abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75659310
Deel 9

Kleine babietjes

14 juni 2009: Max en Tygo, zonen van mikoxx
20 juni 2009: Graeme James, zoon van Tessie
09 juli 2009: Finn, zoon van Flower-Ti-Amo
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
25 juli 2009: Dewi, dochter van Urla
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van Innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
25 augustus 2009: Amélie, dochter van Huuphuup
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
30 augustus 2009: Dorien, dochter van Hi_flyer en Bromfly_er
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: Rocker, zoon van RockabeIIa
28 september 2009: Driekus, zoon van mefke79
29 september 2009: Xeentje, dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
08 oktober 2009: minisproetje, dochter van sproet-je
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
19 oktober 2009: Jochem Tobias Aaron, zoon van Troel en Bert
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
06 november 2009: Xandy, dochter van lunastar
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
16 november 2009: Thomas, zoon van Aoraki
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van Ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
17 decembe 2009: Rienk Bowe, zoon van Vlindur

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok)

[ Bericht 1% gewijzigd door BE op 18-12-2009 22:47:26 ]
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_75659370
Ik gooide per ongeluk mn scherm weer dicht ff de laatste posts erbij pakken
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 15:44 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat zou mooi zijn! Hij lijkt inderdaad effectiever te 'klokken'.

Ik kolf trouwens wel belabberder dan ooit. Een paar weken geleden zat ik nog op 105 ml uit 2 borsten per keer, en nu mag ik blij zijn met 60 (gister kwam er zelfs maar 35 uit). Zal wel door de vermoeidheid komen.
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 17:10 schreef Sorbootje het volgende:
Pffffffffffffffffff Isabeau weet nu hoe je shopt till je dropt!

Maar 't ging geweldig goed! Ze heeft heerlijk om zich heen gekeken in de doek. ging zelfs naar wildvreemde mannen lachen in de trein... Klein flirtstertje!

Heb alleen een probleempje. Morgen babyochtend van zwangerschapsgym en manlief heeft de maxicosi meegenomen naar antwerpen Dat betekent een ongelooflijk pokkenend lopen door leeuwarden morgenVROEG.
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 17:20 schreef Xenia het volgende:
Vermoeidheid en stress kunnen inderdaad je produktie verminderen Claudia.

Even een knuffel voor Nijna en troel en een <3 voor Rocka.

Hier is het even niet zo goed. Xeentje heeft nog steeds een darminfectie. Ze is sinds vrijdag al 200 gram afgevallen, terwijl ze donderdag juist voor het eerst sinds haar geboorte in het groen was
Vanmorgen naar de huisarts geweest. Ze is gelukkig niet uitgedroogd -dankzij de ORS, Seilram big thanks to you voor die tip - maar het overgeven moet morgen toch echt stoppen anders wil de dokter haar doorsturen.
Zelf heb ik de darminfectie gisteren ook gehad. De hele dag overgeven en diarree. Vandaag alleen nog diarree. Dan realiseer je je pas goed hoe dapper mijn meisje zich hier doorheen slaat.
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 18:19 schreef Poppedein het volgende:
Och Xenia...potverdikke zeg! Doet ze zo hard haar best om sterk te worden, krijg je zo'n rotvirus! Ik help je duimen dat t overgeven gauw stopt en je haar thuis kan houden! voor je kleine meisje en ook een voor jou, want een ziek kindje lijkt me (vooral de eerste keer) zo moeilijk, laat staan als je zelf ook ziek bent..dan heb je eigenlijk dáár al je handen vol aan!

Sorbootje..wat @$^%^dat je zonder maxicosi zit! Heb je geen mensen in de buurt ofzo waar je voor een uurtje even een MC zou kunnen lenen?

Ook hier ging het helemaal goed in de trein.. T kleine ding heeft zo heerlijk liggen slapen. Gezellig gedronken in een lunchcafe, vrolijk lachend daar rondgekeken en op de terugweg in de trein weer heeeerlijk liggen slapen... Oeh man, wat voelde ik een trots... Das gewoon ff mijn grote kleine meisje die zich zo voorbeeldig gedraagt!

En over t "Poppedeintje"...maar moeder zei dat laatst ook tegen Lena (vandaar ook de nick, zo noemde ze mij vroeger ook altijd) en ik schrok en dacht "Hoe weet zij wie ik ben op Fok!" Beutje dom, helemaal bedenkende dat mijn moeder misschien op zn hoogst de powerknop op de computer zou kunnen vinden
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_75659478
En ik wenste Xeentje dus beterschap arm meiske

En ik postte tegelijk met Poppedein dus die had k nog niet gezien wat fijn dat het goed ging in de trein enzo. Wat kun je er dan van genieten en trots zijn enzo
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_75659781
Amélietje heeft vandaag de dag met papa doorgebracht en ze heeft zich goed vermaakt
Maar toen ze me op kwamen halen van het station en ik haar uit de cosi haalde om boodschappen te gaan doen zag ik dat ze alleen een maillotje aan had
> waarom heeft ze alleen een maillotje aan?
< is dat geen broekje dan?
> ehm... nee...
< oh... t leek me wel lekker warm eigenlijk!

Muh. Leek me niet zo warm met dit weer haha, dus wat doe je dan... dan trek je je kind je wanten aan om de beentjes

Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_75660214
Huup mannen....

Xeentje beterschap, hopelijk is ze snel weer beter!

Even in de herhaling
Jamie krijgt donderdag zn prikjes, iemand tips zodat hij er zo min mogelijk last van heeft? Het CB is hier 10 minuten vandaan lopend, kan het kwaad die kou of kan ik beter met de auto gaan?
pi_75660626
Huup Dat soort dingen gebeuren hier dus echt niet. Als ik moet werken en m'n schoonmoeder oppast 's middags, legt D. ook altijd kleertjes klaar, en dat ziet er altijd supernetjes uit

We hebben allemaal kleine poppedeintjes Hihi.

Martine, ik geloof dat ze meestal pas na een paar uur 'last' krijgen, áls ze er al last van krijgen. Willow heeft alleen maar geslapen na de prikjes. Maar na de eerste pijn kan je 'm gewoon meenemen hoor, hij zal niet binnen tien minuten koorts krijgen ofzo.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_75660833
mja normaalgesproken kleedt hij haar echt supergoed, het is ook niet de combi ofzo, hij dacht gewoon dat zo'n maillotje genoeg was nu
en D. heeft natuurlijk ook al de nodige aankleedervaring op zich

Martine gaf je nou borstvoeding of niet? Je kunt direct na de prikken Jamie even aanleggen, dat helpt hier enorm. Je hoeft niet per se met de auto te gaan, maar het kan dat Jamie eventjes flink huilt, Amélie heeft na de prikken wel een behoorlijke tijd gehuild en toen was ik zelf eigenlijk wel blij dat ik binnen no time weer thuis was. Maar ze hoeven er geen last van te hebben verder.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_75660945
z0mg ik legde Willow net in de box... die bij ons nogal vol ligt met knuffels enzo... kijk ik na een minuutje weer omdat ze zo rustig is (meestal kletst ze nogal tegen d'r speelgymding, de kleine pretletter)... heeft ze ineens een speen in d'r mond! Wtf. Heeft ze dus ergens uit de box weten te plukken en zo goed in d'r mond gedaan Knappe meid
pi_75661696
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 18:50 schreef martine1984 het volgende:
Even in de herhaling
Jamie krijgt donderdag zn prikjes, iemand tips zodat hij er zo min mogelijk last van heeft? Het CB is hier 10 minuten vandaan lopend, kan het kwaad die kou of kan ik beter met de auto gaan?
Tijn heeft vanochtend zijn prikjes gehad.
Ik had ooit "geleerd" om een koud washandje mee te nemen en dat over de plek te wrijven.
Toen ik daar zat zei ik dus dat ik die vergeten was, dat was maar goed ook want dan trekt de vloeistof minder goed en makkelijk in.
Ze zei idd bv geven als je dat doet en anders ff goed over t plekje wrijven.
Ik heb hem gewoon direct daarna lekker opgepakt en goed geknuffeld en toen was het al snel weer over.
2 mnd, 59,5 cm en 5430 gram.

Verder krijgt hij medicijnen voor vermodelijke reflux.
Met dat vermoeden benik laatst naar de huisarts gegaan en die heeft me heel lullig weg gestuurd.
Eerst wilde hij in discussie over de chiropractor (die heb ik heel pissig afgekapt) en daarna toen ik over mijn vermoeden, symptomen e.d. vertelde zei hij dat zijn kinderen vroeger ook weleens huilden en ze toch groot waren geworden Een kind mag wel huilen maar overdag word hij door "iets" wakker waardoor hij nauwelijks slaapt, eikel.
En ik zat er in de wachtkamer voor die tijd en dacht, ga niet zonder recept weg maar ik stond dus zonder recept buiten
De arts van het cb dacht precies hetzelfde en heeft hem ff een haarfijn briefje geschreven incl. een protocol wat ze hier in de buurt gebruiken met deze symptomen.
En tadaaa, morgen kan ik bij de apotheek wat ophalen.
Verder geniet ik enorm en vind het ook zo leuk dat ie steeds meer reageert, lacht etc.
En over 3 weken ben ik NU mijn eerste dienst weer aan het draaien en mischien is het ook wel fijn om weer f onder collega's enzo te zijn.
T is een beetje dubbel.
En de eerste keer zal toch raar zijn of het 12 wkn na de bevalling is of 18 weken.

@ Xena, beterschap met je meisje.
Trek je het zelf nog een beetje?

@ Huup, OMG haha, ik vind t een goeie

@ Innepin, haha das zekers knap.
Leuk dat ze zo beginnen te pakken enzo he?
pi_75663435
even zonder bijlezen enzo, ik kom even melden dat Driekus een volleerd zwemmer is! Hij vond het heerlijk in het water (en wij ook). Voor de mamas die wel aan babyzwemmen doen, mag je zo'n ukje nou wel of niet met zijn hoofdje onderwater doen? Vooral op zijn buik vindt ie heerlijk, koppie fier omhoog enzo.
Ik ga effe eten, missschien tot straks.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_75663753
Zwemmen Ik ben jaloers mefke Heerrrrlijk lijkt me dat
pi_75663864
Ja hoor Mefke.., dat mag, maar bij ons hameren ze er heel erg op dat je je kindje goed duidelijk maakt wat je gaat doen zodat hij t op een gegeven moment gaat verwachten.

We moeten ons kindje vastpakken met gezicht naar je toe en allebei lekker diep in t water.
1. zachtjes in gezicht blazen "er gaat iets gebeuren" -> Mama een tel onder water
kijken hoe je kindje reageert, bij paniek "mama is weg" eerst weer even knuffelen, anders gelijk doorgaan
2. zachtjes in gezicht blazen "er gaat iets gebeuren" -> Kindje een tel onder water
Kijk naar reactie, kan je door, ga je door, anders weer eerst vastpakken
3. zachtjes in gezicht balzen "er gaat iets gebeuren" -> Samen een tel onder water

Wij doen t altijd pas als we eerst andere waterspelletjes gedaan hebben en Lena dus alweer wat gewend is. Ik merk wel dat t onder water gaan veel impact heeft, ze vindt t prima, gewoon even met dr oogjes knipperen en weer doorgaan, maar snel daarna is ze erg uitgeput... Dus ik zou t niet doen als je van plan bent nog een dik kwartier in t water te blijven, maar ook niet als je merkt dat Driekus eigenlijk al té moe is!

Ben benieuwd hoe hij t vindt! Leuk dat hij t in ieder geval al zo naar zn zin heeft in t water!! Ik ben écht fan!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_75663917
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 20:12 schreef innepin het volgende:
Zwemmen Ik ben jaloers mefke Heerrrrlijk lijkt me dat
Als je zorgt dat jullie hier de 12e voor 9 uur zijn gaan we samen

Huups...die handschoenen Ik had nog niet gelezen dat je ze eroverheen getrokken had en zat zoooo te puzzelen hoe ik t plaatje moest ontcijferen!

Innepin...wooooooooooooooot wat goed zeg!! Jeetje! Dan begint ze nu wel echt héél gericht dingen te pakken!

Het-is-mij, fijn, heel fijn dat je door het CB wel serieus genomen werd en je gelijk langs de apotheek kon! Ik hoop van harte dat t Tijn helpt! Ik hoop dat hij niet al te veel last heeft van de prikjes en Jamie...sterkte morgen kleine man! komt goed!

En trouwens over die prikjes...schroom niet om te zeggen dat je je kindje gewoon vast wil houden tijdens het prikken hoor! Hier wordt standaard gezegd dat je je kindje neer moet leggen, maar daar voelde ik me de eerste keer zo naar bij dat ik e 2e keer zei dat ik Lena liever vasthield op zo'n manier dat de arts nog gewoon goed bij haar beentjes kon en dat was geen probleem.. ze deed er zelfs zo makkelijk over dat ik er eigenlijk een beetje boos van werd dat ze dat niet uit zichzelf aanbood!

[ Bericht 15% gewijzigd door Poppedein op 15-12-2009 20:26:25 ]
pi_75664276
het is mij fijn ja dat het CB wel meedenkt. Wat kun je je dan rot voelen door zo'n arts hè?

Willow lekker grabbelen

Mefke wat lekker zeg dat zwemmen

huuu poppedein daar had ik eigenlijk ook nog nooit aan gedacht dat je daar ook gewoon om kunt vragen! Ik moet 4 januari weer voor de derde ronde prikken, maar dan moet ik alleen, dus eigenlijk vind ik het dan misschien wel fijner om haar gewoon op schoot te houden.
Ik zit te twijfelen of ik haar daarna in de draagdoek zal doen. Ik moet lopen naar huis, misschien vindt ze het wel veel fijner tegen me aan dan in de bak.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_75664370
@ Martine, oja, ik ben gewoon gaan wandelen in het mooie winterzonnetje, heeeeeeerlijk.
(ong. 10 min. lopen)
  dinsdag 15 december 2009 @ 20:31:14 #16
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75664512
Xenia, beterschap voor je meisje, wat naar zeg!
pi_75664538
Ik heb dat dilemma ook al een paar keer gehad huups, wel of niet met de doek, maar deed t uiteindelijk niet omdat ik bang was dat als ze last van de prikplekjes zou hebben de doek misschien juist zou gaan drukken daar. Maar ach nu denk ik ook weer...die prikplekjes doen toch niet meteen zeer, dus in de doek is wel net zo fijn!
Wij moeten de 28e weer..maar dan heb ik dienst en gaat Lena met dr paps... huuuu dát vind ik nou spannend! Niet dat hij t niet kan ofzo hoor, maar gewoon, omdat ik er niet bij ben, geen controle over die situatie hebben ofzo...
pi_75664755
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 20:31 schreef Poppedein het volgende:
Ik heb dat dilemma ook al een paar keer gehad huups, wel of niet met de doek, maar deed t uiteindelijk niet omdat ik bang was dat als ze last van de prikplekjes zou hebben de doek misschien juist zou gaan drukken daar. Maar ach nu denk ik ook weer...die prikplekjes doen toch niet meteen zeer, dus in de doek is wel net zo fijn!
Wij moeten de 28e weer..maar dan heb ik dienst en gaat Lena met dr paps... huuuu dát vind ik nou spannend! Niet dat hij t niet kan ofzo hoor, maar gewoon, omdat ik er niet bij ben, geen controle over die situatie hebben ofzo...
nouja! dat eerste had ik dus getikt en weer weggehaald
inderdaad ik dacht ook dat ze in de doek misschien last zou hebben van die plekjes maar met dat ik het tikte dacht ik weer van nouja het zal toch niet zo snel gaan? Maar aan de andere kant... wat als ze nou zo overstuur is dat ze het helemaal niet fijn vindt... dan heb ik niets als ik zonder wagen ga.
*zucht* ik twijfel nog even verder.

Oef dat lijkt me ook gek ja, dat je er dan zelf niet bij bent. Hij kan het vast wel maar toch, je wilt liever ook zelf er zijn voor je kleine meisje.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_75664810
Gewoon alweer een nieuw topic

Helaas even geen tijd en puf voor een lang antwoord (2e mex. griepprik vandaag gehaald blugh) maar wilde wel even Xeentje beterschap wensen!
pi_75664853
Xenia, ik dacht vanmiddag nog aan je meisje. Wat naar dat ze nog steeds ziek is en zo is afgevallen Ik hoop dat ze snel opknapt. Beterschap

Isabeau en Lena zulke lieve meisjes

Amélie met de wanten
huup, ik ga iedere keer met Senna in de doek, en schaap afgelopen vrijdag ook. Zeker na de prikjes is het misschien wel zo fijn om dicht bij haar mama te kunnen zijn.

Willow, knappe meid!

martine, warm aangekleed en lekker warm in de doek kan ook best met deze temperaturen. Succes!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 15 december 2009 @ 20:39:51 #21
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75664876
Ik wil ook steeds met de doek, maar het is hier iedere keer echt rotweer! En idd, wat nou als hij zo overstuur is dat hij de doek niet meer wil...
pi_75664916
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 20:31 schreef Poppedein het volgende:
Dat laatste was hier vrijdag het geval: schaap alleen met Senna naar het CB. Heel vreemd idd, vooral omdat ik ineens heel sterk de behoefte had om erbij te zijn, maar dat ging niet. UIteindelijk hebben papa en Senna het samen prima gedaan, natuurlijk
  dinsdag 15 december 2009 @ 20:43:07 #23
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75664998
Oscar is hier superverkouden en hoest heel veel. Maar hij probeert op de een of andere manier het hoesten ook tegen te houden dus hij produceert de meest verschrikkelijke geluiden. Heb hem maar in de box te slapen gelegd, wilde hem even dichtbij hebben. Dat gepiep en gerochel vind ik zo naar...
pi_75665142
Ach, arme Oscar niet fijn, zieke, hoestende kindjes Beterschap voor Oscar
pi_75665203
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 18:40 schreef huuphuup het volgende:
Amélietje heeft vandaag de dag met papa doorgebracht en ze heeft zich goed vermaakt
Maar toen ze me op kwamen halen van het station en ik haar uit de cosi haalde om boodschappen te gaan doen zag ik dat ze alleen een maillotje aan had
> waarom heeft ze alleen een maillotje aan?
< is dat geen broekje dan?
> ehm... nee...
< oh... t leek me wel lekker warm eigenlijk!

Muh. Leek me niet zo warm met dit weer haha, dus wat doe je dan... dan trek je je kind je wanten aan om de beentjes

[ afbeelding ]
Wel een goede oplossing!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')