abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75977245
quote:
Op woensdag 23 december 2009 17:25 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Hoe kan jeugdzorg dit eigenlijk verbieden bij een gedeeltelijke ondertoezichtstelling? Ze moest zelfs oefenen van de rechter, als onderdeel van de training, toch?
Vind het sowieso vreemd. Als het zo is dat Laura van de rechter moest oefenen maar Jeugdzorg Laura op de een of andere manier tegenhield, kon ze toch contact opnemen met haar advocaat en het die voorleggen ipv naar Sint Maarten te vluchten?
pi_75977276
quote:
Op woensdag 23 december 2009 17:24 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ja, want alles wat met Jeugdzorg te maken heeft is SLECHT, werkt een oplossing tegen en wilt stiekem alleen nog maar meer problemen. Kijk ze in hun vuistje lachen nu!
Weet je wat het treurige is? Op dit moment zijn er kinderen die daadwerkelijk mishandeld worden of in de kou moeten slapen. En daar heeft Jeugdzorg allemaal geen tijd en middelen voor.
  woensdag 23 december 2009 @ 17:28:03 #223
3542 Gia
User under construction
pi_75977289
quote:
Op woensdag 23 december 2009 17:23 schreef Gia het volgende:

[..]

Poeh, iemand 2 topics geleden. Zal eens even zoeken voor je.
Gevonden:
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 17:31 schreef voyeur het volgende:

Gia, je schiet door. Het kind had slechts een rugzak en een gitaar bij zich, die andere tassen van niet van haar. Sowieso is het weinig relevant hoeveel bagage iemand meetorst.

Wat opvallender is lijkt me is dat haar hond niet mee was, dus ze waarschijnlijk niet van plan was om haar zeiltocht nu te beginnen.

Overigens is het laatste nieuws dat de advocaat de rechter tracht te wraken en een andere kamer van de rechtbank daar nu uitsluitsel over moet geven.
  woensdag 23 december 2009 @ 17:28:38 #224
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_75977306
quote:
Op woensdag 23 december 2009 17:24 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ja, want alles wat met Jeugdzorg te maken heeft is SLECHT, werkt een oplossing tegen en wilt stiekem alleen nog maar meer problemen. Kijk ze in hun vuistje lachen nu!
Hun wonden te likken, dat ze dus niet uit huis geplaatst wordt.
Maar goed, gaat er nu weer wat verkeerd dan kan in elk geval niemand zeggen 'maar jeugdzorg zei dat ze het beste af was bij haar vader', nee, nu kan men zeggen 'de rechter. . .".
  woensdag 23 december 2009 @ 17:30:11 #225
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_75977362
quote:
Op woensdag 23 december 2009 17:26 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Vind het sowieso vreemd. Als het zo is dat Laura van de rechter moest oefenen maar Jeugdzorg Laura op de een of andere manier tegenhield, kon ze toch contact opnemen met haar advocaat en het die voorleggen ipv naar Sint Maarten te vluchten?
Dat zat ik me ook al te bedenken, en als zij zelf dan niet op die gedachte was gekomen dan op zn minst haar vader wel.
  woensdag 23 december 2009 @ 17:30:41 #226
3542 Gia
User under construction
pi_75977384
quote:
Op woensdag 23 december 2009 17:26 schreef nummer_zoveel het volgende:
Als het zo is dat Laura van de rechter moest oefenen maar Jeugdzorg Laura op de een of andere manier tegenhield, kon ze toch contact opnemen met haar advocaat en het die voorleggen ipv naar Sint Maarten te vluchten?
Ook dat, maar ik kan dat hele oefenen met solozeilen in het vonnis niet terugvinden, of ik moet er overheen gelezen hebben.
  woensdag 23 december 2009 @ 17:34:26 #228
3542 Gia
User under construction
pi_75977486
quote:
Tja, ze is in elk geval wereldberoemd.
  woensdag 23 december 2009 @ 17:34:34 #229
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_75977489
quote:
die animatie Laura die een briefje achter laat op tafel en geld pint
pi_75977540
quote:
Op woensdag 23 december 2009 17:30 schreef Gia het volgende:

[..]

Ook dat, maar ik kan dat hele oefenen met solozeilen in het vonnis niet terugvinden, of ik moet er overheen gelezen hebben.
quote:
Ten derde is gebleken dat door toedoen van de heer [Y] er nog verschillende apparatuur in de boot van [kind] is ingebouwd en wellicht nog meer zal worden aangebracht, om deze nog beter toe te rusten. [kind] zal daar de nodige ervaring mee moeten opdoen, alvorens zij kan vertrekken op wereldreis.
En er is in het hele vonnis geen woord te vinden over dat zij niet mag uitzeilen, dus de conclusie dat dat uitgaat van BJ is logisch ..
pleased to meet you
  woensdag 23 december 2009 @ 17:42:54 #231
3542 Gia
User under construction
pi_75977795
Uit het vonnis:
quote:
2.18. Ten eerste kreeg de rechtbank tijdens de zitting van 26 oktober 2009 te horen dat [kind], in plaats van op zeer korte termijn, op zijn vroegst in april/mei 2010, maar waarschijnlijk pas na afronding van dit schooljaar zal vertrekken. Dit komt neer op juli 2010. Zij wil de tussenliggende periode gebruiken onder meer voor het maken van gedegen afspraken met de Wereldschool, het aanvullen van het veiligheidsplan op de punten zoals genoemd door de door de Raad ingeschakelde zeildeskundige en het trainen van solo-zeilvaardigheden met gebruikmaking van de nieuwe veiligheids- en navigatieapparatuur die in de boot is of nog wordt ingebouwd. Daarnaast heeft [kind] ter zitting te kennen gegeven dat zij zelf ook de noodzaak inziet om een EHBO-cursus voor watersporters te volgen en dat zij van plan is dit ook in de komende tijd te gaan doen. Verder heeft [kind] ook de lacune in de voorbereiding met betrekking tot het slaapmanagement onderkend en heeft zij gezegd van plan te zijn om dat te trainen door gedurende 24 uur om de tien minuten de wekker te zetten en om dan sommetjes te maken.
Dit is wat Laura zelf heeft aangegeven, dit is vrijwel in zijn geheel opgenomen in de toelichting, muv het onderdeel ervaring opdoen in solozeilen.

Het gaat dus helemaal niet zozeer om het ervaring opdoen als solozeiler, maar om ervaring opdoen met het werken met nieuwe apparatuur die de reis veiliger moeten maken. Hiervoor hoeft zij niet solo uit te varen, dit kan ze ook leren met begeleiding (vader, vriend van de familie) aan boord.

De zaakjes worden een beetje teveel hierop toegespitst en enigszins verdraaid alsof het haar onmogelijk wordt gemaakt dit te leren.

Verder vraag ik me ook nog steeds af wat er van haar andere, hierboven beschreven, voornemens terecht is gekomen.
  woensdag 23 december 2009 @ 17:45:21 #232
3542 Gia
User under construction
pi_75977872
quote:
Op woensdag 23 december 2009 17:36 schreef moussie het volgende:
En er is in het hele vonnis geen woord te vinden over dat zij niet mag uitzeilen, dus de conclusie dat dat uitgaat van BJ is logisch ..
Ze mag niet SOLO uitzeilen. Dat is ook niet nodig om die apparatuur te leren kennen.

Wat betreft slaapmanagement geeft ze zelf al aan dat dit niet per se aan boord van een zeilboot getraind hoeft te worden.

Ik vind alleen 1 x 24 uurtjes oefenen, wat magertjes. Oefen dan de hele kerstvakantie! Zo lang zit ze straks ook wel achtereen op die boot.
  woensdag 23 december 2009 @ 17:47:14 #233
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_75977925
quote:
Op woensdag 23 december 2009 17:42 schreef Gia het volgende:
Uit het vonnis:
[..]

Dit is wat Laura zelf heeft aangegeven, dit is vrijwel in zijn geheel opgenomen in de toelichting, muv het onderdeel ervaring opdoen in solozeilen.

Het gaat dus helemaal niet zozeer om het ervaring opdoen als solozeiler, maar om ervaring opdoen met het werken met nieuwe apparatuur die de reis veiliger moeten maken. Hiervoor hoeft zij niet solo uit te varen, dit kan ze ook leren met begeleiding (vader, vriend van de familie) aan boord.

De zaakjes worden een beetje teveel hierop toegespitst en enigszins verdraaid alsof het haar onmogelijk wordt gemaakt dit te leren.

Verder vraag ik me ook nog steeds af wat er van haar andere, hierboven beschreven, voornemens terecht is gekomen.
Eens.

Maar toch, ik begrijp niet waarom ze nou opeens geen solotochtjes meer zou mogen maken.
pi_75977940
quote:
Op woensdag 23 december 2009 17:27 schreef nikk het volgende:

Weet je wat het treurige is? Op dit moment zijn er kinderen die daadwerkelijk mishandeld worden of in de kou moeten slapen. En daar heeft Jeugdzorg allemaal geen tijd en middelen voor.
Nee, wat triest is is dat JZ zich bezig moet houden met een verwend kind waarvan de ouders een stuitend gebrek aan verantwoordelijkheid ten toon spreiden. DAT is pas triest.
pi_75978060
quote:
Op woensdag 23 december 2009 17:42 schreef Gia het volgende:
Uit het vonnis:
[..]

zucht, dat is uiteraard in combinatie met dit gedeelte
quote:
Zo zijn er twijfels over haar solozeilervaring. Op zitting is duidelijk geworden dat haar zogenoemde single-handed ervaring bestaat uit zeilen op Nederlandse binnenwateren, op het IJsselmeer, de Waddenzee en de Noordzee en naar het buitenland een keer de oversteek naar Engeland en terug.
pleased to meet you
pi_75978106
quote:
Op woensdag 23 december 2009 17:45 schreef Gia het volgende:

[..]

Ze mag niet SOLO uitzeilen. Dat is ook niet nodig om die apparatuur te leren kennen.

Wat betreft slaapmanagement geeft ze zelf al aan dat dit niet per se aan boord van een zeilboot getraind hoeft te worden.

Ik vind alleen 1 x 24 uurtjes oefenen, wat magertjes. Oefen dan de hele kerstvakantie! Zo lang zit ze straks ook wel achtereen op die boot.
Wijs mij even waar dat staat in dat vonnis
pleased to meet you
  woensdag 23 december 2009 @ 18:15:53 #237
798 voyeur
bemoeit zich
pi_75978796
quote:
Op woensdag 23 december 2009 17:51 schreef moussie het volgende:

[..]

zucht, dat is uiteraard in combinatie met dit gedeelte
[..]
De raad voor de kinderbescherming heeft aangevoerd dat laura weinig ervaring heeft met solozeilen. Dat standpunt is niet door de rechter overgenomen.
Here we are now, entertain us.
  woensdag 23 december 2009 @ 18:17:46 #238
798 voyeur
bemoeit zich
pi_75978853
quote:
Op woensdag 23 december 2009 17:52 schreef moussie het volgende:

[..]

Wijs mij even waar dat staat in dat vonnis
Hier:

¨Verder heeft [kind] ook de lacune in de voorbereiding met betrekking tot het slaapmanagement onderkend en heeft zij gezegd van plan te zijn om dat te trainen door gedurende 24 uur om de tien minuten de wekker te zetten en om dan sommetjes te maken. ¨

Heeft nou echt iedereen een mening zonder die paar A4´tjes door te lezen?
Here we are now, entertain us.
pi_75978894
Nou, ze mag dus gewoon terug naar pa. (Net op nieuws RTV Utrecht)
  Admin woensdag 23 december 2009 @ 18:19:55 #240
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_75978925
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')