Vond het best wel een toffe filmquote:Op woensdag 6 januari 2010 01:46 schreef Mr.Noodle het volgende:
The Hurt Locker (2008)
[ afbeelding ]
Genre:Actie/Drama/Oorlog/Thriller
Regisseur: Kathryn Bigelow
met Jeremy Renner, Anthony Mackie en Brian Geraghty
Tijd: 131 min.
IMDb-score: 8.0/10 (23.106 stemmen)
De belevenissen van de leden van een Amerikaanse elite bomopsporings-eenheid in Irak. Ze krijgen de missie om diverse steden binnen te dringen waar iedereen een potentieel gevaar kan vormen en bommen te vinden om die vervolgens onschadelijk te maken.
[ afbeelding ]
Goede aparte oorlogsfilm, de film bevat eigenlijk een beetje van alles was, beetje actie, beetje drama en genoeg spanning, qua filmen lijkt het bijna op een documentaire als ze weer eens op missie gaan. Voor het eerst sinds lange tijd dat ik Jeremy Renner weer in een film zie, welkome verassing was dat, lijkt me nog wel een acteur met potentie. Verder ook nog leuke cameo's van Guy Pierce (Memento), Ralph Fiennes (The English Patient) en David Morse (The Rock).
Helaas is het wel zo, omdat het eigenlijk een film van alles en nog wat is, steekt het verhaal een beetje vlak af tegenover het goede regie/camerawerk en het wil af en toe nog wel eens langdradig overkomen omdat je niet helemaal precies weet waar de regisseur met de film heen wil. Daardoor is me de filmtitel ook niet echt duidelijk, gaat het nou om het overleven oorlogsgebied of om de opgekropte emoties en psychische staat van de soldaten die in zo'n oorlogsgebied werken![]()
Je komt van een koude kermis thuis als je denkt een actiefilm te verwachten a la The Kingdom en Blackhawk Down. Dit is gewoon het type film er niet voor..
Maar goed, ondanks de kleine foutjes in de film, toch een verrassing voor me dit jaar en raar dat die hier niet in de NL'se bioscopen heeft gedraaid..
Mijn score: 7,5/10
Ik heb me nooit echt door seizoen 1 kunnen worstelen, ging allemaal te traag.quote:Op donderdag 7 januari 2010 20:13 schreef banaantjeEE het volgende:
The Unit: Season 3
[ afbeelding ]
Eindelijk afgezien, en wat een heerlijk seizoen. Seizoen 4 staat ook al klaar!
Ik hou wel van het genrequote:Op donderdag 7 januari 2010 20:23 schreef Shoombak het volgende:
[..]
Ik heb me nooit echt door seizoen 1 kunnen worstelen, ging allemaal te traag.
Gisteren Couples Retreat gezien
Wat een drama is dit, het zou een comedy moeten zijn, maar het komt meer neer op een vage relatiepsychologiefilm. Wat ook weer niet werkt, want de karakters worden totaal niet uitgediept.
En verder die neger met zijn vrienden & vrouw, wat een nutteloos personage was dat, voegde echt helemaal niets toe.
3/10
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Zeker door de muziek die er onder stond, A Whiter Shade of Pale... Als een film mij raakt en ik begin mee te leven met de personen, heeft de filmmaker een goed werkje afgeleverd, want dat gebeurd mij niet zomaar.
Het verhaal was daarnaast erg leuk, dit kwam vooral door de zeer goede crew, en de muziek was nog leuker! Een zeer fijne en leuke film om te kijken.
9/10
Zo geweldig hoe alle sterotypes uit dergelijke films voorbij komen in deze film. Heb echt in deuk gelegenquote:Op vrijdag 8 januari 2010 00:43 schreef Tim86 het volgende:
[ afbeelding ]
Deze heb ik net gekeke...simpelweg briljant
Heb hem gister gekeken, ben het helemaal met je eens. Alleen geef ik hem een 8.. ook al vond ik hem soms een beetje wazig als film zijnde. Zou net zo goed een combinatie kunnen zijn met een documentaire.quote:Op woensdag 6 januari 2010 01:46 schreef Mr.Noodle het volgende:
The Hurt Locker (2008)
[ afbeelding ]
Genre:Actie/Drama/Oorlog/Thriller
Regisseur: Kathryn Bigelow
met Jeremy Renner, Anthony Mackie en Brian Geraghty
Tijd: 131 min.
IMDb-score: 8.0/10 (23.106 stemmen)
De belevenissen van de leden van een Amerikaanse elite bomopsporings-eenheid in Irak. Ze krijgen de missie om diverse steden binnen te dringen waar iedereen een potentieel gevaar kan vormen en bommen te vinden om die vervolgens onschadelijk te maken.
[ afbeelding ]
Goede aparte oorlogsfilm, de film bevat eigenlijk een beetje van alles was, beetje actie, beetje drama en genoeg spanning, qua filmen lijkt het bijna op een documentaire als ze weer eens op missie gaan. Voor het eerst sinds lange tijd dat ik Jeremy Renner weer in een film zie, welkome verassing was dat, lijkt me nog wel een acteur met potentie. Verder ook nog leuke cameo's van Guy Pierce (Memento), Ralph Fiennes (The English Patient) en David Morse (The Rock).
Helaas is het wel zo, omdat het eigenlijk een film van alles en nog wat is, steekt het verhaal een beetje vlak af tegenover het goede regie/camerawerk en het wil af en toe nog wel eens langdradig overkomen omdat je niet helemaal precies weet waar de regisseur met de film heen wil. Daardoor is me de filmtitel ook niet echt duidelijk, gaat het nou om het overleven oorlogsgebied of om de opgekropte emoties en psychische staat van de soldaten die in zo'n oorlogsgebied werken![]()
Je komt van een koude kermis thuis als je denkt een actiefilm te verwachten a la The Kingdom en Blackhawk Down. Dit is gewoon het type film er niet voor..
Maar goed, ondanks de kleine foutjes in de film, toch een verrassing voor me dit jaar en raar dat die hier niet in de NL'se bioscopen heeft gedraaid..
Mijn score: 7,5/10
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |