Die verschillende ambities van de jeugd ook. . .quote:Op woensdag 23 december 2009 18:36 schreef DS4 het volgende:
[..]
Maar laten we nu niet doen alsof dat dreigement daarmee een goed idee was. Ik vind het dan meer een geluk bij een ongeluk.
Ik hoop dat ergens in 2010 Laura kan vertrekken. Laat haar haar eigen weg maar vinden. Kunnen we ons weer zorgen gaan maken om de 14 jarigen die zich voor een BigMac vol laten blaffen.
Je kan zeggen wat je wil, maar die BigMac dames zijn zo wel bezig met een leer-werk traject.quote:Op woensdag 23 december 2009 18:38 schreef Marrije het volgende:
Die verschillende ambities van de jeugd ook. . .
Gaan ze nu al zo ver dat ze met leer werken?quote:Op woensdag 23 december 2009 18:40 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je kan zeggen wat je wil, maar die BigMac dames zijn zo wel bezig met een leer-werk traject.
quote:Op woensdag 23 december 2009 17:52 schreef moussie het volgende:
[..]
Wijs mij even waar dat staat in dat vonnis
quote:Verder heeft [kind] ook de lacune in de voorbereiding met betrekking tot het slaapmanagement onderkend en heeft zij gezegd van plan te zijn om dat te trainen door gedurende 24 uur om de tien minuten de wekker te zetten en om dan sommetjes te maken.
Ja, maar dan moet je er wel een fish-o-fillet bij doen. Of een McShake... ben even kwijt wat ik er gisteren bij moest kopen...quote:Op woensdag 23 december 2009 18:44 schreef Prutzenberg het volgende:
Gaan ze nu al zo ver dat ze met leer werken?
Hopelijk onderneemt pa nu ook een en ander. Na het eerste vonnis vond hij het schijnbaar allemaal maar onzin en niet nodig.quote:Op woensdag 23 december 2009 18:33 schreef voyeur het volgende:
Ook niet onbelangrijk: ¨Onder druk van de uit huisplaatsing hebben jeudgzorg en de vader elkaar gevonden. Bij de rechter is daarover verder gesproken. Met deze uitspraak tot gevolg.¨
Kennelijk niet...quote:
Ja, dat kan zo maar. Als ouders er niet uitkomen is de rechter ook de aangewezen partij om dat geschil te beslechten.quote:Op woensdag 23 december 2009 18:59 schreef Marrije het volgende:
Maar hoe zit het nou met die moeder, die is woedend de rechtszaal uitgelopen, maar die kan het dus niet tegenhouden? Als Laura over 3 maanden aan alle voorwaarden voldoet mag ze dus gewoon weg, ook als haar moeder dat niet wil.
En wat heeft dat te maken met het gebrek aan ervaring single-handed zeilen?quote:
Dank je wel voor het opzoekenquote:
Want het kind meteen verbieden om uit te zeilen is dan ook de uitgelezen manier om ouders te motiveren om met je te praten en samen plannen te maken waarmee iedereen tevreden is.quote:Op woensdag 23 december 2009 19:22 schreef voyeur het volgende:
De volledige uitspraak is er nog niet, maar nog een stukje:
Ook jeugdzorg wil constructief aan een plan werken samen met Laura en haar vader Dick om uiteindelijk het meisje de zee op te krijgen. ''Zij waren het vertrouwen kwijt. Maar wij hadden nooit de intentie om de zeilreis helemaal te schrappen."
"Er moet alleen wel aan alle voorwaarden worden voldaan'', aldus een woordvoerder.
Oefenen
Die voorwaarden zijn onder andere het oefenen van langere zeilreizen, het testen van een slaapritme en een EHBO-diploma halen. ''Die voorwaarden waren eerder ook al gesteld, maar vervolgens is er niets concreet uitgekomen. Dat gaat nu wel gebeuren'', zo zegt de woordvoerster van de familie.
De rechter gaf in de uitspraak aan dat als de plannen toch niet uitgewerkt gaan worden, jeugdzorg een nieuw verzoek tot uithuisplaatsing kan indienen. De ondertoezichtstelling van het 'zeilmeisje' blijft de komende maanden wel gehandhaafd.
Dus vader had er inderdaad niets aan gedaan om zijn dochter beter voor te bereiden ondanks de eisen in het vorige vonnis. Ik blijf dat laakbaar vinden.
Ik baseerde me op die andere foto bij aankomst:quote:Op woensdag 23 december 2009 19:30 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dank je wel voor het opzoeken
Het gaat ook zo hard met dit soort topics..
Die uitspraak van Voyeur verbaast me. Meestal zijn zijn uitspraken goed onderbouwd.
Maar het was dus toch haar bagage, en wat iemand meesleept kan mi. toch wel betekenis hebben.
Jij hebt gewoon een heel ander beeld van de rol die ouders zouden moeten spelen. Ook al zou papa teleurgesteld zijn, dan nog hoeft hij niet gemotiveerd: hij moet juist zijn dochter motiveren en een plan van aanpak helpen maken.quote:Op woensdag 23 december 2009 19:43 schreef moussie het volgende:
[..]
Want het kind meteen verbieden om uit te zeilen is dan ook de uitgelezen manier om ouders te motiveren om met je te praten en samen plannen te maken waarmee iedereen tevreden is.
Op haar site staat een bericht van een paar weken geleden, dat de advocaat toen al vroeg om concretisering van de voorwaarden, het antwoord van jeugdzorg was dan blijkbaar opnieuw te dreigen met uithuisplaatsing
quote:Op woensdag 23 december 2009 19:37 schreef Ringo het volgende:![]()
Dag theemutsenbrigade!Dag beterweters!
Dag polderkoppensnellers!
De enige juiste uitspraak. Verstandige mensen wisten dat al. Nu weer over tot de orde van de dag?
Dezelfde uitspraak als de vorige, het moet alleen wat concreter. Prima toch?quote:Op woensdag 23 december 2009 19:37 schreef Ringo het volgende:![]()
De enige juiste uitspraak. Verstandige mensen wisten dat al. Nu weer over tot de orde van de dag?
Nee hoor, jij vond juist dat ze zonder voorbereiding de zee op moest.quote:Op woensdag 23 december 2009 19:37 schreef Ringo het volgende:![]()
En Jeugdzorg mag met de tengels van 'r afblijven. Vooral dat vind ik een prettige gedachte. Bepaalde users hadden haar met liefde een Kerst in een inrichting toegewenst.quote:Op woensdag 23 december 2009 20:00 schreef Marrije het volgende:
[..]
Dezelfde uitspraak als de vorige, het moet alleen wat concreter. Prima toch?
Welnee, gekkie. Hoe kom je daar nou bij.quote:Op woensdag 23 december 2009 20:05 schreef Ringo het volgende:
[..]
En Jeugdzorg mag met de tengels van 'r afblijven. Vooral dat vind ik een prettige gedachte. Bepaalde users hadden haar met liefde een Kerst in een inrichting toegewenst.
De pleiters voor de vrijheden van het individu en overmatige overheidsbemoeienis tegenover de mensen die hameren op de leerplicht en het beschikken over een EHBO-cursus.quote:Op woensdag 23 december 2009 19:37 schreef Ringo het volgende:![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |