abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 december 2009 @ 16:18:06 #1
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_75733446
Hier gaan we wachten op de bandstemmen van _Led_ .

Deel 1 is hier: Hallucinaties

Hier nog even de laatste post uit het vorige topic:
quote:
Op donderdag 17 december 2009 16:04 schreef mediaconsument het volgende:
Ik begrijp dat hallucineren nogsteeds niet is gedefinieerd, en dat de TS niets durft te vertellen over zijn/haar persoonlijke ervaringen op dit gebied. Net zoals dat het woord geestgelover zijn/haar hele verhaal onderuit haalt. Dan gaan we nog niet spreken over het vaststellen dat alle ervaringen met geesten komen door waanbeelden, psychosen, of uiteraard hallucinaties.
Mijn persoonlijke ervaringen m.b.t. hallucinaties zijn compleet irrelevant voor dit onderwerp. Net zoals het irrelevant is dat je dmt in de rimboe kunt krijgen.
quote:
Oftewel, dit topic is of van iemand die de wereld nog niet goed begrijpt, omdat deze te klein en te jong is, en daardoor binnen de categorie calimero valt.
Ja , laten we onze geboortedatums bij de posts plaatsen .
quote:
Of het is van iemand die lekker wil rellen, om de verveling tijdens het werk tegen te gaan, rellen is namelijk leuk! Mensen opjagen, beledigen, belachelijk maken, en dan ook nogeens alles wat ze zeggen, keihard tegen hun te gebruiken! Dikke pret!
Als dit topic je tegenstaat is er niemand die je dwingt om hier te reageren. Och, 90% van Fok interesseert me niet, dus daar lees ik niet en reageer ik niet.
quote:
Daarbij nog een stuk van de vorige post:

Ik ben dan ook benieuwd wanneer ik je eerste serieuze discussie ga lezen in W&T of F&L bijvoorbeeld, ik denk niet dat jij daar de capaciteiten voor hebt namelijk. Binnen TRU is het dan ook erg makkelijk om te doen alsof je alles weet, dmv. te zeggen dat alles onzin is.
Nogmaals, als de topics niet naar jouw smaak zijn, kun je ofwel de topics negeren, ofwel zelf een topic openen geheel naar jouw smaak .
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
  donderdag 17 december 2009 @ 16:25:33 #2
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_75733771
quote:
Op donderdag 17 december 2009 16:08 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Je hebt onderbouwen, en je hebt onderbouwen. En daar dit geen wetenschappelijk forum is, komt het erg raar over als je daar de hele tijd op blijft hameren.
Ik hamerde helemaal nergens op, ik reageerde enkel op Manke's uitspraak "Wetenschap heeft niks uitgesloten, het gelooft er gewoon niet in.".

[ Bericht 20% gewijzigd door jogy op 17-12-2009 21:34:56 ]
zzz
  donderdag 17 december 2009 @ 16:48:36 #3
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_75734704
Ik zal hier nog even de openingspost plaatsen, da's ook handig voor de nieuwe lezers :
quote:
Op zondag 13 december 2009 14:37 schreef JoepiePoepie het volgende:
Ik denk dat bijna elke niet-gelovige weleens een hallucinatie heeft gehad. Bijvoorbeeld onder invloed van drugs, koorts, andere ziekte, slecht slapen, drukte/stress, enzovoort.

De niet-gelovigen zien dat gewoon als hallucinatie, ook al kan het er levensecht uitzien. De niet-gelovigen zien dus dezelfde dingen als de mensen die in geesten geloven. Mijn ervaring is dat als je tegen een geestgelover zegt dat dat gewoon hallucinaties zijn, dat de geestgelover dan met opmerkingen komt in de trant van:

Nee, dat is heel iets anders.
Dat soort dingen snap jij gewoon niet.
Zo ver ben jij nog lang niet.
Vind je het eng dat er meer is?

En als je er dan over doorvraagt, dan komen er vage zwaarbeladen anekdotes grapjes maken mag dan absoluut niet , maar nooit een goede verklaring wat het daadwerkelijke verschil is tussen hallucinaties en geesten zien.

Ik zou graag van de mensen van dit forum willen weten wat jullie vinden dat het verschil is tussen hallucinaties en geesten zien . En hoe weet je zeker dat die keer dat je je overleden opa zag, dat dat geen hallucinatie was?

[ Bericht 9% gewijzigd door jogy op 17-12-2009 21:39:47 ]
pi_75739366
quote:
Op donderdag 17 december 2009 18:51 schreef Spellmeista het volgende:
verwijderde post

Ik heb wel een mening en motiveer deze continue. Dit in tegenstelling tot velen hier die elkaar napraten zonder ook maar 1x uberhaupt iets te motiveren.

[ Bericht 16% gewijzigd door jogy op 17-12-2009 21:40:39 ]
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  donderdag 17 december 2009 @ 19:05:55 #5
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_75739575
quote:
Op donderdag 17 december 2009 19:01 schreef Michielos het volgende:

[..]

Ik heb wel een mening en motiveer deze continue. Dit in tegenstelling tot velen hier die elkaar napraten zonder ook maar 1x uberhaupt iets te motiveren.
Dan mag jij mij vertellen bij deze wat je zou vinden als iemand "controle" krijgt over zijn hallucinaties en zodoende de "hallucinatie" "tegen" het systeem gebruikt om zodoende de 0 grens te bereiken.

Zou jij iemand met een "hallucinatie" die beweerd dat het geen "hallucinatie" is vastzetten in een kliniek? Vervolgens deze persoon medicijnen voorschrijven tegen een psychose en stug volhouden dat je gelijk zou hebben?
pi_75741519
quote:
Op donderdag 17 december 2009 19:05 schreef Spellmeista het volgende:

[..]

Dan mag jij mij vertellen bij deze wat je zou vinden als iemand "controle" krijgt over zijn hallucinaties en zodoende de "hallucinatie" "tegen" het systeem gebruikt om zodoende de 0 grens te bereiken.

Zou jij iemand met een "hallucinatie" die beweerd dat het geen "hallucinatie" is vastzetten in een kliniek? Vervolgens deze persoon medicijnen voorschrijven tegen een psychose en stug volhouden dat je gelijk zou hebben?

nee, want ik ben geen psychiater.
OP de tweede plaats wil ik eerst weten of hij het als een probleem ziet, een gevaar is voorzichzelf en/of voor anderen. Indien dit het geval is, verwijs ik hem /haar zeker door.
  donderdag 17 december 2009 @ 21:34:18 #7
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_75746504
De openingspost was best makkelijk inderdaad, wat is het verschil tussen hallucinaties en spookverschijningen.

Wat mij betreft ligt het aan de omstandigheden van de desbetreffende gebeurtenis.

Bijvoorbeeld, sommige mensen die een familielid zien verschijnen, een opa of iets dergelijks en er dan de dag erna achter komen dat hij is gestorven in zijn slaap. Dat geeft al meer krediet aan de mogelijkheid dat het een geestverschijning was van de essentie/ziel van die opa. Zeker als degene die de opa ziet nog nooit zo'n soort verschijning heeft gehad bijvoorbeeld, dat het een unieke gebeurtenis was.

Hallucinaties hebben geen raakpunten met gebeurtenissen in de 'buitenwereld'. Wil ook weer niet zeggen dat wanneer je geen raakpunten kan definiëren het per definitie een hallucinatie is want je kan immers niet alles weten. Natuurlijk zijn hallucinaties wel creaties van je eigen psyche (Nemen we even aan) dus zal het iets zijn waar de beleider mee bezig is op positieve, negatieve of neutrale manier maar het put enkel uit de eigen perceptie.

Een tweede mogelijkheid is dus wanneer een verschijning iets zegt of je op een andere manier iets laat weten wat na te gaan is en wat je van te voren niet wist, een gebeurtenis in de toekomst of iets anders wat dus te controleren is. Zo heb ik bijvoorbeeld een tijd geleden een auditieve gebeurtenis gehad die mij waarschuwde voor iets, ik negeerde de waarschuwing (duh, ik ga niet luisteren naar stemmen in mijn hoofd ( had ik dat nou maar wel gedaan ) en kreeg daar de rekening voor aan het eind. Maakt niet uit wat het was maar voor mij was het in ieder geval een belangrijke aanwijzing dat die stem eventueel geen auditieve hallucinatie is geweest, de volgende keer luister ik waarschijnlijk wel (sindsdien en daarvoor geen stemmen in mijn hoofd gehad hoor, ik zweer het . )

Anyway, er zullen nog wel meer beredeneringen zijn om (vooral voor je zelf) na te gaan of het wel of niet een hallucinatie is. Terrence McKenna ( McKenna: psychonaut extraordinair. Miskend Genie. ) heeft zich er decennia lang in verdiept en kan ook op rationele manier uiteen leggen hoe je na kan gaan wat een hallucinatie nou daadwerkelijk is en of het eventueel deelbaar is met anderen. Het is in ieder geval niet zo klip en klaar als sommigen willen doen blijken maar uiteindelijk moet je aannemen wat voor jezelf het prettigst/geloofwaardigst is volgens je eigen wereldbeeld.

[ Bericht 2% gewijzigd door jogy op 17-12-2009 21:41:41 ]
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  donderdag 17 december 2009 @ 21:41:53 #8
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_75746844
En opgeschoond.
Vrijheid
  donderdag 17 december 2009 @ 22:04:41 #9
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_75747882
Jogy, allereerst wil ik je complimenteren met je mooie heldere duidelijke post .
quote:
Op donderdag 17 december 2009 21:34 schreef jogy het volgende:
Bijvoorbeeld, sommige mensen die een familielid zien verschijnen, een opa of iets dergelijks en er dan de dag erna achter komen dat hij is gestorven in zijn slaap. Dat geeft al meer krediet aan de mogelijkheid dat het een geestverschijning was van de essentie/ziel van die opa. Zeker als degene die de opa ziet nog nooit zo'n soort verschijning heeft gehad bijvoorbeeld, dat het een unieke gebeurtenis was.
Ik ken dit soort verhalen alleen van-horen-zeggen. Bovendien vind ik het niet raar dat als je van iemand houdt en deze persoon is oud en/of ziek, dat je vaak aan deze persoon denkt, omdat je je zorgen maakt. Misschien dat je op die manier een hallucinatie opwekt met die persoon in de hoofdrol. Ook denk ik dat iemand die erin gelooft, als er iets opvallends (bijvoorbeeld, een kopje dat uit de kast valt, of misschien toch een vage hallucinatie van wat dan ook) gebeurt op een dag en opa sterft de volgende dag, dat zo'n 'gelovend' persoon, dan denkt van "hee, dat was een teken".
quote:
Zo heb ik bijvoorbeeld een tijd geleden een auditieve gebeurtenis gehad die mij waarschuwde voor iets, ik negeerde de waarschuwing (duh, ik ga niet luisteren naar stemmen in mijn hoofd ( had ik dat nou maar wel gedaan ) en kreeg daar de rekening voor aan het eind. Maakt niet uit wat het was maar voor mij was het in ieder geval een belangrijke aanwijzing dat die stem eventueel geen auditieve hallucinatie is geweest, de volgende keer luister ik waarschijnlijk wel (sindsdien en daarvoor geen stemmen in mijn hoofd gehad hoor, ik zweer het . )
Maar is dat dan niet je eigen stem in je hoofd die je waarschuwt? En toen het dus misging, dat je achteraf dacht van "hmm, zie je wel". Maar stel dat het goed was gegaan, zou je dan ook nog bezig geweest zijn met "hmm gek, die stem in mijn hoofd zei iets anders". Want heb je ook niet vaker dat je denkt "als dat maar goed gaat" en het gaat gewoon goed en verder besteed je er geen aandacht meer aan?
quote:
Anyway, er zullen nog wel meer beredeneringen zijn om (vooral voor je zelf) na te gaan of het wel of niet een hallucinatie is. Terrence McKenna ( McKenna: psychonaut extraordinair. Miskend Genie. ) heeft zich er decennia lang in verdiept en kan ook op rationele manier uiteen leggen hoe je na kan gaan wat een hallucinatie nou daadwerkelijk is en of het eventueel deelbaar is met anderen. Het is in ieder geval niet zo klip en klaar als sommigen willen doen blijken maar uiteindelijk moet je aannemen wat voor jezelf het prettigst/geloofwaardigst is volgens je eigen wereldbeeld.
Dan ga ik binnenkort eens over die Terrence McKenna lezen .
pi_75749916
Uit deeltje 1
quote:
Op donderdag 17 december 2009 13:34 schreef Nee het volgende:
Jammer dat deze discussie gaat over het visuele aspect van hallucinaties/psychedelische ervaringen, net het gene wat voor mij totaal niet relevant is. Ik heb tijdens een paddo trip ook verschillende dingen gezien, niet letterlijk, maar meer in de trant van vervormingen, zoals duivelsgezichten, kabouters in de bomen, etc. Echter was het voor mij nogal erg betekenisloos, het gene wat mij interesseerde waren ze diep gewortelde ervaringen en gevoelens die nauwelijks te omschrijven waren in psychologische en begrijpelijke termen.

Het juist dát aspect van een iemand die hallucineert wat serieuzer genomen moet worden, niet alleen in spiritueel opzicht maar ook psychologisch: het kan bijvoorbeeld iets zeggen over iemands manier van leven, zoals dromen dat ook doen.
Helemaal mee eens.. de mooie ervaringen van de trips zijn bij mij ook niet de kleurtjes of vervormingen, maar veelal een dieper besef van iets (wat dit 'iets' is verschilt per trip/persoon/etc).
Wellicht heb jij een idee om dit te kunnen bespreken? Dit heeft nml veel meer mijn interesse dan de 'echte hallucinaties'..
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
  vrijdag 18 december 2009 @ 08:08:44 #11
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_75756856
quote:
Op donderdag 17 december 2009 22:04 schreef JoepiePoepie het volgende:
Jogy, allereerst wil ik je complimenteren met je mooie heldere duidelijke post .
[..]

Ik ken dit soort verhalen alleen van-horen-zeggen. Bovendien vind ik het niet raar dat als je van iemand houdt en deze persoon is oud en/of ziek, dat je vaak aan deze persoon denkt, omdat je je zorgen maakt. Misschien dat je op die manier een hallucinatie opwekt met die persoon in de hoofdrol. Ook denk ik dat iemand die erin gelooft, als er iets opvallends (bijvoorbeeld, een kopje dat uit de kast valt, of misschien toch een vage hallucinatie van wat dan ook) gebeurt op een dag en opa sterft de volgende dag, dat zo'n 'gelovend' persoon, dan denkt van "hee, dat was een teken".
Het is misschien iets wat je zelf moet meemaken of moet horen van iemand die je echt vertrouwd, vaak zijn de verschijningen in kwestie anders dan de normale droom en uniek in hun voorkomen dat maakt het interessant, maar inderdaad het is moeilijk in een lab te testen, de enige manier die ik kan verzinnen is door honderd kinderen in een lab te gooien en een familielid om te leggen om daarna te kijken hoeveel van de kinderen de desbetreffende opa zien verschijnen. Lijkt me niet helemaal de bedoeling. Dus horen-zeggen is in dit geval het beste wat we kunnen doen, persoonlijk heb ik niet het idee dat het dus een gelover-issue hoeft te zijn. Er zijn wel manieren om de interconnectiviteit tussen personen te testen in een lab overigens, eventueel kan je ooit een keer het boek 'the quantum mind' lezen waar de schrijver tientallen pagina's aan bronverwijzingen heeft genoteerd van verschillede testen uitgevoerd met strikte voorwaarden die wijst naar een diepere connectie tussen mensen dan enkel wordt voor geschreven door de Newtoniaanse wetenschappers. Maar dan nog is het aan je zelf om het wel of niet aan te nemen, ik bedoel, ondanks de wetenschap van de laatste paar honderd jaar zijn er ook nog steeds religieuzen die de Bijbel letterlijk geloven dus rationaliteit heeft er weinig mee van doen.

[..]
quote:
Maar is dat dan niet je eigen stem in je hoofd die je waarschuwt? En toen het dus misging, dat je achteraf dacht van "hmm, zie je wel". Maar stel dat het goed was gegaan, zou je dan ook nog bezig geweest zijn met "hmm gek, die stem in mijn hoofd zei iets anders". Want heb je ook niet vaker dat je denkt "als dat maar goed gaat" en het gaat gewoon goed en verder besteed je er geen aandacht meer aan?
De manier waarop die stem doorkwam was zodanig anders dat het daadwerkelijk leek alsof er een speaker in de kamer aanwezig was, het was niet het normale interne discussie-systeem zeg maar. Ik heb voordat deze stem uitkwam het ook tegen mijn vrienden gezegd met de melding dat ik het vreemd vond en naderhand was ik er in ieder geval van overtuigd dat er wel waarde zat in de waarschuwing. Zoals ik ook al zei, die manier van communiceren heb ik ervoor en erna niet meer gehad, nu kan het zo zijn dat ik eventuele stemmen ervoor ben vergeten maar na die genegeerde waarschuwing heb ik mezelf voorgenomen het de volgende keer wel serieus te nemen maar het is nooit meer teruggekomen, dat zou ik in ieder geval wel hebben onthouden, dat hoef je niet van me aan te nemen maar ik kan het je verzekeren.
quote:
[..]

Dan ga ik binnenkort eens over die Terrence McKenna lezen .
Je kan ook gewoon tijdens het internetten de audiobestanden afluisteren, hij was een geweldige spreker en zo krijg je ook een aardig beeld en uitleg van zijn denkwijze en rationaliteit omtrent eventuele hallucinaties. Hij had wel een heel ander beeld van hallucinaties dan wat we hier bediscussiëren ( hier gaan we er gemakshalve van uit dat hallucinaties enkel in het eigen hoofd ontstaan, hij deed dat per definitie niet)
Vrijheid
  vrijdag 18 december 2009 @ 08:38:57 #12
8372 Bastard
Persona non grata
pi_75757220
Roep me even als die geluidsbanden er zijn svp.
The truth was in here.
  vrijdag 18 december 2009 @ 09:30:41 #13
31101 _Led_
pi_75758102
quote:
Op donderdag 17 december 2009 19:05 schreef Spellmeista het volgende:

[..]

Je praat een hoop, maar zegt weinig.

"tegen het systeem gebruiken " ?
"de 0-grens bereiken" ?
quote:
Zou jij iemand vrij laten rondlopen die beweert dat ie stemmen hoort die hem opdragen kleine kinderen te offeren ?

No shit

[ Bericht 6% gewijzigd door _Led_ op 18-12-2009 10:58:51 ]
zzz
  vrijdag 18 december 2009 @ 11:12:08 #14
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_75761348
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 08:08 schreef jogy het volgende:
Het is misschien iets wat je zelf moet meemaken of moet horen van iemand die je echt vertrouwd, vaak zijn de verschijningen in kwestie anders dan de normale droom en uniek in hun voorkomen dat maakt het interessant
Hallucinaties zijn er in allerlei vormen en gradaties. Dus nee, ik hoop nog steeds op iemand die beter het verschil kan uitleggen tussen een hallucinatie-ervaring en een geestverschijning.
  vrijdag 18 december 2009 @ 11:14:10 #15
31101 _Led_
pi_75761415
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 11:12 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Hallucinaties zijn er in allerlei vormen en gradaties. Dus nee, ik hoop nog steeds op iemand die beter het verschil kan uitleggen tussen een hallucinatie-ervaring en een geestverschijning.
Nou ja, ik kan me voorstellen dat als je je opa ziet en die blijkt naderhand "toevallig" die nacht overleden te zijn je vrij overtuigd bent.
Dat lijkt me een redelijk verschil.

Al denk ik zelf vaak bij dat soort verhalen dat het er mee te maken heeft dat het al langer niet goed gaat met zo iemand, en men dat dus al in zijn onderbewuste meeneemt.
De dromen over die persoon wanneer er niks gebeurt worden vergeten (immers, niks bijzonders, 'maar' een droom), en zodra die persoon overlijdt en je hebt zo'n droom wordt dat opeens als heel veelzeggend ervaren (begrijpelijkerwijs).
zzz
  vrijdag 18 december 2009 @ 11:18:00 #16
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_75761550
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 11:14 schreef _Led_ het volgende:
Nou ja, ik kan me voorstellen dat als je je opa ziet en die blijkt naderhand "toevallig" die nacht overleden te zijn je vrij overtuig bent.
Dat lijkt me een redelijk verschil.
Ik kan het me voorstellen dat sommige mensen zo gaan denken, maar niet van mezelf (tenzij ik door dat overlijden zo verdrietig ben en daardoor labiel geworden ben, waardoor ik dat wil gaan geloven, maar niet in normale toestand.)
  vrijdag 18 december 2009 @ 12:40:08 #17
8372 Bastard
Persona non grata
pi_75764592
Ik heb in de zorg gewerkt he.. en menig maal overlijdt daar wel eens iemand, dus je maakt mensen mee in hun laatste fase.
Regelmatig kreeg ik opmerkingen over mensen die aan het bed kwamen staan (die er dus niet echt waren) en soms zwaaide ze naar degene die dood ging, of ze zeiden dat ze er waren voor ze.
Het waren altijd al overleden mensen, een broer, een vader of moeder, die aan het bed stonden, nooit een nog wel in leven zijnde persoon.

Nou kun je dat allemaal heel makkelijk af doen als een hallucinatie, wel zo veilig om die conclusie te trekken voor sommige, maar toch is dat frapant.
The truth was in here.
  vrijdag 18 december 2009 @ 12:41:35 #18
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_75764641
Bandstemmen
  vrijdag 18 december 2009 @ 12:42:19 #19
31101 _Led_
pi_75764665
Zou natuurlijk ook kunnen dat als je weet dat je in de laatste fase van je leven zit, je wat vaker denkt aan de mensen die je voorgegaan zijn...
Who knows, I'll see you when we get there
zzz
  vrijdag 18 december 2009 @ 12:43:53 #20
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_75764710
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 12:41 schreef Buschetta het volgende:
Bandstemmen
Ja bandstemmen . Wanneer kunnen we die eigenlijk verwachten, _Led_?
  vrijdag 18 december 2009 @ 12:44:27 #21
8372 Bastard
Persona non grata
pi_75764735
Ik kan ook niet wachten
The truth was in here.
  vrijdag 18 december 2009 @ 12:51:06 #22
31101 _Led_
pi_75764984
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 12:44 schreef Bastard het volgende:
Ik kan ook niet wachten
Ja sorry het is een beetje druk nu ivm kerst (vanavond kerstborrel op werk, dit weekend op bezoek bij familie, maandag kerstborrel, dinsdag Avatar etcetera),
en ik moet nog even een converter-plug halen van Jack naar mini-jack voor m'n microfoon (ik ga wel een goeie mic gebruiken, niet zo'n lullig pc-microfoontje ).
Maar ik denk dat ik halverwege volgende week wel wat stilte online moet kunnen zetten
zzz
  vrijdag 18 december 2009 @ 12:53:06 #23
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_75765055
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 12:51 schreef _Led_ het volgende:
en ik moet nog even een converter-plug halen van Jack naar mini-jack voor m'n microfoon
Zo zo, het wordt een hele investering .
  vrijdag 18 december 2009 @ 12:53:54 #24
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_75765091
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 12:51 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Ja sorry het is een beetje druk nu ivm kerst (vanavond kerstborrel op werk, dit weekend op bezoek bij familie, maandag kerstborrel, dinsdag Avatar etcetera),
en ik moet nog even een converter-plug halen van Jack naar mini-jack voor m'n microfoon (ik ga wel een goeie mic gebruiken, niet zo'n lullig pc-microfoontje ).
Maar ik denk dat ik halverwege volgende week wel wat stilte online moet kunnen zetten
en als je niks hoort, kunnen we Manke vast wel vragen voor wat Flanger sound effects ertussen
btw, mocht je het uploaden:

a) zeg niet wat men erin moet horen
b) zeg ook niet wat je gevraagd hebt van tevoren
  vrijdag 18 december 2009 @ 12:55:54 #25
31101 _Led_
pi_75765175
Nee duh

Ik neem het op, en ze zien maar wat ze eruit halen.
De enige vorm van bewerking die ik toesta is amplificatie (mits zonder clipping), alle andere bewerkingen veranderen het signaal.
zzz
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')