abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 december 2009 @ 19:47:05 #101
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_76028325
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 23:58 schreef sitting_elfling het volgende:
Tig films gezien, de meest markante maar even gepost

Kiss of the Dragon (2001)
Jet Li simpel actie filmpje, sober verhaal, leuke actie, typical no nonsens film. Als je niks beters te doen hebt en je vind Jet Li zijn typische actie interessant is de film een leuke zit!

IMDB: 6.3
Zelf: 6.5

O die heb ik dan gemist
"Fearless" van Jet-Li is ook heel leuk voor het oog. En de vechtscenes zijn ook erg mooi gedaan vond ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door Schenkstroop op 24-12-2009 19:55:40 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  Moderator donderdag 24 december 2009 @ 20:37:24 #102
9859 crew  Karina
Woman
pi_76030783
Big Man Japan
Rare Japanse film

Man wordt zo nu en dan opgeroepen door de regering om monsters te verslaan. Hij moet dan electrisch worden opgeladen en dan wordt hij heel groot (Big Man dus). De monsters zijn nogal vreemd, ze hebben mensenhoofden en vleeskleurige lichamen. Op het eind zijn er nog een soort Power Rangers monsters.

Heel raar allemaal, het wordt tijd dat ik weer eens een wat normalere Japanse film kijk (met goede gevechten zoals Azumi of zoiets als Ichi). Ik dacht dat dit een film zou zijn met normale monstergevechten, maar dat viel tegen.

Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_76031423
quote:
Op donderdag 24 december 2009 20:37 schreef Karina het volgende:
Big Man Japan
Rare Japanse film

Man wordt zo nu en dan opgeroepen door de regering om monsters te verslaan. Hij moet dan electrisch worden opgeladen en dan wordt hij heel groot (Big Man dus). De monsters zijn nogal vreemd, ze hebben mensenhoofden en vleeskleurige lichamen. Op het eind zijn er nog een soort Power Rangers monsters.

Heel raar allemaal, het wordt tijd dat ik weer eens een wat normalere Japanse film kijk (met goede gevechten zoals Azumi of zoiets als Ichi). Ik dacht dat dit een film zou zijn met normale monstergevechten, maar dat viel tegen.

[ afbeelding ]
Die screenshot
  donderdag 24 december 2009 @ 21:31:40 #104
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_76032613
quote:
Op donderdag 24 december 2009 20:55 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Die screenshot
Je moet de trailers eens kijken, één van de monsters heeft een combover .
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  vrijdag 25 december 2009 @ 00:22:10 #105
41006 Flitspaal
De achtervolger
pi_76038446
quote:
Op zondag 20 december 2009 18:39 schreef Aschkael het volgende:
[ afbeelding ]

m i c m a c s a t i r e l a r i g o t

Niet best....

IMDB 7.30
Aschkael 6.00
Viel mij ook tegen, gelukkig (?) waren er maar 7 mensen in de bioscoopzaal.
  Redactie Games vrijdag 25 december 2009 @ 02:32:48 #106
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_76041467
Bandslam (2009)

Genre: Drama / Muziek
Regisseur: Todd Graff
met Alyson Michalka, Vanessa Hudgens en Gaelan Connell
Tijd: 111 minuten
IMDb-score: 6,0/10 (1.671 stemmen)
Land: Verenigde Staten

Tiener Will Burton (Gaelan Connell) is niet erg geliefd bij zijn klasgenoten in Cincinnati en is op zijn school een beetje het knullige, geplaagde konijntje. Tot het punt komt dat Will met zijn moeder Karen (Lisa Kudrow) verhuizen van Cincinnati naar New Jersey. Op zijn nieuwe school leert hij het populaire meisje Charlotte (Aly Michalka) kennen en blijken ze dezelfde passie te hebben: muziek. Samen met enkele anderen besluiten ze een rockband te vormen en beginnen met oefenen voor een aankomende muziekwedstrijd.

Voor een muziekfilm is het best een aardige film. De film lijkt een beetje te neigen naar een muziekfilm van Disney ware het niet dat het een ander productiebedrijf is en het einde iets anders is, dan een doorsnee Disneyfilm, maar niet minder voorspelbaar maakt. De film moet het voornamelijk hebben van Alyson Michalka (bekend van Aly & AJ) en Gaelan Connell. Qua inhoud is het een beetje oppervlakkig en de drama lijkt er een beetje geforceerd doorheen gedrukt te zijn, Vanessa Hudgens (vul hier elke willekeurige Disneymuziekfilm in) lijkt enkel gebruikt te zijn puur voor de Cashcow-vulling en ze mag het schattige vriendinnetje van Will Burton spelen en even een klein stukje optreden. Maar goed, moet natuurlijk niet te zware kost zijn vandaar dat er nog een dosis "corny" humor in zit. Lisa Kudrow speelt een beetje de moederlijke versie Phoebe, best irritant omdat het eigenlijk precies dezelfde trekjes zijn die je ook gewend bent van Friends..

Aly en Vanessa hebben gelukkig nog wel enigszins stemkwaliteit dat het niet vals in de oren klinkt. Qua gebruikte muziek is het eigenlijk wel prima. Zeker als je een beetje van rock/indiemuziek houdt zit er best nog wat aardigs tussen als je de muziek van hun eigen bandje weglaat. Maar goed, ik moet het ze na geven, ze geven een leuke draai aan het nummer van David Gates - Everything I Own (later nog gecovered door Boy George).

Als je nog naar een leuke, vrolijke, muzikale, familiefilm zoekt is het eigenlijk perfect. M'n neefjes en nichtjes vermaakte zich hier iig prima mee. Ze leken zowaar mee te zingen en mee te dansen. Ach ja, Kids like it..
En voor mezelf, als je even de geforceerde drama weglaat, fijne Feel-good movie..

Mijn Score: 7,0/10

[ Bericht 0% gewijzigd door Mr.Noodle op 25-12-2009 02:45:18 ]
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_76041948
Die was wel geinig idd, die 2 leuke dames maakte het niet minder erg om naar te kijken
  vrijdag 25 december 2009 @ 03:53:30 #108
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_76042235
Carrier (2009)

Een viertal is in de auto op de vlucht richting de kust door de woestijn. Een virus doodt mensen en er is geen remedie. Onderweg stoppen ze afentoe en maken het nodige mee. Ik vond em niet slecht enkelt het einde was weinig spetterend. Maar dat hoefde ook niet.

Mijn Cijfer: 7
iMDB: 6.3
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_76049169
Bulworth (Warren Beatty, 1998)
Senator Jay Bulworth is levensmoe en huurt een huurmoordenaar in om zichzelf zo van het leven te beroven. Vlak voor de moord besluit hij eens goed de waarheid te vertellen over de corrupte politiek. Geslaagde komedie van en met Warren Beatty met leuke bijrollen van onder andere Don Cheadle en Oliver Plat. Enkele zeer vermakelijke scenes die helaas soms wel erg worden doorgedreven, neemt niet weg dat er genoeg te lachen valt. 7.5
pi_76051257
Big Fish ..

prettig!
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_76066202
Saw VI

Het 5de deel, waar ik een beetje bedroefd van werd vanwege ontzettend stomme fouten van de slachtoffers (oa jezelf helemaal opensnijden om bloed te geven, alsof een ader of twee niet het zelfde effect geeft), maakt saw 6 helemaal goed.

De vallen zijn goed uitgedacht, de te maken keuzes en achterliggende emoties zijn sterker bedacht dan ooit, en de slachtoffers zijn nog nooit zo goor aan hun einde gekomen.

Daarnaast vult saw 6 het bestaande verhaal aan met informatie die de verhaallijn inclusief de vorige delen compleet maken, en samen een sterk verhaal neerzetten.

imdb: 6.4/10
zelf: 8.0/10
pi_76069462
In the valley of elah...

Het einde vond ik wat tegenvallen en zo de rest met mij.

Vraag over het einde:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 26 december 2009 @ 12:49:54 #113
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_76073232
Afgelopen woensdag gezien:

A Christmas Carol (3D)
Het oude Charles Dickens verhaal over de oude vrek Ebenezer Scrooge is inmiddels al vele, vele malen verteld in een heleboel verschillende versies. Dit keer is het de beurt aan Robert Zemeckis.
Hij doet het in geanimeerde vorm, in 3D en met Jim Carrey in de (verschillende) hoofdrol(len).
Het resultaat is een bekend verhaal dat er prachtig uitziet. De animaties zijn vaak erg mooi en de 3D werkt, op de meeste momenten, erg goed. Maar er zijn ook momenten waar het beter weg gelaten had kunnen worden. In slechts één scene kun je spreken over een echt toegevoegde waarde van het 3D gebeuren, in de rest van de film wordt het meer gebruikt als gimmick.

Het mag dan wel een Disney film maar toch kun je hier niet echt spreken van een kinderfilm. Voor de kleintjes zal de film waarschijnlijk te veel enge momenten bevatten en het lijkt me dan ook niet verstandig om er met hele kleine kinderen heen te gaan.
De mensen (en kinderen) die hier wel tegen kunnen zullen een prachtige versie zien van een inmiddels wel heel erg uitgekauwd verhaal.

IMDB Cijfer: 7,2/10
Mijn Cijfer: 7,5/10
  zaterdag 26 december 2009 @ 12:59:49 #114
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_76073590
Bad Santa (2003)

Gisteren Bad Santa weer eens gezien. Blijft een geniale film met Billy Bob Thornton als een zuipende, rokende en kontneukende kerstman annex kluiskraker. Verhaal in het kort komt er op neer dat Billy Bob verkleed als kerstman samen met zijn elf, elk jaar met veel plezier in winkelcentra werkt, om vervolgens met kerstavond andere dingen te gaan doen.

Voor wie de film nog niet heeft gezien, vanavond wordt deze weer uitgezonden op RTL4.

IMDB: 7.3
Mijn cijfer: 8
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_76084572
Halloween II

Verenigde Staten
Horror
103 minuten

geregisseerd door Rob Zombie
met Scout Taylor-Compton, Malcolm McDowell en Tyler Mane

Het is weer Halloween en Michael Myers keert terug naar zijn geboortedorp, Haddonfield, om wat onafgemaakte ''familiezaken'' op te lossen. Zijn zus Laurie Strode is in het ziekenhuis beland, na haar laatste ontmoeting met Michael. Ze denkt dat ze hem heeft vermoord, maar de nu gehavende Michael Myers leeft nog en zoekt zijn zus op in het ziekenhuis. Daar laat Michael een spoor van dood en verderf achter, maar Laurie weet te ontsnappen. Terwijl zijn jeugdherinneringen hem achtervolgen en hij weer in contact komt met zijn moeder lijkt niets Michael te kunnen stoppen om zijn gestoorde verleden achter zich te laten...

Vond er eerlijk gezegd weinig aan.
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  Redactie Games zaterdag 26 december 2009 @ 22:30:14 #116
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_76088404
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 12:59 schreef Happel het volgende:
Bad Santa (2003)

[ afbeelding ]

Gisteren Bad Santa weer eens gezien. Blijft een geniale film met Billy Bob Thornton als een zuipende, rokende en kontneukende kerstman annex kluiskraker. Verhaal in het kort komt er op neer dat Billy Bob verkleed als kerstman samen met zijn elf, elk jaar met veel plezier in winkelcentra werkt, om vervolgens met kerstavond andere dingen te gaan doen.

Voor wie de film nog niet heeft gezien, vanavond wordt deze weer uitgezonden op RTL4.

RTL 5. En geniale anti-kerstfilm...
pi_76090353
inglorious basterds.

Bij vlagen geen rare film. Je moet van qt houden anders vind je het niets

Een 7 omdat het mij toch geboeid heeft van begin tot eind
pi_76092531
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 09:43 schreef TheMercenary9 het volgende:
In the valley of elah...

Het einde vond ik wat tegenvallen en zo de rest met mij.

Vraag over het einde:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens mij is het simpeler dan dat:
SPOILER
Just because you're paranoid doesn't mean they're not after you
pi_76093596
quote:
Op zondag 27 december 2009 01:22 schreef RoK het volgende:

[..]

Volgens mij is het simpeler dan dat:
SPOILER
heb ik ook over gedacht maar dat leek me te simpel. wellicht is het wel het juiste antwoord.
  zondag 27 december 2009 @ 05:01:39 #120
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_76094641
The Boondock Saints

Het verhaal was niet erg vloeiend voor mijn gevoel maar dat doet er niet toe. Erg vermakelijke film als je van actie houdt.

quote: "I can't get a pack of smokes down the street without bumping into 9 guys you fucked"

Cijfer: 8
iMDB: 7.9
  zondag 27 december 2009 @ 09:28:49 #121
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_76095162
Home Alone 2: Lost in New York
Geen kerst is compleet zonder één van de twee eerste delen van Home Alone te hebben gezien. Zo ook dit jaar niet. En dus was het gisteren, zo tegen het einde van de kerst, er weer tijd voor, dit maal aan deel 2.
Ook na oneindig veel kijkbeurten blijft het een uiterst vermakelijke film waarin opnieuw, net als in deel 1, de show wordt gestolen door de klunzige dieven. Geweldig.
Niet zo goed als deel 1 maar nog steeds een must met de kerst.

IMDB Cijfer: 5,8/10
Mijn Cijfer: 7,0/10
  zondag 27 december 2009 @ 15:19:40 #122
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_76105040
Windkracht 10: Koksijde Rescue

België
Avontuur / Actie
117 minuten

geregisseerd door Hans Herbots
met Kevin Janssens, Veerle Baetens en Jelle Cleymans

Na een 'incidentje' tijdens een receptie voor de hoogste legertop wordt duiker Rick Symons naar het 40ste Search and Rescue smaldeel in Koksijde gestuurd . Rick wordt er opgenomen in een even competente als aparte Sea King crew. Zijn grootste verrassing is Alex, de vrouwelijke medic, waarmee hij eerder al een kleine schermutseling heeft gehad. De overplaatsing naar Koksijde dwingt Rick tot nog een andere confrontatie: zijn verleden.

Vond hem wat traag op gang komen. Er zaten welgeteld 2 goede actiescenes in . Te weinig dus om hem echt goed te vinden...
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_76105166
quote:
Op zondag 27 december 2009 05:01 schreef Schenkstroop het volgende:
The Boondock Saints

Het verhaal was niet erg vloeiend voor mijn gevoel maar dat doet er niet toe. Erg vermakelijke film als je van actie houdt.

quote: "I can't get a pack of smokes down the street without bumping into 9 guys you fucked"

Cijfer: 8
iMDB: 7.9
Heerlijke film!

Categorie'tje snatch/lock stock
pi_76107004
is Avatar al ergens te downloaden?
  zondag 27 december 2009 @ 16:31:44 #125
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_76107434
quote:
Bad Santa (2003)

[ afbeelding ]

Bad Santa blijft gewoon tof .
quote:
Op zondag 27 december 2009 16:18 schreef FinancialBubble het volgende:
is Avatar al ergens te downloaden?
Bij de geijkte torrentsites zijn diverse Telesyncs te krijgen.

Ontopic:

Surrogates

Bruce WIllis neemt het als agent op tegen een complot dat de Surrogates (robots) gesmeed hebben. Niks vernieuwends aan en weet eigenlijk nergens te overtuigen. Een 5,5.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  Moderator zondag 27 december 2009 @ 16:37:20 #126
9859 crew  Karina
Woman
pi_76107643
The Steam Experiment
Thriller

Een man komt bij eenm journalist van een krant met het verhaal dat hij een aantal mensen heeft opgesloten in een sauna zodat ze dood gaan van de hitte. Dit om te laten zien wat er gaat gebeuren als de global warming in 2012 echt toeslaat.

De journalist belt belt een bevriende politieagent en deze probeert er achter te komen waar de mensen vastzitten.

Tussendoor zie je de beelden van de mensen in de sauna, die of gek worden, of moordlustig, etc.
De man blijkt een beetje gek te zijn (goh) en is ontvlucht uit een instituut en wordt weer opgenomen.

Op het eind blijkt het allemaal toch een klein beetje anders in elkaar te steken.

Niet heel erg slecht, de clou zag ik redelijk aankomen, maar was niet supervoorspelbaar. Wel een B-film, dat weer wel, en een beetje gejat hier en daar maar ik vond hem wel iets meer waard dan de 4.4 op IMDB, een 6.5.
niet zo tof doen
pi_76107743
hmmm ja, die telesyncs vind ik niet echt lekker kijken. Even wachten dor de dvd-rips en br-rips denk ik dus.
  zondag 27 december 2009 @ 16:40:11 #128
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_76107769
quote:
Op zondag 27 december 2009 16:39 schreef FinancialBubble het volgende:
hmmm ja, die telesyncs vind ik niet echt lekker kijken. Even wachten dor de dvd-rips en br-rips denk ik dus.
Die kun je meestal zo vlak na de biosrelease niet verwachten hè
Zerg schreef:
  zondag 27 december 2009 @ 16:56:07 #129
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_76108302
Al zou je kunnen zeggen dat in het geval van Avatar een DVD-rip of BR-rip gelijk staat aan een TS of CAM bij een andere film. Het is een fletsere versie van wat eigenlijk de bedoeling is.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zondag 27 december 2009 @ 17:04:05 #130
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_76108576
quote:
Op zondag 27 december 2009 16:56 schreef SaintOfKillers het volgende:
Al zou je kunnen zeggen dat in het geval van Avatar een DVD-rip of BR-rip gelijk staat aan een TS of CAM bij een andere film. Het is een fletsere versie van wat eigenlijk de bedoeling is.
Da's waar, volgens mij moet je Avatar gewoon in 3D zien.
Zerg schreef:
  Redactie Games zondag 27 december 2009 @ 18:08:47 #131
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_76110501
quote:
Op zondag 27 december 2009 16:31 schreef Mikkie het volgende:

Surrogates

Bruce WIllis neemt het als agent op tegen een complot dat de Surrogates (robots) gesmeed hebben. Niks vernieuwends aan en weet eigenlijk nergens te overtuigen. Een 5,5.
Vond het ook maar een waardeloze film, het plot was eigenlijk al na de eerste tien minuten ontrafeld. Einde kon je ver van te voren al voorspellen. Teveel i-Robot en Gamer, Terminator-achtige dinger. Blegh, gewoon niet boeiend meer..

Ben idd, naar Bad Santa gaan kijken, die was weer stukken vermakelijker..
pi_76111182
The invention of lying

Dacht dat het wel grappig zou zijn. Niet echt.
People say nothing is impossible,
but I do nothing every day.
--Winnie The Pooh
pi_76122237
Hachi

de eerste film sinds een jaar of 15 waar ik het niet droog bij hield
geen idee waarom, want opzich stelt het verhaal niet veel voor..
desondanks geen slechte film...
8/10

het meest bizarre vond ik overigens dat het nog gebaseerd was op een daadwerkelijk gebeurd verhaal:
http://en.wikipedia.org/wiki/Hachik%C5%8D

[ Bericht 27% gewijzigd door mschol op 27-12-2009 23:31:32 ]
  zondag 27 december 2009 @ 23:02:54 #134
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_76122697
Harold and Kumar go to White Castle

Na vele verhalen toch maar eens gaan kijken. Soms flauw, soms grappig, maar zeker geen verspilde tijd. Een 7 .
Zerg schreef:
pi_76124629
quote:
Op zondag 27 december 2009 22:54 schreef mschol het volgende:
Hachi

de eerste film sinds een jaar of 15 waar ik het niet droog bij hield
geen idee waarom, want opzich stelt het verhaal niet veel voor..
desondanks geen slechte film...
8/10

het meest bizarre vond ik overigens dat het nog gebaseerd was op een daadwerkelijk gebeurd verhaal:
http://en.wikipedia.org/wiki/Hachik%C5%8D
Welke heb je gezien? De oude of de nieuwe versie?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_76125166
quote:
Op zondag 27 december 2009 23:38 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Welke heb je gezien? De oude of de nieuwe versie?
nieuwe versie, ik wist (voordat ik daarstraks de wiki pagina las) niet eens dat er meerdere versies waren...
pi_76127530
quote:
Bad Santa (2003)

[ afbeelding ]

Leukste kerstfilm van alle kerstfilms die er zijn uitgezonden afgelopen dagen, als je het mij vraagt. Ik heb me toch wel verbaasd hoe hij al die dames veroverde want Billy Bob zag er werkelijk niet uit.
Tok.
pi_76134055
Ik heb Staten Island gezien.

Rioolreiniger Sully (Ethan Hawke) beraamt een roofoverval en denkt zo met zijn zwangere vriendin een normaal leven te kunnen gaan leiden. Parmie (Vincent D'Onofrio) draagt een steeds groter wordende last als gangsterbaas op zijn schouders en wil zijn leventje eveneens ontvluchten. De doofstomme slager Jasper (Seymour Cassel) verdoet zijn tijd aan paardenraces en het verdoezelen van lijken voor de mafia. De levenspaden van deze drie heren kruisen elkaar op bizarre wijze.

Ik vind Ethan Hawke altijd wel een leuke acteur. En deze film beviel me ook wel.
pi_76139659

Star Trek (2009)

Ik was positief verrast na het zien van deze film. Ik had een 13 in een dozijn actie avontuur verwacht, maar het verhaal zat lekker ingewikkeld in mekaar met de paralelle universa. Denk dat het vroeger gezien hebben van de allereerste Star Trek series ook wel bijdraagt aan de ervaring van de film, maar misschien dat ook zonder die ervaring het wel een interessant verhaal zal zijn. Zie nu bij opzoeken van de url pas dat hij ook in de imdb t250 staat
Where facts are few, experts are many.
pi_76144759
Bugs

Wat is dat een vage film

& pathology
TOPTOPTOPFILM
Beetje zo'n zieke horror dat wel maar ik hou ervan
Een groep pathologen die mensen probeert te vermoorden met zo'n weinig mogelijk aanwijzingen
Heel vaag
Maar super
SPOILER
Opzondag 29 mei 2011 23:51 schreef Adelante het volgende:
Pizie heeft echt overal foto's van he!?! Of een zingend varken of een benchpressende she-male: niets is haar te gek!
  maandag 28 december 2009 @ 16:58:49 #141
182073 invine
blablabla etc.
pi_76146564
Pathology echt een vette film ja, wel heel sick en niet voor zwakke magen
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_76148784
Moest nog twee films zien van de broertjes Coen, nu eindelijk alles gezien. Eigenlijk allemaal prima films, zelfs een mindere Coen film is nog een prima film.

