Ik vind dat Babs betere beslissingen neemt en meer denkt aan het belang van haar dochter dan die anarchistische vader.quote:Op dinsdag 22 december 2009 15:28 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Nee, maar ik roep dan ook niet dat het allemaal niet zo slecht zal zijn.
De klopjacht hier op Fok! is gericht op vader Dekker en moeder Babs is compleet normaal en in orde. Kwestieus vind ik het. Net zoals de gedane uitspraken in de pers.
Wie zegt dat ze geen snoepreisje van haar opa&oma heeft gehad?quote:Op dinsdag 22 december 2009 15:35 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik vind dat Babs betere beslissingen neemt en meer denkt aan het belang van haar dochter dan die anarchistische vader.
Zij had ook via de rechter alleen de voogdij op kunnen eisen, maar heeft dit niet gedaan, omdat Laura liever bij haar vader woont. En dit resulteert dan in zo'n snoepreisje naar St. Maarten. Dat ze hier hulp bij heeft gehad, zal ze wel in alle toonaarden ontkennen, maar dan heeft de luchtvaartmaatschappij waarmee ze gevlogen heeft het een en ander uit te leggen.
Het is niet een kwestie van aan de wet houden of niet. Het is een belangenafweging rond het kind. Er staat niet in de wet wat precies wel of niet de wet overtreden is. De wet is niet zwart wit. Door te stellen De WET en verder klaar ga je voorbij aan het belangrijkste aspect. De individuele situatie en belangenafweging voor wat op dat specifieke moment en de langere termijn goed is voor een kind. In die hele afweging zitten vele verschillen en mogelijkheden.quote:Op dinsdag 22 december 2009 15:27 schreef Gia het volgende:
[..]
De maatschappij gaat daar wel over. Iedere inwoner van Nederland heeft zich maar aan de wet te houden. Je onttrekken aan bijvoorbeeld de leerplicht is tegen de wet en dan mag het gezag ingrijpen.
Wat heeft jeugdzorg gedaan om haar te beschermen? Gezorgd dat ze niet slecht voorbereid aan een mogelijk dodelijk reis om de wereld zou beginnen, om te beginnen.
Uit het rapport van de rechtbank blijkt dat:
1. Zij nog niet eens een EHBO-cursus heeft gedaan.
2. Ze heeft nog geen ervaring met slaapmanagement.
3. Er zou een schip meevaren, maar dat is nog niet geregeld.
4. Ze zou les volgen via de wereldschool, maar dat is nog niet geregeld.
Daarnaast zijn de ouders het niet eens en in geval van gescheiden ouders oordeelt dan een rechter. Dus, weer een reden dat overheidsbemoeienis geoorloofd is.
Verder schermen pa en de grootouders alleen maar met het feit dat ze meer zeilervaring op moet doen en hier de kans niet voor krijgt, maar heeft ze inmiddels al EHBO-lessen gevolgd? Is er al contact geweest met de wereldschool? Is al bekend wie met haar mee zal varen in een andere boot? Heeft ze al geoefend met slaapmanagement? Dat kan ook best zonder op een boot te zitten, hoor!
Dus, wat is er tot nu toe al aan gedaan? Dit zijn wel zaken die zij zelf moet regelen. Ze moet niet denken dat dit allemaal voor haar geregeld gaat worden, omdat ze onder toezicht staat.
quote:
http://www.hln.be/hln/nl/(...)e-Laura-Dekker.dhtmlquote:Moeder: "Ze moet weg bij die man"
Moeder Babs hoopt alvast vurig dat Laura niet langer bij vader Dirk mag wonen, meldt De Telegraaf. "Dit verhaal is nog lang niet over", zegt stiefvader Anne Grondsma in de Nederlandse krant.
"Laura moet gewoon weg bij die man. Gebeurt dat niet, dan weten wij het ook niet meer." Anne Grondsma, stiefvader van zeilmeisje Laura Dekker (14), denkt dat de Utrechtse kinderrechter vanmiddag in een spoedzitting beslist dat ze niet langer bij haar vader Dirk Dekker mag blijven wonen.
Dat Laura weer boven water is, zorgt bij de moeder en stiefvader niet voor opluchting. "We hebben al een hele poos zorgen over Laura. Van opluchting is geen sprake. Het verhaal is nog niet over, hè? Iedereen mag het weten: ze moet daar weg. Weg bij die man. Ik kan wel heel spannende verhalen vertellen wat er is gebeurd, maar we willen eerst afwachten wat de kinderrechter bepaalt."
Er staan zoveel kinderen niet onder toezicht die er wel onder horen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 15:33 schreef Marrije het volgende:
[..]
Ik heb het dan ook niet over allemaal. Maar het kind dat opgroeit bij de moeder staat niet onder toezicht, wel?
Sorry , maar je moet toch zien dat het hier om een meisje gat wat emotioneel volledig verwaarloosd is en volledig het spoor bijster is.quote:
Moeder Babs neemt in ieder geval geen beslissingen in het belang van haar oudste dochter. Dat moge duidelijk zijn.quote:Op dinsdag 22 december 2009 15:35 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik vind dat Babs betere beslissingen neemt en meer denkt aan het belang van haar dochter dan die anarchistische vader.
Zij had ook via de rechter alleen de voogdij op kunnen eisen, maar heeft dit niet gedaan, omdat Laura liever bij haar vader woont. En dit resulteert dan in zo'n snoepreisje naar St. Maarten. Dat ze hier hulp bij heeft gehad, zal ze wel in alle toonaarden ontkennen, maar dan heeft de luchtvaartmaatschappij waarmee ze gevlogen heeft het een en ander uit te leggen.
Klopt, maar het meisje waar we het nu over hebben (zusje van Laura) ontnspat niet aan de aandacht hoor, daar is echt wel naar gekeken, al is het zijdelings.quote:Op dinsdag 22 december 2009 15:39 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Er staan zoveel kinderen niet onder toezicht die er wel onder horen.
Waar zeg ik dat haar pa hiermee te maken heeft?quote:Op dinsdag 22 december 2009 15:36 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Wie zegt dat ze geen snoepreisje van haar opa&oma heeft gehad?
En dat pa hier niks mee te maken had?
Rouvoet laat het liefst elk geboren kind onder toezicht staanquote:Op dinsdag 22 december 2009 15:39 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Er staan zoveel kinderen niet onder toezicht die er wel onder horen.
Wat had jeugdzorg dan volgens jou moeten doen?quote:Op dinsdag 22 december 2009 15:38 schreef One_of_the_few het volgende:
In het grijze gebied waar Jeugdzorg opereert(daar is het voor) heeft Jeugdzorg meer opties dan de nu afgelegde weg en imo hadden ze in het belang van het kind het anders moeten en kunnen doen. Dat is heel wat anders dan niet de wet gehoorzamen.
Waar kunnen we dat lezen?quote:Op dinsdag 22 december 2009 15:44 schreef Marrije het volgende:
[..]
Klopt, maar het meisje waar we het nu over hebben (zusje van Laura) ontnspat niet aan de aandacht hoor, daar is echt wel naar gekeken, al is het zijdelings.
Jawel hoor, dat heeft ze al gedaan. Ze heeft de beslissing genomen om zich niet zomaar neer te leggen bij de wens van Laura en Dirk. En ze heeft de beslissing genomen om niet aan te dringen dat Laura bij haar kwam wonen, tegen diens zin. Vind dat erg grote en belangrijke beslissingen, in het belang van Laura, hierbij zichzelf wegcijferend.quote:Op dinsdag 22 december 2009 15:43 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Moeder Babs neemt in ieder geval geen beslissingen in het belang van haar oudste dochter. Dat moge duidelijk zijn.
Indirect insinueer je dat wel.quote:Op dinsdag 22 december 2009 15:45 schreef Gia het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat haar pa hiermee te maken heeft?
Ben je er bewust van dat je van alles op haar projecteert?quote:Op dinsdag 22 december 2009 15:42 schreef CANARIS het volgende:
[..]
Sorry , maar je moet toch zien dat het hier om een meisje gat wat emotioneel volledig verwaarloosd is en volledig het spoor bijster is.
We hebben het hier over een 14 jarig meisje, wat sind een half jaar in de wereldse pers bekend staat. Dat is genoeg voor een volwassen mens om te flippen., Voor een 14 jarig meisje moet het een trauma zijn.
Dat er dan zoiets gebeurd is een schreeuw om hulp omdat ogenschijnig er niemand voor haar is.
(Met de kerst alleen naar st maarten reisen ???!!!)
Nee hoor, ik zeg dat ze hulp gehad moet hebben. In het vorige topic heb ik ook al verscheidene keren geopperd dat ik vermoed dat opa en oma hier achter zitten. Ik insinueer dus allerminst dat pa haar geholpen heeft.quote:Op dinsdag 22 december 2009 15:53 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Indirect insinueer je dat wel.
En dat opa en oma papa niet ingelicht hadden waardoor er een internationaal opsporingsbevel nodig was? Dat zou dan wel een heel dysfunctionele familie zijnquote:Op dinsdag 22 december 2009 15:36 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Wie zegt dat ze geen snoepreisje van haar opa&oma heeft gehad?
En dat pa hier niks mee te maken had?
Ja en jij denkt dat het allemaal zonder slag of stoot is gegaan? Moeder Babs heeft zich als een mak schaap naar de slachtbank laten leiden? Aangezien jij vader Dekker op Fok! presenteert als de grootste tiran ooit dan lijkt het mij niet dat die echtscheiding zo gemakkelijk is gegaan.quote:Op dinsdag 22 december 2009 15:52 schreef Gia het volgende:
[..]
Jawel hoor, dat heeft ze al gedaan. Ze heeft de beslissing genomen om zich niet zomaar neer te leggen bij de wens van Laura en Dirk. En ze heeft de beslissing genomen om niet aan te dringen dat Laura bij haar kwam wonen, tegen diens zin. Vind dat erg grote en belangrijke beslissingen, in het belang van Laura, hierbij zichzelf wegcijferend.
Die vader wel zeker.quote:Op dinsdag 22 december 2009 15:43 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Moeder Babs neemt in ieder geval geen beslissingen in het belang van haar oudste dochter. Dat moge duidelijk zijn.
Ach liever een vader die ietwat spartaans in de opvoeding is zodat een kind al vroeg zelfstandig kan zijn dan iemand tot 18-jarige leeftijd met een poepluier om laten lopen.quote:
En dat laatste doet die moeder?quote:Op dinsdag 22 december 2009 16:07 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Ach liever een vader die ietwat spartaans in de opvoeding is zodat een kind al vroeg zelfstandig kan zijn dan iemand tot 18-jarige leeftijd met een poepluier om laten lopen.
Op de zitting van oktober, met gesloten deuren, was ze er wel. Daarbij is pa de eerste die de media opgezocht heeft. Moeder mag zich daar gerust tegen verweren.quote:Op dinsdag 22 december 2009 16:02 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
In augustus niet in de rechtszaal verschijnen maar wel een exclusief interview geven aan de Volkskrant. Je dient zaken te doen met de rechter en niet met een journalist.
Noem het maar spartaans, ik noem het een anarchist die iedere mogelijkheid om een kind te kunnen beïnvloeden zou moeten worden ontnomen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 16:07 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Ach liever een vader die ietwat spartaans in de opvoeding is zodat een kind al vroeg zelfstandig kan zijn dan iemand tot 18-jarige leeftijd met een poepluier om laten lopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |