Geweld is de grens. En die wordt nu door de staat geinitieerd.quote:Op dinsdag 22 december 2009 13:29 schreef Marrije het volgende:
[..]
En ook voor de wat minder fatsoenlijke rakkers heb ik nog wel begrip, maar er zijn wel grenzen.
Die drang tot straffen ook he...quote:Op dinsdag 22 december 2009 13:26 schreef nummer_zoveel het volgende:
O ja, dat zal de reden zijn.
Geen idee, ik ben nog nooit als verdachte verhoord.quote:Op dinsdag 22 december 2009 13:31 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dus dan zeg je niks, en mag je later wel een verklaring afleggen in overleg met je advocaat?
Ik denk dat Laura dat niet wil, dus wat dan?quote:Op dinsdag 22 december 2009 13:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat contact met jeugdzorg/kinderbescherming meer kwaad dan goed doet als een kind alleen maar iets afwijkt van de normen en verder niet mishandeld of verwaarloosd wordt.
In dit geval vind ik echter dat de vader bereid was het kind aan dusdanig veel risico bloot te stellen dat het niet verantwoord is, ongeacht hoe graag het kind dat wil.
Helaas is het zover gekomen dat jeugdzorg en de kinderbescherming er mee te maken kregen (vooral door hun eigen verlangen naar publiciteit) en had ik liever gezien dat het kind al veel eerder bij de moeder in huis geplaatst was omdat de vader in dit geval de minder geschikte opvoeder (b)lijkt.
Valt verwaarlozing bij jou onder geweld?quote:Op dinsdag 22 december 2009 13:36 schreef beeer het volgende:
[..]
Geweld is de grens. En die wordt nu door de staat geinitieerd.
Het kind is 14! Hangoren hebben lege briefjes in te brengen, zeiden mijn ouders altijd! Je doet maar wat je wilt als je 18 bent!quote:Op dinsdag 22 december 2009 13:37 schreef Marrije het volgende:
Ik denk dat Laura dat niet wil, dus wat dan?
Ze is 14..... een 14-jarige heeft niet zo veel te willen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 13:37 schreef Marrije het volgende:
[..]
Ik denk dat Laura dat niet wil, dus wat dan?
dat van die risico's is wat mij betreft ook niet bewezen, ook daarover hoorde je de meest uiteenlopende aannames en kreten. variërend van 'er zit altijd iemand in de buurt' tot 'ze is totaal aan zichzelf overgelaten'.quote:Op dinsdag 22 december 2009 13:35 schreef Leandra het volgende:
In dit geval vind ik echter dat de vader bereid was het kind aan dusdanig veel risico bloot te stellen dat het niet verantwoord is, ongeacht hoe graag het kind dat wil.
Nee. Ik heb dus geen reden om aan te nemen dat jou geweld is aangedaan in je jeugdquote:Op dinsdag 22 december 2009 13:39 schreef Marrije het volgende:
[..]
Valt verwaarlozing bij jou onder geweld?
Dat is toch ook gebeurd? Juist om te proberen er een mouw aan te passen, is ze bij de rechter geweest. Die vond het plan en de voorbereidingen echter te mager om ermee in te stemmen, maar niemand heeft bij voorbaat gelijk gezegd dat het niet mag of kan.quote:Op dinsdag 22 december 2009 13:26 schreef iteejer het volgende:
[..]
maar ff serieus,
je kan je toch wel iets voorstellen bij wat ik bedoel?
uiteraard is er scholing nodig etc etc dat bestrijd ik niet,
maar kunnen we daarom niet de menselijkheid en de tolerantie opbrengen om specifieke situaties tegemoet te komen?
waarom allemaal zo fel en dirigistisch,
dat men voorwaarden stelt aan begeleiding etc kan ik me indenken, een kind alleen de wereld rondsturen zou ik zelf ook nooit doen, maarcdaar moet toch wel een mouw aan te passen zijn?
anders dan dat conservatieve machtsvertoon?
Er wordt gevaren in groepen. De term solo slaat dus op het feit dat ze alleen is op haar boot.quote:Op dinsdag 22 december 2009 13:42 schreef iteejer het volgende:
[..]
dat van die risico's is wat mij betreft ook niet bewezen, ook daarover hoorde je de meest uiteenlopende aannames en kreten. variërend van 'er zit altijd iemand in de buurt' tot 'ze is totaal aan zichzelf overgelaten'.
geen idee wat nou waar was en wat niet.
ikzelf kan me niet voorstellen dat je je dochter van 14 zo maar de wereld rond stuurt, zonder enige vorm van begeleiding. dat geloof ik gewoon niet, dat gaat tegen je vaderschap in. en aangezien er ook altijd gezegd is dat er wel degelijk een (vorm van) begeleiding was, neem ik dat ook aan.
Pas toen na de publiciteit losbarstte begon men over begeleiding. Daarvoor was er alleen een vaag idee over zeilers die elkaar wereldwijd steunen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 13:42 schreef iteejer het volgende:
[..]
dat van die risico's is wat mij betreft ook niet bewezen, ook daarover hoorde je de meest uiteenlopende aannames en kreten. variërend van 'er zit altijd iemand in de buurt' tot 'ze is totaal aan zichzelf overgelaten'.
ikzelf kan me niet voorstellen dat je je dochter van 14 zo maar de wereld rond stuurt, zonder enige vorm van begeleiding. dat geloof ik gewoon niet, dat gaat tegen je vaderschap in. en aangezien er ook altijd gezegd is dat er wel degelijk een (vorm van) begeleiding was, neem ik dat ook aan.
De reis is door de rechter vooral niet toegestaan omdat de voorbereiding niet zo goed en veilig was als werd beweerd.quote:Op dinsdag 22 december 2009 13:42 schreef iteejer het volgende:
[..]
Heeft niets met 'fatsoensrakkertjes' te maken.quote:Op dinsdag 22 december 2009 13:14 schreef iteejer het volgende:
Lang leve de volgzame fatsoensrakkertjes..
Mij? We hebben het hier toch over Laura?quote:Op dinsdag 22 december 2009 13:43 schreef beeer het volgende:
[..]
Nee. Ik heb dus geen reden om aan te nemen dat jou geweld is aangedaan in je jeugd
Ja, dat sowieso. Sinds wanneer worden de irreële wensen van puberende tieners serieus genomen?quote:Op dinsdag 22 december 2009 13:49 schreef Marrije het volgende:
[..]
ze is 14 en heeft niets te willen
Ja, het is walgelijk. Mensen die niks misdaan hebben, kunnen zich kennelijk niet vrij ergens begeven in deze wereld. Je doet iets wat niet mag, en dan wordt de staat boos, en wordt een volstrekt onschuldig iemand door de marechaussee naar Nederland getransporteerd. Een onaanvaardbare beperking van de bewegingsvrijheid die mensen zouden moeten hebben. De staat ontziet niets en niemand in haar macht.quote:Op dinsdag 22 december 2009 13:36 schreef beeer het volgende:
Geweld is de grens. En die wordt nu door de staat geinitieerd.
Zo was er gezegd dat ze in elke haven opgevangen zou worden, leuk idee, maar dat was dus niet geregeld. Ze hadden een hoop leuke plannen, maar geen gedegen voorbereiding.quote:Op dinsdag 22 december 2009 13:42 schreef iteejer het volgende:
[..]
en dan kun je haar dus de ene keer van St. maarten plukken en een volgende keer weet ik veel waar vandaan. Dit meisje lijkt wat hardleers.quote:Op dinsdag 22 december 2009 13:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat sowieso. Sinds wanneer worden de irreële wensen van puberende tieners serieus genomen?
Haar leukste plan was toch "Lekker losbandig leven"?!quote:Op dinsdag 22 december 2009 13:51 schreef Marrije het volgende:
[..]
Zo was er gezegd dat ze in elke haven opgevangen zou worden, leuk idee, maar dat was dus niet geregeld. Ze hadden een hoop leuke plannen, maar geen gedegen voorbereiding.
En ze was toch niet zo op de hoogte van wat ze moest doen in bepaalde weersomstandigheden en had ook geen ervaring met lang wakker blijven tijdens zo'n reis.quote:Op dinsdag 22 december 2009 13:51 schreef Marrije het volgende:
[..]
Zo was er gezegd dat ze in elke haven opgevangen zou worden, leuk idee, maar dat was dus niet geregeld. Ze hadden een hoop leuke plannen, maar geen gedegen voorbereiding.
quote:Op dinsdag 22 december 2009 13:49 schreef Marrije het volgende:
En wat betreft Laura, ze is 14 en heeft niets te willen, mevrouw loopt binnen een dag bij haar moeder weg en heb je de poppen weer aan het dansen.
Precies!quote:Op dinsdag 22 december 2009 13:50 schreef Tijn het volgende:
Ja, dat sowieso. Sinds wanneer worden de irreële wensen van puberende tieners serieus genomen?
Verwaarlozing is een ruim subjectief begrip. Ik heb namelijk het idee dat jij in je jeugd wel ernstig verwaarloosd bent door nooit gestimuleerd te worden. Daarom ben je nu een treurige thuisblijfmamma die haar tijd besteed met zich te bemoeien met kinderen die wél gestimuleerd worden. Stimulatie verwaarlozing? Nee. Mocht ik het bij het verkeerde eind hebben? Kan zijn. Maar dan kan jij het net zo goed bij het verkeerde eind hebben m.b.t. Laura.quote:Op dinsdag 22 december 2009 13:49 schreef Marrije het volgende:
Mij? We hebben het hier toch over Laura?
Mijn punt: geweld is maar één vorm van kindermishandeling, verwaarlozing kan dat net zo goed zijn.
De staat waar je het over hebt is anderzijds ook geen poppenkast. Het meisje, wat leerplicht heeft, is verboden om bepaalde dingen te doen. Als ze zich daarbij had neergelegd, dan waren we haar nu vergeten. Als ze echter denkt dat ze niet hoeft te luisteren en dat ze gewoon mag doen waar ze zin in heeft, en dat de overheid daar niets over te zeggen heeft want 'een mens is vrij', dan laat dat destemeer zien waarom ze *niet* op wereldreis mag en heb ik geen enkel probleem met strenger ingrijpen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 13:50 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ja, het is walgelijk. Mensen die niks misdaan hebben, kunnen zich kennelijk niet vrij ergens begeven in deze wereld. Je doet iets wat niet mag, en dan wordt de staat boos, en wordt een volstrekt onschuldig iemand door de marechaussee naar Nederland getransporteerd. Een onaanvaardbare beperking van de bewegingsvrijheid die mensen zouden moeten hebben. De staat ontziet niets en niemand in haar macht.
Er hoeft niks geplukt te worden als je het gewoon ziet als een zaak tussen ouders en dochter.quote:Op dinsdag 22 december 2009 13:52 schreef Marrije het volgende:
[..]
en dan kun je haar dus de ene keer van St. maarten plukken en een volgende keer weet ik veel waar vandaan. Dit meisje lijkt wat hardleers.
Als jij nou eens even goed leest dan zou je hebben gezien dat ik reageer op 2 mensen die zeggen dat Laura niks heeft te willen omdat ze 14 is. Ik probeer aan te geven dat het zo niet werkt met Laura. Puur omdat je niet zit op te letten pik je mijn post eruit en begin je mij uit te schelden voor burgertrut.quote:Op dinsdag 22 december 2009 13:53 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Wat een ongelooflijke burgertrut ben je toch ook, met je 'ze heeft niets te willen'. Dat is volledig de zaak van de ouders en het kind zelf. Je bent gek als je dat via de staat wil opleggen dat 'ze niets heeft te willen'.
Lees de uitspraak nog eens zou ik zeggen. Je hebt het of niet goed onthouden, of je bent dingen aan het verzinnen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 13:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
De reis is door de rechter vooral niet toegestaan omdat de voorbereiding niet zo goed en veilig was als werd beweerd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |