Nee, ik ben geen groot liefhebber van romcoms, maar kan er zo nu dan wel eentje waarderen, zeker als ze een originele invalshoek hebben. Love Actually is echter afgrijselijk, vervelend klef, stupide en ik werd er allesbehalve vrolijk van. Wat een ongeëvenaarde phoneyheid straalt van deze film af. Ik zie dan nog liever bijvoorbeeld een Amelie, Alles is Liefde (jaja!) of oude stuff uit de jaren '60 of eerder. Toen waren romcoms nog oprecht, interessant en zelfs grappig!quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:42 schreef Timo20 het volgende:
Love Actually
Ook na vijf kijkbeurten vind ik dit nog steeds één van de (zo niet de) beste en leukste romantische comedy/kerst film van de afgelopen jaren. Mooie, aandoenlijke personages in leuke verhalen die op een vernuftige manier op het einde worden samen geweven.
Zelfs `s werelds grootste hater van romcoms zal hier toch wel op z`n minst een klein beetje vrolijk van worden. Ik in ieder geval wel. Een heerlijke film[/url]
WTF, vijfmaal dezelfde romantische komedie kijken?quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:42 schreef Timo20 het volgende:
De eerste films van 2010:
Love Actually
Ook na vijf kijkbeurten vind ik dit nog steeds één van de (zo niet de) beste en leukste romantische comedy/kerst film van de afgelopen jaren. Mooie, aandoenlijke personages in leuke verhalen die op een vernuftige manier op het einde worden samen geweven.
Zelfs `s werelds grootste hater van romcoms zal hier toch wel op z`n minst een klein beetje vrolijk van worden. Ik in ieder geval wel. Een heerlijke film
IMDB Cijfer: 7,9/10
Mijn Cijfer: 8,5/10
Ja in 3D gezien, klopt dat is echt een aanraderquote:Op zaterdag 2 januari 2010 19:08 schreef bietelboer het volgende:
[..]
In 3D gezien?
Dat vind ik echt een aanrader bij die film!
Inderdaadquote:Op zaterdag 2 januari 2010 18:08 schreef macondo het volgende:
[..]
WTF, vijfmaal dezelfde romantische komedie kijken?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.7.5/10You and Me and the Devil makes 3
quote:Op zondag 3 januari 2010 04:33 schreef AnusPolijster het volgende:
The Time Traveler's Wife
Een romantische sci-fi gebaseerd op het boek van Audrey Niffenegger. Eric Bana krijgt vanaf jonge leeftijd te maken met een genetische afwijking waardoor hij op willekeurige momenten plots door de tijd reist. Ondanks dit probeert hij toch een leven op te bouwen met zijn grote liefde, gespeeld door Rachel McAdams.
Ik vond het een erg mooie film, het zat goed in elkaar en Bana en McAdams waren beide leuk om naar te kijken en speelden goed samen. De soundtrack is ook dik in orde. Het is vooral een romantische film, de technische aspecten van tijdreizen laten ze buiten beschouwing.
Wel een klein minpuntje, wat ik toch maar even in spoilertags zet:Mooie film inderdaad. Ik ben vooral gecharmeerd over Rachel McAdams. Van een naïeve meid gaande weg naar een prachtige vrouw. Ik ben het niet helemaal eens met jouw spoiler opmerking.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.7.5/10
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
![]()
Ik heb me erg vermaakt met deze film. Leuke cast bij elkaarquote:It's Complicated
een film met een behoorlijke cast (Meryl streep, Alec Baldwin & Steve Martin) welke het verhaal verteld over een vrouw (meryl streep) die geen relatie heeft na 10 jaar te zijn gescheiden
quote:Op zaterdag 2 januari 2010 14:17 schreef Falco het volgende:
[..]
Nee, ik ben geen groot liefhebber van romcoms, maar kan er zo nu dan wel eentje waarderen, zeker als ze een originele invalshoek hebben. Love Actually is echter afgrijselijk, vervelend klef, stupide en ik werd er allesbehalve vrolijk van. Wat een ongeëvenaarde phoneyheid straalt van deze film af. Ik zie dan nog liever bijvoorbeeld een Amelie, Alles is Liefde (jaja!) of oude stuff uit de jaren '60 of eerder. Toen waren romcoms nog oprecht, interessant en zelfs grappig!
1 keer in de bios en een paar keer op dvdquote:Op zaterdag 2 januari 2010 18:08 schreef macondo het volgende:
[..]
WTF, vijfmaal dezelfde romantische komedie kijken?
Ook dat is Timoquote:Op zondag 3 januari 2010 13:37 schreef jimjim1983 het volgende:
en er dan nog voor uit durven komen ook. chapeau
Ik neem aan dat je m wel hebt afgekeken?quote:Op zondag 3 januari 2010 19:14 schreef RuneRose het volgende:
Where the wild things are Ik had het na een kwartier eigenlijk al wel gezien met die leukdoenerij van Spike Jonze. De film heeft weinig boeiends te melden en eigenlijk vind ik dat hele off-beat gedoe van hem echt vreselijk irritant. Als je heel erg vatbaar bent voor de quirkiness van dit alles (zeg maar de zogenaamde creativiteit van eikels als Spike Jonze, Michael Gondry enz.), dan zal je het vast leuk vinden. Ik kan er niet veel mee. Dat prentenboek vond ik vroeger best leuk trouwens.
Staat bovenaan mijn lijstjequote:Op zondag 3 januari 2010 19:38 schreef jimjim1983 het volgende:
gister ook Where the wild things are gezien en ik vond m erg tof. en mooi ook.
Slaat de spijker op zijn kop. De sfeer is geweldig, maar de rode lijn van de film zijn hier al die relaties, met een paar barslechte scenes tussen Ginny en Harry terwijl de verhaallijn best verneukt wordt.quote:Op zondag 3 januari 2010 22:19 schreef Falco het volgende:
Harry Potter and the Half-Blood Prince
Toch wel een matig deel. Het ziet er erg goed uit, grimmig en donker vooral, maar aan de andere kant wordt het plot bevuild met allerhande relatieperikelen. Een grote finale blijft ook achterwege, maar misschien komt dat allemaal wel in de laatste twee delen van de HP-reeks. Cijfer: 6,5
Heb je een bepaald programmaatje oid waarmee je al die gegevens verwerkt en presenteerd?quote:Op zondag 3 januari 2010 12:37 schreef SnuggLe het volgende:
En dan heel 2009, op beoordeling gesorteerd.
Ik ben pas halverwege februari begonnen met What I Watch, dus dit is van 10,5 maand.
Top 100:
-knip -
http://www.whatiwatch.net/quote:Op maandag 4 januari 2010 00:06 schreef Herr_Uberfrutzel het volgende:
[..]
Heb je een bepaald programmaatje oid waarmee je al die gegevens verwerkt en presenteerd?
Hier kan ik me zeker in vinden.quote:Love Actually
Zelfs `s werelds grootste hater van romcoms zal hier toch wel op z`n minst een klein beetje vrolijk van worden. Ik in ieder geval wel. Een heerlijke film
IMDB Cijfer: 7,9/10
Mijn Cijfer: 8,5/10
Uiteraard.quote:Op zondag 3 januari 2010 19:35 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je m wel hebt afgekeken?
Kan ik me helemaal in vinden! heb mij sinds shaun of the dead niet meer zo kapot gelachen als met zombielandquote:Op maandag 4 januari 2010 12:54 schreef Mr.Noodle het volgende:
Zombieland (2009)
-samenvatting hier-
Mijn score: 8,0/10
Ik sluit me helemaal bij je aan. Ik heb hem in IMAX gezien, weet niet of dat verschil maakt met de normale 3D versie, maar het was worth every penny. Ik heb dagen van tevoren wel m'n kaartjes moeten kopen omdat de IMAX versie in de ArenA op de dag zelf elke keer uitverkocht was, maar ik heb er geen spijt van. Ben ook zeer te spreken over het geluid. Als er nog iemand naartoe gaat in IMAX: niet op de achterste 4 rijen zitten, deze hebben minder goeie geluidskwaliteit, en wees op tijd voor een goed plekje. Het viel mij trouwens ook al op hoe goed ik vond dat ze de gezichtskenmerken van Grace (Sigourney Weaver) hadden verwerkt in haar Na'vi versie, vooral als ze lacht viel het me op. Ook Norm (Joel Moore) was erg herkenbaar in Na'vi vormquote:Op zondag 3 januari 2010 13:41 schreef Timo20 het volgende:
Gisteren dan eindelijk in de bioscoop gezien:
Veertien jaar geleden wilde James Cameron zijn Avatar al maken maar wist toen dat de technologie nog niet zo ver gevorderd was dat hij het niet kon maken op de manier zoals hij dat wilde. Hij moest wachten tot het wel mogelijk was. Hij liet speciaal voor dit project de benodigde technologie maken en nu, na veertien jaar, is zijn droom project eindelijk af. Op de manier zoals hij wenstte en met de technieken die veertien jaar geleden nog niet bestonden.
Jake Sully (Sam Worthington) is een marinier die wordt over gehaald de plaats van z`n broer in te nemen in het zogenaamde Avatar project: via een programma wordt het DNA van de mensen gekoppeld aan de speciaal voor hen ontworpen lichamen van de Na`vi, het inheemse volk van de planeet Pandora. Op deze manier kunnen de mensen hun plaats veroveren tussen de Na`vi. Aan Sully de taak zijn plaats binnen het volk te veroveren en er voor te zorgen dat ze op tijd verhuizen voordat de mensen het voor de Na`vi heilige bos gaan kappen op zoek naar uiterst een uiterst waardevolle steen soort dat daar in de grond zit.
Vooraf werd lang en breed gesproken over het feit dat Cameron met Avatar "de cinema ging vernieuwen" en dat "hij de nieuwe maatstaf heeft gezet met betrekking tot special effects en de manier waarop 3D gebruikt wordt". Dat was niet overdreven. Het is maar goed dat hij veertien jaar heeft gewacht met het maken van dit project. Als hij dit een paar jaar geleden had gemaakt had het lang niet de impact gehad die hij nu heeft, zowel op het publiek als op de film wereld in z`n geheel.
De gezichten van de avatars lijken echt sprekend op die van de acteurs. Dat is vooral bij de avatar van Sigourney Weaver heel erg duidelijk zichtbaar.
De manier waarop het 3D wordt gebruikt is fenomenaal en absoluut vernieuwend. Voor het eerst in de geschiedenis krijgt het publiek écht het gevoel zich midden in de film te begeven. Dit is vooral heel erg duidelijk in de gedeeltes van de film die zich in de natuur van de Na`vi planeet Pandora afspelen. Wanneer de Avatar van Jake Sully zich in de rivier bevindt, plaatst Cameron je als kijker ook echt midden in het water naast Sully.
Wanneer bomen omvallen lijkt het net alsof je écht in het bos bent en wanneer Sully vliegt en een duikvlucht naar beneden in zet, vlieg je ook écht naar beneden.
Kortom: eindelijk wordt 3D gebruikt zoals het ooit bedoeld was. Absoluut geniaal.
Waar de film wel enigzins tekort schiet is met het verhaal. Een verhaal dat we al vaker hebben gezien. Het is wat dat betreft dan ook niet zo heel gek dat er gekscherend werd gesproken over Dances with Smurfs, want het verhaal heeft daar inderdaad veel weg van.
Sam Worthington is ontzettend sterk in de hoofdrol, net als Zoe Saldana in de rol van Neytiri. De andere rollen van vooral degene die de menselijke rollen voor hun rekening nemen laten nogal te wensen over. Vooral Michelle Rodriguez doet hier wat we al zo vaak van haar hebben gezien: een stoere man-wijf achtige rol, niet echt verassend dus.
Ook de muziek van James Horner is prachtig en voegt sfeer toe aan het geheel.
De 2 uur en 45 minuten die de film duurt vliegen voorbij en nergens krijg je dan ook het gevoel dat het te lang duurt of te lang is uitgerekt.
Nadat hij de commercieel meest succesvolle film aller tijden al op z`n naam had staan met Titanic heeft James Cameron opnieuw geschiedenis geschreven.
Met Avatar legt hij de lat voor special effects en het gebruik van 3D in de toekomst ontzettend hoog.
Het verhaal mag dan niet erg orgineel zijn, technisch gezien is het een absoluut meesterwerk en zal het de geschiedenis in gaan als de film die de cinema veranderde.
