abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75975833
quote:
Op woensdag 23 december 2009 16:39 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Zij hebben haar het uitvaren niet verboden, dat heeft de rechter gedaan.
En er zijn geen bewijzen dat zij niet mocht zeilen van jeugdzorg. Dat is een aanname van jou. We moeten even afwachten hoe het nu precies allemaal zit.
Als JZ (in eerste instantie de Kinderbescherming) niet tegen het uitvaren was geweest had de oorspronkelijke rechtszaak niet plaatsgevonden...
pi_75976126
quote:
Op woensdag 23 december 2009 16:46 schreef nikk het volgende:

[..]

Als JZ (in eerste instantie de Kinderbescherming) niet tegen het uitvaren was geweest had de oorspronkelijke rechtszaak niet plaatsgevonden...
Tja, kennelijk vond de rechter ook dat het uitvaren onverantwoord was.
pi_75976242
quote:
Op woensdag 23 december 2009 16:53 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Tja, kennelijk vond de rechter ook dat het uitvaren onverantwoord was.
JZ was tegen het uitvaren omdat ze het onverantwoordelijk vinden dat een 14-jarige een soloreis onderneemt. Dat is hun mening en dat recht hebben ze. Maar laten we elkaar nu niet voor de gek houden door te stellen dat JZ meewerkt of uberhaupt ooit toestemming had gegeven voor deze reis als aan de voorwaarden (die JZ niet eens kon aangeven) was voldaan.
  woensdag 23 december 2009 @ 17:09:11 #205
3542 Gia
User under construction
pi_75976722
quote:
Dan is het dus wel duidelijk dat ze niet voor een vakantie weg was, even op adem komen, maar van plan was weg te blijven. Al die koffers op die foto waren wel van haar. Dit is een bewust onttrekken aan de leerplicht.

Ik hoop dat de politie op St. Maarten ook die vrienden nog aan de tand voelt of er contact is geweest tussen hen en Laura's vader over deze actie.
pi_75976725
quote:
Op woensdag 23 december 2009 16:39 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Zij hebben haar het uitvaren niet verboden, dat heeft de rechter gedaan.
En er zijn geen bewijzen dat zij niet mocht zeilen van jeugdzorg. Dat is een aanname van jou. We moeten even afwachten hoe het nu precies allemaal zit.
De rechter heeft haar het uitvaren niet verboden, die heeft gezegd dat zij meer ervaring moest op doen voor zij aan haar zeiltocht mag beginnen; ze mocht niet uitvaren van jeugdzorg, en dat is geen aanname van mij, dat staat in de brief van de grootouders

/edit, uitvaren als in .. met je boot de haven verlaten
pleased to meet you
  woensdag 23 december 2009 @ 17:12:04 #207
3542 Gia
User under construction
pi_75976819
quote:
Op woensdag 23 december 2009 17:09 schreef moussie het volgende:
dat staat in de brief van de grootouders

En dat kan niet gaan over een verkeerde interpretatie van het vonnis?

Omdat die grootouders dit beweren, is het ineens waar?
pi_75976888
quote:
Op woensdag 23 december 2009 17:12 schreef Gia het volgende:

[..]

ze zegt het zelf ook op haar site
quote:
Onze advocaat is nu bezig om de eisen duidelijk te krijgen. Want b.v.momenteel mag ik niet uitzeilen zoals jullie weten. Maar hoe kan ik dan solozeilen en hoeveel moet ik dan solozeilen.Ik weet nu niet waaraan ik moet werken. En zo zijn er vele vragen die niet aangeven wat ik nou precies moet doen.
http://www.lauradekker.nl/Journaal.html
pleased to meet you
pi_75976897
quote:
Op woensdag 23 december 2009 17:09 schreef Gia het volgende:

[..]

Dan is het dus wel duidelijk dat ze niet voor een vakantie weg was, even op adem komen, maar van plan was weg te blijven. Al die koffers op die foto waren wel van haar. Dit is een bewust onttrekken aan de leerplicht.

Ik hoop dat de politie op St. Maarten ook die vrienden nog aan de tand voelt of er contact is geweest tussen hen en Laura's vader over deze actie.
Inderdaad. Hopelijk geven ze haar 20 jaar plus TBS. Wie denkt ze wel dat ze is!

Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 23 december 2009 @ 17:16:02 #210
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_75976923
quote:
Op woensdag 23 december 2009 17:12 schreef Gia het volgende:

[..]

Klinkt mij meer als een pressiemiddel van die "voogd".
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  woensdag 23 december 2009 @ 17:16:14 #211
3542 Gia
User under construction
pi_75976927
quote:
Op woensdag 23 december 2009 17:14 schreef moussie het volgende:

[..]

ze zegt het zelf ook op haar site
[..]

http://www.lauradekker.nl/Journaal.html
Waar stond in het vonnis van oktober dat ze moest solozeilen? Dat kan ze toch al!
  woensdag 23 december 2009 @ 17:17:18 #212
3542 Gia
User under construction
pi_75976959
quote:
Op woensdag 23 december 2009 17:16 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Klinkt mij meer als een pressiemiddel van die "voogd".
Tuurlijk.
pi_75976975
quote:
Op woensdag 23 december 2009 17:09 schreef Gia het volgende:

[..]

Natuurlijk waren die koffers van haar. Wie heeft eigenlijk beweerd dat dat niet zo was?
  Admin woensdag 23 december 2009 @ 17:18:47 #214
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_75976992
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin woensdag 23 december 2009 @ 17:19:20 #215
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_75977010
quote:
Op woensdag 23 december 2009 17:17 schreef Gia het volgende:

[..]

Tuurlijk.
Gia je bent eng, echt.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

woensdag 23 december 2009 @ 17:23:40 #216
3542 Gia
User under construction
pi_75977124
quote:
Op woensdag 23 december 2009 17:17 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Natuurlijk waren die koffers van haar. Wie heeft eigenlijk beweerd dat dat niet zo was?
Poeh, iemand 2 topics geleden. Zal eens even zoeken voor je.
pi_75977159
quote:
Op woensdag 23 december 2009 17:19 schreef yvonne het volgende:

[..]

Gia je bent eng, echt.
Ja, want alles wat met Jeugdzorg te maken heeft is SLECHT, werkt een oplossing tegen en wilt stiekem alleen nog maar meer problemen. Kijk ze in hun vuistje lachen nu!
pi_75977176
quote:
Op woensdag 23 december 2009 17:09 schreef moussie het volgende:

[..]

De rechter heeft haar het uitvaren niet verboden, die heeft gezegd dat zij meer ervaring moest op doen voor zij aan haar zeiltocht mag beginnen; ze mocht niet uitvaren van jeugdzorg, en dat is geen aanname van mij, dat staat in de brief van de grootouders

/edit, uitvaren als in .. met je boot de haven verlaten
Hoe kan jeugdzorg dit eigenlijk verbieden bij een gedeeltelijke ondertoezichtstelling? Ze moest zelfs oefenen van de rechter, als onderdeel van de training, toch?
  woensdag 23 december 2009 @ 17:26:21 #220
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_75977226
quote:
Op woensdag 23 december 2009 17:23 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik weet ook niet meer wie het was, wel dat het inderdaad is gezegd.
pi_75977245
quote:
Op woensdag 23 december 2009 17:25 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Hoe kan jeugdzorg dit eigenlijk verbieden bij een gedeeltelijke ondertoezichtstelling? Ze moest zelfs oefenen van de rechter, als onderdeel van de training, toch?
Vind het sowieso vreemd. Als het zo is dat Laura van de rechter moest oefenen maar Jeugdzorg Laura op de een of andere manier tegenhield, kon ze toch contact opnemen met haar advocaat en het die voorleggen ipv naar Sint Maarten te vluchten?
pi_75977276
quote:
Op woensdag 23 december 2009 17:24 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ja, want alles wat met Jeugdzorg te maken heeft is SLECHT, werkt een oplossing tegen en wilt stiekem alleen nog maar meer problemen. Kijk ze in hun vuistje lachen nu!
Weet je wat het treurige is? Op dit moment zijn er kinderen die daadwerkelijk mishandeld worden of in de kou moeten slapen. En daar heeft Jeugdzorg allemaal geen tijd en middelen voor.
  woensdag 23 december 2009 @ 17:28:03 #223
3542 Gia
User under construction
pi_75977289
quote:
Op woensdag 23 december 2009 17:23 schreef Gia het volgende:

[..]

Gevonden:
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 17:31 schreef voyeur het volgende:

Gia, je schiet door. Het kind had slechts een rugzak en een gitaar bij zich, die andere tassen van niet van haar. Sowieso is het weinig relevant hoeveel bagage iemand meetorst.

Wat opvallender is lijkt me is dat haar hond niet mee was, dus ze waarschijnlijk niet van plan was om haar zeiltocht nu te beginnen.

Overigens is het laatste nieuws dat de advocaat de rechter tracht te wraken en een andere kamer van de rechtbank daar nu uitsluitsel over moet geven.
  woensdag 23 december 2009 @ 17:28:38 #224
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_75977306
quote:
Op woensdag 23 december 2009 17:24 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Hun wonden te likken, dat ze dus niet uit huis geplaatst wordt.
Maar goed, gaat er nu weer wat verkeerd dan kan in elk geval niemand zeggen 'maar jeugdzorg zei dat ze het beste af was bij haar vader', nee, nu kan men zeggen 'de rechter. . .".
  woensdag 23 december 2009 @ 17:30:11 #225
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_75977362
quote:
Op woensdag 23 december 2009 17:26 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Vind het sowieso vreemd. Als het zo is dat Laura van de rechter moest oefenen maar Jeugdzorg Laura op de een of andere manier tegenhield, kon ze toch contact opnemen met haar advocaat en het die voorleggen ipv naar Sint Maarten te vluchten?
Dat zat ik me ook al te bedenken, en als zij zelf dan niet op die gedachte was gekomen dan op zn minst haar vader wel.
  woensdag 23 december 2009 @ 17:30:41 #226
3542 Gia
User under construction
pi_75977384
quote:
Op woensdag 23 december 2009 17:26 schreef nummer_zoveel het volgende:
Als het zo is dat Laura van de rechter moest oefenen maar Jeugdzorg Laura op de een of andere manier tegenhield, kon ze toch contact opnemen met haar advocaat en het die voorleggen ipv naar Sint Maarten te vluchten?
Ook dat, maar ik kan dat hele oefenen met solozeilen in het vonnis niet terugvinden, of ik moet er overheen gelezen hebben.
  woensdag 23 december 2009 @ 17:34:26 #228
3542 Gia
User under construction
pi_75977486
quote:
Tja, ze is in elk geval wereldberoemd.
  woensdag 23 december 2009 @ 17:34:34 #229
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_75977489
quote:
die animatie Laura die een briefje achter laat op tafel en geld pint
pi_75977540
quote:
Op woensdag 23 december 2009 17:30 schreef Gia het volgende:

[..]

Ook dat, maar ik kan dat hele oefenen met solozeilen in het vonnis niet terugvinden, of ik moet er overheen gelezen hebben.
quote:
Ten derde is gebleken dat door toedoen van de heer [Y] er nog verschillende apparatuur in de boot van [kind] is ingebouwd en wellicht nog meer zal worden aangebracht, om deze nog beter toe te rusten. [kind] zal daar de nodige ervaring mee moeten opdoen, alvorens zij kan vertrekken op wereldreis.
En er is in het hele vonnis geen woord te vinden over dat zij niet mag uitzeilen, dus de conclusie dat dat uitgaat van BJ is logisch ..
pleased to meet you
  woensdag 23 december 2009 @ 17:42:54 #231
3542 Gia
User under construction
pi_75977795
Uit het vonnis:
quote:
2.18. Ten eerste kreeg de rechtbank tijdens de zitting van 26 oktober 2009 te horen dat [kind], in plaats van op zeer korte termijn, op zijn vroegst in april/mei 2010, maar waarschijnlijk pas na afronding van dit schooljaar zal vertrekken. Dit komt neer op juli 2010. Zij wil de tussenliggende periode gebruiken onder meer voor het maken van gedegen afspraken met de Wereldschool, het aanvullen van het veiligheidsplan op de punten zoals genoemd door de door de Raad ingeschakelde zeildeskundige en het trainen van solo-zeilvaardigheden met gebruikmaking van de nieuwe veiligheids- en navigatieapparatuur die in de boot is of nog wordt ingebouwd. Daarnaast heeft [kind] ter zitting te kennen gegeven dat zij zelf ook de noodzaak inziet om een EHBO-cursus voor watersporters te volgen en dat zij van plan is dit ook in de komende tijd te gaan doen. Verder heeft [kind] ook de lacune in de voorbereiding met betrekking tot het slaapmanagement onderkend en heeft zij gezegd van plan te zijn om dat te trainen door gedurende 24 uur om de tien minuten de wekker te zetten en om dan sommetjes te maken.
Dit is wat Laura zelf heeft aangegeven, dit is vrijwel in zijn geheel opgenomen in de toelichting, muv het onderdeel ervaring opdoen in solozeilen.

Het gaat dus helemaal niet zozeer om het ervaring opdoen als solozeiler, maar om ervaring opdoen met het werken met nieuwe apparatuur die de reis veiliger moeten maken. Hiervoor hoeft zij niet solo uit te varen, dit kan ze ook leren met begeleiding (vader, vriend van de familie) aan boord.

De zaakjes worden een beetje teveel hierop toegespitst en enigszins verdraaid alsof het haar onmogelijk wordt gemaakt dit te leren.

Verder vraag ik me ook nog steeds af wat er van haar andere, hierboven beschreven, voornemens terecht is gekomen.
  woensdag 23 december 2009 @ 17:45:21 #232
3542 Gia
User under construction
pi_75977872
quote:
Op woensdag 23 december 2009 17:36 schreef moussie het volgende:
En er is in het hele vonnis geen woord te vinden over dat zij niet mag uitzeilen, dus de conclusie dat dat uitgaat van BJ is logisch ..
Ze mag niet SOLO uitzeilen. Dat is ook niet nodig om die apparatuur te leren kennen.

Wat betreft slaapmanagement geeft ze zelf al aan dat dit niet per se aan boord van een zeilboot getraind hoeft te worden.

Ik vind alleen 1 x 24 uurtjes oefenen, wat magertjes. Oefen dan de hele kerstvakantie! Zo lang zit ze straks ook wel achtereen op die boot.
  woensdag 23 december 2009 @ 17:47:14 #233
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_75977925
quote:
Op woensdag 23 december 2009 17:42 schreef Gia het volgende:
Uit het vonnis:
[..]

Dit is wat Laura zelf heeft aangegeven, dit is vrijwel in zijn geheel opgenomen in de toelichting, muv het onderdeel ervaring opdoen in solozeilen.

Het gaat dus helemaal niet zozeer om het ervaring opdoen als solozeiler, maar om ervaring opdoen met het werken met nieuwe apparatuur die de reis veiliger moeten maken. Hiervoor hoeft zij niet solo uit te varen, dit kan ze ook leren met begeleiding (vader, vriend van de familie) aan boord.

De zaakjes worden een beetje teveel hierop toegespitst en enigszins verdraaid alsof het haar onmogelijk wordt gemaakt dit te leren.

Verder vraag ik me ook nog steeds af wat er van haar andere, hierboven beschreven, voornemens terecht is gekomen.
Eens.

Maar toch, ik begrijp niet waarom ze nou opeens geen solotochtjes meer zou mogen maken.
pi_75977940
quote:
Op woensdag 23 december 2009 17:27 schreef nikk het volgende:

Weet je wat het treurige is? Op dit moment zijn er kinderen die daadwerkelijk mishandeld worden of in de kou moeten slapen. En daar heeft Jeugdzorg allemaal geen tijd en middelen voor.
Nee, wat triest is is dat JZ zich bezig moet houden met een verwend kind waarvan de ouders een stuitend gebrek aan verantwoordelijkheid ten toon spreiden. DAT is pas triest.
pi_75978060
quote:
Op woensdag 23 december 2009 17:42 schreef Gia het volgende:
Uit het vonnis:
[..]

zucht, dat is uiteraard in combinatie met dit gedeelte
quote:
Zo zijn er twijfels over haar solozeilervaring. Op zitting is duidelijk geworden dat haar zogenoemde single-handed ervaring bestaat uit zeilen op Nederlandse binnenwateren, op het IJsselmeer, de Waddenzee en de Noordzee en naar het buitenland een keer de oversteek naar Engeland en terug.
pleased to meet you
pi_75978106
quote:
Op woensdag 23 december 2009 17:45 schreef Gia het volgende:

[..]

Ze mag niet SOLO uitzeilen. Dat is ook niet nodig om die apparatuur te leren kennen.

Wat betreft slaapmanagement geeft ze zelf al aan dat dit niet per se aan boord van een zeilboot getraind hoeft te worden.

Ik vind alleen 1 x 24 uurtjes oefenen, wat magertjes. Oefen dan de hele kerstvakantie! Zo lang zit ze straks ook wel achtereen op die boot.
Wijs mij even waar dat staat in dat vonnis
pleased to meet you
  woensdag 23 december 2009 @ 18:15:53 #237
798 voyeur
bemoeit zich
pi_75978796
quote:
Op woensdag 23 december 2009 17:51 schreef moussie het volgende:

[..]

zucht, dat is uiteraard in combinatie met dit gedeelte
[..]
De raad voor de kinderbescherming heeft aangevoerd dat laura weinig ervaring heeft met solozeilen. Dat standpunt is niet door de rechter overgenomen.
Here we are now, entertain us.
  woensdag 23 december 2009 @ 18:17:46 #238
798 voyeur
bemoeit zich
pi_75978853
quote:
Op woensdag 23 december 2009 17:52 schreef moussie het volgende:

[..]

Hier:

¨Verder heeft [kind] ook de lacune in de voorbereiding met betrekking tot het slaapmanagement onderkend en heeft zij gezegd van plan te zijn om dat te trainen door gedurende 24 uur om de tien minuten de wekker te zetten en om dan sommetjes te maken. ¨

Heeft nou echt iedereen een mening zonder die paar A4´tjes door te lezen?
pi_75978894
Nou, ze mag dus gewoon terug naar pa. (Net op nieuws RTV Utrecht)
  Admin woensdag 23 december 2009 @ 18:19:55 #240
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_75978925

pi_75978960
Laat haar maar lekker zeilen, maar geen drame er van maken als het mis gaat
pi_75978984
quote:
Op woensdag 23 december 2009 18:19 schreef yvonne het volgende:

Even wat anders Yvonne, zou je 1 van je eigen kinderen op die leeftijd een solo-zeiltocht rond de wereld hebben laten maken ?
  woensdag 23 december 2009 @ 18:22:34 #243
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_75979017
quote:
Op woensdag 23 december 2009 18:19 schreef patatmetfriet het volgende:
Nou, ze mag dus gewoon terug naar pa. (Net op nieuws RTV Utrecht)
dat zei haar advocaat vanmiddag ook al om 15 uur
  woensdag 23 december 2009 @ 18:28:37 #244
798 voyeur
bemoeit zich
pi_75979230
AMSTERDAM - 'Zeilmeisje' Laura Dekker (14) wordt niet uit huis geplaatst. Dat heeft de kinderrechter in Utrecht woensdag bepaald.

Bureau Jeugdzorg vond dat de vader niet constructief meewerkte aan een plan van aanpak om Laura veilig op wereldreis te laten gaan. Er moest onder andere aandacht worden besteed aan slaapmanagement, en Laura moest een EHBO-diploma halen. Tijdens de zitting zijn afspraken gemaakt tussen de ouders, met name de vader, en Bureau Jeugdzorg. Daarom achtte de rechtbank uithuisplaatsing niet nodig.
pi_75979234
quote:
Op woensdag 23 december 2009 18:17 schreef voyeur het volgende:

Heeft nou echt iedereen een mening zonder die paar A4´tjes door te lezen?
Als je een mening geeft over die uitspraak dan is het wel handig om de inhoud te kennen. Maar als je een mening hebt over b.v. JZ is het vrij irrelevant wat er in die uitspraak staat.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 23 december 2009 @ 18:29:52 #246
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_75979276
quote:
Laura Dekker mag bij haar haar vader blijven. Dat heeft de rechtbank van Utrecht vanmiddag bepaald. Jeugdzorg wilde dat het meisje voor drie maanden uit huis wordt geplaatst en bij een bevriend gezin gaat wonen. De afgelopen nacht verbleef ze daar ook.

Voorwaarden
Tijdens de zitting hebben de rechters de voorwaarden voor de zeiltocht wat geconcretiseerd. De rechters gaven aan dat Laura de voorwaarden moet zien als kans en niet als beperking. Zo moet Laura een EHBO-cursus doen en een aantal zeiltochten maken in binnen- of buitenland ter voorbereiding op haar reis.

Vandaag werd ook bekend dat Laura vorige week op haar Nieuw-Zeelandse paspoort vanuit Parijs naar Sint Maarten gevlogen. Hoewel een minderjarige niet zomaar vrij mag reizen, hebben de Franse douane en de luchtvaartmaatschappij haar gewoon doorgelaten.

Volgens haar advocaat is de 14-jarige Laura gevlucht omdat Jeugdzorg vorige week al liet weten haar uit huis te willen plaatsen. Ze wilde op Sint-Maarten een boot kopen om daarmee te gaan zeilen. Daarvoor had ze een groot bedrag meegenomen.

De advocaat zegt dat de rechters kijken hoe Laura geholpen kan worden zodat ze over drie maanden op wereldreis kan.
Laura is vanmiddag achter gesloten deuren gehoord.
Bron
  woensdag 23 december 2009 @ 18:31:17 #247
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_75979324
Laura was dus nog niet begonnen aan de ehbo-cursus.
  woensdag 23 december 2009 @ 18:31:34 #248
798 voyeur
bemoeit zich
pi_75979334
quote:
Op woensdag 23 december 2009 18:28 schreef DS4 het volgende:

[..]

Als je een mening geeft over die uitspraak dan is het wel handig om de inhoud te kennen. Maar als je een mening hebt over b.v. JZ is het vrij irrelevant wat er in die uitspraak staat.
Zeker, maar dit topic ging dacht ik over Laura en die heeft te leven met de uitspraak van de rechtbank. Algemene weerzin tegen jeugdzorg is van alle tijden en niet de inzet van dit topic.
Verder reageerde ik op een user die allemaal stelligheden plaatste die al dan niet in dat vonnis zouden staan.
  woensdag 23 december 2009 @ 18:33:38 #249
798 voyeur
bemoeit zich
pi_75979399
Ook niet onbelangrijk: ¨Onder druk van de uit huisplaatsing hebben jeudgzorg en de vader elkaar gevonden. Bij de rechter is daarover verder gesproken. Met deze uitspraak tot gevolg.¨
pi_75979500
quote:
Op woensdag 23 december 2009 18:33 schreef voyeur het volgende:
Ook niet onbelangrijk: ¨Onder druk van de uit huisplaatsing hebben jeudgzorg en de vader elkaar gevonden. Bij de rechter is daarover verder gesproken. Met deze uitspraak tot gevolg.¨
Maar laten we nu niet doen alsof dat dreigement daarmee een goed idee was. Ik vind het dan meer een geluk bij een ongeluk.

Ik hoop dat ergens in 2010 Laura kan vertrekken. Laat haar haar eigen weg maar vinden. Kunnen we ons weer zorgen gaan maken om de 14 jarigen die zich voor een BigMac vol laten blaffen.
  woensdag 23 december 2009 @ 18:38:24 #251
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_75979564
quote:
Op woensdag 23 december 2009 18:36 schreef DS4 het volgende:

[..]

Maar laten we nu niet doen alsof dat dreigement daarmee een goed idee was. Ik vind het dan meer een geluk bij een ongeluk.

Ik hoop dat ergens in 2010 Laura kan vertrekken. Laat haar haar eigen weg maar vinden. Kunnen we ons weer zorgen gaan maken om de 14 jarigen die zich voor een BigMac vol laten blaffen.
Die verschillende ambities van de jeugd ook. . .
pi_75979617
quote:
Op woensdag 23 december 2009 18:38 schreef Marrije het volgende:

Die verschillende ambities van de jeugd ook. . .
Je kan zeggen wat je wil, maar die BigMac dames zijn zo wel bezig met een leer-werk traject.
pi_75979801
quote:
Op woensdag 23 december 2009 18:40 schreef DS4 het volgende:

[..]

Je kan zeggen wat je wil, maar die BigMac dames zijn zo wel bezig met een leer-werk traject.
Gaan ze nu al zo ver dat ze met leer werken?
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
  woensdag 23 december 2009 @ 18:47:12 #254
3542 Gia
User under construction
pi_75979901
quote:
Op woensdag 23 december 2009 17:52 schreef moussie het volgende:

[..]

quote:
Verder heeft [kind] ook de lacune in de voorbereiding met betrekking tot het slaapmanagement onderkend en heeft zij gezegd van plan te zijn om dat te trainen door gedurende 24 uur om de tien minuten de wekker te zetten en om dan sommetjes te maken.
pi_75980032
quote:
Op woensdag 23 december 2009 18:44 schreef Prutzenberg het volgende:

Gaan ze nu al zo ver dat ze met leer werken?
Ja, maar dan moet je er wel een fish-o-fillet bij doen. Of een McShake... ben even kwijt wat ik er gisteren bij moest kopen...
  woensdag 23 december 2009 @ 18:53:23 #256
3542 Gia
User under construction
pi_75980144
quote:
Op woensdag 23 december 2009 18:33 schreef voyeur het volgende:
Hopelijk onderneemt pa nu ook een en ander. Na het eerste vonnis vond hij het schijnbaar allemaal maar onzin en niet nodig.

Benieuwd of hij nu ook daadwerkelijk dat onderwijs gaat regelen en wat doet aan de beveiliging.

Mijn gok: Geen geld, er moet gecollecteerd worden, beste mensen!

Misschien weer iets voor een kleurtje of een tag achter je naam?
pi_75980228
Gia,

Wat mankeert jou?
  woensdag 23 december 2009 @ 18:58:01 #258
3542 Gia
User under construction
pi_75980343
quote:
Op woensdag 23 december 2009 18:55 schreef DS4 het volgende:
Gia,

Wat mankeert jou?
Och, ik wacht de berichten af.
  woensdag 23 december 2009 @ 18:59:16 #259
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_75980381
Maar hoe zit het nou met die moeder, die is woedend de rechtszaal uitgelopen, maar die kan het dus niet tegenhouden? Als Laura over 3 maanden aan alle voorwaarden voldoet mag ze dus gewoon weg, ook als haar moeder dat niet wil.
pi_75980438
quote:
Op woensdag 23 december 2009 18:58 schreef Gia het volgende:

Och, ik wacht de berichten af.
Kennelijk niet...
pi_75980512
quote:
Op woensdag 23 december 2009 18:59 schreef Marrije het volgende:
Maar hoe zit het nou met die moeder, die is woedend de rechtszaal uitgelopen, maar die kan het dus niet tegenhouden? Als Laura over 3 maanden aan alle voorwaarden voldoet mag ze dus gewoon weg, ook als haar moeder dat niet wil.
Ja, dat kan zo maar. Als ouders er niet uitkomen is de rechter ook de aangewezen partij om dat geschil te beslechten.

Ik kan mij er ook wel iets bij voorstellen. Het contact tussen moeder en dochter is suboptimaal begrijp ik, dat zal er wel niet beter op worden.
pi_75980962
quote:
Op woensdag 23 december 2009 18:47 schreef Gia het volgende:

[..]

[..]
En wat heeft dat te maken met het gebrek aan ervaring single-handed zeilen?
Daar was niets concreets over gezegd in de vorige uitspraak, alleen dat ze ervaring moest opdoen met die nieuwe apparatuur .. de rechter zal waarschijnlijk niet verwacht hebben dat jeugdzorg het dusdanig uitlegt dat zij niet meer mag uitzeilen .. vandaar dat dat nu dus ook geconcretiseerd wordt
pleased to meet you
pi_75981413
Volgens mij stond er rond okt/nov een interview in de volkskrant(?) met moeder, en bleek daaruit dat Laura op haar 6e bij haar vader ging wonen, in theorie afwisselend, in de praktijk heeft ze in de tussentijd hooguit 10 weken bij haar moeder gewoond.

Fijne uitspraak.
  woensdag 23 december 2009 @ 19:22:28 #264
798 voyeur
bemoeit zich
pi_75981530
De volledige uitspraak is er nog niet, maar nog een stukje:

Ook jeugdzorg wil constructief aan een plan werken samen met Laura en haar vader Dick om uiteindelijk het meisje de zee op te krijgen. ''Zij waren het vertrouwen kwijt. Maar wij hadden nooit de intentie om de zeilreis helemaal te schrappen."
"Er moet alleen wel aan alle voorwaarden worden voldaan'', aldus een woordvoerder.
Oefenen
Die voorwaarden zijn onder andere het oefenen van langere zeilreizen, het testen van een slaapritme en een EHBO-diploma halen. ''Die voorwaarden waren eerder ook al gesteld, maar vervolgens is er niets concreet uitgekomen. Dat gaat nu wel gebeuren'', zo zegt de woordvoerster van de familie.
De rechter gaf in de uitspraak aan dat als de plannen toch niet uitgewerkt gaan worden, jeugdzorg een nieuw verzoek tot uithuisplaatsing kan indienen. De ondertoezichtstelling van het 'zeilmeisje' blijft de komende maanden wel gehandhaafd.

Dus vader had er inderdaad niets aan gedaan om zijn dochter beter voor te bereiden ondanks de eisen in het vorige vonnis. Ik blijf dat laakbaar vinden.
pi_75981888
quote:
Op woensdag 23 december 2009 17:28 schreef Gia het volgende:

[..]

Gevonden:
[..]

Dank je wel voor het opzoeken
Het gaat ook zo hard met dit soort topics..
Die uitspraak van Voyeur verbaast me. Meestal zijn zijn uitspraken goed onderbouwd.
Maar het was dus toch haar bagage, en wat iemand meesleept kan mi. toch wel betekenis hebben.
  woensdag 23 december 2009 @ 19:37:34 #266
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_75982257

Dag theemutsenbrigade! Dag beterweters! Dag polderkoppensnellers!

De enige juiste uitspraak. Verstandige mensen wisten dat al. Nu weer over tot de orde van de dag?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_75982555
quote:
Op woensdag 23 december 2009 19:22 schreef voyeur het volgende:
De volledige uitspraak is er nog niet, maar nog een stukje:

Ook jeugdzorg wil constructief aan een plan werken samen met Laura en haar vader Dick om uiteindelijk het meisje de zee op te krijgen. ''Zij waren het vertrouwen kwijt. Maar wij hadden nooit de intentie om de zeilreis helemaal te schrappen."
"Er moet alleen wel aan alle voorwaarden worden voldaan'', aldus een woordvoerder.
Oefenen
Die voorwaarden zijn onder andere het oefenen van langere zeilreizen, het testen van een slaapritme en een EHBO-diploma halen. ''Die voorwaarden waren eerder ook al gesteld, maar vervolgens is er niets concreet uitgekomen. Dat gaat nu wel gebeuren'', zo zegt de woordvoerster van de familie.
De rechter gaf in de uitspraak aan dat als de plannen toch niet uitgewerkt gaan worden, jeugdzorg een nieuw verzoek tot uithuisplaatsing kan indienen. De ondertoezichtstelling van het 'zeilmeisje' blijft de komende maanden wel gehandhaafd.

Dus vader had er inderdaad niets aan gedaan om zijn dochter beter voor te bereiden ondanks de eisen in het vorige vonnis. Ik blijf dat laakbaar vinden.
Want het kind meteen verbieden om uit te zeilen is dan ook de uitgelezen manier om ouders te motiveren om met je te praten en samen plannen te maken waarmee iedereen tevreden is.

Op haar site staat een bericht van een paar weken geleden, dat de advocaat toen al vroeg om concretisering van de voorwaarden, het antwoord van jeugdzorg was dan blijkbaar opnieuw te dreigen met uithuisplaatsing
pleased to meet you
  woensdag 23 december 2009 @ 19:47:37 #268
798 voyeur
bemoeit zich
pi_75982757
quote:
Op woensdag 23 december 2009 19:30 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dank je wel voor het opzoeken
Het gaat ook zo hard met dit soort topics..
Die uitspraak van Voyeur verbaast me. Meestal zijn zijn uitspraken goed onderbouwd.
Maar het was dus toch haar bagage, en wat iemand meesleept kan mi. toch wel betekenis hebben.
Ik baseerde me op die andere foto bij aankomst:

waar ze geen kar met meer bagage lijkt te duwen. Als ze werkelijk zoveel bagage bij zich had vraag ik me af hoe ze dat in haar eentje voor elkaar gekregen heeft met de trein naar Parijs etc.
  woensdag 23 december 2009 @ 19:49:51 #269
798 voyeur
bemoeit zich
pi_75982864
quote:
Op woensdag 23 december 2009 19:43 schreef moussie het volgende:

[..]

Want het kind meteen verbieden om uit te zeilen is dan ook de uitgelezen manier om ouders te motiveren om met je te praten en samen plannen te maken waarmee iedereen tevreden is.

Op haar site staat een bericht van een paar weken geleden, dat de advocaat toen al vroeg om concretisering van de voorwaarden, het antwoord van jeugdzorg was dan blijkbaar opnieuw te dreigen met uithuisplaatsing
Jij hebt gewoon een heel ander beeld van de rol die ouders zouden moeten spelen. Ook al zou papa teleurgesteld zijn, dan nog hoeft hij niet gemotiveerd: hij moet juist zijn dochter motiveren en een plan van aanpak helpen maken.
  woensdag 23 december 2009 @ 19:59:21 #270
268051 Iets-Anders
Eens een keer....
pi_75983309
quote:
Op woensdag 23 december 2009 19:37 schreef Ringo het volgende:

De enige juiste uitspraak. Verstandige mensen wisten dat al. Nu weer over tot de orde van de dag?
!
  woensdag 23 december 2009 @ 20:00:02 #271
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_75983339
quote:

Dezelfde uitspraak als de vorige, het moet alleen wat concreter. Prima toch?
pi_75983519
quote:

Nee hoor, jij vond juist dat ze zonder voorbereiding de zee op moest.
  woensdag 23 december 2009 @ 20:05:09 #273
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_75983557
quote:
Op woensdag 23 december 2009 20:00 schreef Marrije het volgende:

[..]

Dezelfde uitspraak als de vorige, het moet alleen wat concreter. Prima toch?
En Jeugdzorg mag met de tengels van 'r afblijven. Vooral dat vind ik een prettige gedachte. Bepaalde users hadden haar met liefde een Kerst in een inrichting toegewenst.
pi_75983624
quote:
Op woensdag 23 december 2009 20:05 schreef Ringo het volgende:

[..]

En Jeugdzorg mag met de tengels van 'r afblijven. Vooral dat vind ik een prettige gedachte. Bepaalde users hadden haar met liefde een Kerst in een inrichting toegewenst.
Welnee, gekkie. Hoe kom je daar nou bij.
pi_75983676
quote:

De pleiters voor de vrijheden van het individu en overmatige overheidsbemoeienis tegenover de mensen die hameren op de leerplicht en het beschikken over een EHBO-cursus.

Blijkt dus wel dat soep heter wordt opgediend dan hij door de rechter wordt gegeten!
BJZ krijgt wederom een tik op de vingers.
  woensdag 23 december 2009 @ 20:12:13 #276
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_75983877
Ze staat nog steeds onder toezicht en ze moet gewoon aan de voorbereidingseisen voldoen.
  woensdag 23 december 2009 @ 20:12:22 #277
798 voyeur
bemoeit zich
pi_75983883
quote:
Op woensdag 23 december 2009 20:07 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

De pleiters voor de vrijheden van het individu en overmatige overheidsbemoeienis tegenover de mensen die hameren op de leerplicht en het beschikken over een EHBO-cursus.

Blijkt dus wel dat soep heter wordt opgediend dan hij door de rechter wordt gegeten!
Welnee, die hebben met papa gepraat tussen de zittingen door en deze heeft eindelijk ingestemd onder druk van de uithuisstelling. Zijn advocaat had de vorige keer ook al geadviseerd om mee te werken, maar daar had hij tot nu toe kennelijk geen oren naar.
Laura staat nog steeds onder toezicht en de voorwaarden voor de reis zijn ook niet veranderd. Geen tik op de vingers dus.
pi_75983899
quote:
Op woensdag 23 december 2009 20:07 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Die EHBO cursus moet ze anders nog steeds doen.
pi_75984170
Dreigen met een uithuisplaatsing. Het zwaarste middel waar de rechter uiterst terughoudend mee om dient te gaan. In eerste instantie ging BJZ op om vader Dekker uit het ouderlijk gezag te laten ontheffen. Kregen van de rechter nul op het rekest.
Afgelopen week dreigementen van een uithuisplaatsing. BJZ verzoekt het bij de rechter en deze wijst het nogmaals af en voegt daaraan toe dat de instanties zich in moeten zetten om de persoon in kwestie alsnog te laten vertrekken. Een zeilcoach en tochtjes naar Engeland en Scandinavië. Ja dat is toch wel even iets anders dan de gezinsvoogd eerder voor ogen had. Hahaha.
  woensdag 23 december 2009 @ 20:20:59 #280
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_75984353
quote:
Op woensdag 23 december 2009 20:17 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Dreigen met een uithuisplaatsing. Het zwaarste middel waar de rechter uiterst terughoudend mee om dient te gaan. In eerste instantie ging BJZ op om vader Dekker uit het ouderlijk gezag te laten ontheffen. Kregen van de rechter nul op het rekest.
Afgelopen week dreigementen van een uithuisplaatsing. BJZ verzoekt het bij de rechter en deze wijst het nogmaals af en voegt daar aan toe dat de instanties zich in moeten zetten om de persoon in kwestie alsnog te laten vertrekken. Een zeilcoach en tochtjes naar Engeland en Scandinavië. Ja dat is toch wel even iets anders dan de gezinsvoogd eerder voor ogen had. Hahaha.
Dat dus. Maar blijkbaar kunnen sommige mensen het niet verkroppen dat ze iets te hoog van de toren hebben geblazen. Bijna vertederend.

Ik ga fijn blowen mensen!
pi_75984405
Laura moet gewoon hard geklapt worden in haar zicht zodat haar melktandjes uit haar bek pleuren, ik word echt schijtziek van dat viswijf!!!!!!
pi_75984732
quote:
Op woensdag 23 december 2009 20:12 schreef voyeur het volgende:

[..]

Welnee, die hebben met papa gepraat tussen de zittingen door en deze heeft eindelijk ingestemd onder druk van de uithuisstelling. Zijn advocaat had de vorige keer ook al geadviseerd om mee te werken, maar daar had hij tot nu toe kennelijk geen oren naar.
Laura staat nog steeds onder toezicht en de voorwaarden voor de reis zijn ook niet veranderd. Geen tik op de vingers dus.
Dat is wat jij ervan maakt, dat hoeft dus niet te kloppen .. voor hetzelfde geld was pa nogal boos omdat Laura niet uit mag gaan varen op persoonlijk initiatief van de voogd, en is die voogd nu via de rechter gedwongen om eindelijk eens concreet te praten ipv met opmerkingen te komen in de trend van 'niet mijn probleem' en 'dat zoeken jullie zelf maar uit'.
pleased to meet you
pi_75984843
quote:
3.6. Gelet op dit vertrouwen en de omstandigheid dat de constructieve samenwerking naar het oordeel van de rechtbank het beste tot stand kan komen als [minderjarige] in haar eigen vertrouwde woonomgeving bij de vader verblijft, is er op dit moment geen noodzaak om haar uit huis te plaatsen.
En zekere users hier maar roepen dat ze in een instelling geplaatst moest worden of nog erger, bij haar labiele moeder.
BJZ zag (gelukkig) op de zitting ook in dat dat niet echt verstandig was.
  woensdag 23 december 2009 @ 20:33:43 #284
798 voyeur
bemoeit zich
pi_75984979
quote:
Op woensdag 23 december 2009 20:28 schreef moussie het volgende:

[..]

Dat is wat jij ervan maakt, dat hoeft dus niet te kloppen .. voor hetzelfde geld was pa nogal boos omdat Laura niet uit mag gaan varen op persoonlijk initiatief van de voogd, en is die voogd nu via de rechter gedwongen om eindelijk eens concreet te praten ipv met opmerkingen te komen in de trend van 'niet mijn probleem' en 'dat zoeken jullie zelf maar uit'.
Het zal aan mij liggen, maar het lijkt me ook niet de eerste taak van jeugdzorg om kinderen voor te bereiden op recordpogingen (*). Dat doen helaas de ouders al te vaak.

(*) Laura´s recordzal niet erkend worden door het Guinness book of records, dus het wordt een snel vergeten prestatie.
  woensdag 23 december 2009 @ 20:34:33 #285
798 voyeur
bemoeit zich
pi_75985020
quote:
Op woensdag 23 december 2009 20:31 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

En zekere users hier maar roepen dat ze in een instelling geplaatst moest worden of nog erger, bij haar labiele moeder.
Ah, jij hebt het vonnis te pakken. Kan je een link geven.
pi_75985114
quote:
Op woensdag 23 december 2009 20:34 schreef voyeur het volgende:

[..]

Ah, jij hebt het vonnis te pakken. Kan je een link geven.
http://www.rechtspraak.nl/ljn.asp?ljn=BK7583&u_ljn=BK7583
  woensdag 23 december 2009 @ 20:38:23 #287
798 voyeur
bemoeit zich
pi_75985207
  woensdag 23 december 2009 @ 20:38:28 #288
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_75985211
quote:
Op woensdag 23 december 2009 20:33 schreef voyeur het volgende:

[..]

(*) Laura´s recordzal niet erkend worden door het Guinness book of records, dus het wordt een snel vergeten prestatie.
Och och, de rancune. Een volwassen mens die een kind zelfs haar succes niet gunt, uit ordinaire gelijkhebberij. Wat laat jij je kennen.
pi_75985378
quote:
Op woensdag 23 december 2009 20:38 schreef Ringo het volgende:

[..]

Och och, de rancune. Een volwassen mens die een kind zelfs haar succes niet gunt, uit ordinaire gelijkhebberij. Wat laat jij je kennen.
dat zegt hij toch niet.

doe niet zo sentimenteel.
  woensdag 23 december 2009 @ 20:47:12 #290
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_75985633
quote:
Op woensdag 23 december 2009 20:42 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

dat zegt hij toch niet.

doe niet zo sentimenteel.
Ook al zachtjes aangebrand?
pi_75985709
quote:
Op woensdag 23 december 2009 20:47 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ook al zachtjes aangebrand?
Ze likken hun wonden...
pi_75985759
quote:
Op woensdag 23 december 2009 20:33 schreef voyeur het volgende:

[..]

Het zal aan mij liggen, maar het lijkt me ook niet de eerste taak van jeugdzorg om kinderen voor te bereiden op recordpogingen (*). Dat doen helaas de ouders al te vaak.
Is het ook niet .. dat stel ik dan ook nergens. Maar als je voorwaarden stelt is het wel prettig als je weet wat die zijn. Als zij daarnaast dan ook nog de gehele tijd niet uit mag varen, meer ervaring opdoen single-handed en met de nieuwe apparatuur, is dat dan weer een reden om volgend jaar niet te mogen zeilen .. logisch toch dat je je in de maling genomen voelt?
quote:
De regels zijn officieel nog steeds niet aangepast, 14-jarige Mike Pelham staat er nog steeds op
pleased to meet you
  woensdag 23 december 2009 @ 20:53:42 #293
798 voyeur
bemoeit zich
pi_75985968
quote:
Op woensdag 23 december 2009 20:48 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Ze likken hun wonden...
Welke wonden? Het vonnis lijkt sprekend op het vorige, maar geeft ruimte aan jeugdzorg en papa om de voorwaarden nu concreet uit te werken. Ik vind dat prima. De ondertoezichtstelling is gehandhaafd om een stok achter papa´s deur te plaatsen. Als hij nu wel als een verantwoorde ouder zijn dochter helpt om haar doelen te bereiken op een verantwoorde manier is toch iedereen gelukkig?
  woensdag 23 december 2009 @ 20:54:00 #294
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_75985982
quote:
Op woensdag 23 december 2009 20:20 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dat dus. Maar blijkbaar kunnen sommige mensen het niet verkroppen dat ze iets te hoog van de toren hebben geblazen. Bijna vertederend.

Ik ga fijn blowen mensen!
Ik weet niet over wie je het hebt, maar ik ben niet voor uithuisplaatsing geweest ofzo. Daarnaast heb ik ook gezegd dat het raar zou zijn als ze nu opeens niet meer alleen mocht varen. Het vonnis verschilt amper van hoe het was.
  woensdag 23 december 2009 @ 20:54:34 #295
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_75986022
quote:

[..]

De rechtbank zag dat in, niet BJZ. Anders hadden ze niet voor de rechter gestaan...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  woensdag 23 december 2009 @ 20:56:30 #296
798 voyeur
bemoeit zich
pi_75986120
quote:
Op woensdag 23 december 2009 20:49 schreef moussie het volgende:

[..]

Is het ook niet .. dat stel ik dan ook nergens. Maar als je voorwaarden stelt is het wel prettig als je weet wat die zijn. Als zij daarnaast dan ook nog de gehele tijd niet uit mag varen, meer ervaring opdoen single-handed en met de nieuwe apparatuur, is dat dan weer een reden om volgend jaar niet te mogen zeilen .. logisch toch dat je je in de maling genomen voelt?
[..]

De regels zijn officieel nog steeds niet aangepast, 14-jarige Mike Pelham staat er nog steeds op
Ik haal slechts aan wat een woordvoerder van Guinness BoR gezegd heeft.

Dat Laura het vonnis niet begreep snap ik best, maar dat haar vader en haar advocaat dat niet deden vind ik onbegrijpelijk. Hoe moeilijk is het om te begrijpen dat je een EHBO cursus moet doen en toch is dat kennelijk na al die maanden nog niet gedaan. Dat vind ik een vader die faalt om zijn dochter perspectief te geven.
  woensdag 23 december 2009 @ 20:56:57 #297
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_75986146
quote:

[..]

dat de moeder labiel zou zijn lees ik niet in het vonnis?
pi_75986158
quote:
Op woensdag 23 december 2009 20:54 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

De rechtbank zag dat in, niet BJZ. Anders hadden ze niet voor de rechter gestaan...
Anders lees je de uitspraak even.
  woensdag 23 december 2009 @ 20:57:51 #299
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_75986190
quote:
Op woensdag 23 december 2009 20:54 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Dat verzoek (bij moeder wonen) is ingetrokken, het verzoek was bij een betrouwbaar familielid, haar sponsor.
pi_75986231
quote:
Op woensdag 23 december 2009 20:53 schreef voyeur het volgende:

[..]

Welke wonden? Het vonnis lijkt sprekend op het vorige, maar geeft ruimte aan jeugdzorg en papa om de voorwaarden nu concreet uit te werken. Ik vind dat prima. De ondertoezichtstelling is gehandhaafd om een stok achter papa´s deur te plaatsen. Als hij nu wel als een verantwoorde ouder zijn dochter helpt om haar doelen te bereiken op een verantwoorde manier is toch iedereen gelukkig?
Jij bent dus niet van mening dat BJZ tot tweemaal toe terecht is gewezen met haar verzoek. Dat geeft toch te denken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')