abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76189859
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 17:47 schreef Repulsor het volgende:

[..]

Maar wat als ze nou vaststellen dat je het niet hebt? Dan moet je aan je omgeving vertellen dat je het niet hebt, terwijl het anders zo'n goede verklaring voor je ietwat 'niet-normale' gedrag zou zijn.. Dat is mijn probleem een beetje, ik vertrouw die witte jassen voor geen meter, en wat als zij zeggen van niet terwijl ikzelf gewoon 99,99% zeker weet dat ik het wel heb?
tja echt een goed antwoord hierop kan ik niet geven.
Want ik vertel aan niemand dat ik miss wel of geen autisme heb. Alleen een persoon heb ik het verteld..maar ik heb ook duidelijk aangegeven van het is niet zeker...en daarom een uitgebreid onderzoek.
En als je die witte jassen niet vertrouwd..tja dan is het helemaal lastig.
Zowieso als autist..heb je nooit 100% zekerheid want er is geen "bewijs" en hiermee bedoel ik dingen zoals bloedonderzoeken enzo. En anders moet je een second opnion ofzo zoeken..want als er meerdere witte jassen hetzelfde constateren..dan kan je toch wel denken dat er enige zekerheid is.
Zowiezo vind ik autisme of andere ziekten ook niet iets wat je aan de grote boom gaan hangen(iig ik niet)..als ik autisme zou blijken te hebben..ga ik er wel zorgvuldig mee om..en daarbij hoort het aan bepaalde personen wel vertelen en anderen weer niet.
pi_76192034
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 00:52 schreef Juup© het volgende:

[..]

Oui, dat geknal komt binnen bij mij alsof het in mijn hoofd gebeurd. Ben er tevens bang voor omdat ik het niet in kan schatten.
Vervelend
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_76193182
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 17:47 schreef Repulsor het volgende:

[..]

Maar wat als ze nou vaststellen dat je het niet hebt? Dan moet je aan je omgeving vertellen dat je het niet hebt, terwijl het anders zo'n goede verklaring voor je ietwat 'niet-normale' gedrag zou zijn.. Dat is mijn probleem een beetje, ik vertrouw die witte jassen voor geen meter, en wat als zij zeggen van niet terwijl ikzelf gewoon 99,99% zeker weet dat ik het wel heb?
Met alle respect, toch dit lijkt me wat sterk. Een psycholoog of psychiater heeft hier jaren voor moeten studeren. En dan blijkt een ervarings‘deskundige’ misschien wel meer kennis te hebben. Ik moet sterk wennen aan dat idee.
pi_76197113
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 20:02 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Met alle respect, toch dit lijkt me wat sterk. Een psycholoog of psychiater heeft hier jaren voor moeten studeren. En dan blijkt een ervarings‘deskundige’ misschien wel meer kennis te hebben. Ik moet sterk wennen aan dat idee.
precies
pi_76199759
het is net als met andere beroepen. Dat je ervoor geleerd hebt betekent niet dat je alles over ieder onderwerp weet. En zoals overal zijn er goede en slechte mensen. kan me situaties voorstellen waarbij een ervaringsdeskundige idd meer weet. artsen hangen ook idd wel erg aan wat ze op school geleerd hebben, staan soms niet open voor nieuwe info.
Sanity is (not) statistical
pi_76199836
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 20:02 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Wat is een ervaringsdeskundige precies? Ik neem aan niet iemand die uit ervaring spreekt..

Ik ben me er gewoon bewust van dat dit moeilijk valt vast te stellen, ik was vandaag bij m'n huisarts en die vroeg meteen of ik vroeger hiermee naar de dokter ben geweest, wat dus niet het geval is. Weten zij veel, voor hetzelfde geld denken ze nu dat ik alles verzin, want ik heb geen bewijs. Had vroeger veel last van pleinvrees & OCD, maar heb beide dingen voor mezelf gehouden en zelf weten op te lossen, dus niemand weet dat verder. Ik las ook ergens dat het zowiezo in je nadeel werkt wanneer je 4 jaar of langer voor 1 baas gewerkt hebt. Wat bij 1 baan het geval is.

En dat een psycholoog of psychiater er jarenlang voor heeft moeten studeren, ze kunnen alleen op symptonen afgaan en daar vervolgens hun eigen conclusies op trekken. Er zijn geen "hoe Asperger te herkennen' studies, ze hebben dezelfde info tot hun beschikking waar wij beschikking over hebben, want zo lang bekend is het ook weer niet..
pi_76200119
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 22:32 schreef Repulsor het volgende:

[..]

Wat is een ervaringsdeskundige precies? Ik neem aan niet iemand die uit ervaring spreekt..

Ik ben me er gewoon bewust van dat dit moeilijk valt vast te stellen, ik was vandaag bij m'n huisarts en die vroeg meteen of ik vroeger hiermee naar de dokter ben geweest, wat dus niet het geval is. Weten zij veel, voor hetzelfde geld denken ze nu dat ik alles verzin, want ik heb geen bewijs. Had vroeger veel last van pleinvrees & OCD, maar heb beide dingen voor mezelf gehouden en zelf weten op te lossen, dus niemand weet dat verder. Ik las ook ergens dat het zowiezo in je nadeel werkt wanneer je 4 jaar of langer voor 1 baas gewerkt hebt. Wat bij 1 baan het geval is.

En dat een psycholoog of psychiater er jarenlang voor heeft moeten studeren, ze kunnen alleen op symptonen afgaan en daar vervolgens hun eigen conclusies op trekken. Er zijn geen "hoe Asperger te herkennen' studies, ze hebben dezelfde info tot hun beschikking waar wij beschikking over hebben, want zo lang bekend is het ook weer niet..
http://nl.wikipedia.org/wiki/Asperger
'Van de Milan-spelers ben ik het meest bevreesd voor Seedorf', zei Rooney vooruitlopend op de confrontatie tegen Gazzetta dello Sport. 'Hij is waarschijnlijk de beste speler tegen wie ik ooit heb gespeeld.'
pi_76200133
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 22:31 schreef Maeghan het volgende:
het is net als met andere beroepen. Dat je ervoor geleerd hebt betekent niet dat je alles over ieder onderwerp weet. En zoals overal zijn er goede en slechte mensen. kan me situaties voorstellen waarbij een ervaringsdeskundige idd meer weet. artsen hangen ook idd wel erg aan wat ze op school geleerd hebben, staan soms niet open voor nieuwe info.
ja precies, ik was 2 maanden geleden bij mn dokter (toen ik nog nix van Asperger afwist) voor angstaanvallen, en hij probeerde me gewoon serieus Prozac aan te smeren. Terwijl zoiets toch echt vergif is waarbij je in een zombie veranderd en heel moeilijk vanaf komt.
pi_76200204
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 22:37 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:

[..]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Asperger
Wat is je punt?
pi_76200223
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 22:37 schreef Repulsor het volgende:

[..]

ja precies, ik was 2 maanden geleden bij mn dokter (toen ik nog nix van Asperger afwist) voor angstaanvallen, en hij probeerde me gewoon serieus Prozac aan te smeren. Terwijl zoiets toch echt vergif is waarbij je in een zombie veranderd en heel moeilijk vanaf komt.
Ik vind het raar dat een huisarts gelijk naar dat middel grijpt ipv de redenen van die angstaanvallen.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_76200397
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 22:39 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Ik vind het raar dat een huisarts gelijk naar dat middel grijpt ipv de redenen van die angstaanvallen.
Letterlijk wat ie zei: "Ik vind het jammer dat je er zo over denkt want het is echt een goed middel"

Maar de reden is me nooit gevraagd nee, ook vandaag niet. Zou daar ook geen antwoord op hebben verder.
pi_76200515
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 22:42 schreef Repulsor het volgende:

[..]

Letterlijk wat ie zei: "Ik vind het jammer dat je er zo over denkt want het is echt een goed middel"

Maar de reden is me nooit gevraagd nee, ook vandaag niet. Zou daar ook geen antwoord op hebben verder.
Goeie huisarts heb jij dan Als jij tegen wat voor behandeling/medicijnen bent is dat je goed recht. En daarvoor hoef je niet eens een reden te geven.
14 SHADES OF GREY
pi_76200724
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 22:39 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

bij mij ging het ongeveer gelijk. Voor de ha als er geen fysieke problemen aanwezig zijn is het lastig om te zoeken naar oorzaak. Dus krijg je medicatie...en soms tegelijk een doorverwijzing.
pi_76200787
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 22:48 schreef francis998 het volgende:

[..]

bij mij ging het ongeveer gelijk. Voor de ha als er geen fysieke problemen aanwezig zijn is het lastig om te zoeken naar oorzaak. Dus krijg je medicatie...en soms tegelijk een doorverwijzing.
Raar, ik zou toch willen dat er eerst iemand die er meer verstand van heeft naar kijkt voordat ik zulke troep zou gaan slikken.
14 SHADES OF GREY
pi_76201347
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 22:44 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Goeie huisarts heb jij dan Als jij tegen wat voor behandeling/medicijnen bent is dat je goed recht. En daarvoor hoef je niet eens een reden te geven.
Dat was mn oude huisarts nog dus Gister via independer.nl wat rondgebeld bij huisartsen hier in de buurt, eerste 3 zaten al vol, de 4e heeft op youtube een griepprik-rap filmpje geschreven waar ie met mexicaanse hoed op tegen de griep 'rapt'. Toen uiteindelijk bij een 'Antroposofich Gezondheidscentrum' uitgekomen, wat me toen in principe niet zoveel meer interesseerde want ik wist dat ze me toch naar het GGZ zouden doorverwijzen. Wel grappig dat ik bij aanmelden meteen een envelop in me handen gedrukt krijg met daarin de mededeling dat er van iedereen een maandelijkse bijdrage verwacht wordt. Dus ik vraag hierover bij de huisarts hoe het precies zit, zegt ie eerst dat studenten gratis mogen, ik zeg dat ik geen student ben, blijft vervolgens lang stil. En uiteindelijk zegt ie dan dat het verkeerd geformuleerd staat en dat niemand verplicht is te betalen..

Zucht.
Vandaar oa mn argwaan tegen witte jassen dus
pi_76201512
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 22:50 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Raar, ik zou toch willen dat er eerst iemand die er meer verstand van heeft naar kijkt voordat ik zulke troep zou gaan slikken.
Hij had me toen maar Propanolol meegegeven, oftewel een betablokker. Maar na bijsluiter gelezen te hebben meteen weer weggegooid, een medicijn waarvan je hart langzamer gaat kloppen en waarmee je niet plots mag kappen, nee dank je..
pi_76201585
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 23:00 schreef Repulsor het volgende:

[..]

Dat was mn oude huisarts nog dus Gister via independer.nl wat rondgebeld bij huisartsen hier in de buurt, eerste 3 zaten al vol, de 4e heeft op youtube een griepprik-rap filmpje geschreven waar ie met mexicaanse hoed op tegen de griep 'rapt'. Toen uiteindelijk bij een 'Antroposofich Gezondheidscentrum' uitgekomen, wat me toen in principe niet zoveel meer interesseerde want ik wist dat ze me toch naar het GGZ zouden doorverwijzen. Wel grappig dat ik bij aanmelden meteen een envelop in me handen gedrukt krijg met daarin de mededeling dat er van iedereen een maandelijkse bijdrage verwacht wordt. Dus ik vraag hierover bij de huisarts hoe het precies zit, zegt ie eerst dat studenten gratis mogen, ik zeg dat ik geen student ben, blijft vervolgens lang stil. En uiteindelijk zegt ie dan dat het verkeerd geformuleerd staat en dat niemand verplicht is te betalen..

Zucht.
Vandaar oa mn argwaan tegen witte jassen dus
Gelukkig weet ik niet eens wie mijn huisarts Zo vaak ga ik er heen. Ongeveer 0,25 per jaar.

Die argwaan heb ik ook. Maar dat is genetisch
14 SHADES OF GREY
pi_76201619
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 23:03 schreef Repulsor het volgende:

[..]

Hij had me toen maar Propanolol meegegeven, oftewel een betablokker. Maar na bijsluiter gelezen te hebben meteen weer weggegooid, een medicijn waarvan je hart langzamer gaat kloppen en waarmee je niet plots mag kappen, nee dank je..
Goed zo
Geen shit slikken die toch niet helpt
14 SHADES OF GREY
pi_76226554
tvp
pi_76229846
ik moet erkennen dat al die shit zoals je zegt tijn toch wel ergens goed voor is. Ik hbe zo'n 3 maanden geleden in een tijd dat het een beetje fout ging..medicatie gekregen...tegen angst en dat soort shit..,..en die hielpen me iig rustiger te houden.
En ik slik zelf bijna nooit medicatie..en ben een gezond iemand die met goed geluk 1x in de 2 jaar langsgaat bij de ha.

verder vandaag weer bonje gehad met mijn ma. Het ging helemaal de mist in. Dus heb niet zo'n zin in oud&nieuw...
pi_76230710
quote:
Op woensdag 30 december 2009 18:14 schreef francis998 het volgende:
ik moet erkennen dat al die shit zoals je zegt tijn toch wel ergens goed voor is. Ik hbe zo'n 3 maanden geleden in een tijd dat het een beetje fout ging..medicatie gekregen...tegen angst en dat soort shit..,..en die hielpen me iig rustiger te houden.
En ik slik zelf bijna nooit medicatie..en ben een gezond iemand die met goed geluk 1x in de 2 jaar langsgaat bij de ha.

verder vandaag weer bonje gehad met mijn ma. Het ging helemaal de mist in. Dus heb niet zo'n zin in oud&nieuw...
Ik zeg ook niet dat die medicijnen totaal nutteloos zijn. Alleen het is wel slecht als de huisarts gelijk naar zo'n middel grijpt ipv eerst iets anders. Het is een blijft troep namelijk. In uitzonderelijke gevallen is medicijnen gelijk nodig. Maar voor de meeste niet en zeker niet gelijk.

Sterkte
14 SHADES OF GREY
pi_76231601
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 23:03 schreef Repulsor het volgende:

[..]

ow..vreemd ik heb ruim 3 jaar geleden ongeveer 3 maanden of meer een betabloker geslikt...en ik ben van de een op andere dag gestopt..oa. op advies van de ha. Want degene de ik had..waren op..en de ha zei van laten we nu is ff kijken hoe het komende tijd gaat zonder.
Maar goed..het hangt natuurlijk ook af van waar het voor gebruikt gaat worden.
Verder nemen wij de voorschriften ook niet altijd zo seriues..
pi_76231647
In mij is nu in een vrij korte tijd twee keer de term asperger gevallen, een keer door een vriendinnetje (welke een HBO-studie psycologie half afgemaakt heeft) met betrekking op mij. En een keer door mijn moeder waaruit blijkt dat de diagnose asperger bij mijn vader gesteld was, maar dat was in de context van erfelijkheid richting mijn zus.

Ik ben me daardoor sinds kort een beetje aan het inlezen op het gebied van asperger en ik moet zeggen dat ik mij in best heel erg veel dingen kan herkennen. Vandaar dat er bij mij is opgekomen dat ik zelf wel eens asperger zou kunnen hebben.

Nu ben ik op het punt dat ik twijfel om het te laten onderzoeken en hiervoor naar de huisarts te stappen, zodat er een heldere diagnose gesteld kan worden van "Ja"-je hebt het of "Nee"-je hebt het niet maar je hebt "xxxxxxxxx".

Een diagnose heeft in mijn ogen een goede kant, je weet wat er met je aan de hand is, en een mindere kant, je hebt een vastgesteld gebrek. Vandaar ook mijn post hier, waarin ik eigenljik wil vragen hioe mensen de diagnose ervaren en of het dus waard is om het traject van onderzoek op te gaan starten.

[ Bericht 0% gewijzigd door hubble75 op 30-12-2009 19:24:20 (typo) ]
pi_76231818
quote:
Op woensdag 30 december 2009 19:06 schreef hubble75 het volgende:
In mij is nu in een vrij korte tijd twee keer de term asperger gevallen, een keer door een vriendinnetje (welke een HBO-studie spycologie half afgemaakt heeft) met betrekking op mij. En een keer door mijn moeder waaruit blijkt dat de diagnose asperger bij mijn vader gesteld was, maar dat was in de context van erfelijkheid richting mijn zus.

Ik ben me daardoor sinds kort een beetje aan het inlezen op het gebied van asperger en ik moet zeggen dat ik mij in best heel erg veel dingen kan herkennen. Vandaar dat er bij mij is opgekomen dat ik zelf wel eens asperger zou kunnen hebben.

Nu ben ik op het punt dat ik twijfel om het te laten onderzoeken en hiervoor naar de huisarts te stappen, zodat er een heldere diagnose gesteld kan worden van "Ja"-je hebt het of "Nee"-je hebt het niet maar je hebt "xxxxxxxxx".

Een diagnose heeft in mijn ogen een goede kant, je weet wat er met je aan de hand is, en een mindere kant, je hebt een vastgesteld gebrek. Vandaar ook mijn post hier, waarin ik eigenljik wil vragen hioe mensen de diagnose ervaren en of het dus waard is om het traject van onderzoek op te gaan starten.
hmm..zelf ben ik nog een ongdiagnosticeerde mogelijke asperger. Het is natuurlijk niet zeker..en zou makkelijk iets anders kunnen zijn.
En het enige dat ik echt kan zeggen is..als het je dwars zit..laat je testen..en kijk wat er uit komtn. Als je er geen last van hebt en het zit je niet dwars..dan lijkt het me duidelijk.
Maar je moet zelf willen weten of je het wel of niet hebt..daar gaat het om...wat wil jij? Wat lijkt jou prettig/nodig.
pi_76232145
In navolging van Neurotypisch, ben ik dus nu Autypisch.

Zo, mooi nieuw woord voor 2009.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')