abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75869206
Ik ga straks even bijlezen, maar even snel een vraag; Wat smeer ik op een smetplekje? Bepanthen?
Lotte!
Noah!
pi_75869499
Wow Stef jij slaapkopje!! Onze kraamverzorgster zei op de dag dat ze vertrok dat hij vanaf toen door mocht slapen (alleen doet hij dat niet ) maar dat geldt dan toch vast ook voor Stef

MeNicole wat fijn dat Leander op de neiuwe voeding zo goed slaapt

Karin ik dacht dat het iets was met de doorlaatbaarheid van de darmen voor grote moleculen zoals koemelkeiwitten waar kindjes sterk op reageren en dat dat met de tijd minder wordt. Ik zal het weer eens opzoeken.

De fysio is net weg, gelukkig huilde Niels nu minder. Zijn nekje zit niet vast naar een kant, hij kan naar beide kanten evengoed bewegen. We moeten hem stimuleren om ook naar de andere kant te kijken, maar dat deden we al
En ik heb haar enthousiast over draagdoeken gemaakt

Hoe voorkomen jullie dat je kindje met zijn hoofdje onder de deken zakt? Niels lag vannacht voor de tweede keer deze week scheef onder de deken zodat zijn hoofd er ook onder kwam Nog korter opmaken heeft geen zin, hij ligt maar tot zijn borstkas ingestopt. Gelukkig hoorde ik hem wakker worden, dan gaat hij namelijk veel bewegen en kreunen en dat is ook het moment dat hij zichzelf zo onder de dekens werkt. Ik ben blij dat hij naast mij slaapt
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_75870712
hellow ladies

@twinkly; lijkt me best eng als je kleintje idd onder de dekens gaat liggen... houd de tips die je krijgt ook ff in de gaten...

@Poppedein; sterkte met je buikkrampen...

Wij gaan zo richting kinderarts; op controle... ben benieuwd! nu eerst nog ff een ronde voeden.. zal eens kijken of mijn meisje wakker wil worden...

05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_75871001
quote:
Op maandag 21 december 2009 10:16 schreef Twinkly het volgende:
Wow Stef jij slaapkopje!! Onze kraamverzorgster zei op de dag dat ze vertrok dat hij vanaf toen door mocht slapen (alleen doet hij dat niet ) maar dat geldt dan toch vast ook voor Stef

MeNicole wat fijn dat Leander op de neiuwe voeding zo goed slaapt

Karin ik dacht dat het iets was met de doorlaatbaarheid van de darmen voor grote moleculen zoals koemelkeiwitten waar kindjes sterk op reageren en dat dat met de tijd minder wordt. Ik zal het weer eens opzoeken.

De fysio is net weg, gelukkig huilde Niels nu minder. Zijn nekje zit niet vast naar een kant, hij kan naar beide kanten evengoed bewegen. We moeten hem stimuleren om ook naar de andere kant te kijken, maar dat deden we al
En ik heb haar enthousiast over draagdoeken gemaakt

Hoe voorkomen jullie dat je kindje met zijn hoofdje onder de deken zakt? Niels lag vannacht voor de tweede keer deze week scheef onder de deken zodat zijn hoofd er ook onder kwam Nog korter opmaken heeft geen zin, hij ligt maar tot zijn borstkas ingestopt. Gelukkig hoorde ik hem wakker worden, dan gaat hij namelijk veel bewegen en kreunen en dat is ook het moment dat hij zichzelf zo onder de dekens werkt. Ik ben blij dat hij naast mij slaapt
Twinkly, als Lotte in haar bedje slaapt, ligt ze met haar voetjes tegen het voeteneinde, dus ze kan niet eens zakken. Misschien dat proberen? En anders een slaapzakje
Lotte!
Noah!
pi_75871160
quote:
Op maandag 21 december 2009 10:06 schreef Linda2205 het volgende:
Ik ga straks even bijlezen, maar even snel een vraag; Wat smeer ik op een smetplekje? Bepanthen?
Ja of sudo
pi_75871596
quote:
Op maandag 21 december 2009 11:04 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Twinkly, als Lotte in haar bedje slaapt, ligt ze met haar voetjes tegen het voeteneinde, dus ze kan niet eens zakken. Misschien dat proberen? En anders een slaapzakje
Het probleem is dat hij schuin gaat liggen, hij kan niet verder recht naar beneden zakken. Hij heeft sinds een week ook het Puckababy slaapzakje aan, zou het daar aanliggen? Ik heb trouwens niet het idee dat dat Puckazakje helpt om hem sneller in slaap te laten vallen.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  maandag 21 december 2009 @ 11:23:58 #57
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_75871770
Zow, daar ben ik weer

Fijn Miss_Sly en Twinkly, thnx voor jullie berichtje, ik maak me er inderdaad maar niet al te druk om. Ondertussen ben ik overigens bij de huisarts geweest en ik ben erg blij dat ik ondanks het weer toch ben gegaan.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Stef heeft net trouwens keurig gegeten na 3 uur en een kwartier en ligt nu lekker in de box te pruttelen dus ik geloof het verder wel met die voeding
3!
pi_75871900
quote:
Op maandag 21 december 2009 11:18 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Het probleem is dat hij schuin gaat liggen, hij kan niet verder recht naar beneden zakken. Hij heeft sinds een week ook het Puckababy slaapzakje aan, zou het daar aanliggen? Ik heb trouwens niet het idee dat dat Puckazakje helpt om hem sneller in slaap te laten vallen.
Een slaapzakje of een bakerzak, dat maakt ook een verschil

En Lotte ligt in het bakerzakje, maar die vind het lekker als ik de dekens onder haar instop, in plaats van aan de zijkanten. Dus ik prop dat halve dekentje onder d'r, daarom kan ze geen kant op.

Zo dus. Misschien ook nog een mogelijkheid? Verder weet ik het niet zo goed
Lotte!
Noah!
pi_75871929
ik doe op smetplekjes wat talkpoeder
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_75871955
quote:
Op maandag 21 december 2009 11:23 schreef Incantrix het volgende:
Zow, daar ben ik weer

Fijn Miss_Sly en Twinkly, thnx voor jullie berichtje, ik maak me er inderdaad maar niet al te druk om. Ondertussen ben ik overigens bij de huisarts geweest en ik ben erg blij dat ik ondanks het weer toch ben gegaan.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Stef heeft net trouwens keurig gegeten na 3 uur en een kwartier en ligt nu lekker in de box te pruttelen dus ik geloof het verder wel met die voeding
Trix voor jou. Arm ding!

En dat doorslapen is echt niet erg hoor. Geloof me dattie heus wel een keel op zet alsie honger krijgt
Lotte!
Noah!
  maandag 21 december 2009 @ 11:29:01 #61
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75871968
Oscar kwam pas om 5 uur, dus hij heeft het nog heel lang uit gehouden vannacht op een halve fles. Verder prima geslapen. De fles vanmorgen ging 'leeg' zoals altijd (20-30cc over) en de fles van daarnet ook weer.
Wet van FOK he!

Ik ben gaan lopen naar het cb (auw, mijn schaambeen vond het niet leuk, dat gedraai in de sneeuw! ) Ik was wat vroeg maar de wvk was er nog niet dus de arts heeft gemeten en gewogen. Er waren ook veel mensen idd niet gekomen.
Oscar is nu 68cm en weegt 7780 dus zijn gewicht is keurig aan het afbuigen nu ook. Alles prima in orde verder. Prikje is uitgesteld tot 18 januari omdat hij toch nog wel heel erg reutelde en de arts probeert ook al 2 keer naar zijn hartje te luisteren maar door het reutelen en zijn geklets is het niet goed te horen, dus 18 januari ook dat nog een keertje.
En 1 feb hebben we een afspraak in het ziekenhuis bij de revalidatiearts voor zijn koppie dus dan wordt dat ook in gang gezet.

Goh, als die kindjes van ons toch eens wisten, al die sneeuw, hoe zeldzaam dat tegenwoordig is.
pi_75871980
quote:
Op maandag 21 december 2009 11:28 schreef XXXKarinXXX het volgende:
ik doe op smetplekjes wat talkpoeder
Jullie geven allemaal een ander advies Bepanthen, Sudocreme, zinkzalf, maizena, talkpoeder... Zal ik gewoon alles er op smeren?
Lotte!
Noah!
  maandag 21 december 2009 @ 11:29:45 #63
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75871995
Och jee Incantrix! Auwie! Dubbelop dus!
Goed dat je toch gegaan bent en nu maar hopen dat het snel beter wordt!
  maandag 21 december 2009 @ 11:30:10 #64
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75872018
quote:
Op maandag 21 december 2009 11:29 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Jullie geven allemaal een ander advies Bepanthen, Sudocreme, zinkzalf, maizena, talkpoeder... Zal ik gewoon alles er op smeren?
Ik zeg maizena! En als je dat niet hebt, dan Sudo.
  maandag 21 december 2009 @ 11:30:15 #65
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_75872023
gats wat een domper, Incantrix...
I'm so glamourous I piss glitter!
  maandag 21 december 2009 @ 11:34:29 #66
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_75872176
Jemig Incantrix!
hoeft het niet gehecht te worden dan?
pi_75872224
quote:
Op maandag 21 december 2009 11:27 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Een slaapzakje of een bakerzak, dat maakt ook een verschil

En Lotte ligt in het bakerzakje, maar die vind het lekker als ik de dekens onder haar instop, in plaats van aan de zijkanten. Dus ik prop dat halve dekentje onder d'r, daarom kan ze geen kant op.

[ afbeelding ]
Zo dus. Misschien ook nog een mogelijkheid? Verder weet ik het niet zo goed
Oh goeie, ik ga het testen, want hij ligt ook veel liever in de kinderwagenbak waar hij geen kant op kant Oh en ik bedoelde een bakerzakje idd

Eeks Icantrix, hopelijk gaat het snel over!!
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_75872674
Incantrix, wat naar goed dat je bent gegaan. hoop dat het snel beter gaat

linda, smetvlekje komt door vocht, toch, dus misschien beter geen zalf maar idd talkpoeder of maizna.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_75872698
quote:
Op maandag 21 december 2009 10:16 schreef Twinkly het volgende:
Onze kraamphulp zei juist dat we die 6 uur in acht moesten blijven houden omdat een baby op een gegeven moment niet meer zelf aangeeft honger te hebben door een lage suikerspiegel. Maar ach, één keer 7,5 uur tussen voedingen in zal geen ramp zijn, zolang je maar aan minstens 6 voedingen per dag komt?

Hoe lang laat Niels 's nachts tussen voedingen in zitten (van het begin van de ene voeding tot het begin van de andere voeding)? Ivan zat vannacht op 5 uur en dat is tot nog toe een record.

Oh, ik heb al 3 nachten zo goed geslapen. Ivan slaapt 's nachts zelfstandig in, en 's ochtends rond een uur of half zes laat ik hem bij mij in bed liggen en slapen we nog een paar uur. Zo knus! Overdag in de wieg slapen gaat nog niet zo goed. Daar heeft hij veel hulp bij nodig en hij slaapt niet langer dan een half uur tot een uur.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_75872759
quote:
Op maandag 21 december 2009 11:23 schreef Incantrix het volgende:
Zow, daar ben ik weer

SPOILER
Oh boy! Ik weet niet of je wilt uitweiden, maar komt dat dan vanzelf goed?

Het zit je niet mee, hè?
pi_75872911
quote:
Op maandag 21 december 2009 11:46 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Onze kraamphulp zei juist dat we die 6 uur in acht moesten blijven houden omdat een baby op een gegeven moment niet meer zelf aangeeft honger te hebben door een lage suikerspiegel. Maar ach, één keer 7,5 uur tussen voedingen in zal geen ramp zijn, zolang je maar aan minstens 6 voedingen per dag komt?

Hoe lang laat Niels 's nachts tussen voedingen in zitten (van het begin van de ene voeding tot het begin van de andere voeding)? Ivan zat vannacht op 5 uur en dat is tot nog toe een record.

Oh, ik heb al 3 nachten zo goed geslapen. Ivan slaapt 's nachts zelfstandig in, en 's ochtends rond een uur of half zes laat ik hem bij mij in bed liggen en slapen we nog een paar uur. Zo knus! Overdag in de wieg slapen gaat nog niet zo goed. Daar heeft hij veel hulp bij nodig en hij slaapt niet langer dan een half uur tot een uur.
Ohh dat van die bloedsuikerspiegel is wel logisch idd Tot hoe lang zou dat zo zijn? Want ik denk dat ze, wanneer ze wat ouder zijn, het wel weer inhalen overdag zoals MissSly beschrijft.

Niels laat 3-4 uur tussen de voedingen, de laatste tijd weer richting de 3 uur.

Het slapen gaat hier net zoals jij beschrijft, overdag krijg ik hem bijna niet in slaap in zijn bedje, dan is het echt huilen. Maar 's nachts gaat het wel goed, dan valt hij na de voeding in slaap en slaapt door wanneer ik hem in zijn bedje leg. Zelfstandig in slaap vallen kan hij heel af en toe, maar meestal vecht hij zo tegen zijn slaap dat hi jiedere keer weer wakker schrikt en gaat huilen.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_75872954
Er was een regeltje toch? Een uur per pond? Dus een baby van 3kg mag 6u achter elkaar slapen
Lotte!
Noah!
pi_75873260
Trix, au hopelijk wordt t snel beter

Jamie zn smetplekje is genezen door bepathen
pi_75873288
quote:
Op maandag 21 december 2009 11:53 schreef Linda2205 het volgende:
Er was een regeltje toch? Een uur per pond? Dus een baby van 3kg mag 6u achter elkaar slapen
dat ja

Trix ooooh brr. arme meid

BE goed dat je nog even checkte dan zeg!
en fijn dat zn lijntje mooi normaal afbuigt. Op naar de 18e dan voor de prikjes
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_75873455
quote:
Op maandag 21 december 2009 11:53 schreef Linda2205 het volgende:
Ivan was bij geboorte zo'n 10 pond, maar hij had zijn voedingen juist heel hard nodig om niet te veel gewicht kwijt te raken.
  maandag 21 december 2009 @ 12:06:14 #76
267451 Smikke
Formerly known as Smirre
pi_75873538
Bij smetplekjes is het belangrijk het droog te houden, anders is het door het vocht en de warmte een perfecte voedingsbodem voor een schimmeltje. (Smetplekken in plooien dan.) Hier een groot voormalig fan van Maizena.
Bepanthen smeerde ik op kapotte billetjes of andere kloofjes. Luieruitslag juist weer maizena of drogen aan de lucht.

Icantrix, wat een gruwel verstop jij daar onder een spoiler, zeg. Beterschap!
Opinions are like assholes, everybody's got one.
  maandag 21 december 2009 @ 12:08:21 #77
95408 Incantrix
pi_75873615
Thnx lieverds, nu moet ik weer even huilen hoor Ik ga zo ook nog maar even naar het spreekuur van de lactatiekundige heb ik net besloten, ook met het voeden zat ik weer te huilen omdat mijn linkertepel telkens zo'n zeer doet en dan met dat verhaal van vanmorgen erbij had ik het even gehad met al dat gedoe Mijn lief is erg blij overigens, die zit het hele weekend al met gekromde tenen te kijken als ik Stef aanleg omdat hij ziet dat het zeer doet, gisteren liep hij zelfs weg En ik ben trouwens ook heel blij, dankzij Miss_Sly heb ik binnenkort een véél beter voedingskussen en het zal ook al wel schelen als Stef niet meer wegzakt in een instortend kussen enzo..

Asy, het hoeft niet gehecht te worden heb ik begrepen, met deze zalf zou het heel vlot moeten helen, dus daar ga ik dan maar vanuit (En eigenlijk ben ik wel blij, hechtingen gaan zo trekken enzo )

En Claudia, als het goed is met die zalf en euhm, nouja, zakjes om te zorgen dat bepaalde zaken soepel blijven gaan zeg maar, en de ontsteking moet weg met antibiotica. Ik ben allang blij dat ik nu meer heb als één of ander suf zalfje dat niks uithaalt!

BE, fijn dat de curve van je ventje zo mooi loopt! En ja, die sneeuw he, konden ze er maar iets mee

Linda, thnx, die regel kende ik niet, maar als ik die toepas mag hij al wel 7 uur doorslapen! Fijn om te weten

Twinkly, op zich slaapt Niels dus ook al wel aardig door begrijp ik? Stef heeft ook moeite met inslapen zo hier en daar, hoe los jij dat op?
3!
  maandag 21 december 2009 @ 12:12:04 #78
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_75873780
quote:
Op maandag 21 december 2009 12:08 schreef Incantrix het volgende:
Thnx lieverds, nu moet ik weer even huilen hoor Ik ga zo ook nog maar even naar het spreekuur van de lactatiekundige heb ik net besloten, ook met het voeden zat ik weer te huilen omdat mijn linkertepel telkens zo'n zeer doet en dan met dat verhaal van vanmorgen erbij had ik het even gehad met al dat gedoe Mijn lief is erg blij overigens, die zit het hele weekend al met gekromde tenen te kijken als ik Stef aanleg omdat hij ziet dat het zeer doet, gisteren liep hij zelfs weg En ik ben trouwens ook heel blij, dankzij Miss_Sly heb ik binnenkort een véél beter voedingskussen en het zal ook al wel schelen als Stef niet meer wegzakt in een instortend kussen enzo..

Asy, het hoeft niet gehecht te worden heb ik begrepen, met deze zalf zou het heel vlot moeten helen, dus daar ga ik dan maar vanuit (En eigenlijk ben ik wel blij, hechtingen gaan zo trekken enzo )

Ja kan me voorstellen dat je blij bent dat het niet gehecht hoeft te worden...
Succes meissie! Je doet het prima!
  maandag 21 december 2009 @ 12:13:00 #79
95408 Incantrix
pi_75873819
quote:
Op maandag 21 december 2009 12:12 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Ja kan me voorstellen dat je blij bent dat het niet gehecht hoeft te worden...
Succes meissie! Je doet het prima!

Boehoe! Je bent lief!
3!
pi_75873980
quote:
Thnx lieverds, nu moet ik weer even huilen hoor Ik ga zo ook nog maar even naar het spreekuur van de lactatiekundige heb ik net besloten, ook met het voeden zat ik weer te huilen omdat mijn linkertepel telkens zo'n zeer doet en dan met dat verhaal van vanmorgen erbij had ik het even gehad met al dat gedoe
En ik maar zeggen dat ik Ivans streken aan de borst grappig vond.

Verstandig! Ik hoop dat ze je kan helpen. Weet je hoelang er staat voor genezing van 'de rest'?
pi_75874108
@ incantrix, sterkte ermee, dat lijkt me geen pretje zeg (zacht uitgedrukt)

@ werk, 5 januari mag ik ook weer beginnen met gemengde gevoelens

@ slapen, hier slaapt Tijn ook overdag niet in zijn bed hoor.
hij schreeuwt het dan uit.
's avonds en 's nachts ging van begin af aan goed in zijn eigen bedje en 's avonds om ong. 19:00 huilt ie wel ff maar anders dan overdag.
Sinds 2 wkn ben ik erachter dat hij op zijn buik of zij in de box wel slaapt en heb ik dat mara gedaan want raakte gefrustreerd dat hij niet kon slapen terwijl hij moe was en ik niet wist wat ik nog meer kon doen.
Toevallig heb ik hem er nu weer een uur inliggen en dan weer ingebakerd en hij slaapt nu al een uur dus w.s is het een fase geweest of was ie er niet aan toe of is dit een toevalstreffer hehe, we zullen zien.

@ Xenia, hoest met jou meisje?
pi_75874258
quote:

Twinkly, op zich slaapt Niels dus ook al wel aardig door begrijp ik? Stef heeft ook moeite met inslapen zo hier en daar, hoe los jij dat op?
Ik ben ook benieuwd hoe de andere moeders dat doen. Ik ga zelf naast de wieg zitten, stop z'n speen in z'n mond en leg een vinger tegen z'n wang. Praten doe ik niet. Meestal gaan z'n ogen dan gauw dicht, als hij maar genoeg slaap heeft. Alleen slaapt hij in het begin heel licht en wordt hij vaak wakker waardoor ik maar bezig blijf.
pi_75874293
Nou nou Incantrix, pechvogel van de week... het is wel veel he....
Goed dat je naar de huisarts bent gegaan!
Hopelijk heeft de lactatiekundige nog een paar goede tips voor je, en kun je weer gaan genieten van het voeden van je lieve mannetje.

Poeh ik heb ook een geweldig leuke ochtend gehad....not
Lars deed het op zich prima, maar als je dan ondertussen een peuter hebt die je de kerstversiering afbreekt, met stiften haar eigen speelgoed onderkalkt en een kat die in huis schijt omdat ie niet naar buiten durft dan heb je het wel gehad om 12 uur.
Stoom uit mijn oren.............whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah

Morgen moet ik met Lars naar het CB, hij moet ook weer prikjes.
Verder ga ik wel even vragen of ze eens goed naar zijn schoudertjes wil kijken, hij huilt altijd hard als ik zijn armpjes door de mouwen wil doen, armen omhoog vind hij ook heel naar. Straks is er wat kapot gegaan door de bevalling ofzo. Verder gaat het een stuk beter met Lars als voorheen, het contrast is enorm. Maar nog is hij niet een hele blije baby. Ik vind dat hij nog meer dan gemiddeld huilt, en ik zou daar weleens een oorzaak van willen weten. Ik geniet nu wel veel meer van hem, want hij heeft ook zijn blije momentjes, maar toch is er een onderbuikgevoel dat er iets nog niet helemaal jofel is. Wat ik ook wel vreemd vind is dat hij eigenlijk het liefst (als hij wakker is) in de box ligt, dat wil hij liever als op schoot....net of hij ergens pijn heeft als hij vastgehouden wordt.

En pffff nu heeft mijn lieve schattige peutertje haar kleine broertje ook maar even lopen wakker gillen, dus ik kan weer aan de gang.....

Behang iemand??? veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel!!!!
  maandag 21 december 2009 @ 12:28:28 #84
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_75874446
quote:
Op maandag 21 december 2009 12:25 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Behang iemand??? veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel!!!!
Heb ik nog liggen hier, en de behangplak heb ik al aangemaakt ernaast staan...
pi_75874736
Incantrix, sterkte ermee hoor. Zere borsten is echt een hele irritante pijn!

Fijn dat het wel beter gaat met Lars, Karin. Door het ''Kiss'' klopt het dan denk ik toch wel dat hij soms pijn heeft bij vasthouden enzo? Misschien dat dat ook wel samen kan hangen met zn schoudertjes.
Wel fijn dat je er al gauw even naar kunt laten kijken

Hier had Wolf gister zn dagje niet, heel veel troosteloos huilen en weinig slapen. Misschien dat het wel echt wat samenhangt met een regeldagje op dag 10?! Dat las ik ergens.
iig haalde hij de slaap 's avonds weer behoorlijk in, en vandaag lijkt hij weer prima in zn hum, lekker tevreden kereltje
Ik ben ZO verliefd en zo op en top moeder, het is nog geweldiger dan ik ooit gedacht had.
Tussen 13-17 komt er nog een keer iemand v de gehoortest nogmaals, hopelijk op tijd zodat ik nog lekker even de deur uit kan met hem.

Oja, de vrijwel volledige Zwitsal uitzet die ik had kan ik zelf gaan gebruiken, meneer heeft een heel droog, en ook wat gevoelig huidje niet elke dag wassen en wasgel Neutral en Balneum creme+lekker insmeren met olie werkt nog het beste.
Hij zat echt helemaal onder de vlekken van Zwitsal,zelfs de billendoekjes,helaas.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_75874874
quote:
Op maandag 21 december 2009 12:24 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik ben ook benieuwd hoe de andere moeders dat doen. Ik ga zelf naast de wieg zitten, stop z'n speen in z'n mond en leg een vinger tegen z'n wang. Praten doe ik niet. Meestal gaan z'n ogen dan gauw dicht, als hij maar genoeg slaap heeft. Alleen slaapt hij in het begin heel licht en wordt hij vaak wakker waardoor ik maar bezig blijf.
Senna heeft er ook heel lang moeite mee gehad, en nog duurt het altijd wel even. De eerste maanden hebben we haar eigenlijk overdag laten slapen waar ze toevallig in slaap viel (draagdoek, kinderwagen, op de arm). Toen ik het idee begon te krijge dat ze echt te weinig slaap kreeg, ben ik gaan doen wat jij doet, Claudia: in bedje leggen, erbij gaan zitten en wachten tot ze slaapt. Geen oogcontact maken, niet praten, alleen maar erbij zijn en wachten tot ze slaapt met mijn handje op haar buik en eventueel een beetje rondjes wrijven. In het begin duurde dat soms wel eens 20 minuten tot een half uur, tegenwoordig zijn we meestal met een paar minuutjes klaar. Er zijn zelfs al momenten dat we weg kunnen gaan terwijl ze nog haar ogen open heeft, maar wel al stil is en dromerig voor zich uitstaart.

En onrustig blijft ze toch nog regelmatig. Soms slaapt ze gemakkelijk 4 uur achter elkaar, andere keren is ze met een uur echt helemaal klaar in bed.
  maandag 21 december 2009 @ 12:39:39 #87
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75874884
Oi Karin! Wat een ochtend!
pi_75875843
Ik hoop dat de lactatiekundige tips heeft die snel zorgen dat het voeden geen pijn meer doet Icantrix
quote:
Nah, doorslapen is een groot woord Hij slaapt 's avonds door in: niet wakker worden wanneer ik hem slapend in zijn bedje leg

's Morgens en 's avonds is hij heel huilerig en lukt in bed leggen echt neit, dan doe ik of mijn lief hem in de doek (mijn lief heeft een Bondolino). 's Middags ging het altijd wel goed maar nu de laatste tijd ook niet meer zo. Maar ik los het hetzelfde op als jij Claudia, ik ga erbij zitten tot hij slaapt. Maar ik praat wel en maak oogcontact want hij huilt heel hard en ik moet hem troosten. Een speen helpt wel maar hij zuigt er niet op. Het gevoel van de neptepel is al genoeg om hem ietsjes rustiger te maken.
Vechten jullie kindjes ook zo tegen hun slaap wanneer je ze overdag in bed legt?

Karin ik herken wat jij schrijft over Lars heel erg bij Niels, hij wil bijna nooit wakker bij je liggen. Maar ik denk niet perse dat er iets aan de hand is, zou het niet gewoon een karaktertrek zijn?
Echt fijn dat jullie kereltje zo veranderd is nu hij Pepti krijgt!!
  maandag 21 december 2009 @ 13:11:10 #89
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75876042
Oh, ik heb nog heel veel gemist zie ik, de pagina sprong naar karin's bericht.

Even lezen hoor.
quote:
Op maandag 21 december 2009 12:04 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ivan was bij geboorte zo'n 10 pond, maar hij had zijn voedingen juist heel hard nodig om niet te veel gewicht kwijt te raken.
En voor een evt. schommelende suikerspiegel is het juist bij grote kindjes in het begin van belang dat ze regelmatig voeding krijgen dacht ik.

Hier een voorbeeldig slapertje vanaf het begin, dus ik heb daar geen tips voor.
Dingen als met de voetjes tegen het einde kan voor sommige kindjes ook wel prettig zijn. Dat was ook een tip voor in bad die ik van de kraam kreeg. Anders voelt de ruimte om ze heen zo groot soms. Zoiets zeg maar.
pi_75876094
Ow, ik heb goede hoop dat uit het flesje drinken wellicht een stukje beter gaat. Bij de Etos vroeg schaap ineens: hebben wij de 3+ speen voor Senna op de tommie tippie? Bijkt dus dat we nog steeds met de eerste speen op de fles proberen haar te laten drinken. Kan zomaar zijn dat ze daar niet zoveel zin meer in heeft
  maandag 21 december 2009 @ 13:17:32 #91
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_75876294
quote:
Op maandag 21 december 2009 12:24 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

bij eli en andere baby's beproefde methode:
met een warme hand over de bovenkant van zijn bolletje aaien in de richting van de haartjes.
in het begin met je hand door tot over de ogen, en dan steeds minder ver naar voren.

5 minuten en het is gepiept.

mss tegelijkertijd wat monotoons neuriën. gewoon "hummmmmmmmm", heel zachtjes. hielp altijd heel goed bij eli om toch mn stem te horen.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  maandag 21 december 2009 @ 13:18:41 #92
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_75876341
Ik had me hier al wel een keer gemeld geloof ik, maar nog niet de tijd gehad om echt iets te posten ook.

Kleine R doet het fantastisch. Hij drinkt gemiddeld om de twee uur, ging vanaf het begin perfect, is wel te weinig aangekomen, of minder dan gezien zijn drinkritme werd verwacht, dus we moeten naar weeguurtje deze week.

Verder was het de eerste even dagen spannend, want zijn naveltje bleek niet goed afgeklemd te zijn en hij verloor bloed via dat stukje navelstreng. De vk's kwamen elke dag naar hem kijken daarom en we moest zijn temp goed in de gaten houden omdat hij infectiegevoeliger is geweest daardoor. Maar gelukkig ging dat allemaal helemaal goed.

En had ik al gemeld dat ik op een haar na een totaalruptuur heb opgelopen . Ik weet het, dat hoort hier niet, maar om het nou plompverloren ergens anders te plaatsen vind ik ook zowat. En ik moest het toch even kwijt .

Maar het herstel daarvan gaat perfect .
  maandag 21 december 2009 @ 13:21:47 #93
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_75876513
pfoeh groofs! dat klinkt wel heftig. maar gelukkig herstelt 't goed. en wat fijn dat 't zo goed gaat met R! lekker vaak aan blijven leggen dan maar, voor dat gewicht!
in de haak.
pi_75876556
Hoi Groofsken!
Oi een totaalruptuur joh, poeh heftig zeg!
Mag hier wel toch, we hebben het de laatste dagen al steeds over scheuren, aambeien en zulks
Gelukkig doet je kleine ventje het goed! wel eng met dat bloeden denk ik?
  maandag 21 december 2009 @ 13:25:45 #95
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_75876693
quote:
Op maandag 21 december 2009 13:22 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Hoi Groofsken!
Oi een totaalruptuur joh, poeh heftig zeg!
Mag hier wel toch, we hebben het de laatste dagen al steeds over scheuren, aambeien en zulks
Gelukkig doet je kleine ventje het goed! wel eng met dat bloeden denk ik?
Bijna hè, net niet helemaal gelukkig . Ze zijn ruim een uur bezig geweest met hechten, drie lagen weefsel aan elkaar gezet. Maar ik heb daar dus bijna geen last van gehad hè, echt vele malen minder dan van de knippen vorige keer. Maar dat is logisch blijkbaar, omdat knippen in een spier gezet worden, en je hier niet op hoeft te zitten enzo. Jaja, ben weer wijzer geworden .
pi_75877043
Hmmm alsnog heftig hoor! Fijn dat het zich zo goed herstelt!
En je kleine meid, hoe vindt ze het? Wel een hele verandering, een broertje erbij.
Ik hoop dat R snel lekker gaat groeien
  maandag 21 december 2009 @ 13:46:19 #97
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_75877444
S was meteen heel lief (èn onhandig ) voor R. Dan wilde ze hem een kusje geven en dook ze er gewoon letterlijk bovenop zeg maar . En verder is ze een dag of twee à drie prikkelbaar geweest en is ze nu weer gewoon haar oude zelfje .

Het lijkt trouwens wel alsof ze ineens 20 cm gegroeid is en 5 kilo zwaarder is dan voor de geboorte van R. Heb jij dat ook zo ervaren? Haha, wat een enorme billen en luiers had ze ineens .
  maandag 21 december 2009 @ 13:47:39 #98
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_75877495
haha groofsken, dat had ik ook toen m'n dochter geboren werd. ik vond m'n zoons hoofd alleen al zo enorm.
in de haak.
  maandag 21 december 2009 @ 13:50:24 #99
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_75877623
quote:
Op maandag 21 december 2009 13:47 schreef trui het volgende:
haha groofsken, dat had ik ook toen m'n dochter geboren werd. ik vond m'n zoons hoofd alleen al zo enorm.
Ja dat hoofd inderdaad, echt gigantisch .
pi_75877624
Ja dat had/heb! ik ook wel ja, wat een verschil!
Meike is nog steeds wel hardhandig/onhandig met Lars.
Ze ploft gerust bovenop hem als ze bij me wil zitten en ik Lars op schoot heb.
En ze wil hem snoepjes geven enzo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')