...want de bijbel staat bekend om de feiten die er in staan ?quote:Op donderdag 17 december 2009 09:36 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Ik onderbouw de dingen vanuit de bijbel om aan te geven dat het ook zo is.
Jij berust je meningen op feiten aan de hand van een slap boek?quote:Op donderdag 17 december 2009 09:36 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 17 december 2009 09:36 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
hier moest ik om giechelen.quote:Op donderdag 17 december 2009 09:38 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Weet je wat je zegt, je vraagt aan God of hij je wil verdoemen. Geloof is de oplossing niet de oorzaak van alle oorlogen.
Goede bronquote:Op donderdag 17 december 2009 09:36 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
En hoe weet je dat zo zeker. Echt het is maar wat je zelf graag wil geloven.quote:Op donderdag 17 december 2009 09:40 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Ik ben gerechtvaardigd door geloof in Jezus en het was puur genade.
Je bent niet gerechtvaardigd, je zoek een excuus in Jezus, dat is heel wat anders.quote:Op donderdag 17 december 2009 09:40 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Ik ben gerechtvaardigd door geloof in Jezus en het was puur genade.
Lieverd laten we eens naar de bron kijken.quote:Op donderdag 17 december 2009 09:38 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Weet je wat je zegt, je vraagt aan God of hij je wil verdoemen. Geloof is de oplossing niet de oorzaak van alle oorlogen.
Onderbouw dat eens. Hoe heeft geloof ook maar iets met evolutie te maken?quote:Op donderdag 17 december 2009 09:41 schreef LePoo het volgende:
Deze zin verdient (ondanks dat ik een double post riskeer) toch wel een eigen post.
En voor mij somt dit toch wel alles op:
Beste matthijs,
You keep believing, I'll keep evolving![]()
Amenquote:Op donderdag 17 december 2009 09:42 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Je bent niet gerechtvaardigd, je zoek een excuus in Jezus, dat is heel wat anders.
Jij bent niet meer gerechtvaardigd door je geloof in jezus dan een ander in Hare Krishna, Buddha, Allah of Odin en Thor.
Wat jullie wel allemaal gemeen hebben is dat je bang bent om zelf na te denken en je het heerlijk vindt om verantwoordelijkheid af te schuiven op een aangepraat denkbeeld.
Ik ga ook maar eens een boek schrijven, jaar of 2000 later ziet iedereen het als feitenquote:Op donderdag 17 december 2009 09:36 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Klopt. So what?quote:Op donderdag 17 december 2009 08:13 schreef matthijs.. het volgende:
Een man en een vrouw kunnen kinderen krijgen maar een man en een man niet.
De natuur kent geen goed of foutquote:Zelfs vanuit de natuur kun je zien dat het niet deugt.
Als er ķets aan verandering onderhevig is, is het wel de interpretatie van de werkelijkheid door de mensquote:Op donderdag 17 december 2009 08:16 schreef matthijs.. het volgende:
De mens is nog steeds hetzelfde als toen, de waarheid is niet aan tijd gebonden.
Hij velt geen oordeel, nee, hij waarschuwt, en herhaalt wat feiten uit de bijbel.quote:Op donderdag 17 december 2009 09:44 schreef Lienekien het volgende:
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.
Omdat het initiatief van God zelf is gekomen, het is God zelf die zijn eigen zoon heeft gegeven voor de zonden. Na drie dagen te zijn gestorven aan het kruis is Jezus door God uit de doden opgewekt.quote:Op donderdag 17 december 2009 09:42 schreef -moppie- het volgende:
[..]
En hoe weet je dat zo zeker. Echt het is maar wat je zelf graag wil geloven.
Je houd jezelf voor de gek jongen.
Hebt uw naasten lief geljik uzelf.quote:Op donderdag 17 december 2009 09:44 schreef Lienekien het volgende:
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.
vroeger dachten we ook dat de aarde plat was ?quote:Op donderdag 17 december 2009 09:43 schreef UncleErnie het volgende:
[..]
Onderbouw dat eens. Hoe heeft geloof ook maar iets met evolutie te maken?
Feiten en Bijbel in één zinquote:Op donderdag 17 december 2009 09:45 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Hij velt geen oordeel, nee, hij waarschuwt, en herhaalt wat feiten uit de bijbel.
Lijkt verdacht veel op Osirus.quote:Op donderdag 17 december 2009 09:45 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Na drie dagen te zijn gestorven aan het kruis is Jezus door God uit de doden opgewekt.
Was hij drie hele dagen aan het doodgaan?quote:Op donderdag 17 december 2009 09:45 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Omdat het initiatief van God zelf is gekomen, het is God zelf die zijn eigen zoon heeft gegeven voor de zonden. Na drie dagen te zijn gestorven aan het kruis is Jezus door God uit de doden opgewekt.
Dat doe ik op dit moment ook, door aan de ene kant te waarschuwen voor de gevolgen en aan de andere kant door de oplossing te geven, namelijk geloof in Jezus.quote:Op donderdag 17 december 2009 09:46 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Hebt uw naasten lief geljik uzelf.
Ook dat.quote:Op donderdag 17 december 2009 09:46 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Hebt uw naasten lief geljik uzelf.
Leer jij eerst de zin maar eens begrijpen, en lees wat er staat.quote:Op donderdag 17 december 2009 09:43 schreef UncleErnie het volgende:
[..]
Onderbouw dat eens. Hoe heeft geloof ook maar iets met evolutie te maken?
En je voelt je goed over jezelf door op deze manier je boodschap te verkondigen? Het maakt je niet uit dat je mensen alleen maar boos maakt op deze manier?quote:Op donderdag 17 december 2009 09:48 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Dat doe ik op dit moment ook, door aan de ene kant te waarschuwen voor de gevolgen en aan de andere kant door de oplossing te geven, namelijk geloof in Jezus.
Daarmee oordeel je, en plaats je jezelf boven degenen over wie je oordeelt. Immers, enkel iemand met gezag kan waarschuwen en met gevolgen dreigen. Hoooooogmoed.quote:Op donderdag 17 december 2009 09:48 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Dat doe ik op dit moment ook, door aan de ene kant te waarschuwen voor de gevolgen en aan de andere kant door de oplossing te geven, namelijk geloof in Jezus.
God zit in de hemel he... hoe kan hij dat nou toch ooit opgeschreven hebben. Volgens zaten sommige mensen vroeger ook al aan de paddo's ofzo.quote:Op donderdag 17 december 2009 09:45 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Omdat het initiatief van God zelf is gekomen, het is God zelf die zijn eigen zoon heeft gegeven voor de zonden. Na drie dagen te zijn gestorven aan het kruis is Jezus door God uit de doden opgewekt.
Wat reageer je vriendelijk. Ik vraag je enkel om uitleg, daarvoor hoef je niet beledigend te worden.quote:Op donderdag 17 december 2009 09:49 schreef LePoo het volgende:
[..]
Leer jij eerst de zin maar eens begrijpen, en lees wat er staat.
Die zin heeft geen uitleg nodig, punt.
Bij deze dan:quote:Op donderdag 17 december 2009 09:50 schreef matthijs.. het volgende:
Weet je wat geen naastenliefde is? als iemand op een diepe kuil afloopt door er niks van te zeggen.
Zelf nadenkenquote:Op donderdag 17 december 2009 09:53 schreef TGVkopper het volgende:
[..]
Bij deze dan:
Neem je leven ZELF in eigen hand, bedenk een set waarden en normen waar je ZELF achter staat, hou op met je onnodig zondig en schuldig te voelen en leef je EIGEN leven. Succes.
quote:Op donderdag 17 december 2009 09:53 schreef UncleErnie het volgende:
[..]
Wat reageer je vriendelijk. Ik vraag je enkel om uitleg, daarvoor hoef je niet beledigend te worden.
quote:Op donderdag 17 december 2009 09:32 schreef UncleErnie het volgende:
[..]
Kanker even lekker op naar geenstijl met je "gristen".
Omdat de overlevering van de bijbel in de grondtekst niks aan is veranderd. De 4 evangelien bijvoorbeeld zijn ooggetuigen verslagen van mensen die er zelf bij waren.quote:Op donderdag 17 december 2009 09:52 schreef -moppie- het volgende:
[..]
God zit in de hemel he... hoe kan hij dat nou toch ooit opgeschreven hebben. Volgens zaten sommige mensen vroeger ook al aan de paddo's ofzo.
Je weet zelf toch ook wel hoe het gaat als je een verhaaltje verteld en die dan weer laat doorvertellen. Bij persoon nr. 5 is het al een compleet ander verhaal.
Vandaar dat je quote uit het OT en de brieven van het NT en niet uit de Evangeliėn zelf?quote:Op donderdag 17 december 2009 09:56 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Omdat de overlevering van de bijbel in de grondtekst niks aan is veranderd. De 4 evangelien bijvoorbeeld zijn ooggetuigen verslagen van mensen die er zelf bij waren.
Ja kan wel zijn, toen konden ze nog niet schrijven, dus mond op mond reclame voor een God die je niet kunt zien.quote:Op donderdag 17 december 2009 09:56 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Omdat de overlevering van de bijbel in de grondtekst niks aan is veranderd. De 4 evangelien bijvoorbeeld zijn ooggetuigen verslagen van mensen die er zelf bij waren.
1 korintiers2v2 Want ik had niet besloten iets te weten onder u, dan Jezus Christus en die gekruisigd.quote:Op donderdag 17 december 2009 09:52 schreef Sjeen het volgende:
Zeg TS, ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig bij welke geloofsgemeenschap jij hoort... Vertel eens
Mensen die normaal doen tegen mij, daar doe ik normaal tegen. Mensen die dat niet doen, daar doe ik dat niet tegen. Naar mijn weten heb ik helemaal niets beledigends tegen LePoo gepost.quote:
Heb je het origineel nog dan? Zeg maar de eerste echt druk (of gravering of handschrift whatever) van de bijbel?quote:Op donderdag 17 december 2009 09:56 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Zeg, waar is die God van jou tegenwoordig ?quote:Op donderdag 17 december 2009 09:56 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
http://video.google.nl/videoplay?docid=3146496686582104089&ei=O_QpS-_nE4z--AaO7LDLAw&q=josh+mc+dowell#quote:Op donderdag 17 december 2009 09:59 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Heb je het origineel nog dan? Zeg maar de eerste echt druk (of gravering of handschrift whatever) van de bijbel?
In de nieuwste bijbelvertaling werd toch ook de maagd maria opeens het meisje maria? Zo kunnen door de eeuwen heen elke keer wel subtiele veranderingen ontstaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |