abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75716666
quote:
Op donderdag 17 december 2009 08:32 schreef Implo het volgende:
Prima dat jij gelooft, maar waarom wil jij (en zowat alle christenen die ik ken) zo graag andere mensen 'bekeren' tot jullie geloof? Als ik ergens een hekel aan heb
Omdat de conqequenties zo erorm groot zijn. Een eeuwigheid in de poel van vuur (eeuwig in brand staan) of voor eeuwig in de tegenwoordigheid van God, groter denkbare verschillen zijn er niet.
pi_75716669
quote:
Op donderdag 17 december 2009 08:32 schreef Implo het volgende:
Prima dat jij gelooft, maar waarom wil jij (en zowat alle christenen die ik ken) zo graag andere mensen 'bekeren' tot jullie geloof? Als ik ergens een hekel aan heb
Het zijn veel vaker atheisten die het geloof belachelijk maken tegenover gelovigen dat gelovigen die anderen gelovig proberen te maken. Zie dit topic. Voor 1 gelovige die mensen tracht te bekeren, staan er 10 atheisten klaar.
Dit vind ik altijd zo´n kutopmerking, puur omdat het gewoonweg niet waar is.
I'm your wicked uncle Ernie, I'm glad you won't see or hear me as I fiddle about, fiddle about, fiddle about!
I write erotic novels for children.
  donderdag 17 december 2009 @ 08:36:59 #53
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_75716680
tvp
penny wise, pound foolish
www.frisofeest.nl op 30 november 2012
Gezellig met een zachte gay
  donderdag 17 december 2009 @ 08:37:05 #54
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_75716683
Riddle me this:

hoe verklaar je het misbruiken van kleine jongetjes in jullie "fijne" kerken ? snappen al die priesters jullie bijbel niet? of nemen ze het sprookjesboek niet al te serieus?
pi_75716689
quote:
Op donderdag 17 december 2009 08:36 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

Omdat de conqequenties zo erorm groot zijn. Een eeuwigheid in de poel van vuur (eeuwig in brand staan) of voor eeuwig in de tegenwoordigheid van God, groter denkbare verschillen zijn er niet.
Jammer alleen dat die crap niet waar is, ey?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_75716692
quote:
Op donderdag 17 december 2009 08:36 schreef UncleErnie het volgende:

[..]

Het zijn veel vaker atheisten die het geloof belachelijk maken tegenover gelovigen dat gelovigen die anderen gelovig proberen te maken. Zie dit topic. Voor 1 gelovige die mensen tracht te bekeren, staan er 10 atheisten klaar.
Hey, als hij ongevraagd zijn mening komt verkondigen, kom ik dat ook doen.
  donderdag 17 december 2009 @ 08:37:34 #57
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_75716693
quote:

[..]

Die atheïsten zouden de gelovige niet belachelijk maken als hij niet zou proberen zijn mening op te dringen.
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
pi_75716707
quote:
Op donderdag 17 december 2009 08:36 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

Echt, het is zo jammer dat er na de dood niets meer is, ik had graag die gelegenheid gehad willen hebben om tegen jou 'TOLD YOU SO!' te kunnen roepen.
pi_75716712
Zeg vriend. Ik accepteer jouw god niet. Ik geloof niet in hem, en ik zit dan ook totaal niet met het hel-dreigement. Een god die meent mensen te moeten straffen voor iets waarmee niemand anders kwaad wordt gedaan, vind ik een nare god.
pi_75716718
Nee, zo'n Jezus die zich met twaalf apostelen omringde...
Dat was toch gewoon een Homoclubje.
pi_75716735
quote:
Op donderdag 17 december 2009 08:35 schreef Pien85 het volgende:

[..]

Maar... God heeft de mens gecreëerd. Dan heeft God dus een fout gemaakt, want God zou, volgens de bijbel, de mens hebben gemaakt naar Zijn evenbeeld. Dan is óf God niet volmaakt, óf Hij heeft een fout gemaakt.
Klopt God heeft de mens naar zijn evenbeeld gemaakt en hij had de eerste twee mensen een gebod opgelegd dat ze niet van de boom van kennis van goed en kwaad mochten eten. Eva heeft naar Satan geluisterd en er toch van gegeten net zoals Adam daarna. Vanaf dat moment is de relatie tussen God en de mens verbroken en is de mens in zonde gevallen.
  donderdag 17 december 2009 @ 08:40:01 #62
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_75716737
quote:

[..]

tja het is dan ook eeuwig zonde dat een bepaald gedeelte van de mensheid wel geëvolueerd is en niet meer in sprookjes gelooft....
pi_75716751
quote:
Op donderdag 17 december 2009 08:40 schreef AntiChrist het volgende:

[..]

tja het is dan ook eeuwig zonde dat een bepaald gedeelte van de mensheid wel geëvolueerd is en niet meer in sprookjes gelooft....
Mooie username in dit topic! .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_75716787
quote:
Op donderdag 17 december 2009 08:40 schreef AntiChrist het volgende:

[..]

Vandaar dat je ook de naam hebt anti = tegen christus, of je bent voor God of je bent tegen God.
pi_75716797
quote:
Op donderdag 17 december 2009 08:39 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

Klopt God heeft de mens naar zijn evenbeeld gemaakt en hij had de eerste twee mensen een gebod opgelegd dat ze niet van de boom van kennis van goed en kwaad mochten eten. Eva heeft naar Satan geluisterd en er toch van gegeten net zoals Adam daarna. Vanaf dat moment is de relatie tussen God en de mens verbroken en is de mens in zonde gevallen.
Welja, zodra je geboren bent sta je al 1-0 achter he. Dat boek kan mensen zo goed hersenspoelen, snap dat echt niet
Je weet dat het hele zonde verhaal gemaakt is om mensen te kunnen onderdrukken he?
  donderdag 17 december 2009 @ 08:43:11 #66
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_75716801
quote:
Op donderdag 17 december 2009 08:39 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

En dus heeft God een fout gemaakt, want als Hij niet had gewild dat Eva van die boom zou eten, dan hij Hij de boom niet gemaakt, of er voor gezorgd dat Eva niet in de verleiding zou komen.
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
  donderdag 17 december 2009 @ 08:44:25 #67
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_75716827
quote:
Op donderdag 17 december 2009 08:42 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

Vandaar dat je ook de naam hebt anti = tegen christus, of je bent voor God of je bent tegen God.
of je gelooft uberhaupt niet in god......
  † In Memoriam † donderdag 17 december 2009 @ 08:44:58 #68
230491 Zith
pls tip
pi_75716840
quote:
Op donderdag 17 december 2009 08:24 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

Nee God heeft een afkeer van de zonden en de consequenties ervan is dat hij rechtvaardig moet oordelen.
De enigste manier om gered te worden is door geloof in Jezus.
Ja, vertel jij maar vooral wat de Schepper vindt. Arrogant ventje, hier zul je bij de poort meer van horen.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_75716864
quote:
Op donderdag 17 december 2009 08:44 schreef AntiChrist het volgende:

[..]

of je gelooft uberhaupt niet in god......
Niemand is neutraal, je wilt God gewoon niet erkennen.
pi_75716892
Speciaal voor TS.

pi_75716906
quote:
Op donderdag 17 december 2009 08:37 schreef Pien85 het volgende:

[..]

Die atheïsten zouden de gelovige niet belachelijk maken als hij niet zou proberen zijn mening op te dringen.
Onzin natuurlijk. kijk anders eens in F&L, elk topic wat geopend is over geloof. Een oprechte vraag van iemand die ergens onduidelijk over heeft, of iemand die oprecht geïnteresseerd is. In elk topic, of men een ander nou probeert te overtuigen van Gods bestaan of niet, lopen 10x meer atheisten te roepen dat zij alle wijsheid in pacht hebben, en iedereen die anders gelooft dan zij dom is, of in sprookjes geloven, dan dat er gelovigen zijn die zeggen dat men zal branden in de hel.
Daarbij valt het me ook wel op dat de gelovigen die op dit forum rondlopen, doorgaans een stuk intelligenter reageren dan de meeste atheïsten.

Maar ook in het dagelijks leven. Hoe vaak ik op het werk of op school raar aangekeken of belachelijk gemaakt word, als ik zeg dat ik zondags naar de kerk ga. Toegegeven, je hebt jehova's, die zijn gewoon kut, maar dat zijn dan ook fanaten. Die heb je bij atheisten ook. Die groep is gewoon enorm klein. Maar als je de gewone huis-tuin en keuken atheisten en christenen met elkaar gaat vergelijken, zijn atheisten op dit moment een stuk opdringeriger in hun mening.
I'm your wicked uncle Ernie, I'm glad you won't see or hear me as I fiddle about, fiddle about, fiddle about!
I write erotic novels for children.
pi_75716916
quote:
Op donderdag 17 december 2009 08:46 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

Zolang God met jurk en al nog niet voor me staat geloof ik inderdaad niet in dat sprookjesfiguur.
  donderdag 17 december 2009 @ 08:48:21 #73
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_75716920
De ts vond het niet voldoende om z'n naasten gewoon lief te hebben en opende in tegenstelling daarvan maar dit topic
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_75716943
quote:
Op donderdag 17 december 2009 08:47 schreef UncleErnie het volgende:

[..]

Onzin natuurlijk. kijk anders eens in F&L, elk topic wat geopend is over geloof. Een oprechte vraag van iemand die ergens onduidelijk over heeft, of iemand die oprecht geïnteresseerd is. In elk topic, of men een ander nou probeert te overtuigen van Gods bestaan of niet, lopen 10x meer atheisten te roepen dat zij alle wijsheid in pacht hebben, en iedereen die anders gelooft dan zij dom is, of in sprookjes geloven, dan dat er gelovigen zijn die zeggen dat men zal branden in de hel.
Daarbij valt het me ook wel op dat de gelovigen die op dit forum rondlopen, doorgaans een stuk intelligenter reageren dan de meeste atheïsten.

Maar ook in het dagelijks leven. Hoe vaak ik op het werk of op school raar aangekeken of belachelijk gemaakt word, als ik zeg dat ik zondags naar de kerk ga. Toegegeven, je hebt jehova's, die zijn gewoon kut, maar dat zijn dan ook fanaten. Die heb je bij atheisten ook. Die groep is gewoon enorm klein. Maar als je de gewone huis-tuin en keuken atheisten en christenen met elkaar gaat vergelijken, zijn atheisten op dit moment een stuk opdringeriger in hun mening.
Wat een onzin. Atheisten zullen pas hun mening geven in het dagelijks leven als hun daarnaar gevraagd wordt. Dit in tegenstelling tot christenen die bij de eerste vloek over hun God gelijk beginnen te mauwen.
Daarnaast, wil je echt beweren dat atheisten dommer zijn dan matthijs? Kom op, die jongen is een levend uithangbord voor de achterlijkheid van sommige diep-religeuze geloofsstromen.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 17-12-2009 08:50:09 ]
  donderdag 17 december 2009 @ 08:49:27 #75
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_75716944
quote:
Op donderdag 17 december 2009 08:46 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

ik zal dolgraag god erkennen dan heb ik in ieder geval een zekerheid dat er ook een Satan bestaat

maar helaas... het enige wat er wel bestaat zijn geïndoctrineerde extremisten.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')