Vooral niet op reageren, TS! Lastig hč, discussiėren met iemand die wel weet waar hij het over heeft als hij over zijn geloof praat.quote:Op donderdag 17 december 2009 08:55 schreef UncleErnie het volgende:
[..]
Ken je geloof, dwaas. Jesus is God, en God is Jesus. De heilige 3-eenheid, ooit van gehoord?
Ik zou hem swaffelen. Beetje al die AIDS negers dood laten gaan, schande!quote:Op donderdag 17 december 2009 09:04 schreef AntiChrist het volgende:
[..]
ik denk dat ik hem dan eens ff stevig neem... al dat geouwehoer van al die reli-fundi's al die jaren gaat je natuurlijk niet in de kouwe kleren zitten
Je bent gewoon een irritante Jehova rel kloon. Jij bepaalt niet waar ik antwoord op geef. Geef zelf eerst maar eens aan waarom je op deze manier mensen probeert te 'bekeren'.quote:Op donderdag 17 december 2009 09:05 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op mijn vraag.
ik denk dat TS wat te hard is geswaffeld door zn priesters... hij heeft ze in ieder geval niet meer helemaal op 1 rijtje....quote:Op donderdag 17 december 2009 09:05 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik zou hem swaffelen. Beetje al die AIDS negers dood laten gaan, schande!
openbaring 20v11 Toen zag ik een grote witte troon en hem die daarop zat. De aarde en de hemel vluchtten van hem weg en verdwenen in het niets.quote:Op donderdag 17 december 2009 09:04 schreef AntiChrist het volgende:
[..]
ik denk dat ik hem dan eens ff stevig neem... al dat geouwehoer van al die reli-fundi's al die jaren gaat je natuurlijk niet in de kouwe kleren zitten
nu dat je het zegt.... wanneer zou die uit de kast komen?quote:Op donderdag 17 december 2009 09:07 schreef Beregd het volgende:
Dat onderschrift van je, mathijs, kjlinkt ook wel wat homo-erotisch.
Je beschuldigt me en geeft geen antwoord op mijn vraag.quote:Op donderdag 17 december 2009 09:06 schreef geelkuikentje het volgende:
[..]
Je bent gewoon een irritante Jehova rel kloon. Jij bepaalt niet waar ik antwoord op geef. Geef zelf eerst maar eens aan waarom je op deze manier mensen probeert te 'bekeren'.
tja als je het zo stelt.. ik ben over hoor!quote:Op donderdag 17 december 2009 09:08 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
openbaring 20v11 Toen zag ik een grote witte troon en hem die daarop zat. De aarde en de hemel vluchtten van hem weg en verdwenen in het niets.
jesaja 2v10 Ga in de rotskloven en verberg u in de grond voor de verschrikking des HEREN en voor de luister zijner majesteit.
11 De verwaten ogen der mensen worden vernederd en de trots der mannen wordt neergebogen en de HERE alleen is te dien dage verheven.
Ik hoop dat je gered mag worden door Jezus dan zul je niet wegvluchten.
Wazige kletskous.quote:Op donderdag 17 december 2009 08:59 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
De dag dat je voor Gods aangezicht staat gaat toch een keer gebeuren vroeg of laat en er is niks wat je daartegen doet. God heeft het laatste woord en niet de mens. Ik hoop dat je dan gered mag zijn door Jezus en een kind van bent.
Hoe is jouw verketteren naastenliefde? Jij praat over de Heer en verkondigt Zijn woord, maar spreekt hem rechtstreeks tegen. Het volgende stukje is op jou van toepassing.quote:Jullie hebben gehoord dat gezegd werd: “Je moet je naaste liefhebben en je vijand haten.” 44 En ik zeg jullie: heb je vijanden lief en bid voor wie jullie vervolgen, 45 alleen dan zijn jullie werkelijk kinderen van je Vader in de hemel. Hij laat zijn zon immers opgaan over goede en slechte mensen en laat het regenen over rechtvaardigen en onrechtvaardigen.
Schaam je diep, TS.quote:Niet iedereen die “Heer, Heer” tegen mij zegt, zal het koninkrijk van de hemel binnengaan, alleen wie handelt naar de wil van mijn hemelse Vader. 22 Op die dag zullen velen tegen mij zeggen: “Heer, Heer, hebben wij niet in uw naam geprofeteerd, hebben wij niet in uw naam demonen uitgedreven, en hebben wij niet vele wonderen verricht in uw naam?” 23 En dan zal ik hun rechtuit zeggen: “Ik heb jullie nooit gekend. Weg met jullie, wetsverkrachters!”
He, als hij de homo's niet wil, dan willen wij hem niet heurquote:Op donderdag 17 december 2009 09:11 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Wazige kletskous.
Ik ben opgevoed in katholieke kloosters door nonnen, die waren minder opdringerig dan jij met je nichterige opdringerige gedrag.
Waarschijnlijk ben je zelf gewoon een niet uit de kast komende latente homo met een angst voor zijn eigen seksuele gevoelens.
Ieuw een homo!quote:Op donderdag 17 december 2009 09:11 schreef Tha_Erik het volgende:
Oh en als iemand verwacht dat ik vergeving ga vragen voor iets wat ik toch niet zelf besloten heb dan heeft ie het mis. Dan leef ik maar in zonde, liever dat dan mijn wil opdringen aan mensen die daar geen behoefte aan hebben en vast blijven houden aan een geloof dat niet alleen uit de tijd is, maar ook nog eens in populariteit afneemt en niet zo'n beetje ook.
Als je een zoon hebt en je waarschuwt hem aan de rand van het water om niet in het water te vallen, dan is dat naastenliefde.quote:Op donderdag 17 december 2009 09:11 schreef UncleErnie het volgende:
[..]
Hoe is jouw verketteren naastenliefde? Jij praat over de Heer en verkondigt Zijn woord, maar spreekt hem rechtstreeks tegen. Het volgende stukje is op jou van toepassing.
[..]
Schaam je diep, TS.
Ja, nu ga ik met een pleeborstel met heilig homowater iedereen zegenenquote:
quote:Op donderdag 17 december 2009 09:15 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ja, nu ga ik met een pleeborstel met heilig homowater iedereen zegenen. In de naam van de Vader, de Zoon en de heilige Gayst.
TS zou een keer moeten worden gegangbangd door 25 grote negers, dan zal hij wel 'openstaan' voor andere ideeenquote:Op donderdag 17 december 2009 09:16 schreef Sander het volgende:
De Bijbel bestaat uit wetenschap en kennis van ongeveer 2500 jaar oud. Waarom hou je daar aan vast? Angst voor het onbekende?
Die tekst wordt altijd helemaal uit het verband gehaald. Ik waarschuw en daar is niks mis mee.quote:Op donderdag 17 december 2009 09:14 schreef Tha_Erik het volgende:
Oh en als de Heer het laatste oordeel heeft, wie ben jij dan om zijn woord hier te verkondigen en te spreken van zonde en gruwel. Da's niet jouw taak, of je stelt jezelf gelijk aan God, en dat lijkt me ook niet helemaal de bedoeling. Bovendien, oordeelt niet, opdat gij geoordeeld wordt, uit dat zelfde avonturenboek als waar je de rest van je religieuze propaganda uithaalt.
quote:Op donderdag 17 december 2009 09:14 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Als je een zoon hebt en je waarschuwt hem aan de rand van het water om niet in het water te vallen, dan is dat naastenliefde.
quote:6 En dit zeiden zij, Hem verzoekende, opdat zij iets hadden, om Hem te beschuldigen. Maar Jezus, nederbukkende, schreef met den vinger in de aarde.
7 En als zij Hem bleven vragen, richtte Hij Zich op, en zeide tot hen: Die van ulieden zonder zonde is, werpe eerst den steen op haar.
Je bent mijn vader (Vader?!) niet. Je kent mij niet, je weet niet hoe goed ik kan zwemmen. Die naastenliefde mag je dus lekker binnen je eigen gezinnetje houden, hopelijk zijn jouw kinderen geen homo's, want dat zou ik zielig voor ze vinden.quote:Op donderdag 17 december 2009 09:14 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Als je een zoon hebt en je waarschuwt hem aan de rand van het water om niet in het water te vallen, dan is dat naastenliefde.
Ik heb god nog nooit gezien, dus als hij wil oordelen mag hij verdoeme wel eens snel op de aarde zijn gezicht laten zienquote:Op donderdag 17 december 2009 09:18 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Die tekst wordt altijd helemaal uit het verband gehaald. Ik waarschuw en daar is niks mis mee.
Ik veroordeel niemand naar de hel dat is het oordeel wat aan God is, maar ik waarschuw.
spreuken 3v12 Want de HERE bestraft wie Hij liefheeft, ja, gelijk een vader een zoon, aan wie hij welgevallen heeft.
en tevens dat je niet moet oordelen over anderen (zoals gezegd dus)quote:Op donderdag 17 december 2009 09:19 schreef Sander het volgende:
Zegt de Bijbel niet dat je je naaste lief moet hebben?
Je kan wel preken uit naam van de Heer, zolang je op dit oorlogspad tegen homoseksuelen blijft, zal hij je veroordelen. Dan kan je hem nog zo hard als Heer erkennen, dat doet er niet toe. Met dit topic handel je niet naar Zijn wil. Je plaatst jezelf boven je medemens, je voelt jezelf beter dan de "misleide" homo's. Hoogmoed is een zware zonde.quote:Op donderdag 17 december 2009 09:18 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Die tekst wordt altijd helemaal uit het verband gehaald. Ik waarschuw en daar is niks mis mee.
Ik veroordeel niemand naar de hel dat is het oordeel wat aan God is, maar ik waarschuw.
spreuken 3v12 Want de HERE bestraft wie Hij liefheeft, ja, gelijk een vader een zoon, aan wie hij welgevallen heeft.
Iewl. Ik kan wel wat beters krijgen dan een puistige internetheld, hoop ikquote:Op donderdag 17 december 2009 09:20 schreef AntiChrist het volgende:
Matthijs en UncleErnie sitting in a Tree..... K. i. S. S. I. N. G.
Je schreef eerderquote:
quote:Op donderdag 17 december 2009 09:02 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Waaruit blijkt dat je een gelovige bent? de demonen geloven ook dat God een is.
ik voel me niet beter dan de medemens, dat blijkt ook nergens uit. Ik ben net zo goed door genade gered en eerder schreef ik allen hebben gezonigd en komen te kort aan de heerlijkheid van God.quote:Op donderdag 17 december 2009 09:23 schreef UncleErnie het volgende:
[..]
Je kan wel preken uit naam van de Heer, zolang je op dit oorlogspad tegen homoseksuelen blijft, zal hij je veroordelen. Dan kan je hem nog zo hard als Heer erkennen, dat doet er niet toe. Met dit topic handel je niet naar Zijn wil. Je plaatst jezelf boven je medemens, je voelt jezelf beter dan de "misleide" homo's. Hoogmoed is een zware zonde.
Jij acht jezelf een beter mens, enkel omdat anderen een "fout" begaan. Dat is schromelijke zonde. Dat is spijtig.quote:Op donderdag 17 december 2009 09:27 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Je schreef eerder
matteus7v22 Velen zullen te dien dage tot Mij zeggen: Here, Here, hebben wij niet in uw naam geprofeteerd en in uw naam boze geesten uitgedreven en in uw naam vele krachten gedaan? 23 En dan zal Ik hun openlijk zeggen: Ik heb u nooit gekend; gaat weg van Mij, gij werkers der wetteloosheid.
Je noemde hierbij mijn naam en daarmee heb je een oordeel geveld wat alleen God kan doen. Nergens noem ik een naam van iemand die ik veroordeel tot de hel, dan zou ik iets doen wat alleen aan God is.
Ik waaschuw en zeg de weg tot verlossing is door geloof in Jezus.
ik wens hem liever een rellende atheist toe als kindquote:Op donderdag 17 december 2009 09:28 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Kijk thijsje daar val je door de mand.
De klassieke - mijn geloof is beter dan dat van jullie allemaal zelfs van anderen die zeggen dat ze gristen zijn -
Ik denk dat je een nieuwe zonde hebt begaan door je boven een andere gristen te verheffen en op de stoel van je godje te gaan zitten. Ik denk dat je nu maar weer eens heel hard om vergeving moet gaan bidden.
Ik dacht dat het gristendom je nederigheid leert? Zijn ze bij jou vergeten.
Ps. Ik hoop zo dat je zoon homo wordt en je dochter later een grote pot compleet met tuinbroek en stekeltjes haar.
quote:Op donderdag 17 december 2009 09:28 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
De klassieke - mijn geloof is beter dan dat van jullie allemaal zelfs van anderen die zeggen dat ze gristen zijn -
Ik denk dat je een nieuwe zonde hebt begaan door je boven een andere gristen te verheffen en op de stoel van je godje te gaan zitten. Ik denk dat je nu maar weer eens heel hard om vergeving moet gaan bidden.
Ps. Ik hoop zo dat je zoon homo wordt en je dochter later een grote pot compleet met tuinbroek en stekeltjes haar.
Kanker even lekker op naar geenstijl met je "gristen".quote:Op donderdag 17 december 2009 09:28 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
nou dat worden weer heel wat uurtjes in de biechtstoel....quote:Op donderdag 17 december 2009 09:32 schreef UncleErnie het volgende:
[..]
Kanker even lekker op naar geenstijl met je "gristen".
Jij pretendeert hier God te kennen, en te begrijpen waar hij wel of geen afkeer van heeft. Als dat geen hoogmoed is.quote:Op donderdag 17 december 2009 08:24 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Nee God heeft een afkeer van de zonden en de consequenties ervan is dat hij rechtvaardig moet oordelen.
De enigste manier om gered te worden is door geloof in Jezus.
Zonde noemen zoals het is, is een vaststaand feit ja.quote:Op donderdag 17 december 2009 09:33 schreef Tha_Erik het volgende:
Geen veroordeling. Homo's zijn een gruwel! Nee, dat is geen veroordeling. Dat is zeker een vaststaand feit omdat het staat geschreven
.
Ik onderbouw de dingen vanuit de bijbel om aan te geven dat het ook zo is.quote:Op donderdag 17 december 2009 09:34 schreef UncleErnie het volgende:
[..]
Jij pretendeert hier God te kennen, en te begrijpen waar hij wel of geen afkeer van heeft. Als dat geen hoogmoed is.
Jij luistert naar een wraakzuchtig mannetje die eist dat mensen hun zoon offeren ?quote:Op donderdag 17 december 2009 09:31 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Ik stel me niet boven een ander, het is alleen een vraag wat ik stel. Ik mag toch zeker vragen waaruit dat blijkt, het is geen veroordeling maar een vraag.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
zzz
Onzin. Macht is reden nummer een van alle oorlogen in deze tijd. Geloof is een heerlijk excuus om het onder te schuiven.quote:Op donderdag 17 december 2009 09:36 schreef LePoo het volgende:
Niks tegen gelovigen, dat moeten ze lekker zelf weten.
Maar wat heb ik een godsgruwelijke kanker hekel aan types als die matthijs.
Dat opdringerige gedoe, GOD-VER-DOMME.
Kut gelovigen
En dat terwijl het geloof reden #1 is van alle oorlogen in deze tijd.
Ga aub weer terug naar het hol waar je vandaan komt matthijs, aub.
Weet je wat je zegt, je vraagt aan God of hij je wil verdoemen. Geloof is de oplossing niet de oorzaak van alle oorlogen.quote:Op donderdag 17 december 2009 09:36 schreef LePoo het volgende:
Niks tegen gelovigen, dat moeten ze lekker zelf weten.
Maar wat heb ik een godsgruwelijke kanker hekel aan types als die matthijs.
Dat opdringerige gedoe, GOD-VER-DOMME.
Kut gelovigen
En dat terwijl het geloof reden #1 is van alle oorlogen in deze tijd.
Ga aub weer terug naar het hol waar je vandaan komt matthijs, aub.
...want de bijbel staat bekend om de feiten die er in staan ?quote:Op donderdag 17 december 2009 09:36 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Ik onderbouw de dingen vanuit de bijbel om aan te geven dat het ook zo is.
Jij berust je meningen op feiten aan de hand van een slap boek?quote:Op donderdag 17 december 2009 09:36 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 17 december 2009 09:36 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
hier moest ik om giechelen.quote:Op donderdag 17 december 2009 09:38 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Weet je wat je zegt, je vraagt aan God of hij je wil verdoemen. Geloof is de oplossing niet de oorzaak van alle oorlogen.
Goede bronquote:Op donderdag 17 december 2009 09:36 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
En hoe weet je dat zo zeker. Echt het is maar wat je zelf graag wil geloven.quote:Op donderdag 17 december 2009 09:40 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Ik ben gerechtvaardigd door geloof in Jezus en het was puur genade.
Je bent niet gerechtvaardigd, je zoek een excuus in Jezus, dat is heel wat anders.quote:Op donderdag 17 december 2009 09:40 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Ik ben gerechtvaardigd door geloof in Jezus en het was puur genade.
Lieverd laten we eens naar de bron kijken.quote:Op donderdag 17 december 2009 09:38 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Weet je wat je zegt, je vraagt aan God of hij je wil verdoemen. Geloof is de oplossing niet de oorzaak van alle oorlogen.
Onderbouw dat eens. Hoe heeft geloof ook maar iets met evolutie te maken?quote:Op donderdag 17 december 2009 09:41 schreef LePoo het volgende:
Deze zin verdient (ondanks dat ik een double post riskeer) toch wel een eigen post.
En voor mij somt dit toch wel alles op:
Beste matthijs,
You keep believing, I'll keep evolving![]()
Amenquote:Op donderdag 17 december 2009 09:42 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Je bent niet gerechtvaardigd, je zoek een excuus in Jezus, dat is heel wat anders.
Jij bent niet meer gerechtvaardigd door je geloof in jezus dan een ander in Hare Krishna, Buddha, Allah of Odin en Thor.
Wat jullie wel allemaal gemeen hebben is dat je bang bent om zelf na te denken en je het heerlijk vindt om verantwoordelijkheid af te schuiven op een aangepraat denkbeeld.
Ik ga ook maar eens een boek schrijven, jaar of 2000 later ziet iedereen het als feitenquote:Op donderdag 17 december 2009 09:36 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Klopt. So what?quote:Op donderdag 17 december 2009 08:13 schreef matthijs.. het volgende:
Een man en een vrouw kunnen kinderen krijgen maar een man en een man niet.
De natuur kent geen goed of foutquote:Zelfs vanuit de natuur kun je zien dat het niet deugt.
Als er ķets aan verandering onderhevig is, is het wel de interpretatie van de werkelijkheid door de mensquote:Op donderdag 17 december 2009 08:16 schreef matthijs.. het volgende:
De mens is nog steeds hetzelfde als toen, de waarheid is niet aan tijd gebonden.
Hij velt geen oordeel, nee, hij waarschuwt, en herhaalt wat feiten uit de bijbel.quote:Op donderdag 17 december 2009 09:44 schreef Lienekien het volgende:
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.
Omdat het initiatief van God zelf is gekomen, het is God zelf die zijn eigen zoon heeft gegeven voor de zonden. Na drie dagen te zijn gestorven aan het kruis is Jezus door God uit de doden opgewekt.quote:Op donderdag 17 december 2009 09:42 schreef -moppie- het volgende:
[..]
En hoe weet je dat zo zeker. Echt het is maar wat je zelf graag wil geloven.
Je houd jezelf voor de gek jongen.
Hebt uw naasten lief geljik uzelf.quote:Op donderdag 17 december 2009 09:44 schreef Lienekien het volgende:
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.
vroeger dachten we ook dat de aarde plat was ?quote:Op donderdag 17 december 2009 09:43 schreef UncleErnie het volgende:
[..]
Onderbouw dat eens. Hoe heeft geloof ook maar iets met evolutie te maken?
Feiten en Bijbel in één zinquote:Op donderdag 17 december 2009 09:45 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Hij velt geen oordeel, nee, hij waarschuwt, en herhaalt wat feiten uit de bijbel.
Lijkt verdacht veel op Osirus.quote:Op donderdag 17 december 2009 09:45 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Na drie dagen te zijn gestorven aan het kruis is Jezus door God uit de doden opgewekt.
Was hij drie hele dagen aan het doodgaan?quote:Op donderdag 17 december 2009 09:45 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Omdat het initiatief van God zelf is gekomen, het is God zelf die zijn eigen zoon heeft gegeven voor de zonden. Na drie dagen te zijn gestorven aan het kruis is Jezus door God uit de doden opgewekt.
Dat doe ik op dit moment ook, door aan de ene kant te waarschuwen voor de gevolgen en aan de andere kant door de oplossing te geven, namelijk geloof in Jezus.quote:Op donderdag 17 december 2009 09:46 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Hebt uw naasten lief geljik uzelf.
Ook dat.quote:Op donderdag 17 december 2009 09:46 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Hebt uw naasten lief geljik uzelf.
Leer jij eerst de zin maar eens begrijpen, en lees wat er staat.quote:Op donderdag 17 december 2009 09:43 schreef UncleErnie het volgende:
[..]
Onderbouw dat eens. Hoe heeft geloof ook maar iets met evolutie te maken?
En je voelt je goed over jezelf door op deze manier je boodschap te verkondigen? Het maakt je niet uit dat je mensen alleen maar boos maakt op deze manier?quote:Op donderdag 17 december 2009 09:48 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Dat doe ik op dit moment ook, door aan de ene kant te waarschuwen voor de gevolgen en aan de andere kant door de oplossing te geven, namelijk geloof in Jezus.
Daarmee oordeel je, en plaats je jezelf boven degenen over wie je oordeelt. Immers, enkel iemand met gezag kan waarschuwen en met gevolgen dreigen. Hoooooogmoed.quote:Op donderdag 17 december 2009 09:48 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Dat doe ik op dit moment ook, door aan de ene kant te waarschuwen voor de gevolgen en aan de andere kant door de oplossing te geven, namelijk geloof in Jezus.
God zit in de hemel he... hoe kan hij dat nou toch ooit opgeschreven hebben. Volgens zaten sommige mensen vroeger ook al aan de paddo's ofzo.quote:Op donderdag 17 december 2009 09:45 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Omdat het initiatief van God zelf is gekomen, het is God zelf die zijn eigen zoon heeft gegeven voor de zonden. Na drie dagen te zijn gestorven aan het kruis is Jezus door God uit de doden opgewekt.
Wat reageer je vriendelijk. Ik vraag je enkel om uitleg, daarvoor hoef je niet beledigend te worden.quote:Op donderdag 17 december 2009 09:49 schreef LePoo het volgende:
[..]
Leer jij eerst de zin maar eens begrijpen, en lees wat er staat.
Die zin heeft geen uitleg nodig, punt.
Bij deze dan:quote:Op donderdag 17 december 2009 09:50 schreef matthijs.. het volgende:
Weet je wat geen naastenliefde is? als iemand op een diepe kuil afloopt door er niks van te zeggen.
Zelf nadenkenquote:Op donderdag 17 december 2009 09:53 schreef TGVkopper het volgende:
[..]
Bij deze dan:
Neem je leven ZELF in eigen hand, bedenk een set waarden en normen waar je ZELF achter staat, hou op met je onnodig zondig en schuldig te voelen en leef je EIGEN leven. Succes.
quote:Op donderdag 17 december 2009 09:53 schreef UncleErnie het volgende:
[..]
Wat reageer je vriendelijk. Ik vraag je enkel om uitleg, daarvoor hoef je niet beledigend te worden.
quote:Op donderdag 17 december 2009 09:32 schreef UncleErnie het volgende:
[..]
Kanker even lekker op naar geenstijl met je "gristen".
Omdat de overlevering van de bijbel in de grondtekst niks aan is veranderd. De 4 evangelien bijvoorbeeld zijn ooggetuigen verslagen van mensen die er zelf bij waren.quote:Op donderdag 17 december 2009 09:52 schreef -moppie- het volgende:
[..]
God zit in de hemel he... hoe kan hij dat nou toch ooit opgeschreven hebben. Volgens zaten sommige mensen vroeger ook al aan de paddo's ofzo.
Je weet zelf toch ook wel hoe het gaat als je een verhaaltje verteld en die dan weer laat doorvertellen. Bij persoon nr. 5 is het al een compleet ander verhaal.
Vandaar dat je quote uit het OT en de brieven van het NT en niet uit de Evangeliėn zelf?quote:Op donderdag 17 december 2009 09:56 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Omdat de overlevering van de bijbel in de grondtekst niks aan is veranderd. De 4 evangelien bijvoorbeeld zijn ooggetuigen verslagen van mensen die er zelf bij waren.
Ja kan wel zijn, toen konden ze nog niet schrijven, dus mond op mond reclame voor een God die je niet kunt zien.quote:Op donderdag 17 december 2009 09:56 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Omdat de overlevering van de bijbel in de grondtekst niks aan is veranderd. De 4 evangelien bijvoorbeeld zijn ooggetuigen verslagen van mensen die er zelf bij waren.
1 korintiers2v2 Want ik had niet besloten iets te weten onder u, dan Jezus Christus en die gekruisigd.quote:Op donderdag 17 december 2009 09:52 schreef Sjeen het volgende:
Zeg TS, ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig bij welke geloofsgemeenschap jij hoort... Vertel eens
Mensen die normaal doen tegen mij, daar doe ik normaal tegen. Mensen die dat niet doen, daar doe ik dat niet tegen. Naar mijn weten heb ik helemaal niets beledigends tegen LePoo gepost.quote:
Heb je het origineel nog dan? Zeg maar de eerste echt druk (of gravering of handschrift whatever) van de bijbel?quote:Op donderdag 17 december 2009 09:56 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Zeg, waar is die God van jou tegenwoordig ?quote:Op donderdag 17 december 2009 09:56 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
http://video.google.nl/videoplay?docid=3146496686582104089&ei=O_QpS-_nE4z--AaO7LDLAw&q=josh+mc+dowell#quote:Op donderdag 17 december 2009 09:59 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Heb je het origineel nog dan? Zeg maar de eerste echt druk (of gravering of handschrift whatever) van de bijbel?
In de nieuwste bijbelvertaling werd toch ook de maagd maria opeens het meisje maria? Zo kunnen door de eeuwen heen elke keer wel subtiele veranderingen ontstaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |