Vanaf hier kan ik zelfs ruiken dat jíj niet deugt. Maar daar hoor je ons ook niet over.quote:Op donderdag 17 december 2009 08:13 schreef matthijs.. het volgende:
Zelfs vanuit de natuur kun je zien dat het niet deugt. Een man en een vrouw kunnen kinderen krijgen maar een man en een man niet.
quote:Op donderdag 17 december 2009 08:09 schreef Jarno het volgende:
Flikker op met je repressieve religieuze kutspam.
Eens met bovenstaande stellingenquote:Op donderdag 17 december 2009 08:10 schreef Scorpie het volgende:
Dus omdat een of ander oud kutboek, verzonnen door mensen van lang geleden, zegt dat het niet mag, mag het niet? Ben je wel helemaal lekker bij je pannetje, vriend?
Nu je het over natuur hebt... Er zijn ook homoseksuele eenden, olifanten, konijnen en zelfs dolfijnen...quote:Op donderdag 17 december 2009 08:13 schreef matthijs.. het volgende:
Zelfs vanuit de natuur kun je zien dat het niet deugt. Een man en een vrouw kunnen kinderen krijgen maar een man en een man niet.
Dan kan je met 1 zinnetje volstaan: 'Doe relax en normaal'.quote:Op donderdag 17 december 2009 08:14 schreef BrandX het volgende:
[..]
[..]
Eens met bovenstaande stellingen![]()
Dat boek van je is geschreven in de tijdsgeest van wanneer het is geschreven, met de toen geldende normen en waarden.
Ik zou wel eens willen weten hoe een bijbel er inhoudelijk uit zou zien wanneer een realistisch iemand het zou schrijven in onze huidige tijdsgeest.
De mens is nog steeds hetzelfde als toen, de waarheid is niet aan tijd gebonden.quote:Op donderdag 17 december 2009 08:14 schreef BrandX het volgende:
[..]
[..]
Eens met bovenstaande stellingen![]()
Dat boek van je is geschreven in de tijdsgeest van wanneer het is geschreven, met de toen geldende normen en waarden.
Ik zou wel eens willen weten hoe een bijbel er inhoudelijk uit zou zien wanneer een realistisch iemand het zou schrijven in onze huidige tijdsgeest.
quote:Op donderdag 17 december 2009 08:13 schreef matthijs.. het volgende:
Bij de meeste dieren is homosexualiteit een normaal verschijnsel.quote:Op donderdag 17 december 2009 08:13 schreef matthijs.. het volgende:
Toen de zondeval van de mens kwam ging het dierenrijk ook mee. De hele schepping zucht onder de zonden.quote:Op donderdag 17 december 2009 08:15 schreef Golzuam het volgende:
Dus je geeft toe dat god een fout gemaakt heeft tijdens de schepping? Aangezien homoseksualiteit ook in het dierenrijk voorkomt...
Het was natuurlijk ook een haastkarwei aangezien de Zondag er aan kwam.
De mens is verre van hetzelfde als toen. Je praat echt onzin dude.quote:Op donderdag 17 december 2009 08:16 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
De mens is nog steeds hetzelfde als toen, de waarheid is niet aan tijd gebonden.
Welke waarheid? Jouw valse waarheid, geschreven door profeten met dubbele agenda`s?quote:Op donderdag 17 december 2009 08:16 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
De mens is nog steeds hetzelfde als toen, de waarheid is niet aan tijd gebonden.
-niet goed gelezenquote:Op donderdag 17 december 2009 08:15 schreef Golzuam het volgende:
Dus je geeft toe dat god een fout gemaakt heeft tijdens de schepping? Aangezien homoseksualiteit ook in het dierenrijk voorkomt...
Het was natuurlijk ook een haastkarwei aangezien de Zondag er aan kwam.
quote:Op donderdag 17 december 2009 08:17 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Toen de zondeval van de mens kwam ging het dierenrijk ook mee. De hele schepping zucht onder de zonden.
quote:Op donderdag 17 december 2009 08:16 schreef BrandX het volgende:
[..]zie je wel dat God homosexualiteit goedkeurt! Want dat is goed om de overbevolking van onze aardkloot tegen te gaan, je weet wel, die overbevolking die een hoop milieu-ellende en zo veroorzaakt!
Ik zeg: 50% van de Afrikanen en Chinezen homosexueel, en een heel groot probleem is in een klap opgelost.
Al het kwaad wat er uit de mens voortkomt was er toen ook al.quote:Op donderdag 17 december 2009 08:18 schreef BrandX het volgende:
[..]
De mens is verre van hetzelfde als toen. Je praat echt onzin dude.
al het goede ook. Dus dat is echt een non argumentquote:Op donderdag 17 december 2009 08:20 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Al het kwaad wat er uit de mens voortkomt was er toen ook al.
Dan heeft God dus wel degelijk een fout gemaaktquote:Op donderdag 17 december 2009 08:20 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Al het kwaad wat er uit de mens voortkomt was er toen ook al.
God heeft geen fout gemaakt, het is in genesis 3 de eerste mensen die in opstand komen tegen God.quote:
precies, God heeft bewust homosexualiteit geintroduceerd, want:quote:Op donderdag 17 december 2009 08:21 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
God heeft geen fout gemaakt, het is in genesis 3 de eerste mensen die in opstand komen tegen God.
quote:Op donderdag 17 december 2009 08:16 schreef BrandX het volgende:
[..]zie je wel dat God homosexualiteit goedkeurt! Want dat is goed om de overbevolking van onze aardkloot tegen te gaan, je weet wel, die overbevolking die een hoop milieu-ellende en zo veroorzaakt!
Ik zeg: 50% van de Afrikanen en Chinezen homosexueel, en een heel groot probleem is in een klap opgelost.
Genesis, das toch die band van Phil Collins?quote:Op donderdag 17 december 2009 08:21 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
God heeft geen fout gemaakt, het is in genesis 3 de eerste mensen die in opstand komen tegen God.
Nee God heeft een afkeer van de zonden en de consequenties ervan is dat hij rechtvaardig moet oordelen.quote:Op donderdag 17 december 2009 08:22 schreef BrandX het volgende:
[..]
precies, God heeft bewust homosexualiteit geintroduceerd, want:
[..]
Foto van je zus, misschien dat ik wel in haar geloof.quote:Op donderdag 17 december 2009 08:24 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Nee God heeft een afkeer van de zonden en de consequenties ervan is dat hij rechtvaardig moet oordelen.
De enigste manier om gered te worden is door geloof in Jezus.
Gelukkig is hij er wel. Ik vind rust in zijn genade, ik hoop dat alle mensen gered worden. Hij is ook een rechtvaardig God en ik ben blij dat het onrecht niet voor eeuwig doorgaat.quote:Op donderdag 17 december 2009 08:24 schreef Rekkie het volgende:
Gelukkig bestaat God niet en is het slechts een verzinsel van de minder sterke mens.
'God' was niet erg gul toen de kennis van de Nederlandse taal werd verspreid, zo te zien.quote:Op donderdag 17 december 2009 08:24 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Nee God heeft een afkeer van de zonden en de consequenties ervan is dat hij rechtvaardig moet oordelen.
Als christenen de levenswijze goedkeuren, zullen ze zich daar straks voor moeten verantwoorden.quote:Op donderdag 17 december 2009 08:27 schreef UncleErnie het volgende:
hihi, haha, hoho, een trollercoaster!
De leugen dat homoseksualiteit en geloof niet samengaan wordt door de kerk zelfs ontkracht, hoe misleid ben jij dan wel niet.
God is volmaakt, de mens moet zich bekeren. Het is de mens die het onrecht doet.quote:Op donderdag 17 december 2009 08:21 schreef Scorpie het volgende:
God is gewoon een keiharde faalhaas. Als hij echt zo`n baas is matthijs, dan had hij homosexualiteit natuurlijk zelf uitgebannen. En kom nu niet met die stierepoep aan dat wij leven in zonde en zijn genade moeten ontvangen, en dat wij zelf keuzes maken bladiebla, die hersenspoeling is de beste truc die de Kerk ooit heeft uitgehaald.
Whehe!quote:
Kijk, en dat is dus de hersenspoeling die nu praat. Dank je wel voor de bevestigingquote:Op donderdag 17 december 2009 08:31 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
God is volmaakt, de mens moet zich bekeren. Het is de mens die het onrecht doet.
Maar... God heeft de mens gecreëerd. Dan heeft God dus een fout gemaakt, want God zou, volgens de bijbel, de mens hebben gemaakt naar Zijn evenbeeld. Dan is óf God niet volmaakt, óf Hij heeft een fout gemaakt.quote:Op donderdag 17 december 2009 08:31 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
God is volmaakt, de mens moet zich bekeren. Het is de mens die het onrecht doet.
God is Gay. With a capital G.quote:Op donderdag 17 december 2009 08:35 schreef Pien85 het volgende:
[..]
Maar... God heeft de mens gecreëerd. Dan heeft God dus een fout gemaakt, want God zou, volgens de bijbel, de mens hebben gemaakt naar zijn evenbeeld. Dan is óf God niet volmaakt, óf hij heeft een fout gemaakt.
Omdat de conqequenties zo erorm groot zijn. Een eeuwigheid in de poel van vuur (eeuwig in brand staan) of voor eeuwig in de tegenwoordigheid van God, groter denkbare verschillen zijn er niet.quote:Op donderdag 17 december 2009 08:32 schreef Implo het volgende:
Prima dat jij gelooft, maar waarom wil jij (en zowat alle christenen die ik ken) zo graag andere mensen 'bekeren' tot jullie geloof? Als ik ergens een hekel aan heb
Het zijn veel vaker atheisten die het geloof belachelijk maken tegenover gelovigen dat gelovigen die anderen gelovig proberen te maken. Zie dit topic. Voor 1 gelovige die mensen tracht te bekeren, staan er 10 atheisten klaar.quote:Op donderdag 17 december 2009 08:32 schreef Implo het volgende:
Prima dat jij gelooft, maar waarom wil jij (en zowat alle christenen die ik ken) zo graag andere mensen 'bekeren' tot jullie geloof? Als ik ergens een hekel aan heb
Jammer alleen dat die crap niet waar is, ey?quote:Op donderdag 17 december 2009 08:36 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Omdat de conqequenties zo erorm groot zijn. Een eeuwigheid in de poel van vuur (eeuwig in brand staan) of voor eeuwig in de tegenwoordigheid van God, groter denkbare verschillen zijn er niet.
Hey, als hij ongevraagd zijn mening komt verkondigen, kom ik dat ook doen.quote:Op donderdag 17 december 2009 08:36 schreef UncleErnie het volgende:
[..]
Het zijn veel vaker atheisten die het geloof belachelijk maken tegenover gelovigen dat gelovigen die anderen gelovig proberen te maken. Zie dit topic. Voor 1 gelovige die mensen tracht te bekeren, staan er 10 atheisten klaar.
Dit vind ik altijd zo´n kutopmerking, puur omdat het gewoonweg niet waar is.
Die atheïsten zouden de gelovige niet belachelijk maken als hij niet zou proberen zijn mening op te dringen.quote:Op donderdag 17 december 2009 08:36 schreef UncleErnie het volgende:
[..]
Het zijn veel vaker atheisten die het geloof belachelijk maken tegenover gelovigen dat gelovigen die anderen gelovig proberen te maken. Zie dit topic. Voor 1 gelovige die mensen tracht te bekeren, staan er 10 atheisten klaar.
Echt, het is zo jammer dat er na de dood niets meer is, ik had graag die gelegenheid gehad willen hebben om tegen jou 'TOLD YOU SO!' te kunnen roepen.quote:Op donderdag 17 december 2009 08:36 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Omdat de conqequenties zo erorm groot zijn. Een eeuwigheid in de poel van vuur (eeuwig in brand staan) of voor eeuwig in de tegenwoordigheid van God, groter denkbare verschillen zijn er niet.
Klopt God heeft de mens naar zijn evenbeeld gemaakt en hij had de eerste twee mensen een gebod opgelegd dat ze niet van de boom van kennis van goed en kwaad mochten eten. Eva heeft naar Satan geluisterd en er toch van gegeten net zoals Adam daarna. Vanaf dat moment is de relatie tussen God en de mens verbroken en is de mens in zonde gevallen.quote:Op donderdag 17 december 2009 08:35 schreef Pien85 het volgende:
[..]
Maar... God heeft de mens gecreëerd. Dan heeft God dus een fout gemaakt, want God zou, volgens de bijbel, de mens hebben gemaakt naar Zijn evenbeeld. Dan is óf God niet volmaakt, óf Hij heeft een fout gemaakt.
tja het is dan ook eeuwig zonde dat een bepaald gedeelte van de mensheid wel geëvolueerd is en niet meer in sprookjes gelooft....quote:Op donderdag 17 december 2009 08:36 schreef UncleErnie het volgende:
[..]
Mooie username in dit topic!quote:Op donderdag 17 december 2009 08:40 schreef AntiChrist het volgende:
[..]
tja het is dan ook eeuwig zonde dat een bepaald gedeelte van de mensheid wel geëvolueerd is en niet meer in sprookjes gelooft....
Vandaar dat je ook de naam hebt anti = tegen christus, of je bent voor God of je bent tegen God.quote:Op donderdag 17 december 2009 08:40 schreef AntiChrist het volgende:
[..]
tja het is dan ook eeuwig zonde dat een bepaald gedeelte van de mensheid wel geëvolueerd is en niet meer in sprookjes gelooft....
Welja, zodra je geboren bent sta je al 1-0 achter he. Dat boek kan mensen zo goed hersenspoelen, snap dat echt nietquote:Op donderdag 17 december 2009 08:39 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Klopt God heeft de mens naar zijn evenbeeld gemaakt en hij had de eerste twee mensen een gebod opgelegd dat ze niet van de boom van kennis van goed en kwaad mochten eten. Eva heeft naar Satan geluisterd en er toch van gegeten net zoals Adam daarna. Vanaf dat moment is de relatie tussen God en de mens verbroken en is de mens in zonde gevallen.
En dus heeft God een fout gemaakt, want als Hij niet had gewild dat Eva van die boom zou eten, dan hij Hij de boom niet gemaakt, of er voor gezorgd dat Eva niet in de verleiding zou komen.quote:Op donderdag 17 december 2009 08:39 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Klopt God heeft de mens naar zijn evenbeeld gemaakt en hij had de eerste twee mensen een gebod opgelegd dat ze niet van de boom van kennis van goed en kwaad mochten eten. Eva heeft naar Satan geluisterd en er toch van gegeten net zoals Adam daarna. Vanaf dat moment is de relatie tussen God en de mens verbroken en is de mens in zonde gevallen.
of je gelooft uberhaupt niet in god......quote:Op donderdag 17 december 2009 08:42 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Vandaar dat je ook de naam hebt anti = tegen christus, of je bent voor God of je bent tegen God.
Ja, vertel jij maar vooral wat de Schepper vindt. Arrogant ventje, hier zul je bij de poort meer van horen.quote:Op donderdag 17 december 2009 08:24 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Niemand is neutraal, je wilt God gewoon niet erkennen.quote:Op donderdag 17 december 2009 08:44 schreef AntiChrist het volgende:
[..]
of je gelooft uberhaupt niet in god......
Onzin natuurlijk. kijk anders eens in F&L, elk topic wat geopend is over geloof. Een oprechte vraag van iemand die ergens onduidelijk over heeft, of iemand die oprecht geïnteresseerd is. In elk topic, of men een ander nou probeert te overtuigen van Gods bestaan of niet, lopen 10x meer atheisten te roepen dat zij alle wijsheid in pacht hebben, en iedereen die anders gelooft dan zij dom is, of in sprookjes geloven, dan dat er gelovigen zijn die zeggen dat men zal branden in de hel.quote:Op donderdag 17 december 2009 08:37 schreef Pien85 het volgende:
[..]
Die atheïsten zouden de gelovige niet belachelijk maken als hij niet zou proberen zijn mening op te dringen.
Zolang God met jurk en al nog niet voor me staat geloof ik inderdaad niet in dat sprookjesfiguur.quote:Op donderdag 17 december 2009 08:46 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Niemand is neutraal, je wilt God gewoon niet erkennen.
Wat een onzin. Atheisten zullen pas hun mening geven in het dagelijks leven als hun daarnaar gevraagd wordt. Dit in tegenstelling tot christenen die bij de eerste vloek over hun God gelijk beginnen te mauwen.quote:Op donderdag 17 december 2009 08:47 schreef UncleErnie het volgende:
[..]