IMDB Cijfer: 9,5/10
Mijn Cijfer: 9,5/10
Ergerde jij je niet de godstiefes aan de muziek?quote:
De muziek daar was toch niets mis mee? Als de muziek zuigt dan trek ik de film niet en ik heb de film best hoog zitten dus de muziek viel zeker mee.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:23 schreef Siniti het volgende:
[..]
Ergerde jij je niet de godstiefes aan de muziek?
Dat verneukte echt een groot deel van de film voor mij
Het was typische synthpop jaren 80 muziekquote:Op dinsdag 5 januari 2010 01:23 schreef Fokski het volgende:
[..]
De muziek daar was toch niets mis mee? Als de muziek zuigt dan trek ik de film niet en ik heb de film best hoog zitten dus de muziek viel zeker mee.
Uiteraard, ik heb ooit het eerste deel geopend.quote:
Echt prachtige oorlogsfilm, beste film uit Korea die ik gezien heb iig. Ik heb m daarna ook meteen op dvd gekocht. Heet hij trouwens niet officieel (in het engels) Brotherhood of War??quote:Op dinsdag 5 januari 2010 03:57 schreef Siniti het volgende:
Brotherhood (Taegukgi hwinalrimyeo)
Twee Koreaanse broers worden geforceerd mee te vechten in de Koreaanse oorlog. De oudste is een vechterstype, de jongste is echter een student. De oudste probeert zijn jongere broer verlof te verkrijgen door een medal of honor te behalen.
Een van de beste oorlogsfilms die ik heb gezien. De actie was geweldig, maar toch niet teveel gefocust op BOOM BOOM BOOM etc., het verhaal op sommige plaatsen een beetje cheesy, maar toch erg sterk.
10/10
Het begin was wel zó melodramatisch en cheesy.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 03:57 schreef Siniti het volgende:
Twee Koreaanse broers worden geforceerd mee te vechten in de Koreaanse oorlog. De oudste is een vechterstype, de jongste is echter een student. De oudste probeert zijn jongere broer verlof te verkrijgen door een medal of honor te behalen.
Een van de beste oorlogsfilms die ik heb gezien. De actie was geweldig, maar toch niet teveel gefocust op BOOM BOOM BOOM etc., het verhaal op sommige plaatsen een beetje cheesy, maar toch erg sterk.
10/10
Aka:quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:02 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Echt prachtige oorlogsfilm, beste film uit Korea die ik gezien heb iig. Ik heb m daarna ook meteen op dvd gekocht. Heet hij trouwens niet officieel (in het engels) Brotherhood of War??
Waah, mn favo film samen met Ip Manquote:Op dinsdag 5 januari 2010 03:57 schreef Siniti het volgende:
10/10
Idd beste film uit Korea. Zelfs de Oldboy trilogie kan hier niet aan tippen.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:02 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Echt prachtige oorlogsfilm, beste film uit Korea die ik gezien heb iig. Ik heb m daarna ook meteen op dvd gekocht. Heet hij trouwens niet officieel (in het engels) Brotherhood of War??
Mee eensquote:Op dinsdag 5 januari 2010 12:19 schreef ChickenMan het volgende:
[..]
Het begin was wel zó melodramatisch en cheesy.Verder een best puike oorlogsfilm.
Niet gezien, maar eens downloadenquote:Op dinsdag 5 januari 2010 13:31 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Waah, mn favo film samen met Ip Man![]()
Wat vond je eigenlijk van Assembly? Die is gemaakt door dezelfde lui van Brotherhood.
Silmido was ook geweldigquote:Op dinsdag 5 januari 2010 15:53 schreef sitting_elfling het volgende:
Als we het toch over aziatische oorlogsfilms hebben. Voor iedereen die de films nog niet gezien had. Mijn 3 favoriete aziatische oorlogsfilms
Silmido (2003)
9/10
Nu al?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 23:53 schreef Timo20 het volgende:
Eindelijk de laatste film gezien uit 2009 gezien die ik wilde zien zodat ik m`n eindejaarslijstje kan opmaken:
Voor zover ik ongeveer weet wat er is uitgekomen vorig jaar en weet welke ik daarvan wilde zien, heb ik ze wel ongeveer allemaal gezien. denk ik...quote:Op woensdag 6 januari 2010 00:00 schreef Arcee het volgende:
[..]
Nu al?Dat duurt bij mij altijd jaren.
quote:Op maandag 4 januari 2010 12:54 schreef Mr.Noodle het volgende:
Zombieland (2009)
[ afbeelding ]
Genre: Actie/Komedie/Horror
Regisseur: Ruben Fleischer
met Woody Harrelson, Jesse Eisenberg en Emma Stone
Tijd: 88 minuten
IMDb-score: 8.0/10 (met 44.660 stemmen)
Twee mannen genaamd Columbus (Jesse Eissenberg) en Tallahassee (Woody Harrelson) moeten zien te overleven in een wereld die overbevolkt is door zombies. Tijdens hun strijd met overleving bundelen ze krachten met Wichita (Emma Stone) en Little Rock (Abigail Breslin), die ook een manier heben gevonden om in leven te blijven. Tijdens hun strijd moeten ze zich afvragen wat erger is, van elkaar afhankelijk moeten zijn of toch maar aan de zombies overgeven.
Eindelijk weer een zombiefilm die een beetje in de voetsporen van Shaun of the Dead kan treden, tijdje geleden dat ik zo gelachen heb om een zombiefilm. Het verhaal zit simpel in elkaar, de humor is droog (Woody Harrelson en Jesse Eisenberg vullen elkaar goed aan), de toegepaste muziek past er goed bij en er zit een leuke cameo in. Meer hoef je niet te hebben..
Kan niet wachten totdat er een Extended cut of Unrated Cut uitkomt
Mijn score: 8,0/10
Jaaah, die was leuk, al wel 10 keer of meer gezien! Top Woody ( Twinkytwinkytwinkytwinky), en een heerlijke Emma Stone!!!!! Damn wat is ze lekker!!
Je kunt er idd best een hoop zien (dat doe ik sowieso al niet), maar ik kom er altijd nog redelijk wat tegen waarvan ik het bestaan simpelweg niet eerder wist.quote:Op woensdag 6 januari 2010 00:10 schreef Timo20 het volgende:
Voor zover ik ongeveer weet wat er is uitgekomen vorig jaar en weet welke ik daarvan wilde zien, heb ik ze wel ongeveer allemaal gezien. denk ik...
Vond het best wel een toffe filmquote:Op woensdag 6 januari 2010 01:46 schreef Mr.Noodle het volgende:
The Hurt Locker (2008)
[ afbeelding ]
Genre:Actie/Drama/Oorlog/Thriller
Regisseur: Kathryn Bigelow
met Jeremy Renner, Anthony Mackie en Brian Geraghty
Tijd: 131 min.
IMDb-score: 8.0/10 (23.106 stemmen)
De belevenissen van de leden van een Amerikaanse elite bomopsporings-eenheid in Irak. Ze krijgen de missie om diverse steden binnen te dringen waar iedereen een potentieel gevaar kan vormen en bommen te vinden om die vervolgens onschadelijk te maken.
[ afbeelding ]
Goede aparte oorlogsfilm, de film bevat eigenlijk een beetje van alles was, beetje actie, beetje drama en genoeg spanning, qua filmen lijkt het bijna op een documentaire als ze weer eens op missie gaan. Voor het eerst sinds lange tijd dat ik Jeremy Renner weer in een film zie, welkome verassing was dat, lijkt me nog wel een acteur met potentie. Verder ook nog leuke cameo's van Guy Pierce (Memento), Ralph Fiennes (The English Patient) en David Morse (The Rock).
Helaas is het wel zo, omdat het eigenlijk een film van alles en nog wat is, steekt het verhaal een beetje vlak af tegenover het goede regie/camerawerk en het wil af en toe nog wel eens langdradig overkomen omdat je niet helemaal precies weet waar de regisseur met de film heen wil. Daardoor is me de filmtitel ook niet echt duidelijk, gaat het nou om het overleven oorlogsgebied of om de opgekropte emoties en psychische staat van de soldaten die in zo'n oorlogsgebied werken![]()
Je komt van een koude kermis thuis als je denkt een actiefilm te verwachten a la The Kingdom en Blackhawk Down. Dit is gewoon het type film er niet voor..
Maar goed, ondanks de kleine foutjes in de film, toch een verrassing voor me dit jaar en raar dat die hier niet in de NL'se bioscopen heeft gedraaid..
Mijn score: 7,5/10
Ik heb me nooit echt door seizoen 1 kunnen worstelen, ging allemaal te traag.quote:Op donderdag 7 januari 2010 20:13 schreef banaantjeEE het volgende:
The Unit: Season 3
[ afbeelding ]
Eindelijk afgezien, en wat een heerlijk seizoen. Seizoen 4 staat ook al klaar!
Ik hou wel van het genrequote:Op donderdag 7 januari 2010 20:23 schreef Shoombak het volgende:
[..]
Ik heb me nooit echt door seizoen 1 kunnen worstelen, ging allemaal te traag.
Gisteren Couples Retreat gezien
Wat een drama is dit, het zou een comedy moeten zijn, maar het komt meer neer op een vage relatiepsychologiefilm. Wat ook weer niet werkt, want de karakters worden totaal niet uitgediept.
En verder die neger met zijn vrienden & vrouw, wat een nutteloos personage was dat, voegde echt helemaal niets toe.
3/10
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Zeker door de muziek die er onder stond, A Whiter Shade of Pale... Als een film mij raakt en ik begin mee te leven met de personen, heeft de filmmaker een goed werkje afgeleverd, want dat gebeurd mij niet zomaar.
Het verhaal was daarnaast erg leuk, dit kwam vooral door de zeer goede crew, en de muziek was nog leuker! Een zeer fijne en leuke film om te kijken.
9/10
Zo geweldig hoe alle sterotypes uit dergelijke films voorbij komen in deze film. Heb echt in deuk gelegenquote:Op vrijdag 8 januari 2010 00:43 schreef Tim86 het volgende:
[ afbeelding ]
Deze heb ik net gekeke...simpelweg briljant
Heb hem gister gekeken, ben het helemaal met je eens. Alleen geef ik hem een 8.. ook al vond ik hem soms een beetje wazig als film zijnde. Zou net zo goed een combinatie kunnen zijn met een documentaire.quote:Op woensdag 6 januari 2010 01:46 schreef Mr.Noodle het volgende:
The Hurt Locker (2008)
[ afbeelding ]
Genre:Actie/Drama/Oorlog/Thriller
Regisseur: Kathryn Bigelow
met Jeremy Renner, Anthony Mackie en Brian Geraghty
Tijd: 131 min.
IMDb-score: 8.0/10 (23.106 stemmen)
De belevenissen van de leden van een Amerikaanse elite bomopsporings-eenheid in Irak. Ze krijgen de missie om diverse steden binnen te dringen waar iedereen een potentieel gevaar kan vormen en bommen te vinden om die vervolgens onschadelijk te maken.
[ afbeelding ]
Goede aparte oorlogsfilm, de film bevat eigenlijk een beetje van alles was, beetje actie, beetje drama en genoeg spanning, qua filmen lijkt het bijna op een documentaire als ze weer eens op missie gaan. Voor het eerst sinds lange tijd dat ik Jeremy Renner weer in een film zie, welkome verassing was dat, lijkt me nog wel een acteur met potentie. Verder ook nog leuke cameo's van Guy Pierce (Memento), Ralph Fiennes (The English Patient) en David Morse (The Rock).
Helaas is het wel zo, omdat het eigenlijk een film van alles en nog wat is, steekt het verhaal een beetje vlak af tegenover het goede regie/camerawerk en het wil af en toe nog wel eens langdradig overkomen omdat je niet helemaal precies weet waar de regisseur met de film heen wil. Daardoor is me de filmtitel ook niet echt duidelijk, gaat het nou om het overleven oorlogsgebied of om de opgekropte emoties en psychische staat van de soldaten die in zo'n oorlogsgebied werken![]()
Je komt van een koude kermis thuis als je denkt een actiefilm te verwachten a la The Kingdom en Blackhawk Down. Dit is gewoon het type film er niet voor..
Maar goed, ondanks de kleine foutjes in de film, toch een verrassing voor me dit jaar en raar dat die hier niet in de NL'se bioscopen heeft gedraaid..
Mijn score: 7,5/10
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |