quote:Op zondag 20 december 2009 18:25 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Deal!We gaan er wel voor he? Woehoe, met piepende banden de bocht door!
Tessie, alweer afscheid nemen, wat jammer! Nog gefeliciteerd met de halfjaardag van Graeme!
Twinkly, echt sneu inderdaad, en hij heeft het echt erg te pakken op het moment..Balen dat je niet kon slapen joh!
Karin, fijn dat het beter gaat met de krampjes van Lars, echt sneu.. Wij gebruiken Infacol en ik heb wel eens na zitten denken over het uitproberen van Cinebaby, maar ik durf niet, omdat de VK en de kraamhulp vertelden dat dat spul vaak pas na een paar dagen gaat werken![]()
Huupz, dat is inderdaad helemáál naar, gebruik je zo'n spulletje, is dat juist weer helemaal niks voor je meissie! De houding van Kersjes, hoe was die ook al weer.. Was dat ook niet met de beentjes tegen het buikje gevouwen zeg maar? En hey, dat ongevoelige, dat komt dus door de catheter? Dat had ik ook vlak na de bevalling, maar nu snap ik waar dat vandaan kwam!Gelukkig is dat ook voorbij, dat is zó naar inderdaad..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wupwup, haha, dat vonden wij ook al, sínaasappel, wie verzint zoiets? Het stinkt ook echt verschrikkelijk en als je kind daarna in je gezicht ademt komt de weeïge lucht je tegemoet!
Driekus al aan het rollen Mefke? Flinke vent! En teveel spierspanning had ik dus ook altijd, maar nu voor het eerst is dat ver te zoeken.. Ik vraag me af wat dat betekent voor zekere gezelligheden waarvoor ik normaalgesproken altijd heel actief moest ontspannen om ze te kunnen zeg maarBekkenfysio heeft voor jou dus wel iets uitgehaald?
En dat voetje van Amélie!
En BJ, ook hier nog even eenvoor je meissie!
I'm so glamourous I piss glitter!
En het is bewezen dat sab simplex wat sterker is dan infcol vertelden ze mij op het bureau en bij de apotheek hier (hier in t dorp zit een duitse apotheek).quote:Op zondag 20 december 2009 19:20 schreef Linda2205 het volgende:
De Duitse versie van Infacol, maar dus blijkbaar met een ander smaakje
Bron: http://www.sab-simplex.de/pdbobject?view=1&id=53616c7465645f5f57bfbff0f7f0c7727714f53eb81becf5quote:Was sab simplex enthält
Der Wirkstoff ist: Simeticon (Dimeticon 350 - Siliciumdioxid im Verhältnis 92,5 : 7,5)
1 ml (ca. 25 Tropfen) Suspension zum Einnehmen enthält 69,19 mg Simeticon (Dimeticon 350 – Siliciumdioxid im Verhältnis 92,5 : 7,5).
Die sonstigen Bestandteile sind: Carbomer 974, Citronensäure-Monohydrat, Hypromellose, wasserfreies Natriumcitrat, Natriumbenzoat, Natriumcyclamat, Macrogolstearylether (Ph.Eur.), Saccharin-Natrium, Sorbinsäure (Ph.Eur.), Himbeer-Aroma 60373 H&R, Vanille-Aroma 200817, gereinigtes Wasser.
Wie sab simplex aussieht und Inhalt der Packung
sab simplex ist eine weiße bis grau-weiße Flüssigkeit in einer braunen Flasche aus Glas mit Schraubverschluss. Die 30-ml-Flaschen haben einen Tropfeinsatz.
Dat kan ik alleen niet verder lezen, omdat je dan lid moet zijn...maar het hoofdbestandeel Simeticon is dus gelijkquote:Is er een on-line bijsluiter te vinden? Question wanda on 26-02-2009 was answered by our customer service: Hallo Wanda, Infacol bevat simeticon ...
quote:Op zondag 20 december 2009 20:31 schreef Tan2 het volgende:
Ik ben helaas erg moe door de koorts, dus heb niks bijgelezen, maar wil even laten weten dat wij, als ik snel opknap en Elyas niks nieuws ontwikkelt, dinsdag naar huis mogen![]()
En ik ben zoo flieft![]()
![]()
![]()
quote:Tan, wat fijn en wat issie mooi! Ik duim voor jullie dat jullie dinsdag inderdaad naar huis mogen en dat jouw koorts snel zakt!
Ik heb het idee dat het wel helpt want hij krijst niet meer tijdens of direct na een voeding van de krampen.quote:Op zondag 20 december 2009 21:00 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Edit: Twinkly, hoe is het nu bij jullie?
Gaat het beter nu je de melkprodukten hebt ge-elimineerd?
Fijn dat het lijkt te helpen....oh wat naar was dat toch he.quote:Op zondag 20 december 2009 21:29 schreef Twinkly het volgende:
Ik heb het idee dat het wel helpt want hij krijst niet meer tijdens of direct na een voeding van de krampen.
Verder is hij nog steeds snel geprikkeld en boos maar dat is gewoon zijn karakterGelukkig kan ik nu dragen en dat scheelt heel wat in huiluurtjes!!
![]()
![]()
Helpt het bij jullie dat Lars geen melkeiwitten mee binnen krijgt?
Nou Lars hoef ik echt niet in zo'n Bumbo geval te zetten hoor, da's net zo'n knikengeltjequote:Op zondag 20 december 2009 21:31 schreef mefke79 het volgende:
o en driekus is toch niet zo snel? Hij probeert te rollen maar 't lukt em voor geen meter. En van zij naar buik is geen kunst als je mama je op je zij legt en een kussen achter je rug legt.
We hebben trouwens een bumbo te leen. Hij zit er al netjes in, maar volgens mij mag 't nog niet, toch? Onze konijnen vonden driekus in dat ding ineens wel interessant. Rare beesten.
En off topic hoe doe je smileys op een telefoon? Ik ken die codes niet uit mijn hoofd...
quote:Op zondag 20 december 2009 21:45 schreef Linda2205 het volgende:
Ik vind Driekus ook wel vlot hoor! En hoe hij zich zo opdrukte in het zwembad...Lotte had zichzelf een gat in dr hoofd geslagen op de stenen en zich daarna verslikt in het water gok ik zo
Tis echt zo. Toen ze net geboren was was ze heel sterk in d'r nekje, vind het echt stom van mezelf dat ik toegegeven heb aan d'r gemiep en d'r nooit op dr buik legde. Als ik d'r nu op d'r buik leg, ligt ze met dr neus in het kleed/dekbed, wat dan ook te spartelen omdat ze niet lekker ligtquote:
5....geen dag eerder!quote:Op zondag 20 december 2009 22:36 schreef mefke79 het volgende:
Morgen mag Driekus weer 4 uurtjes naar het kdv, ben benieuwd. Karin jij moet ook weer 4 januari toch? En wie mag er nog meer die dag?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
Twinkly, als Lotte in haar bedje slaapt, ligt ze met haar voetjes tegen het voeteneinde, dus ze kan niet eens zakken. Misschien dat proberen? En anders een slaapzakjequote:Op maandag 21 december 2009 10:16 schreef Twinkly het volgende:
Wow Stef jij slaapkopje!! Onze kraamverzorgster zei op de dag dat ze vertrok dat hij vanaf toen door mocht slapen (alleen doet hij dat niet) maar dat geldt dan toch vast ook voor Stef
MeNicole wat fijn dat Leander op de neiuwe voeding zo goed slaapt![]()
Karin ik dacht dat het iets was met de doorlaatbaarheid van de darmen voor grote moleculen zoals koemelkeiwitten waar kindjes sterk op reageren en dat dat met de tijd minder wordt. Ik zal het weer eens opzoeken.
De fysio is net weg, gelukkig huilde Niels nu minder. Zijn nekje zit niet vast naar een kant, hij kan naar beide kanten evengoed bewegen. We moeten hem stimuleren om ook naar de andere kant te kijken, maar dat deden we al
En ik heb haar enthousiast over draagdoeken gemaakt![]()
Hoe voorkomen jullie dat je kindje met zijn hoofdje onder de deken zakt? Niels lag vannacht voor de tweede keer deze week scheef onder de deken zodat zijn hoofd er ook onder kwamNog korter opmaken heeft geen zin, hij ligt maar tot zijn borstkas ingestopt. Gelukkig hoorde ik hem wakker worden, dan gaat hij namelijk veel bewegen en kreunen en dat is ook het moment dat hij zichzelf zo onder de dekens werkt. Ik ben blij dat hij naast mij slaapt
Ja of sudoquote:Op maandag 21 december 2009 10:06 schreef Linda2205 het volgende:
Ik ga straks even bijlezen, maar even snel een vraag; Wat smeer ik op een smetplekje? Bepanthen?
Het probleem is dat hij schuin gaat liggen, hij kan niet verder recht naar beneden zakken. Hij heeft sinds een week ook het Puckababy slaapzakje aan, zou het daar aanliggen? Ik heb trouwens niet het idee dat dat Puckazakje helpt om hem sneller in slaap te laten vallen.quote:Op maandag 21 december 2009 11:04 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Twinkly, als Lotte in haar bedje slaapt, ligt ze met haar voetjes tegen het voeteneinde, dus ze kan niet eens zakken. Misschien dat proberen? En anders een slaapzakje
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Stef heeft net trouwens keurig gegeten na 3 uur en een kwartier en ligt nu lekker in de box te pruttelen dus ik geloof het verder wel met die voeding
3!
Een slaapzakje of een bakerzak, dat maakt ook een verschilquote:Op maandag 21 december 2009 11:18 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Het probleem is dat hij schuin gaat liggen, hij kan niet verder recht naar beneden zakken. Hij heeft sinds een week ook het Puckababy slaapzakje aan, zou het daar aanliggen? Ik heb trouwens niet het idee dat dat Puckazakje helpt om hem sneller in slaap te laten vallen.
quote:Op maandag 21 december 2009 11:23 schreef Incantrix het volgende:
Zow, daar ben ik weer![]()
Fijn Miss_Sly en Twinkly, thnx voor jullie berichtje, ik maak me er inderdaad maar niet al te druk om. Ondertussen ben ik overigens bij de huisarts geweest en ik ben erg blij dat ik ondanks het weer toch ben gegaan.TrixSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Stef heeft net trouwens keurig gegeten na 3 uur en een kwartier en ligt nu lekker in de box te pruttelen dus ik geloof het verder wel met die voeding
![]()
voor jou. Arm ding!
En dat doorslapen is echt niet erg hoor. Geloof me dattie heus wel een keel op zet alsie honger krijgt
Lotte!
Noah!
Jullie geven allemaal een ander adviesquote:Op maandag 21 december 2009 11:28 schreef XXXKarinXXX het volgende:
ik doe op smetplekjes wat talkpoeder
Ik zeg maizena!quote:Op maandag 21 december 2009 11:29 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Jullie geven allemaal een ander adviesBepanthen, Sudocreme, zinkzalf, maizena, talkpoeder... Zal ik gewoon alles er op smeren?
Oh goeie, ik ga het testen, want hij ligt ook veel liever in de kinderwagenbak waar hij geen kant op kantquote:Op maandag 21 december 2009 11:27 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Een slaapzakje of een bakerzak, dat maakt ook een verschil
En Lotte ligt in het bakerzakje, maar die vind het lekker als ik de dekens onder haar instop, in plaats van aan de zijkanten. Dus ik prop dat halve dekentje onder d'r, daarom kan ze geen kant op.
[ afbeelding ]
Zo dus. Misschien ook nog een mogelijkheid? Verder weet ik het niet zo goed
Onze kraamphulp zei juist dat we die 6 uur in acht moesten blijven houden omdat een baby op een gegeven moment niet meer zelf aangeeft honger te hebben door een lage suikerspiegel. Maar ach, één keer 7,5 uur tussen voedingen in zal geen ramp zijn, zolang je maar aan minstens 6 voedingen per dag komt?quote:Op maandag 21 december 2009 10:16 schreef Twinkly het volgende:
Wow Stef jij slaapkopje!! Onze kraamverzorgster zei op de dag dat ze vertrok dat hij vanaf toen door mocht slapen (alleen doet hij dat niet) maar dat geldt dan toch vast ook voor Stef
![]()
quote:Op maandag 21 december 2009 11:23 schreef Incantrix het volgende:
Zow, daar ben ik weer![]()
Fijn Miss_Sly en Twinkly, thnx voor jullie berichtje, ik maak me er inderdaad maar niet al te druk om. Ondertussen ben ik overigens bij de huisarts geweest en ik ben erg blij dat ik ondanks het weer toch ben gegaan.Oh boy! Ik weet niet of je wilt uitweiden, maar komt dat dan vanzelf goed?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het zit je niet mee, hè?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Ohh dat van die bloedsuikerspiegel is wel logisch iddquote:Op maandag 21 december 2009 11:46 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Onze kraamphulp zei juist dat we die 6 uur in acht moesten blijven houden omdat een baby op een gegeven moment niet meer zelf aangeeft honger te hebben door een lage suikerspiegel. Maar ach, één keer 7,5 uur tussen voedingen in zal geen ramp zijn, zolang je maar aan minstens 6 voedingen per dag komt?
Hoe lang laat Niels 's nachts tussen voedingen in zitten (van het begin van de ene voeding tot het begin van de andere voeding)? Ivan zat vannacht op 5 uur en dat is tot nog toe een record.
Oh, ik heb al 3 nachten zo goed geslapen. Ivan slaapt 's nachts zelfstandig in, en 's ochtends rond een uur of half zes laat ik hem bij mij in bed liggen en slapen we nog een paar uur. Zo knus!Overdag in de wieg slapen gaat nog niet zo goed. Daar heeft hij veel hulp bij nodig en hij slaapt niet langer dan een half uur tot een uur.
dat jaquote:Op maandag 21 december 2009 11:53 schreef Linda2205 het volgende:
Er was een regeltje toch? Een uur per pond? Dus een baby van 3kg mag 6u achter elkaar slapen
Ivan was bij geboorte zo'n 10 pond, maar hij had zijn voedingen juist heel hard nodig om niet te veel gewicht kwijt te raken.quote:Op maandag 21 december 2009 11:53 schreef Linda2205 het volgende:
Er was een regeltje toch? Een uur per pond? Dus een baby van 3kg mag 6u achter elkaar slapen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |