abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75867880
Hoi!

Sinds enkele weken hebben wij een barreltje: een Fiat Uno uit 1993.

Puik dingetje, rijdt, start, en dat soort basis-dingen. Vrijdagavond heeft hij ons nog naar een kerstborrel op en neer gebracht, maar zaterdag vond hij het minder leuk:


  • verwarming ging niet aan
  • temperatuur van de motor ging BIJNA in het rood ( op tijd gezien)
  • geen lekkende onderdelen
  • voldoende olie
  • koelvloeistof leek in orde

    In etappes teruggegereden en geconcludeerd dat het de thermostaat waarschijnlijk was. Dus zouden we vandaag even de garage bellen.

    Nu ging echter mijn vriend vanochtend nog even checken of het echt geen lekke koppakking ofzo was, maar dat was 't ook niet. Dus toch nog even koelwaterreservoir checken, en ja hoor helemaal bevroren. De vorige eigenaar heeft er dus of gewoon water, of de verkeerde koelvloeistof in gegooid.

    Maargoed.. we hebben de auto echt nodig! Heeft iemand een idee hoe we dit (het beste) op kunnen lossen? !
  • Ja doei.
    pi_75867930
    ik denk eerst in een verwarmde garage neerzetten zodat alles kan ontdooien,
    dan hopen dat er niks kapot is gevroren,
    leeg halen en vullen met de juiste vloeistof
    pi_75867942
    en als je geen verwarmde garage hebt? !
    Ja doei.
    pi_75867959
    Verwarmen inderdaad, straalkacheltje tegen de radiateur?
    Sometimes the journey is the goal
    I don't care about my soul
    Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
      maandag 21 december 2009 @ 09:18:37 #5
    281941 Implo
    Ontploft niet snel
    pi_75867962
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 09:16 schreef Soohr het volgende:
    ik denk eerst in een verwarmde garage neerzetten zodat alles kan ontdooien,
    dan hopen dat er niks kapot is gevroren,
    leeg halen en vullen met de juiste vloeistof
    Precies, hopen dat je radiator niet gescheurd is.
      maandag 21 december 2009 @ 09:22:16 #6
    12821 gateway
    @ [DPC]Fokschaap
    pi_75868026
    Proberen te ontdooien, dus alles verwarmen, desnoods huur je een gaskanon en stal je de auto in een ruimte die afgesloten kan worden.

    Daarna KVS eraf laten, en vullen met het juiste

    En, zoals al vaker gezegd: hopen dat er niks kapot is gevroren!
      maandag 21 december 2009 @ 09:22:23 #7
    126003 Daniel1976
    de omnibus dubitandum
    pi_75868028
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 09:18 schreef Implo het volgende:

    Precies, hopen dat je radiator niet gescheurd is.
      † In Memoriam † maandag 21 december 2009 @ 09:22:41 #8
    220133 De_Kardinaal
    sapiens sine operibus
    pi_75868032
    Als het ontdooit is mag je van geluk spreken als je er niets aan overhoud qua restschade.
    Maar vermoedelijk is dat toch wel gebeurd
    ______________________________________
    Hier tekenen:
    .......................De_Kardinaal......................
    ______________________________________
      maandag 21 december 2009 @ 09:23:05 #9
    22930 Wolve000
    Het loopt wel los
    pi_75868038
    Dat verwarmen wordt dan lastig voorlopig.... we zitten 5 verdiepingen hoger dan de auto. En behalve dat hebben we uberhaupt geen straalkacheltje. Ken trouwens ook niet direct iemand.

    En slepen is met deze weersomstandigheden wellicht ook niet de meest veilige optie...
    NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
      maandag 21 december 2009 @ 09:24:10 #10
    251588 JuiceJuice
    What the fuck is this shit?
    pi_75868062
    Kook water en gooi dat erin. Smelt het andere ook
      † In Memoriam † maandag 21 december 2009 @ 09:25:27 #11
    220133 De_Kardinaal
    sapiens sine operibus
    pi_75868096
    Met een beetje pech is er her en der wat gescheurd en is de reparatie ervan duurder dan de dagwaarde!
    ______________________________________
    Hier tekenen:
    .......................De_Kardinaal......................
    ______________________________________
      maandag 21 december 2009 @ 09:26:09 #12
    24878 kwib
    Respondentenleverancier
    pi_75868113
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 09:17 schreef motorbloempje het volgende:
    en als je geen verwarmde garage hebt? !
    Een betaalde (gesloten) parkeergarage bij een winkelcentrum oid? (als je er heen kan komen natuurlijk )
    Professionele online enquête of vragenlijst nodig? Enquêtetools.nl . Gratis vragenlijsten maken voor studenten en scholieren!
    Respondenten nodig voor je onderzoek? RespondentenDatabase.nl . Nu 10 respondenten per onderzoek gratis.
    pi_75868117
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 09:25 schreef De_Kardinaal het volgende:
    Met een beetje pech is er her en der wat gescheurd en is de reparatie ervan duurder dan de dagwaarde!
    yup

    echt, is 't kreng motorisch in orde ! gebeurt er zoiets kou
    Ja doei.
      maandag 21 december 2009 @ 09:26:36 #14
    16454 eNaSnI
    Zie signature
    pi_75868121
    Opzoek naar een verwarmde (parkeer)garage en de vloeistof vervangen. Uiteraard kun je hem ook af laten slepen, maar dat zal wel iets meer kosten. Wellicht een föhn gebruiken?
    quote:
    BEVROREN KOELING

    Motoren van tegenwoordig hebben speciale koelvloeistof. Wie het koelsysteem in de zomer dus vult met water, kan in de winter behoorlijk in de kou komen te staan.

    TIPS
    * Controleer regelmatig het aangegeven niveau van de koelvloeistof en let op het controlelampje.
    * Koelvloeistof is tot een bepaalde temperatuur vorstbestendig. Laat dit voor het invallen van de vorst controleren.
    * Als de verwarming niet warm wil worden, is dat een teken dat er te weinig koelvloeistof in de koeling zit!
    * Koelvloeistof moet om de twee à drie jaar worden ververst. Er zit namelijk een middel in dat het roesten van het koelsysteem voorkomt. In het instructieboekje vindt u welke vloeistof u moet gebruiken.
    * Sommige koelsystemen moeten bij het vullen worden ontlucht, vooral de Franse merken. Vraag dit na bij uw garage.
    <a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
    pi_75868135
    we hebben ANWB woonplaatsservice.. dus die kunnen we inschakelen als we een garage kunnen vinden die er naar wil kijken..
    Ja doei.
      maandag 21 december 2009 @ 09:35:45 #16
    12821 gateway
    @ [DPC]Fokschaap
    pi_75868323
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 09:27 schreef motorbloempje het volgende:
    we hebben ANWB woonplaatsservice.. dus die kunnen we inschakelen als we een garage kunnen vinden die er naar wil kijken..
    dus: anwb bellen, af laten slepen, en ontdooien maar
    pi_75868382
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 09:35 schreef gateway het volgende:

    [..]

    dus: anwb bellen, af laten slepen, en ontdooien maar
    ja.. eerst even een garage vinden om hem naartoe te brengen. Dat doet Wolve000 nu ik zit op mn werk.. kan wel internetten, bellen valt wat meer op
    Ja doei.
      maandag 21 december 2009 @ 09:52:34 #18
    29444 RemcoDelft
    4 8 15 16 23 42
    pi_75868760
    Neem een grote gieter warm water en giet dat er overheen?
    censuur :O
    pi_75868778
    zodat dat ook meteen weer aanvriest?
    Ja doei.
      maandag 21 december 2009 @ 09:54:12 #20
    12821 gateway
    @ [DPC]Fokschaap
    pi_75868807
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 09:52 schreef RemcoDelft het volgende:
    Neem een grote gieter warm water en giet dat er overheen?
    als het echt goed bevroren is red je het daar niet mee.......
      maandag 21 december 2009 @ 09:57:54 #21
    16454 eNaSnI
    Zie signature
    pi_75868933
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 09:53 schreef motorbloempje het volgende:
    zodat dat ook meteen weer aanvriest?
    Wellicht de waterkoker gebruiken?
    <a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
    pi_75868975
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 09:24 schreef JuiceJuice het volgende:
    Kook water en gooi dat erin. Smelt het andere ook
    dat was ook het eerste waar ik aan dacht, warm water erin, daarna als het ontdooit is eruit halen op de een of andere manier en dan vullen met koelvloeistof
    pi_75868980
    echt.. huuuuuuuuuu ben/was zo blij met ons barreltje.. en met de motor is nu gewoon geen doen.. als het alleen maar koud was geweest, soit.. met wat vaker stoppen kom je er dan ook wel.. maar met deze gladheid is 't gewoon onverantwoord te gaan rijden dus nu kunnen we of niet naar mijn familie in Den Haag/Rijswijk 1e kersdag, of we moeten met de trein en mega-vroeg weer weg + risico op vast komen te zitten daar...
    Ja doei.
    pi_75868994
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 09:59 schreef babipangang het volgende:

    [..]

    dat was ook het eerste waar ik aan dacht, warm water erin, daarna als het ontdooit is eruit halen op de een of andere manier en dan vullen met koelvloeistof
    maar dan is het nog steeds afwachten of de radiator niet naar de tering is
    Ja doei.
    pi_75869024
    kunje anders niet dat koelvloeistofreservoir eraf schroeven en rustig schoonmaken, maat natuurlijk zullen de leidingen dan ook wel allemaal verstopt zitten
    pi_75869053
    ik heb geen idee hoeveel er dan nog in de leidingen zit, als we dat ding al zonder problemen loskrijgen OMDAT er natuurlijk ook nog bevroren spul in de leidingen zit...

    denk niet dat dat de veiligste optie is (zonder iets stuk te maken dus) indien de boel verder niet verneukt is.
    Ja doei.
      Vis een optie? maandag 21 december 2009 @ 10:05:09 #27
    70532 loveli
    N
    pi_75869149
    Verlengsnoer en fohn lijkt me een goede optie. Als je je radiateur als eerste verwarmt kom je er snel genoeg achter of 'ie lek is.
    crap in = crap out
    pi_75869286
    probleem is dat we dus 5 hoog wonen en er in de hallen van de flat geen stopcontacten zijn....
    Ja doei.
    pi_75869330
    heb je geen campinggazbrandertje dat je er een beetje strategisch bij kan houden? Of een oud pannetje vullen met wat brandgel.
    pi_75869343
    Wolve heeft een garage gevonden waar ze tijd hebben om er naar te kijken. Dus belt nu de ANWB of ze hem daarheen kunnen slepen...
    Ja doei.
      maandag 21 december 2009 @ 10:13:00 #31
    110163 koffiekoekje
    Mag ook bij de thee...
    pi_75869375
    Organiseer een vervroegd kerstvuur en zet je auto er dicht bij
      maandag 21 december 2009 @ 10:13:40 #32
    12821 gateway
    @ [DPC]Fokschaap
    pi_75869394
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 10:12 schreef motorbloempje het volgende:
    Wolve heeft een garage gevonden waar ze tijd hebben om er naar te kijken. Dus belt nu de ANWB of ze hem daarheen kunnen slepen...
    je hebt er toch ook mee naar huis gereden? wrom nu dan niet naar de garage? (ok, goed zal het wel niet zijn.....)
    pi_75869431
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 10:13 schreef gateway het volgende:

    [..]

    je hebt er toch ook mee naar huis gereden? wrom nu dan niet naar de garage? (ok, goed zal het wel niet zijn.....)
    ja.. stel dat we geluk hebben, STEL dat... dan willen we het risico niet lopen dat we hem met dat kleine ritje nog de vernieling in helpen
    Ja doei.
      maandag 21 december 2009 @ 10:27:17 #34
    12821 gateway
    @ [DPC]Fokschaap
    pi_75869868
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 10:14 schreef motorbloempje het volgende:

    [..]

    ja.. stel dat we geluk hebben, STEL dat... dan willen we het risico niet lopen dat we hem met dat kleine ritje nog de vernieling in helpen
    nee inderdaad, en je hebt toch die woonplaatsservice..... Hopen dat het snel ontdooit!
      Vis een optie? maandag 21 december 2009 @ 10:29:32 #35
    70532 loveli
    N
    pi_75869953
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 10:11 schreef noutie het volgende:
    heb je geen campinggazbrandertje dat je er een beetje strategisch bij kan houden? Of een oud pannetje vullen met wat brandgel.
    Geen open vuur bij iets met olie, benzine en een hoop kunststof! Dat is al bij meer auto's fout gegaan.
    crap in = crap out
    pi_75869983
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 10:29 schreef loveli het volgende:

    [..]

    Geen open vuur bij iets met olie, benzine en een hoop kunststof! Dat is al bij meer auto's fout gegaan.
    dat dus.. dat risico
    Ja doei.
      maandag 21 december 2009 @ 10:31:51 #37
    12821 gateway
    @ [DPC]Fokschaap
    pi_75870031
    ik had met de kapotte gloeibougies gewoon een straalkacheltje (zoeen met ventilator) onder de motorkap liggen, op het deel waar de gloeibougies zitten gericht
      maandag 21 december 2009 @ 10:34:43 #38
    281941 Implo
    Ontploft niet snel
    pi_75870105
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 10:31 schreef gateway het volgende:
    ik had met de kapotte gloeibougies gewoon een straalkacheltje (zoeen met ventilator) onder de motorkap liggen, op het deel waar de gloeibougies zitten gericht
    En wat heeft dat met TS haar probleem te maken?
    pi_75870143
    alleen het feit dat hij dus altijd een straalkacheltje bij zich had, wat wellicht onze 'koel'vloeistof zou kunnen ontdooien
    Ja doei.
      maandag 21 december 2009 @ 10:42:55 #40
    12821 gateway
    @ [DPC]Fokschaap
    pi_75870349
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 10:35 schreef motorbloempje het volgende:
    alleen het feit dat hij dus altijd een straalkacheltje bij zich had, wat wellicht onze 'koel'vloeistof zou kunnen ontdooien
    nee, auto stond bij huis en daar was ook de kachel, maar bedoelde ermee dat met een straalkacheltje die boel niet zomaar brandt hoor met open vuur waarschijnlijk wel......
      Moderator maandag 21 december 2009 @ 10:44:43 #41
    27682 crew  Bosbeetle
    terminaal verdwaald
    pi_75870399
    haha hoezo verkeerde koelvloeistof? Als de winter begint doe je er toch gewoon anti-vries bij in.
    En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
    My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
    Water: ijskoud de hardste - Gehenna
      maandag 21 december 2009 @ 10:47:23 #42
    22930 Wolve000
    Het loopt wel los
    pi_75870483
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 10:44 schreef Bosbeetle het volgende:
    haha hoezo verkeerde koelvloeistof? Als de winter begint doe je er toch gewoon anti-vries bij in.
    Een beetje koelvloeistof is al "anti-vries"...

    Er zit blijkbaar een deel water in het systeem waardoor het vriespunt te ver omhoog is gekomen....
    NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
    pi_75870500
    hihihilarisch.

    we hebben de auto net 2 weken. En ja, we hadden het zelf ook moeten nagaan, maar aangezien we er zelf wel anti-vriesspul (de goede koelvoeistof) in zouden gooien en goed van vertrouwen waren, niet aan gedacht dat iemand het niet zou doen
    Ja doei.
    pi_75870548
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 10:44 schreef Bosbeetle het volgende:
    haha hoezo verkeerde koelvloeistof? Als de winter begint doe je er toch gewoon anti-vries bij in.

    koelvloeistof, geen ruitenwisservloeistof. Slimmerd

    MoBlo, idd gewoon bij een garage binnen laten zetten zodat het kan ontdooien. Zie je vanzelf of het ergens gesprongen is door het bevriezen. Anders snel goede koelvloeistof erin en rijden
    pi_75870623
    bidden jullie mee dat het de boel niet heeft stukgevroren? echt.. dat zou nu niet mooi uit komen, financieel !

    we kunnen het wel betalen maar willen is een tweede
    Ja doei.
      Moderator maandag 21 december 2009 @ 10:55:29 #46
    27682 crew  Bosbeetle
    terminaal verdwaald
    pi_75870747
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 10:49 schreef Den_Haag het volgende:

    [..]


    koelvloeistof, geen ruitenwisservloeistof. Slimmerd

    MoBlo, idd gewoon bij een garage binnen laten zetten zodat het kan ontdooien. Zie je vanzelf of het ergens gesprongen is door het bevriezen. Anders snel goede koelvloeistof erin en rijden
    Nouja koelvloeistof hoeft niet altijd anti-vries te zijn. Maar je hebt wel gelijk ik was in de war met ruitenwisservloeistof
    En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
    My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
    Water: ijskoud de hardste - Gehenna
      Vis een optie? maandag 21 december 2009 @ 10:55:54 #47
    70532 loveli
    N
    pi_75870759
    Of motor laten draaien waardoor het warm wordt onder de motorkap
    crap in = crap out
    pi_75870766
    de ruitenwisservloeistof die we hadden gehaald was overigens wel antivries
    Ja doei.
      Moderator maandag 21 december 2009 @ 10:56:09 #49
    27682 crew  Bosbeetle
    terminaal verdwaald
    pi_75870772
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 10:51 schreef motorbloempje het volgende:
    bidden jullie mee dat het de boel niet heeft stukgevroren? echt.. dat zou nu niet mooi uit komen, financieel !

    we kunnen het wel betalen maar willen is een tweede
    Dat vind ik altijd het verneukeratieve aan een auto je bent altijd meer kwijt dan je denkt.
    En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
    My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
    Water: ijskoud de hardste - Gehenna
    pi_75871021
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 10:51 schreef motorbloempje het volgende:
    bidden jullie mee dat het de boel niet heeft stukgevroren? echt.. dat zou nu niet mooi uit komen, financieel !

    we kunnen het wel betalen maar willen is een tweede
    Radiator en slangen kun je wel op de sloop halen voor weinig. Niet zo moeilijk uit te wisselen.
      maandag 21 december 2009 @ 11:53:22 #51
    157922 fathank
    Wie baas is bakt koekjes.
    pi_75872953
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 09:24 schreef JuiceJuice het volgende:
    Kook water en gooi dat erin. Smelt het andere ook
    Ja kokend water in een bevroren reservoir lijkt me een heel goed plan
    Behulpzaam als een waterkraan.
    Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
    als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
      maandag 21 december 2009 @ 12:16:32 #52
    4921 blup
    Shoarma Sin Farma
    pi_75873948
    Het enige wat ik kan verzinnen is resevoir los, laat die thuis ontdooien, slangen los, motor laten draaien en alles eruit laten lopen.. (en hopen dat je optijd klaar bent voordat hij te heet word)
    pi_75873998
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 11:53 schreef fathank het volgende:

    [..]

    Ja kokend water in een bevroren reservoir lijkt me een heel goed plan
    *PANG*

    Ja doei.
    pi_75874023
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 12:16 schreef blup het volgende:
    Het enige wat ik kan verzinnen is resevoir los, laat die thuis ontdooien, slangen los, motor laten draaien en alles eruit laten lopen.. (en hopen dat je optijd klaar bent voordat hij te heet word)
    probleem is dat de vloeistof ook door de leidingen loopt en je dus niet zomaar het reservoir kunt ontkoppelen aangezien dat allemaal 'vast' zit doordat de vloeistof is bevroren..
    Ja doei.
    pi_75874058
    tvp voor de uitkomst.
      Vis een optie? maandag 21 december 2009 @ 12:34:54 #56
    70532 loveli
    N
    pi_75874705
    Grootste vraag lijkt me of je waterpomp gesloopt is.
    crap in = crap out
      Vis een optie? maandag 21 december 2009 @ 12:38:46 #57
    70532 loveli
    N
    pi_75874860
    Natte handdoek in de magnetron, in een plastic zak en op de bevroren zut leggen, vooral op waterpomp. Paar keer herhalen. Motor stationair laten lopen, dan warmt het ook op. Duurt wel even voor 'ie oververhit raakt, waarschijnlijk ontdooit er eerst wel wat. Zodra het erop lijkt dat je er vloeistof bij kunt mikken, anti-vries erin, liefst kamertemperatuur of warmer (vooraf thuis bij de kachel zetten).

    Of je doet er zodra het kan lauw water bij, uiteindelijk moet alles toch vervangen worden, dus dat water tap je weer af voordat je 'em weer koud laat worden.

    Als tussentijds vloeistof ziet ontsnappen weet je dat er een lek is. Als het een klein lek is, koop je voor een tientje een blikje Bar's Leaks en daar rijd je vrolijk 3 jaar mee door. Groot lek, naar de sloop voor een radiator.

    O ja, op het Uno-forum weten ze vast wel waar de waterpomp zit en meer nuttige info.
    crap in = crap out
    pi_75876526
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 12:34 schreef loveli het volgende:
    Grootste vraag lijkt me of je waterpomp gesloopt is.
    Ok, ANWB is geweest en heeft auto naar garage gebracht.
    Meneer heeft er nog wel naar gekeken en hij concludeerde dat de waterpomp iig nog in orde was

    We krijgen vandaag of morgen wat te horen
    Ja doei.
      maandag 21 december 2009 @ 14:12:02 #59
    4921 blup
    Shoarma Sin Farma
    pi_75878540
    Dat is altijd 't zure van net een nieuwe bak hebben, je hebt geen idee wat er allemaal mee gebeurt is...
      maandag 21 december 2009 @ 15:13:04 #60
    16454 eNaSnI
    Zie signature
    pi_75881225
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 13:22 schreef motorbloempje het volgende:

    [..]

    Ok, ANWB is geweest en heeft auto naar garage gebracht.
    Meneer heeft er nog wel naar gekeken en hij concludeerde dat de waterpomp iig nog in orde was

    We krijgen vandaag of morgen wat te horen
    Pfew dat scheelt weer! Nu maar hopen dat er verder niets ernstigs aan de hand is. Een geknapt slangetje is nog wel op te hoesten. Waarschijnlijk is het arbeidsloon van de monteur meer als je reparatiekosten!
    <a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
    pi_75881268
    idd.. maargoed.. dit was natuurlijk allemaal ' op het eerste gezicht '

    *duimt nog even door*
    Ja doei.
      maandag 21 december 2009 @ 15:57:06 #62
    281941 Implo
    Ontploft niet snel
    pi_75883197
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 14:12 schreef blup het volgende:
    Dat is altijd 't zure van net een nieuwe bak hebben, je hebt geen idee wat er allemaal mee gebeurt is...
    Precies, dat is ook de reden waarom ik bij een nieuwe bak direct kvs vervang en controleer hoe zwart de olie is. Meestal is die ook aan vervanging toe als de auto van iemand is geweest die water bij kvs gooit..
    pi_75883252
    mocht er ooit weer een nieuwe auto komen, dan is dit idd de grootste les die we hieruit geleerd hebben

    heb een motor met een luchtgekoelde motor dus was het zelf even helemaal vergeten maargoed..
    Ja doei.
      maandag 21 december 2009 @ 19:38:32 #64
    12821 gateway
    @ [DPC]Fokschaap
    pi_75893451
    nope gok dat het dus morgen wordt. Hoop dat ze hem wel al binnen hebben gezet zodat de boel kan ontdooien.

    De meneer van de garage had al wel gezegd dat de radiator wrsch naar de tering is !
    Ja doei.
    pi_75893523
    Het beste manier antivries in doen. Geen warm of kokend water gebruiken dat bevriest sneller dan koud water.
    pi_75894185
    anti-vries in je KOELVLOEISTOF reservoir? Het gaat niet over ruitenwisservloeistof he
    Ja doei.
      maandag 21 december 2009 @ 20:17:05 #68
    12821 gateway
    @ [DPC]Fokschaap
    pi_75894204
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 20:01 schreef motorbloempje het volgende:
    nope gok dat het dus morgen wordt. Hoop dat ze hem wel al binnen hebben gezet zodat de boel kan ontdooien.

    De meneer van de garage had al wel gezegd dat de radiator wrsch naar de tering is !
    als ze slim zijn doen ze dat inderdaad... anders kunnen ze morgen nog niks beginnen omdat alles bevroren is
    pi_75894356
    Mocht die rad kapot zijn... Ze zijn vast voor minder dan 50 euro 2ehands te vinden. Vervangen kan je zelf
    pi_75894376
    ook nog vóór donderdag?
    Ja doei.
      maandag 21 december 2009 @ 20:24:58 #71
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_75894606
    Ramptoerist-tvp!
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
    pi_75894615
    !
    Ja doei.
    pi_75894835
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 20:20 schreef motorbloempje het volgende:
    ook nog vóór donderdag?

    Alles kan Is het een gek idee als ik zeg, laat eens alcohol in je radiateur lopen? En dan bedoel ik puur Als dan de boel vloeibaar is alles eruit, hervullen en kijken of hij lekt.

    Lekt hij een beetje, dan ga je met wat flessen extra op reis, lekt hij erg dan vervang je em

    Deze is een beetje ver weg alleen
    pi_75894926
    inlezen pop
    hij staat nu bij de garage, en als de radiator kapot is ga ik met deze kou niet zó rijden.. eerst maar 's kijken wat ze morgen zeggen als ze open zijn en het ding ontdooid is
    Ja doei.
    pi_75895052
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 20:31 schreef motorbloempje het volgende:
    inlezen pop
    hij staat nu bij de garage, en als de radiator kapot is ga ik met deze kou niet zó rijden.. eerst maar 's kijken wat ze morgen zeggen als ze open zijn en het ding ontdooid is
    Mja ben traag van begrip Je laat em als ie kapot is door hun fixxen? Met een beetje geluk is hij nog heel...
    pi_75895134
    we kijken even wat 't gaat kosten.. eerst de diagnose maar even afwachten, dan beslissen we daarna wat we gaan doen
    Ja doei.
      maandag 21 december 2009 @ 20:35:37 #77
    281941 Implo
    Ontploft niet snel
    pi_75895162
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 20:16 schreef motorbloempje het volgende:
    anti-vries in je KOELVLOEISTOF reservoir? Het gaat niet over ruitenwisservloeistof he
    'Anti-vries' is dus de alcohol die zorgt dat je vloeistof niet gaat bevriezen tot een bepaald punt.

    http://nl.wikipedia.org/wiki/Etheenglycol
      maandag 21 december 2009 @ 20:43:33 #78
    88754 Sounddragon
    Dragon of sound.
    pi_75895551
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 20:24 schreef Barcaconia het volgende:
    Ramptoerist-tvp!
    2
    De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
      maandag 21 december 2009 @ 20:46:17 #79
    52191 DABAMaster
    Powered by /me
    pi_75895702
    hey moblo, toch ook maar aan de enduro?
    pi_75899245
    CP, anders wissel jij toch ff de radiator voor ze?
    pi_75899475
    Ik ben woensdag wel vrij... maar moet nog een aantal andere dingen regelen, zal denk ik niet genoeg tijd hebben. Is ook een beetje kort dag
    pi_75900184
    Niet zeuren, beetje doorklussen!
    pi_75900247
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 20:01 schreef motorbloempje het volgende:
    nope gok dat het dus morgen wordt. Hoop dat ze hem wel al binnen hebben gezet zodat de boel kan ontdooien.

    De meneer van de garage had al wel gezegd dat de radiator wrsch naar de tering is !
    Ben bang dat er ook wat vriespluggen uit zijn geknald of dat het blok is kapot gevroren.

    Wel zuur met je nieuwe auto. Als je een beetje handig bent, doe je die reparaties zelf, want het loont zich niet meer door de dagwaarde van de auto.
    pi_75900259
    Laat moblo maar eerst eens kijken wat ze doet en of ze uberhaupt zou willen dat ik aan die auto kom
    pi_75900485
    Radiator is nog wel te doen, ik moet een uitlaat vervangen met dit weer

    En ik heb natuurlijk geen garage...
    pi_75900590
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 22:04 schreef Repeat het volgende:
    Radiator is nog wel te doen, ik moet een uitlaat vervangen met dit weer

    En ik heb natuurlijk geen garage...
    Doe het zelf garage?
      maandag 21 december 2009 @ 22:06:30 #87
    157922 fathank
    Wie baas is bakt koekjes.
    pi_75900630
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 22:04 schreef Repeat het volgende:
    Radiator is nog wel te doen, ik moet een uitlaat vervangen met dit weer

    En ik heb natuurlijk geen garage...
    Lekker op je rug onder de auto op de oprit
    Behulpzaam als een waterkraan.
    Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
    als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
    pi_75901428
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 22:06 schreef KonnieKipke het volgende:

    [..]

    Doe het zelf garage?
    Mjah dan ben ik gelijjk mn voordeel kwijt. Neem niet aan dat montage zo duur is bij de uitlatenboer.
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 22:06 schreef fathank het volgende:

    [..]

    Lekker op je rug onder de auto op de oprit
    Dat dus
    pi_75901765
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 22:20 schreef Repeat het volgende:

    [..]

    Mjah dan ben ik gelijjk mn voordeel kwijt. Neem niet aan dat montage zo duur is bij de uitlatenboer.
    [..]

    Dat dus
    Kwikfit vraagt 120 euro voor montage. Ik ga van de week de tussenpijp vervangen van mijn ford courier. Via winparts 73 euro incl BTW, bij kwikfit 198 euro
    pi_75903420
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 22:04 schreef Repeat het volgende:
    Radiator is nog wel te doen, ik moet een uitlaat vervangen met dit weer

    En ik heb natuurlijk geen garage...
    sterkte ook leuke uitgave
    Ja doei.
      † In Memoriam † maandag 21 december 2009 @ 23:27:40 #91
    25682 2cv
    Niet subtiel
    pi_75904951
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 20:43 schreef Sounddragon het volgende:

    [..]

    2
    3

    Ik vraag me af wat voor koelvloeistof er in mijn motor zit
    Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
    Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
    https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
      maandag 21 december 2009 @ 23:42:52 #92
    88754 Sounddragon
    Dragon of sound.
    pi_75905734
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 22:06 schreef fathank het volgende:

    [..]

    Lekker op je rug onder de auto op de oprit
    So ??? FF sneeuw ruimen, auto op bokken zetten, deken met een stukkie zeil erop (of nog beter een rolbedje), en het is prima te doen minuutje laten draaien voor je begint, dat scheelt je een half uur kouwe fikken
    Ik hoop alleen niet dat het een overschuif deel is.. want dat kan wel eens wat langer duren, maar een stukkie met 2 flenzen moet toch wel te doen zijn in een uurtje of 2..
    De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
      maandag 21 december 2009 @ 23:44:28 #93
    88754 Sounddragon
    Dragon of sound.
    pi_75905804
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 23:27 schreef 2cv het volgende:

    [..]

    3

    Ik vraag me af wat voor koelvloeistof er in mijn motor zit
    Bij de garage hebben ze daar een metertje voor, die kunnen je binnen 3 tellen vertellen tot hoe koud je kunt..
    En anders vervang je het toch gewoon ?? moet toch af en toe
    De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
      † In Memoriam † maandag 21 december 2009 @ 23:47:33 #94
    25682 2cv
    Niet subtiel
    pi_75905964
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 23:44 schreef Sounddragon het volgende:

    [..]

    Bij de garage hebben ze daar een metertje voor, die kunnen je binnen 3 tellen vertellen tot hoe koud je kunt..
    En anders vervang je het toch gewoon ?? moet toch af en toe
    Ik ben al dagen met dat kreng van mij bezig en moet minimaal nog een dagje. Overigens is een dag niet 8 uren
    Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
    Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
    https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
      maandag 21 december 2009 @ 23:51:54 #95
    88754 Sounddragon
    Dragon of sound.
    pi_75906165
    Half uurtje werk joh.. doe je FF tussendoor.. slang los, leeg laten lopen, slang vast, nieuw bloed erin en warm laten draaien.

    Als je het typt gaat het altijd best snel
    De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
      dinsdag 22 december 2009 @ 10:33:20 #96
    12821 gateway
    @ [DPC]Fokschaap
    pi_75915805
    wie weet! wie weet!
    Ja doei.
      dinsdag 22 december 2009 @ 10:57:21 #98
    12821 gateway
    @ [DPC]Fokschaap
    pi_75916561
    Dat is vaak niet echt goed nieuws.
      Vis een optie? dinsdag 22 december 2009 @ 11:25:54 #100
    70532 loveli
    N
    pi_75917533
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 23:27 schreef 2cv het volgende:

    [..]

    3

    Ik vraag me af wat voor koelvloeistof er in mijn motor zit
    Motorfiets-motor of in je 2cv motor? Eendjes zijn toch luchtgekoeld?
    crap in = crap out
      Vis een optie? dinsdag 22 december 2009 @ 11:26:47 #101
    70532 loveli
    N
    pi_75917576
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 11:01 schreef OxygeneFRL het volgende:
    Dat is vaak niet echt goed nieuws.
    Veel auto's krijgen problemen met dit weer, denk dat de garage wel aardig wat te doen heeft.
    crap in = crap out
    pi_75917593
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 09:17 schreef motorbloempje het volgende:
    en als je geen verwarmde garage hebt? !
    Naar een parkeergarage of iets dergelijks?

    Wel een onder de grond bij voorkeur zodat het lekker warm is.
    pi_75917684
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 11:01 schreef OxygeneFRL het volgende:
    Dat is vaak niet echt goed nieuws.
    ze zouden er 'vandaag of morgen' naar kijken en ze doen niets voordat wij goedkeuring hebben gegeven dus ik denk dat ze er nog niet eens naar gekeken hebben
    Ja doei.
    pi_75917703
    Oooh ok sorry.
    pi_75917836
    tvp!
    pi_75917869
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 11:30 schreef OxygeneFRL het volgende:
    Oooh ok sorry.
    Hoef je geen sorry voor te zeggen hoor Ik ga ook maar van het slechtste uit:

    A) je hebt gelijk, en dat is leuk! Want gelijk hebben is altijd tof
    B) het valt mee, en dat is nog leuker
    Ja doei.
    pi_75920640
    Wie weet heb je geluk
    pi_75924109
    nou.. hij heeft niets beloofd, we horen dus vandaag niets meer en de kans is nihil dat we hem voor de kerst terug hebben.

    fijn.

    Ja doei.
    pi_75925549
    We trekken de opdracht in en halen de auto morgen op om er zelf naar te kijken.. dan liever zelf kijken dan dat we zitten te wachten tot na kerst er eindelijk uitsluitsel is of er iets kapot is.

    Echt het enige wat ze hoeven te doen is binnen zetten, laten ontdooien en kijken of er iets kapot is, denk ik dan ze hoeven het nog niet te maken!
    Ja doei.
    pi_75926159
    Tsja sommige garages...
    pi_75926195
    ff dat ding in een hoekzetten 'snachts is weer te moeilijk?
    baggergarage
    pi_75926224
    we gaan vanavond even op ons gemakje dit topic doorlezen en de opties die we hebben op een rijtje zetten...
    Ja doei.
    pi_75928463
    Het is in elk geval te hopen dat de metalen delen niet gescheurd zijn door het uitzetten van het ijs.
    Dat kan dus ook in het motorblok gebeurd zijn.

    Rubber slangen zetten wel uit, dus misschien dat deze de klap hebben opgevangen.

    Dus ergens een garage vinden die warm is alle vloeistof eruit laten lopen en vullen met koelvloeistof en hopen op het beste
    pi_75932602
    je hebt ook antivries die bruikbaar is als koelvloeistof en verdund mag worden met water.
    kun je het nu niet andersom doen door gewoon antivries in het tankje te gooien en dan maar eens kijken of het ijs misschien wil oplossen
    Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
      dinsdag 22 december 2009 @ 19:51:54 #116
    16454 eNaSnI
    Zie signature
    pi_75937372
    quote:
    Straalkachel is niet handig, dus!

    Wellicht eentje met iets minder vermogen gebruiken en erbij blijven?
    <a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
      dinsdag 22 december 2009 @ 23:41:41 #117
    12821 gateway
    @ [DPC]Fokschaap
    pi_75949531
    auto gewoon binnen zetten ergens, en laten ontdooien. Eventueel iets forceren door de ruimte te verwarmen met een heater of gaskanon. evt slangen loskoppelen zodat het water er ook uitkan, dan leidingen doorsoelen (komt er water uit op het laagste punt weet je ook dat alle ijs weg is ) en dan alles weer dicht, en dan water erin en op druk (laten) brengen bij een garage. kan je zo zien of er wat lek is..... niks lek? water eraf en KVS erop Wel lek? repareren!
      dinsdag 22 december 2009 @ 23:50:32 #118
    88754 Sounddragon
    Dragon of sound.
    pi_75949955
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 23:41 schreef gateway het volgende:
    auto gewoon binnen zetten ergens, en laten ontdooien. Eventueel iets forceren door de ruimte te verwarmen met een heater of gaskanon. evt slangen loskoppelen zodat het water er ook uitkan, dan leidingen doorsoelen (komt er water uit op het laagste punt weet je ook dat alle ijs weg is ) en dan alles weer dicht, en dan water erin en op druk (laten) brengen bij een garage. kan je zo zien of er wat lek is..... niks lek? water eraf en KVS erop Wel lek? repareren!
    ...
    De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
      woensdag 23 december 2009 @ 00:03:32 #119
    17568 GizartFRL
    Ik ben jarig!
    pi_75950502
    Kennis van me had vorig jaar kerst de slangen bevroren.
    auto neergezet bij huis, gewacht op beter weer en water af laten lopen.
    Kan helpen om met een elektrische deken om de leidingen te leggen. of voorzichtig met een verfbrander.

    daarna koelsysteem weer vullen met koelvloeistof.

    Als je geluk hebt is het heel gebleven, als je pech hebt merk je het wel aan het koelvloeistof verbruik of lekkages.

    niet regio FRL toevallig he?
    "Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
    pi_75951186
    google is your friend
      woensdag 23 december 2009 @ 00:25:39 #121
    88754 Sounddragon
    Dragon of sound.
    pi_75951544
    quote:
    Get in line
    De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
    pi_75951914
    (ik heb het topic doorgelezen maar..)

    zou je in dit geval een motor niet gewoon een uurtje stationair kunnen laten lopen? Zoveel hitte komt daar toch echt niet bij vrij lijkt me. Het klote bij bevroren koelwater is meestal het feit dat ijs een lagere dichtheid heeft ten opzichte van water, oftewel het zet uit. Motorblokken hebben vaak van die metalen rondjes (weet specifieke naam niet) die dan naar buiten gaan of eruit vallen.

    In elk geval is een autogarage natuurlijk wel de veiligste optie, ook al word je 9 van de 10 keer opgelicht.
      woensdag 23 december 2009 @ 08:31:07 #123
    281941 Implo
    Ontploft niet snel
    pi_75957488
    Motor starten met een vastgevroren waterpomp lijkt mij niet zo slim
    pi_75957513
    quote:
    Op woensdag 23 december 2009 08:31 schreef Implo het volgende:
    Motor starten met een vastgevroren waterpomp lijkt mij niet zo slim
    dat dus
    Ja doei.
      woensdag 23 december 2009 @ 09:14:05 #125
    29444 RemcoDelft
    4 8 15 16 23 42
    pi_75958111
    Het dooit toch gewoon overdag?
    censuur :O
    pi_75958336
    het is hier maar net boven nul.. en als het echt een bonk ijs is, ontdooit dat niet 1,2,3 maar, we gaan er morgen even naar kijken (moeten beide vandaag werken)
    Ja doei.
      woensdag 23 december 2009 @ 10:17:01 #127
    281941 Implo
    Ontploft niet snel
    pi_75959656
    Zit er geen aftapkraantje onderaan je radiateur?
    pi_75959673
    aftappen van bevroren water werkt doorgaans niet zo goed
    maar als de boel ontdooit is zullen we daar idd even naar kijken
    Ja doei.
      woensdag 23 december 2009 @ 10:22:11 #129
    281941 Implo
    Ontploft niet snel
    pi_75959816
    quote:
    Op woensdag 23 december 2009 10:17 schreef motorbloempje het volgende:
    aftappen van bevroren water werkt doorgaans niet zo goed
    maar als de boel ontdooit is zullen we daar idd even naar kijken
    Dat snap ik, maar een aftapkraantje werkt toch wat beter dan de slangen los gooien En bij het laatste heb je nog kans dat de slangen ineens gaan zweten/lekken bij de aansluiting.

    Ook is het wel handig om 1 of 2 keer te vullen met gewoon kraanwater, warm draaien (zodat thermostaat open gaat) en dan weer aftappen. Hiermee maak je je blok echt schoon van allerlei restanten koelvloeistof, aangezien rood en blauw/groen niet samen gaan

    Wel je interieurverwarming op vol warm zetten, anders spoelt/vult hij je kachelradiateur niet, zit je straks in de kou.
    pi_75959861
    in de kou zitten weet ik

    Qyroz heeft eens door in te stappen mijn thermostaat vermoord
    Ja doei.
      woensdag 23 december 2009 @ 10:31:59 #131
    281941 Implo
    Ontploft niet snel
    pi_75960106
    quote:
    Op woensdag 23 december 2009 10:23 schreef motorbloempje het volgende:
    in de kou zitten weet ik

    Qyroz heeft eens door in te stappen mijn thermostaat vermoord
    Fijn he.. wordt je blok nooit een keer warm.

    Bij mijn vorige auto was de kachelradiateur lek.. dus de slangen afgedopt, was toch niet nodig in de zomer. Maar in de winter heb ik maar een andere auto gekocht.. Geen doen, ramen constant vol condens
      woensdag 23 december 2009 @ 10:32:42 #132
    12821 gateway
    @ [DPC]Fokschaap
    pi_75960135
    quote:
    Op woensdag 23 december 2009 10:23 schreef motorbloempje het volgende:
    in de kou zitten weet ik

    Qyroz heeft eens door in te stappen mijn thermostaat vermoord
    hoe krijg je dat voor mekaar?
    pi_75960151
    quote:
    Op woensdag 23 december 2009 10:32 schreef gateway het volgende:

    [..]

    hoe krijg je dat voor mekaar?
    whehe, nou, thermostaat was gewoon kaduuk, maar Q. de schuld geven is ook leuk
    Ja doei.
    pi_75960169
    Vrouwen in het verkeer

    leuk topic over vrouwen in het verkeer !

    nee, gelukkig weet ik niet waar ik het over heb
    Ja doei.
      woensdag 23 december 2009 @ 10:38:31 #135
    281941 Implo
    Ontploft niet snel
    pi_75960367
    quote:
    Op woensdag 23 december 2009 10:33 schreef motorbloempje het volgende:
    Vrouwen in het verkeer

    leuk topic over vrouwen in het verkeer !

    nee, gelukkig weet ik niet waar ik het over heb
    Tja het spijt me zeer, maar de meeste ergenis in het verkeer wordt wel veroorzaakt door vrouwen.. Trap gewoon dat gas in als je niet naar links wil/kan.

    Maar we gaan wel erg offtopic
    pi_75960401
    quote:
    Op woensdag 23 december 2009 10:38 schreef Implo het volgende:

    [..]

    Tja het spijt me zeer, maar de meeste ergenis in het verkeer wordt wel veroorzaakt door vrouwen.. Trap gewoon dat gas in als je niet naar links wil/kan.

    Maar we gaan wel erg offtopic
    oh, daar ben ik het wel mee eens! Dat het gros van de vrouwen niet kan rijden maar het verkeerd aanleren van regels aan overwegend dom Nederland is ook niet slim
    Ja doei.
    pi_75966201
    quote:
    Op woensdag 23 december 2009 10:39 schreef motorbloempje het volgende:

    [..]

    oh, daar ben ik het wel mee eens! Dat het gros van de vrouwen niet kan rijden maar het verkeerd aanleren van regels aan overwegend dom Nederland is ook niet slim
    Vergeten anti-vries in je koelstof te doen is ook niet slim grapje ik hoop dat het goed komt en dat het heel vervelend is zo rond deze (toch al dure) dagen.
    google is your friend
    pi_75966970
    wij zijn A) niets vergeten, en B) koelvloeistof IS anti-vries

    antivries bij je ruitenwisservloeistof gooien is normaal... maar dat hadden we dan ook keurig gedaan.

    Wie durft er nou vanuit te gaan dat iemand WATER in het koelvloeistofreservoir gooit

    en het was nog wel een man!
    Ja doei.
    pi_75968316
    quote:
    Op woensdag 23 december 2009 13:26 schreef motorbloempje het volgende:
    wij zijn A) niets vergeten, en B) koelvloeistof IS anti-vries

    antivries bij je ruitenwisservloeistof gooien is normaal... maar dat hadden we dan ook keurig gedaan.

    Wie durft er nou vanuit te gaan dat iemand WATER in het koelvloeistofreservoir gooit

    en het was nog wel een man!
    Een man die zijn vrouwelijke kant laat zien
    pi_75968331
    zegt de man met een roze motor
    Ja doei.
    pi_75968375
    Daarom die ik ook geen water in de radiator
      woensdag 23 december 2009 @ 13:58:30 #142
    88754 Sounddragon
    Dragon of sound.
    pi_75968409
    oeff.. ben ik blij dat ik net de roze lettertjes van mijn motor heb afgepeuterd
    De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
      woensdag 23 december 2009 @ 17:49:16 #143
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_75977978
    quote:
    Op woensdag 23 december 2009 13:26 schreef motorbloempje het volgende:
    wij zijn A) niets vergeten, en B) koelvloeistof IS anti-vries

    antivries bij je ruitenwisservloeistof gooien is normaal... maar dat hadden we dan ook keurig gedaan.

    Wie durft er nou vanuit te gaan dat iemand WATER in het koelvloeistofreservoir gooit

    en het was nog wel een man!
    Met water in de radiateur is niks mis, water in de radiateur laten zitten in de winter is daarentegen wel stom
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
      woensdag 23 december 2009 @ 18:50:05 #144
    42829 Mister1977
    Furred, not shaven
    pi_75980021
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 09:13 schreef motorbloempje het volgende:
    Hoi!
    Hoi!
    quote:
    Nu ging echter mijn vriend vanochtend nog even checken of het echt geen lekke koppakking ofzo was, maar dat was 't ook niet. Dus toch nog even koelwaterreservoir checken, en ja hoor helemaal bevroren. De vorige eigenaar heeft er dus of gewoon water, of de verkeerde koelvloeistof in gegooid.
    Dit moet je niet geloven, Dat is gewoon om indruk te maken met een moeilijk moterwoord. Daar heeft hij zelf waarschijnlijk de ballen verstand van.

    Volgende keer de concentratie koelvloeistof verhogen en dus weinig of geen water bijmengen.

    Oplossing: wachten tot het dooit of straalkacheltje ervoor (wel erbij blijven).

    [ Bericht 2% gewijzigd door Mister1977 op 23-12-2009 20:22:59 ]
    "If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through" General Melchett
    Klik hier voor uw dagelijkse portie vitaminen.
    pi_75980819
    quote:
    Op woensdag 23 december 2009 18:50 schreef Mister1977 het volgende:

    [..]

    Hoi!
    [..]

    Dit moet je niet geloven, Dat is gewoon om indruk te maken met een moeilijk motorwoord. Daar heeft hij zelf waarschijnlijk de ballen verstand van.

    Volgende keer de concentratie koelvloeistof verhogen en dus weinig of geen water bijmengen.

    Oplossing: wachten tot het dooit of straalkacheltje ervoor (wel erbij blijven).
    pi_75980841
    quote:
    Op woensdag 23 december 2009 18:50 schreef Mister1977 het volgende:

    [..]

    Hoi!
    [..]

    Dit moet je niet geloven, Dat is gewoon om indruk te maken met een moeilijk motorwoord. Daar heeft hij zelf waarschijnlijk de ballen verstand van.

    Volgende keer de concentratie koelvloeistof verhogen en dus weinig of geen water bijmengen.


    Oplossing: wachten tot het dooit of straalkacheltje ervoor (wel erbij blijven).
    Voor zover ik weet is er nog steeds geen studie voor nodig om de basis van motortechniek te snappen hoor Als het zo moeilijk was dan had automonteur wel universitair geweest
      † In Memoriam † woensdag 23 december 2009 @ 19:13:36 #147
    220133 De_Kardinaal
    sapiens sine operibus
    pi_75981009
    quote:
    Op woensdag 23 december 2009 19:10 schreef Cocktailprikker het volgende:
    Als het zo moeilijk was dan had automonteur wel universitair geweest
    Mooie zin! Laat me raden, automonteur?
    ______________________________________
    Hier tekenen:
    .......................De_Kardinaal......................
    ______________________________________
      woensdag 23 december 2009 @ 20:28:11 #148
    42829 Mister1977
    Furred, not shaven
    pi_75984709
    quote:
    Op woensdag 23 december 2009 19:10 schreef Cocktailprikker het volgende:

    [..]

    Voor zover ik weet is er nog steeds geen studie voor nodig om de basis van motortechniek te snappen hoor Als het zo moeilijk was dan had automonteur wel universitair geweest
    Ja maar een koppakking lijkt me voor de gemiddelde huis/tuin en keukenklusser een beetje lastig zelf te vervangen. Je moet er hoe dan ook mee naar de garage zou ik zeggen. Ik weet er natuurlijk niets van of de vriend van motorbloempje in staat is een koppakkinglek te constateren dan wel er eentje eigenhandig te vervangen. In mijn ironie gok ik daarop van niet.
    "If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through" General Melchett
    Klik hier voor uw dagelijkse portie vitaminen.
      woensdag 23 december 2009 @ 21:39:11 #149
    281941 Implo
    Ontploft niet snel
    pi_75988374
    quote:
    Op woensdag 23 december 2009 20:28 schreef Mister1977 het volgende:

    [..]

    Ja maar een koppakking lijkt me voor de gemiddelde huis/tuin en keukenklusser een beetje lastig zelf te vervangen. Je moet er hoe dan ook mee naar de garage zou ik zeggen. Ik weet er natuurlijk niets van of de vriend van motorbloempje in staat is een koppakkinglek te constateren dan wel er eentje eigenhandig te vervangen. In mijn ironie gok ik daarop van niet.
    Koppakking is wel te doen op je eigen oprit. Bij mijn vorige bak ook moeten doen.
      woensdag 23 december 2009 @ 21:46:11 #150
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_75988722
    quote:
    Op woensdag 23 december 2009 21:39 schreef Implo het volgende:

    [..]

    Koppakking is wel te doen op je eigen oprit. Bij mijn vorige bak ook moeten doen.
    Er gaan de wildste verhalen rond over koppakkingen. Het schijnt van mond-tot-mond een hele ingreep te zijn.

    Feitelijk hoef je bij zo'n simpele motor alleen de spruitstukken er compleet af te pakken, de tandenriem los te maken en de vernieuwen en even de kop losdraaien, pakkingsresten verwijderen en opnieuw op het moment aantrekken. Alles weer opbouwen zoals je het losgehaald hebt en je bent klaar.

    Simpel, kost alleen wat tijd.
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
    pi_75989247
    quote:
    Op woensdag 23 december 2009 18:50 schreef Mister1977 het volgende:

    [..]

    Hoi!
    hoi!
    quote:
    [..]

    Dit moet je niet geloven, Dat is gewoon om indruk te maken met een moeilijk moterwoord. Daar heeft hij zelf waarschijnlijk de ballen verstand van.
    fijn dat je dat constateert van achter je pc vandaan!
    Zelfs ik weet wat een koppakking is, dus daar kan hij geen indruk meer mee maken hoor
    quote:
    Volgende keer de concentratie koelvloeistof verhogen en dus weinig of geen water bijmengen.
    lezen: we hebben de auto net 2 weken en de vorige eigenaar is niet goed met zijn koelvloeistofreservoir omgegaan waardoor wij nu met de gebakken peren zitten.
    quote:
    Oplossing: wachten tot het dooit of straalkacheltje ervoor (wel erbij blijven).
    dank! die tip hadden we ook nog niet gehad
    Ja doei.
      woensdag 23 december 2009 @ 22:05:11 #152
    22930 Wolve000
    Het loopt wel los
    pi_75989739
    quote:
    Op woensdag 23 december 2009 18:50 schreef Mister1977 het volgende:

    [..]

    Hoi!
    [..]

    Dit moet je niet geloven, Dat is gewoon om indruk te maken met een moeilijk moterwoord. Daar heeft hij zelf waarschijnlijk de ballen verstand van.

    Volgende keer de concentratie koelvloeistof verhogen en dus weinig of geen water bijmengen.

    Oplossing: wachten tot het dooit of straalkacheltje ervoor (wel erbij blijven).
    Wat betreft de lekke koppakking, ik heb vooral een mogelijk kwalijk effect gecontroleerd: witte smurrie in de olie. En daar leek geen probleem mee te zijn. Dat is het enige punt waarop ik heb gecontroleerd.

    En verder heb ik ook weinig hoeven controleren. Want toen ik zag dat er ijs zat waar koelvloeistof hoort te zitten, was het waarschijnlijk niet de koppakking... Toegegeven, misschien is die ook wel lek (je weet maar nooit), maar bevroren koelvloeistof is al een showstopper.

    En bij het vervangen gaat er geen water bij in. Dan heb je zeker weten niet te veel...

    Kortom, het onderliggende probleem is ondertussen al lang gevonden. En de oplossing is net zo simpel als het probleem is veroorzaakt. En als de koelvloeistof er weer in zit, dan zien we wel weer verder of daardoor nog meer stuk is gegaan.
    NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
      † In Memoriam † woensdag 23 december 2009 @ 22:05:18 #153
    25682 2cv
    Niet subtiel
    pi_75989743
    Als er niets knapt of breekt kan het wel, mits je de aanhaalvolgorde + het aanhaalmoment weet en een goede momentsleutel hebt. En vaak is het ook verstandig dat de kop gevlakt wordt.
    Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
    Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
    https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
      woensdag 23 december 2009 @ 22:05:33 #154
    70357 Hyperdude
    #MakeLanciaGreatAgain
    pi_75989763
    quote:
    Op woensdag 23 december 2009 18:50 schreef Mister1977 het volgende:
    ...
    Volgende keer de concentratie koelvloeistof verhogen en dus weinig of geen water bijmengen.
    ...
    Geen water bijmengen is ook niet ideaal.
    Water heeft nl. een grotere koelcapaciteit dan pure koelvloeistof.
    Met pure koelvloeistof knalt je koppakking er dus in de zomer uit ipv. in de winter.

    Problemen met koppakkingen begrijp ik ook niet. Heb hiero altijd oude bakken met 150 tot 350 K kms. op de teller, en nog nooit een koppakking hoeven vervangen.
    How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
    pi_75989962
    quote:
    Op woensdag 23 december 2009 22:05 schreef Hyperdude het volgende:

    [..]
    Problemen met koppakkingen begrijp ik ook niet. Heb hiero altijd oude bakken met 150 tot 350 K kms. op de teller, en nog nooit een koppakking hoeven vervangen.
    Het werd ons als extra tip/mogelijkheid gegeven, dus kleine moeite om naar de grote kenmerken even te kijken

    Maargoed... komende dagen gaat het weer flink dooien dus dan kunnen we hem ophalen, morgen wellicht al
    Ja doei.
      woensdag 23 december 2009 @ 22:09:51 #156
    22930 Wolve000
    Het loopt wel los
    pi_75990012
    quote:
    Op woensdag 23 december 2009 22:05 schreef Hyperdude het volgende:

    [..]

    Geen water bijmengen is ook niet ideaal.
    Water heeft nl. een grotere koelcapaciteit dan pure koelvloeistof.
    Met pure koelvloeistof knalt je koppakking er dus in de zomer uit ipv. in de winter.

    Problemen met koppakkingen begrijp ik ook niet. Heb hiero altijd oude bakken met 150 tot 350 K kms. op de teller, en nog nooit een koppakking hoeven vervangen.
    Die pipo's die met een koude motor lekker aan het gas hangen, die lopen wellicht wat sneller tegen zo'n probleem aan...

    Maar als je 'm rustig warmrijdt, dan zal er inderdaad niet zo gauw wat gebeuren. Tenzij je net de pechvogel bent met een maandagmorgenmodel...
    NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
      Vis een optie? woensdag 23 december 2009 @ 23:25:22 #157
    70532 loveli
    N
    pi_75994153
    quote:
    Op woensdag 23 december 2009 22:05 schreef Hyperdude het volgende:

    [..]

    Geen water bijmengen is ook niet ideaal.
    Water heeft nl. een grotere koelcapaciteit dan pure koelvloeistof.
    Met pure koelvloeistof knalt je koppakking er dus in de zomer uit ipv. in de winter.
    Nog beter: Geen gesloten systeem, maar een open systeem waarbij de hitte met de damp ontsnapt. Verreweg de beste manier om te koelen, mits je regelmatig je vloeistof bijvult.
    crap in = crap out
    pi_75994415
    quote:
    Op woensdag 23 december 2009 23:25 schreef loveli het volgende:

    [..]

    Nog beter: Geen gesloten systeem, maar een open systeem waarbij de hitte met de damp ontsnapt. Verreweg de beste manier om te koelen, mits je regelmatig je vloeistof bijvult.
    Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
    pi_75998273
    Ik had dit vorig jaar ook met mijn Volvo 440.
    Nadat ik de motor had gestart (choke flink open) ging ik de ruiten krabben.
    Toen ik instapte zag ik dat de temp helemaal in het rood stond.
    Ben maar met de trein naar het werk gegaan.

    Toen ik thuiskwam had de warme motor zichzelf ontdooid en kon
    ik weer rijden. Meteen maar snel de koelvloeistof vervangen.
    Motto: Eens is ook dit voorbij...
    Red een boom - eet een bever!
    pi_76045673
    Als je de uno kwijt wilt, hou ik me aanbevolen..

    Old memories
    Quote van Tjabbo:
    Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
    We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
    en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
    pi_76099138
    En ?
    R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
    pi_76099173
    we stappen zo op de fiets met een grote jerrycan koelvloeistof

    keep you posted
    Ja doei.
    pi_76102893
    Nou, operatie Uno is geslaagd!!

    Al moeten we nog wel even zeker weten dat het lage peil nu komt doordat de boel er én uit is geperst en uitzette door het vriezen.

    koelvloeistof bijgevuld, auto aangeduwd ! en een paar rondjes regeden! En hij werd WARM! als in: de auto werd van binnen warm en de temperatuur van de motor bleef op een stabiele 80 graden !

    Nu willen we voor de zekerheid komende dagen (voor het weer gaat vriezen) even het aftapkraantje vinden (dat lukte ons zo 1,2,3 niet om echt ALLE koelvloeistof te vervangen, maar vooralsnog deed hij het dus gewoon.

    Extra tips om zeker te weten zijn uiteraard welkom, maar we hebben nergens een lek kunnen ontdekken, de auto warmt goed op en nou ja, het ziet er zonnig uit, in deze koude tijden
    Ja doei.
      zondag 27 december 2009 @ 14:35:55 #164
    88754 Sounddragon
    Dragon of sound.
    pi_76103252


    Toch wel fijn dat er ook mensen zijn die wel eens 'mazzel' hebben

    Je kunt voor de secuité nogmaals de boel helemaal aftappen, en dan nog eens vullen met 100% koelvloeistof.. als je nu al boven de 50% zit, is het misschein wel al voldoende, dit kun je laten meten bij een garage, die hebben een heel simpel apparaatje waarmee ze een monster uit de radiateur nemen, en wat dan direkt aangeeft tot hoeveel vorst je beschermd bent..
    De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
      zondag 27 december 2009 @ 14:36:24 #165
    42136 Herr.Flick
    De triangeljosti!
    pi_76103273
    Je moet het je niet lastiger maken dan dat het is, onderste waterslang los maken, water eruit, slang monteren, vullen met 3 ltr antivries (zou ik doen bij zo'n oud beestje), en de rest afvullen jet water, stukkie rijden en klaar.

    Sommige merken vragen koelvloeistof ipv water/antivries, maar aangezien je systeem toch al gevuld was met water heeft vullen met koelvloeistof nu weinig meerwaarde bij zo'n oud beestje.

    Veel auto's hebben GEEN aftapkraantje oid!!

    Herr.Flick
    4844 4479 7710 3249
      zondag 27 december 2009 @ 14:37:11 #166
    70357 Hyperdude
    #MakeLanciaGreatAgain
    pi_76103310
    Je kan voor weinig zo'n koelvloeistof testertje halen.
    Kan je op aflezen wanneer de koelvloeistof bevriest.
    Paar dagen wat rondrijden en die koelvloeistof is prima verdeeld door de hele motor, verwarming en radiator/

    Voor ¤2,99 heb je deze. vast ook wel te krijgen bij de plaatselijke onderdelenboer oid.

    http://www1.conrad.nl/scripts/wgate/zcop_nl3/~flN0YXRlPTQ4NDk4NzQ4Ng==?direkt_aufriss_area=SHOP_B2C_CarMotorbike&~template=PCAT_AREA_S_browse&p_page_to_display=&catalogs_sub_id=sub2&aktiv=2&navi=oben_1
    How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
    pi_76103363
    quote:
    Op zondag 27 december 2009 14:35 schreef Sounddragon het volgende:


    Toch wel fijn dat er ook mensen zijn die wel eens 'mazzel' hebben

    Je kunt voor de secuité nogmaals de boel helemaal aftappen, en dan nog eens vullen met 100% koelvloeistof.. als je nu al boven de 50% zit, is het misschein wel al voldoende, dit kun je laten meten bij een garage, die hebben een heel simpel apparaatje waarmee ze een monster uit de radiateur nemen, en wat dan direkt aangeeft tot hoeveel vorst je beschermd bent..
    dat was idd exact wat ik tegen Wolve zei: maar dan moeten we even het aftapkraantje zien te vinden. We hadden wel het 'instructieboekje' maar die hielp ons niet verder eigenlijk

    Als we het zonder garage (en dus kosten ) kunnen redden dan gaan we dat zeker proberen. Weet iemand of je bij een Uno heel makkelijk de boel kunt aftappen? Zit dat kraantje vooraan bij de radiator aan de onderkant? Anders kijken we daar nog even naar morgen. Liever nog een jerrycan koelvloeistof van 11 euro erin dan dat we straks weer met de spreekwoordelijke gebakken peren zitten
    Ja doei.
      zondag 27 december 2009 @ 14:40:06 #168
    70357 Hyperdude
    #MakeLanciaGreatAgain
    pi_76103458
    Wat Flick zegt: onderste slang radiator losmaken, er is vaak geen kraantje (meer).
    How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
    pi_76103519
    quote:
    Op zondag 27 december 2009 14:37 schreef Hyperdude het volgende:
    Je kan voor weinig zo'n koelvloeistof testertje halen.
    Kan je op aflezen wanneer de koelvloeistof bevriest.
    Paar dagen wat rondrijden en die koelvloeistof is prima verdeeld door de hele motor, verwarming en radiator/

    Voor ¤2,99 heb je deze. vast ook wel te krijgen bij de plaatselijke onderdelenboer oid.
    [ afbeelding ]
    http://www1.conrad.nl/scripts/wgate/zcop_nl3/~flN0YXRlPTQ4NDk4NzQ4Ng==?direkt_aufriss_area=SHOP_B2C_CarMotorbike&~template=PCAT_AREA_S_browse&p_page_to_display=&catalogs_sub_id=sub2&aktiv=2&navi=oben_1
    dank! kan zeker geen kwaad om eens te bestellen
    quote:
    Op zondag 27 december 2009 14:36 schreef Herr.Flick het volgende:
    Je moet het je niet lastiger maken dan dat het is, onderste waterslang los maken, water eruit, slang monteren, vullen met 3 ltr antivries (zou ik doen bij zo'n oud beestje), en de rest afvullen jet water, stukkie rijden en klaar.

    Sommige merken vragen koelvloeistof ipv water/antivries, maar aangezien je systeem toch al gevuld was met water heeft vullen met koelvloeistof nu weinig meerwaarde bij zo'n oud beestje.

    Veel auto's hebben GEEN aftapkraantje oid!!

    Volgens de handleiding heeft hij er een maar het tekeningetje was niet compleet duidelijk

    Verder zit er inmiddels bijna 3 liter nieuwe koelvloeistof in (Halfords) dus zou je zeggen dat de concentratie hoog genoeg is om de boel niet meer te laten bevriezen. We gaan morgen willekeurig wat dingen doen met de auto om maar wat 'te rijden' en dan moet het goedkomen hopen we
    Ja doei.
      zondag 27 december 2009 @ 14:45:40 #170
    42136 Herr.Flick
    De triangeljosti!
    pi_76103697
    quote:
    Op zondag 27 december 2009 14:41 schreef motorbloempje het volgende:

    [..]

    dank! kan zeker geen kwaad om eens te bestellen
    [..]

    Volgens de handleiding heeft hij er een maar het tekeningetje was niet compleet duidelijk

    Verder zit er inmiddels bijna 3 liter nieuwe koelvloeistof in (Halfords) dus zou je zeggen dat de concentratie hoog genoeg is om de boel niet meer te laten bevriezen. We gaan morgen willekeurig wat dingen doen met de auto om maar wat 'te rijden' en dan moet het goedkomen hopen we
    Als er nu al 3 ltr koelvloeistof in zit, dan zou ik gewoon langs een willekeurige garage rijden om even je vloeistof te laten meten, kost waarschijnlijk helemaal niets en zwaar kans dat je auto nu tot zo'n -20 gr beveiligd is.

    Herr.Flick
    4844 4479 7710 3249
      zondag 27 december 2009 @ 14:47:06 #171
    88754 Sounddragon
    Dragon of sound.
    pi_76103754
    Kraantje hoort logischerwijze aan de onderkant van de radiateur te zitten, MAAR.... die zitten vaak redelijk vastgeroest/rot, en als je hem afbreekt ban je de alsnog de pineut.. de onderste slang losmaken is normaal gesproken the way to go
    De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
    pi_76104024
    idd, gewoon slang er af trekken leeg laten lopen, slang erop en bijvullen
      zondag 27 december 2009 @ 14:54:11 #173
    70357 Hyperdude
    #MakeLanciaGreatAgain
    pi_76104063
    Wel goed ontluchten als je de boel hebt losgehad.
    How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
    pi_76104071
    Precies, en haal je kvs bij de Gamma dan kost het amper iets.
    R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
      Vis een optie? zondag 27 december 2009 @ 16:42:00 #175
    70532 loveli
    N
    pi_76107832
    Koop op eBay een Haynes (klushandboek) voor een paar euro. Je bent minder dan een tientje kwijt en alles wat je wilt weten staat erin.
    crap in = crap out
      zondag 27 december 2009 @ 17:28:11 #176
    12821 gateway
    @ [DPC]Fokschaap
    pi_76109309
    mooi dat ie het weer doet nu hopen dat het geen schade heeft nagelaten
    pi_76109564
    quote:
    Op woensdag 23 december 2009 23:30 schreef densmee het volgende:

    [..]

    [ afbeelding ]
    Mooier dingen die stationairmotortjes, kan je ook nog een ei in koken
    pi_76460498
    Helaas helaas

    Ondanks dat hij zich goed leek te houden, heeft toch de waterpomp het begeven. Op een grotere rit naar Rhenen heeft hij weer gehaperd en toen we beter zijn gaan kijken toch een lekkende pomp aangetroffen

    bij gebrek aan 'handige mannetjes' en tijd om die te gaan zoeken staat hij nu bij de garage en kunnen we hem hopelijk snel ophalen
    Ja doei.
      dinsdag 5 januari 2010 @ 22:26:52 #179
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_76460697
    Ach, als het alleen de waterpomp is valt het nog mee. Die vervang je bij zulke simpele blokjes ook makkelijk.
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
    pi_76463059
    quote:
    Op dinsdag 5 januari 2010 22:23 schreef motorbloempje het volgende:
    Helaas helaas

    Ondanks dat hij zich goed leek te houden, heeft toch de waterpomp het begeven. Op een grotere rit naar Rhenen heeft hij weer gehaperd en toen we beter zijn gaan kijken toch een lekkende pomp aangetroffen

    bij gebrek aan 'handige mannetjes' en tijd om die te gaan zoeken staat hij nu bij de garage en kunnen we hem hopelijk snel ophalen
    Rhenen, da's in de buurt
    pi_76465211
    Wordt de waterpomp door de DB riem aangedreven ?
    R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
      † In Memoriam † woensdag 6 januari 2010 @ 00:23:17 #182
    25682 2cv
    Niet subtiel
    pi_76466099
    Vaak wel.
    Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
    Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
    https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
      woensdag 6 januari 2010 @ 00:47:52 #183
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_76466830
    Vaak ook niet.
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
    pi_76467169
    quote:
    Op woensdag 6 januari 2010 00:23 schreef 2cv het volgende:
    Vaak wel.
    Ja dat weet ik, maar ook bij deze ?
    R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
      † In Memoriam † woensdag 6 januari 2010 @ 01:16:25 #185
    25682 2cv
    Niet subtiel
    pi_76467497
    Geen idee.
    Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
    Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
    https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
      Vis een optie? woensdag 6 januari 2010 @ 18:33:46 #186
    70532 loveli
    N
    pi_76492668
    quote:
    Op dinsdag 5 januari 2010 23:59 schreef junkiexp het volgende:
    Wordt de waterpomp door de DB riem aangedreven ?
    Zou je dan meer schade verwachten, nee toch? De waterpomp gaat bij bevroren koelwater toch stuk omdat 'ie droogloopt?
    crap in = crap out
      † In Memoriam † woensdag 6 januari 2010 @ 20:19:35 #187
    25682 2cv
    Niet subtiel
    pi_76497745
    Als de schoepen van de waterpomp door het ijs niet meer kunnen draaien gaat je D-riem kapot. En als die kapot gaat, bewegen je kleppen niet meer. En als je kleppen niet meer bewegen rammen de zuigers er tegenaan omdat ze niet meer (op tijd) dicht gaan. Resultaat: kleppen krom en de hele kop van de motor aan poeder.
    Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
    Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
    https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
      Vis een optie? woensdag 6 januari 2010 @ 20:25:36 #188
    70532 loveli
    N
    pi_76498033
    Waterpomp zit toch wel dicht genoeg bij de motor om voor die tijd te ontdooien?

    Ja, ik probeer het vrolijk te houden.
    crap in = crap out
      woensdag 6 januari 2010 @ 20:28:40 #189
    12821 gateway
    @ [DPC]Fokschaap
    pi_76498196
    quote:
    Op woensdag 6 januari 2010 20:25 schreef loveli het volgende:
    Waterpomp zit toch wel dicht genoeg bij de motor om voor die tijd te ontdooien?

    Ja, ik probeer het vrolijk te houden.
    nee, want de waterpomp gaat al draaien op hem moment dat je je motor start die doet dus gelijk mee
      † In Memoriam † woensdag 6 januari 2010 @ 20:29:06 #190
    25682 2cv
    Niet subtiel
    pi_76498227
    Nee, die draait meteen mee. Al voor de motor aangeslagen is (motor draait altijd een paar slagen voor die aan slaat en pas dan wordt het spul warm).
    Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
    Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
    https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
      Vis een optie? woensdag 6 januari 2010 @ 20:41:25 #191
    70532 loveli
    N
    pi_76498845
    Ach, ik ga toch voor optie V-snaar.
    crap in = crap out
      † In Memoriam † woensdag 6 januari 2010 @ 20:44:09 #192
    25682 2cv
    Niet subtiel
    pi_76498991
    Ik hoop het ook voor TS Anderzijds: als de waterpomp vast zat was de motor nu al in de soep gedraaid.
    Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
    Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
    https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
      woensdag 6 januari 2010 @ 20:46:29 #193
    12821 gateway
    @ [DPC]Fokschaap
    pi_76499131
    mag toch aannemen dat je dingen als de waterpomp en dynamo via een v-snaar doet en niet mee over de distributieriem
      † In Memoriam † woensdag 6 januari 2010 @ 20:51:28 #194
    25682 2cv
    Niet subtiel
    pi_76499399
    Bij mij zit de waterpomp 'netjes' op de distributieriem. Dynamo doet het met een V-snaar.
    Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
    Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
    https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
    pi_76594399
    quote:
    Op woensdag 6 januari 2010 20:44 schreef 2cv het volgende:
    Ik hoop het ook voor TS Anderzijds: als de waterpomp vast zat was de motor nu al in de soep gedraaid.
    waterpomp zat niet vast, maar is gaan lekken. Niet gigantisch hard, want hij koelde ook nog gewoon maar genoeg om na een ritje van 30km de helft van de koelvloeistof kwijt te zijn.

    Bij deze auto heeft de pomp naar het leek een eigen riem (we zagen er iig 2)
    Ja doei.
    pi_76595493
    quote:
    Op woensdag 6 januari 2010 18:33 schreef loveli het volgende:

    [..]

    Zou je dan meer schade verwachten, nee toch? De waterpomp gaat bij bevroren koelwater toch stuk omdat 'ie droogloopt?
    Het gaat meer om het vervangen, als de waterpomp meeloopt moet de hele distributie uit elkaar en moet alles weer op tijd worden gezet.
    Dan moet je dus denken aan 300 euro.
    Als de waterpomp gewoon door een multieriem oid wordt aangedreven blijven de kosten beperkt.
    R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
    pi_76855772
    auto is overleden officieel. Bleek teveel mis te zijn om nog te laten repareren Miskoop dus.

    Hebben áltijd op goed vertrouwen gekocht (naar de aanbieder kijken, proefrit, etc) en is nog nooit mis gegaan, maar eens moet de eerste keer zijn blijkbaar... hoe het ding door de APK is gekomen in augustus was onze garage iig een raadsel

    dus als iemand nog een leuke onderdelen Fiat Uno wil hebben, dan staat er hier een voor je klaar....
    Ja doei.
      vrijdag 15 januari 2010 @ 16:13:02 #198
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_76855887
    Ligt het aan die vries-schade of is de auto sowieso ten dode opgeschreven? Welke punten kon de garage noemen waardoor er geen APK op kon zitten?

    Zomaar uit interesse trouwens, geen belang bij onderdelen
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
    pi_76856013
    de bodemplaat, vooral bij passagierskant doorgerot, achterschokbreker zo goed als 'weg', uiteraard dan de waterpomp en de rest van de carosserie zo ongeveer

    Als iemand wil oefenen met klussen uiteraard de perfecte oefen auto

    [ Bericht 0% gewijzigd door motorbloempje op 15-01-2010 16:30:14 ]
    Ja doei.
      vrijdag 15 januari 2010 @ 16:20:21 #200
    98135 TeleluvR
    Maar een Gretsch is ook goed!
    pi_76856332
    er loopt hier een Uno-prutser rond. zou hem pm'en
      vrijdag 15 januari 2010 @ 16:24:25 #202
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_76856409
    Waterstofpomp? Bijzondere auto
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
    pi_76856672
    zo, goeiemorgen !
    Ja doei.
      vrijdag 15 januari 2010 @ 16:41:07 #204
    70357 Hyperdude
    #MakeLanciaGreatAgain
    pi_76857156
    Wat leren wij hiervan:
    Nooit een goedkoop afgeragd Italiaans sletje kopen.
    Tenzij er Ducati op staat.

    Wel jammer dat het zo afloopt.

    [ Bericht 9% gewijzigd door Hyperdude op 15-01-2010 16:55:14 ]
    How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
      Vis een optie? vrijdag 15 januari 2010 @ 19:51:55 #205
    70532 loveli
    N
    pi_76864561
    quote:
    Op vrijdag 15 januari 2010 16:15 schreef motorbloempje het volgende:
    de bodemplaat, vooral bij passagierskant doorgerot, achterschokbreker zo goed als 'weg', uiteraard dan de waterpomp en de rest van de carosserie zo ongeveer

    Als iemand wil oefenen met klussen uiteraard de perfecte oefen auto
    Terrein opzoeken, auto afraggen en laten ophalen door een sloper. Mensen die ook ff willen raggen een tientje laten lappen. MoBlo-autosloopdag!
    crap in = crap out
      zaterdag 16 januari 2010 @ 09:40:17 #206
    12821 gateway
    @ [DPC]Fokschaap
    pi_76882810
    balen zeg!! naja wees blij datje er nu achter komt en niet op het moment dat er echt iets misgaat en er gewonden vallen!
    pi_76884563
    Die Turk52 rommelt toch met die dingen ?
    R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')