abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 december 2009 @ 14:02:43 #1
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_75923842
En verder....

Vervolg op: Zeilmeisje Laura gevonden #2

Zeilmeisje Laura Dekker, die afgelopen zomer door de rechter aan de wal gehouden werd en onder toezicht van jeugdzorg kwam te staan omdat ze in haar (g)uppie een wereld zeilreis wilde gaan maken mocht bij haar vader blijven wonen en bleek daar afgelopen week te zijn verdwenen.

Zondag werd ze op St. Maarten gevonden en vannacht werd ze teruggevlogen naar NL alwaar justitie haar stond op te wachten om haar te verhoren. Vooral over hoe en met wiens medewerking haar reis naar St. Maarten tot stand gekomen was.

Tevens vindt er vanmiddag achter gesloten deuren een rechtzitting plaats waarin bepaald zal worden of Laura bij haar vader mag blijven wonen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 22 december 2009 @ 14:03:19 #2
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_75923872
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 13:56 schreef Marrije het volgende:
[..]
Als jij nou eens even goed leest dan zou je hebben gezien dat ik reageer op 2 mensen die zeggen dat Laura niks heeft te willen omdat ze 14 is. Ik probeer aan te geven dat het zo niet werkt met Laura. Puur omdat je niet zit op te letten pik je mijn post eruit en begin je mij uit te schelden voor burgertrut.
Dat was makkelijker natuurlijk

Maar ik blijf erbij: ze is 14 en heeft niets te willen, en haar moeder zou waarschijnlijk een uistekende opvoeder zijn, maar het vervelende is dat het kind dan vrolijk naar haar vader wegloopt, omdat die minder streng is.

En dan mag Bolkesteijn mij een burgertrut noemen, ik weet zeker dat mijn inmiddels volwassen zoon het iig niet met hem eens is.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 22 december 2009 @ 14:03:26 #3
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_75923880
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 13:54 schreef beeer het volgende:

[..]

Verwaarlozing is een ruim subjectief begrip. Ik heb namelijk het idee dat jij in je jeugd wel ernstig verwaarloosd bent door nooit gestimuleerd te worden. Daarom ben je nu een treurige thuisblijfmamma die haar tijd besteed met zich te bemoeien met kinderen die wél gestimuleerd worden. Stimulatie verwaarlozing? Nee. Mocht ik het bij het verkeerde eind hebben? Kan zijn. Maar dan kan jij het net zo goed bij het verkeerde eind hebben m.b.t. Laura.
Je hebt het inderdaad bij het verkeerde eind, en als jij opgelet zou hebben dan geef ik juist de hele tijd aan dat we niet precies weten hoe de vork in de steel zit en dat het aan van alles en nog wat kan liggen. Beetje opletten dus.
pi_75924018
Door weg te lopen heeft ze uiteindelijk alleen maar zichzelf in de vingers gesneden.
Ben wel benieuwd wie haar geholpen heeft.
pi_75924032
Je kan als staat wel mooi gaan toegeven en de vrijbrief geven, ga maar 2 jaar zeilen. 1 ding weet je wel zeker dat er meer gaan volgen die opeens willen kappen met school of wat dan ook? Nee toegeven en meteen heel de schoolplicht verzieken door zo'n voorval is het domste wat je kan doen.

Laat dat kind dat nu helemaal denkt dat ze geweldig is en tegelijkertijd zielig, maar eens goed leren dat je tot je 18de braaf moet studeren om vervolgens de wereld in te trekken. Achterlijk gedoe allemaal, je laten inpakken door een puber van 14 en dan gaan er mensen het kind nog verdedigen ook. Niet goed bij je hoofd ben je dan.
  dinsdag 22 december 2009 @ 14:08:56 #6
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_75924116
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 14:06 schreef nummer_zoveel het volgende:
Door weg te lopen heeft ze uiteindelijk alleen maar zichzelf in de vingers gesneden.
Ben wel benieuwd wie haar geholpen heeft.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar, misschien opa Dekker?
pi_75924118
Was ze maar vertrokken tijdens de komkommertijd, dan had dit nieuws waarschijnlijk beter gepast bij het nieuws in die tijd. Oi oi oi 'Het gaat niet zo goed met Laura' , goh wat spannend weer, wat zou het zijn.
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
  dinsdag 22 december 2009 @ 14:11:40 #8
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_75924202
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 14:08 schreef Marrije het volgende:
[..]
Daar ben ik ook wel benieuwd naar, misschien opa Dekker?
Het zou me iig niets verbazen als ze geholpen is door iemand van de Dekker-kant.....
Vooralsnog lijken de familie Dekker en Müller recht tegenover elkaar te staan, en ik heb het gevoel (ja ja, mijn gevoel) dat de familie Müller vooral het belang van het kind voor ogen heeft, waar de familie Dekker vooral ongehinderd hun gang wil kunnen gaan, ongeacht de veiligheid en het welzijn van het kind.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_75924205
Sneu kind........
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_75924208
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 13:56 schreef Marrije het volgende:
Puur omdat je niet zit op te letten pik je mijn post eruit en begin je mij uit te schelden voor burgertrut.
Je veroordeelt de aanpak van Laura van de overheid echter niet zonder meer, je bent dus precies hetzelfde alleen pleit je voor een iets andere vorm.
pi_75924313
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 14:03 schreef Leandra het volgende:
En dan mag Bolkesteijn mij een burgertrut noemen, ik weet zeker dat mijn inmiddels volwassen zoon het iig niet met hem eens is.
Ik heb geen enkel probleem met streng opvoeden. Ik heb er grote problemen mee dat anderen deze strenge opvoeding via het machtsmonopolie van de overheid aan anderen op willen leggen. Opvoeden is een taak van de ouders en zij moeten daar onafhankelijk in zijn.
pi_75924383
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 14:06 schreef Drassss het volgende:
Je kan als staat wel mooi gaan toegeven en de vrijbrief geven, ga maar 2 jaar zeilen. 1 ding weet je wel zeker dat er meer gaan volgen die opeens willen kappen met school of wat dan ook? Nee toegeven en meteen heel de schoolplicht verzieken door zo'n voorval is het domste wat je kan doen.

Laat dat kind dat nu helemaal denkt dat ze geweldig is en tegelijkertijd zielig, maar eens goed leren dat je tot je 18de braaf moet studeren om vervolgens de wereld in te trekken. Achterlijk gedoe allemaal, je laten inpakken door een puber van 14 en dan gaan er mensen het kind nog verdedigen ook. Niet goed bij je hoofd ben je dan.
Dat mogen de ouders dan doen en als ik de gemiddelde reacties over Laura Dekker lees, schept dat geen enkel precedent, aangezien alle ouders vinden dat 14 jarige kinderen niets te willen hebben.
pi_75924431
[url] http://www.vkblog.nl/beri(...)de_zaak_Laura_Dekker [/url]

De uitspraak van de rechter in aug 2009
  dinsdag 22 december 2009 @ 14:17:45 #14
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_75924484
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 14:14 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik heb geen enkel probleem met streng opvoeden. Ik heb er grote problemen mee dat anderen deze strenge opvoeding via het machtsmonopolie van de overheid aan anderen op willen leggen. Opvoeden is een taak van de ouders en zij moeten daar onafhankelijk in zijn.
Het probleem in dit geval is dat de moeder wel wil opvoeden, maar dat het kind vrolijk naar vader huppelt die niet alleen niet opvoedt, maar zijn kind zelfs aan grote risico's blootstelt.

En daarin is de situatie al zo uit de hand gelopen dat de moeder onder druk in eerste instantie niet eens bezwaar durfde te maken toen vader en dochter bedacht hadden dat ze solo rond de wereld zou zeilen.

Dat is wat ik het meest kwalijke vind in deze zaak; het kind heeft een ouder die prima geschikt lijkt als opvoeder, maar deze ouder krijgt de kans niet het kind op te voeden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_75924568
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 14:15 schreef Casos het volgende:

[..]

Dat mogen de ouders dan doen en als ik de gemiddelde reacties over Laura Dekker lees, schept dat geen enkel precedent, aangezien alle ouders vinden dat 14 jarige kinderen niets te willen hebben.
Het probleem is dat er veel ouders zijn die hun eigen mislukken via hun kinderen goed willen maken. Denk je serieus dat zonder flinke motivatie van thuis kinderen 15 uur voor een sport of muziekinstrument gaan trainen? Natuurlijk willen ze het, maar hoe komt dat?
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  dinsdag 22 december 2009 @ 14:20:36 #16
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_75924604
Zijn de beweegredenen van deze girl al bekend? Is er wellicht invloed geweest van een volwassene?

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  dinsdag 22 december 2009 @ 14:21:06 #17
798 voyeur
bemoeit zich
pi_75924630
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 14:14 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

In dit geval is er een complicerend conflict tussen de ouders. Ze hebben beiden de ouderlijke macht. In dat soort gevallen komt jeugdzorg vaak om de hoek kijken.
Here we are now, entertain us.
pi_75924636
Was ik Laura toch bijna vergeten de afgelopen maanden, totdat ze weer opdook in het nieuws. Er wordt in de media veel over haar, en haar voorgenomen zeilreis, gezegd en geschreven. In de eerste plaats vind ik het echt absurd dat haar vader, en opa en oma, het goedvinden dat ze een solo zeilreis om de wereld wil maken. Ongeacht of je het als ouder je kunt gunt, zal ik me afvragen je je kind in een dergelijk geval niet in bescherming moet nemen. Je mag je kind best wel een keer een 'nee' verkopen. Jammer van het wereldrecord, maar het gestelde doel is nu eenmaal niet te realiseren.

Daarnaast kun je niet zomaar afzien van de leerplicht waar ze nog onder valt. Voor bijzondere talenten zijn er in Nederland diverse regelingen. Voor topsport talenten zijn er vaak aangepaste lesroosters zodat ze voldoende tijd kunnen besteden aan trainingen en wedstrijden. In veel gevallen worden deze kinderen echter intensief begeleid, met onder andere huiswerkbegeleiding, en wordt veel waarde gehecht aan goede resultaten op school.
pi_75924683
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 14:17 schreef Leandra het volgende:
Het probleem in dit geval is dat de moeder wel wil opvoeden, maar dat het kind vrolijk naar vader huppelt die niet alleen niet opvoedt
Dat is toch echt een probleem voor die moeder zelf. Zij heeft met de vader het kind gekregen, dus zij gaat ook maar in conclaaf met de vader over hoe het kind opgevoed moet worden. Dat is volledig een zaak voor de ouders zelf.
quote:
maar zijn kind zelfs aan grote risico's blootstelt.
Dat kind kiest daar zelf voor. Er zijn geen aanwijzingen dat zij gedwongen wordt om de reis te maken door de vader, enthousiasmeren natuurlijk wel maar daar zie ik geen probleem in. Zeilen op zee is behoorlijk veilig, niet zo veilig natuurlijk als thuis achter de PC.
quote:
En daarin is de situatie al zo uit de hand gelopen dat de moeder onder druk in eerste instantie niet eens bezwaar durfde te maken toen vader en dochter bedacht hadden dat ze solo rond de wereld zou zeilen.
Relationele problemen zijn een zaak voor hen die deelnemen aan de relatie. Ze zullen daar toch echt samen uit moeten komen, en niet de overheid inschakelen om gelijk te krijgen.
  dinsdag 22 december 2009 @ 14:23:01 #20
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_75924708
Ik ben wel benieuwd naar Laura haar acties als ze bij haar moeder moet wonen.
pi_75924792
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 13:32 schreef Marrije het volgende:

[..]

En het gaat mij ook te ver om dan te zeggen: we laten de boel maar de boel.

En wij weten het hele verhaal niet, de moeder van Laura wilde geen spannende verhalen naar buiten brengen, maar dat zal ze achter gesloten deuren vast wel doen. daarmee wil ik niet zeggen dat de moeder van Laura op haar blauwe ogen geloofd moet worden en de vader niet, maar er zal wel eea aangevoerd worden wat om meer onderzoek vraagt.
Ik pleit ook niet de boel de boel te laten. Alleen kritisch naar jeugdzorg kijken moet kunnen lijkt mij. Jeugdzorg tovert niet kinderen in modelkinderen.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_75924801
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 14:21 schreef voyeur het volgende:
In dit geval is er een complicerend conflict tussen de ouders. Ze hebben beiden de ouderlijke macht. In dat soort gevallen komt jeugdzorg vaak om de hoek kijken.
Prima, maar op verzoek van beide ouders, en niet door de rechter opgelegd. Met het vragen van relatieadvies heb ik natuurlijk geen enkel probleem.
  dinsdag 22 december 2009 @ 14:26:03 #23
798 voyeur
bemoeit zich
pi_75924852
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 14:16 schreef nummer_zoveel het volgende:
[url] http://www.vkblog.nl/beri(...)de_zaak_Laura_Dekker [/url]

De uitspraak van de rechter in aug 2009
Vonnis oktober

Toelichting vonnis
pi_75924861
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 14:19 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Het probleem is dat er veel ouders zijn die hun eigen mislukken via hun kinderen goed willen maken. Denk je serieus dat zonder flinke motivatie van thuis kinderen 15 uur voor een sport of muziekinstrument gaan trainen? Natuurlijk willen ze het, maar hoe komt dat?
Dat bedoel ik helemaal niet.

