Ik werk niet en toen ik nog wel werkte vond ik het al even erg als nu. De dagen zijn anders ingedeeld en mijn "schema" klopt niet meer. Als ik eenmaal een beetje aan de dagen gewend ben moet ik weer gaan wennen dat het leven z'n normale gang gaat en dan moet ik zorgen dat ik niet in een dip terecht kom.quote:Op zondag 27 december 2009 18:18 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Ik vind ze leuk: geen werk en lekker eten.
Gelukkig geen last vanquote:Op zondag 27 december 2009 18:34 schreef Juup© het volgende:
Laatste post uit het vorige topic:
[..]
Ik werk niet en toen ik nog wel werkte vond ik het al even erg als nu. De dagen zijn anders ingedeeld en mijn "schema" klopt niet meer. Als ik eenmaal een beetje aan de dagen gewend ben moet ik weer gaan wennen dat het leven z'n normale gang gaat en dan moet ik zorgen dat ik niet in een dip terecht kom.
Nu niet mijn uitspraken gaan misbruiken hè?!?quote:Op zondag 27 december 2009 17:58 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Van de buitenkant misschien. De binnenkant is een ander verhaal.
Ik zeg wel eens. I might act human and look like one. But it doesn't mean that I am human.
Mannen komen Mars, vrouwen van Venus en ik kom van Pluto.
Welke uitspraak?quote:Op zondag 27 december 2009 19:27 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Nu niet mijn uitspraken gaan misbruiken hè?!?![]()
Ik ben kwaliteitscontroleur van levensmiddelen.quote:Op zondag 27 december 2009 20:12 schreef Repulsor het volgende:
[..]
Wat voor werk doe jij als ik vragen mag?
Dat lijkt me wel een geschikte baan als autist haha, veel regeltjes enzoquote:Op zondag 27 december 2009 20:14 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ik ben kwaliteitscontroleur van levensmiddelen.
Eigenlijk wel ja.quote:Op zondag 27 december 2009 20:16 schreef Repulsor het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel een geschikte baan als autist haha, veel regeltjes enzo
Van mij afbijten heb ik ook geleerd. Dat moet ook wel. Afgezien iedereen die anders is met de nek wordt aangekeken.quote:Op zondag 27 december 2009 20:21 schreef Repulsor het volgende:
Ik heb lang in de transport gewerkt, laden en lossen in een loods. Niet echt fijn, omdat je veel met chauffeurs werkt die niet verder komen dan het Kabouter Plop nivo, maar wel met hun grote bek over iedereen heenlopen. Heeft me wel geleerd om van me af te bijten, maar echt geweldig was het niet.
Vervelend? Hier niet, juist het tegenovergestelde.quote:Op zondag 27 december 2009 18:14 schreef Juup© het volgende:
Nog even en dan zijn die vervelende "feest"dagen weer voorbij.
Verschil moet er wezen anders wordt het zo saaiquote:Op maandag 28 december 2009 00:08 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Vervelend? Hier niet, juist het tegenovergestelde.
Dat is helaas overal zo, als je een beetje afwijkt van wat als "normaal" beschouwd wordt, word je al snel gepest.quote:Op zondag 27 december 2009 20:33 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Van mij afbijten heb ik ook geleerd. Dat moet ook wel. Afgezien iedereen die anders is met de nek wordt aangekeken.
Onze trouwe lurkerquote:Op maandag 28 december 2009 10:57 schreef DeepChord het volgende:
tvp
TomTom meenemen.quote:Op maandag 28 december 2009 11:20 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Onze trouwe lurker
OMG ik ben gewoon zowaar opgelucht, boek gesloten. ff omkleden en een lekker stuk wandelen(niet dat ik ver kom want dan verdwaal ik
)
Ik vind het maar een raar artikel. Die opmerkingen, dat het 'verontrustend' is dat je kind naar een draaiende wasmachine kijkt of op z'n derde een computerspelletje uitspeelt. Raar dat uitgerekend die twee dingen nu als 'verontrustend' worden gepresenteerd - zo erg lijkt me dat niet. Dat het kind sociaal gezien geheel niet ontwikkelt lijkt me verontrustender, maar daar staat het dan weer niet bij... Slecht geschreven dus.quote:Op maandag 28 december 2009 17:52 schreef Repulsor het volgende:
Zijn er meer mensen bij wie dit artikel min of meer bekend voorkomt? Het viel me op omdat ik een paar dagen geleden al zoiets gelezen had dat autistische mensen makkelijker opgaan in een fantasiewereld.
En heeft iemand die film Ben-X gezien? Ik wist er toen ie uitkwam wel vanaf maar had m expres genegeerd omdat het me een draak van een film leek, gemaakt door iemand die er zelf te ver vanaf staat..
Heb je erg veel behoefte aan structuur?quote:Op zondag 27 december 2009 18:34 schreef Juup© het volgende:
Laatste post uit het vorige topic:
[..]
Ik werk niet en toen ik nog wel werkte vond ik het al even erg als nu. De dagen zijn anders ingedeeld en mijn "schema" klopt niet meer. Als ik eenmaal een beetje aan de dagen gewend ben moet ik weer gaan wennen dat het leven z'n normale gang gaat en dan moet ik zorgen dat ik niet in een dip terecht kom.
Erg veel, eeuhmm JAquote:Op maandag 28 december 2009 19:18 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Heb je erg veel behoefte aan structuur?
Heb je last van vuurwerk?quote:
Dat is waar.quote:Op maandag 28 december 2009 19:48 schreef Maeghan het volgende:
Maar vuurwerk is een jaarlijks terugkerend fenomeen, gebrek aan regelmaat is er dus niet =P
Dan is de logische vraag, waarom denk jij dat je autistisch bent?quote:Op maandag 28 december 2009 23:29 schreef francis998 het volgende:
hmm..ik heb de film dus totaal niet gezien. En ben ook nooit echt into autisme geweest..nu zoek ik er wat basis info over op..maar alleen omdat de twijfel is ontstaan dat ik er miss zelf een vorm van heb.
Maar dat is nog de vraag.
Je kan zo de politiek inquote:Op dinsdag 29 december 2009 00:28 schreef francis998 het volgende:
ik heb zelf geen idee of ik wel denk autisme te hebben of niet..
Het enige wat ik weet is dat ik me heel goed herken in allerlei kleine punten maar tegelijk niet..en het sociale is voor mij lastig..
Maar verder is het de huisarts geweest die de psycholoog gevraagd heeft in de verwijsbrief er rekening mee te houden
jajaja..en ik haat de politiekquote:Op dinsdag 29 december 2009 00:34 schreef Repulsor het volgende:
[..]
Je kan zo de politiek inMaar is ok als je geen antwoord wil geven...
Oui, dat geknal komt binnen bij mij alsof het in mijn hoofd gebeurd. Ben er tevens bang voor omdat ik het niet in kan schatten.quote:
quote:Op maandag 28 december 2009 19:48 schreef Maeghan het volgende:
Maar vuurwerk is een jaarlijks terugkerend fenomeen, gebrek aan regelmaat is er dus niet =P
Nee, mijn vrouw heeft hem gezien maar tevens mij aangeraden hem niet te zien omdat er dingen in voorkomen die mij kunnen triggeren en daar heb ik geen behoefte aan.quote:Op maandag 28 december 2009 22:53 schreef Repulsor het volgende:
Maar niemand verder de film Ben-X (oftewel Ben Niks) gezien? Is toch een van de weinige films over autisme..
Beetje kort door de bocht vind ik, je zegt tegen iemand die kanker en daar veel pijn door heeft ook niet "zet de kanker maar even opzij". Kortom je moet het maar kunnen, ik weet gewoon maar mijn grenzen liggen en zal die niet snel overschrijden omdat de gevolgen nadelig zijn. Dus het "opzij" zetten is mijn inziens makkelijk gezegd.quote:Op dinsdag 29 december 2009 10:09 schreef sempron2400 het volgende:
@Francis: het is niet altijd even prettig om een diagnose te hebben. Dan ben je voor het leven lang autistisch. Er is een kans dat je er ook naar gaat leven. Sommige tistjes houden al bij voorbaat de boot af als ze gevraagd worden voor een activiteit met: ‘Dan krijg ik te veel prikkels.’
[...]
Ik vind het daarom goed als mensen hun autisme af en toe even opzij zetten om hun mannetje (of vrouwtje) te staan.
Natuurlijk zijn er genoeg mensen met autisme die wel open staan voor integratie in de NT-cultuur.
Zit wat in, maar van iemand met kanker (of desnoods het syndroom van Down), die beide ook zichtbaar zijn, zijn denk ik wel ‘hardere’ grenzen aan te geven.quote:Op dinsdag 29 december 2009 10:15 schreef Juup© het volgende:
[..]
Beetje kort door de bocht vind ik, je zegt tegen iemand die kanker en daar veel pijn door heeft ook niet "zet de kanker maar even opzij". Kortom je moet het maar kunnen, ik weet gewoon maar mijn grenzen liggen en zal die niet snel overschrijden omdat de gevolgen nadelig zijn. Dus het "opzij" zetten is mijn inziens makkelijk gezegd.
Heel, heel héél waar. Mij konden ze niet helpen, naar mijn idee hebben ze omstandigheden gebruikt om mij de de GGZ uit te kicken en, om heel eerlijk te zijn, vind ik dat bij nader inzien niet eens zo heel erg. Niemand kon me helpen, mijn idee over mezelf lag 180 graden de andere kant op dan dat zij vonden.quote:Op dinsdag 29 december 2009 10:09 schreef sempron2400 het volgende:
Veel mensen met autisme hebben moeite met de hulpverlening. Dat komt omdat ze zichzelf zoveel analyseren, dat ze heel kritisch worden naar input van anderen.
Een kennis van mij is er ook min of meer uitgekickt. Zou dit kunnen zijn omdat begeleiders zich aangetast voelen in hun positie, in de zin dat de cliënt het beter meent te weten? Hier kan ik me best iets bij voorstellen; een psycholoog of SPV heeft jaren gestudeerd om mensen te begeleiden. Ik denk namelijk dat de meeste cliënten niet zo mondig zijn of gewoon minder behoefte aan zelfkennis hebben.quote:Op dinsdag 29 december 2009 12:05 schreef De_Logica het volgende:
[..]
Heel, heel héél waar. Mij konden ze niet helpen, naar mijn idee hebben ze omstandigheden gebruikt om mij de de GGZ uit te kicken en, om heel eerlijk te zijn, vind ik dat bij nader inzien niet eens zo heel erg. Niemand kon me helpen, mijn idee over mezelf lag 180 graden de andere kant op dan dat zij vonden.
Mijn idee is het volgende; je komt binnen, een aardig kijkende psych zegt je te gaan zitten, en stelt je de volgende vragen:quote:Op dinsdag 29 december 2009 12:27 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Een kennis van mij is er ook min of meer uitgekickt. Zou dit kunnen zijn omdat begeleiders zich aangetast voelen in hun positie, in de zin dat de cliënt het beter meent te weten? Hier kan ik me best iets bij voorstellen; een psycholoog of SPV heeft jaren gestudeerd om mensen te begeleiden. Ik denk namelijk dat de meeste cliënten niet zo mondig zijn of gewoon minder behoefte aan zelfkennis hebben.
Maar wat als ze nou vaststellen dat je het niet hebt? Dan moet je aan je omgeving vertellen dat je het niet hebt, terwijl het anders zo'n goede verklaring voor je ietwat 'niet-normale' gedrag zou zijn.. Dat is mijn probleem een beetje, ik vertrouw die witte jassen voor geen meter, en wat als zij zeggen van niet terwijl ikzelf gewoon 99,99% zeker weet dat ik het wel heb?quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:26 schreef francis998 het volgende:
Tja dat van een diagnose is prettig maar tegleijk ook niet kan ik me voorstellen. Iig weet je door een diagnose wat er is ..en kan je er beter mee leren om te gaan..en dingen te verbeteren erdoor, dat is iig mijn intentie.
Ik probeer ook elke dag mijn grenzen te verleggen want stilstand is achteruitgang vind ik. MAAR soms moet ik gewoon "gas terugnemen" en mijn grenzen respecteren omdat ik anders in mijn basisroutine (het niet meer kunnen vasthouden van mijn handvatten) terecht kom en dat is niet goed.quote:Op dinsdag 29 december 2009 10:24 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Zit wat in, maar van iemand met kanker (of desnoods het syndroom van Down), die beide ook zichtbaar zijn, zijn denk ik wel ‘hardere’ grenzen aan te geven.
Het is inderdaad die zelfkennis die maakt dat met autisme vaak precies hun grenzen kennen. Maar is er ook niet iets van grenzen verleggen, horizon verbreden? Een andere optie is om niet overdreven eerlijk of open te zijn, wat veel auti’s doen. Om op de sollicitatie terug te komen, niet gelijk een gevoelige snaar gaan raken door te zeggen dat je niet van het sociale aspect houdt.
Voor hetzelfde geld wordt de autistische medewerker een gewaardeerde collega die zijn kwaliteiten kan benutten, en werkt het sociale aspect uiteindelijk in zijn voordeel.
tja echt een goed antwoord hierop kan ik niet geven.quote:Op dinsdag 29 december 2009 17:47 schreef Repulsor het volgende:
[..]
Maar wat als ze nou vaststellen dat je het niet hebt? Dan moet je aan je omgeving vertellen dat je het niet hebt, terwijl het anders zo'n goede verklaring voor je ietwat 'niet-normale' gedrag zou zijn.. Dat is mijn probleem een beetje, ik vertrouw die witte jassen voor geen meter, en wat als zij zeggen van niet terwijl ikzelf gewoon 99,99% zeker weet dat ik het wel heb?
Vervelendquote:Op dinsdag 29 december 2009 00:52 schreef Juup© het volgende:
[..]
Oui, dat geknal komt binnen bij mij alsof het in mijn hoofd gebeurd. Ben er tevens bang voor omdat ik het niet in kan schatten.
Met alle respect, toch dit lijkt me wat sterk. Een psycholoog of psychiater heeft hier jaren voor moeten studeren. En dan blijkt een ervarings‘deskundige’ misschien wel meer kennis te hebben. Ik moet sterk wennen aan dat idee.quote:Op dinsdag 29 december 2009 17:47 schreef Repulsor het volgende:
[..]
Maar wat als ze nou vaststellen dat je het niet hebt? Dan moet je aan je omgeving vertellen dat je het niet hebt, terwijl het anders zo'n goede verklaring voor je ietwat 'niet-normale' gedrag zou zijn.. Dat is mijn probleem een beetje, ik vertrouw die witte jassen voor geen meter, en wat als zij zeggen van niet terwijl ikzelf gewoon 99,99% zeker weet dat ik het wel heb?
preciesquote:Op dinsdag 29 december 2009 20:02 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Met alle respect, toch dit lijkt me wat sterk. Een psycholoog of psychiater heeft hier jaren voor moeten studeren. En dan blijkt een ervarings‘deskundige’ misschien wel meer kennis te hebben. Ik moet sterk wennen aan dat idee.
Wat is een ervaringsdeskundige precies? Ik neem aan niet iemand die uit ervaring spreekt..quote:Op dinsdag 29 december 2009 20:02 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Met alle respect, toch dit lijkt me wat sterk. Een psycholoog of psychiater heeft hier jaren voor moeten studeren. En dan blijkt een ervarings‘deskundige’ misschien wel meer kennis te hebben. Ik moet sterk wennen aan dat idee.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Aspergerquote:Op dinsdag 29 december 2009 22:32 schreef Repulsor het volgende:
[..]
Wat is een ervaringsdeskundige precies? Ik neem aan niet iemand die uit ervaring spreekt..
Ik ben me er gewoon bewust van dat dit moeilijk valt vast te stellen, ik was vandaag bij m'n huisarts en die vroeg meteen of ik vroeger hiermee naar de dokter ben geweest, wat dus niet het geval is. Weten zij veel, voor hetzelfde geld denken ze nu dat ik alles verzin, want ik heb geen bewijs. Had vroeger veel last van pleinvrees & OCD, maar heb beide dingen voor mezelf gehouden en zelf weten op te lossen, dus niemand weet dat verder. Ik las ook ergens dat het zowiezo in je nadeel werkt wanneer je 4 jaar of langer voor 1 baas gewerkt hebt. Wat bij 1 baan het geval is.
En dat een psycholoog of psychiater er jarenlang voor heeft moeten studeren, ze kunnen alleen op symptonen afgaan en daar vervolgens hun eigen conclusies op trekken. Er zijn geen "hoe Asperger te herkennen' studies, ze hebben dezelfde info tot hun beschikking waar wij beschikking over hebben, want zo lang bekend is het ook weer niet..
ja precies, ik was 2 maanden geleden bij mn dokter (toen ik nog nix van Asperger afwist) voor angstaanvallen, en hij probeerde me gewoon serieus Prozac aan te smeren. Terwijl zoiets toch echt vergif is waarbij je in een zombie veranderd en heel moeilijk vanaf komt.quote:Op dinsdag 29 december 2009 22:31 schreef Maeghan het volgende:
het is net als met andere beroepen. Dat je ervoor geleerd hebt betekent niet dat je alles over ieder onderwerp weet. En zoals overal zijn er goede en slechte mensen. kan me situaties voorstellen waarbij een ervaringsdeskundige idd meer weet. artsen hangen ook idd wel erg aan wat ze op school geleerd hebben, staan soms niet open voor nieuwe info.
Wat is je punt?quote:Op dinsdag 29 december 2009 22:37 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Asperger
Ik vind het raar dat een huisarts gelijk naar dat middel grijpt ipv de redenen van die angstaanvallen.quote:Op dinsdag 29 december 2009 22:37 schreef Repulsor het volgende:
[..]
ja precies, ik was 2 maanden geleden bij mn dokter (toen ik nog nix van Asperger afwist) voor angstaanvallen, en hij probeerde me gewoon serieus Prozac aan te smeren. Terwijl zoiets toch echt vergif is waarbij je in een zombie veranderd en heel moeilijk vanaf komt.
Letterlijk wat ie zei: "Ik vind het jammer dat je er zo over denkt want het is echt een goed middel"quote:Op dinsdag 29 december 2009 22:39 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ik vind het raar dat een huisarts gelijk naar dat middel grijpt ipv de redenen van die angstaanvallen.
Goeie huisarts heb jij danquote:Op dinsdag 29 december 2009 22:42 schreef Repulsor het volgende:
[..]
Letterlijk wat ie zei: "Ik vind het jammer dat je er zo over denkt want het is echt een goed middel"
Maar de reden is me nooit gevraagd nee, ook vandaag niet. Zou daar ook geen antwoord op hebben verder.
bij mij ging het ongeveer gelijk. Voor de ha als er geen fysieke problemen aanwezig zijn is het lastig om te zoeken naar oorzaak. Dus krijg je medicatie...en soms tegelijk een doorverwijzing.quote:Op dinsdag 29 december 2009 22:39 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ik vind het raar dat een huisarts gelijk naar dat middel grijpt ipv de redenen van die angstaanvallen.
Raar, ik zou toch willen dat er eerst iemand die er meer verstand van heeft naar kijkt voordat ik zulke troep zou gaan slikken.quote:Op dinsdag 29 december 2009 22:48 schreef francis998 het volgende:
[..]
bij mij ging het ongeveer gelijk. Voor de ha als er geen fysieke problemen aanwezig zijn is het lastig om te zoeken naar oorzaak. Dus krijg je medicatie...en soms tegelijk een doorverwijzing.
Dat was mn oude huisarts nog dusquote:Op dinsdag 29 december 2009 22:44 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Goeie huisarts heb jij danAls jij tegen wat voor behandeling/medicijnen bent is dat je goed recht. En daarvoor hoef je niet eens een reden te geven.
Hij had me toen maar Propanolol meegegeven, oftewel een betablokker. Maar na bijsluiter gelezen te hebben meteen weer weggegooid, een medicijn waarvan je hart langzamer gaat kloppen en waarmee je niet plots mag kappen, nee dank je..quote:Op dinsdag 29 december 2009 22:50 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Raar, ik zou toch willen dat er eerst iemand die er meer verstand van heeft naar kijkt voordat ik zulke troep zou gaan slikken.
Gelukkig weet ik niet eens wie mijn huisartsquote:Op dinsdag 29 december 2009 23:00 schreef Repulsor het volgende:
[..]
Dat was mn oude huisarts nog dusGister via independer.nl wat rondgebeld bij huisartsen hier in de buurt, eerste 3 zaten al vol, de 4e heeft op youtube een griepprik-rap filmpje geschreven waar ie met mexicaanse hoed op tegen de griep 'rapt'. Toen uiteindelijk bij een 'Antroposofich Gezondheidscentrum' uitgekomen, wat me toen in principe niet zoveel meer interesseerde want ik wist dat ze me toch naar het GGZ zouden doorverwijzen. Wel grappig dat ik bij aanmelden meteen een envelop in me handen gedrukt krijg met daarin de mededeling dat er van iedereen een maandelijkse bijdrage verwacht wordt. Dus ik vraag hierover bij de huisarts hoe het precies zit, zegt ie eerst dat studenten gratis mogen, ik zeg dat ik geen student ben, blijft vervolgens lang stil. En uiteindelijk zegt ie dan dat het verkeerd geformuleerd staat en dat niemand verplicht is te betalen..
Zucht.
Vandaar oa mn argwaan tegen witte jassen dus
Goed zoquote:Op dinsdag 29 december 2009 23:03 schreef Repulsor het volgende:
[..]
Hij had me toen maar Propanolol meegegeven, oftewel een betablokker. Maar na bijsluiter gelezen te hebben meteen weer weggegooid, een medicijn waarvan je hart langzamer gaat kloppen en waarmee je niet plots mag kappen, nee dank je..
Ik zeg ook niet dat die medicijnen totaal nutteloos zijn. Alleen het is wel slecht als de huisarts gelijk naar zo'n middel grijpt ipv eerst iets anders. Het is een blijft troep namelijk. In uitzonderelijke gevallen is medicijnen gelijk nodig. Maar voor de meeste niet en zeker niet gelijk.quote:Op woensdag 30 december 2009 18:14 schreef francis998 het volgende:
ik moet erkennen dat al die shit zoals je zegt tijn toch wel ergens goed voor is. Ik hbe zo'n 3 maanden geleden in een tijd dat het een beetje fout ging..medicatie gekregen...tegen angst en dat soort shit..,..en die hielpen me iig rustiger te houden.
En ik slik zelf bijna nooit medicatie..en ben een gezond iemand die met goed geluk 1x in de 2 jaar langsgaat bij de ha.
verder vandaag weer bonje gehad met mijn ma. Het ging helemaal de mist in. Dus heb niet zo'n zin in oud&nieuw...
ow..vreemd ik heb ruim 3 jaar geleden ongeveer 3 maanden of meer een betabloker geslikt...en ik ben van de een op andere dag gestopt..oa. op advies van de ha. Want degene de ik had..waren op..en de ha zei van laten we nu is ff kijken hoe het komende tijd gaat zonder.quote:Op dinsdag 29 december 2009 23:03 schreef Repulsor het volgende:
[..]
Hij had me toen maar Propanolol meegegeven, oftewel een betablokker. Maar na bijsluiter gelezen te hebben meteen weer weggegooid, een medicijn waarvan je hart langzamer gaat kloppen en waarmee je niet plots mag kappen, nee dank je..
hmm..zelf ben ik nog een ongdiagnosticeerde mogelijke asperger. Het is natuurlijk niet zeker..en zou makkelijk iets anders kunnen zijn.quote:Op woensdag 30 december 2009 19:06 schreef hubble75 het volgende:
In mij is nu in een vrij korte tijd twee keer de term asperger gevallen, een keer door een vriendinnetje (welke een HBO-studie spycologie half afgemaakt heeft) met betrekking op mij. En een keer door mijn moeder waaruit blijkt dat de diagnose asperger bij mijn vader gesteld was, maar dat was in de context van erfelijkheid richting mijn zus.
Ik ben me daardoor sinds kort een beetje aan het inlezen op het gebied van asperger en ik moet zeggen dat ik mij in best heel erg veel dingen kan herkennen. Vandaar dat er bij mij is opgekomen dat ik zelf wel eens asperger zou kunnen hebben.
Nu ben ik op het punt dat ik twijfel om het te laten onderzoeken en hiervoor naar de huisarts te stappen, zodat er een heldere diagnose gesteld kan worden van "Ja"-je hebt het of "Nee"-je hebt het niet maar je hebt "xxxxxxxxx".
Een diagnose heeft in mijn ogen een goede kant, je weet wat er met je aan de hand is, en een mindere kant, je hebt een vastgesteld gebrek. Vandaar ook mijn post hier, waarin ik eigenljik wil vragen hioe mensen de diagnose ervaren en of het dus waard is om het traject van onderzoek op te gaan starten.
Ik denk dat een diagnose eerder hulpzaam kan zijn voor mijn omgeving dan voor mijzelf, met of zinder diagnose blijf ik dezelfde persoon. Alleen als ik er met mijn omgeving over zou gaan praten dat "ik denk dat ....." zonder dat er een diagnose is ze het minder snel zullen aannemen/accepteren.quote:Op woensdag 30 december 2009 19:11 schreef francis998 het volgende:
[..]
hmm..zelf ben ik nog een ongdiagnosticeerde mogelijke asperger. Het is natuurlijk niet zeker..en zou makkelijk iets anders kunnen zijn.
En het enige dat ik echt kan zeggen is..als het je dwars zit..laat je testen..en kijk wat er uit komtn. Als je er geen last van hebt en het zit je niet dwars..dan lijkt het me duidelijk.
Maar je moet zelf willen weten of je het wel of niet hebt..daar gaat het om...wat wil jij? Wat lijkt jou prettig/nodig.
Kijk als je er in je omgevinf last van hebt. Of zoals bijv. in mijn geval vaak ruzies/botsingen ontstaan..zou ik het doen. En je hoeft er niet over te praten als je geen diagnose hebt...je kan gewoon zeggen van kijk..ik ga testen laten doen. EN sowieso moeder en vriendin hebben het al eer der laten vallen.quote:Op woensdag 30 december 2009 19:23 schreef hubble75 het volgende:
[..]
Ik denk dat een diagnose eerder hulpzaam kan zijn voor mijn omgeving dan voor mijzelf, met of zinder diagnose blijf ik dezelfde persoon. Alleen als ik er met mijn omgeving over zou gaan praten dat "ik denk dat ....." zonder dat er een diagnose is ze het minder snel zullen aannemen/accepteren.
Voor mijzelf zou het niet veel meer dan een bevestiging zijn, en misschien dat er bepaalde deuren met hulp open gaan welke nu zonder diagnose dicht blijven.
Dat dat wat jij zegt, opzich wel waar is, maar specialisten hebben er ook voor gestudeerd en weten er dus vaak meer van dan de niet-gespecialiseerden. Zo logisch als 1+1. Of ze nou dezelfde stof als ons beschikken of niet.quote:
Om met de vervelende kant te beginnen: het wordt lastiger om autisme te verzwijgen, bijvoorbeeld als je een relatie wil. Want de diagnose is officieel en ‘echte’ autisten kunnen moeilijk liegen. Bij sollicitaties is vertellen of schrijven dat je autistisch bent vrijwel per definitie een afwijzing. Daarbij komt nog het verwerkingsproces, dat voor sommige auti’s meerdere jaren kan duren. Mensen gaan zichzelf ook heel erg analyseren, zichzelf en de wereld opnieuw ontdekken, maar dan vanuit een autistisch perspectief. Het kan, zoals bij mij, zelfs een obsessie worden. Dat ik daarbij iemand met autisme heb ontmoet, speelt daarin een rol. Het besef anders te zijn dringt vaak dieper door met een officiële diagnose. Je behoort ineens tot een bepaalde groep.quote:Op woensdag 30 december 2009 19:06 schreef hubble75 het volgende:
In mij is nu in een vrij korte tijd twee keer de term asperger gevallen, een keer door een vriendinnetje (welke een HBO-studie psycologie half afgemaakt heeft) met betrekking op mij. En een keer door mijn moeder waaruit blijkt dat de diagnose asperger bij mijn vader gesteld was, maar dat was in de context van erfelijkheid richting mijn zus.
Ik ben me daardoor sinds kort een beetje aan het inlezen op het gebied van asperger en ik moet zeggen dat ik mij in best heel erg veel dingen kan herkennen. Vandaar dat er bij mij is opgekomen dat ik zelf wel eens asperger zou kunnen hebben.
Nu ben ik op het punt dat ik twijfel om het te laten onderzoeken en hiervoor naar de huisarts te stappen, zodat er een heldere diagnose gesteld kan worden van "Ja"-je hebt het of "Nee"-je hebt het niet maar je hebt "xxxxxxxxx".
Een diagnose heeft in mijn ogen een goede kant, je weet wat er met je aan de hand is, en een mindere kant, je hebt een vastgesteld gebrek. Vandaar ook mijn post hier, waarin ik eigenljik wil vragen hioe mensen de diagnose ervaren en of het dus waard is om het traject van onderzoek op te gaan starten.
Dat op de valreep van het jaar.quote:Op woensdag 30 december 2009 19:19 schreef Juup© het volgende:
In navolging van Neurotypisch, ben ik dus nu Autypisch.
Zo, mooi nieuw woord voor 2009.
Dit!quote:Op donderdag 31 december 2009 16:58 schreef Cassandra87 het volgende:
Wil iedereen alvast een fijne avond en een fijne jaarwisseling wensen
quote:Op donderdag 31 december 2009 16:58 schreef Cassandra87 het volgende:
Wil iedereen alvast een fijne avond en een fijne jaarwisseling wensen
Dus!quote:
Tuurlijk is het wel leuk om vrijgezel zijn. Geen gezeur geen verplichtingen. Wat wil je nog meer.quote:Op donderdag 31 december 2009 20:13 schreef sempron2400 het volgende:
Iedereen veel sterkte met de jaarwisseling!!
Het is helemaal niet leuk om vrijgezel te zijn.
Trouwens! Ik heb ook geen verplichtingen, ook geen gezeur, vriendje voor zover ik weet ook nietquote:Op donderdag 31 december 2009 20:15 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Tuurlijk is het wel leuk om vrijgezel zijn. Geen gezeur geen verplichtingen. Wat wil je nog meer.
Ik zit alleen. Jammer dan... geen zin om naar ouders te gaan, ben niet zo van de familiefeesten en -verjaardagen. Maar jij houdt er dus wel vanquote:Op donderdag 31 december 2009 20:34 schreef Cassandra87 het volgende:
Zit je alleen vanavond sempron?
Hier potje gepokerd, ondertussen vriendje aan bestoken (die dus elders zit, zo kan t ook) maar daar houd ik maar snel mee op. Verder nog 2 familiespellen gekocht, ik doe mn best om gezellig met t gezin om tafel te zitten, kans zit er alleen dik in dat ik vanavond op mijn laptop een filmpje ga kijken omdat niemand zin heeft in een spelletje verder
Dat kan nog steeds dit jaar het jaar is nog niet om.quote:Op donderdag 31 december 2009 21:18 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Ik zit alleen. Jammer dan... geen zin om naar ouders te gaan, ben niet zo van de familiefeesten en -verjaardagen. Maar jij houdt er dus wel van
Ik wil weer eens kletsen met het meisje waarmee ik altijd naar de kerk ga. Dat is pas feestelijk!
Terug gaan naar je ouders dat valt altijd slecht voor beide partijen.quote:Op donderdag 31 december 2009 21:49 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik ben ook niet zo van de familiefeesten.. Maar de band tussen mij en mijn ouders is ronduit slecht. Ging goed toen ik op mijzelf woonde, ging slecht toen ik weer thuis kwam, nu woon ik praktisch bij mijn vriend (grootste gedeelte van de week althans) en t gaat weer beter, ik doe mijn best.
Maar ik kan maar tot bepaalde hoogte mijn best doen, niemand wil een spelletje doen, ik kijk ook liever zelf een filmpje, maar ik heb t tenminste geprobeerd
Maar dan heeft hij wel mooi vuurwerkquote:Op donderdag 31 december 2009 22:35 schreef Cassandra87 het volgende:
Mensen die eigen regels verzinnen?
Lekker die brandweer.
Wij hebben geen oliebollenNooit eigenlijk
Ik had t niet verwacht.. Maar ik mis mn vriendje eigenlijk best wel. Komt door lieve smsjesHad daar waarschijnlijk ook maar tv gekeken zoals nu maar dan wel lekker tegen m aan geschurkt. Terwijl ik nooit zo'n knuffelkont ben geweest. Maar dit staat in zo'n contrast met mijn vorige relatie dat ik de lieve smsjes ook niet helemaal geloof
Stomme ex.
Ik hoorde dat hij 1000,- aan vuurwerk had uitgegeven.Idioot.
Ik kruip maar ff lekker onder de douche..
ja..maar ik heb ook mooi vuurwerk op kosten van de buren..jajajaquote:Op donderdag 31 december 2009 22:37 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Maar dan heeft hij wel mooi vuurwerk
Ik ook niet. Vuurwerk is niet aan mij besteed.quote:Op donderdag 31 december 2009 22:42 schreef francis998 het volgende:
[..]
ja..maar ik heb ook mooi vuurwerk op kosten van de buren..jajajaDat is nog beter.En naast mij zit een flat..met veel gezinnen en mensen..dus nog meer vuurwerk dan vroeger
![]()
zelf geef ik geen cent uit aan vuurwerk..
tja...druk bezig met vuurwerk kijken..quote:Op vrijdag 1 januari 2010 00:20 schreef Cassandra87 het volgende:
Enthousiasme
Gelukkig nieuw jaar allemaal!!
Leuk tochquote:Op vrijdag 1 januari 2010 00:59 schreef francis998 het volgende:
happy new year.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Zo slim als ik ben..heb ik vuurwerk met mn mobiell gefilmd..maar op zn kop
Dan draai jij het filmpje toch gewoon omquote:Op vrijdag 1 januari 2010 00:59 schreef francis998 het volgende:
happy new year.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Zo slim als ik ben..heb ik vuurwerk met mn mobiell gefilmd..maar op zn kop
Gelukkig is het nu weer voorbij.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 15:13 schreef Juup© het volgende:
Ik voel mezelf
[ afbeelding ]
na alle drukte en prikkels van gisteren. Mijn schouders e.d. doen gewoon pijn van de spanning en mijn hoofd doet zeer.
Uploaden naar een filmbewerkingsprogramma.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 19:05 schreef francis998 het volgende:
zo..oud en nieuw voorbij. Gisteravond half 2 lag ik te lekker te slapen..en jeetje tijdens het vuurwerk kijken wat kon ik soms schrikken..en word er wel wat nerveus van
Net de douche uit..vandaag alvast wat kerstversiering bewaard...maar de boom mag pas op 7 Jan. Traditie..
En lekker een film gekeken.
Enne filmpjes omdraaien..hoe doe je dat?
En..juup het is weer voorbij..dus gewoon lekker gaan genieten van het nieuwe jaar.
mmm...ga ik straks ff proberenquote:Op vrijdag 1 januari 2010 19:37 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Uploaden naar een filmbewerkingsprogramma.
jij ook gelukkig nieuwjaar!.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 22:07 schreef robuust89 het volgende:
woei! gelukkig Nieuwjaar!![]()
ben net terug uit Berlijn, waar ik een heel vet Nieuwjaar gevierd heb![]()
maar man, wat was het daar graf- takke- poep- allesjezusdruk gek! ik kan er op zich wel tegen, maar enough is enough :p
+1 voor juup's woord van het jaar :p
goede voornemens: tegen die meid zeggen die me wel/niet/wel/niet/wel leuk vind dat ik simpelweg duidelijkheid wil, de grote "weet waar je aan toe bent" showkortom, wat wil je van me?
![]()
en voor de rest kont trappen in alles wat ik doe(he, ze hoeven toch niet realistisch te zijn?
)
hoezo hallo ambtenaren??quote:Op zaterdag 2 januari 2010 15:41 schreef sempron2400 het volgende:
hallo ambtenaren
Wat dachten jullie ervan?
Stoppen met roken is een bekend goed voornemen. Bedenk dat het dit jaar moeilijker is om aan goede voornemens te houden, vanwege de strenge winter.
Ik niet!quote:Op zaterdag 2 januari 2010 16:00 schreef francis998 het volgende:
[..]
hoezo hallo ambtenaren??
en tja..de winter helpt zeker niet mee...vandaag de laaste sigaret opgerookt. En stoppen met roken..wie heeft dat niet als voornemen...
Ik want ik rook nietquote:Op zaterdag 2 januari 2010 16:00 schreef francis998 het volgende:
[..]
hoezo hallo ambtenaren??
en tja..de winter helpt zeker niet mee...vandaag de laaste sigaret opgerookt. En stoppen met roken..wie heeft dat niet als voornemen...
daar ben ik het mee eens...en ik doe het omdat het goed is om gezond het jaar te beginnen..en ik omdat ik 3 maanden sigaret vrij was..en er nog 1 over had..dus die opgerookt...en klaar is het.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 16:15 schreef De_Logica het volgende:
[..]
Ik niet!
Dat moet je doen wanneer je voelt dat je er klaar voor bent, als je lekker in je vel zit, etc. Niet omdat een stel schapen 1 Januari aanwijzen als dé dag.
lang niet gezien...cassandraquote:Op zaterdag 2 januari 2010 20:41 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik ben al gestopt
Goede voornemen: Nog drukker krijgen als fotografe
Tip: vertel mensen van tevoren dat je oud & nieuw niet leuk vindt en eenzaam bent. Ik heb al vaak dit soort dingen achteraf gehoord van mensen, terwijl ze hartstikke welkom zouden zijn om langs te komen, maar ik dacht dat ze niks te doen hadden. Misschien geldt dat in jouw situatie ook. En anders is afspreken met andere mensen die niks te doen hebben ook een goede optie.quote:Op donderdag 31 december 2009 23:04 schreef Repulsor het volgende:
Blijf die eenzame oud & nieuws kut vinden...
Ik was er gisteren nog geloof ikquote:Op zaterdag 2 januari 2010 20:42 schreef francis998 het volgende:
[..]
lang niet gezien...cassandra
en goede tips voor leuke fotos"?
Klinkt erg herkenbaar.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 20:52 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Tip: vertel mensen van tevoren dat je oud & nieuw niet leuk vindt en eenzaam bent. Ik heb al vaak dit soort dingen achteraf gehoord van mensen, terwijl ze hartstikke welkom zouden zijn om langs te komen, maar ik dacht dat ze niks te doen hadden. Misschien geldt dat in jouw situatie ook. En anders is afspreken met andere mensen die niks te doen hebben ook een goede optie.
Datzelfde had ik vandaag in de kerk. En geluk is tegenwoordig ver te zoeken. Crisis, gladheid, een lagere levensstandaard dus en in 5 minuten van A naar B zit er niet meer in.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 20:55 schreef Maeghan het volgende:
Ik werd vandaag wel kribbig van al die mensen die elkaar (en mij) een gelukkig nieuwjaar wensten. Je praat met sommige mensen amper, en dan opeens moet je elkaar een gelukkig nieuwjaar wensen, terwijl het je allebei eigenlijk nauwelijks interesseert of die ander daadwerkelijk gelukkig is. Ik kan daar niet zo goed tegen. Altijd een hekel gehad aan dat soort lege onzin en ik wil er eigenlijk niet aan meedone, maar moet me op m'n werk natuurlijk ook wel een beetje meegaand opstellen. Maar het zoenen heb ik mooi geweigerd =P
Ja..dat vind ik meestal een beetje onzin...collega's elkaareen gelukkig nieuwjaar wensen..ook aan degene die je nooit spreekt..dat vind ik een beetje onzin.quote:Op zondag 3 januari 2010 13:00 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Datzelfde had ik vandaag in de kerk. En geluk is tegenwoordig ver te zoeken. Crisis, gladheid, een lagere levensstandaard dus en in 5 minuten van A naar B zit er niet meer in.
Morgen heb ik vrij, precies op de dag dat iedereen op mijn werk elkaar handen gaat schudden
Niet kunnen communiceren met andere. Bv niet kunnen praten.quote:Op zondag 3 januari 2010 13:32 schreef sempron2400 het volgende:
Nu we het toch over werk hebben. Ik ken iemand met autisme die sociaal overal buiten valt en heel snel overprikkeld is, maar toch 20-24 uur in de week werkt (deels in een rustige omgeving).
Als we even afzien van een verstandelijke beperking, waaraan moet een autist dan voldoen om echt totaal ongeschikt te zijn om te werken?
daar ben ik het dusdanig mee eens..alleen nog toe te voegen dat ik vind dat de communicatie dermate moeilijk moet zijnof persoonlijke problemen veroorzaakt.quote:Op zondag 3 januari 2010 13:42 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Niet kunnen communiceren met andere. Bv niet kunnen praten.
Obsessief, ja dat kan ik zéker zijn. Als ik iets nieuws ontdekt heb dan ben ik ook alleen nog maar daar mee bezig. Zo had ik een tijdje geleden ontdekt dat een ligfiets me wel leuk leek, dan ga ik me gelijk op allerlei fora aanmelden, alles erover opzoeken, heb zo'n ding gekocht, en ben alleen nog maar daar mee bezig. Tot iets anders mijn aandacht trekt na een tijdje (meestal paar maanden) en dan kan ik daar weer heel obsessief mee bezig zijn (nu ben ik weer met RC helicopters aan de gang bv ).quote:Op zondag 3 januari 2010 19:39 schreef francis998 het volgende:
[..]
daar ben ik het dusdanig mee eens..alleen nog toe te voegen dat ik vind dat de communicatie dermate moeilijk moet zijnof persoonlijke problemen veroorzaakt.
Verder een vraagje....hebben jullie last van het feit dat ze zeggen dat je als autist/asperger etc. nog al eens last kan hebben van obsessiviteit, zo ja, hoe uit dit zich bij jullie?
Ik zelf denk dat ik als ik autist zou blijken te zijn er miss last van zou kunne hebben..omdat soms word ik wakker of loop een of meerdere dagen met bepaalde gedachten in mijn hoofd die er niet uit willen. En als ik slecht geslapen heb zoals vannacht dan is het oncontroleerbaar en raak ervan overstuur..en kan elk klein iets een trigger zijn
jeetje...robuust..wat een verhaal.quote:Op maandag 4 januari 2010 14:24 schreef robuust89 het volgende:
mams is lief!![]()
ik heb volgens haar geen verantwoordelijkheidsgevoel, ben lui en ga alle confrontaties uit de weg. jaja.![]()
true, ik heb gewoon geen zin in dat gezeik, dus zeg ik maar nikswat haar dus nog pissiger maakt, want waarom vertel ik niks? omdat ik gezeik krijg. "ja, daarom moet je t ook gewoon vertellen, dan krijg je geen gezeik" owja?
![]()
kortom, het is dus mijn schuld dat de sfeer kut is in huis, omdat ik niks vertel -> geen zin in gezeik. en dat zit niet tussen me oren, als ik al van tevoren weet dat ik gezeik krijg als ik dat dan vertel, dan zeg ik het toch maar, en tataaa! presto!
negatieve spiraal anyone?![]()
oh, en of ik ff niet wil puberen, daar heeft ze geen zin inyeey, gooi je kont tegen de krib!
uiteraard gaat het dus steeds slechter met me, duidelijk![]()
enne, ik heb plannen om uit huis te gaan, ipv, wat goed zoon, je wilt voor jezelf zorgen, krijg ik zo van: je heb geen idee wat dat inhoud, je kan amper voor jezelf zorgen, het is gewoon vluchtgedrag
tuurlijk. zo wel ja
zij vindt dat ik na alles wat zei voor mij gedaan heeft, dat ik ondankbaar ben en schijt aan me ouders heb, dat ik moedwillig de sfeer wil verzieken.
2 uurtjes later is alles weer normaal, alsof er niks gebeurd is. schijn ik ook te doen, als ik ruzie heb met me ouders dan zeg ik niks, en dan wacht ik tot het klaar ishet werkt wel
___________! maar het is meer dat ik simpelweg dichtklap als me ouders boos worden. weet gewoon niet wat te zeggen. en dan zeg ik dus wat ik voel (houtje touwtje) denkt me ma dat ik dr beledig
![]()
niet bepaald een gewenste stabiele thuissituatie.
/rant
zo, hoe was jouw dag?
Ik bedoelde dat ik mensen niet uitnodigde te komen omdat ik dacht dat ze wél wat te doen hadden. Maar blijkbaar sliep ik half toen ik het typte.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 21:05 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Klinkt erg herkenbaar.
Vaak diverse keren wat gevraagd en krijg je nee als antwoord.
Vaak diverse keren wat gevraagd en dan vinden ze het raar dat je dat vraagt.
Dus vraag je niets meer en krijg je opmerkingen waarom je niets meer vraagt![]()
En dan vinden ze dat jij abnormaal bent...
dat is echt wel inzet, want om dat voor elkaar te krijgen heb je toch de inzet nodig. En pricipes ja die heb je er ook wel bij nodig enzo. Maar inzet en energie is toch echt fundamenteel hiervoor.quote:Op maandag 4 januari 2010 18:35 schreef Cassandra87 het volgende:
Oh is dat iets autistisch?
Ik houd niet van afhankelijk zijn van anderen dus als ik iets doe of moet doen doe ik dat, of anderen nou mee helpen of niet.
Ik ga zelfs in mijn vakantie nog doorwerkenOm deadlines te halen ofzo.
Volgens mij is dat meer een principe kwestie en een kwestie van inzet.
Hehe herkenbaar ja.quote:Op maandag 4 januari 2010 17:13 schreef Sitethief het volgende:
Ik had weer een typisch autistische actie vandaag....
Mij werd gevraagd of ik ff mee wou helpen met sneeuw schuiven op het parkeer terrein, halve bedrijf had al een handje mee geholpen. Dus ik ga vrolijk aan de slag, komt mijn baas een uur later naar buiten, was het dus niet de bedoeling dat ik in mijn eentje de halve parkeerplaats schoon maakte......
Maar ja, vraag een autist iets te doen en het word ook gedaan.
Moet je doen als het binnen je vermogens ligt.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 22:17 schreef Cassandra87 het volgende:
ooh ik moet robuust nog mailen had ik beloofd
Zooo.. zit serieus te overwegen om dit jaar een hbo-opleiding te starten.. Ben benieuwd of ik mijn voornemen kan waar maken
Denk t wel. Heb er zin in. En in ieder geval voldoende steun in de rugquote:Op woensdag 6 januari 2010 09:57 schreef DeepChord het volgende:
[..]
Moet je doen als het binnen je vermogens ligt..
Voor geschiedenis en maatschappijleer kun je misschien wel een inburgeringscursus doen.quote:Op woensdag 6 januari 2010 10:11 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Denk t wel. Heb er zin in. En in ieder geval voldoende steun in de rug![]()
Eerst mijn maatschappijleer maar opvijzelen voor de 21+ toets. En geschiedenis
issie weer hoor. bijdehandquote:Op woensdag 6 januari 2010 12:32 schreef DeepChord het volgende:
[..]
Voor geschiedenis en maatschappijleer kun je misschien wel een inburgeringscursus doen..
Hmm...mijn verhaal in een notendop:(onderaan nog kortere samenvatting)quote:Op woensdag 6 januari 2010 13:13 schreef Cassandra87 het volgende:
Hoe zat t nou bij jou, geen opleiding of werk omdat je niet weet of je in nederland bleef? Wat ga je nou doen als je wél in Nederland blijft? Want zo kom je ook niet verder![]()
Ik heb die instelling gehad.. Ik werk ruim 40 uur per week, en vind t dan wel mooi zo. Plus dat ik buiten mijn reguliere baan ook nog eens 30 uur per week met mijn fotografie bezig was afgelopen zomer.
Ik ga overigens ook niet fulltime de schoolbanken in, maar 4 dagen werken en 1 dag school, anders trek ik t geestelijk niet.
Maar goed lui of niet ik ben aan mijn toekomst aan t denken. Ben nu alleen in praktijk waard, op papier niets. En ik wil toch wat zekerheid. Plus dat ik een maatschappelijke opleiding alleen maar errug stoer vindheb daar wel erg veel zin in. Alleen even kijken hoe het zit met stufi want anders moet ik eerst een paar jaar sparen voor ik uberhaupt kan starten... :s
En qua studeren, zal straks toch regelmatig alleen thuis zitten 'savonds, want als mijn vriend zuidelijker werkt wil ik t m ook niet dagelijks aan doen om vanuit almere in de file richting a'dam enz te staandus tijd zta..
ow...cassandra aangezien je je maatschappijleer wilt opkrikken, ik heb hier geloof ik nog mijn teorieboek van de havo liggen..van het vak maatschappijleer..miss heb je er wat aan.quote:Op woensdag 6 januari 2010 15:10 schreef Cassandra87 het volgende:
Ben trouwens écht niet 100% sociaal, volgens mij schort er ook wel een en ander. Zie er enorm tegen op om straks in mn eentje de open dagen af te gaanEn een proefdagje te volgen. En om te starten op school.
Maar waarom géén idee aangezien ik echt gewoon een spontane meid ben die over t algemeen heel makkelijk contacten legt.
Stukje zelfreflectie moet ik nog doen dus![]()
(1 maart begint mijn nieuwe baan, daar heb ik geen problemen mee, en ik sta ook regelmatig alleen bij concerten om te fotograferen. Logisch is t dus om te denken dat ik een nare associatie heb met school maar dat heb ik naar mijn weten niet)
Goed voorbeeld doet goed volgenquote:
Welke richting wil je een opleiding gaan doen?quote:Op woensdag 6 januari 2010 19:31 schreef Cassandra87 het volgende:
Is dat niet van te lang geleden francis? Anders, graag
Ik heb nooit een opleiding willen volgen, vond t wel best. Maar ja, eigen huisje, andere baan, én volwassen relatie, doet je wel denken wat je wilt over 5 a 6 jaar..
het boek is van rond 2004 dat wel. Maar miss dat je er toch wat van hebt. Ik zoek de druk enzo wel ff voor je op..kan je zelf wat meer info er over opzoeken.quote:Op woensdag 6 januari 2010 19:31 schreef Cassandra87 het volgende:
Is dat niet van te lang geleden francis? Anders, graag
Ik heb nooit een opleiding willen volgen, vond t wel best. Maar ja, eigen huisje, andere baan, én volwassen relatie, doet je wel denken wat je wilt over 5 a 6 jaar..
Waarschijnlijk HLO in de chemisch richting. En later als ik groot ben voor de lol iets anders.quote:Op woensdag 6 januari 2010 19:36 schreef francis998 het volgende:
[..]
het boek is van rond 2004 dat wel. Maar miss dat je er toch wat van hebt. Ik zoek de druk enzo wel ff voor je op..kan je zelf wat meer info er over opzoeken.
Ik zelf wil iig iets met informatica doen..de rest..bestaat voor mij eigenlijk niet..miss is dat een soort obsessie van mij. Maar imo bestaat er niks anders dan informatica..ook al vind ik het soms saai.
En jij cassandra en tijn..wat willen jullie volgen?
Pfff ik ben al 27 en heb nog steeds geen droombaanquote:Op woensdag 6 januari 2010 20:03 schreef Cassandra87 het volgende:
He ben je een stuk(je) jonger dan ik dan francis?
Ik zit te twijfelen tussen sociaal juridische dienstverlening en sociaal maatschappelijke dienstverlening. Ik wil sowieso in de sociale zekerheid/zorg verder en in ieder geval een papiertje hebben. Later als ik groot ben (:')) dat nog uitbreiden want ik ga gewoon knokken voor mijn droombaan, werken met probleem jongeren en jongeren met een achterstand. Dus vermoedelijk dat ik na mijn hbo nog psychologie ga studeren.. Maar tegen de tijd dat ik klaar ben met mijn hbo ben ik 26/27 en vind ik dat t ideale moment om mn leven verder te evalueren..
Kan je ook wel vergeten vrees ik. Het erge is dat je dan zeker niet de enige bent.quote:Op woensdag 6 januari 2010 20:06 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Pfff ik ben al 27 en heb nog steeds geen droombaan
Het hele bestel zou anders moeten. Dit bestel is alleen op lompigheid gebaseerd. Namelijk op het recht van de sterkste.quote:Op donderdag 7 januari 2010 18:24 schreef Cassandra87 het volgende:
er zit nog een nuance tussen je droombaan uitoefenen en werk doen wat je leuk vind/waar je voldoening uit haalt.
Ik vind het jammer dat er een groep is die dat laatste ook niet kan zeggen.. Dát zou anders moeten
Dat van dat door de kou alles meer moeite kost ben ik het eens. ..ik zit nu om 10 uur op mn bed met de pc.quote:Op donderdag 7 januari 2010 21:41 schreef sempron2400 het volgende:
Laat op een forum iets gelezen over autisme + Wajong = kapitaalvernietiging, zie:
Forum van Stichting Corv
Met een goede baan gaat die Wajong-uitkering na een reeks ervaringsjaren (bruto) wel drie keer over de kop. En dan is er sprake van een enorme winst! Er zijn mensen met autisme die net iets vlotter kunnen praten en het daardoor echt ver schoppen.
Ik lees dat er mensen zijn die hele cursussen volgen over Asperger. Die zijn heel erg bezig zichzelf aan het analyseren. Aan mij is dat niet meer besteed, met de nieuwe werkweek van 36 uur. Door de aanhoudende kou en extreme gladheid is het leven wel wat zwaarder geworden, merk ik. Alles kost meer energie.
ff kijkenquote:Op vrijdag 8 januari 2010 01:25 schreef SeanDaley het volgende:
Adam
http://www.moviemeter.nl/film/57882
net gezien, wel een leuke film. Ik herken me er niet helemaal in, alleen sommige trekken. Wel goed gespeeld, vond het alleen wat onrealistisch dat zo'n meisje verliefd werd op de jongen, niet dat ik het hem niet gun.
Gelukkig begrijpt mijn vrouw mij maar al te goedquote:Op vrijdag 8 januari 2010 12:34 schreef SeanDaley het volgende:
Het zou wel kunnen dat ze op hem valt, maar ik geloof er wel in dat een vrouw zonder autisme veel meer nodig heeft. Omdat ze zoveel niet begrijpt wat hij doet en niet doet. Maar het is wel een hartverwarmende film, met geen cliche einde.
Makkelijk zal t niet altijd zijn nee, maar zeker niet onmogelijkquote:Op vrijdag 8 januari 2010 12:37 schreef Juup© het volgende:
[..]
Gelukkig begrijpt mijn vrouw mij maar al te goedal is het niet altijd even gemakkelijk voor haar
Veel mensen vallen over die 'maatschappelijke minpunten', kijken niet verder omdat ze niet willen of kunnen.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 12:39 schreef Cassandra87 het volgende:
jawel maar misschien ben ik ouderwets, als je voor iemand valt ga je voor diegene, en 'maatschappelijke minpunten' vallen niet eens meer op. En ik denk echt dat er met sommige dingen te leven valt (heel goed zelfs) met een flinke dosis begrip.
Al vermoed ik dat er wel grenzen zijn.. Maar daar kan ik niet over mee praten.
Maar de film is goed ontvangen, goeie recensies dus ik ben benieuwd. Hoop dat mijn vriend zin heeft om mee te kijken vanavond, leuk
Dat soort mensen moet je niet willen, die zoeken niet iemand om zelf gelukkig mee te worden maar iemand om aan de omgeving te laten zien.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 13:41 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Veel mensen vallen over die 'maatschappelijke minpunten', kijken niet verder omdat ze niet willen of kunnen.
Wat dat betreft heb je het als autist erg moeilijk, heel erg moeilijk.
Niet alleen als autist hoor. als je niet aan de maatschappelijke schoonheidsidealen voldoet, op latere leeftijd maagd bent, noem maar op. Zat voorbij zien komenquote:Op vrijdag 8 januari 2010 13:41 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Veel mensen vallen over die 'maatschappelijke minpunten', kijken niet verder omdat ze niet willen of kunnen.
een knap koppie hebben scheelt inderdaad al de helft..quote:Op vrijdag 8 januari 2010 13:57 schreef SeanDaley het volgende:
Bij mij is het uiterlijk niet het probleem, daarom krijg ik weleens meiden op me af, die dan ook heel veel gaan verwachten. Natuurlijk ben ik voor mijn gevoel iets minder autistisch zoals meeste mensen me voorstellen, terwijl ik een prima camouflage van mijn handicap kan maken. Maar als het puntje bij paaltje komt ben ik wel zo houterig als Pinokkio in zulke situaties.
En over ruimdenkend/laconiek. We weten hoe het is om zo te zijn, dus zijn we minder snel bevooroordeeld. Ik denk dat, dat één van de grootste pluspunten is. Ik zou een meisje met autisme/schizofrenie ook niet zomaar afwijzen, maar eerst willen weten hoe lang ik er mee kan leven, of het misschien wel iets is wat je kan dragen omdat haar goede eigenschappen het afvinken.
Helemaal als je ook nog eens werkloos bent, dan is de kans om iemand te vinden gewoon 0,0001.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 13:41 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
+1, helemaal mee eens!quote:
Ja, er zal zeker wel gevoel zijn.. juist heel veel, maar ik heb naast een ASS ook Borderline... of mooier gezegd; een Emotionele Regulatie Stoornis. En het is een heel verhaal om het allemaal heel goed uit te leggen, maar het komt er op neer dat het allemaal bijzonder moeilijk voor mij is. En daardoor, ook bijzonderquote:Op vrijdag 8 januari 2010 17:33 schreef Cassandra87 het volgende:
Waarom zou je geld moeten hebben, om je vriendin mee uit eten te nemen? Om met haar naar de bios te gaan?
Toegegeven ik vind uit eten gaan of een bios heerlijk. Maar ik moest er laatst aan denken. Mijn ex deed nooit wat met me omdat hij geen geld had. Regelmatig ruzie om gehad, ik omdat k me stierlijk verveelde en hij omdat ik nooit tevreden was.
Was vorige week met mijn huidige vriend naar t strand. Heb zelden zo'n leuke dag gehad. En als je t colaatje niet mee rekent, nog gratis ook!
Maar even uit nieuwsgierigheid, mocht je bijv iemand vinden die door je buien heen kijkt, en desondanks blijft, denk je niet dat dat een bepaald gevoel veroorzaakt, het weten dat er iemand is die er echt voor jou is ondanks alles, en ook blijft.. Dat die buien dan ook zullen minderen?
quote:Op vrijdag 8 januari 2010 18:08 schreef SeanDaley het volgende:
Al die namen he. Ik heb ook maar naief geluisterd naar wat een psychiater zei. Misschien is het wel voorgelogen, en heb ik helemaal niks. Is het gewoon iets psychisch, wat zich heeft geadapteerd aan wat het is wat ik gelezen, gezien en gehoord heb. Nah grapje, zou wel leuk zijn.
Soms voelt het minder erg dan het is, als ik naar films of lotgenoten kijk. Vooral omdat ik veel met taal kan, ik kan mezelf heel goed verwoorden, en voornamelijk in metaforen, wat alweer in tegenstrijd gaat met wat PDD-NOS vaak is.
Het meest grappige is, als mensen niet geloven dat ik het heb, dat ik het dan ook nog ga verdedigen dat ik het wel heb. Raar persoon dat ik ben.
Wel bij de autisten, maar dan bij de lastig te omschrijven typesquote:Op vrijdag 8 januari 2010 18:14 schreef SeanDaley het volgende:
Dus ik hoor niet bij de normale mensen, maar ook niet bij de autistenwat een eenzaamheid.
Maar dat moet al met al voor jou toch geen probleem zijnquote:Op vrijdag 8 januari 2010 17:51 schreef SeanDaley het volgende:
Als man zijnde is internet een hel om een vrouw te ontmoeten. Je moet eerst de indruk doen vergeten dat juist JIJ geen vieslak bent die alleen sex wil of zijn dingdong op de webcam wil laten zien. Heb je dat gedaan, moet je door de kortaf-zone komen. Waar ze alleen met smileys op MSN reageren om toch nog beleefd te blijven. Is dat je gelukt moet je het gevoel krijgen dat ze het leuk vind om met je te praten. Dit weet je doordat zij ook eens een MSN-gesprek begint (als je haar MSN uiteindelijk hebt gekregen, wat al heel wat is ala "Nee sorry ik geef geen MSN aan vreemden" en even later op iemand anders zijn profiel; Oh wat ben jij hot magik je msn :$).
Dit proces duurt ongeveer 1 maand, hangt er vanaf hoe goed je bent in praten en je een knappe kop hebt. Want als je geen foto hebt van jezelf, kan je beter niet beginnen er aan. Als je dat hebt overleeft, wonder boven wonder na 1/100 meiden. Moet je zorgen dat je dagelijks met haar praat en zo snel mogelijk haar telefoonnummer weet te scoren(beetje playerig, maar goed anders bloed het dood). Ik heb van alle pogingen die ik geprobeerd heb een interessant meisje te leren kennen maar één ontmoet en die heeft me daarna eigenlijk 'fatsoenlijk' genegeerd.
Het komt er op neer, dat je op internet veel meer van jezelf moet laten zien aan mensen die je niet in real life kent. Je moet de afwezigheid van fysiek compenseren met bakken innerlijk. Maar goed dat is mijn ervaring.
Oja, het kan ook zijn dat iemand fake is. Gelijk iemand om webcam vragen is fout, en je vraagt ook niet aan iemand: ben jij fake? Dus doe je research dan goed.
Al met al, internet~daten is niet voor mij als man zijde weg gelegd + dat ik heel moeilijk een platonische relatie kan onderhouden met meisjes waar ik goed mee kan praten. Vooral als ze single zijn.
Dat lijkt mij toch logisch dat je rekening houdt met andere. Je moet andere gewoon behandelen zoals jezelf ook behandeld wilt worden.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 18:52 schreef Cassandra87 het volgende:
Is geen overdrijving
Ik redeneer te veel vanuit mij zelf en dat zeg ik, ik ben idealistisch. Ik heb een heel sterk punt en dat is mijn inlevingsvermogen. Beetje simpelgezegd, iemand zegt geen kaas te eten, dat je lasagna maakt, zonder de kaas voor diegene. Dat, en dan in veel groter perspectief
`quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:03 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dat lijkt mij toch logisch dat je rekening houdt met andere. Je moet andere gewoon behandelen zoals jezelf ook behandeld wilt worden.
Helaas wel. Maar ik heb het ook over het groter perspectief. Dat dit voor autisten erg lastig is mag logisch zijn. Maar toch denk ik dat de meeste autisten begripvoller zijn dan de meeste niet autisten.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:19 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
`
ja alleen is er dat kaas een heel klein voorbeeld is en dat hele grote perspectief waar ik t over heb soms wordt vergeten
Ach ik heb ook PDD-NOS maar ik heb toch een redelijk gewoon leven. Een baan en een eigen huis.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:30 schreef SeanDaley het volgende:
Ik ben blij dat er meerdere mensen bestaan die het een beetje kunnen verwoorden. Ik was vroeger echt het voorbeeld van PDD-NOS, qua symptonen. Kreeg ik een andere kleur beker voor mijn drinken, dronk ik het niet op. Maar naarmate ik steeds ouder word, ga ik steeds meer de richting op van iets wat niet meer op PDD-NOS lijkt. Al voelt het zo, ik denk zelf dat ik potentie heb om dingen te leren, maar het gewoon veel langer duurt dan een persoon zonder autisme. Tja, en alleen de kleine dingetjes blijven wat hangen. Met name mezelf flexibel kunnen opstellen in het sociale~bedrijfsleven. Ik kan heel weinig zonder duidelijkheid, in afspraken.
Dus ja, zoals inlevingsvermogen, ik ben geen Dr. Phil, maar heel veel situaties kan ik begrijpen.
Oja, soms kan ik ook heel lang doorratelen over het 'ik'-persoon, zonder interesse te tonenTypisch iets wat ik herkende in Adam.
Succesquote:Op vrijdag 8 januari 2010 21:37 schreef ScarFace- het volgende:
Hallo mede fokkers
Raar dat er geen algemeen uwv topic is maarja blijkbaar is er toch schaamte voor bepaalde dingen,
Zou ik mijn rijbewijs waar ik momenteel mee bezig ben vergoed kunnen krijgen via het UWV?
Ik zit ook op het rea college, al een aantal maandjes, en ik heb toch wel het gevoel dat zo`n rijbewijs zeker 50% zo waardevol is als hetgeen wat ik bij het rea college allemaal haal.
Ik blijf toch iemand die niet super veel diploma`s heeft en ik zal toch een werkgever moeten vinden waar het mee klikt, en die verder kijkt dan papiertjes.
Maarja een rijbewijs is ook behoorlijk hendig, kunnen ze dat niet vergoeden?
Ik kom via allerlei sites eerder tegen dat dat enkel gebeurt bij mensen die een aangepaste auto nodig hebben.
Zo`n rijbewijs vergroot toch echt mn kansen op de arbeidsmarkt, minstens half zo waardevol als het rea college.
Ik denk dat ik het gewoon aan ga vragenwanneer ik het heb gehaald, uiteraard.
Mensen met een psychische stoornis leven wel extreem ongezond.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 20:18 schreef Cassandra87 het volgende:
belachelijk en kan ik me ook niet voorstellen
weet wel dat mensen met verhoogd risico tot vroegtijdig overlijden bijv een hogere premie betalen bij hun levensverzekering (zelfs voor rokers) maar t lijkt mij onzin dat iets als autisme daar ook onder valten al helemaal niet dat zij totaal géén verzekering kunnen afsluiten.
Ik heb mijn vrouw via FOK! ontmoet en leren kennenquote:Op vrijdag 8 januari 2010 18:44 schreef SeanDaley het volgende:
Nog even over internetdaten. Het klinkt waarschijnlijk raar, maar van internet word ik veel meer onzeker dan in het echt een meisje ontmoeten. Vaker ga je ook wel een beetje teveel af op de inhoud van de foto's, het profiel en ga je een beeld vormen. Wat precies, andersom ook gebeurd. En dan is de grootste valkuil dat ze jouw tekortkomingen nog niet heeft meegemaakt. Je hebt het haar wel verteld, maar de indruk in het echt als het moment daar is, wanneer ze iets nodig heeft, is totaal niet te vergelijken met hoe je het ooit verteld hebt.
En natuurlijk de duidelijkheid is ook veel meer aanwezig in real life, dus hoef je ook niet zo vaak de bevestiging te krijgen/vragen dat het wel de goede kant op gaat. En ook de fout maken dat je al bij voorbaat gaat denken op haar zou ik verliefd kunnen worden, alsof het iets is wat je zelf bepaald. Ik denk dat het meer een gevoel is dat oprecht moet komen zonder voorbedachte rade.
Euhmmm, dat had ik ook nodig en toen was van enige psychische problematiek nog geen sprake zeg maarquote:Op vrijdag 8 januari 2010 22:13 schreef sempron2400 het volgende:
Lijkt me echt waardeloos, mensen met autisme hebben niet dezelfde rechten als normale mensen. Een soort apartheid.
Wat de denken van een koophuis, dan heb je een levensverzekering nodig.
Ja want dat is uiteraard een kenmerk van een psychische stoornisquote:Op vrijdag 8 januari 2010 22:07 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Mensen met een psychische stoornis leven wel extreem ongezond.
Ik zou me ook voor kunnen stellen dat ze meer hulp nodig hebben en zo dus meer kosten.
Het is dus niet zo dat er helemaal niets voor te zeggen valt, maar, overal valt wat voor te zeggen.
En dat moeten we niet willen, inderdaad.
quote:Op vrijdag 8 januari 2010 23:22 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Ja want dat is uiteraard een kenmerk van een psychische stoornisongezond leven. En iedereen zonder stoornis leeft gezond
Was ik vergeten
*sarcastic*
Ik had absoluut geen moeite om een uitvaartverzekering te krijgen bij DELA.. kost haast niets per kwartaal als je jong bent, zoals wij. Verder, wat maakt een diagnose officieel, dat ik nu bv. Wajong krijg op basis van een psychiatrisch rapport?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:38 schreef sempron2400 het volgende:
Ik heb gelezen dat autisten met een officiële diagnose vaak geen uitvaartverzekering, levensverzekering etc. kunnen afsluiten. Dat ze geweigerd worden op grond van psychische stoornis. Ik vraag me af of het mogelijk is om mijn diagnose in te laten trekken.
Onbedoelt geef je hier toch wel wat aan...quote:Op vrijdag 8 januari 2010 13:47 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Niet alleen als autist hoor. als je niet aan de maatschappelijke schoonheidsidealen voldoet, op latere leeftijd maagd bent, noem maar op. Zat voorbij zien komen
Ik ben té idealistisch, maar weet als geen ander wat je mis kan lopen als je niet verder kijkt dan je neus lang is (tevens ook een heel boekje opendoen met wat er gebeurd als je settelt voor de eerste de beste 'ideaal' die je tegen komt en die verre van ideaal blijkt te zijn)
En daar sta je dan als autist: wat moet die meid nu? Kan ze niet normaal doen? Wat bedoelt ze nu?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 13:57 schreef SeanDaley het volgende:
Bij mij is het uiterlijk niet het probleem, daarom krijg ik weleens meiden op me af, die dan ook heel veel gaan verwachten. Natuurlijk ben ik voor mijn gevoel iets minder autistisch zoals meeste mensen me voorstellen, terwijl ik een prima camouflage van mijn handicap kan maken. Maar als het puntje bij paaltje komt ben ik wel zo houterig als Pinokkio in zulke situaties.
Klopt, maar zie als autist maar eens zo ver te komen.quote:En over ruimdenkend/laconiek. We weten hoe het is om zo te zijn, dus zijn we minder snel bevooroordeeld. Ik denk dat, dat één van de grootste pluspunten is. Ik zou een meisje met autisme/schizofrenie ook niet zomaar afwijzen, maar eerst willen weten hoe lang ik er mee kan leven, of het misschien wel iets is wat je kan dragen omdat haar goede eigenschappen het afvinken.
Ik zit in de techniek...quote:Op vrijdag 8 januari 2010 14:37 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Helemaal als je ook nog eens werkloos bent, dan is de kans om iemand te vinden gewoon 0,0001.
Of je moet je op vrouwen met Autisme Spectrum Kwaliteit richten (soort zoekt soort is het vaak, maar niet altijd).
Hmm, ik zou zeggen dat ik dit getypt hebquote:Op vrijdag 8 januari 2010 17:18 schreef Autidude het volgende:
Hier een beetje hetzelfde.. al heb ik nooit een relatie gehad. Maar ik denk ook niet dat dat nog gaat gebeuren. Die kans is gewoon heel erg klein, mede door wat al is aangehaald.
Weinig geld, geen sociale status etc.
Het klinkt heel cru, maar het is dus wel de keiharde realiteit als ik zeg dat ik gewoonweg geen geld heb
om een vriendin te kopen.
Dan volgt er eenreactie, maar het is waar; welke vrouw zou een relatie aangaan met een zwerver, als uiterst voorbeeld? Je hoeft niet rijk te zijn, maar het sociaal minimum is alles behalve "sociaal".
Ik zie er ook gewoon goed uit, als ik nette kleding aan heb en me haar heb gedaan en geschoren ben etc.
Anders een beetje rauw, ruig maar dat heeft ook zijn charmes.. hahaha, ik kan het hebben zeg maar.
Uiterlijk is niets mis mee.. Maar mensen zeggen toch ook dat liefde van binnen zit..Ik heb zoveel
probleempjes dat een vrouw daar gewoon subliet op afknapt. En de zeldzame gevallen zouden het
nooit vol kunnen houden, dat kan ik me heel goed voorstellen en ook begrijpen.
Ik ben een hele lieve kerel, maar het gaat regelmatig fout en dan ben ik een enorme klootzak, het is echt
zwart/wit.. grijs bestaat niet.
En dan nog alle andere eigennaardigheden, best veel. En ik ben het ook helemaal niet gewend.
Als ik een relatie zou krijgen dan zou dat echt een mega schok zijn, ik heb daar 1.5 jaar terug een voorproefje van gehad van al dat gedoe.. Het gaat gewoon niet lukken, ik ben ook heel erg onzeker en daar knappen vrouwen ook op af. Het geeft allemaal een hele hoop spanningen en ik raak er heel erg
van in de war, en als er iets dan niet goed gaat of naar verwachting dan flip ik helemaal de pan uit en dan ben ik gewoon gevaarlijk![]()
Voor mij is het gewoon beter om alleen te blijven, ook zonder vrienden want dat werkt ook niet zo goed.
Soms vind ik dat wel eens vervelend, maar ik begin er steeds meer vrede mee te krijgen en het is eigenlijk
ook best wel bevrijdend om er niet meer mee bezig te zijn of druk over te maken.
Discotheek is dan ook vrij hopeloos voor mij (en veel autisten): te veel lawaai, geluid, geur, aanraking. Sommigen flippen uit, sommigen krimpen ineen, etc.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 17:35 schreef SeanDaley het volgende:
Ik herken me er veel in, maar al met al voel ik me wel waardig om deel te nemen aan de maatschappij. Waardigheid is bij mij niet de issue, meer dat ik een hekel heb gekregen aan wat de maatschappij is. Jij hebt een groot voordeel Autidude, dat je goed weet wat je minpunten zijn. En er bestaan mensen die verder denken dan dat, die zien dat, dat een reden heeft en het niet is omdat jij ze weg wil hebben. Deze mensen vind je helaas niet in discotheken. Heel vaak zul je ook wel merken dat de mensen die je wel nemen om wie je bent en je niet ontwijken om wat je niet bent de mensen zijn waar vaak ook wat mis mee is. Het is heel dubbel want dat zijn juist de mensen waar voor mijn gevoel niks mis mee is.
Persoonlijk vind ik dat een groot aantal autismekenmerken je 'meer mens' maken, maar er zit wel wat dubbels in. Iedereen waardeert eerlijkheid, maar liegt er op los. Iedereen waardeert behulpzaamheid, maar heeft 'even geen tijd'. Iedereen waardeert openheid, maar vertelt een groot deel niet.quote:Toen ze mij wilden plaatsen tussen allemaal mensen met problemen in leven(subtiel), dacht ik, ik wil daar niet bij horen, ik ben geen mongool. Maar paar jaar later, zag ik in, dat de mensen waarmee niks mis is, of tenminste wat ze zichzelf voorliegen de mongolen zijn. De mongolen, omdat ze zo weinig moeite doen om een boek te lezen voordat ze het beoordelen.
[..]
Dan heb jij best wel geluk: stel je eens voor dat je redelijk slim bent, maar het niet kan verwoorden...quote:Op vrijdag 8 januari 2010 18:08 schreef SeanDaley het volgende:
Al die namen he. Ik heb ook maar naief geluisterd naar wat een psychiater zei. Misschien is het wel voorgelogen, en heb ik helemaal niks. Is het gewoon iets psychisch, wat zich heeft geadapteerd aan wat het is wat ik gelezen, gezien en gehoord heb. Nah grapje, zou wel leuk zijn.
Soms voelt het minder erg dan het is, als ik naar films of lotgenoten kijk. Vooral omdat ik veel met taal kan, ik kan mezelf heel goed verwoorden, en voornamelijk in metaforen, wat alweer in tegenstrijd gaat met wat PDD-NOS vaak is.
Het meest grappige is, als mensen niet geloven dat ik het heb, dat ik het dan ook nog ga verdedigen dat ik het wel heb. Raar persoon dat ik ben.
Dat is dus het aparte. Natuurlijk komt het ook voorbij 'gewone mensen', maar vooral bij autisten ga je het opmerken.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 18:31 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Maar dat moet al met al voor jou toch geen probleem zijnLeuk koppie en genoeg inhoud om de fysieke afwezigheid te compenseren dacht ik zo..
Dat laatste is heel pijnlijk als je daar later opeens achter komt.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:30 schreef SeanDaley het volgende:
Ik ben blij dat er meerdere mensen bestaan die het een beetje kunnen verwoorden. Ik was vroeger echt het voorbeeld van PDD-NOS, qua symptonen. Kreeg ik een andere kleur beker voor mijn drinken, dronk ik het niet op. Maar naarmate ik steeds ouder word, ga ik steeds meer de richting op van iets wat niet meer op PDD-NOS lijkt. Al voelt het zo, ik denk zelf dat ik potentie heb om dingen te leren, maar het gewoon veel langer duurt dan een persoon zonder autisme. Tja, en alleen de kleine dingetjes blijven wat hangen. Met name mezelf flexibel kunnen opstellen in het sociale~bedrijfsleven. Ik kan heel weinig zonder duidelijkheid, in afspraken.
Dus ja, zoals inlevingsvermogen, ik ben geen Dr. Phil, maar heel veel situaties kan ik begrijpen.
Oja, soms kan ik ook heel lang doorratelen over het 'ik'-persoon, zonder interesse te tonen in mijn gesprekspartnerTypisch iets wat ik herkende in Adam.
Niet overdrijven hè?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 22:07 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Ik zou me ook voor kunnen stellen dat ze meer hulp nodig hebben en zo dus meer kosten.
Het is dus niet zo dat er helemaal niets voor te zeggen valt, maar, overal valt wat voor te zeggen.
Ik las je opmerking nadat ik ff in slaap was gedonderd, blijkbaar heb ik toch even last van enigszins chagreinigheidquote:Op vrijdag 8 januari 2010 23:36 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Gemiddeld wel wat ongezonder, jij denkt van niet?
Ik dacht zoiets ook weleens gelezen te hebben, ging over schizofrene mensen maarja.
Haalt ook niet uit allemaal laten we ons niet te druk maken
Wat geef ik hier aan? Ik bedoel dat ik op r&p heel veel topics voorbij heb zien komen, met iemand die plaatste op latere leeftijd maagd te zijn die werd afgebrand, het was geenszins bedoeld als een opmerking naar iemand persoonlijk gericht en als da zou overkwam mijn excuses.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 01:13 schreef Stupendous76 het volgende:
Zo, even tijd om te reageren.
Deel 1
[..]
Onbedoelt geef je hier toch wel wat aan...
[..]
Zo las ik het wel, sorryquote:Op zaterdag 9 januari 2010 10:59 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Wat geef ik hier aan? Ik bedoel dat ik op r&p heel veel topics voorbij heb zien komen, met iemand die plaatste op latere leeftijd maagd te zijn die werd afgebrand, het was geenszins bedoeld als een opmerking naar iemand persoonlijk gericht en als da zou overkwam mijn excuses.
Een heel groot probleem is dat de autist gewoon niet doorheeft wat er speelt. Je pikt de hints niet op, je snapt de signalen niet, etc. Vaak kom je er later wel achter, maar ja: dat is dan al te laat.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 11:15 schreef Cassandra87 het volgende:
Over relaties, degene die nog niet iemand hebben gevonden die je accepteerd zoals je bent, waarmee t tegen alle verwachtingen in gewoon goed gaat en goed blijft gaan, zelfs angsten als onduidelijkheid enz zijn weg..
Zou puur mijn eigen onzekerheid zijn, als je die tegen komt, blijf je bij diegene omdat het al moeilijk zat is een partner te vinden, en je geen zin hebt om dat hele circus weer overnieuw te doen, en je zonder diegene weer alleen eindigt? Of blijf je toch bij diegene omdat hij/zij de ware is..
Misschien weet ik t antwoord wel.. Als je iemand tegenkomt die je 100% accepteerd etc. zie bovenstaande, dan móet dat haast wel de ware zijn?
Maar aan de andere kant zou ik (wellicht uit onzekerheid) denken dat je samen bent omdat de ander niet zonder je kan, meer nog dan niet zonder je wilt.
Leg ik het zo een beetje duidelijk uitDegene die Adam heeft gezien weet waar ik op doel
way to goquote:Op zaterdag 9 januari 2010 12:22 schreef robuust89 het volgende:
*vind het leuk om te zien dat sean en stupendous hetzelfde over de liefde denken als ik
gister way outta the comfortzone geweest, ik stond op straat, mensen werven voor het goede doel (donateurs, weet je) echt iets wat ik nog nooit eerder gedaan heb, maar ik dacht, waarom niet? uitproberen die handel!![]()
t was wel gruwelijk koud, dus mensen zijn meer geneigd door te lopen, en t is een leuke ervaring!
Ik vind het maar een raar verhaal.....Hebben autisten een lagere levensverwachting?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 01:03 schreef Perico het volgende:
[..]
Ik had absoluut geen moeite om een uitvaartverzekering te krijgen bij DELA.. kost haast niets per kwartaal als je jong bent, zoals wij. Verder, wat maakt een diagnose officieel, dat ik nu bv. Wajong krijg op basis van een psychiatrisch rapport?
Tis niet echt, dat het ergens opstaat ofzo. Naja bij een levensverzekering zul je inderdaad eerlijk moeten zijn.. Zou best kunnen dat ze dan moeilijker doen, al is het erg prematuur.
Dat lijkt me ronduit onzin, ons lichaam is niet minder.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 12:26 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik vind het maar een raar verhaal.....Hebben autisten een lagere levensverwachting?
Lijkt mij eerlijk gezegd raar, als het waar is....
Zeker. Ik weet niet waar sempron de info vandaan heeft, je zou natuurlijk bij verschillende verzekeraars navraag kunnen doen.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 12:26 schreef De_Logica het volgende:
[..]
Dat lijkt me ronduit onzin, ons lichaam is niet minder.
Lijkt mij vergezocht. nogmaals, als het mij zou treffen, dan zou ik met graagte er een zaak van maken. En vooral de publiciteit gaan zoeken.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 12:34 schreef Autidude het volgende:
Het zal er wel mee te maken hebben dat het zelfmoordgehalte hoger ligt bij mensen met een levenskwaliteit verminderende psychische aandoening ofzo.
Dat ben ik 100% met je eens.. je wilt niet weten hoe groot probleem ik er van zou maken.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 12:38 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Lijkt mij vergezocht. nogmaals, als het mij zou treffen, dan zou ik met graagte er een zaak van maken. En vooral de publiciteit gaan zoeken.
Nogmaals volstrekt buiten alle proporties.
Rechtvaardigheidsgevoelquote:Op zaterdag 9 januari 2010 12:43 schreef Autidude het volgende:
[..]
Dat ben ik 100% met je eens.. je wilt niet weten hoe groot probleem ik er van zou maken.![]()
Kan er ook helemaal woest om worden...
Precies! Als het waar zou zijn, dan zouden er wel erg veel mensen uit de boot vallen....Dat zou maatschappelijk imo volstrekt onverantwoord zijn.....quote:Maar ik kan geen enkele andere reden verzinnen.
Bij autisten is het risico misschien veel en veel lager dan bij mensen met chronische depressie of
zware persoonlijkheidsstoornissen.. Maar je weet zelf ook; ze scheren alles over 1 kam, zeker bij
WA-Jong'ers e.d.
Ga je een boek schrijven? Wat knap. Waar gaat het precies over?quote:Het is inderdaad ronduit belachelijk, en zal het ook zeker meenemen in mijn boek.. als dat er nog van komt.
quote:Op zaterdag 9 januari 2010 12:40 schreef SeanDaley het volgende:
En elke keer als je hemel aanraakt besef je dat zwaartekracht nooit anders is geweest en val je weer naar beneden. Ze raken verveelt aan je passieve houding, aan het feit dat je sociaal niet actief bent. Dat je ze niet laat bewegen, ze laat vechten om iets. Ze voelen zich alleen bij je, ze gebruiken je alleen nog maar om je kennis en levenservaring, zeggen dat je geweldig bent maar willen niet afspreken, en zo gaat het door tot het voorzichtig uit bloed en ze 1 a 2 maand later vertellen dat ze iemand gevonden hebben.
Je gaat jezelf isoleren, en bij elke tegenslag gaat die spijker er steeds dieper in zitten. Je kijkt niet eens meer naar de mooiste meiden omdat ze je verblinden met onzekerheid. Je geeft de schuld aan je handicap. Maar hoe kan het de schuld van je handicap zijn, als zij niet eens wisten wat je handicap was.
Dat ligt al heel lang in de planning, en in mijn hoofd is het zo goed als af.. ik moet het er alleen nog uit krijgen en dan nog is het nog maar de vraag of het gaat lukken en of ik het weet door te zetten.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 12:48 schreef EchtGaaf het volgende:
Ga je een boek schrijven? Wat knap. Waar gaat het precies over?
Nou een nobel doelquote:Op zaterdag 9 januari 2010 12:53 schreef Autidude het volgende:
[..]
Dat ligt al heel lang in de planning, en in mijn hoofd is het zo goed als af.. ik moet het er alleen nog uit krijgen en dan nog is het nog maar de vraag of het gaat lukken en of ik het weet door te zetten.
Maar de bedoeling is dat het een soort van autobiografie wordt, en dat er zo een boek ontstaat over het leven met een ASS en zaken als ADHD en BPS binnen de maatschappij.
Het boek zal veel duidelijkheid moeten geven en cliche's en vooroordelen e.d. moeten wegnemen.
Ik ben een beetje er op aan het instellen dat dat mijn levensdoel is oid. Om de mensen iets te leren
en duidelijk te maken dmv een boek.
Heel mooi geschreven.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 12:40 schreef SeanDaley het volgende:
Het is niet onmogelijk om iemand te vinden waar je je rustplaats zal vinden. Het moet op je pad komen, je moet haar vertellen wat je hebt, alsof het iets is van ik verander om 12 uur in een weerwolf, kan je daarmee leven? Maar goed, in mijn geval weten ze vaak toch niet wat het is. Waar door je maar door blijft spelen, want dit keer wil je wel geluk hebben. En elke keer als je hemel aanraakt besef je dat zwaartekracht nooit anders is geweest en val je weer naar beneden. Ze raken verveelt aan je passieve houding, aan het feit dat je sociaal niet actief bent. Dat je ze niet laat bewegen, ze laat vechten om iets. Ze voelen zich alleen bij je, ze gebruiken je alleen nog maar om je kennis en levenservaring, zeggen dat je geweldig bent maar willen niet afspreken, en zo gaat het door tot het voorzichtig uit bloed en ze 1 a 2 maand later vertellen dat ze iemand gevonden hebben.
Je gaat jezelf isoleren, en bij elke tegenslag gaat die spijker er steeds dieper in zitten. Je kijkt niet eens meer naar de mooiste meiden omdat ze je verblinden met onzekerheid. Je geeft de schuld aan je handicap. Maar hoe kan het de schuld van je handicap zijn, als zij niet eens wisten wat je handicap was.
Beter denk je in het geheel niet donker, daar ga je je enkel maar slechter van voelen met als gevolg nog meer autistische denkbeelden en dan is het einde zoek.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 13:24 schreef SeanDaley het volgende:
Je kan beter vroeg donker denken, aangezien je dan nog een hele tijd hebt dat het tegendeel bewezen kan worden.
Dan heb je even een tegenslag, dat heeft iedereen. De kunst is, vergeet het en ga verder met je leven. Ja ik weet het, makkelijker gezegd dan gedaan, maar het is o zo belangrijk.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 13:31 schreef SeanDaley het volgende:
Soms heb je het niet in de hand dat alles tegenzit. Ik heb ook wel momenten dat ik de wereld aan kan, maar ik ben door alles zo fragiel gemaakt voor tegenslagen.
Ik doel eigenlijk op allerlei dingen.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 10:56 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Ik las je opmerking nadat ik ff in slaap was gedonderd, blijkbaar heb ik toch even last van enigszins chagreinigheidDus mijn excuses máár dat neemt niet weg dat jouw opmerking erg kort door de bocht was.
Ik ken zat mensen zonder stoornis die leven op chips en patat bijv. Heeft volgens mij niet met een stoornis te maken
Je woonplaats zal inderdaad niet meehelpen, misschien moet je erover denken om te verhuizen? Het gaat tenslotte om jouw leven en hoe jij die wilt indelen.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 13:49 schreef SeanDaley het volgende:
Ja, ik snap hoe het principe werkt. Maar het beangstigd mij soms dat ik heel vaak liever alleen 'moet' zijn. Ik zou bijvoorbeeld ook wel gewoon uit willen gaan en plezier hebben, maar dat komt dan ook alleen maar omdat iedereen het doet en jij uiteindelijk over blijft in het weekend. Beetje gamen, anime kijken, naar de klok kijken. Je bent er gewoon zo zat van om altijd alleen te zitten, niet persee liefde, maar ook vrienden die het altijd maar druk hebben. Daarnaast woon ik in een dorp in Friesland en als ik wat leuks wil doen moet ik minstens 30 a 40 kilometer ergens naar toe. Ik heb geen rijbewijs, en bussen rijden hier heel onregelmatig. Het klinkt allemaal wat pessimistisch haha. De verleiding van het samenzijn word gewoon overal gepromote en het prikkelt me.
Is dat niet zo dan?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 14:18 schreef De_Logica het volgende:
[..]
Je woonplaats zal inderdaad niet meehelpen, misschien moet je erover denken om te verhuizen? Het gaat tenslotte om jouw leven en hoe jij die wilt indelen.
Maar verder moet proberen niet te veel naar de door de media gepromote dingen te kijken, anders ben je zonder Axe ook nergens.
Beter dan een normaal topic tochquote:Op zaterdag 9 januari 2010 14:41 schreef ScarFace- het volgende:
Ik blijf dit maar een raar topic vinden
Ja nu moet ik de waarheid wel vertellen. Vorig jaar probeerde ik het eens. Gevolg: er kwamen zoveel dames op me af dat ik niet meer naar mijn werk kon komen. Hele straten, de hele wijk stond bomvol met dames die mij eens wilden ontmoeten. Nadat ik klachten van omwonenden heb gehad heb ik besloten die deo maar weg te doen, kon wel begrijpen dat ze er last van hebben.quote:
En toen werd je wakkerquote:Op zaterdag 9 januari 2010 14:59 schreef De_Logica het volgende:
[..]
Ja nu moet ik de waarheid wel vertellen. Vorig jaar probeerde ik het eens. Gevolg: er kwamen zoveel dames op me af dat ik niet meer naar mijn werk kon komen. Hele straten, de hele wijk stond bomvol met dames die mij eens wilden ontmoeten. Nadat ik klachten van omwonenden heb gehad heb ik besloten die deo maar weg te doen, kon wel begrijpen dat ze er last van hebben.
Bestaan die dan?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 14:54 schreef SeanDaley het volgende:
[..]
Beter dan een normaal topic toch
???quote:Op vrijdag 8 januari 2010 15:40 schreef Perico het volgende:
Hear, hear, sempron! Dat klopt echt als een bus. Van 1997 - 2005 heb ik twee back-to-back relaties gehad van 4 jaar elk, die me eigenlijk kwamen aanwaaien en ook naadloos in elkaar overgingen.
Maar daarna ben ik hard met de neus op de eigenlijke feiten gedrukt. Ik zie er normaal uit, al heeft de typische autistische kraakbeen en bindweefsel explosie in de eerste maand van de zwangerschap ervoor gezorgd dat ik groteske oren en skelethanden heb.. maar da's het punt niet zo.
Oh ja dat is waar ook. Iedereen is gek behalve wijquote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:04 schreef Juup© het volgende:
[..]
Op FOK! ? Needan is dit het enige normale topic
Helemaal mee eens.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 01:13 schreef Stupendous76 het volgende:
Persoonlijk vind ik dat een groot aantal autismekenmerken je 'meer mens' maken, maar er zit wel wat dubbels in. Iedereen waardeert eerlijkheid, maar liegt er op los. Iedereen waardeert behulpzaamheid, maar heeft 'even geen tijd'. Iedereen waardeert openheid, maar vertelt een groot deel niet.
Een beetje als Louis van Gaal: zijn zij nu zo dom of ben ik nu zo slim?
Volgens mij verschilt het zo als bij andere mensen. Ik heb gezonde collega's die leven op mars en energiedrankjes en nooit groente of fruit eten en niet sporten. Ik denk dat mensen die wat mankeren nog eerder bezig zijn met gezonder leven dan gezonde mensen, juist omdat het voor hun meer verschil kan maken. Voor mij is voldoende slaap bijv. veel belangrijker dan voor gezonde mensen, dus houd ik er ook meer rekening mee.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 22:07 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Tja hier ben ik het helemaal mee eens. En zelf vorm ik er deel van uit, maar probeer het te beheersen. En eerlijkheid word zogenaamd gewaard, maar als je te eerlijk bent dan krijg je soms een trap op je kont(om het ff zo te stellen) of je word de deur gewezenquote:Op zaterdag 9 januari 2010 01:13 schreef Stupendous76 het volgende:
Persoonlijk vind ik dat een groot aantal autismekenmerken je 'meer mens' maken, maar er zit wel wat dubbels in. Iedereen waardeert eerlijkheid, maar liegt er op los. Iedereen waardeert behulpzaamheid, maar heeft 'even geen tijd'. Iedereen waardeert openheid, maar vertelt een groot deel niet.
Een beetje als Louis van Gaal: zijn zij nu zo dom of ben ik nu zo slim?
En hier ben ik het ook weer mee eens. Veel mensen met psychische stoornis moeten soms noogedwongen gezonder leven. Omdat er anders grotere gevolgen kunnen zijn, die schadelijk kunnen voor hun leven. Wat ik soms wel merk is dat mensen met een psychische stoornis soms wat meer zelfbewust zijn.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:05 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.
[..]
Volgens mij verschilt het zo als bij andere mensen. Ik heb gezonde collega's die leven op mars en energiedrankjes en nooit groente of fruit eten en niet sporten. Ik denk dat mensen die wat mankeren nog eerder bezig zijn met gezonder leven dan gezonde mensen, juist omdat het voor hun meer verschil kan maken. Voor mij is voldoende slaap bijv. veel belangrijker dan voor gezonde mensen, dus houd ik er ook meer rekening mee.
quote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:04 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Oh ja dat is waar ook. Iedereen is gek behalve wij![]()
Heb zojuist zeker een minuut nagedacht of je nu de plaats mars en het bijbehorende drugsgebruik, of een letterlijke mars bedoelde.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:05 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.
[..]
Volgens mij verschilt het zo als bij andere mensen. Ik heb gezonde collega's die leven op mars en energiedrankjes en nooit groente of fruit eten en niet sporten. Ik denk dat mensen die wat mankeren nog eerder bezig zijn met gezonder leven dan gezonde mensen, juist omdat het voor hun meer verschil kan maken. Voor mij is voldoende slaap bijv. veel belangrijker dan voor gezonde mensen, dus houd ik er ook meer rekening mee.
quote:Op zondag 10 januari 2010 01:04 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Heb zojuist zeker een minuut nagedacht of je nu de plaats mars en het bijbehorende drugsgebruik, of een letterlijke mars bedoelde.
Het 2e was hier van toepassing.
What a world right
Dit is gewoon een vorm van apartheid, waarbij in dit geval de autisten minder rechten hebben. Enkele verzekeraars gooien het op een verhoogd risico op een psychose. Ik las het op het forum van AutSider, dat sommige mensen geweigerd werden. Hier ligt duidelijk een taak voor de overheid.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 12:43 schreef Autidude het volgende:
[..]
Dat ben ik 100% met je eens.. je wilt niet weten hoe groot probleem ik er van zou maken.![]()
Kan er ook helemaal woest om worden... Maar ik kan geen enkele andere reden verzinnen.
Bij autisten is het risico misschien veel en veel lager dan bij mensen met chronische depressie of
zware persoonlijkheidsstoornissen.. Maar je weet zelf ook; ze scheren alles over 1 kam, zeker bij
WA-Jong'ers e.d.
Het is inderdaad ronduit belachelijk, en zal het ook zeker meenemen in mijn boek.. als dat er nog van komt.
Daarom vind ik het ook zo kwalijk dat die van Fok geen gehoor geven als je vraagt of ze je berichten willen verwijderen.quote:Op zondag 10 januari 2010 01:38 schreef Perico het volgende:
Hrmmm wat je op Fok schrijft kan consequenties hebben, lolz, zoals ik vanavond heb ondervonden. Was er eerst nogal beduusd van, en dat ben ik nog steeds wel, maar ik weet wie het zegt.
Ik had vorig jaar in een topic over "fotomodellen op hyves" een link geplaatst naar een model dat ik in 2005/2006 goed had leren kennen online. Ik had hierbij de woorden gebruikt "Veel typische shoot foto's. En het nodige drama".
Blijkbaar had ze haar site gegoogled of was getipt, want ik kreeg een erg boze reactie. Ook verdraaide ze mijn woorden op twitter en krijg ik de volle laag in een tweet, zonder mij overigens bij naam te noemen.
Tsjah, niets gelogen dus over drama. En typische shoot foto's meende ik neutraal, zo vind ik veel "typische jaren 70 muziek" juist hele goeie muziek.
Maar dat was ook meteen de reden waarom ons contact verwaterde -- je moest heel erg opletten met wat je zei, want ze nam alles heel persoonlijk en viel over ieder woord. Dat vond ik op den duur veel te ingewikkeld. Jammer maar helaas.
dit lijkt me toch niet helemaal oke, enige oorzaak bekend.quote:Op zondag 10 januari 2010 17:54 schreef SeanDaley het volgende:
Jeetje, ik ging even slapen want ik was moe, dus word wakker met een hoofdpijn een uurtje later, en alles begint verdoofd aan te voelen(lees armen, mond en benen, wat mij beangstigd. Geen idee wat het was, maar het voelde overgevoelig allemaal. Wel eens eerder gehad, maar niet vaak. Een soort meltdown in mijn hoofd denk ik.
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |