abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 december 2009 @ 11:37:58 #251
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_75722708
quote:
Op donderdag 17 december 2009 11:37 schreef Summers het volgende:

[..]

de conclusie dat iedereen die ik ken en ervaring heeft met geesten psychotisch is ,
jij hoort ook echt alleen wat in je straatje past he
Ik volg je nu echt even niet.
Ik vertel jou wat ik zou zeggen, en jij vraagt om een bron.

Wat heeft dit te maken met "horen wat in mijn straatje past" ?
zzz
  donderdag 17 december 2009 @ 11:39:06 #252
31101 _Led_
pi_75722752
quote:
Op donderdag 17 december 2009 11:37 schreef Manke het volgende:

[..]

Die eerste was een beetje gefilterd, de laatste helemaal.
Dat zeg ik.

Jij pakt audiobestanden, en gaat vrolijk creatief aan de slag met flangers, warbles, reverbs en roep het maar, tot je na een tijd opeens iets heel vergezochts erin herkent, en dan roep je "ZIE JE WEL !".

Echt, dit gaat helemaal nergens over.

Wat ik echt niet begrijp is waarom een aantal andere mensen hier proberen deze onzin te verdedigen.

"Kijk, als ik een foto maak, inlaad in fotoshop, en er vervolgens stapels filters op loslaat ZIE IK IETS RAARS !"
zzz
  donderdag 17 december 2009 @ 11:43:56 #253
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_75722905
Alleen noise reduction en volume gain
  donderdag 17 december 2009 @ 11:43:59 #254
8372 Bastard
Persona non grata
pi_75722908
Met die mensen bedoel je mij waarschijnlijk ook Led, maar ik heb al iets gezegd over de condities en daardoor niet zeker ben van het resultaat.
Maar dat electronisch stemmen opvangen is wel iets waar ik meer over gehoord en gelezen heb. Het zou bijzonder arrogant zijn van mijzelf om met zekerheid te zeggen dat het allemaal onzin is, dat is een beetje mijn punt.
The truth was in here.
  donderdag 17 december 2009 @ 11:46:07 #255
31101 _Led_
pi_75722985
quote:
Op donderdag 17 december 2009 11:43 schreef Bastard het volgende:
Met die mensen bedoel je mij waarschijnlijk ook Led, maar ik heb al iets gezegd over de condities en daardoor niet zeker ben van het resultaat.
Maar dat electronisch stemmen opvangen is wel iets waar ik meer over gehoord en gelezen heb. Het zou bijzonder arrogant zijn van mijzelf om met zekerheid te zeggen dat het allemaal onzin is, dat is een beetje mijn punt.
Zou het ook bijzonder arrogant zijn om te zeggen dat je het even waarschijnlijk acht dat er ergens een roze sigarenrokende zebra met 5 ogen is met jarretels aan die de horlepiep danst ?
zzz
  donderdag 17 december 2009 @ 11:46:44 #256
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_75723016
quote:
Op donderdag 17 december 2009 11:32 schreef Michielos het volgende:

[..]

Nee, wel aan eventueel slaapdronkenheid, iets wat iedereen kan hebben vlak voor of na de slaap(en ook lijden is hierbij een sterk woord, je hebt er zelf geen last van, noch je omgeving).
heb je daar een bron van ?
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_75723035
quote:
Op donderdag 17 december 2009 11:46 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Zou het ook bijzonder arrogant zijn om te zeggen dat je het even waarschijnlijk acht dat er ergens een roze sigarenrokende zebra met 5 ogen is met jarretels aan die de horlepiep danst ?
Met die houding kun je dit forum beter opdoeken.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
  donderdag 17 december 2009 @ 11:48:21 #258
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_75723078
quote:
Op donderdag 17 december 2009 11:37 schreef Bastard het volgende:

[..]

Slaapdronken.. ok.. waarom zie ik dan alleen mensen lopen of staan, waarom bijvoorbeeld niet een bospad in mijn kamer? Of een woestijn, of een pickniktafel die leuk gedekt is, of .. nou ja zoveel onderwerpen.
Slaapdronken is nogal selectief dan zeg, alleen mensen, die mij aankijken of een schim die door de kamer wandelt.

Nee, ik weet ook niet wat het is of wat ik er mee moet.
Omdat je niet helemaal slaapt maar slechts gedeeltelijk. Ik durf er niet aan te twijfelen dat er hier ook veel mensen zijn (waaronder misschien wel LED) die dit ook gewoon hebben. Alleen maken hun het niet mysterieus.
Je bent wakkker.. het is de fase net na of voor het wakker worden. Het kan ook een evolutionaire reden hebben(bv. het is beter om na het slapen een wezen te zien dan een hele picknicksetting). In je dromen denk je hele scenery erbij. Dat heeft geen enkel nut als je net wakker bent (dan is er al scenery)
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  donderdag 17 december 2009 @ 11:48:44 #259
31101 _Led_
pi_75723095
quote:
Op donderdag 17 december 2009 11:43 schreef Manke het volgende:
Alleen noise reduction en volume gain
Wel een hele bizarre dan, als ie flanging oplevert.
Verder is noise-reduction sowieso een destructief speculatief effect dat het signaal compleet aanpast.
Soms handig, maar niet als je juist wilt uitsluiten dat er zaken in terecht komen die er niet horen.
zzz
  donderdag 17 december 2009 @ 11:49:07 #260
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_75723108
quote:
Op donderdag 17 december 2009 11:46 schreef Summers het volgende:

[..]

heb je daar een bron van ?
een bron voor een eigen stelling of brainstorm?

google maar eens op brainstormen
  donderdag 17 december 2009 @ 11:49:45 #261
31101 _Led_
pi_75723136
quote:
Op donderdag 17 december 2009 11:47 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Met die houding kun je dit forum beter opdoeken.
O, daar hebben we Mr-Pseudo-mod weer die even komt vertellen dat het forum opgedoekt moet worden als mensen een andere mening hebben
zzz
  donderdag 17 december 2009 @ 11:50:55 #262
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_75723183
quote:
Op donderdag 17 december 2009 11:49 schreef Michielos het volgende:

[..]

een bron voor een eigen stelling of brainstorm?

google maar eens op brainstormen
slaapdronken lijkt me niet , dan reageer je juist trager in je gewone doen en laten , dan ga je niet
extra hard werken om er iets bij te verzinnen dat er niet is .
brainstorm ...
  donderdag 17 december 2009 @ 11:51:53 #263
31101 _Led_
pi_75723228
quote:
Op donderdag 17 december 2009 11:50 schreef Summers het volgende:

[..]

slaapdronken lijkt me niet , dan reageer je juist trager in je gewone doen en laten , dan ga je niet
brainstorm ...
bron ?
zzz
  donderdag 17 december 2009 @ 11:53:37 #264
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_75723309
quote:
Op donderdag 17 december 2009 11:50 schreef Summers het volgende:

[..]

brainstorm ...
Het gaat juist onbewust en je hoeft er geen moeite voor te doen(het kost dus totaal geen werk, net zoals perceptie an sich bewust geen werk kost).

zie verdere bronnen:
Brysbaert hoofdstuk 5 over slaap,
Zimbardo Psychologie een inleiding nieuwste druk over circadiaanse ritmes
klinische psychologie over slaapstoornissen
DSM IV zelfde laken een pak
Biopsychology hoofdstuk over slaap (dan leer je ook wat precies in de hersenen ervoor zorgt)

nog meer bronnen? de boeken zijn allemaal via bol.com te bestellen(als jij nu ook eens bronnen geeft voor jouw beweringen, dan staan we quitte! )

[ Bericht 3% gewijzigd door Michielos op 17-12-2009 11:59:34 ]
pi_75723313
quote:
Op donderdag 17 december 2009 11:49 schreef _Led_ het volgende:

[..]

O, daar hebben we Mr-Pseudo-mod weer die even komt vertellen dat het forum opgedoekt moet worden als mensen een andere mening hebben
Ik zeg daarom ook met die houding. Mensen zoeken hier naar de waarheid, daarom is jouw standpunt ook universeel, oftewel is alles onmogelijk en dus onzin, mensen verbeelden zich dat dan ook. Waarom zou je dan nog naar de waarheid zoeken? Het is jouw mening immers die telkens weer aangeeft dat dit forum overbodig is, alsof je alwetend bent. Ik vind dat je dan ook erg doorslaat in dit geloof.

Mjah, bedankt voor de nieuwe denigrerende naam nog, erg origineel is hij overigens niet.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
  donderdag 17 december 2009 @ 11:54:56 #266
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_75723372
quote:
Op donderdag 17 december 2009 11:53 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Ik zeg daarom ook met die houding. Mensen zoeken hier naar de waarheid, daarom is jouw standpunt ook universeel, oftewel is alles onmogelijk en dus onzin, mensen verbeelden zich dat dan ook. Waarom zou je dan nog naar de waarheid zoeken? Het is jouw mening immers die telkens weer aangeeft dat dit forum overbodig is, alsof je alwetend bent. Ik vind dat je dan ook erg doorslaat in dit geloof.

Mjah, bedankt voor de nieuwe denigrerende naam nog, erg origineel is hij overigens niet.
Als mensen hier de waarheid willen, dan moeten ze beide kanten van het verhaal horen en niet slechts de mening die jij verkiest.
  donderdag 17 december 2009 @ 12:00:56 #267
31101 _Led_
pi_75723626
quote:
Op donderdag 17 december 2009 11:53 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Ah, daar hebben we Meneertje "Ik vertel wel even wat jouw mening is" weer
zzz
pi_75723791
quote:
Op donderdag 17 december 2009 11:54 schreef Michielos het volgende:

[..]

Als mensen hier de waarheid willen, dan moeten ze beide kanten van het verhaal horen en niet slechts de mening die jij verkiest.
Ik heb tot op heden geen mening kunnen opmaken over geesten eigenlijk. Dit doordat ik geen persoonlijke ervaring heb met dergelijke fenomenen, en ik door deze discussie daar ook niet veel wijzer door ben geworden. Voor mij staat in ieder geval vast dat er veel verhalen de rondte gaan over geesten, tot diep in de oudheid. Om deze reden ga ik dan ook geen houding aannemen in de trend van: geesten bestaan niet, overtuig mij maar van het omgekeerde, ik geloof je echter toch niet, dus doe de moeite niet, anders ga ik je verdenken van waanbeelden. En owja, die sites die je post, zijn onzin, daar heb ik niets aan, ik wil uit jouw mond woorden horen die mijn hele denkwereld omkeren. Tot die tijd is mijn geloof dan ook de baas!

Kennelijk weten de mensen hier dan ook hoe het zit, en hebben zij dan ook keiharde bewijzen die aantonen dat geesten niet bestaan! Onee, die hebben ze niet, daarom vallen ze iedereen maar lastig met hun logica, want die is wel zo goed, daar is zo lang over nagedacht.
  donderdag 17 december 2009 @ 12:06:54 #269
31101 _Led_
pi_75723848
quote:
Op donderdag 17 december 2009 12:05 schreef mediaconsument het volgende:
en hebben zij dan ook keiharde bewijzen die aantonen dat geesten niet bestaan! Onee, die hebben ze niet, daarom vallen ze iedereen maar lastig met hun logica, want die is wel zo goed, daar is zo lang over nagedacht.
Op het nippertje nog een nominatie voor domste opmerking van het jaar

"Bewijs jij maar dat er nergens een 6-potige cavia bestaat die gedichten van Shakespear voorleest !!! KUN JE NIET HE ????"
zzz
pi_75723895
quote:
Op donderdag 17 december 2009 12:00 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Ah, daar hebben we Meneertje "Ik vertel wel even wat jouw mening is" weer
Meer dan dergelijke slappe opmerkingen hoef je van jou dan ook niet te verwachten.
  donderdag 17 december 2009 @ 12:08:32 #271
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_75723908
quote:
Op donderdag 17 december 2009 12:05 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Ik heb tot op heden geen mening kunnen opmaken over geesten eigenlijk. Dit doordat ik geen persoonlijke ervaring heb met dergelijke fenomenen, en ik door deze discussie daar ook niet veel wijzer door ben geworden. Voor mij staat in ieder geval vast dat er veel verhalen de rondte gaan over geesten, tot diep in de oudheid. Om deze reden ga ik dan ook geen houding aannemen in de trend van: geesten bestaan niet, overtuig mij maar van het omgekeerde, ik geloof je echter toch niet, dus doe de moeite niet, anders ga ik je verdenken van waanbeelden. En owja, die sites die je post, zijn onzin, daar heb ik niets aan, ik wil uit jouw mond woorden horen die mijn hele denkwereld omkeren. Tot die tijd is mijn geloof dan ook de baas!

Kennelijk weten de mensen hier dan ook hoe het zit, en hebben zij dan ook keiharde bewijzen die aantonen dat geesten niet bestaan! Onee, die hebben ze niet, daarom vallen ze iedereen maar lastig met hun logica, want die is wel zo goed, daar is zo lang over nagedacht.
a) ik zeg ook niet dat ze niet bestaan
b) Welke sites die ik post? ik heb geen sites gepost
c) er zijn geen keiharde bewijzen dat geesten niet bestaan, tot dusver zijn er wel bewijzen die aantonen dat bepaalde manefestaties geen geesten zijn. Dat is toch ook het punt? Jij kunt ook niet aantonen dat er geen 5 potige draak in mijn achtertuin op de visjes let ofzo
d) dat de logica beter is, staat eigenlijk buiten kijf (dat is nu eenmaal zo)
  donderdag 17 december 2009 @ 12:08:39 #272
31101 _Led_
pi_75723911
quote:
Op donderdag 17 december 2009 12:08 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Meer dan dergelijke slappe opmerkingen hoef je van jou dan ook niet te verwachten.
"bewijs maar eens dat je die niet kunt verwachten !!! Dat kun je niet he !!!"
zzz
pi_75723991
quote:
Op donderdag 17 december 2009 12:06 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Op het nippertje nog een nominatie voor domste opmerking van het jaar

"Bewijs jij maar dat er nergens een 6-potige cavia bestaat die gedichten van Shakespear voorleest !!! KUN JE NIET HE ????"
Jij bent zo cool.

Het is dan ook zo cool om de makkelijkste prooien belachelijk te maken, vooral de mensen die eerlijk zijn over hun ervaringen. Wat een lol!
pi_75724010
quote:
Op donderdag 17 december 2009 12:08 schreef _Led_ het volgende:

[..]

"bewijs maar eens dat je die niet kunt verwachten !!! Dat kun je niet he !!!"
http://forum.fok.nl/user/history/31101

Genoeg bewijs denk ik.
  donderdag 17 december 2009 @ 12:12:09 #275
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_75724030
quote:
Op donderdag 17 december 2009 12:11 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Genoeg bewijs denk ik.
eh nee? Dit geeft niet aan wat er in de toekomst kan gebeuren. Dus bewijs maar dat dat niet zo is( of niet kan gebeuren en waarom)
(btw. je doet nu hetzelfde als ik ook doe. uitgaan van waarschijnlijkheid.. alleen wanneer het sceptisch is of tegen geloof indruist, is het fout want dan is het niet te bepalen)
  donderdag 17 december 2009 @ 12:12:30 #276
31101 _Led_
pi_75724045
quote:
Op donderdag 17 december 2009 12:10 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Jij bent zo cool.

Het is dan ook zo cool om de makkelijkste prooien belachelijk te maken, vooral de mensen die eerlijk zijn over hun ervaringen. Wat een lol!
Als jij zulke domme opmerkingen maakt is het inderdaad makkelijk om jou belachelijk te maken.
Maar dat is dan toch echt je eigen schuld
zzz
  donderdag 17 december 2009 @ 12:14:35 #277
31101 _Led_
pi_75724125
quote:
Op donderdag 17 december 2009 12:11 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Genoeg bewijs denk ik.
Nee, behaalde resultaten uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst.

Dat is nou net het punt dat jij wilt maken : "Dat het tot nog toe niet bewezen is wil niet zeggen dat het in de toekomst niet bewezen wordt !".

(Ik denk, laat ik je maar een beetje helpen want het gaat je echt moeilijk af, dat discussieren )
zzz
pi_75724223
quote:
Op donderdag 17 december 2009 12:08 schreef Michielos het volgende:

[..]

a) ik zeg ook niet dat ze niet bestaan
b) Welke sites die ik post? ik heb geen sites gepost
c) er zijn geen keiharde bewijzen dat geesten niet bestaan, tot dusver zijn er wel bewijzen die aantonen dat bepaalde manefestaties geen geesten zijn. Dat is toch ook het punt? Jij kunt ook niet aantonen dat er geen 5 potige draak in mijn achtertuin op de visjes let ofzo
d) dat de logica beter is, staat eigenlijk buiten kijf (dat is nu eenmaal zo)
Ik noemde ook niet jouw naam. Als je het topic doorleest weet je wie ik bedoel. Ik vind jouw manier van posten de laatste tijd sowieso heel wat beter, dat mag ook gezegd worden vind ik.

Je kunt overigens ook niet keihard bewijzen dat ze niet bestaan, het is dan op zijn minst curieus dat er sinds de oudheid vele verhalen rondgaan over dit onderwerp. Daarbij heeft logica binnen dit forum een andere rol dan in bijvoorbeeld een wetenschapsforum. Logica heeft hier geen leidende, maar eerder een ondersteunende rol, het is een van de vele invalshoeken. Zou het liefst dan ook zoveel mogelijk invalshoeken hierover zien. Aan de hand van een mening die zo halsstarrig wordt volgehouden door een aantal personen, zonder echt bewijs hiervoor, kan ik dan ook weinig opmaken.

Geesten zijn dan ook wat anders dan 5 potige draken in achtertuinen, anders hadden we hier wel wat meer over gehoord.
  donderdag 17 december 2009 @ 12:19:25 #279
31101 _Led_
pi_75724308
Draken komen in de europese en aziatische mythologie voor, het zou arrogant zijn om te stellen dat ze dus niet bestaan !
zzz
pi_75724321
quote:
Op donderdag 17 december 2009 12:12 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Als jij zulke domme opmerkingen maakt is het inderdaad makkelijk om jou belachelijk te maken.
Maar dat is dan toch echt je eigen schuld
Ben blij dat ik de moeite nog doe om aan te geven hoe je overkomt. Mjah, dat maakt jou toch niet uit, liever beledigen en belachelijk maken. Jij hebt hier toch niks te zoeken anders dan vermaak.

Of wat wil je eigenlijk bereiken binnen dit forum? Ben je op zoek naar antwoorden? Of probeer je ons te beschermen tegen de enge ideeën die we hier allemaal op kunnen doen?
  donderdag 17 december 2009 @ 12:21:57 #281
31101 _Led_
pi_75724410
quote:
Op donderdag 17 december 2009 12:19 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Ben blij dat ik de moeite nog doe om aan te geven hoe je overkomt. Mjah, dat maakt jou toch niet uit, liever beledigen en belachelijk maken. Jij hebt hier toch niks te zoeken anders dan vermaak.
Ho ho, ik wil niet de credit nemen voor iets wat ik niet gedaan heb, jij maakt jezelf belachelijk met domme opmerkingen, daar heb ik geen moeite voor hoeven doen
quote:
Of wat wil je eigenlijk bereiken binnen dit forum? Ben je op zoek naar antwoorden? Of probeer je ons te beschermen tegen de enge ideeën die we hier allemaal op kunnen doen?
Ik discussieer over onderwerpen die me aanspreken, en ondertussen probeer ik minder verlichte zielen als jij nog een beetje te helpen in hun ontwikkeling
zzz
pi_75724585
quote:
Op donderdag 17 december 2009 12:21 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Ho ho, ik wil niet de credit nemen voor iets wat ik niet gedaan heb, jij maakt jezelf belachelijk met domme opmerkingen, daar heb ik geen moeite voor hoeven doen
Jij doet anders wel de moeite om te bepalen dat ze belachelijk zijn. Bedankt voor de moeite die je neemt in het lezen van die opmerkingen! Laten we met zijn allen van elkaars opmerkingen gaan bepalen of ze belachelijk zijn of niet, en dan elkaar hiermee lastigvallen. Dat zou nogeens pret zijn.

Jij discussieert dan ook niet, jij vertolkt een geloof, en zoekt aanhangers. Anders is je geloof niet sterk genoeg! Succes ermee in ieder geval.
  donderdag 17 december 2009 @ 12:29:37 #283
31101 _Led_
pi_75724680
quote:
Op donderdag 17 december 2009 12:26 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Jij doet anders wel de moeite om te bepalen dat ze belachelijk zijn.
Bepalen dat "Bewijs maar eens dat [X] NIET bestaat !" belachelijk is kost een normaal persoon niet zo veel moeite hoor
quote:
Bedankt voor de moeite die je neemt in het lezen van die opmerkingen! Laten we met zijn allen van elkaars opmerkingen gaan bepalen of ze belachelijk zijn of niet, en dan elkaar hiermee lastigvallen. Dat zou nogeens pret zijn.
Uhm, ja, als iemand complete bullshit verkondigt mag je daarom lachen van mij
quote:
Jij discussieert dan ook niet, jij vertolkt een geloof, en zoekt aanhangers. Anders is je geloof niet sterk genoeg! Succes ermee in ieder geval.
Oeh, en dat enkel omdat ik zeg dat de stemmen in Manke's hoofd wel eens te wijten zouden kunnen zijn aan het feit dat ie psychotisch is ?
zzz
pi_75725279
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 21:58 schreef Spellmeista het volgende:
Ik heb het gevoel dat mensen hier graag over anderen spreken alsof ze elkaar allemaal "goed" kennen. Leer jezelf eens kennen zou ik zeggen. Niemand "ken" je zowiezo echt en wat Michielos zegt is slecht een perceptie van zijn "waarheid". Imo hoef je iemand niet "aan te vallen" op uitspraken. Dat is onrelevant in dit opzicht. Een vlekkeloze "waarheid" is er tot nu nog niet, dus wat dit betreft zijn het vooral nog speculaties met "strijders" aan beide kanten. Heel veel van de paranormale activiteiten spelen zich af in het midden en dat is denk ik persoonlijk iets waar wij ons met zijn allen in verkeren, athans niet iedereen "ziet" dat blijkbaar. Elke piek vind zijn balans in het midden, zowaar is ook de bron daar. Bij die bron is alles mogelijk. Zo ook de wereld waar wij in leven. Een goed of slecht of paranormaal of uber-skeptisch bestaat niet. Zowel het totaal als nil zijn vindbaar en reduceerbaar naar een 0 punt.

Topic al een beetje gevolgd en vind dit een zeer mooie manier om er naar te kijken!
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
  donderdag 17 december 2009 @ 13:33:49 #285
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_75727218
quote:
Op donderdag 17 december 2009 11:53 schreef Michielos het volgende:

[..]

Het gaat juist onbewust en je hoeft er geen moeite voor te doen(het kost dus totaal geen werk, net zoals perceptie an sich bewust geen werk kost).

zie verdere bronnen:
Brysbaert hoofdstuk 5 over slaap,
Zimbardo Psychologie een inleiding nieuwste druk over circadiaanse ritmes
klinische psychologie over slaapstoornissen
DSM IV zelfde laken een pak
Biopsychology hoofdstuk over slaap (dan leer je ook wat precies in de hersenen ervoor zorgt)

nog meer bronnen? de boeken zijn allemaal via bol.com te bestellen(als jij nu ook eens bronnen geeft voor jouw beweringen, dan staan we quitte! )
wijs ff een boek aan waar je doorzichtige mensen ziet als je slaapdronken bent en wijs meteen even aan waar dat een slaapstoornis word genoemd .
pi_75727240
Jammer dat deze discussie gaat over het visuele aspect van hallucinaties/psychedelische ervaringen, net het gene wat voor mij totaal niet relevant is. Ik heb tijdens een paddo trip ook verschillende dingen gezien, niet letterlijk, maar meer in de trant van vervormingen, zoals duivelsgezichten, kabouters in de bomen, etc. Echter was het voor mij nogal erg betekenisloos, het gene wat mij interesseerde waren ze diep gewortelde ervaringen en gevoelens die nauwelijks te omschrijven waren in psychologische en begrijpelijke termen.

Het juist dát aspect van een iemand die hallucineert wat serieuzer genomen moet worden, niet alleen in spiritueel opzicht maar ook psychologisch: het kan bijvoorbeeld iets zeggen over iemands manier van leven, zoals dromen dat ook doen.
pi_75728184
quote:
Op donderdag 17 december 2009 11:06 schreef Manke het volgende:

[..]

Maar hoe groot is de kans dat het nederlands gebrabbel is en dat het gebrabbel on-topic is?
Dat vind ik dus de fucker in dit verhaal, luister maar eens naar liedjes die achterstevoren worden gedraait, voor je het weet brouwt je eigen hoofd er wat zinnigs van.
Zo heb ik een deur in huis die nog afgemaakt moet worden, als je daarnaar kijkt zie steeds verschillende dingen, vormen, gezichten, elke keer kijk je net wat anders en zie je wat anders.
Staan er gezichten op die deur, nee, wel vormen die mijn hersenen afmaken en die wegvallen als ik beter kijk.

Niet alles is wat het lijkt, zeker niet als we het over waarneming hebben, iedereen heeft weleens meegemaakt dat een ander wat zei en dat je compleet wat anders hoorde voor dat woord, je hersenen maken meer af voor je dan je denkt en dat maakt waarneming zeer onbetrouwbaar.

De kans dat uit iets wat werkelijk niets betekend wat zinnigs komt is dus zelfs vrij redelijk te noemen, zeker als je gaat luisteren om wat te horen.
Ik hen tot nu toe het verschil nog niet kunnen ontdekken en dat maakt me twijvelachtig in deze, maar ik ben dan wel weer zo dat iets waardevols iets waardevols is, dus als de info die ik verkrijg niet van buiten komt is dat niet zo belangerijk, zolang het maar nuttig is
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  donderdag 17 december 2009 @ 13:59:31 #288
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_75728264
quote:
Op donderdag 17 december 2009 12:19 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

ik denk ons beschermen tegen onze enge ideeen , nu alleen nog proberen ons wijs te maken
dat het eng is en verkeerd ,wat maar niet lukt .
  donderdag 17 december 2009 @ 14:04:28 #289
31101 _Led_
pi_75728436
quote:
Op donderdag 17 december 2009 13:59 schreef Summers het volgende:

[..]

ik denk ons beschermen tegen onze enge ideeen , nu alleen nog proberen ons wijs te maken
dat het eng is en verkeerd ,wat maar niet lukt .
Neuh, 't is meer dat ik een hekel heb aan onwetendheid en bijgeloof, en dat vervuiling vind van het geheel van menselijke kennis.

In mijn ogen is het nobel mensen wat bij te brengen, en dat is soms hard nodig.
Iemand die dingen uitkraamt als "nou je kunt ook niet bewijzen dat het niet zo is" is in ieder geval gewoon echt niet snugger, en kan elke vorm van intellectuele hulp goed gebruiken
zzz
  donderdag 17 december 2009 @ 14:26:08 #290
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_75729186
Wetenschap heeft niks uitgesloten, het gelooft er gewoon niet in.

De wetenschap is trouwens wel bezig met the human consciousnesss project, daarmee proberen ze aan te tonen dat het bewustzijn [of geest, ziel, whatever] kan voortbestaan zonder lichaam - gebaseerd op verhalen van mensen die zichzelf zaegn liggen tijdens een klinische dood.

@erodome
De gestelde vraag wordt eruit geknipt, die weten we niet.
  donderdag 17 december 2009 @ 14:52:22 #291
31101 _Led_
pi_75730068
quote:
Op donderdag 17 december 2009 14:26 schreef Manke het volgende:
Wetenschap heeft niks uitgesloten, het gelooft er gewoon niet in.
Zolang niemand iets claimt valt er nergens in te geloven.
Alles begint met een claim van iemand, en het is dan aan die persoon om die claim te onderbouwen.
zzz
pi_75732490
quote:
Op donderdag 17 december 2009 14:52 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Zolang niemand iets claimt valt er nergens in te geloven.
Alles begint met een claim van iemand, en het is dan aan die persoon om die claim te onderbouwen.
Daarom zit jij ook het verkeerde forum lastig te vallen. Ik snap dan ook niet hoe het kan dat jij het onderwerp binnen dit forum niet begrijpt, ondanks dat jij hier toch al jarenlang bezig bent als een alwetende.
  donderdag 17 december 2009 @ 15:55:52 #293
31101 _Led_
pi_75732549
quote:
Op donderdag 17 december 2009 15:54 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Daarom zit jij ook het verkeerde forum lastig te vallen. Ik snap dan ook niet hoe het kan dat jij het onderwerp binnen dit forum niet begrijpt, ondanks dat jij hier toch al jarenlang bezig bent als een alwetende.
Welk gedeelte van dit topic begrijp jij niet ?
Heb je de OP uberhaupt wel gelezen ?

zzz
  donderdag 17 december 2009 @ 15:56:41 #294
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_75732597
Ik denk trouwens dat als iemand vatbaar is voor psychoses en/of in een psychose zit en je zegt tegen deze persoon dingen in de trant van:

"Ja hoor, die stemmen die je hoort zouden best geesten kunnen zijn ."

dat je dan de psychose voedt waardoor deze persoon nog meer dingen gaat horen en zien die er niet zijn.
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
  donderdag 17 december 2009 @ 16:02:00 #295
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_75732798
quote:
Op donderdag 17 december 2009 15:54 schreef mediaconsument het volgende:
Volgens mij zit jij in het verkeerde forum, ik zie je bijna altijd zeuren en klagen, daar hebben we Klaagbaak voor.
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
  donderdag 17 december 2009 @ 16:03:55 #296
31101 _Led_
pi_75732877
quote:
Op donderdag 17 december 2009 16:02 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Volgens mij zit jij in het verkeerde forum, ik zie je bijna altijd zeuren en klagen, daar hebben we Klaagbaak voor.
Of misschien moeten ze speciaal voor mediacalimero maar eens een speciaal "Wannabe-mod" forum-sectie aanmaken
zzz
pi_75732889
quote:
Op donderdag 17 december 2009 15:55 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Welk gedeelte van dit topic begrijp jij niet ?
Heb je de OP uberhaupt wel gelezen ?

[ afbeelding ]
Ik begrijp dat hallucineren nogsteeds niet is gedefinieerd, en dat de TS niets durft te vertellen over zijn/haar persoonlijke ervaringen op dit gebied. Net zoals dat het woord geestgelover zijn/haar hele verhaal onderuit haalt. Dan gaan we nog niet spreken over het vaststellen dat alle ervaringen met geesten komen door waanbeelden, psychosen, of uiteraard hallucinaties.

Oftewel, dit topic is of van iemand die de wereld nog niet goed begrijpt, omdat deze te klein en te jong is, en daardoor binnen de categorie calimero valt. Of het is van iemand die lekker wil rellen, om de verveling tijdens het werk tegen te gaan, rellen is namelijk leuk! Mensen opjagen, beledigen, belachelijk maken, en dan ook nogeens alles wat ze zeggen, keihard tegen hun te gebruiken! Dikke pret!

Daarbij nog een stuk van de vorige post:

Ik ben dan ook benieuwd wanneer ik je eerste serieuze discussie ga lezen in W&T of F&L bijvoorbeeld, ik denk niet dat jij daar de capaciteiten voor hebt namelijk. Binnen TRU is het dan ook erg makkelijk om te doen alsof je alles weet, dmv. te zeggen dat alles onzin is.
  donderdag 17 december 2009 @ 16:05:22 #298
31101 _Led_
pi_75732938
quote:
Op donderdag 17 december 2009 16:04 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Ik begrijp dat hallucineren nogsteeds niet is gedefinieerd, en dat de TS niets durft te vertellen over zijn/haar persoonlijke ervaringen op dit gebied. Net zoals dat het woord geestgelover zijn/haar hele verhaal onderuit haalt. Dan gaan we nog niet spreken over het vaststellen dat alle ervaringen met geesten komen door waanbeelden, psychosen, of uiteraard hallucinaties.

Oftewel, dit topic is of van iemand die de wereld nog niet goed begrijpt, omdat deze te klein en te jong is, en daardoor binnen de categorie calimero valt. Of het is van iemand die lekker wil rellen, om de verveling tijdens het werk tegen te gaan, rellen is namelijk leuk! Mensen opjagen, beledigen, belachelijk maken, en dan ook nogeens alles wat ze zeggen, keihard tegen hun te gebruiken! Dikke pret!

Daarbij nog een stuk van de vorige post:

Ik ben dan ook benieuwd wanneer ik je eerste serieuze discussie ga lezen in W&T of F&L bijvoorbeeld, ik denk niet dat jij daar de capaciteiten voor hebt namelijk. Binnen TRU is het namelijk erg makkelijk om te doen alsof je alles weet, dmv. te zeggen dat alles onzin is.
De woorden 'serieuze discussie' in de mond durven nemen terwijl je het onderbouwen van je uitspraken als iets onnodigs ziet
zzz
pi_75732962
quote:
Op donderdag 17 december 2009 15:56 schreef JoepiePoepie het volgende:
Ik denk trouwens dat als iemand vatbaar is voor psychoses en/of in een psychose zit en je zegt tegen deze persoon dingen in de trant van:

"Ja hoor, die stemmen die je hoort zouden best geesten kunnen zijn ."

dat je dan de psychose voedt waardoor deze persoon nog meer dingen gaat horen en zien die er niet zijn.
Maar wat als de dingen die gezegd worden gewoonweg kloppen?
Of het nu om iets van binnenuit gaat of van buitenaf, dit is het grote euvel.
Er wordt niet zomaar wat gezegd of gezien, het heeft nut, het klopt, het voorspeld en het doet(laten we er voor het gemak even vanuit gaan dat anekdote's in dit geval waar zijn, voor de discussie.

Wat dan?
Moet je het dan wel zien als een "slecht" iets?
Moet je het dan wegzetten als ach het komt toch alleen van binnenuit dus is niet nuttig als er wel nuttige dingen uitkomen?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_75733062
quote:
Op donderdag 17 december 2009 16:05 schreef _Led_ het volgende:

[..]

De woorden 'serieuze discussie' in de mond durven nemen terwijl je het onderbouwen van je uitspraken als iets onnodigs ziet
Je hebt onderbouwen, en je hebt onderbouwen. En daar dit geen wetenschappelijk forum is, komt het erg raar over als je daar de hele tijd op blijft hameren. Normaalgesproken kom je dan ook in fora omdat je graag meer wil weten over een onderwerp. Bij jou is dat echter anders, jij weet hier alles al, oftewel wil je dit ook laten zien. Het probleem is echter dat jij daarin geen mate kunt houden. Dat komt erg kinderachtig over.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')