'Anti-vries' is dus de alcohol die zorgt dat je vloeistof niet gaat bevriezen tot een bepaald punt.quote:Op maandag 21 december 2009 20:16 schreef motorbloempje het volgende:
anti-vries in je KOELVLOEISTOF reservoir? Het gaat niet over ruitenwisservloeistof he
2quote:
Ben bang dat er ook wat vriespluggen uit zijn geknald of dat het blok is kapot gevroren.quote:Op maandag 21 december 2009 20:01 schreef motorbloempje het volgende:
nope![]()
gok dat het dus morgen wordt. Hoop dat ze hem wel al binnen hebben gezet zodat de boel kan ontdooien.
De meneer van de garage had al wel gezegd dat de radiator wrsch naar de tering is!
Doe het zelf garage?quote:Op maandag 21 december 2009 22:04 schreef Repeat het volgende:
Radiator is nog wel te doen, ik moet een uitlaat vervangen met dit weer
En ik heb natuurlijk geen garage...
Lekker op je rug onder de auto op de opritquote:Op maandag 21 december 2009 22:04 schreef Repeat het volgende:
Mjah dan ben ik gelijjk mn voordeel kwijt. Neem niet aan dat montage zo duur is bij de uitlatenboer.quote:
Dat dusquote:Op maandag 21 december 2009 22:06 schreef fathank het volgende:
[..]
Lekker op je rug onder de auto op de oprit
Kwikfit vraagt 120 euro voor montage. Ik ga van de week de tussenpijp vervangen van mijn ford courier. Via winparts 73 euro incl BTW, bij kwikfit 198 euroquote:Op maandag 21 december 2009 22:20 schreef Repeat het volgende:
[..]
Mjah dan ben ik gelijjk mn voordeel kwijt. Neem niet aan dat montage zo duur is bij de uitlatenboer.
[..]
Dat dus
sterktequote:Op maandag 21 december 2009 22:04 schreef Repeat het volgende:
3quote:
So ??? FF sneeuw ruimen, auto op bokken zetten, deken met een stukkie zeil erop (of nog beter een rolbedje), en het is prima te doenquote:Op maandag 21 december 2009 22:06 schreef fathank het volgende:
[..]
Lekker op je rug onder de auto op de oprit
Bij de garage hebben ze daar een metertje voor, die kunnen je binnen 3 tellen vertellen tot hoe koud je kunt..quote:Op maandag 21 december 2009 23:27 schreef 2cv het volgende:
[..]
3![]()
Ik vraag me af wat voor koelvloeistof er in mijn motor zit
Ik ben al dagen met dat kreng van mij bezig en moet minimaal nog een dagje. Overigens is een dag niet 8 urenquote:Op maandag 21 december 2009 23:44 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Bij de garage hebben ze daar een metertje voor, die kunnen je binnen 3 tellen vertellen tot hoe koud je kunt..
En anders vervang je het toch gewoon ?? moet toch af en toe
Motorfiets-motor of in je 2cv motor? Eendjes zijn toch luchtgekoeld?quote:Op maandag 21 december 2009 23:27 schreef 2cv het volgende:
[..]
3![]()
Ik vraag me af wat voor koelvloeistof er in mijn motor zit
Veel auto's krijgen problemen met dit weer, denk dat de garage wel aardig wat te doen heeft.quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:01 schreef OxygeneFRL het volgende:
Dat is vaak niet echt goed nieuws.
Naar een parkeergarage of iets dergelijks?quote:Op maandag 21 december 2009 09:17 schreef motorbloempje het volgende:
en als je geen verwarmde garage hebt?!
ze zouden er 'vandaag of morgen' naar kijkenquote:Op dinsdag 22 december 2009 11:01 schreef OxygeneFRL het volgende:
Dat is vaak niet echt goed nieuws.
Hoef je geen sorry voor te zeggen hoorquote:
Straalkachel is niet handig, dus!quote:Op dinsdag 22 december 2009 19:13 schreef lezut het volgende:
http://www.nu.nl/buitenland/2149930/auto-ontploft-ontdooien.html
Zo liep het dus af
...quote:Op dinsdag 22 december 2009 23:41 schreef gateway het volgende:
auto gewoon binnen zetten ergens, en laten ontdooien. Eventueel iets forceren door de ruimte te verwarmen met een heater of gaskanon. evt slangen loskoppelen zodat het water er ook uitkan, dan leidingen doorsoelen (komt er water uit op het laagste punt weet je ook dat alle ijs weg is) en dan alles weer dicht, en dan water erin en op druk (laten) brengen bij een garage. kan je zo zien of er wat lek is..... niks lek? water eraf en KVS erop
Wel lek? repareren!
Get in linequote:Op dinsdag 22 december 2009 19:13 schreef lezut het volgende:
http://www.nu.nl/buitenland/2149930/auto-ontploft-ontdooien.html
Zo liep het dus af
dat dusquote:Op woensdag 23 december 2009 08:31 schreef Implo het volgende:
Motor starten met een vastgevroren waterpomp lijkt mij niet zo slim
Dat snap ik, maar een aftapkraantje werkt toch wat beter dan de slangen los gooienquote:Op woensdag 23 december 2009 10:17 schreef motorbloempje het volgende:
aftappen van bevroren water werkt doorgaans niet zo goed
maar als de boel ontdooit is zullen we daar idd even naar kijken
Fijn he.. wordt je blok nooit een keer warm.quote:Op woensdag 23 december 2009 10:23 schreef motorbloempje het volgende:
in de kou zitten weet ik![]()
Qyroz heeft eens door in te stappen mijn thermostaat vermoord
hoe krijg je dat voor mekaar?quote:Op woensdag 23 december 2009 10:23 schreef motorbloempje het volgende:
in de kou zitten weet ik![]()
Qyroz heeft eens door in te stappen mijn thermostaat vermoord
Tja het spijt me zeer, maar de meeste ergenis in het verkeer wordt wel veroorzaakt door vrouwen.. Trap gewoon dat gas in als je niet naar links wil/kan.quote:Op woensdag 23 december 2009 10:33 schreef motorbloempje het volgende:
Vrouwen in het verkeer
leuk topic over vrouwen in het verkeer!
nee, gelukkig weet ik niet waar ik het over heb![]()
oh, daar ben ik het wel mee eens! Dat het gros van de vrouwen niet kan rijdenquote:Op woensdag 23 december 2009 10:38 schreef Implo het volgende:
[..]
Tja het spijt me zeer, maar de meeste ergenis in het verkeer wordt wel veroorzaakt door vrouwen.. Trap gewoon dat gas in als je niet naar links wil/kan.
Maar we gaan wel erg offtopic
Vergeten anti-vries in je koelstof te doen is ook niet slimquote:Op woensdag 23 december 2009 10:39 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
oh, daar ben ik het wel mee eens! Dat het gros van de vrouwen niet kan rijdenmaar het verkeerd aanleren van regels aan overwegend dom Nederland is ook niet slim
Een man die zijn vrouwelijke kant laat zienquote:Op woensdag 23 december 2009 13:26 schreef motorbloempje het volgende:
wij zijn A) niets vergeten, en B) koelvloeistof IS anti-vries
antivries bij je ruitenwisservloeistof gooien is normaal... maar dat hadden we dan ook keurig gedaan.
Wie durft er nou vanuit te gaan dat iemand WATER in het koelvloeistofreservoir gooit![]()
en het was nog wel een man!
Met water in de radiateur is niks mis, water in de radiateur laten zitten in de winter is daarentegen wel stomquote:Op woensdag 23 december 2009 13:26 schreef motorbloempje het volgende:
wij zijn A) niets vergeten, en B) koelvloeistof IS anti-vries
antivries bij je ruitenwisservloeistof gooien is normaal... maar dat hadden we dan ook keurig gedaan.
Wie durft er nou vanuit te gaan dat iemand WATER in het koelvloeistofreservoir gooit![]()
en het was nog wel een man!
Hoi!quote:Op maandag 21 december 2009 09:13 schreef motorbloempje het volgende:
Hoi!
Dit moet je niet geloven, Dat is gewoon om indruk te maken met een moeilijk moterwoord. Daar heeft hij zelf waarschijnlijk de ballen verstand van.quote:Nu ging echter mijn vriend vanochtend nog even checken of het echt geen lekke koppakking ofzo was, maar dat was 't ook niet. Dus toch nog even koelwaterreservoir checken, en ja hoorhelemaal bevroren. De vorige eigenaar heeft er dus of gewoon water, of de verkeerde koelvloeistof in gegooid.
quote:Op woensdag 23 december 2009 18:50 schreef Mister1977 het volgende:
[..]
Hoi!
[..]
Dit moet je niet geloven, Dat is gewoon om indruk te maken met een moeilijk motorwoord. Daar heeft hij zelf waarschijnlijk de ballen verstand van.
Volgende keer de concentratie koelvloeistof verhogen en dus weinig of geen water bijmengen.
Oplossing: wachten tot het dooit of straalkacheltje ervoor (wel erbij blijven).
quote:Op woensdag 23 december 2009 18:50 schreef Mister1977 het volgende:
[..]
Hoi!
[..]
Dit moet je niet geloven, Dat is gewoon om indruk te maken met een moeilijk motorwoord. Daar heeft hij zelf waarschijnlijk de ballen verstand van.
Volgende keer de concentratie koelvloeistof verhogen en dus weinig of geen water bijmengen.
Mooie zin! Laat me raden, automonteur?quote:Op woensdag 23 december 2009 19:10 schreef Cocktailprikker het volgende:
Als het zo moeilijk was dan had automonteur wel universitair geweest
Ja maar een koppakking lijkt me voor de gemiddelde huis/tuin en keukenklusser een beetje lastig zelf te vervangen. Je moet er hoe dan ook mee naar de garage zou ik zeggen. Ik weet er natuurlijk niets van of de vriend van motorbloempje in staat is een koppakkinglek te constateren dan wel er eentje eigenhandig te vervangen. In mijn ironie gok ik daarop van niet.quote:Op woensdag 23 december 2009 19:10 schreef Cocktailprikker het volgende:
[..]![]()
Voor zover ik weet is er nog steeds geen studie voor nodig om de basis van motortechniek te snappen hoor
Als het zo moeilijk was dan had automonteur wel universitair geweest
Koppakking is wel te doen op je eigen oprit. Bij mijn vorige bak ook moeten doen.quote:Op woensdag 23 december 2009 20:28 schreef Mister1977 het volgende:
[..]
Ja maar een koppakking lijkt me voor de gemiddelde huis/tuin en keukenklusser een beetje lastig zelf te vervangen. Je moet er hoe dan ook mee naar de garage zou ik zeggen. Ik weet er natuurlijk niets van of de vriend van motorbloempje in staat is een koppakkinglek te constateren dan wel er eentje eigenhandig te vervangen. In mijn ironie gok ik daarop van niet.
Er gaan de wildste verhalen rond over koppakkingen. Het schijnt van mond-tot-mond een hele ingreep te zijn.quote:Op woensdag 23 december 2009 21:39 schreef Implo het volgende:
[..]
Koppakking is wel te doen op je eigen oprit. Bij mijn vorige bak ook moeten doen.
hoi!quote:
fijn dat je dat constateert van achter je pc vandaan!quote:[..]
Dit moet je niet geloven, Dat is gewoon om indruk te maken met een moeilijk moterwoord. Daar heeft hij zelf waarschijnlijk de ballen verstand van.
lezen: we hebben de auto net 2 weken en de vorige eigenaar is niet goed met zijn koelvloeistofreservoir omgegaan waardoor wij nu met de gebakken peren zitten.quote:Volgende keer de concentratie koelvloeistof verhogen en dus weinig of geen water bijmengen.
dank! die tip hadden we ook nog niet gehadquote:Oplossing: wachten tot het dooit of straalkacheltje ervoor (wel erbij blijven).
Wat betreft de lekke koppakking, ik heb vooral een mogelijk kwalijk effect gecontroleerd: witte smurrie in de olie. En daar leek geen probleem mee te zijn. Dat is het enige punt waarop ik heb gecontroleerd.quote:Op woensdag 23 december 2009 18:50 schreef Mister1977 het volgende:
[..]
Hoi!
[..]
Dit moet je niet geloven, Dat is gewoon om indruk te maken met een moeilijk moterwoord. Daar heeft hij zelf waarschijnlijk de ballen verstand van.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |