abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76356688

Crime Fiction

Best een aardige film over een schrijver die na ze eerste geflopte boek op zoek is naar nieuw materiaal, en vooral ook de les om het beter te doen. Nadat zijn vriendin hem het spreekwoordelijke bloed on de nagels vandaag haalt duwt hij haar uit een raam. Hier begint het verhaal van zijn nieuwe boek, wat een bestseller blijkt te worden... Het concept is eigenlijk best ok bedacht, en waar het m vooral aan schort is de uitwerking. Dit kan komen door een laag budget, als mede door slechte casting.. Ik was niet zo enthousiast over de hoofdrolspeler, die ook de schrijver van het script blijkt te zijn. Het slot zit eigenlijk nog best verrassend in elkaar en ik heb me niet verveeld, maar het verhaal heeft de potentie om echt een betere film af te leveren.
Where facts are few, experts are many.
  zondag 3 januari 2010 @ 19:14:09 #227
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_76369167
De helaasheid der dingen ja, ging wel. Zaten een paar erg leuke fragmenten in, helaas ook heel wat minder boeiende momenten. Beetje wisselvallig, maarja.

Where the wild things are Ik had het na een kwartier eigenlijk al wel gezien met die leukdoenerij van Spike Jonze. De film heeft weinig boeiends te melden en eigenlijk vind ik dat hele off-beat gedoe van hem echt vreselijk irritant. Als je heel erg vatbaar bent voor de quirkiness van dit alles (zeg maar de zogenaamde creativiteit van eikels als Spike Jonze, Michael Gondry enz.), dan zal je het vast leuk vinden. Ik kan er niet veel mee. Dat prentenboek vond ik vroeger best leuk trouwens.
pi_76370104
quote:
Op zondag 3 januari 2010 19:14 schreef RuneRose het volgende:
Where the wild things are Ik had het na een kwartier eigenlijk al wel gezien met die leukdoenerij van Spike Jonze. De film heeft weinig boeiends te melden en eigenlijk vind ik dat hele off-beat gedoe van hem echt vreselijk irritant. Als je heel erg vatbaar bent voor de quirkiness van dit alles (zeg maar de zogenaamde creativiteit van eikels als Spike Jonze, Michael Gondry enz.), dan zal je het vast leuk vinden. Ik kan er niet veel mee. Dat prentenboek vond ik vroeger best leuk trouwens.
Ik neem aan dat je m wel hebt afgekeken?
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_76370207
gister ook Where the wild things are gezien en ik vond m erg tof. en mooi ook.
  zondag 3 januari 2010 @ 21:22:25 #230
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_76375468
quote:
Op zondag 3 januari 2010 19:38 schreef jimjim1983 het volgende:
gister ook Where the wild things are gezien en ik vond m erg tof. en mooi ook.
Staat bovenaan mijn lijstje
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  zondag 3 januari 2010 @ 22:18:04 #231
182073 invine
blablabla etc.
pi_76379010
Gisteren The Merchant of Venice gezien. Shakespeare film en hij was goed. Ik had totaal geen idee wat ik er van zou moeten verwachten, ik had nog nooit een film gezien die op Shakespeare was gebaseerd. Ik snapte in het begin niet echt waar het over ging, kwam ook denk ik doordat ik hem rond een uur of 2 's nachts op heb gezet.

imdb: 7.1
eigen score: 7.5
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
  zondag 3 januari 2010 @ 22:19:11 #232
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_76379078
Harry Potter and the Half-Blood Prince
Toch wel een matig deel. Het ziet er erg goed uit, grimmig en donker vooral, maar aan de andere kant wordt het plot bevuild met allerhande relatieperikelen. Een grote finale blijft ook achterwege, maar misschien komt dat allemaal wel in de laatste twee delen van de HP-reeks. Cijfer: 6,5

Les enfants du Paradis
Sfeervol werk dat er heel mooi verzorgd uitziet: flinke decors en massa's mensen laat Marcel Carné opdraven. Best knap vanwege de lastige omstandigheden (WOII) waaronder deze film geproduceerd werd. De film zelf vond ik een zware en lange bevalling. Het is een liefdesdrama met flink veel tragiek. Hoofdpersoon Baptiste verovert al gauw de sympathie van de kijker, maar andere personages (inclusief Garance!) deden mij in ieder geval niets. Cijfer: 6,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_76380806
quote:
Op zondag 3 januari 2010 22:19 schreef Falco het volgende:
Harry Potter and the Half-Blood Prince
Toch wel een matig deel. Het ziet er erg goed uit, grimmig en donker vooral, maar aan de andere kant wordt het plot bevuild met allerhande relatieperikelen. Een grote finale blijft ook achterwege, maar misschien komt dat allemaal wel in de laatste twee delen van de HP-reeks. Cijfer: 6,5
Slaat de spijker op zijn kop. De sfeer is geweldig, maar de rode lijn van de film zijn hier al die relaties, met een paar barslechte scenes tussen Ginny en Harry terwijl de verhaallijn best verneukt wordt.
  zondag 3 januari 2010 @ 22:55:48 #234
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_76381148
The Hurt Locker
Bij het zien van de poster zal bij velen de eerste gedachte zijn:" oh God, alweer zo`n uber Amerikaanse, patriotische film over de oorlog in Irak." Dat was ook mijn eerste gedachten. Gelukkig bleek die achteraf ongegrond te zijn. Point Break regisseuse Kathryn Bigelow heeft van The Hurt Locker een extreem spannende en intense film gemaakt.
Het verhaal draait om een groep van de Explosieve Opruimings Dienst van het Amerikaanse leger. Maar het is veel meer dan dat. Eigenlijk is het helemaal geen oorlogsfilm maar meer een persoonlijke film, een karakter studie over wat er met de soldaten gebeurd en wat er in ze omgaat tijdens zo`n helse oorlog.
Met behulp van sterk acteerwerk van de redelijk onbekende cast en camera werk waarmee we de personages op de voet volgen (de cinematografie is van Barry Ackroyd, die ons ook het handheld geschoten United 93 gaf) geeft Bigelow het beeld van de hel die de Amerikaanse soldaten doormaken en de psychologische gevolgen daarvan.
Laat je dus niet afschrikken door de poster maar ga dit beleven.

IMDB Cijfer: 8,0/10
Mijn Cijfer: 9,0/10
  zondag 3 januari 2010 @ 23:24:55 #235
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_76382707
Mammia Mia
Mijn vriendin wilde hem persé zien en ik was stiekem ook wel benieuwd. Ik had de hoop dat het een onverwacht leuke film zou zijn, maar dat was dus niet zo. Het voelde niet als een film, maar als een zooi bij elkaar geraapte liedjes met een matig uitgevoerd verhaaltje er tussendoor. Daar kwam nog eens bij dat alle zanglijnen ook niet heel geweldig waren. Nou kan dat nog wel bijdragen aan de camp-factor, maar Pierce Brosnan was echt niet om aan te horen.
Uiteindelijk zijn de pronte borstjes van Amanda Seyfried het enige echte hoogtepunt van deze film.
5

Up
Sjah. Misschien waren de verwachtingen te hoog gespannen. De openingsscene was veelbelovend en je leeft meteen mee met Carl en zijn missie. Helaas wordt het verhaal gaandeweg wat te cartoonesk en hierdoor verloor ik de connectie met het warme aspect van het verhaal enigizins. Het voelde voor mij geforceerd, alsof ze persé kinderen én volwassenen wilden pleasen, maar die twee zaken dit keer niet helemaal bij elkaar kregen. Het dieptepunt waren de honden in vliegtuigjes.
Gelukkig waren er ook genoeg scenes die wel de moeite waren en waren de animaties bijzonder mooi gedaan.
6,5

[ Bericht 0% gewijzigd door Wepeel2 op 03-01-2010 23:53:24 ]
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_76382932
Un flic (Jean-Pierre Melville, 1972)
Mijn eerste film van Melville was zeker geen vervelende filmervaring, maar ik had er wel wat meer van verwacht. De film begint sterk, maar in het midden kakt de film erg in. De hele treinoverval is erg langdradig en de scenes die waarschijnlijk dik dertig jaar geleden het hoogtepunt van de film vormden zijn nu het lachertje van de film. Alles komt erg uitvoerig aan bod, zo zie je de treinoverval echt van het begin tot het einde in detail. In Le Trou werkte dit prima, daardoor nam de spanning zelfs toe, maar hier slaat het in mijn ogen niet aan. Gelukkig herpakt de film zich wel weer en het einde was wel weer prima. 7.3
pi_76383054
Paranormale Activiteit.
  zondag 3 januari 2010 @ 23:38:25 #238
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_76383284
Up in the air

Goed te pruimen filmpje. Clooney speelt weer een gladde rol, maar komt zichzelf gedurende de film toch tegen. Ik zat me na een half uur, drie kwartier af te vragen waar het heen ging. Uiteindelijk pakt de film je weer en geeft je toch wel een beetje een boodschap mee, zonder vreselijk moralistisch te zijn.

Een 7,5.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zondag 3 januari 2010 @ 23:48:24 #239
270029 Herr_Uberfrutzel
Genau ist genau
pi_76383716
The Time Traveler's Wife

Vooral het concept van de film is intrigerend. Films over tijdreizen zijn er wel meer, in tttw ligt de focus op hoe een tijdreiziger een liefdesrelatie (kan) onderhoud(t)(en), terwijl hij de enige is die (onvrijwillig) in tijd reist. Dit gegeven maakt de film onderhoudend, grappig en interessant. Een mix tussen romantiek en scifi, zoals in ESOTSM. Maar lang niet zo goed als voorgenoemde. De film leunt zwaar op het concept, het idee achter de film. Het verhaal daarbinnen is aardig, maar niet hoogstaand: het kabbelt wat voort. De hoofdrolspeler kan veel met zijn gezichtsuitdrukkingen uitdrukken, vond ik goed. De rest van het acteerwerk was wel ok, niet hoogstaand maar ook niet slecht. Er zaten niet veel verschillende liedjes in de film, maar degene die er in zaten waren wel passend en mooi. Vooral het tragisch gezongen "Love will tear us apart" tijdens een bepaalde happening was grappig en mooi. Camerawerk ook ok, al met al geef ik deze film een 7,5.
Und ein frau ist ein frau
pi_76384409
quote:
Op zondag 3 januari 2010 12:37 schreef SnuggLe het volgende:
En dan heel 2009, op beoordeling gesorteerd.
Ik ben pas halverwege februari begonnen met What I Watch, dus dit is van 10,5 maand.

Top 100:

-knip -
Heb je een bepaald programmaatje oid waarmee je al die gegevens verwerkt en presenteerd?
Und ein frau ist ein frau
pi_76384472
quote:
Op maandag 4 januari 2010 00:06 schreef Herr_Uberfrutzel het volgende:

[..]

Heb je een bepaald programmaatje oid waarmee je al die gegevens verwerkt en presenteerd?
http://www.whatiwatch.net/
pi_76385215
Ben nu Apocalypse Now Redux aan het kijken (begint net). Hoop dat het wat is.
pi_76390764
Voor mij pas de 1e keer ( ) dat ik deze film zie. Nu ik hem gezien heb vind ik het jammer dat ik hem nog nooit eerder gezien heb. Ik ben dan ook wel benieuwd naar Valentine's Day die wordt bestempeld als de Amerikaanse Love Actually.
quote:
Love Actually
Ook na vijf kijkbeurten vind ik dit nog steeds één van de (zo niet de) beste en leukste romantische comedy/kerst film van de afgelopen jaren. Mooie, aandoenlijke personages in leuke verhalen die op een vernuftige manier op het einde worden samen geweven.
Zelfs `s werelds grootste hater van romcoms zal hier toch wel op z`n minst een klein beetje vrolijk van worden. Ik in ieder geval wel. Een heerlijke film

IMDB Cijfer: 7,9/10
Mijn Cijfer: 8,5/10
Hier kan ik me zeker in vinden.
  maandag 4 januari 2010 @ 10:45:46 #244
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_76391067
quote:
Op zondag 3 januari 2010 19:35 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je m wel hebt afgekeken?
Uiteraard.
  Redactie Games maandag 4 januari 2010 @ 12:54:31 #245
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_76395188
Zombieland (2009)

Genre: Actie/Komedie/Horror
Regisseur: Ruben Fleischer
met Woody Harrelson, Jesse Eisenberg en Emma Stone
Tijd: 88 minuten
IMDb-score: 8.0/10 (met 44.660 stemmen)

Twee mannen genaamd Columbus (Jesse Eissenberg) en Tallahassee (Woody Harrelson) moeten zien te overleven in een wereld die overbevolkt is door zombies. Tijdens hun strijd met overleving bundelen ze krachten met Wichita (Emma Stone) en Little Rock (Abigail Breslin), die ook een manier heben gevonden om in leven te blijven. Tijdens hun strijd moeten ze zich afvragen wat erger is, van elkaar afhankelijk moeten zijn of toch maar aan de zombies overgeven.

Eindelijk weer een zombiefilm die een beetje in de voetsporen van Shaun of the Dead kan treden, tijdje geleden dat ik zo gelachen heb om een zombiefilm. Het verhaal zit simpel in elkaar, de humor is droog (Woody Harrelson en Jesse Eisenberg vullen elkaar goed aan), de toegepaste muziek past er goed bij en er zit een leuke cameo in. Meer hoef je niet te hebben..
Kan niet wachten totdat er een Extended cut of Unrated Cut uitkomt

Mijn score: 8,0/10
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  maandag 4 januari 2010 @ 13:04:45 #246
182073 invine
blablabla etc.
pi_76395527
quote:
Op maandag 4 januari 2010 12:54 schreef Mr.Noodle het volgende:
Zombieland (2009)

-samenvatting hier-

Mijn score: 8,0/10
Kan ik me helemaal in vinden! heb mij sinds shaun of the dead niet meer zo kapot gelachen als met zombieland
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_76395987
quote:
Op zondag 3 januari 2010 13:41 schreef Timo20 het volgende:
Gisteren dan eindelijk in de bioscoop gezien:

Veertien jaar geleden wilde James Cameron zijn Avatar al maken maar wist toen dat de technologie nog niet zo ver gevorderd was dat hij het niet kon maken op de manier zoals hij dat wilde. Hij moest wachten tot het wel mogelijk was. Hij liet speciaal voor dit project de benodigde technologie maken en nu, na veertien jaar, is zijn droom project eindelijk af. Op de manier zoals hij wenstte en met de technieken die veertien jaar geleden nog niet bestonden.

Jake Sully (Sam Worthington) is een marinier die wordt over gehaald de plaats van z`n broer in te nemen in het zogenaamde Avatar project: via een programma wordt het DNA van de mensen gekoppeld aan de speciaal voor hen ontworpen lichamen van de Na`vi, het inheemse volk van de planeet Pandora. Op deze manier kunnen de mensen hun plaats veroveren tussen de Na`vi. Aan Sully de taak zijn plaats binnen het volk te veroveren en er voor te zorgen dat ze op tijd verhuizen voordat de mensen het voor de Na`vi heilige bos gaan kappen op zoek naar uiterst een uiterst waardevolle steen soort dat daar in de grond zit.

Vooraf werd lang en breed gesproken over het feit dat Cameron met Avatar "de cinema ging vernieuwen" en dat "hij de nieuwe maatstaf heeft gezet met betrekking tot special effects en de manier waarop 3D gebruikt wordt". Dat was niet overdreven. Het is maar goed dat hij veertien jaar heeft gewacht met het maken van dit project. Als hij dit een paar jaar geleden had gemaakt had het lang niet de impact gehad die hij nu heeft, zowel op het publiek als op de film wereld in z`n geheel.
De gezichten van de avatars lijken echt sprekend op die van de acteurs. Dat is vooral bij de avatar van Sigourney Weaver heel erg duidelijk zichtbaar.
De manier waarop het 3D wordt gebruikt is fenomenaal en absoluut vernieuwend. Voor het eerst in de geschiedenis krijgt het publiek écht het gevoel zich midden in de film te begeven. Dit is vooral heel erg duidelijk in de gedeeltes van de film die zich in de natuur van de Na`vi planeet Pandora afspelen. Wanneer de Avatar van Jake Sully zich in de rivier bevindt, plaatst Cameron je als kijker ook echt midden in het water naast Sully.
Wanneer bomen omvallen lijkt het net alsof je écht in het bos bent en wanneer Sully vliegt en een duikvlucht naar beneden in zet, vlieg je ook écht naar beneden.
Kortom: eindelijk wordt 3D gebruikt zoals het ooit bedoeld was. Absoluut geniaal.

Waar de film wel enigzins tekort schiet is met het verhaal. Een verhaal dat we al vaker hebben gezien. Het is wat dat betreft dan ook niet zo heel gek dat er gekscherend werd gesproken over Dances with Smurfs, want het verhaal heeft daar inderdaad veel weg van.
Sam Worthington is ontzettend sterk in de hoofdrol, net als Zoe Saldana in de rol van Neytiri. De andere rollen van vooral degene die de menselijke rollen voor hun rekening nemen laten nogal te wensen over. Vooral Michelle Rodriguez doet hier wat we al zo vaak van haar hebben gezien: een stoere man-wijf achtige rol, niet echt verassend dus.
Ook de muziek van James Horner is prachtig en voegt sfeer toe aan het geheel.
De 2 uur en 45 minuten die de film duurt vliegen voorbij en nergens krijg je dan ook het gevoel dat het te lang duurt of te lang is uitgerekt.

Nadat hij de commercieel meest succesvolle film aller tijden al op z`n naam had staan met Titanic heeft James Cameron opnieuw geschiedenis geschreven.
Met Avatar legt hij de lat voor special effects en het gebruik van 3D in de toekomst ontzettend hoog.
Het verhaal mag dan niet erg orgineel zijn, technisch gezien is het een absoluut meesterwerk en zal het de geschiedenis in gaan als de film die de cinema veranderde.

IMDB Cijfer: 9,5/10
Mijn Cijfer: 9,5/10
Ik sluit me helemaal bij je aan. Ik heb hem in IMAX gezien, weet niet of dat verschil maakt met de normale 3D versie, maar het was worth every penny. Ik heb dagen van tevoren wel m'n kaartjes moeten kopen omdat de IMAX versie in de ArenA op de dag zelf elke keer uitverkocht was, maar ik heb er geen spijt van. Ben ook zeer te spreken over het geluid. Als er nog iemand naartoe gaat in IMAX: niet op de achterste 4 rijen zitten, deze hebben minder goeie geluidskwaliteit, en wees op tijd voor een goed plekje. Het viel mij trouwens ook al op hoe goed ik vond dat ze de gezichtskenmerken van Grace (Sigourney Weaver) hadden verwerkt in haar Na'vi versie, vooral als ze lacht viel het me op. Ook Norm (Joel Moore) was erg herkenbaar in Na'vi vorm . Ik heb me de hele zit (2 uur en 3 kwartier leek me nog erg lang) niet verveeld, alleen al door het detail in de CGI en het 3D-effect .
  maandag 4 januari 2010 @ 14:24:39 #248
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_76398130
The Fantastic Mr. Fox (2009)

De stem van George Clooney vond ik wel grappig staan. Het is wel een verschirkkelijk saai verhaal. En ik weet nogsteeds niet of dit voor volwassenen of voor kinderen bedoeld is. Het nabootsen van de stop-animation via cgi. oogde wel redelijk. Al vind ik Wallace & Gromet beter. Ik kan me niet voorstellen dat mensen hier nog plezier aan kunnen beleven tenzij het hoogstens om de animatie te doen is. Of voor de vrouwen, de stem van George Clooney. What else? De humor en de actie is van saaie kwaliteit. Een goede remedie als je niet kon slapen.

Mijn Cijfer: 5.5
iMDB: 8.3

Case 39

Renée Zellweger speelt de hoofdrol als een child-care social-worker. Een dossier van één meisje vangt haar aandacht. Zij neemt haar in huis nadat haar ouders haar hebben getracht te vermoorden in de oven. Maar dit meisje blijkt niet zomaar een meisje. De genre is Horror. Niet zeer slecht, maar wel erg voorspelbaar en matig van opzet. Als horror-film met een bekende acteur toch wel een B-kwaliteit. "Drag Me to Hell" vond ik leuker.

Mijn Cijfer: 6.5
iMDB: 6.4

[ Bericht 8% gewijzigd door Schenkstroop op 04-01-2010 14:32:15 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  maandag 4 januari 2010 @ 15:34:48 #249
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_76400499
Law Abiding Citizen 2009

Een aanklager, Nick Rice (Foxx), komt terecht in een wraakcomplot van iemand die getraumatiseerd is door het rechtssysteem. Hij moet het opnemen tegen een crimineel meesterbrein, Clyde Shelton (Butler), die vanuit de gevangenis een hele stad onder controle heeft.

Goede film, veel spanning veel actie. Ook het verhaal zit goed . Het enigste nadeel was misschien het einde. Gezien de hele verhaallijn vond ik de ontknooping wat zwakjes. Al bij al een toppertje dat lekker wegkijkt .
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_76416343
Billy Liar (John Schlesinger, 1963)
Ook hier zag ik persoonlijk geen klassieker in, maar een vermakelijke film is het zeker. De film gaat over Billy Fisher een jongen met een levendige fantasie die de ene leugen na de andere uit zijn mouw weet te schudden, prima uitwerking en een sterke hoofdrol van Tom Courtenay. 7.5
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')