Onzin natuurlijk. kijk anders eens in F&L, elk topic wat geopend is over geloof. Een oprechte vraag van iemand die ergens onduidelijk over heeft, of iemand die oprecht geïnteresseerd is. In elk topic, of men een ander nou probeert te overtuigen van Gods bestaan of niet, lopen 10x meer atheisten te roepen dat zij alle wijsheid in pacht hebben, en iedereen die anders gelooft dan zij dom is, of in sprookjes geloven, dan dat er gelovigen zijn die zeggen dat men zal branden in de hel.
Daarbij valt het me ook wel op dat de gelovigen die op dit forum rondlopen, doorgaans een stuk intelligenter reageren dan de meeste atheïsten.
Maar ook in het dagelijks leven. Hoe vaak ik op het werk of op school raar aangekeken of belachelijk gemaakt word, als ik zeg dat ik zondags naar de kerk ga. Toegegeven, je hebt jehova's, die zijn gewoon kut, maar dat zijn dan ook fanaten. Die heb je bij atheisten ook. Die groep is gewoon enorm klein. Maar als je de gewone huis-tuin en keuken atheisten en christenen met elkaar gaat vergelijken, zijn atheisten op dit moment een stuk opdringeriger in hun mening.
ik zal dolgraag god erkennen dan heb ik in ieder geval een zekerheid dat er ook een Satan bestaatquote:Op donderdag 17 december 2009 08:46 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Niemand is neutraal, je wilt God gewoon niet erkennen.
En toch zijn het elke keer gelovigen die dit soort topics willen openen. Je hoort maar weinig homo's die gelovigen proberen te 'redden' gemiddeld genomen.quote:Op donderdag 17 december 2009 08:47 schreef UncleErnie het volgende:
[..]
Onzin natuurlijk. kijk anders eens in F&L, elk topic wat geopend is over geloof. Een oprechte vraag van iemand die ergens onduidelijk over heeft, of iemand die oprecht geïnteresseerd is. In elk topic, of men een ander nou probeert te overtuigen van Gods bestaan of niet, lopen 10x meer atheisten te roepen dat zij alle wijsheid in pacht hebben, en iedereen die anders gelooft dan zij dom is, of in sprookjes geloven, dan dat er gelovigen zijn die zeggen dat men zal branden in de hel.
Daarbij valt het me ook wel op dat de gelovigen die op dit forum rondlopen, doorgaans een stuk intelligenter reageren dan de meeste atheïsten.
Maar ook in het dagelijks leven. Hoe vaak ik op het werk of op school raar aangekeken of belachelijk gemaakt word, als ik zeg dat ik zondags naar de kerk ga. Toegegeven, je hebt jehova's, die zijn gewoon kut, maar dat zijn dan ook fanaten. Die heb je bij atheisten ook. Die groep is gewoon enorm klein. Maar als je de gewone huis-tuin en keuken atheisten en christenen met elkaar gaat vergelijken, zijn atheisten op dit moment een stuk opdringeriger in hun mening.
Even voor de duidelijkheid, ik ben wél gelovig. Maar niet tegen homoseksualiteit. De manier waarop Matthijs 'zijn' manier van geloven probeert op te dringen staat me tegen, niet het feit dát hij gelooft.quote:Op donderdag 17 december 2009 08:47 schreef UncleErnie het volgende:
[..]
Mijn God is niet gekruisigd aangezien niet God, maar zijn Zoon is gestorven aan het kruis.quote:
quote:Jesaja 53
Wie kan geloven wat wij hebben gehoord?
Aan wie is de macht van de HEER geopenbaard?
2 Als een loot schoot hij op onder Gods ogen,
als een wortel die uitloopt in dorre grond.
Onopvallend was zijn uiterlijk,
hij miste iedere schoonheid,
zijn aanblik kon ons niet bekoren.
3 Hij werd veracht, door mensen gemeden,
hij was een man die het lijden kende
en met ziekte vertrouwd was,
een man die zijn gelaat voor ons verborg,
veracht, door ons verguisd en geminacht.
4 Maar hij was het die onze ziekten droeg,
die ons lijden op zich nam.
Wij echter zagen hem als een verstoteling,
door God geslagen en vernederd.
5 Om onze zonden werd hij doorboord,
om onze wandaden gebroken.
Voor ons welzijn werd hij getuchtigd,
zijn striemen brachten ons genezing.
6 Wij dwaalden rond als schapen,
ieder zocht zijn eigen weg;
maar de wandaden van ons allen
liet de HEER op hem neerkomen.
7 Hij werd mishandeld, maar verzette zich niet
en deed zijn mond niet open.
Als een schaap dat naar de slacht wordt geleid,
als een ooi die stil is bij haar scheerders
deed hij zijn mond niet open.
8 Door een onrechtvaardig vonnis werd hij weggenomen.
Wie van zijn tijdgenoten heeft er oog voor gehad?
Hij werd verbannen uit het land der levenden,
om de zonden van mijn volk werd hij geslagen.
9 Hij kreeg een graf bij misdadigers,
zijn laatste rustplaats was bij de rijken;
toch had hij nooit enig onrecht begaan,
nooit bedrieglijke taal gesproken.
10 Maar de HEER wilde hem breken, hij maakte hem ziek.
Hij offerde zijn leven voor hun schuld,
om zijn nageslacht te zien en lang te leven.
En door zijn toedoen slaagde wat de HEER wilde.
11 Na het lijden dat hij moest doorstaan,
zag hij het licht en werd met kennis verzadigd.
Mijn rechtvaardige dienaar verschaft velen recht,
hij neemt hun wandaden op zich.
12 Daarom ken ik hem een plaats toe onder velen
en zal hij met machtigen delen in de buit,
omdat hij zijn leven prijsgaf aan de dood
en zich tot de zondaars liet rekenen.
Hij droeg echter de schuld van velen
en nam het voor zondaars op.
romeinen 3v23 Want allen hebben gezondigd en derven de heerlijkheid Gods, 24 en worden om niet gerechtvaardigd uit zijn genade, door de verlossing in Christus Jezusquote:Op donderdag 17 december 2009 08:38 schreef patatmetfriet het volgende:
Zeg vriend. Ik accepteer jouw god niet. Ik geloof niet in hem, en ik zit dan ook totaal niet met het hel-dreigement. Een god die meent mensen te moeten straffen voor iets waarmee niemand anders kwaad wordt gedaan, vind ik een nare god.
Als jij niet snapt dat die mathijs een relkloon is, ben je nog dommer dan hij zich voordoet.quote:Op donderdag 17 december 2009 08:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wat een onzin. Atheisten zullen pas hun mening geven in het dagelijks leven als hun daarnaar gevraagd wordt. Dit in tegenstelling tot christenen die bij de eerste vloek over hun God gelijk beginnen te mauwen.
Daarnaast, wil je echt beweren dat atheisten dommer zijn dan matthijs? Kom op, die jongen is een levend uithangbord voor de achterlijkheid van sommige diep-religeuze geloofsstromen.
Ik heb ze in het dagelijks leven ook meegemaakt, deze brainwashed figuren, daarom hou ik nog een slag om de arm.quote:Op donderdag 17 december 2009 08:53 schreef UncleErnie het volgende:
[..]
Als jij niet snapt dat die mathijs een relkloon is, ben je nog dommer dan hij zich voordoet.
Waar halen gelovigen toch het idee vandaan dat ze hun omnipotente god moeten verdedigen tegen de ongelovigen?quote:Op donderdag 17 december 2009 08:42 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Vandaar dat je ook de naam hebt anti = tegen christus, of je bent voor God of je bent tegen God.
Oh, en atheisten kunnen geen relklonen zijn?quote:Op donderdag 17 december 2009 08:53 schreef UncleErnie het volgende:
[..]
Als jij niet snapt dat die mathijs een relkloon is, ben je nog dommer dan hij zich voordoet.
Ken je geloof, dwaas. Jesus is God, en God is Jesus. De heilige 3-eenheid, ooit van gehoord?quote:Op donderdag 17 december 2009 08:53 schreef iwulff het volgende:
[..]
Mijn God is niet gekruisigd aangezien niet God, maar zijn Zoon is gestorven aan het kruis.
Maar TS heeft gelijk homoseksualiteit is een gruwel, net zoals zoveel andere dingen. Gelukkig kunnen we door te geloven in Jezus vergeving krijgen van God.
[..]
Zeker wel. Maar Scorpie niet. Zie ook AntiChrist voor atheïstische relklonenquote:Op donderdag 17 december 2009 08:55 schreef Jarno het volgende:
[..]
Oh, en atheisten kunnen geen relklonen zijn?
De dag dat je voor Gods aangezicht staat gaat toch een keer gebeuren vroeg of laat en er is niks wat je daartegen doet. God heeft het laatste woord en niet de mens. Ik hoop dat je dan gered mag zijn door Jezus en een kind van bent.quote:Op donderdag 17 december 2009 08:54 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Waar halen gelovigen toch het idee vandaan dat ze hun omnipotente god moeten verdedigen tegen de ongelovigen?
Ik rel tegen allesquote:Op donderdag 17 december 2009 08:57 schreef UncleErnie het volgende:
[..]
Zeker wel. Maar Scorpie niet. Zie ook AntiChrist voor atheïstische relklonen
haha grappenmaker... een kloon van 2001quote:Op donderdag 17 december 2009 08:57 schreef UncleErnie het volgende:
[..]
Zeker wel. Maar Scorpie niet. Zie ook AntiChrist voor atheïstische relklonen
Als je straks door bent en voor Gods aangezicht staat, wat dan?quote:Op donderdag 17 december 2009 08:58 schreef Daniel1976 het volgende:
En Mathijs geloof je ook nog in sinterklaas?
Gaat allebei wel over als je ouder bent.
De modjes slapen nog geloof ik.
er is geen god. Moet jij niet naar mannavandaag of goedgelovig?quote:Op donderdag 17 december 2009 08:59 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
De dag dat je voor Gods aangezicht staat gaat toch een keer gebeuren vroeg of laat en er is niks wat je daartegen doet. God heeft het laatste woord en niet de mens. Ik hoop dat je dan gered mag zijn door Jezus en een kind van bent.
Waaruit blijkt dat je een gelovige bent? de demonen geloven ook dat God een is.quote:Op donderdag 17 december 2009 09:00 schreef geelkuikentje het volgende:
Ik ben gelovig maar ben niet zo irritant opdringerig als TS. Vind het allemaal zo sekte achtig als de Jehova's hoe TS doet. Bah. Gelovige mensen kunnen ook normaal doen gelukkig.
Waaruit blijkt dat jij een gelovige bent dan? Dat je iedereen terecht wijst wat jij vindt?quote:Op donderdag 17 december 2009 09:02 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Waaruit blijkt dat je een gelovige bent, de demonen geloven ook dat God een is.
Vertaling?quote:Op donderdag 17 december 2009 08:53 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
romeinen 3v23 Want allen hebben gezondigd en derven de heerlijkheid Gods, 24 en worden om niet gerechtvaardigd uit zijn genade, door de verlossing in Christus Jezus
ik denk dat ik hem dan eens ff stevig neem... al dat geouwehoer van al die reli-fundi's al die jaren gaat je natuurlijk niet in de kouwe kleren zittenquote:Op donderdag 17 december 2009 09:01 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Als je straks door bent en voor Gods aangezicht staat, wat dan?
Dat is geen antwoord op mijn vraag.quote:Op donderdag 17 december 2009 09:03 schreef geelkuikentje het volgende:
[..]
Waaruit blijkt dat jij een gelovige bent dan? Dat je iedereen terecht wijst wat jij vindt?
Vooral niet op reageren, TS! Lastig hè, discussiëren met iemand die wel weet waar hij het over heeft als hij over zijn geloof praat.quote:Op donderdag 17 december 2009 08:55 schreef UncleErnie het volgende:
[..]
Ken je geloof, dwaas. Jesus is God, en God is Jesus. De heilige 3-eenheid, ooit van gehoord?
Ik zou hem swaffelen. Beetje al die AIDS negers dood laten gaan, schande!quote:Op donderdag 17 december 2009 09:04 schreef AntiChrist het volgende:
[..]
ik denk dat ik hem dan eens ff stevig neem... al dat geouwehoer van al die reli-fundi's al die jaren gaat je natuurlijk niet in de kouwe kleren zitten
Je bent gewoon een irritante Jehova rel kloon. Jij bepaalt niet waar ik antwoord op geef. Geef zelf eerst maar eens aan waarom je op deze manier mensen probeert te 'bekeren'.quote:Op donderdag 17 december 2009 09:05 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op mijn vraag.
ik denk dat TS wat te hard is geswaffeld door zn priesters... hij heeft ze in ieder geval niet meer helemaal op 1 rijtje....quote:Op donderdag 17 december 2009 09:05 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik zou hem swaffelen. Beetje al die AIDS negers dood laten gaan, schande!
openbaring 20v11 Toen zag ik een grote witte troon en hem die daarop zat. De aarde en de hemel vluchtten van hem weg en verdwenen in het niets.quote:Op donderdag 17 december 2009 09:04 schreef AntiChrist het volgende:
[..]
ik denk dat ik hem dan eens ff stevig neem... al dat geouwehoer van al die reli-fundi's al die jaren gaat je natuurlijk niet in de kouwe kleren zitten
nu dat je het zegt.... wanneer zou die uit de kast komen?quote:Op donderdag 17 december 2009 09:07 schreef Beregd het volgende:
Dat onderschrift van je, mathijs, kjlinkt ook wel wat homo-erotisch.
Je beschuldigt me en geeft geen antwoord op mijn vraag.quote:Op donderdag 17 december 2009 09:06 schreef geelkuikentje het volgende:
[..]
Je bent gewoon een irritante Jehova rel kloon. Jij bepaalt niet waar ik antwoord op geef. Geef zelf eerst maar eens aan waarom je op deze manier mensen probeert te 'bekeren'.
tja als je het zo stelt.. ik ben over hoor!quote:Op donderdag 17 december 2009 09:08 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
openbaring 20v11 Toen zag ik een grote witte troon en hem die daarop zat. De aarde en de hemel vluchtten van hem weg en verdwenen in het niets.
jesaja 2v10 Ga in de rotskloven en verberg u in de grond voor de verschrikking des HEREN en voor de luister zijner majesteit.
11 De verwaten ogen der mensen worden vernederd en de trots der mannen wordt neergebogen en de HERE alleen is te dien dage verheven.
Ik hoop dat je gered mag worden door Jezus dan zul je niet wegvluchten.
Wazige kletskous.quote:Op donderdag 17 december 2009 08:59 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
De dag dat je voor Gods aangezicht staat gaat toch een keer gebeuren vroeg of laat en er is niks wat je daartegen doet. God heeft het laatste woord en niet de mens. Ik hoop dat je dan gered mag zijn door Jezus en een kind van bent.
Hoe is jouw verketteren naastenliefde? Jij praat over de Heer en verkondigt Zijn woord, maar spreekt hem rechtstreeks tegen. Het volgende stukje is op jou van toepassing.quote:Jullie hebben gehoord dat gezegd werd: “Je moet je naaste liefhebben en je vijand haten.” 44 En ik zeg jullie: heb je vijanden lief en bid voor wie jullie vervolgen, 45 alleen dan zijn jullie werkelijk kinderen van je Vader in de hemel. Hij laat zijn zon immers opgaan over goede en slechte mensen en laat het regenen over rechtvaardigen en onrechtvaardigen.
Schaam je diep, TS.quote:Niet iedereen die “Heer, Heer” tegen mij zegt, zal het koninkrijk van de hemel binnengaan, alleen wie handelt naar de wil van mijn hemelse Vader. 22 Op die dag zullen velen tegen mij zeggen: “Heer, Heer, hebben wij niet in uw naam geprofeteerd, hebben wij niet in uw naam demonen uitgedreven, en hebben wij niet vele wonderen verricht in uw naam?” 23 En dan zal ik hun rechtuit zeggen: “Ik heb jullie nooit gekend. Weg met jullie, wetsverkrachters!”
He, als hij de homo's niet wil, dan willen wij hem niet heurquote:Op donderdag 17 december 2009 09:11 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Wazige kletskous.
Ik ben opgevoed in katholieke kloosters door nonnen, die waren minder opdringerig dan jij met je nichterige opdringerige gedrag.
Waarschijnlijk ben je zelf gewoon een niet uit de kast komende latente homo met een angst voor zijn eigen seksuele gevoelens.
Ieuw een homo!quote:Op donderdag 17 december 2009 09:11 schreef Tha_Erik het volgende:
Oh en als iemand verwacht dat ik vergeving ga vragen voor iets wat ik toch niet zelf besloten heb dan heeft ie het mis. Dan leef ik maar in zonde, liever dat dan mijn wil opdringen aan mensen die daar geen behoefte aan hebben en vast blijven houden aan een geloof dat niet alleen uit de tijd is, maar ook nog eens in populariteit afneemt en niet zo'n beetje ook.
Als je een zoon hebt en je waarschuwt hem aan de rand van het water om niet in het water te vallen, dan is dat naastenliefde.quote:Op donderdag 17 december 2009 09:11 schreef UncleErnie het volgende:
[..]
Hoe is jouw verketteren naastenliefde? Jij praat over de Heer en verkondigt Zijn woord, maar spreekt hem rechtstreeks tegen. Het volgende stukje is op jou van toepassing.
[..]
Schaam je diep, TS.
Ja, nu ga ik met een pleeborstel met heilig homowater iedereen zegenenquote:
quote:Op donderdag 17 december 2009 09:15 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ja, nu ga ik met een pleeborstel met heilig homowater iedereen zegenen. In de naam van de Vader, de Zoon en de heilige Gayst.
TS zou een keer moeten worden gegangbangd door 25 grote negers, dan zal hij wel 'openstaan' voor andere ideeenquote:Op donderdag 17 december 2009 09:16 schreef Sander het volgende:
De Bijbel bestaat uit wetenschap en kennis van ongeveer 2500 jaar oud. Waarom hou je daar aan vast? Angst voor het onbekende?
Die tekst wordt altijd helemaal uit het verband gehaald. Ik waarschuw en daar is niks mis mee.quote:Op donderdag 17 december 2009 09:14 schreef Tha_Erik het volgende:
Oh en als de Heer het laatste oordeel heeft, wie ben jij dan om zijn woord hier te verkondigen en te spreken van zonde en gruwel. Da's niet jouw taak, of je stelt jezelf gelijk aan God, en dat lijkt me ook niet helemaal de bedoeling. Bovendien, oordeelt niet, opdat gij geoordeeld wordt, uit dat zelfde avonturenboek als waar je de rest van je religieuze propaganda uithaalt.
quote:Op donderdag 17 december 2009 09:14 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Als je een zoon hebt en je waarschuwt hem aan de rand van het water om niet in het water te vallen, dan is dat naastenliefde.
quote:6 En dit zeiden zij, Hem verzoekende, opdat zij iets hadden, om Hem te beschuldigen. Maar Jezus, nederbukkende, schreef met den vinger in de aarde.
7 En als zij Hem bleven vragen, richtte Hij Zich op, en zeide tot hen: Die van ulieden zonder zonde is, werpe eerst den steen op haar.
Je bent mijn vader (Vader?!) niet. Je kent mij niet, je weet niet hoe goed ik kan zwemmen. Die naastenliefde mag je dus lekker binnen je eigen gezinnetje houden, hopelijk zijn jouw kinderen geen homo's, want dat zou ik zielig voor ze vinden.quote:Op donderdag 17 december 2009 09:14 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Als je een zoon hebt en je waarschuwt hem aan de rand van het water om niet in het water te vallen, dan is dat naastenliefde.
Ik heb god nog nooit gezien, dus als hij wil oordelen mag hij verdoeme wel eens snel op de aarde zijn gezicht laten zienquote:Op donderdag 17 december 2009 09:18 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Die tekst wordt altijd helemaal uit het verband gehaald. Ik waarschuw en daar is niks mis mee.
Ik veroordeel niemand naar de hel dat is het oordeel wat aan God is, maar ik waarschuw.
spreuken 3v12 Want de HERE bestraft wie Hij liefheeft, ja, gelijk een vader een zoon, aan wie hij welgevallen heeft.
en tevens dat je niet moet oordelen over anderen (zoals gezegd dus)quote:Op donderdag 17 december 2009 09:19 schreef Sander het volgende:
Zegt de Bijbel niet dat je je naaste lief moet hebben?
Je kan wel preken uit naam van de Heer, zolang je op dit oorlogspad tegen homoseksuelen blijft, zal hij je veroordelen. Dan kan je hem nog zo hard als Heer erkennen, dat doet er niet toe. Met dit topic handel je niet naar Zijn wil. Je plaatst jezelf boven je medemens, je voelt jezelf beter dan de "misleide" homo's. Hoogmoed is een zware zonde.quote:Op donderdag 17 december 2009 09:18 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Die tekst wordt altijd helemaal uit het verband gehaald. Ik waarschuw en daar is niks mis mee.
Ik veroordeel niemand naar de hel dat is het oordeel wat aan God is, maar ik waarschuw.
spreuken 3v12 Want de HERE bestraft wie Hij liefheeft, ja, gelijk een vader een zoon, aan wie hij welgevallen heeft.
Iewl. Ik kan wel wat beters krijgen dan een puistige internetheld, hoop ikquote:Op donderdag 17 december 2009 09:20 schreef AntiChrist het volgende:
Matthijs en UncleErnie sitting in a Tree..... K. i. S. S. I. N. G.
Je schreef eerderquote:
quote:Op donderdag 17 december 2009 09:02 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Waaruit blijkt dat je een gelovige bent? de demonen geloven ook dat God een is.
ik voel me niet beter dan de medemens, dat blijkt ook nergens uit. Ik ben net zo goed door genade gered en eerder schreef ik allen hebben gezonigd en komen te kort aan de heerlijkheid van God.quote:Op donderdag 17 december 2009 09:23 schreef UncleErnie het volgende:
[..]
Je kan wel preken uit naam van de Heer, zolang je op dit oorlogspad tegen homoseksuelen blijft, zal hij je veroordelen. Dan kan je hem nog zo hard als Heer erkennen, dat doet er niet toe. Met dit topic handel je niet naar Zijn wil. Je plaatst jezelf boven je medemens, je voelt jezelf beter dan de "misleide" homo's. Hoogmoed is een zware zonde.
Jij acht jezelf een beter mens, enkel omdat anderen een "fout" begaan. Dat is schromelijke zonde. Dat is spijtig.quote:Op donderdag 17 december 2009 09:27 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Je schreef eerder
matteus7v22 Velen zullen te dien dage tot Mij zeggen: Here, Here, hebben wij niet in uw naam geprofeteerd en in uw naam boze geesten uitgedreven en in uw naam vele krachten gedaan? 23 En dan zal Ik hun openlijk zeggen: Ik heb u nooit gekend; gaat weg van Mij, gij werkers der wetteloosheid.
Je noemde hierbij mijn naam en daarmee heb je een oordeel geveld wat alleen God kan doen. Nergens noem ik een naam van iemand die ik veroordeel tot de hel, dan zou ik iets doen wat alleen aan God is.
Ik waaschuw en zeg de weg tot verlossing is door geloof in Jezus.
ik wens hem liever een rellende atheist toe als kindquote:Op donderdag 17 december 2009 09:28 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Kijk thijsje daar val je door de mand.
De klassieke - mijn geloof is beter dan dat van jullie allemaal zelfs van anderen die zeggen dat ze gristen zijn -
Ik denk dat je een nieuwe zonde hebt begaan door je boven een andere gristen te verheffen en op de stoel van je godje te gaan zitten. Ik denk dat je nu maar weer eens heel hard om vergeving moet gaan bidden.
Ik dacht dat het gristendom je nederigheid leert? Zijn ze bij jou vergeten.
Ps. Ik hoop zo dat je zoon homo wordt en je dochter later een grote pot compleet met tuinbroek en stekeltjes haar.
quote:Op donderdag 17 december 2009 09:28 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
De klassieke - mijn geloof is beter dan dat van jullie allemaal zelfs van anderen die zeggen dat ze gristen zijn -
Ik denk dat je een nieuwe zonde hebt begaan door je boven een andere gristen te verheffen en op de stoel van je godje te gaan zitten. Ik denk dat je nu maar weer eens heel hard om vergeving moet gaan bidden.
Ps. Ik hoop zo dat je zoon homo wordt en je dochter later een grote pot compleet met tuinbroek en stekeltjes haar.
Kanker even lekker op naar geenstijl met je "gristen".quote:Op donderdag 17 december 2009 09:28 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
nou dat worden weer heel wat uurtjes in de biechtstoel....quote:Op donderdag 17 december 2009 09:32 schreef UncleErnie het volgende:
[..]
Kanker even lekker op naar geenstijl met je "gristen".
Jij pretendeert hier God te kennen, en te begrijpen waar hij wel of geen afkeer van heeft. Als dat geen hoogmoed is.quote:Op donderdag 17 december 2009 08:24 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Zonde noemen zoals het is, is een vaststaand feit ja.quote:Op donderdag 17 december 2009 09:33 schreef Tha_Erik het volgende:
Geen veroordeling. Homo's zijn een gruwel! Nee, dat is geen veroordeling. Dat is zeker een vaststaand feit omdat het staat geschreven
.
Ik onderbouw de dingen vanuit de bijbel om aan te geven dat het ook zo is.quote:Op donderdag 17 december 2009 09:34 schreef UncleErnie het volgende:
[..]
Jij pretendeert hier God te kennen, en te begrijpen waar hij wel of geen afkeer van heeft. Als dat geen hoogmoed is.
Jij luistert naar een wraakzuchtig mannetje die eist dat mensen hun zoon offeren ?quote:Op donderdag 17 december 2009 09:31 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Ik stel me niet boven een ander, het is alleen een vraag wat ik stel. Ik mag toch zeker vragen waaruit dat blijkt, het is geen veroordeling maar een vraag.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
zzz
Onzin. Macht is reden nummer een van alle oorlogen in deze tijd. Geloof is een heerlijk excuus om het onder te schuiven.quote:Op donderdag 17 december 2009 09:36 schreef LePoo het volgende:
Niks tegen gelovigen, dat moeten ze lekker zelf weten.
Maar wat heb ik een godsgruwelijke kanker hekel aan types als die matthijs.
Dat opdringerige gedoe, GOD-VER-DOMME.
Kut gelovigen
En dat terwijl het geloof reden #1 is van alle oorlogen in deze tijd.
Ga aub weer terug naar het hol waar je vandaan komt matthijs, aub.
Weet je wat je zegt, je vraagt aan God of hij je wil verdoemen. Geloof is de oplossing niet de oorzaak van alle oorlogen.quote:Op donderdag 17 december 2009 09:36 schreef LePoo het volgende:
Niks tegen gelovigen, dat moeten ze lekker zelf weten.
Maar wat heb ik een godsgruwelijke kanker hekel aan types als die matthijs.
Dat opdringerige gedoe, GOD-VER-DOMME.
Kut gelovigen
En dat terwijl het geloof reden #1 is van alle oorlogen in deze tijd.
Ga aub weer terug naar het hol waar je vandaan komt matthijs, aub.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |