abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75924792
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 13:32 schreef Marrije het volgende:

[..]

En het gaat mij ook te ver om dan te zeggen: we laten de boel maar de boel.

En wij weten het hele verhaal niet, de moeder van Laura wilde geen spannende verhalen naar buiten brengen, maar dat zal ze achter gesloten deuren vast wel doen. daarmee wil ik niet zeggen dat de moeder van Laura op haar blauwe ogen geloofd moet worden en de vader niet, maar er zal wel eea aangevoerd worden wat om meer onderzoek vraagt.
Ik pleit ook niet de boel de boel te laten. Alleen kritisch naar jeugdzorg kijken moet kunnen lijkt mij. Jeugdzorg tovert niet kinderen in modelkinderen.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_75924801
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 14:21 schreef voyeur het volgende:
In dit geval is er een complicerend conflict tussen de ouders. Ze hebben beiden de ouderlijke macht. In dat soort gevallen komt jeugdzorg vaak om de hoek kijken.
Prima, maar op verzoek van beide ouders, en niet door de rechter opgelegd. Met het vragen van relatieadvies heb ik natuurlijk geen enkel probleem.
  dinsdag 22 december 2009 @ 14:26:03 #23
798 voyeur
bemoeit zich
pi_75924852
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 14:16 schreef nummer_zoveel het volgende:
[url] http://www.vkblog.nl/beri(...)de_zaak_Laura_Dekker [/url]

De uitspraak van de rechter in aug 2009
Vonnis oktober

Toelichting vonnis
Here we are now, entertain us.
pi_75924861
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 14:19 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Het probleem is dat er veel ouders zijn die hun eigen mislukken via hun kinderen goed willen maken. Denk je serieus dat zonder flinke motivatie van thuis kinderen 15 uur voor een sport of muziekinstrument gaan trainen? Natuurlijk willen ze het, maar hoe komt dat?
Dat bedoel ik helemaal niet.

Er wordt geroepen dat als we Laura laten gaan, elk kind wel een lange zeilreis wil gaan maken en we het (o.a.) daarom maar beter kunnen verbieden. Laura doet dit met toestemming van haar ouders (iig van haar vader). Als ik de reacties alleen al hier op Fok! bekijk van alle bezorgde ouders en hoe belangrijk zij (die ouders) het vinden dat hun kinderen iig tot hun 18e braaf naar school gaan, kan je Laura zonder gevolgen voor de rest van schoolgaand NL laten gaan.
  dinsdag 22 december 2009 @ 14:27:22 #25
798 voyeur
bemoeit zich
pi_75924906
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 14:25 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Prima, maar op verzoek van beide ouders, en niet door de rechter opgelegd. Met het vragen van relatieadvies heb ik natuurlijk geen enkel probleem.
Maar al te vaak stemt een van de ouders niet in met de rol van jeugdzorg en dat dan meestal degene die volgens de ander het kind verwaarloost.
  dinsdag 22 december 2009 @ 14:27:35 #26
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_75924920
Kinderen zijn geen eigendom van ouders. Opvoeden is geen vrijheid, maar een plicht. En die plicht kan op meerdere manieren ingevuld worden, maar aan de wijze van invulling zitten grenzen die door de overheid keihard gehandhaafd moeten worden. Die grenzen liggen onder andere bij mishandeling, misbruik, verwaarlozing, leerplichtontduiking en overlast voor derden, maar ook het kind onvoldoende voorbereid op een lange reis sturen hoort daarbij.

Ik gun Laura haar record wel hoor, maar ze heeft helaas een pa die beter is in dromen en recalcitrant doen, dan in het daadwerkelijk goed regelen van de reis.
  dinsdag 22 december 2009 @ 14:28:04 #27
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_75924939
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 14:24 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Ik pleit ook niet de boel de boel te laten. Alleen kritisch naar jeugdzorg kijken moet kunnen lijkt mij. Jeugdzorg tovert niet kinderen in modelkinderen.
En dat heb ik ook al beaamd.
pi_75924994
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 14:27 schreef Pool het volgende:
Kinderen zijn geen eigendom van ouders. Opvoeden is geen vrijheid, maar een plicht. En die plicht kan op meerdere manieren ingevuld worden, maar aan de wijze van invulling zitten grenzen die door de overheid keihard gehandhaafd moeten worden. Die grenzen liggen onder andere bij mishandeling, misbruik, verwaarlozing, leerplichtontduiking en overlast voor derden, maar ook het kind onvoldoende voorbereid op een lange reis sturen hoort daarbij.

Ik gun Laura haar record wel hoor, maar ze heeft helaas een pa die beter is in dromen en recalcitrant doen, dan in het daadwerkelijk goed regelen van de reis.
14.gif
pi_75925020
quote:

pi_75925042
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 14:21 schreef voyeur het volgende:

[..]

In dit geval is er een complicerend conflict tussen de ouders. Ze hebben beiden de ouderlijke macht. In dat soort gevallen komt jeugdzorg vaak om de hoek kijken.
Jeugdzorg zou eens minder om de hoek moeten kijken en daar waar ze om de hoek kijken niet alleen gluren maar ook wat doen.

Maar voor de laura case: Je kan de gedachtes van iemand niet controleren. Dan is ze uit huis en hebben de ouders er juridisch niks over te zeggen. Zou jij als 14 jarige een onbekende dan ineens als gezag aanvaarden? Namens een organisatie die er een prestigezaak van maakt?

Imo ligt een deel van de schuld van hele situatie bij de ouders, een deel bij het kind en een groot deel bij jeugdzorg. Het kind mag dan 14 zijn en 'niks te willen hebben'. De maatschappij gaat daar niet over, dat zijn de ouders. Uit het hele gedoe kan ik niet ergens afleiden wat Jeugdzorg nou heeft gedaan om het kind te beschermen.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_75925062
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 14:28 schreef Marrije het volgende:

[..]

En dat heb ik ook al beaamd.
sorry, zag dat nog later.
And that is the news.''
pi_75925102
quote:
Interessant wat die psycholoog zegt die haar onderzocht heeft:
quote:
2.7 Uit het psychologisch onderzoek van Moonen komt [kind] naar voren als een meisje dat in veel opzichten functioneert als een gemiddelde 14-jarige. Zo beschikt zij over gemiddelde cognitieve capaciteiten. Er zijn geen aanwijzingen gevonden die wijzen in de richting van neurologisch en/of fysiologisch disfunctioneren. [kind] heeft wel een aantal opvallende persoonlijkheidskenmerken.
- Wat betreft de sociale ontwikkeling concludeert de psychologe dat deze redelijk adequaat verloopt, maar dat [kind] geneigd is onafhankelijk te opereren en haar eigen gang te gaan, waardoor vriendschappen een wat functioneel karakter krijgen en niet geheel op wederkerigheid (op basis van wederzijdse interesses) lijken te berusten. De Raad voorziet dat de solozeiltocht een bedreiging vormt voor haar verdere sociale ontwikkeling omdat zij lange periodes van sociaal contact verstoken zal zijn en alleen oppervlakkige en functionele contacten zal kunnen aangaan.
- Wat betreft de emotionele ontwikkeling stelt Moonen vast dat deze wordt gekenmerkt door enige mate van scheefgroei op basis van vlakheid en weinig emotionele raakbaarheid. De deskundige vermoedt dat [kind] emoties als angst of verdriet afweert. Zij is zeer rationeel ingesteld en altijd gericht op het zoeken naar praktische oplossingen. De gevoelsmatige kant is (nog) weinig geïntegreerd in haar persoonlijkheidsontwikkeling. De Raad is van mening dat wanneer [kind] haar solotocht gaat uitvoeren, de scheefgroei zal leiden tot een ontwikkelingsbedreiging omdat zij niet in de gelegenheid zal zijn om aan de ontwikkeling van haar gevoelsmatige kant toe te komen.
- Wat betreft de identiteitsontwikkeling constateert de psychologe dat deze nog gaande is. Opvallend is dat [kind] (zoals wel verwacht zou kunnen worden in deze leeftijdsfase) weinig belang hecht aan acceptatie door haar peergroup, zelfgenoegzaam is en grote tevredenheid met zichzelf laat zien. [kind] lijkt haar identiteit vooral te ontlenen aan hoe zij erin slaagt haar leven op een voor haar zo plezierig/nuttig mogelijke wijze in te vullen en het verbeteren van haar competenties, los van wat anderen (uitgezonderd haar vader) daarvan denken. De Raad maakt zich zorgen dat een tweejaar durende zeiltocht de identiteitsontwikkeling van [kind] in het gedrang zal brengen aangezien zij haar leeftijdgenoten nodig heeft om tot een gezonde ontwikkeling te komen.

2.8 Uit het voorgaande blijkt dat de Raad de door de psychologe geconstateerde kenmerken op het gebied van sociale, emotionele en identiteitsontwikkeling als zorgelijk betitelt. De Raad concludeert dat deze, wanneer [kind] op reis gaat, tot een ernstige bedreiging van haar ontwikkeling zullen leiden.

2.9 De rechtbank kan de Raad wel volgen in de vaststelling dat er redenen zijn tot zorg maar niet in de conclusie dat ten aanzien van de hiervoor genoemde gebieden sprake is van een ernstige ontwikkelingsbedreiging.
In dit verband is allereerst van belang dat de psychologe vaststelt dat de wens van [kind] om op de jonge leeftijd die zij heeft de zeilreis te maken primair een keuze van haar zelf lijkt te zijn. Hier moet wel aan toegevoegd worden dat deze wens niet los gezien kan worden van het zeilverleden van haar ouders, met de sterke identificatie met haar vader (inclusief zijn passie voor boten en zeilen) en de contacten die zij onderhoudt met andere jongeren die deze wens hebben of al hebben verwezenlijkt.

2.10 Wat betreft [kind]’s ontwikkeling lijkt de emotionele scheefgroei die Moonen heeft geconstateerd de grootste zorg te zijn. De Raad verwacht dat deze tijdens de zeiltocht zal uitgroeien tot een ernstige bedreiging. Het ligt naar het oordeel van de rechtbank voor de hand dat de sterke kanten van [kind], haar wilskracht, vastberadenheid en doorzettingsvermogen tijdens de tocht zullen worden versterkt en dat de gevoelsmatige kant minder zal worden aangesproken. Dat daardoor de ontwikkeling zo eenzijdig wordt als de Raad veronderstelt, kan echter niet uit de rapportage van Moonen worden afgeleid. Het is bovendien, zoals ook de psychologe rapporteert, de vraag of die scheefgroei waarvan nu in enige mate sprake is, kan of zal worden omgebogen als [kind] afziet van de solozeiltocht. In haar dagelijkse leven ervaart noch [kind] zelf noch haar omgeving, inclusief haar moeder, namelijk op dit punt problemen.
In haar identiteitsontwikkeling wijkt [kind] weliswaar enigszins af van wat gebruikelijk is voor kinderen in haar leeftijdsfase - zij spiegelt zich niet zozeer aan leeftijdsgenoten maar aan wat ze doet en kan bereiken - maar daaruit volgt niet dat haar eigenzinnige ontwikkelingsgang een bedreiging voor haar vormt. Zij zal minder last hebben van het feit dat zij op reis zich nauwelijks kan spiegelen aan peers, dan bij een gemiddeld kind het geval zou zijn geweest. Haar onafhankelijke opstelling leidt wellicht tot een eenzijdige ontwikkeling als zij op reis zou gaan maar ook ten aanzien hiervan geldt niet, dat deze een ernstige ontwikkelingsbedreiging in zich draagt.
De rechtbank komt ten aanzien van de geconstateerde emotionele scheefgroei en de identiteitsontwikkeling in combinatie met de sociale ontwikkeling tot de slotsom dat onvoldoende is komen vast te staan dat deze nu in de thuissituatie of op de eventuele solozeiltocht een ernstige bedreiging voor de ontwikkeling van [kind] opleveren.
pi_75925172
quote:

Dat dus, het feit dat ze zo overhoop ligt met haar ouders, en dat haar ouders het niet met elkaar eens zijn zegt meer dan genoeg over dat dit geen goede situatie is om op reis te gaan.

Daarnaast heeft ze nu zelf haar glazen in gegooit door hysterisch eventjes naar st maarten te gaan. Dat is toch compleet gestoord.

Beter gaat ze van de week gewoon even een sneeuwpop maken of een sneeuwschip in haar geval.. kan ze even tot rust komen
I'm not the man you think I am!
pi_75925276
quote:

Vult Jeugdzorg de rol wel goed in zodat er geen mishandeling of overlast voor derden is?
Imo ook niet, net als de ouders.

Ze hadden het rustig met professionele begeleiders, niet alleen van Jeugdzorg, moeten aanpakken. Een plan maken die en leren en zeilen mogelijk maakt. Met veel begeleiding, weinig media en rust voor Laura.
And that is the news.''
pi_75925395
quote:

Mee eens. En als over 3 maanden de voorbereiding wel voldoende is?
pi_75925534
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 14:23 schreef Marrije het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar Laura haar acties als ze bij haar moeder moet wonen.
Laura moet niets. In de eerdere procedure voor de rechtbank is al uitgesproken dat Laura weinig tot geen contact had met haar moeder. De rechtbank kijkt puur en alleen naar het belang van het kind.

Daarnaast is moeder Babs dermate labiel dat Laura beter af is bij haar ietwat spartaanse vader.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 22 december 2009 @ 14:44:39 #37
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_75925603
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 14:32 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

[..]

Je wil niet weten wat er in mijn dossier staat.
Ik zou een emotieloze psycho moeten zijn nu volgens de vijf!!!! psychiaters die ik heb gesproken in m'n jeugd.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_75925619
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 14:32 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

[..]

Gatverdamme, het feit dat zo'n rapport op straat ligt.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_75925638
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 14:43 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

Daarnaast is moeder Babs dermate labiel dat Laura beter af is bij haar ietwat spartaanse vader.
Wat heeft die moeder dan?
  dinsdag 22 december 2009 @ 14:46:22 #40
798 voyeur
bemoeit zich
pi_75925668
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 14:39 schreef nikk het volgende:

[..]

Mee eens. En als over 3 maanden de voorbereiding wel voldoende is?
Uit het vonnis¨Het is ook mogelijk dat de rechtbank, op verzoek van de ouders, de ondertoezichtstelling eerder opheft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')