abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76384472
quote:
Op maandag 4 januari 2010 00:06 schreef Herr_Uberfrutzel het volgende:

[..]

Heb je een bepaald programmaatje oid waarmee je al die gegevens verwerkt en presenteerd?
http://www.whatiwatch.net/
pi_76385215
Ben nu Apocalypse Now Redux aan het kijken (begint net). Hoop dat het wat is.
pi_76390764
Voor mij pas de 1e keer ( ) dat ik deze film zie. Nu ik hem gezien heb vind ik het jammer dat ik hem nog nooit eerder gezien heb. Ik ben dan ook wel benieuwd naar Valentine's Day die wordt bestempeld als de Amerikaanse Love Actually.
quote:
Love Actually
Ook na vijf kijkbeurten vind ik dit nog steeds één van de (zo niet de) beste en leukste romantische comedy/kerst film van de afgelopen jaren. Mooie, aandoenlijke personages in leuke verhalen die op een vernuftige manier op het einde worden samen geweven.
Zelfs `s werelds grootste hater van romcoms zal hier toch wel op z`n minst een klein beetje vrolijk van worden. Ik in ieder geval wel. Een heerlijke film

IMDB Cijfer: 7,9/10
Mijn Cijfer: 8,5/10
Hier kan ik me zeker in vinden.
  maandag 4 januari 2010 @ 10:45:46 #244
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_76391067
quote:
Op zondag 3 januari 2010 19:35 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je m wel hebt afgekeken?
Uiteraard.
  Redactie Games maandag 4 januari 2010 @ 12:54:31 #245
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_76395188
Zombieland (2009)

Genre: Actie/Komedie/Horror
Regisseur: Ruben Fleischer
met Woody Harrelson, Jesse Eisenberg en Emma Stone
Tijd: 88 minuten
IMDb-score: 8.0/10 (met 44.660 stemmen)

Twee mannen genaamd Columbus (Jesse Eissenberg) en Tallahassee (Woody Harrelson) moeten zien te overleven in een wereld die overbevolkt is door zombies. Tijdens hun strijd met overleving bundelen ze krachten met Wichita (Emma Stone) en Little Rock (Abigail Breslin), die ook een manier heben gevonden om in leven te blijven. Tijdens hun strijd moeten ze zich afvragen wat erger is, van elkaar afhankelijk moeten zijn of toch maar aan de zombies overgeven.

Eindelijk weer een zombiefilm die een beetje in de voetsporen van Shaun of the Dead kan treden, tijdje geleden dat ik zo gelachen heb om een zombiefilm. Het verhaal zit simpel in elkaar, de humor is droog (Woody Harrelson en Jesse Eisenberg vullen elkaar goed aan), de toegepaste muziek past er goed bij en er zit een leuke cameo in. Meer hoef je niet te hebben..
Kan niet wachten totdat er een Extended cut of Unrated Cut uitkomt

Mijn score: 8,0/10
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  maandag 4 januari 2010 @ 13:04:45 #246
182073 invine
blablabla etc.
pi_76395527
quote:
Op maandag 4 januari 2010 12:54 schreef Mr.Noodle het volgende:
Zombieland (2009)

-samenvatting hier-

Mijn score: 8,0/10
Kan ik me helemaal in vinden! heb mij sinds shaun of the dead niet meer zo kapot gelachen als met zombieland
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_76395987
quote:
Op zondag 3 januari 2010 13:41 schreef Timo20 het volgende:
Gisteren dan eindelijk in de bioscoop gezien:

Veertien jaar geleden wilde James Cameron zijn Avatar al maken maar wist toen dat de technologie nog niet zo ver gevorderd was dat hij het niet kon maken op de manier zoals hij dat wilde. Hij moest wachten tot het wel mogelijk was. Hij liet speciaal voor dit project de benodigde technologie maken en nu, na veertien jaar, is zijn droom project eindelijk af. Op de manier zoals hij wenstte en met de technieken die veertien jaar geleden nog niet bestonden.

Jake Sully (Sam Worthington) is een marinier die wordt over gehaald de plaats van z`n broer in te nemen in het zogenaamde Avatar project: via een programma wordt het DNA van de mensen gekoppeld aan de speciaal voor hen ontworpen lichamen van de Na`vi, het inheemse volk van de planeet Pandora. Op deze manier kunnen de mensen hun plaats veroveren tussen de Na`vi. Aan Sully de taak zijn plaats binnen het volk te veroveren en er voor te zorgen dat ze op tijd verhuizen voordat de mensen het voor de Na`vi heilige bos gaan kappen op zoek naar uiterst een uiterst waardevolle steen soort dat daar in de grond zit.

Vooraf werd lang en breed gesproken over het feit dat Cameron met Avatar "de cinema ging vernieuwen" en dat "hij de nieuwe maatstaf heeft gezet met betrekking tot special effects en de manier waarop 3D gebruikt wordt". Dat was niet overdreven. Het is maar goed dat hij veertien jaar heeft gewacht met het maken van dit project. Als hij dit een paar jaar geleden had gemaakt had het lang niet de impact gehad die hij nu heeft, zowel op het publiek als op de film wereld in z`n geheel.
De gezichten van de avatars lijken echt sprekend op die van de acteurs. Dat is vooral bij de avatar van Sigourney Weaver heel erg duidelijk zichtbaar.
De manier waarop het 3D wordt gebruikt is fenomenaal en absoluut vernieuwend. Voor het eerst in de geschiedenis krijgt het publiek écht het gevoel zich midden in de film te begeven. Dit is vooral heel erg duidelijk in de gedeeltes van de film die zich in de natuur van de Na`vi planeet Pandora afspelen. Wanneer de Avatar van Jake Sully zich in de rivier bevindt, plaatst Cameron je als kijker ook echt midden in het water naast Sully.
Wanneer bomen omvallen lijkt het net alsof je écht in het bos bent en wanneer Sully vliegt en een duikvlucht naar beneden in zet, vlieg je ook écht naar beneden.
Kortom: eindelijk wordt 3D gebruikt zoals het ooit bedoeld was. Absoluut geniaal.

Waar de film wel enigzins tekort schiet is met het verhaal. Een verhaal dat we al vaker hebben gezien. Het is wat dat betreft dan ook niet zo heel gek dat er gekscherend werd gesproken over Dances with Smurfs, want het verhaal heeft daar inderdaad veel weg van.
Sam Worthington is ontzettend sterk in de hoofdrol, net als Zoe Saldana in de rol van Neytiri. De andere rollen van vooral degene die de menselijke rollen voor hun rekening nemen laten nogal te wensen over. Vooral Michelle Rodriguez doet hier wat we al zo vaak van haar hebben gezien: een stoere man-wijf achtige rol, niet echt verassend dus.
Ook de muziek van James Horner is prachtig en voegt sfeer toe aan het geheel.
De 2 uur en 45 minuten die de film duurt vliegen voorbij en nergens krijg je dan ook het gevoel dat het te lang duurt of te lang is uitgerekt.

Nadat hij de commercieel meest succesvolle film aller tijden al op z`n naam had staan met Titanic heeft James Cameron opnieuw geschiedenis geschreven.
Met Avatar legt hij de lat voor special effects en het gebruik van 3D in de toekomst ontzettend hoog.
Het verhaal mag dan niet erg orgineel zijn, technisch gezien is het een absoluut meesterwerk en zal het de geschiedenis in gaan als de film die de cinema veranderde.

IMDB Cijfer: 9,5/10
Mijn Cijfer: 9,5/10
Ik sluit me helemaal bij je aan. Ik heb hem in IMAX gezien, weet niet of dat verschil maakt met de normale 3D versie, maar het was worth every penny. Ik heb dagen van tevoren wel m'n kaartjes moeten kopen omdat de IMAX versie in de ArenA op de dag zelf elke keer uitverkocht was, maar ik heb er geen spijt van. Ben ook zeer te spreken over het geluid. Als er nog iemand naartoe gaat in IMAX: niet op de achterste 4 rijen zitten, deze hebben minder goeie geluidskwaliteit, en wees op tijd voor een goed plekje. Het viel mij trouwens ook al op hoe goed ik vond dat ze de gezichtskenmerken van Grace (Sigourney Weaver) hadden verwerkt in haar Na'vi versie, vooral als ze lacht viel het me op. Ook Norm (Joel Moore) was erg herkenbaar in Na'vi vorm . Ik heb me de hele zit (2 uur en 3 kwartier leek me nog erg lang) niet verveeld, alleen al door het detail in de CGI en het 3D-effect .
  maandag 4 januari 2010 @ 14:24:39 #248
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_76398130
The Fantastic Mr. Fox (2009)

De stem van George Clooney vond ik wel grappig staan. Het is wel een verschirkkelijk saai verhaal. En ik weet nogsteeds niet of dit voor volwassenen of voor kinderen bedoeld is. Het nabootsen van de stop-animation via cgi. oogde wel redelijk. Al vind ik Wallace & Gromet beter. Ik kan me niet voorstellen dat mensen hier nog plezier aan kunnen beleven tenzij het hoogstens om de animatie te doen is. Of voor de vrouwen, de stem van George Clooney. What else? De humor en de actie is van saaie kwaliteit. Een goede remedie als je niet kon slapen.

Mijn Cijfer: 5.5
iMDB: 8.3

Case 39

Renée Zellweger speelt de hoofdrol als een child-care social-worker. Een dossier van één meisje vangt haar aandacht. Zij neemt haar in huis nadat haar ouders haar hebben getracht te vermoorden in de oven. Maar dit meisje blijkt niet zomaar een meisje. De genre is Horror. Niet zeer slecht, maar wel erg voorspelbaar en matig van opzet. Als horror-film met een bekende acteur toch wel een B-kwaliteit. "Drag Me to Hell" vond ik leuker.

Mijn Cijfer: 6.5
iMDB: 6.4

[ Bericht 8% gewijzigd door Schenkstroop op 04-01-2010 14:32:15 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  maandag 4 januari 2010 @ 15:34:48 #249
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_76400499
Law Abiding Citizen 2009

Een aanklager, Nick Rice (Foxx), komt terecht in een wraakcomplot van iemand die getraumatiseerd is door het rechtssysteem. Hij moet het opnemen tegen een crimineel meesterbrein, Clyde Shelton (Butler), die vanuit de gevangenis een hele stad onder controle heeft.

Goede film, veel spanning veel actie. Ook het verhaal zit goed . Het enigste nadeel was misschien het einde. Gezien de hele verhaallijn vond ik de ontknooping wat zwakjes. Al bij al een toppertje dat lekker wegkijkt .
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_76416343
Billy Liar (John Schlesinger, 1963)
Ook hier zag ik persoonlijk geen klassieker in, maar een vermakelijke film is het zeker. De film gaat over Billy Fisher een jongen met een levendige fantasie die de ene leugen na de andere uit zijn mouw weet te schudden, prima uitwerking en een sterke hoofdrol van Tom Courtenay. 7.5
  Moderator maandag 4 januari 2010 @ 21:42:29 #251
9859 crew  Karina
Woman
pi_76416361
Dolan's Cadillac
Thriller, naar een kort verhaal van Stephen King

Vrouw is getuige van de moord tijdens het transport van illegale immigranten. Zij wordt door justitie gevraagd te getuigen. De criminelen komen haar op het spoor en ze wordt opgeblazen. De man zint op wraak op de leider van de criminele bende, Dolan, die rondrijdt in een zwaar gepantserde Cadillac.

Spannend en typisch Stephen King. Goede film.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_76418995
Net The Transporter gezien. Tegenvallertje.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 4 januari 2010 @ 23:59:46 #253
862 Arcee
Look closer
pi_76423014
Goed topic.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 00:19:56 #254
165512 MASD
Music is dead.
pi_76423733
Nausicaä of the Valley of the Wind
9/10
Zombieland
8/10
To Kill a Mockingbird
9/10
King Kong (nieuwe)
5/10
Cloudy With a Chance of Meatballs
9/10
El Orfanato
8,5/10
Long live music.
pi_76423840
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 00:19 schreef MASD het volgende:
Nausicaä of the Valley of the Wind
9/10
Ergerde jij je niet de godstiefes aan de muziek?

Dat verneukte echt een groot deel van de film voor mij
pi_76425134
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 00:23 schreef Siniti het volgende:

[..]

Ergerde jij je niet de godstiefes aan de muziek?

Dat verneukte echt een groot deel van de film voor mij
De muziek daar was toch niets mis mee? Als de muziek zuigt dan trek ik de film niet en ik heb de film best hoog zitten dus de muziek viel zeker mee.
pi_76425167
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 01:23 schreef Fokski het volgende:

[..]

De muziek daar was toch niets mis mee? Als de muziek zuigt dan trek ik de film niet en ik heb de film best hoog zitten dus de muziek viel zeker mee.
Het was typische synthpop jaren 80 muziek Ik vond het verschrikkelijk. Doe mij maar Princess Mononoke.
pi_76426440
Brotherhood (Taegukgi hwinalrimyeo)
Twee Koreaanse broers worden geforceerd mee te vechten in de Koreaanse oorlog. De oudste is een vechterstype, de jongste is echter een student. De oudste probeert zijn jongere broer verlof te verkrijgen door een medal of honor te behalen.
Een van de beste oorlogsfilms die ik heb gezien. De actie was geweldig, maar toch niet teveel gefocust op BOOM BOOM BOOM etc., het verhaal op sommige plaatsen een beetje cheesy, maar toch erg sterk.
10/10
pi_76426462
quote:
Op maandag 4 januari 2010 23:59 schreef Arcee het volgende:
Goed topic.
Uiteraard, ik heb ooit het eerste deel geopend.
Helaas verloren gegaan bij de grote crash.

Ik heb als laatste The Hangover gezien, aardig, maar veel te veel poeha voor een komedie waar ik 3 keer bij moest glimlachen. Als je het vergelijkt met een moderne klassieker als Groundhog Day is het 10 maal niets eigenlijk..
6-
pi_76430243
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 03:57 schreef Siniti het volgende:
Twee Koreaanse broers worden geforceerd mee te vechten in de Koreaanse oorlog. De oudste is een vechterstype, de jongste is echter een student. De oudste probeert zijn jongere broer verlof te verkrijgen door een medal of honor te behalen.
Een van de beste oorlogsfilms die ik heb gezien. De actie was geweldig, maar toch niet teveel gefocust op BOOM BOOM BOOM etc., het verhaal op sommige plaatsen een beetje cheesy, maar toch erg sterk.
10/10
Echt prachtige oorlogsfilm, beste film uit Korea die ik gezien heb iig. Ik heb m daarna ook meteen op dvd gekocht. Heet hij trouwens niet officieel (in het engels) Brotherhood of War??
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_76433002
quote:
10/10
Het begin was wel zó melodramatisch en cheesy. Verder een best puike oorlogsfilm.
pi_76433478
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 11:02 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Echt prachtige oorlogsfilm, beste film uit Korea die ik gezien heb iig. Ik heb m daarna ook meteen op dvd gekocht. Heet hij trouwens niet officieel (in het engels) Brotherhood of War??
Aka:
Brotherhood International (English title) / UK
Tae Guk Gi: The Brotherhood of War International (English title) / USA
pi_76435428
quote:
10/10
Waah, mn favo film samen met Ip Man
Wat vond je eigenlijk van Assembly? Die is gemaakt door dezelfde lui van Brotherhood.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_76439899
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 11:02 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Idd beste film uit Korea. Zelfs de Oldboy trilogie kan hier niet aan tippen.
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 12:19 schreef ChickenMan het volgende:

[..]

Het begin was wel zó melodramatisch en cheesy. Verder een best puike oorlogsfilm.
Mee eens Maar ik denk wel dat het nodig was om het beeld te schetsen wat die mensen hadden in de paar minuten film die ze er maar de tijd voor hadden. Als die broers elkaar bijvoorbeeld geeneens gedag hadden gezegd op straat had ik niet het gevoel gehad dat zij zoveel voor elkaar in de oorlog over zouden hebben.
The Deer Hunter doet het bijvoorbeeld beter, maar die film gaat ook veel minder over de oorlog op zich, in tegenstelling tot deze film.
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 13:31 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Waah, mn favo film samen met Ip Man
Wat vond je eigenlijk van Assembly? Die is gemaakt door dezelfde lui van Brotherhood.
Niet gezien, maar eens downloaden
pi_76441228
Als we het toch over aziatische oorlogsfilms hebben. Voor iedereen die de films nog niet gezien had. Mijn 3 favoriete aziatische oorlogsfilms

Assembly (2007)

9/10

Brotherhood of War (2004)

10/10

Silmido (2003)

9/10

People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_76441351
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 15:53 schreef sitting_elfling het volgende:
Als we het toch over aziatische oorlogsfilms hebben. Voor iedereen die de films nog niet gezien had. Mijn 3 favoriete aziatische oorlogsfilms
Silmido (2003)

9/10

Silmido was ook geweldig
  dinsdag 5 januari 2010 @ 22:18:15 #267
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_76460196
Defiance (2008, VS, Edward Zwick)
Het waargebeurde verhaal waarop de film gebaseerd is een zeer aangrijpend en interessant gegeven. Dat moeten degene die bedachten om deze film te maken ook gedacht hebben. Dat denk ik, want de film gaf me heel erg het gevoel dat ze dachten met zo'n film over joden die in verweer komen tegen de nazi's een makkelijk en goed scorende film zouden hebben. En omdat zulke film het altijd toch wel goed doen, je ook niet extra je best hoeft te doen om er een goede film van te maken.
Er zijn uitzonderlijke mensen, waarbij de automatische piloot goed genoeg is voor een goede of zelfs top prestatie, Daniel Craig, Liev Schreiber en Edward Zwick behoren echter niet tot dat rijtje.
cijfer: 5.5

Malèna (2000, It, Giuseppe Tornatore)
De grootste reden om deze film te kijken is Monica Belluci.
Verder geeft de film wel een leuke impressie van hoe het leven was in Italië in de jaren '40. Maar verder stelt de film qua verhaal weinig voor vond ik.
cijfer: 6.5

Transsiberian (2008, VK, Brad Anderson)
Anderson weet heel goed in deze film de spanning op te bouwen. Er hangt constant een dreiging in de lucht in een groot deel van de film. Tot het moment daar was. Daarna vond ik de film iets minder worden. Vooral omdat ik me irriteerde aan het gedrag van het personage van Emily Mortimer. Ook het einde werd mijn inziens te lang gerekt, omdat kennelijk wel netjes alle losse eindjes opgelost moesten worden.
cijfer: 7

En daarmee komen we aan het einde van de maand en het jaar. Dus is het weer tijd voor een lijstje. In december 2009 had ik 19 films gezien. De top 10:
1. McCabe & Mrs. Miller (1971, VS, Robert Altman) 9
2. The Innocents (1961, VS, Jack Clayton) 8,5
3. Do the Right Thing (1989, VS, Spike Lee) 8,5
4. Tirez sur le pianiste (Shoot the Piano Player) (1960, Fr, François Truffaut) 8,5
5. The Killers (1946, VS, Robert Siodmak) 8
6. The Parallax View (1974, VS, Alan J. Pakula) 8
7. Irma la Douce (1963, VS, Billy Wilder) 8
8. The Last Waltz (1978, VS, Martin Scorsese) 7,5
9. Le silence de Lorna (2008, Bel, Jean-Pierre & Luc Dardenne) 7,5
10 Bad Santa (2003, VS, Terry Zwigoff) 7

De slechtste film was zonder twijfel American Pie Presents The Naked Mile (2006, VS, Joe Nussbaum) met een 3

Voor de geïnteresseerden in heel het jaar heb ik 295 films gezien een Top lijstje daarvan volgt later een keerjte. Het nieuwe jaar begon echter ook weer lekker met de volgende films:

The Philadelphia Story (1940, VS, George Cukor)
Cary Grant, James Stewart en Katharine Hepburn in één film. Veel meer hoef ik er niet over te zeggen
cijfer: 7.5

Bad Taste (1987, NZ, Peter Jackson)
Typisch geval van heel weinig budget, dat goed wordt gemaakt door de passie en plezier voor het filmmaken dat de film uitstraalt. Alle lof en hulde voor de make-up en sfx, waardoor de film ondanks de weinige middelen nog steeds heel smerig en vermakelijk is. Het erg slechte acteerwerk stoorde me wel heel erg. Maar gelukkig had ik daar later in de film, toen het voornamelijk nog maar actie was, minder last van.
cijfer: 7.5

Ansatsu (The Assassin) (1964, Jap, Masahiro Shinoda)
In deze film leren we eerst via flashbacks vertellingen door verschillende personage het karakter en leven van het hoofdpersonage, Kiyokawa, kennen. Wat we nodig hebben om daarna achter de redenen voor het gedrag van het Kiyokawa te komen. Want de film verandert in het tweede deel meer in een soort van complot thriller over de ware bedoelingen van het Kiyokawa.
De film wordt goed in een historische context geplaatst en Kiyokawa heeft zelf ook echt bestaan. Dat maakt de film wel interessant. Maar de film wist me nooit aan te grijpen emotioneel gezien.
Wel zag het erg mooi uit

Synecdoche, New York (2008, VS, Charlie Kaufman)
Ik vond deze Kaufman film donkerder en deprimerender dan zijn vorige films. Zoals altijd had het weer een bijna niet te volgen plot. Maar toch raakt het me ergens en kan ik het begrijpen. Voor mij ging de film over iemand, die nadat zijn vrouw hem heeft verlaten, in een soort schijnwereld leeft. Een wereld die niet echt gebeurd. Een leven wat hem overkomt, maar zelf geen deel van uitmaakt en zeker geen grip op heeft. Alsof hij in een soort toneelstuk, of misschien beter gezegd generale repetitie leeft. Dat gevoel kreeg ik bij de film.
cijfer: 8

All the President's Men (1976, VS, Alan J. Pakula)
Misschien wel de beste film over de vierde macht (de pers) ooit gemaakt. Zelden is het volgen van de kleinste aanwijzingen, het checken van het minuscuulste feiten spannender en opwindender geweest dan in deze film. Geschiedenis heeft ons natuurlijk geleerd wat de volhardendheid en uithoudingsvermogen van Berstein en Woodward toe heeft geleid.
cijfer: 9

Earth (2007, VS, Alastair Fothergill & Mark Linfield)
Wat een prachtige planeet leven we toch op.
cijfer: 8.5

The Taking of Pelham One Two Three (1974, VS, Joseph Sargent)
Vermakelijke actie thriller met een coole Walter Matthau.

Plein soleil (Purple Noon) (1960, Fr, René Clément)
Een eerdere verfilming van The Talented Mr. Ripley, de roman van Patricia Highsmith.
De film heeft itt tot veel thrillers juist een heel relaxede en chille sfeer. Wat imo goed past bij de coolheid en berekendheid van het karakter. Alain Delon is daarom ook perfect gecast.
cijfer: 8
  dinsdag 5 januari 2010 @ 22:54:26 #268
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_76462086
2012.

Haha. Ik had al van bijna iedereen die de film gezien heeft en ik gesproken heb te horen gekregen dat het een slechte film was. Nou was ik zelf toch wel benieuwd ( ) en ben ik hem maar gaan kijken.

Lekker alle clichés bij elkaar, liefdesdrama en rampenscenario's. Het enige wat ik echt leuk vond aan de film was het hondje die op het einde een tong van 50 cm uit zijn bek liet hangen.
Cijfer: 4 ( voor het hondje )
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_76463955
Taken

Dochter van een ex-spion wordt tijdens een tripje naar Parijs ontvoerd door vrouwenhandelaars. Wat volgt is een actietrip op zoek naar de dochter.

Nooit van deze film gehoord, maar op aanraden van mijn zusje deze film eens bekeken. Maar wat een geweldige film. Toffe mix van spanning en actie. Verhaal is in grote lijnen realistisch en Liam Neeson speelt een heerlijke rol.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 23:53:53 #270
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_76464954
Eindelijk de laatste film gezien uit 2009 gezien die ik wilde zien zodat ik m`n eindejaarslijstje kan opmaken:

Moon
Wat jarenlange eenzaamheid met een mens kan doen krijgen we te zien in het regie debuut van Duncan Jones.
Sam zit gedurende 3 jaar in een basis op de maan om er voor te zorgen dat een project goed verloopt waarbij uit de grondstoffen van de maan energie wordt opgewekt die vervolgens op aarde gebruikt kan worden. Maar na bijna drie jaar, hij heeft nog twee weken te gaan, gaat de eenzaamheid op de basis Sam toch parten spelen.
Het knappe van Moon is dat Jones hier volledig afhankelijk is van de acteerprestatie van slechts één persoon, Sam Rockwell. De hele film staat of valt met z`n performance. Gelukkig is die erg goed. Rockwell speelt z`n rol met veel toewijding en het is prachtig om hem op te zien gaan in z`n rol.
De regie van Jones is goed. Hij maakt een paar sterke keuzes in het verhaal en weet zo de spanning er in te houden. Ook de sets zien er prachtig uit en de score van Clint Mansell (die we kennen van de hartverscheurende score van The Fountain) is geweldig.
Het is een bijzondere prestatie om bij je debuut een dergelijk intrigerende en indringende film af te leveren. Eentje waar je nog een tijdje over zult nadenken en die meerder herkijkbeurten zeker rechtvaardigt.

IMDB Cijfer: 8,0/10
Mijn Cijfer: 8,0/10

[ Bericht 0% gewijzigd door Timo20 op 06-01-2010 00:10:39 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')