe hoeft er niet elk jaar iets stuk te gaan.
Ik denk dat je er met een 400 euro per jaar ofzo wel bent.

Je 500 euro was wel redelijk realistisch denk ik, die 1000 vond ik alleen een grote uitschieter .

Met mijn E30 zit ik aan regulier onderhoud waarschijnlijk aan de helft. Reparaties hoeven niet TE duur te zijn mede door het feit dat slopers en 2e hands onderdelen voor die dingen nog in overvloed aanwezig zijn, net als voor de E36.
pi_76305770
ok dan vind ik het op zich nog best meevallen eigenlijk die kosten....
pi_76355809
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 02:17 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Bijna evenveel?? Toen ik 2 jaar geleden mijn huidige auto in de all risk verzekering wilde kostte dat op mijn eigen naam zo'n (volgens mij) ¤ 150,- per maand, op naam van mijn vader met mij als hoofdbestuurder betaal ik nu al 2 jaar ¤ 67,- per maand all risk. Vind ik toch een aanmerkelijk verschil.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')