Er wordt geroepen dat als we Laura laten gaan, elk kind wel een lange zeilreis wil gaan maken en we het (o.a.) daarom maar beter kunnen verbieden. Laura doet dit met toestemming van haar ouders (iig van haar vader). Als ik de reacties alleen al hier op Fok! bekijk van alle bezorgde ouders en hoe belangrijk zij (die ouders) het vinden dat hun kinderen iig tot hun 18e braaf naar school gaan, kan je Laura zonder gevolgen voor de rest van schoolgaand NL laten gaan.
  dinsdag 22 december 2009 @ 14:27:22 #25
798 voyeur
bemoeit zich
pi_75924906
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 14:25 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Prima, maar op verzoek van beide ouders, en niet door de rechter opgelegd. Met het vragen van relatieadvies heb ik natuurlijk geen enkel probleem.
Maar al te vaak stemt een van de ouders niet in met de rol van jeugdzorg en dat dan meestal degene die volgens de ander het kind verwaarloost.
  dinsdag 22 december 2009 @ 14:27:35 #26
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_75924920
Kinderen zijn geen eigendom van ouders. Opvoeden is geen vrijheid, maar een plicht. En die plicht kan op meerdere manieren ingevuld worden, maar aan de wijze van invulling zitten grenzen die door de overheid keihard gehandhaafd moeten worden. Die grenzen liggen onder andere bij mishandeling, misbruik, verwaarlozing, leerplichtontduiking en overlast voor derden, maar ook het kind onvoldoende voorbereid op een lange reis sturen hoort daarbij.

Ik gun Laura haar record wel hoor, maar ze heeft helaas een pa die beter is in dromen en recalcitrant doen, dan in het daadwerkelijk goed regelen van de reis.
  dinsdag 22 december 2009 @ 14:28:04 #27
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_75924939
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 14:24 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Ik pleit ook niet de boel de boel te laten. Alleen kritisch naar jeugdzorg kijken moet kunnen lijkt mij. Jeugdzorg tovert niet kinderen in modelkinderen.
En dat heb ik ook al beaamd.
pi_75924994
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 14:27 schreef Pool het volgende:
Kinderen zijn geen eigendom van ouders. Opvoeden is geen vrijheid, maar een plicht. En die plicht kan op meerdere manieren ingevuld worden, maar aan de wijze van invulling zitten grenzen die door de overheid keihard gehandhaafd moeten worden. Die grenzen liggen onder andere bij mishandeling, misbruik, verwaarlozing, leerplichtontduiking en overlast voor derden, maar ook het kind onvoldoende voorbereid op een lange reis sturen hoort daarbij.

Ik gun Laura haar record wel hoor, maar ze heeft helaas een pa die beter is in dromen en recalcitrant doen, dan in het daadwerkelijk goed regelen van de reis.
14.gif
pi_75925020
quote:

pi_75925042
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 14:21 schreef voyeur het volgende:

[..]

Jeugdzorg zou eens minder om de hoek moeten kijken en daar waar ze om de hoek kijken niet alleen gluren maar ook wat doen.

Maar voor de laura case: Je kan de gedachtes van iemand niet controleren. Dan is ze uit huis en hebben de ouders er juridisch niks over te zeggen. Zou jij als 14 jarige een onbekende dan ineens als gezag aanvaarden? Namens een organisatie die er een prestigezaak van maakt?

Imo ligt een deel van de schuld van hele situatie bij de ouders, een deel bij het kind en een groot deel bij jeugdzorg. Het kind mag dan 14 zijn en 'niks te willen hebben'. De maatschappij gaat daar niet over, dat zijn de ouders. Uit het hele gedoe kan ik niet ergens afleiden wat Jeugdzorg nou heeft gedaan om het kind te beschermen.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_75925062
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 14:28 schreef Marrije het volgende:

[..]

En dat heb ik ook al beaamd.
sorry, zag dat nog later.
And that is the news.''
pi_75925102
quote:
Interessant wat die psycholoog zegt die haar onderzocht heeft:
quote:
2.7 Uit het psychologisch onderzoek van Moonen komt [kind] naar voren als een meisje dat in veel opzichten functioneert als een gemiddelde 14-jarige. Zo beschikt zij over gemiddelde cognitieve capaciteiten. Er zijn geen aanwijzingen gevonden die wijzen in de richting van neurologisch en/of fysiologisch disfunctioneren. [kind] heeft wel een aantal opvallende persoonlijkheidskenmerken.
- Wat betreft de sociale ontwikkeling concludeert de psychologe dat deze redelijk adequaat verloopt, maar dat [kind] geneigd is onafhankelijk te opereren en haar eigen gang te gaan, waardoor vriendschappen een wat functioneel karakter krijgen en niet geheel op wederkerigheid (op basis van wederzijdse interesses) lijken te berusten. De Raad voorziet dat de solozeiltocht een bedreiging vormt voor haar verdere sociale ontwikkeling omdat zij lange periodes van sociaal contact verstoken zal zijn en alleen oppervlakkige en functionele contacten zal kunnen aangaan.
- Wat betreft de emotionele ontwikkeling stelt Moonen vast dat deze wordt gekenmerkt door enige mate van scheefgroei op basis van vlakheid en weinig emotionele raakbaarheid. De deskundige vermoedt dat [kind] emoties als angst of verdriet afweert. Zij is zeer rationeel ingesteld en altijd gericht op het zoeken naar praktische oplossingen. De gevoelsmatige kant is (nog) weinig geïntegreerd in haar persoonlijkheidsontwikkeling. De Raad is van mening dat wanneer [kind] haar solotocht gaat uitvoeren, de scheefgroei zal leiden tot een ontwikkelingsbedreiging omdat zij niet in de gelegenheid zal zijn om aan de ontwikkeling van haar gevoelsmatige kant toe te komen.
- Wat betreft de identiteitsontwikkeling constateert de psychologe dat deze nog gaande is. Opvallend is dat [kind] (zoals wel verwacht zou kunnen worden in deze leeftijdsfase) weinig belang hecht aan acceptatie door haar peergroup, zelfgenoegzaam is en grote tevredenheid met zichzelf laat zien. [kind] lijkt haar identiteit vooral te ontlenen aan hoe zij erin slaagt haar leven op een voor haar zo plezierig/nuttig mogelijke wijze in te vullen en het verbeteren van haar competenties, los van wat anderen (uitgezonderd haar vader) daarvan denken. De Raad maakt zich zorgen dat een tweejaar durende zeiltocht de identiteitsontwikkeling van [kind] in het gedrang zal brengen aangezien zij haar leeftijdgenoten nodig heeft om tot een gezonde ontwikkeling te komen.

2.8 Uit het voorgaande blijkt dat de Raad de door de psychologe geconstateerde kenmerken op het gebied van sociale, emotionele en identiteitsontwikkeling als zorgelijk betitelt. De Raad concludeert dat deze, wanneer [kind] op reis gaat, tot een ernstige bedreiging van haar ontwikkeling zullen leiden.

2.9 De rechtbank kan de Raad wel volgen in de vaststelling dat er redenen zijn tot zorg maar niet in de conclusie dat ten aanzien van de hiervoor genoemde gebieden sprake is van een ernstige ontwikkelingsbedreiging.
In dit verband is allereerst van belang dat de psychologe vaststelt dat de wens van [kind] om op de jonge leeftijd die zij heeft de zeilreis te maken primair een keuze van haar zelf lijkt te zijn. Hier moet wel aan toegevoegd worden dat deze wens niet los gezien kan worden van het zeilverleden van haar ouders, met de sterke identificatie met haar vader (inclusief zijn passie voor boten en zeilen) en de contacten die zij onderhoudt met andere jongeren die deze wens hebben of al hebben verwezenlijkt.

2.10 Wat betreft [kind]’s ontwikkeling lijkt de emotionele scheefgroei die Moonen heeft geconstateerd de grootste zorg te zijn. De Raad verwacht dat deze tijdens de zeiltocht zal uitgroeien tot een ernstige bedreiging. Het ligt naar het oordeel van de rechtbank voor de hand dat de sterke kanten van [kind], haar wilskracht, vastberadenheid en doorzettingsvermogen tijdens de tocht zullen worden versterkt en dat de gevoelsmatige kant minder zal worden aangesproken. Dat daardoor de ontwikkeling zo eenzijdig wordt als de Raad veronderstelt, kan echter niet uit de rapportage van Moonen worden afgeleid. Het is bovendien, zoals ook de psychologe rapporteert, de vraag of die scheefgroei waarvan nu in enige mate sprake is, kan of zal worden omgebogen als [kind] afziet van de solozeiltocht. In haar dagelijkse leven ervaart noch [kind] zelf noch haar omgeving, inclusief haar moeder, namelijk op dit punt problemen.
In haar identiteitsontwikkeling wijkt [kind] weliswaar enigszins af van wat gebruikelijk is voor kinderen in haar leeftijdsfase - zij spiegelt zich niet zozeer aan leeftijdsgenoten maar aan wat ze doet en kan bereiken - maar daaruit volgt niet dat haar eigenzinnige ontwikkelingsgang een bedreiging voor haar vormt. Zij zal minder last hebben van het feit dat zij op reis zich nauwelijks kan spiegelen aan peers, dan bij een gemiddeld kind het geval zou zijn geweest. Haar onafhankelijke opstelling leidt wellicht tot een eenzijdige ontwikkeling als zij op reis zou gaan maar ook ten aanzien hiervan geldt niet, dat deze een ernstige ontwikkelingsbedreiging in zich draagt.
De rechtbank komt ten aanzien van de geconstateerde emotionele scheefgroei en de identiteitsontwikkeling in combinatie met de sociale ontwikkeling tot de slotsom dat onvoldoende is komen vast te staan dat deze nu in de thuissituatie of op de eventuele solozeiltocht een ernstige bedreiging voor de ontwikkeling van [kind] opleveren.
pi_75925172
quote:

Dat dus, het feit dat ze zo overhoop ligt met haar ouders, en dat haar ouders het niet met elkaar eens zijn zegt meer dan genoeg over dat dit geen goede situatie is om op reis te gaan.

Daarnaast heeft ze nu zelf haar glazen in gegooit door hysterisch eventjes naar st maarten te gaan. Dat is toch compleet gestoord.

Beter gaat ze van de week gewoon even een sneeuwpop maken of een sneeuwschip in haar geval.. kan ze even tot rust komen
I'm not the man you think I am!
pi_75925276
quote:

Vult Jeugdzorg de rol wel goed in zodat er geen mishandeling of overlast voor derden is?
Imo ook niet, net als de ouders.

Ze hadden het rustig met professionele begeleiders, niet alleen van Jeugdzorg, moeten aanpakken. Een plan maken die en leren en zeilen mogelijk maakt. Met veel begeleiding, weinig media en rust voor Laura.
And that is the news.''
pi_75925395
quote:

Mee eens. En als over 3 maanden de voorbereiding wel voldoende is?
pi_75925534
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 14:23 schreef Marrije het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar Laura haar acties als ze bij haar moeder moet wonen.
Laura moet niets. In de eerdere procedure voor de rechtbank is al uitgesproken dat Laura weinig tot geen contact had met haar moeder. De rechtbank kijkt puur en alleen naar het belang van het kind.

Daarnaast is moeder Babs dermate labiel dat Laura beter af is bij haar ietwat spartaanse vader.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 22 december 2009 @ 14:44:39 #37
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_75925603
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 14:32 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

[..]

Je wil niet weten wat er in mijn dossier staat.
Ik zou een emotieloze psycho moeten zijn nu volgens de vijf!!!! psychiaters die ik heb gesproken in m'n jeugd.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_75925619
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 14:32 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

[..]

Gatverdamme, het feit dat zo'n rapport op straat ligt.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_75925638
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 14:43 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

Daarnaast is moeder Babs dermate labiel dat Laura beter af is bij haar ietwat spartaanse vader.
Wat heeft die moeder dan?
  dinsdag 22 december 2009 @ 14:46:22 #40
798 voyeur
bemoeit zich
pi_75925668
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 14:39 schreef nikk het volgende:

[..]

Mee eens. En als over 3 maanden de voorbereiding wel voldoende is?
Uit het vonnis¨Het is ook mogelijk dat de rechtbank, op verzoek van de ouders, de ondertoezichtstelling eerder opheft.
pi_75925671
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 14:45 schreef barthol het volgende:

[..]

Gatverdamme, het feit dat zo'n rapport op straat ligt.
Zijn niet alle uitspraken van rechtzaken terug te vinden op internet tegenwoordig?
pi_75925681
Ben benieuwd wat de rechter gaat oordelen
pi_75925686
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 14:45 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Heb je dat artikel niet gelezen dan in de Volkskrant?
  † In Memoriam † dinsdag 22 december 2009 @ 14:47:12 #44
137949 Disana
pi_75925698
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 14:46 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Wat was daar mis mee?
  dinsdag 22 december 2009 @ 14:48:14 #45
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_75925742
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 14:46 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Lijkt me een redelijk normale vrouw, het enige wat je haar kunt verwijten is dat ze met een type als Dirk Dekker getrouwd is geweest.... dat was waarschijnlijk idd niet slim van haar.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_75925857
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 14:46 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Zijn niet alle uitspraken van rechtzaken terug te vinden op internet tegenwoordig?
Jeugdzaken kunnen achter gesloten deuren toch?
And that is the news.''
pi_75925862
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 14:48 schreef Leandra het volgende:

[..]

Lijkt me een redelijk normale vrouw, het enige wat je haar kunt verwijten is dat ze met een type als Dirk Dekker getrouwd is geweest.... dat was waarschijnlijk idd niet slim van haar.
Normale vrouwen overwegen niet om zich uit het ouderlijk gezag te laten zetten wanneer ze geen contact krijgen met hun dochter. Daarnaast laat je als normale vrouw je nieuwe vlam geen uitspraken doen over je dochter en je ex-man.
Het artikel had een hoog drama gehalte. Net zoals de recente berichtgeving uit kamp Babs.
  Donald Duck held dinsdag 22 december 2009 @ 14:52:09 #48
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_75925879
Toch vind ik het stoer. Normale meisjes lopen weg naar een vriendin of tante ofzo. Maar nee, Laura gaat naar Sint-Maarten!
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_75925891
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 14:51 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Jeugdzaken kunnen achter gesloten deuren toch?
Dus we mochten niet meer weten wat de uitspraak was en hoe het Laura verder zou vergaan....
  † In Memoriam † dinsdag 22 december 2009 @ 14:52:59 #50
137949 Disana
pi_75925914
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 14:51 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Normale vrouwen overwegen niet om zich uit het ouderlijk gezag te laten zetten wanneer ze geen contact krijgen met hun dochter. Daarnaast laat je als normale vrouw je nieuwe vlam geen uitspraken doen over je dochter en je ex-man.
Het artikel had een hoog drama gehalte. Net zoals de recente berichtgeving uit kamp Babs.
Nou ik heb dat artikel ook gelezen en vond haar overkomen als een normale gemiddelde moeder en vrouw. Dat Dirk een dominant ventje is waar je niet zo makkelijk tegenop kunt vind ik haar ook niet aan te rekenen.
pi_75925954
quote:

[..]

Zij heeft er verder geen strijd om gevoerd omdat ze bang was Laura anders helemaal niet meer te zien.
Vind ik heel verstandig!
  dinsdag 22 december 2009 @ 14:54:13 #52
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_75925971
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 14:45 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Die voedt in elk geval wel zonder toezicht Laura's zusje op dus zó erg kan t niet zijn.
  dinsdag 22 december 2009 @ 14:54:49 #53
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_75925991
quote:
[..]
Ze heeft het overwogen en niet gedaan...
Als je kind aan zoveel risico wordt blootgesteld waar je het niet mee eens bent maar vrij weinig aan kunt doen (omdat jeugdzorg pas ingrijpt als je kind op het journaal vertelt alleen rond de wereld te gaan reizen, maar niet als jij belt om door te geven dat je je zorgen maakt) dan moet je inderdaad overwegen of je de verantwoordelijkheid wel moet blijven houden, vooral omdat je niets kunt doen om te voorkomen dat het kind wat overkomt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_75926056
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 14:52 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Dus we mochten niet meer weten wat de uitspraak was en hoe het Laura verder zou vergaan....
Dat zeg ik toch niet?

Het was een vraag. Maar ik heb het antwoord al: Zitting gesloten, vonnis openbaar.
And that is the news.''
pi_75926217
Hier klopt natuurlijk geen flikker van. Er loopt bij dit meiske iets goed fout en dat kan nog wel eens boos aflopen. Ik weet niet wat voor gestoorde ouders ze heeft , maar naar het schijnt is dit een ernstig verwaarloost meisje.
  dinsdag 22 december 2009 @ 15:14:07 #56
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_75926623
Ouders die hun kinderen helemaal vrij laten...
pi_75926680
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 15:01 schreef CANARIS het volgende:
Hier klopt natuurlijk geen flikker van. Er loopt bij dit meiske iets goed fout en dat kan nog wel eens boos aflopen. Ik weet niet wat voor gestoorde ouders ze heeft , maar naar het schijnt is dit een ernstig verwaarloost meisje.
De een noemt haar verwaarloosd en de ander haar verwend. Ik zie niet zoveel wat mis is bij haar en ze maakt op mij zeker geen indruk een verwaarloosd kind te zijn.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_75926689
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 14:17 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het probleem in dit geval is dat de moeder wel wil opvoeden, maar dat het kind vrolijk naar vader huppelt die niet alleen niet opvoedt, maar zijn kind zelfs aan grote risico's blootstelt.

Dat is wat ik het meest kwalijke vind in deze zaak; het kind heeft een ouder die prima geschikt lijkt als opvoeder, maar deze ouder krijgt de kans niet het kind op te voeden.
Zo zie ik het ook.
  dinsdag 22 december 2009 @ 15:16:09 #59
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_75926690
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 15:14 schreef BasEnAad het volgende:
Ja, het is van de zotte, tel daarbij de invloeden van buitenaf op: TMF, Soaps e.d. en je hebt een recept voor een goed verpest kind. Girls van 11 (!!!!) denken dat ze actief moeten zijn omdat dat cool is op tv.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  dinsdag 22 december 2009 @ 15:16:59 #60
136343 BasEnAad
pi_75926723
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 15:15 schreef barthol het volgende:

[..]

De een noemt haar verwaarloosd en de ander haar verwend. Ik zie niet zoveel wat mis is bij haar en ze maakt op mij zeker geen indruk een verwaarloosd kind te zijn.
Verwaarloosd is niet hetzelfde als ondervoed ofzo. Je ziet dat van buiten niet gelijk.
pi_75926775
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 15:16 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Verwaarloosd is niet hetzelfde als ondervoed ofzo. Je ziet dat van buiten niet gelijk.
Maar jij wel?
  dinsdag 22 december 2009 @ 15:18:53 #62
136343 BasEnAad
pi_75926807
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 15:18 schreef barthol het volgende:

[..]

Maar jij wel?
Nee.
pi_75926825
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 14:53 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Zij heeft er verder geen strijd om gevoerd omdat ze bang was Laura anders helemaal niet meer te zien.
Vind ik heel verstandig!
En dan nu, via je nieuwe vlam, je gram proberen te halen. Over de rug van je eigen kind. Heel verstandig inderdaad.
  dinsdag 22 december 2009 @ 15:20:41 #64
798 voyeur
bemoeit zich
pi_75926869
Sterrenmeisje komt niet van tatoeage af
Alweer een depressief kind dat niet met haar eigen daden kan leven

KORTRIJK - Het 19-jarige zogenoemde Sterrenmeisje Kimberley Vlaminck uit het Belgische Kortrijk komt niet zomaar van haar tatoeage af.
Kimberley, die in juni dit jaar 56 sterretjes op haar gezicht liet tatoeëren, heeft inmiddels één sterretje minder op haar gezicht. Op de plek van de ster staat nu een rood puntje, schrijft Het Belang van Limburg.
Rode vlekken
“Bij wijze van test is een klein sterretje weggelaserd door een bevriende tatoeëerder. Maar dat gaf niet meteen het resultaat waar we op hadden gehoopt”, aldus haar advocaat Jan Leysen tegen de Vlaamse krant. “Hoewel het om een kleine ster ging, staat er nu een dik rood puntje. Als ze op deze manier alle overige 55 sterren laat weghalen, staat haar gezicht vol rode vlekken. Een echte verbetering noem ik dat niet.”
Depressief
Het gaat niet goed met de 19-jarige Kimberley. Ze ligt ziek in bed, zou depressief zijn en kan geen werk vinden. De tiener werd eerder al opgenomen in de gesloten psychiatrische afdeling van het Sint-Maartensziekenhuis in Kortrijk.
pi_75926879
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 14:54 schreef Marrije het volgende:

[..]

Die voedt in elk geval wel zonder toezicht Laura's zusje op dus zó erg kan t niet zijn.
Heb je contact gehad met haar zusje?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 22 december 2009 @ 15:22:24 #66
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_75926940
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 15:20 schreef voyeur het volgende:

KORTRIJK - Het 19-jarige zogenoemde Sterrenmeisje Kimberley Vlaminck uit het Belgische Kortrijk komt niet zomaar van haar tatoeage af.
Kimberley, die in juni dit jaar 56 sterretjes op haar gezicht liet tatoeëren, heeft inmiddels één sterretje minder op haar gezicht. Op de plek van de ster staat nu een rood puntje, schrijft Het Belang van Limburg.
Rode vlekken
“Bij wijze van test is een klein sterretje weggelaserd door een bevriende tatoeëerder. Maar dat gaf niet meteen het resultaat waar we op hadden gehoopt”, aldus haar advocaat Jan Leysen tegen de Vlaamse krant. “Hoewel het om een kleine ster ging, staat er nu een dik rood puntje. Als ze op deze manier alle overige 55 sterren laat weghalen, staat haar gezicht vol rode vlekken. Een echte verbetering noem ik dat niet.”
Depressief
Het gaat niet goed met de 19-jarige Kimberley. Ze ligt ziek in bed, zou depressief zijn en kan geen werk vinden. De tiener werd eerder al opgenomen in de gesloten psychiatrische afdeling van het Sint-Maartensziekenhuis in Kortrijk.

Zij heeft het gewoon gedaan is heeft daar achteraf spijt van.
In welk opzicht is dit gerelateerd aan Laura?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_75926972
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 15:20 schreef voyeur het volgende:

Rode vlekken
Depressief

En de relevantie?
pi_75927032
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 15:19 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

En dan nu, via je nieuwe vlam, je gram proberen te halen. Over de rug van je eigen kind. Heel verstandig inderdaad.
Bron?
pi_75927057
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 15:20 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Heb je contact gehad met haar zusje?
Jij wel dan?

Want het is een feit dat de moeder van Laura wel de andere dochter in huis heeft.
  dinsdag 22 december 2009 @ 15:27:43 #70
3542 Gia
User under construction
pi_75927173
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 14:30 schreef One_of_the_few het volgende:
Het kind mag dan 14 zijn en 'niks te willen hebben'. De maatschappij gaat daar niet over, dat zijn de ouders. Uit het hele gedoe kan ik niet ergens afleiden wat Jeugdzorg nou heeft gedaan om het kind te beschermen.
De maatschappij gaat daar wel over. Iedere inwoner van Nederland heeft zich maar aan de wet te houden. Je onttrekken aan bijvoorbeeld de leerplicht is tegen de wet en dan mag het gezag ingrijpen.

Wat heeft jeugdzorg gedaan om haar te beschermen? Gezorgd dat ze niet slecht voorbereid aan een mogelijk dodelijk reis om de wereld zou beginnen, om te beginnen.

Uit het rapport van de rechtbank blijkt dat:

1. Zij nog niet eens een EHBO-cursus heeft gedaan.
2. Ze heeft nog geen ervaring met slaapmanagement.
3. Er zou een schip meevaren, maar dat is nog niet geregeld.
4. Ze zou les volgen via de wereldschool, maar dat is nog niet geregeld.

Daarnaast zijn de ouders het niet eens en in geval van gescheiden ouders oordeelt dan een rechter. Dus, weer een reden dat overheidsbemoeienis geoorloofd is.

Verder schermen pa en de grootouders alleen maar met het feit dat ze meer zeilervaring op moet doen en hier de kans niet voor krijgt, maar heeft ze inmiddels al EHBO-lessen gevolgd? Is er al contact geweest met de wereldschool? Is al bekend wie met haar mee zal varen in een andere boot? Heeft ze al geoefend met slaapmanagement? Dat kan ook best zonder op een boot te zitten, hoor!

Dus, wat is er tot nu toe al aan gedaan? Dit zijn wel zaken die zij zelf moet regelen. Ze moet niet denken dat dit allemaal voor haar geregeld gaat worden, omdat ze onder toezicht staat.
pi_75927204
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 15:14 schreef BasEnAad het volgende:
Waar pleit iemand daar voor?
And that is the news.''
pi_75927230
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 15:24 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Jij wel dan?

Want het is een feit dat de moeder van Laura wel de andere dochter in huis heeft.
Nee, maar ik roep dan ook niet dat het allemaal niet zo slecht zal zijn.

De klopjacht hier op Fok! is gericht op vader Dekker en moeder Babs is compleet normaal en in orde. Kwestieus vind ik het. Net zoals de gedane uitspraken in de pers.
  dinsdag 22 december 2009 @ 15:30:24 #73
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_75927276
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 15:19 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Ach ja, haar huidige echtgenoot omschrijven als "haar nieuwe vlam" past prima in het beeld dat ze niet al te standvastig is.

Dat ze al enige tijd gehuwd zijn doet er kennelijk niet toe, dat ze niet zelf het woord voert, maar haar echtgenoot dat doet, is nu kennelijk ook een negatief gegeven.
En dan is het nog een geluk dat haar echtgenoot het woord voert, en ze daar geen woordvoerder voor ingehuurd hebben, want dan zou je kunnen concluderen dat geen van beiden over het geduld of het vermogen beschikt de pers fatsoenlijk te woord te staan.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_75927287
quote:

[..]

Jij wel dan?

Het is ook een feit dat water nat is.
(tvp)
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
  dinsdag 22 december 2009 @ 15:33:31 #75
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_75927383
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 15:28 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

De klopjacht hier op Fok! is gericht op vader Dekker en moeder Babs is compleet normaal en in orde. Kwestieus vind ik het. Net zoals de gedane uitspraken in de pers.
Ik heb het dan ook niet over allemaal. Maar het kind dat opgroeit bij de moeder staat niet onder toezicht, wel?
  dinsdag 22 december 2009 @ 15:35:29 #76
3542 Gia
User under construction
pi_75927458
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 15:28 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Ik vind dat Babs betere beslissingen neemt en meer denkt aan het belang van haar dochter dan die anarchistische vader.

Zij had ook via de rechter alleen de voogdij op kunnen eisen, maar heeft dit niet gedaan, omdat Laura liever bij haar vader woont. En dit resulteert dan in zo'n snoepreisje naar St. Maarten. Dat ze hier hulp bij heeft gehad, zal ze wel in alle toonaarden ontkennen, maar dan heeft de luchtvaartmaatschappij waarmee ze gevlogen heeft het een en ander uit te leggen.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 22 december 2009 @ 15:36:34 #77
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_75927492
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 15:35 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik vind dat Babs betere beslissingen neemt en meer denkt aan het belang van haar dochter dan die anarchistische vader.

Zij had ook via de rechter alleen de voogdij op kunnen eisen, maar heeft dit niet gedaan, omdat Laura liever bij haar vader woont. En dit resulteert dan in zo'n snoepreisje naar St. Maarten. Dat ze hier hulp bij heeft gehad, zal ze wel in alle toonaarden ontkennen, maar dan heeft de luchtvaartmaatschappij waarmee ze gevlogen heeft het een en ander uit te leggen.
Wie zegt dat ze geen snoepreisje van haar opa&oma heeft gehad?
En dat pa hier niks mee te maken had?
pi_75927577
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 15:27 schreef Gia het volgende:

[..]

De maatschappij gaat daar wel over. Iedere inwoner van Nederland heeft zich maar aan de wet te houden. Je onttrekken aan bijvoorbeeld de leerplicht is tegen de wet en dan mag het gezag ingrijpen.

Wat heeft jeugdzorg gedaan om haar te beschermen? Gezorgd dat ze niet slecht voorbereid aan een mogelijk dodelijk reis om de wereld zou beginnen, om te beginnen.

Uit het rapport van de rechtbank blijkt dat:

1. Zij nog niet eens een EHBO-cursus heeft gedaan.
2. Ze heeft nog geen ervaring met slaapmanagement.
3. Er zou een schip meevaren, maar dat is nog niet geregeld.
4. Ze zou les volgen via de wereldschool, maar dat is nog niet geregeld.

Daarnaast zijn de ouders het niet eens en in geval van gescheiden ouders oordeelt dan een rechter. Dus, weer een reden dat overheidsbemoeienis geoorloofd is.

Verder schermen pa en de grootouders alleen maar met het feit dat ze meer zeilervaring op moet doen en hier de kans niet voor krijgt, maar heeft ze inmiddels al EHBO-lessen gevolgd? Is er al contact geweest met de wereldschool? Is al bekend wie met haar mee zal varen in een andere boot? Heeft ze al geoefend met slaapmanagement? Dat kan ook best zonder op een boot te zitten, hoor!

Dus, wat is er tot nu toe al aan gedaan? Dit zijn wel zaken die zij zelf moet regelen. Ze moet niet denken dat dit allemaal voor haar geregeld gaat worden, omdat ze onder toezicht staat.
Het is niet een kwestie van aan de wet houden of niet. Het is een belangenafweging rond het kind. Er staat niet in de wet wat precies wel of niet de wet overtreden is. De wet is niet zwart wit. Door te stellen De WET en verder klaar ga je voorbij aan het belangrijkste aspect. De individuele situatie en belangenafweging voor wat op dat specifieke moment en de langere termijn goed is voor een kind. In die hele afweging zitten vele verschillen en mogelijkheden.
Ik stel ook niet dat Laura of een ander maar even de wet mag overtreden. In het grijze gebied waar Jeugdzorg opereert(daar is het voor) heeft Jeugdzorg meer opties dan de nu afgelegde weg en imo hadden ze in het belang van het kind het anders moeten en kunnen doen. Dat is heel wat anders dan niet de wet gehoorzamen.
And that is the news.''
pi_75927580
quote:

[..]

Bron?
quote:
Moeder: "Ze moet weg bij die man"
Moeder Babs hoopt alvast vurig dat Laura niet langer bij vader Dirk mag wonen, meldt De Telegraaf. "Dit verhaal is nog lang niet over", zegt stiefvader Anne Grondsma in de Nederlandse krant.

"Laura moet gewoon weg bij die man. Gebeurt dat niet, dan weten wij het ook niet meer." Anne Grondsma, stiefvader van zeilmeisje Laura Dekker (14), denkt dat de Utrechtse kinderrechter vanmiddag in een spoedzitting beslist dat ze niet langer bij haar vader Dirk Dekker mag blijven wonen.

Dat Laura weer boven water is, zorgt bij de moeder en stiefvader niet voor opluchting. "We hebben al een hele poos zorgen over Laura. Van opluchting is geen sprake. Het verhaal is nog niet over, hè? Iedereen mag het weten: ze moet daar weg. Weg bij die man. Ik kan wel heel spannende verhalen vertellen wat er is gebeurd, maar we willen eerst afwachten wat de kinderrechter bepaalt."
http://www.hln.be/hln/nl/(...)e-Laura-Dekker.dhtml
pi_75927621
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 15:33 schreef Marrije het volgende:

[..]

Ik heb het dan ook niet over allemaal. Maar het kind dat opgroeit bij de moeder staat niet onder toezicht, wel?
Er staan zoveel kinderen niet onder toezicht die er wel onder horen.
pi_75927736
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 15:18 schreef barthol het volgende:

[..]

Maar jij wel?
Sorry , maar je moet toch zien dat het hier om een meisje gat wat emotioneel volledig verwaarloosd is en volledig het spoor bijster is.

We hebben het hier over een 14 jarig meisje, wat sind een half jaar in de wereldse pers bekend staat. Dat is genoeg voor een volwassen mens om te flippen., Voor een 14 jarig meisje moet het een trauma zijn.

Dat er dan zoiets gebeurd is een schreeuw om hulp omdat ogenschijnig er niemand voor haar is.
(Met de kerst alleen naar st maarten reisen ???!!!)
pi_75927748
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 15:35 schreef Gia het volgende:

[..]

Moeder Babs neemt in ieder geval geen beslissingen in het belang van haar oudste dochter. Dat moge duidelijk zijn.
  dinsdag 22 december 2009 @ 15:44:40 #83
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_75927819
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 15:39 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Klopt, maar het meisje waar we het nu over hebben (zusje van Laura) ontnspat niet aan de aandacht hoor, daar is echt wel naar gekeken, al is het zijdelings.
  dinsdag 22 december 2009 @ 15:45:56 #84
3542 Gia
User under construction
pi_75927867
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 15:36 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat haar pa hiermee te maken heeft?
pi_75927925
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 15:39 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Rouvoet laat het liefst elk geboren kind onder toezicht staan

Wat een grenzeloze naief vertrouwen hebben mensen toch in jeugdzorg.
And that is the news.''
  dinsdag 22 december 2009 @ 15:49:35 #86
3542 Gia
User under construction
pi_75927989
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 15:38 schreef One_of_the_few het volgende:
In het grijze gebied waar Jeugdzorg opereert(daar is het voor) heeft Jeugdzorg meer opties dan de nu afgelegde weg en imo hadden ze in het belang van het kind het anders moeten en kunnen doen. Dat is heel wat anders dan niet de wet gehoorzamen.
Wat had jeugdzorg dan volgens jou moeten doen?

Er is hier een conflict tussen beide ouders. Moeder durft in eerste instantie niet in te gaan tegen de wens van vader om dochterlief rond de zee te laten zeilen omdat Laura al gedreigd heeft haar nooit meer te willen zien. Nee, dan ben je ook echt volwassen!
Gelukkig greep moeder alsnog in en stapte ze mbv de KB en JZ naar de rechter, wat vrij normaal is in dit soort zaken. KB en JZ bedenken dan wat zij het beste achten voor het kind en de rechter neemt de beslissing.

Ben erg benieuwd wat jij vindt dat had moeten gebeuren.
pi_75928074
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 15:44 schreef Marrije het volgende:

[..]

Klopt, maar het meisje waar we het nu over hebben (zusje van Laura) ontnspat niet aan de aandacht hoor, daar is echt wel naar gekeken, al is het zijdelings.
Waar kunnen we dat lezen?
  dinsdag 22 december 2009 @ 15:52:39 #88
3542 Gia
User under construction
pi_75928106
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 15:43 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Moeder Babs neemt in ieder geval geen beslissingen in het belang van haar oudste dochter. Dat moge duidelijk zijn.
Jawel hoor, dat heeft ze al gedaan. Ze heeft de beslissing genomen om zich niet zomaar neer te leggen bij de wens van Laura en Dirk. En ze heeft de beslissing genomen om niet aan te dringen dat Laura bij haar kwam wonen, tegen diens zin. Vind dat erg grote en belangrijke beslissingen, in het belang van Laura, hierbij zichzelf wegcijferend.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 22 december 2009 @ 15:53:35 #89
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_75928143
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 15:45 schreef Gia het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat haar pa hiermee te maken heeft?
Indirect insinueer je dat wel.
pi_75928201
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 15:42 schreef CANARIS het volgende:

[..]

Sorry , maar je moet toch zien dat het hier om een meisje gat wat emotioneel volledig verwaarloosd is en volledig het spoor bijster is.

We hebben het hier over een 14 jarig meisje, wat sind een half jaar in de wereldse pers bekend staat. Dat is genoeg voor een volwassen mens om te flippen., Voor een 14 jarig meisje moet het een trauma zijn.

Dat er dan zoiets gebeurd is een schreeuw om hulp omdat ogenschijnig er niemand voor haar is.
(Met de kerst alleen naar st maarten reisen ???!!!)
Ben je er bewust van dat je van alles op haar projecteert?
  dinsdag 22 december 2009 @ 15:57:53 #91
3542 Gia
User under construction
pi_75928286
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 15:53 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Indirect insinueer je dat wel.
Nee hoor, ik zeg dat ze hulp gehad moet hebben. In het vorige topic heb ik ook al verscheidene keren geopperd dat ik vermoed dat opa en oma hier achter zitten. Ik insinueer dus allerminst dat pa haar geholpen heeft.

Het wonen bij pa heeft hier wel in geresulteerd en hij zal wellicht op de hoogte zijn geweest van de plannen van Laura en haar grootouders. (Als dat het verhaal is)
pi_75928438
Bureau Jeugdzorg !
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  dinsdag 22 december 2009 @ 16:02:43 #93
798 voyeur
bemoeit zich
pi_75928473
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 15:36 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

En dat opa en oma papa niet ingelicht hadden waardoor er een internationaal opsporingsbevel nodig was? Dat zou dan wel een heel dysfunctionele familie zijn
pi_75928478
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 15:52 schreef Gia het volgende:

[..]

Jawel hoor, dat heeft ze al gedaan. Ze heeft de beslissing genomen om zich niet zomaar neer te leggen bij de wens van Laura en Dirk. En ze heeft de beslissing genomen om niet aan te dringen dat Laura bij haar kwam wonen, tegen diens zin. Vind dat erg grote en belangrijke beslissingen, in het belang van Laura, hierbij zichzelf wegcijferend.
Ja en jij denkt dat het allemaal zonder slag of stoot is gegaan? Moeder Babs heeft zich als een mak schaap naar de slachtbank laten leiden? Aangezien jij vader Dekker op Fok! presenteert als de grootste tiran ooit dan lijkt het mij niet dat die echtscheiding zo gemakkelijk is gegaan.

In augustus niet in de rechtszaal verschijnen maar wel een exclusief interview geven aan de Volkskrant. Je dient zaken te doen met de rechter en niet met een journalist.
pi_75928479
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 15:43 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Die vader wel zeker.
pi_75928636
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 16:02 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Die vader wel zeker.
Ach liever een vader die ietwat spartaans in de opvoeding is zodat een kind al vroeg zelfstandig kan zijn dan iemand tot 18-jarige leeftijd met een poepluier om laten lopen.
pi_75928701
Het zou misschien beter zijn als de media geen enkele aandacht meer aan dit meisje schenekn.
Gewoon lekker in haar sop gaar laten koken, dan kan ze weer gewoon verder met het normale leven.
Juin uit Eigen Tuin!
pi_75928737
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 16:07 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Ach liever een vader die ietwat spartaans in de opvoeding is zodat een kind al vroeg zelfstandig kan zijn dan iemand tot 18-jarige leeftijd met een poepluier om laten lopen.
En dat laatste doet die moeder?

Er zit nog wat tussen he ....
  dinsdag 22 december 2009 @ 16:10:07 #99
3542 Gia
User under construction
pi_75928747
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 16:02 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

In augustus niet in de rechtszaal verschijnen maar wel een exclusief interview geven aan de Volkskrant. Je dient zaken te doen met de rechter en niet met een journalist.
Op de zitting van oktober, met gesloten deuren, was ze er wel. Daarbij is pa de eerste die de media opgezocht heeft. Moeder mag zich daar gerust tegen verweren.
  dinsdag 22 december 2009 @ 16:11:00 #100
3542 Gia
User under construction
pi_75928787
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 16:07 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Noem het maar spartaans, ik noem het een anarchist die iedere mogelijkheid om een kind te kunnen beïnvloeden zou moeten worden ontnomen.
pi_75929001
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 16:11 schreef Gia het volgende:

[..]

Noem het maar spartaans, ik noem het een anarchist die iedere mogelijkheid om een kind te kunnen beïnvloeden zou moeten worden ontnomen.
Doel je nu op dat bestuursrechtelijk akkefietje met de ligplaats van zijn boot? Projecteer je dat vervolgens één op één op de opvoeding van zijn dochter?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')