abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Games woensdag 6 januari 2010 @ 01:46:34 #276
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_76467933
The Hurt Locker (2008)

Genre:Actie/Drama/Oorlog/Thriller
Regisseur: Kathryn Bigelow
met Jeremy Renner, Anthony Mackie en Brian Geraghty
Tijd: 131 min.
IMDb-score: 8.0/10 (23.106 stemmen)

De belevenissen van de leden van een Amerikaanse elite bomopsporings-eenheid in Irak. Ze krijgen de missie om diverse steden binnen te dringen waar iedereen een potentieel gevaar kan vormen en bommen te vinden om die vervolgens onschadelijk te maken.

Goede aparte oorlogsfilm, de film bevat eigenlijk een beetje van alles was, beetje actie, beetje drama en genoeg spanning, qua filmen lijkt het bijna op een documentaire als ze weer eens op missie gaan. Voor het eerst sinds lange tijd dat ik Jeremy Renner weer in een film zie, welkome verassing was dat, lijkt me nog wel een acteur met potentie. Verder ook nog leuke cameo's van Guy Pierce (Memento), Ralph Fiennes (The English Patient) en David Morse (The Rock).

Helaas is het wel zo, omdat het eigenlijk een film van alles en nog wat is, steekt het verhaal een beetje vlak af tegenover het goede regie/camerawerk en het wil af en toe nog wel eens langdradig overkomen omdat je niet helemaal precies weet waar de regisseur met de film heen wil. Daardoor is me de filmtitel ook niet echt duidelijk, gaat het nou om het overleven oorlogsgebied of om de opgekropte emoties en psychische staat van de soldaten die in zo'n oorlogsgebied werken
Je komt van een koude kermis thuis als je denkt een actiefilm te verwachten a la The Kingdom en Blackhawk Down. Dit is gewoon het type film er niet voor..
Maar goed, ondanks de kleine foutjes in de film, toch een verrassing voor me dit jaar en raar dat die hier niet in de NL'se bioscopen heeft gedraaid..

Mijn score: 7,5/10
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_76471575
Pandorum
Wanneer 2 mannen van een spacecrew wakker worden uit hyperslaap hebben ze moeite te herinneren wie ze zijn of wat hun missie is. Ze gaan op zoek naar hoe ze verder moeten, waar ze zijn en wat hun doel is.. Dit alles gebeurt op een megagroot ruimteschip dat ergens voorbij het jaar 2150 naar een planeet die op aarde lijkt is geschoten.. Een van de twee mannen is een technisch engineer gespeelt door Ben Foster. Hij laat aardig wat inlevingsvermogen zien, en dat is ook wel nodig ook als je ziet wat voor types er allemaal voorbij komen Ik vond de uitwerking in het begin een mooie aanloop naar een lekkere scifi film, maar al vroeg in het verhaal wordt er gekozen voor een horror achtig effect zonder enige vorm van suspense. Dat was erg jammer, en maakte van de film meer een typische film als iets speciaals. Het einde was ook voorspelbaar, en er waren derhalve weinig elementen waarvoor ik mensen zou aanraden hier naar te gaan kijken.

Where facts are few, experts are many.
  woensdag 6 januari 2010 @ 10:30:12 #278
271205 Dj_unkie
Industrialized
pi_76472151
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 01:46 schreef Mr.Noodle het volgende:
The Hurt Locker (2008)
[ afbeelding ]

De belevenissen van de leden van een Amerikaanse elite bomopsporings-eenheid in Irak. Ze krijgen de missie om diverse steden binnen te dringen waar iedereen een potentieel gevaar kan vormen en bommen te vinden om die vervolgens onschadelijk te maken.

[ afbeelding ]

Goede aparte oorlogsfilm, de film bevat eigenlijk een beetje van alles was, beetje actie, beetje drama en genoeg spanning, qua filmen lijkt het bijna op een documentaire als ze weer eens op missie gaan. Voor het eerst sinds lange tijd dat ik Jeremy Renner weer in een film zie, welkome verassing was dat, lijkt me nog wel een acteur met potentie. Verder ook nog leuke cameo's van Guy Pierce (Memento), Ralph Fiennes (The English Patient) en David Morse (The Rock).

Helaas is het wel zo, omdat het eigenlijk een film van alles en nog wat is, steekt het verhaal een beetje vlak af tegenover het goede regie/camerawerk en het wil af en toe nog wel eens langdradig overkomen omdat je niet helemaal precies weet waar de regisseur met de film heen wil. Daardoor is me de filmtitel ook niet echt duidelijk, gaat het nou om het overleven oorlogsgebied of om de opgekropte emoties en psychische staat van de soldaten die in zo'n oorlogsgebied werken
Je komt van een koude kermis thuis als je denkt een actiefilm te verwachten a la The Kingdom en Blackhawk Down. Dit is gewoon het type film er niet voor..
Maar goed, ondanks de kleine foutjes in de film, toch een verrassing voor me dit jaar en raar dat die hier niet in de NL'se bioscopen heeft gedraaid..

Vond het best wel een toffe film
Stand for something or fall for anything
pi_76477277
Talk Radio (Oliver Stone, 1988)
Vrij onbekende film van Oliver Stone waarin hij de spanning langzaam aan goed op weet te bouwen. De flashback was wat minder en het einde zie je wel een beetje aankomen, maar toch is de film zeker het kijken waard. Sterke regie en ook goed acteerwerk van de gehele cast, John C. McGinley zet eindelijk eens een andere rol neer en normaal krijg ik altijd een beetje jeuk van Alec Baldwin, maar is deze film kon ik hem prima verdragen. 7.0
  Redactie Games woensdag 6 januari 2010 @ 16:32:50 #280
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_76487357
Whip It (2009)

Genre: Comedy/Drama
Regisseur: Drew Barrymore
met Ellen Page, Drew Barrymore en Juliette Lewis
Tijd: 111 minuten
IMDb-Score: 7,5/10 (met 3.439 stemmen)

Bliss Cavendar (Ellen Page) woont in een klein Texaans plaatje Bodeen. Ze is een adolescente meisje wat zich probeert ontworstelen uit haar alledaags leventje bestaande uit schoonheidswedstrijden en een baantje als serveerster in een lokale lunchroom. Samen met haar vriendin probeert ze iets te zoeken wat haar dagelijkse leventje wat meer inhoud geeft. Dan ontdekt ze tijdens het shoppen een flyer van een lokale Roller-Derby in Austin, Texas. Haar interesse is gewekt na een try-out en ze besluit zich aan te sluiten bij het team van de Hurl-Scouts.

Aardig regiedebuut van onze wacky dame Drew Barrymore, je ziet wel duidelijk dat haar stempel op deze film is gedrukt van begin tot eind. Al moet ik zeggen dat ik nou niet echt van een stel rolschaatsende she-males hou (bijna Chick-flick), maar goed hij kijkt eerlijk gezegd wel lekker weg. Ellen Page is met haar "quirkiness" wel weer goed gecast voor deze film. Ik zou me eerlijk gezegd even niet zo snel iemand anders kunnen voorstellen. Dus ze speelt haar rolletje wel weer goed door de film. Drew Barrymore valt weer in haar rol waarvan we haar als beste van kennen, rare, goofy, blowende nutjob. In ieder geval iemand die voor het nodige slapstick vermaak moet zorgen. Verhaal is vrij recht toe recht aan, wat standaard drama-elementjes van een puberende jongedame met luduvd, beetje ruzie met haar ouders en wegloopt (en uiteindelijk toch weer bij papa en mama komt uithuilen). Maar goed, ondanks de misschien wat simpele verhaallijn, is het een film die rolschaatsen enigszins nog wel vermakelijk maakt om naar te kijken.

Mijn Score: 7.0/10

[ Bericht 0% gewijzigd door Mr.Noodle op 06-01-2010 16:37:54 ]
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_76514190
Drillbit Taylor

Ruk film, personages niet grappig, erg onrealistisch. En kom op .. owen wilson? Gosh dat die rollen krijgt. En die 2 schoolkids, gosh, ergere stereotypes kon echt niet. Dat die kleine fatso dan ook gaat rappen, wat een verschrikking

IMDB: 5.8
Zelf: 1.5
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_76535807
The Unit: Season 3

Eindelijk afgezien, en wat een heerlijk seizoen . Seizoen 4 staat ook al klaar!
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_76536322
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 20:13 schreef banaantjeEE het volgende:
The Unit: Season 3

[ afbeelding ]

Eindelijk afgezien, en wat een heerlijk seizoen . Seizoen 4 staat ook al klaar!
Ik heb me nooit echt door seizoen 1 kunnen worstelen, ging allemaal te traag.

Gisteren Couples Retreat gezien

Wat een drama is dit, het zou een comedy moeten zijn, maar het komt meer neer op een vage relatiepsychologiefilm. Wat ook weer niet werkt, want de karakters worden totaal niet uitgediept.
En verder die neger met zijn vrienden & vrouw, wat een nutteloos personage was dat, voegde echt helemaal niets toe.

3/10
pi_76536585
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 20:23 schreef Shoombak het volgende:

[..]

Ik heb me nooit echt door seizoen 1 kunnen worstelen, ging allemaal te traag.

Gisteren Couples Retreat gezien

Wat een drama is dit, het zou een comedy moeten zijn, maar het komt meer neer op een vage relatiepsychologiefilm. Wat ook weer niet werkt, want de karakters worden totaal niet uitgediept.
En verder die neger met zijn vrienden & vrouw, wat een nutteloos personage was dat, voegde echt helemaal niets toe.

3/10
Ik hou wel van het genre
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_76543991

The Boat That Rocked.

Wat een ontzettend leuke film! Ik heb om sommige scene's/dialogen ontzettend moeten lachen, maar het raakten mij ook ontzettend toen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zeker door de muziek die er onder stond, A Whiter Shade of Pale... Als een film mij raakt en ik begin mee te leven met de personen, heeft de filmmaker een goed werkje afgeleverd, want dat gebeurd mij niet zomaar.

Het verhaal was daarnaast erg leuk, dit kwam vooral door de zeer goede crew, en de muziek was nog leuker! Een zeer fijne en leuke film om te kijken.

9/10
  donderdag 7 januari 2010 @ 23:03:28 #286
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_76544637
Zombieland (2009, VS, Ruben Fleischer)
Een coole, vermakelijke en grappige zombie film. Hij is leuk, maar nou ook weer niet zo verschrikkelijk geweldig als het imdb-cijfer en sommige lovende reviews mee deden vermoeden. De cameo van Bill Murray was het hoogtepunt van de film.
cijfer: 7
pi_76546181

Ace ventura xD geniaal gewoon. en nog meer films te veel om op te noeme
pi_76548649

Deze heb ik net gekeke...simpelweg briljant
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_76549817
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 00:43 schreef Tim86 het volgende:
[ afbeelding ]

Deze heb ik net gekeke...simpelweg briljant
Zo geweldig hoe alle sterotypes uit dergelijke films voorbij komen in deze film. Heb echt in deuk gelegen
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_76552351
In Dreams (Neil Jordan, 1999)
Ben geen groot fan van Neil Jordan, maar deze film viel me als geheel niet tegen, ik had alleen wel een beetje een dubbel gevoel. Het verhaal is niet slecht, maar ook zeker niet heel speciaal en het acteerwerk vond ik ook vrij middelmatig (en vooral wisselvallig). Visueel is het allemaal dik in orde! Aparte, maar passende stijl en prachtige cameravoering. 7.6
  zaterdag 9 januari 2010 @ 00:13:05 #291
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_76586373
Doubt 2008

1964, een Rooms-Katholieke school in de Bronx. Zuster Aloysius (Meryl Streep) komt in een lastige situatie. Er zijn redenen om priester Flynn (Philip Seymour Hoffman) te verdenken van onzedelijk gedrag. Moet ze de priester, die haar meerdere is, confronteren met deze vermoedens?

Zeer aangrijpende film en wat een fantastisch acteerwerk van Meryl Streep! Petje af!
pi_76587178
Sherlock Holmes van Ritchie. Iedereen doet wat hij moet doen, maar verder is het weinig boeiend. 5.5
pi_76593327
Hoi,
Heeft iemand mijn recensie van Where the wild things are gezien? Ik heb hem gisteren geplaatst, maar hijs weg!

Komt ie nog eens.

Where the wild things are (2009)

Ik heb al twee jaar een Max en de Maximonsters t-shirt en geef iedereen met kinderen het boek kado, maar heb het zelf voor het laatst gelezen toen ik kind was. Ik zag erg uit naar de film. In mijn herinnering ging het over Max zijn vlucht naar een fantasiewereld waar alles leuker en spannender was.

De film was een stuk serieuzer, veel serieuzer dan het boek in mijn herinnering was. Max heeft een moeder en een zusje die met hele andere dingen bezig zijn dan met Max. Hij mist de aandacht en slaat daardoor een beetje door. Op een dag zo erg dat hij na een ruzie met zijn moeder het huis uit rent en naar een andere wereld zeilt.

In deze wereld ontmoet hij grote monsters, waarvan sommige er lief uit zien, andere best eng. Ze maken veel herrie en doen best agressief. Ze hebben allemaal issues en eigenlijk zit er in elk monster een eigenschap van Max. Max probeert in deze wereld koning te spelen over zijn eigen gevoelens, maar ook in deze wereld is dat niet zo makkelijk als het lijkt.

Ik vond de film bij vlagen wat langdradig, hoewel het er zo mooi uit zag dat het niet echt een probleem was. Het kan ook zijn dat ik erg benieuwd was hoe je van een prentenboek een film van normale lengte kunt maken en er daarom teveel op lette.

Ik was niet teleurgesteld en vooral de parallellen tussen de echte wereld en de Maximonsterwereld vond ik erg mooi weergegeven. Het lag er niet te dik bovenop. En Max was precies zoals ik me hem voorstelde.

7,5 (IMDB: 7,7)
pi_76594346
Gisteren Zombieland gezien.
Erg komische film met een zeer leuke cameo van Bill Murray!
Als je van geweld, zombies, humor en Emma Stone houdt is het een zeer leuke film!

9/10
  zaterdag 9 januari 2010 @ 12:37:14 #295
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_76595394
The International
Niet zo'n bijzondere thriller, waarbij Clive Owen en Naomi Watts verschillende mooi geschoten locaties aandoen. Het plot is een ongeloofwaardige brei met af en toe wat aardige actiescenes drtussen. Cijfer: 5,5

Knowing
Af en toe heeft Knowing veel -momenten, maar daaroverheen zettende blijft er toch wel een leuke film op, die vooral in het begin goed is. Het concept dat een vijftig jaar oud blaadje vol getallen allerlei rampen kan voorspellen, kon me ook wel interesseren. Tegen het einde wordt het wel erg dramatisch onzinnig. En de rol van de hysterische Rose Byrne is er één uit het boekje 'hoe verknal ik regelrecht een vrouwelijke hoofdrol'. Jammer, anders had de film wel hoger kunnen scoren. Cijfer: 6,5

The Ring
Prima mysterieuze horror, die de interesse weet vast te houden, ook al loopt ie iets te ver door na de climax. Eng vond ik hem niet, verontrustend wel en dat doet het bij mij altijd wel goed. Adequaat acteerwerk overigens van iedereen, daar wil het nog wel eens aan schorten bij films zoals deze. Cijfer: 7

Fear and Loathing in Las Vegas
Mja, een extreme love-or-hate-film die me met gemengde gevoelens achterlaat. Het heeft toffe tripstukken, die een en al RAAR zijn en ook wel grappig. Johnny Depp als volslagen idioot (dit keer halfkalend) zijn we vaker van hem gewend, het blijft desondanks altijd leuk om hem zo bezig te zien. Maar net zoals bij andere Gilliam-films heb ik bij het einde het allemaal wel gezien. Een scene die drboven uit springt heb ik ook niet kunnen spotten. Cijfer: 6
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_76596460
Veel over gehoord, lovende dingen maar ook dat het verhaal minder zou zijn. Dat laatste ben ik het zeker niet mee eens, hoewel 3D in de film wel enorm veel toevoegd. Verder prachtig gemaakt en een erg indrukwekkende ervaring. De kleine 3 uur die de film duurde vlogen voorbij en dat is natuurlijk een goed teken. Ik kan verder weinig tot geen minpunten bedenken, gewoon een film die je gezien moet hebben.

9.5
pi_76596998
van de week gezien, allemaal films die al uitgebreid besproken zijn dus ik zal het kort houden

The boat that rocked

Erg leuke film, had er eigenlijk helemaal geen trek in maar de manier van doen op die boot was zo tof. Ik ben helemaal niet zo'n fan van dergelijke muziek maar ik kan het wel waarderen, net zoals ik een echte muziekfan ben. Hoe het er aan toe ging op die boot was prachtig net zoals alle figuren die er rondliepen. Erg toffe film, ik heb vaak in een scheur gelegen

Cijfer: 8
Imdb: 7.6

Pandorum

Een film die niet door iedereen begrepen al dan niet tof gevonden wordt. Als je voorbij het hele horror aspect kijkt is het best een toffe sci-fi film. Een van de betere van de afgelopen tijd zelfs. Prima vermaakt.

Cijfer: 8
Imdb: 7

Zwartboek

Sterkste Nederlandse film sinds tijden. Carice speelt goed, verhaal is ook prima in orde.

Cijfer: 7.5
Imdb: 8

Transporter 1 & 2

Lekkere absurde actie met Jason Statham die een Jet Li meets John McClane speelt. Erg vermakelijk, weinig verhaal. De eerste voelde aan als een echte hong kong/ Jackie Chan film maar dan met westerse acteurs. (Nadat ik op imdb heb gekeken begreep ik ook waarom)

Deel 1: ik: 7/ imdb: 6.6
Deel 2: ik 6.5 / imdb: 6.1

Mannen die vrouwen haten (Män som hatar kvinnor)

Eerste deel in de Zweedse Millenium reeks. Een lekkere thriller die niet erg vlot. Veel research en veel speurwerk met hier en daar wat vuile mensen. Een verknipte meid in de hoofdrol en het komt wel goed. Sterk verhaal alleen een beetje langdradig, maar wel een verademing tussen de Amerikaanse films door.

Cijfer: 7
Imdb: 7.6
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  zaterdag 9 januari 2010 @ 17:23:24 #298
69880 Lief-visje
Krankzinnig Gewoon !!!
pi_76604550
brothers http://www.imdb.com/title/tt0765010/

IMDB 7.6
Mijn cijfer: 7

Had verwacht dat het verhaal nog iets dieper over de oorlog zou gaan, maar helaas. Verder wel een vermakelijke film.
Sometimes people write the things that they can't say !
Everyone has secrets !
  zaterdag 9 januari 2010 @ 17:32:07 #299
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_76604800
Zombieland

Goede zombiefilm. Leuke karakters en een toffe rol van Bil Murray. Geen vernieuwende film, maar het wordt allemaal fris gebracht. De humor is ook dik in orde.
7
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  zaterdag 9 januari 2010 @ 17:44:14 #300
182073 invine
blablabla etc.
pi_76605217
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 01:46 schreef Mr.Noodle het volgende:
The Hurt Locker (2008)
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Heb hem gister gekeken, ben het helemaal met je eens. Alleen geef ik hem een 8.. ook al vond ik hem soms een beetje wazig als film zijnde. Zou net zo goed een combinatie kunnen zijn met een documentaire.
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')