The Man Who Wasn't There (Ethan Coen & Joel Coen, 2001)
Prima film met een heerlijk noir sfeertje en een erg goede ingetogen Billy Bob Thornton in de hoofdrol. Cinematografisch van zeer hoog niveau en lekkere subtiele humor, toppertje dit! Normaal moet ik het nooit zo van voice-overs hebben, maar hier past het goed. Het is natuurlijk nooit een straf om Scarlett Johansson in een film te zien, maar ik vond haar rol in deze film eigenlijk vrij overbodig. Dikke aanrader! 8.0

The Ladykillers (Ethan Coen & Joel Coen, 2004)
In mijn ogen een van de mindere films van de broertjes, maar zoals al eerder aangegeven wil dat nog niet zeggen dat het een slechte film is. Enkele zeer grappig momenten, maar over zijn geheel genomen toch niet echt van heel hoog niveau. Vond Tom Hanks niet echt goed, de bijrollen waren eigenlijk een stuk beter. Verhaal was ook niet erg sterk, het einde was wel erg leuk gevonden. Samen met Intolerable Cruelty een dipje in de carrière van de broers. 7.0
pi_76151829
Law Abiding Citizen

http://www.imdb.com/title/tt1197624/

quote:
Een aanklager, Nick Rice (Foxx), komt terecht in een wraakcomplot van iemand die getraumatiseerd is door het rechtssysteem. Hij moet het opnemen tegen een crimineel meesterbrein, Clyde Shelton (Butler), die vanuit de gevangenis een hele stad onder controle heeft
Ik heb hem reeds in de bioscoop gezien en ik moet zeggen aangenaam verrast te zijn Ik kijk altijd heel kritisch naar films. Het enige waar ik me aan heb gestoord is dat het acteerwerk van jamie fox soms net niet goed genoeg is, maar de film is zeker een goede!

een 8,2
  maandag 28 december 2009 @ 21:59:47 #144
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_76159461
The Parallax View (1974, VS, Alan J. Pakula)

Zeer goede complot thriller met een lekker jaren '70 sfeertje. Pakula weet heel goed langzaam de spanning op te bouwen. Net als bij de held, Joseph Frady (Warren Beatty) wordt de paranoia van de kijker steeds groter. Hoe meer verloren en gedesoriënteerd Joseph raakt in het complot hoe groter ook het gevoel van verlorenheid en desoriëntatie bij de kijker wordt door de steeds wijdere camera standpunten en snellere montage.
Zie bijvoorbeeld het shot hierboven. Hoe verloren en klein Joseph lijkt aan de rand van het grote shot. Hoe onze aandacht wordt getrokken naar het veld, alsof daar iets belangrijk gaat gebeuren, waardoor onze paranoia wordt vergroot.
cijfer: 8

Tirez sur le pianiste (Shoot the Piano Player) (1960, Fr, François Truffaut)
Zoals vaker bij de Franse Nouvelle vague films is het op de oppervlakte een simpel filmpje, dit keer over een pianospeler die verzeilt raakt in de duistere praktijken van zijn broers. Maar langzaam kruipt de film onder mijn huid en onwaar ik een diepere emotionele laag. Die van iemand, die niet kan ontsnappen aan zijn lot en verleden in vorm van z'n familie. Iemand die zoveel verdriet heeft meegemaakt en zoveel somberheid kent nu, dat gevoelloos doorspelen alles wat hij nog heeft, omdat de rest hem eigenlijk niet meer interesseert. Vooral in de laatste scené is dit fenomenaal in beeld gebracht.
cijfer: 8.5

The Innocents (1961, VS, Jack Clayton)
Een film die bewijst dat schattige keurige kinderen heel eng zijn. Er zijn er meer van, maar dit is wel één van de mooiste en beste imho.
De film ziet er cinematografisch prachtig uit. De overgangen, waarbij scene langzaam in elkaar overvloeien geven de film een extra mysterieus gevoel.
Daarnaast is de film ook nog ook eens echt spannend en eng. Constant zat ik met de vragen als: "Wat is er gebeurd?" "Welke rol spelen die onschuldige kinderen?" "Zijn ze wel zo onschuldig en lief als ze lijken?" "Heeft de gouvernante gelijk of verliest ze langzaam aan haar verstand en maakt ze alles allen maar erger?"
Kortom een film waarbij ik van begin tot het einde op het puntje van mijn stoel zat, zowel van spanning als van bewondering van al het moois, dat ik zag.
cijfer: 8.5

The Dead Zone (1983, VS, David Cronenberg)
Vond dit maar een matig filmpje. Walken als held en Martin Sheen als heerlijk foute politicus maken de film nog het kijken waard.
cijfer: 6
  maandag 28 december 2009 @ 23:00:57 #145
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_76162547
quote:
Op zondag 27 december 2009 16:56 schreef SaintOfKillers het volgende:
Dat fletse/donkerdere beeld is afentoe wel wenselijk vind ik. Vooral bij CGI animaties. Als je bijv. een TS van "Ratatouille" kijkt is dat vele malen leuker kijken dan een BR of DVD-rip van deze film (ik heb de DVD). Dat donkere/vage maakt de animatie gewoon échter en levendiger doordat je minder ziet dat het een animatie is. De sfeer wordt er ook beter van. Ik was erg teleurgesteld toen ik de DVD kocht van ratatouille. De TS versie was erg leuk als je het goed verlicht en wat aanscherpt in contrast. Ik denk dat Plasma, doordat het iets donkerder is dan LCD, film kijken ook iets leuker maakt. Maar das mijn mening. Ik wed dat Transformers ook vele malen leuker is op een iets donkerder scherm met minder contrast om de CGI te verbergen.
pi_76163689
quote:
Op maandag 28 december 2009 23:00 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Dat fletse/donkerdere beeld is afentoe wel wenselijk vind ik. Vooral bij CGI animaties. Als je bijv. een TS van "Ratatouille" kijkt is dat vele malen leuker kijken dan een BR of DVD-rip van deze film (ik heb de DVD). Dat donkere/vage maakt de animatie gewoon échter en levendiger doordat je minder ziet dat het een animatie is. De sfeer wordt er ook beter van. Ik was erg teleurgesteld toen ik de DVD kocht van ratatouille. De TS versie was erg leuk als je het goed verlicht en wat aanscherpt in contrast. Ik denk dat Plasma, doordat het iets donkerder is dan LCD, film kijken ook iets leuker maakt. Maar das mijn mening. Ik wed dat Transformers ook vele malen leuker is op een iets donkerder scherm met minder contrast om de CGI te verbergen.
Ben ik het totaal niet mee eens maar dat zal dan wel persoonlijk zijn.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  dinsdag 29 december 2009 @ 06:40:26 #147
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_76169136
Staten Island (2009)

De film begint met het aftuigen van één man ergens op Staten-Island. Berucht omdat daar grote mafia-bazen graag zouden wonen. Hierna zie je het afzonderlijke verloop van verscheidene mensen voorafgaand en ná de aftuiging. De afzonderlijke situaties lopen uietindelijk samen tot één leuk verhaal. Het klinkt saaier dan het is want het was zeker geen slechte film. En mischien verwacht je meer actie dan erin zit. Maar hij was wel lekker droog.

Cijfer: 7
iMDB: 6
pi_76197283
Appaloosa (2008)

Western, het blijft een geweldig genre.
7/10

Haute Tension (2003)

Franse horror met een verrassend einde...
7/10

Taegukgi hwinalrimyeo (Brotherhood) (2004)

Geweldige film die regelmatig niveau Band of Brothers nadert.
9/10
  Moderator dinsdag 29 december 2009 @ 21:50:24 #149
9859 crew  Karina
Woman
pi_76197807
SF

Marinier wordt naar een planeet gestuurd om daar te integreren in de bevolking en informatie te vergaren. Hij kruipt hierbij in het lichaam van een "avatar", zodat hij het uiterlijk krijgt van de plaatselijke aliens. Zijn "oprachtgevers" zijn vooral geinteresseerd in de mineralen van de planeet en hoe die te ontginnen.

De marinier raakt natuurlijk erg betrokken bij de aliens en wordt een van hen.

Ik zal eerlijk zeggen, ik heb hem niet in de bioscoop gezien (ik had niemand om mee te gaan, mijn vriend wilde geloof ik niet). Achteraf ben ik er wel blij om, want hij duurde wel erg lang, 2 1/2 uur, daar heb ik niet zo'n geduld voor.

Goede film, maar niet zo geweldig als ik had gedacht, voorspelbaar stramien zonder echte verrassingen. Wel een aantal hele goede actiescenes, vooral op het eind.
niet zo tof doen
pi_76198283
quote:
Bad Santa (2003)

[ afbeelding ]

Wel heel toevallig dat ik die film Vrijdagavond nog heb gezien! Was inderdaad lachen, goed gespeeld door Thornton, einde was een beetje triest.

Voor de rest prima film
  dinsdag 29 december 2009 @ 22:01:35 #151
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_76198339
Vanavond afgekeken:

Prison Break - Season 4
Het vierde en laatste seizoen van de serie rond Michael Scofield en Lincoln Burrows is, na het iets mindere tweede en veel mindere derde seizoen, weer terug op het niveau van het eerste seizoen.
Waar het derde seizoen faalde om niet echt verslavend te zijn, is dit seizoen dat wel. Met veel goede cliffhangers, een hoog tempo en met heerlijke Mission: Impossible-achtige elementen erin verwerkt kijken de 22 afleveringen heel erg makkelijk weg.
Natuurlijk is het compleet over the top maar het is wel erg vermakelijk.
Het einde van de laatste aflevering is geweldig, een prachtige afsluiting van een heerlijk seizoen.

8,8/10
  Moderator dinsdag 29 december 2009 @ 22:08:58 #152
9859 crew  Karina
Woman
pi_76198677
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 22:01 schreef Timo20 het volgende:
Vanavond afgekeken:

Prison Break - Season 4
Het vierde en laatste seizoen van de serie rond Michael Scofield en Lincoln Burrows is, na het iets mindere tweede en veel mindere derde seizoen, weer terug op het niveau van het eerste seizoen.
Waar het derde seizoen faalde om niet echt verslavend te zijn, is dit seizoen dat wel. Met veel goede cliffhangers, een hoog tempo en met heerlijke Mission: Impossible-achtige elementen erin verwerkt kijken de 22 afleveringen heel erg makkelijk weg.
Natuurlijk is het compleet over the top maar het is wel erg vermakelijk.
Het einde van de laatste aflevering is geweldig, een prachtige afsluiting van een heerlijk seizoen.

8,8/10
Heb je ook de "extra" aflevering gekeken? Hoort er wel bij.
niet zo tof doen
pi_76200090
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 21:38 schreef TargaFlorio het volgende:
Taegukgi hwinalrimyeo (Brotherhood) (2004)
[ afbeelding ]
Geweldige film die regelmatig niveau Band of Brothers nadert.
9/10
Jaaa, dat is 1 van mn favo films

Zelf ook een oorlogsfilm geprobeerd vandaag,

Miracle at St.Anna (2008)

Heb hem niet af kunnen kijken, langdradig en raar plot
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  dinsdag 29 december 2009 @ 23:37:46 #154
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_76203322
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 22:08 schreef Karina het volgende:

[..]

Heb je ook de "extra" aflevering gekeken? Hoort er wel bij.
The Final Break bedoel je? nee die zit er niet bij in mijn R1 dvd box, die moet ik nog een keertje apart aanschaffen
pi_76205017
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 23:37 schreef Timo20 het volgende:

[..]

The Final Break bedoel je? nee die zit er niet bij in mijn R1 dvd box, die moet ik nog een keertje apart aanschaffen
Doen! De final break was toch wel het toetje van een (minder) seizoen
pi_76215411
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 22:37 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Deze staat ook op m'n lijstje om deze week te kijken.
  woensdag 30 december 2009 @ 20:10:38 #157
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_76234879
Bad Santa (2003, VS, Terry Zwigoff)
De heerlijke oneliners en weergaloze scheldpartijen maken dit tot een vermakelijke (anti)kerstfilm.
cijfer: 7

McCabe & Mrs. Miller (1971, VS, Robert Altman)
Het plot van deze film is simpel: Een gokker begint samen met een prostitué een bordeel in afgelegen dorpje in de Canadese wildernis. Worden verliefd op elkaar. En komen in problemen als ze een offer van een groot bedrijf weigeren.
Het is de fantastische cinematografie, styling en art direction die deze film tot een veel hoger niveau tillen. Je ziet letterlijk het dorpje groeien voor je ogen tijdens de film.
Doe daar de prachtige nummers van Leonard Cohen, die de inhoud van de film perfect dekken, bij en je hebt een absolute topper.
cijfer: 9
pi_76243307
Anything Else (Woody Allen, 2003)
Geen hele beste film van Allen, net leuk genoeg om een keertje te zien maar ben hem nu eigenlijk ook alweer direct vergeten. Normaal gesproken mag ik Christina Ricci wel graag zien, maar in deze film heeft ze echt een te irritante rol en Jason Bigs in de hoofdrol was natuurlijk ook al wel een slecht voorteken. Toch heeft de film nog wel zijn momentjes met typische Woody Allen dialogen. 6.8

Alice (Woody Allen, 1990)
Degelijke film van Allen, niet heel speciaal en er valt wat minder te lachen, maar toch zeker niet slecht. De sterke cast levert prima werk af, dit gaat ook zeker op voor de bijrollen en hetis ook wel eens fijn om een film van Allen te zien zonder de beste man zelf in een van de hoofdrollen. Einde viel me wel enigszins tegen, beetje te happy. 7.2
pi_76244614
Eastern Promises

Nu pas...

Gave en harde maffia film
  woensdag 30 december 2009 @ 23:36:23 #160
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_76245104
quote:
Op woensdag 30 december 2009 00:13 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Doen! De final break was toch wel het toetje van een (minder) seizoen
Minder seizoen? serieus? vond je het niet goed? vond `t toch veel beter dan het tweede en derde seizoenm

Soul Power
Voorafgaand aan The Rumble in The Jungle, de boks wedstrijd tussen Ali en Foreman, wordt er in Kinshasa, Zaire een 3 daags muziek festival georganiseerd waarbij de beste African-American muzikanten terug naar huis gaan (zoals ze dat zelf zeggen) samen gaan optreden met bekende Afrikaanse artiesten. Back to the roots. De clash tussen culturen en kunsten, prachtig in beeld gebracht en gemonteerd.

We zien hoe de organisatie last heeft van logistieke problemen maar het festival kostte wat kost toch door moeten laten gaan.Volledig gemonteerd met oude beelden uit 1974, zien we hoe de locale Afrikaanse bevolking geniet van muziek en cultuur, we zien hoe (vooral) Muhammed Ali denkt over Afrika en Amerika en we zien de groten der aarde op het gebied van soul muziek hun steentje bijdragen aan een uniek festival.
Door de constante aanwezigheid van muziek, al vanaf de eerste seconde, is het toch erg moeilijk stil te blijven zitten in je stoel. De muziek is heerlijk en zorgt dat zelfs bij de grootste zuurpruim een smile op het gezicht verschijnt.
Het enige minpunt is misschien dat we van de optredens van B.B. King slechts 1 liedje krijgen terwijl ook te zien is hij voorafgaand aan z`n optreden z`n setlist door spreekt, en dat we slechts 3 liedjes van de Godfather of Soul zelf zien.

De blu-ray uitgave van Masters of Cinema is super. De beeldkwaliteit is ontzettend sterk, met redelijk wat grain erin (maar niet zo erg dat het gaat storen) wat voor een realistisch beeld zorgt. Bij de optredens van B.B. King en James Brown is het beeld zo scherp dat je bijna de hitte tijdens de optredens kunt voelen en de zweet druppels bijna uit je tv komen. Eén van de mooiste transfers die ik dit jaar op blu-ray heb gezien.
Voor iedereen is deze uitgave een must, voor zowel film- als muziek liefhebbers.

IMDB Cijfer: 6,8/10
Mijn Cijfer: 9,0/10
pi_76245343

daar waar ik de originele versie een dikke 9 geef.
komt deze niet verder dan een schamele 7

zowel 3D als IMAX komen compleet niet uit de verf, sterker nog: ik ergerde me stierlijk aan het kut brilletje dat ik op moest om te voorkomen dat het blurry was, voor de rest voegde dat voor mij echt niks toe..
ook IMAX viel mij zwaar tegen, het zou een groot scherm zijn.. hier heb ik in A'dam bar weinig van gemerkt..
  donderdag 31 december 2009 @ 00:09:06 #162
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_76246574
Je bent echt de eerste die zegt dat de 3D niet uit de verf komt
Empire zegt het juist andersom: de 2D versie krijgt vier sterren, de 3D versie maakt er een compleet andere film van en krijgt 5 sterren.
pi_76246741
quote:
Op donderdag 31 december 2009 00:09 schreef Timo20 het volgende:
Je bent echt de eerste die zegt dat de 3D niet uit de verf komt
Empire zegt het juist andersom: de 2D versie krijgt vier sterren, de 3D versie maakt er een compleet andere film van en krijgt 5 sterren.
tja.. meningen verschillen en als ik hoor dat 3d zo tof is bij deze film en ik vervolgens niet eens een gevoel had dat er iets aan 3d in zit heb je het imho behoorlijk verpest...
pi_76250906
quote:
Op donderdag 31 december 2009 00:12 schreef mschol het volgende:
tja.. meningen verschillen en als ik hoor dat 3d zo tof is bij deze film en ik vervolgens niet eens een gevoel had dat er iets aan 3d in zit heb je het imho behoorlijk verpest...
Je hebt dan wel heel erg onfortuinlijke momenten gekozen om te knipperen. Ook ik heb de imax 3d versie gezien in pathe arena , en hoewel ik van imax weinig merkte, was 3d heel sterk aanwezig.

Je kan mij niet vertellen dat je zowel de zwevende waterdruppels aan het begin, de speerpunten van het blauwe volk, de bestuurbare vogelsnavels die op je afkwamen, de eerste vlucht van de hoofdpersoon, en vooral de schitterende hologrammen niet opgemerkt hebt. Stuk voor stuk sterk opvallend in 3d.

Nu kan het zijn dat je al zodanig veel 3d beelden heb gezien dat je hersens er door gewenning de diepte uit filteren en er meer 2d van maken, zodanig de film ervaren als real life, waarin je ook niet ademloos zit te kijken als je in de verte je buurman ziet staan. Aan gebrek aan 3d ervaring ligt het totaal niet imo.
pi_76251298
quote:
Op woensdag 30 december 2009 23:42 schreef mschol het volgende:

daar waar ik de originele versie een dikke 9 geef.
komt deze niet verder dan een schamele 7

zowel 3D als IMAX komen compleet niet uit de verf, sterker nog: ik ergerde me stierlijk aan het kut brilletje dat ik op moest om te voorkomen dat het blurry was, voor de rest voegde dat voor mij echt niks toe..
ook IMAX viel mij zwaar tegen, het zou een groot scherm zijn.. hier heb ik in A'dam bar weinig van gemerkt..
'
'
ik weet niet hoe deze film in het 3d is, of uberhaupt hoe deze film is, maar ik weet wel dat ik ook hekel heb aan dat kutbrilletje altijd en ik vind het totaal niks toevoegen! kan niet eens lekker achterover hangen in de stoel, omdat anders dat brilletje niet goed zit! dood aan 3d-brilletjes
pi_76252518
quote:
Op donderdag 31 december 2009 02:06 schreef AffenStrudel het volgende:

[..]

Je hebt dan wel heel erg onfortuinlijke momenten gekozen om te knipperen. Ook ik heb de imax 3d versie gezien in pathe arena , en hoewel ik van imax weinig merkte, was 3d heel sterk aanwezig.

Je kan mij niet vertellen dat je zowel de zwevende waterdruppels aan het begin, de speerpunten van het blauwe volk, de bestuurbare vogelsnavels die op je afkwamen, de eerste vlucht van de hoofdpersoon, en vooral de schitterende hologrammen niet opgemerkt hebt. Stuk voor stuk sterk opvallend in 3d.
sorry, niks speciaals aan gezien....

overigens hoorde ik op mijn weg naar buiten dat ik niet de enige was die geen 3d had gezien..

mogelijk (al lijkt het me erg stom) heeft het te maken met het feit dat ik 1 scheel oog heb en deze staat iets naar buiten gericht, waardoor mijn oogveld niet als "normaal" gezien kan worden. en aangezien een 3d film volgens mij altijd uitgaat van een paar "perfecte" ogen zou dat wel eens roet in et eten kunnen gooien...
quote:
Op donderdag 31 december 2009 02:31 schreef resque het volgende:

[..]

'
'
ik weet niet hoe deze film in het 3d is, of uberhaupt hoe deze film is, maar ik weet wel dat ik ook hekel heb aan dat kutbrilletje altijd en ik vind het totaal niks toevoegen! kan niet eens lekker achterover hangen in de stoel, omdat anders dat brilletje niet goed zit! dood aan 3d-brilletjes
achteroverleunen kon ik wel, maar brilletje was net een tikje te smal waardoor ik dus naderhand 3 irriterende plekken had (neus en achter oren)
pi_76256718
Mad Max (George Miller, 1979) 7.8
Mad Max 2 (George Miller, 1981) 7.3
Mad Max Beyond Thunderdome (George Miller & George Ogilvie, 1985) 7.0

Moet tot mijn grote schaamte bekennen dat ik deze films nog nooit eerder had gezien, gister in een dag gekeken en heb me er prima mee vermaakt. Het eerste deel is net Death Wish, maar dan met brommers. Tweede deel kon Miller het nog eens dun overdoen maar dan extremer en dan deeltje drie, een stukje minder maar toch nog steeds prima vermaak. De films moeten het niet van het verhaal hebben, zitten zelfs veel duidelijke plotholes in, maar de heerlijk absurde aktie en markante personages maken veel goed.
  donderdag 31 december 2009 @ 11:49:42 #168
182073 invine
blablabla etc.
pi_76257459
quote:
Op donderdag 31 december 2009 02:31 schreef resque het volgende:

[..]

'
'
Sorry maar als je de film niet gezien hebt en die brilletjes niet op hebt gehad dan moet je maar lekker je mening voor je houden. Het brilletje zit prima bij mij en ik kon heerlijk achterover hangen op rij 4 in de pathe in Eindhoven.. en ik heb een redelijk groot hoofd (Large bij helmen) dus kom niet met die onzin dat een brilletje niet fijn is..
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_76267653
quote:

[..]

Inderdaad geen geweldige film. Tijdens de aftiteling zag ik dat de film geregiseerd is door Spike Lee. Dat maakte veel duidelijk.
pi_76269282
quote:
Op donderdag 31 december 2009 11:49 schreef invine het volgende:

[..]

Sorry maar als je de film niet gezien hebt en die brilletjes niet op hebt gehad dan moet je maar lekker je mening voor je houden. Het brilletje zit prima bij mij en ik kon heerlijk achterover hangen op rij 4 in de pathe in Eindhoven.. en ik heb een redelijk groot hoofd (Large bij helmen) dus kom niet met die onzin dat een brilletje niet fijn is..
sorry maar ik heb al meerdere malen een film in 3d gezien hoor en het is toch een persoonlijke mening! dus waarom zou ik dat hier niet neer mogen zetten ik vind het gewoon niks zo'n brilletje...

ben wel van plan om avatar te zien, maar ik weet nog niet of dat de 3d versie wordt....
  donderdag 31 december 2009 @ 16:44:45 #171
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_76269674
Christiane F. - Wir Kinder vom Bahnhof Zoo
Rauw drama over de 14-jarige Christiane die de Berlijnse drugsscene binnenrolt. De heftige scenes zijn sterk gespeeld en werken fascinerend. Hoe komt iemand er op om op zo'n jonge leeftijd in een openbaar toilet een spuit in je arm te zetten? Enig minpuntje is dat de film ietwat eenzijdig is. De kijker krijgt voornamelijk drugsgerelateerde scenes te zien. in plaats van dat de relatie tussen Christiane en haar moeder verder uitgediept wordt. Alsnog een goede film, die een tijdje door je hoofd heenmaalt. Cijfer: 8

Robin Hood: Prince of Thieves
Het Robin Hood-verhaal is een mooie legende die op mijn sympathie kan rekenen. In deze filmversie wou het bij mij helaas niet leven. De film is teveel gemodelleerd naar clichématige filmwetten (incl. rare oneliners), waardoor het middeleeuwse nobele en strijdvaardige sfeertje niet uit de verf komt. Het enige interessante was de rol van Morgan Freeman, die als wijze Moor Robin Hood menigmaal te hulp schiet. Cijfer: 5,5

Mad Max
Vrrroooeeemmmm, voor liefhebbers van zwaar opgevoerde voertuigen op wielen kan ik deze film wel aanraden. Mad Max bevat spectaculair uitgevoerde achtervolgingsscenes, waarbij ik me afvroeg hoe de stuntmannen sommige capriolen overleefd hebben. Achteraf las ik dat er bij de productie een aantal botbreuken en dergelijke opgelopen werd. Heel logisch is de film niet, laat staan hoogstaand, maar vermakelijk is het gelukkig wel. Cijfer: 7

Breakfast at Tiffany's
Audrey Hepburn (wie anders!) is de grote attractie van Breakfast at Tiffany's. Wat een leuke, maar ook veeleisende rol heeft ze! Prima ingevuld naast de harkerige George Peppard, al is dat harkerige ook inherent aan zijn karakter. Verder is het wel een olijke en alleraardigste film met een hoge feelgood-factor. Cijfer: 7
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  donderdag 31 december 2009 @ 16:47:26 #172
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_76269785
Zeventien films gezien in de maand december!

De top 5:
1. Crimes and Misdemeanors
2. Christiane F. - Wir Kinder vom Bahnhof Zoo
3. eXistenZ
4. This Is Spinal Tap
5. The Circus
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_76272850
quote:

[..]

Film is nochtans goed hoor
pi_76272909
Zeer zwak maandje gehad. Maar 11 films gekeken

1. Paranormal Activity
2. Cloudy with a Chance of Meatballs
3. Man zkt Vrouw
4. Horton Hears A Who
5. The Bad Lieutenant: Port of Call New Orleans
6. Carriers
7. Passengers
8. Los
9. Ben X
10. Halloween II
11. Windkracht 10: Koksijde Rescue
12. Hector

[ Bericht 1% gewijzigd door banaantjeEE op 01-01-2010 18:44:06 ]
pi_76272916
Die achtervolging scene was echt verschrikkelijk in (imax) 3D, was gewoon niet te bekijken zo snel en onduidelijk was het.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  donderdag 31 december 2009 @ 23:50:57 #176
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_76280210
Net Changeling gezien. Verwachtte er niet zoveel van, maar wat een geweldige film is dat. Ik heb van begin tot eind geboeid zitten te kijken!

Imdb: 8/10
mijn cijfer: 8,5/10
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 1 januari 2010 @ 00:27:23 #177
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_76280628
Demons And Angels (2009)

Mijne god wat een saaie film. 2 woorden "hoezo voorspelbaar"? "Oh op dat tegeltje staat een pijltje naar het oosten Ok daar moeten we naartoe!" En dat gehannes tussen geloof is fake en niet wetenschappelijk en Illuminati is almachtig enzo.. Wat een stelletje kinderen allemaal. Echt zo'n film waar de Illuminati zich op aftr.. "Oh Ja Tom Hanks vertaal die rol doe het goed ja precies zo jaaah!" De film ziet er gelikt uit maar het kan religieuze huisvrouwtjes ws. nog geen spanning brengen.

Mijn cijfer: 5.0 naah fuggit een 4
iMDB: 6.7
  vrijdag 1 januari 2010 @ 00:59:34 #178
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_76281134
Hector 1987

Achiel, de eigenaar van de plaatselijke bakkerij, is allerminst gelukkig. Zijn zoon faalt veelvuldig bij het wielrennen en zijn vrouw doet haar uiterste best om het dorp zo snel mogelijk te kunnen ontvluchten. Achiel roept uit wanhoop de hulp in van Hector om zijn zoon Jos te helpen bij de trainingen voor de wielerronde van Zwalmzele. Intussen is zijn vrouw begonnen aan een carrière als actrice en speelt samen met Achiels grootste aartsrivaal de ene liefdesscène na de andere.

Wat is dit toch een leuk en grappig filmpje. Film zit goed in elkaar en natuurlijk fantastisch acteerwerk van alle acteurs. Hij boeide echt tot de laatste minuut .
  vrijdag 1 januari 2010 @ 03:32:30 #179
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_76284690
quote:
Op donderdag 31 december 2009 11:49 schreef invine het volgende:

[..]

Dat jij die brilletjes fijner ervaart en als waardevoller inschat, betekent niet dat een ander die film niet op andere criteria mag baseren...

Het is aan ieder voor zich om een mening en criteria af te zetten tegen eigen normen...
Zerg schreef:
pi_76284862
December
Films
74. Avatar (James Cameron, 2009) :: 9.8
75. Avatar (James Cameron, 2009) :: 9.8
76. Mulholland Dr. (David Lynch, 2001) :: 9.5
77. The Thin Blue Line (Errol Morris, 1988) :: 9.0
78. The Fog of War: Eleven Lessons from the Life of Robert S. McNamara (Errol Morris, 2003) :: 8.8
79. The Maltese Falcon (John Huston, 1941) :: 8.7
80. Coraline (Henry Selick, 2009) :: 8.5
81. The Godfather (Francis Ford Coppola, 1972) :: 8.5
82. La tourneuse de pages (Denis Dercourt, 2006) :: 8.2
83. Spider-Man 2 (Sam Raimi, 2004) :: 7.8
84. Le Plaisir (Max Ophüls, 1952) :: 7.7
85. Spider-Man 3 (Sam Raimi, 2007) :: 7.7
86. The Thing (John Carpenter, 1982) :: 7.0
87. Transformers (Michael Bay, 2007) :: 7.0
88. Kings of Pastry (Chris Hegedus, D.A. Pennebaker, 2009) :: 6.8
89. Transformers: Revenge of the Fallen (Michael Bay, 2009) :: 4.5
90. A Christmas Carol (Robert Zemeckis, 2009) :: 4.0
91. Komt een vrouw bij de dokter (Reinout Oerlemans, 2009) :: 2.0

Series
92. Mad Men - Seizoen 2 (Matthew Weiner, 2007) :: 8.0
93. True Blood - Seizoen 1 (Alan Ball, 2008) :: 7.0

Statistieken
Totaal 18 films (maandgemiddelde: 18.2) gekeken:
- Kort (t/m 20 min.): 0.
- Middel (21 t/m 75 min.): 0.
- Lang (meer dan 75 min.): 18.

Totale speelduur: 2172 min.
Aantal films / series herzien: 7.

Best beoordeeld: Avatar, Avatar (9.8, 2de dit jaar).
Slechtst beoordeeld: Komt een vrouw bij de dokter (2.0).

Media-verdeling
4.
8.
7.
1.

[ Bericht 2% gewijzigd door Toad op 01-01-2010 03:49:13 ]
pi_76287176
Ice Age: Dawn of the Dinosaurs
When Sid's attempt to adopt three dinosaur eggs gets him abducted by their real mother to an underground lost world, his friends attempt to rescue him.
Vermakelijke film. Er zaten soms leuke (woord)grapjes in die de film in beweging hielden.
Ze mogen van mij nu wel stoppen met die eekhoorn en dat nootje, ondanks dat er nu een vrouwelijke eekhoorn aan is toegevoegd.

IMDb: 7,1
Mijn cijfer: 7,0
  vrijdag 1 januari 2010 @ 14:42:06 #182
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_76291215
Ik heb afgelopen jaar 211 films gezien, waarvan 9 in de bioscoop en 1 film zag ik al eens eerder. Dat is het laagste aantal films sinds ik het bijhoudt (vanaf 2003). Het had nog veel lager uit kunnen vallen als ik deze maand niet 64 films gekeken had.

Top 100 films gezien in 2009

1. 59 Avatar (James Cameron, 2009) *****
2. 138 Inglourious Basterds (Quentin Tarantino, 2009) ****½
3. 139 Okuribito (Yojiro Takita, 2008) ****½
4. 141 Star Trek (J.J. Abrams, 2009) ****½
5. 142 Waltz with Bashir (Ari Folman, 2008) ****½
6. 176 Moon (Duncan Jones, 2009) ****½
7. 214 Hunger (Steve McQueen, 2008) ****½
8. 249 The Wrestler (Darren Aronofsky, 2008) ****½
9. 253 District 9 (Neill Blomkamp, 2009) ****½
10. 272 Doubt (John Patrick Shanley, 2008) ****½
11. 298 Distant Voices, Still Lives (Terence Davies, 1988) ****½
12. 313 (500) Days of Summer (Marc Webb, 2009) ****½
13. 314 The Big Parade (King Vidor, 1925) ****½
14. 317 Gimme Shelter (Maysles Brothers & Charlotte Zwerin, 1970) ****½
15. 329 Watchmen (Zack Snyder, 2009) ****½
16. 330 My Winnipeg (Guy Maddin, 2007) ****½
17. 338 The Curious Case of Benjamin Button (David Fincher, 2008) ****½
18. 343 Changeling (Clint Eastwood, 2008) ****½
19. 430 Gran Torino (Clint Eastwood, 2008) ****
20. 433 The Reader (Stephen Daldry, 2008) ****
21. 447 Antichrist (Lars von Trier, 2009) ****
22. 479 Angel Heart (Alan Parker, 1987) ****
23. 485 Slumdog Millionaire (Danny Boyle, 2008) ****
24. 493 Synecdoche, New York (Charlie Kaufman, 2008) ****
25. 525 Ip Man (Wilson Yip, 2008) ****
26. 557 Leave Her to Heaven (John M. Stahl, 1945) ****
27. 573 Babettes gæstebud (Gabriel Axel, 1987) ****
28. 602 Auf der andere Seite (Fatih Akin, 2007) ****
29. 606 Revanche (Götz Spielmann, 2008) ****
30. 625 State of Play (Kevin MacDonald, 2009) ****
31. 627 House of Games (David Mamet, 1987) ****
32. 644 The Hangover (Todd Phillips, 2009) ****
33. 659 L'enfant sauvage (François Truffaut, 1970) ****
34. 665 Public Enemies (Michael Mann, 2009) ****
35. 666 The More the Merrier (George Stevens, 1943) ****
36. 667 The Visitor (Thomas McCarthy, 2007) ****
37. 691 Man on Wire (James Marsh, 2008) ****
38. 701 Martyrs (Pascal Laugier, 2008) ****
39. 707 The Killers (Robert Siodmak, 1946) ****
40. 708 The Long Goodbye (Robert Altman, 1973) ****
41. 728 The Hurt Locker (Kathryn Bigelow, 2008) ****
42. 741 Revolutionary Road (Sam Mendes, 2008) ****
43. 762 Away We Go (Sam Mendes, 2009) ****
44. 766 The Brothers Bloom (Rian Johnson, 2008) ****
45. 773 Paranormal Activity (Oren Peli, 2007) ****
46. 793 Vicky Cristina Barcelona (Woody Allen, 2008) ****
47. 802 The Cove (Louie Psihoyos, 2009) ****
48. 804 Religulous (Larry Charles, 2008) ****
49. 815 Happy-Go-Lucky (Mike Leigh, 2008) ****
50. 820 Der Baader Meinhof Komplex (Uli Edel, 2008) ****
51. 830 I Know Where I'm Going! (Powell & Pressburger , 1945) ****
52. 867 Le boucher (Claude Chabrol, 1970) ****
53. 892 Coraline (Henry Selick, 2008) ****
54. 893 Up (Peter Docter, 2009) ****
55. 898 Pelle erobreren (Billy August, 1987) ****
56. 899 Radio Days (Woody Allen, 1987) ****
57. 901 Five Easy Pieces (Bob Rafelson, 1970) ****
58. 906 The Naked City (Jules Dassin, 1948) ****
59. 907 Byôsoku 5 senchimêtoru (5 Centimeters per Second) (Makoto Shinkai, 2007) ****
60. 917 Precious: Based on the Novel Push by Sapphire (Lee Daniels, 2009) ****
61. 931 Ossessione (Luchino Visconti, 1943) ****
62. 997 The Uninvited (Lewis Allen, 1944) ****
63. 998 Whatever Works (Woody Allen, 2009) ****
64. 1008 Encounters at the End of the World (Werner Herzog, 2007) ****
65. 1030 Adventureland (Greg Mottola, 2009) ****
66. 1097 Chugyeogja (The Chaser) (Hong-ji Na, 2008) ****
67. 1109 Män som hatar kvinnor (Mannen die vrouwen haten) (Niels Arden Oplev, 2009) ****
68. 1116 Frozen River (Courtney Hunt, 2008) ****
69. 1123 Sahara (Zoltan Korda, 1943) ****
70. 1135 Terminator Salvation (McG, 2009) ****
71. 1161 Jeanne Dielman, 23 Quai du Commerce, Bruxelles (Chantal Akerman, 1975) ****
72. 1179 Zatôichi abare-himatsuri (Zatoichi at the Festival of Fire) (Kenji Misumi, 1970) ****
73. 1183 Watch on the Rhine (Herman Shumlin, 1943) ****
74. 1214 Che: Part One (Steven Soderbergh, 2008) ****
75. 1292 Che: Part Two (Steven Soderbergh, 2008) ***½
76. 1294 Rachel Getting Married (Jonathan Demme, 2008) ***½
77. 1304 The Miracle of Morgan's Creek (Preston Sturges, 1944) ***½
78. 1333 Drag Me to Hell (Sam Raimi, 2009) ***½
79. 1344 The Damned United (Tom Hooper, 2009) ***½
80. 1346 Defiance (Edward Zwick, 2008) ***½
81. 1347 Orphan (Jaume Collet-Sera, 2009) ***½
82. 1348 This Land Is Mine (Jean Renoir, 1943) ***½
83. 1368 I Walked with a Zombie (Jacques Tourneur, 1943) ***½
84. 1413 L'instinct de mort (Jean-François Richet, 2008) ***½
85. 1420 The Spiral Staircase (Rober Siodmak, 1945) ***½
86. 1421 L'ennemi public N° 1 (Jean-François Richet, 2008) ***½
87. 1424 Valkyrie (Bryan Singer, 2008) ***½
88. 1492 Khane-ye doust kodjast? (Where Is the Friend's Home?) (Abbas Kiarostami, 1987) ***½
89. 1494 Australia (Baz Luhrman, 2008) ***½
90. 1501 Body of Lies (Ridley Scott, 2008) ***½
91. 1508 Die Welle (Dennis Gansel, 2008) ***½
92. 1519 They Drive by Night (Raoul Walsh, 1940) ***½
93. 1520 The Boat That Rocked (Richard Curtis, 2009) ***½
94. 1521 Eden Lake (James Watkins , 2008) ***½
95. 1522 Eskiya (The Bandit) (Yavuz Turgul, 1996) ***½
96. 1557 Funny People (Judd Apatow, 2009) ***½
97. 1603 Crank: High Voltage (Mark Neveldine & Brian Taylor, 2009) ***½
98. 1614 La ley del deseo (Law of Desire) (Pedro Almodóvar, 1987) ***½
99. 1654 Ghost Town (David Koepp, 2008) ***½
100. 1662 Transsiberian (Brad Anderson, 2008) ***½
2e kolom is de plek van de film in mijn top 1000+

Gemiddelde cijfer: 6,70

Slechtste films waren: Disaster Movie, BloodRayne II: Deliverance, Jaws: The Revenge, Dragonball Evolution en The Unborn
  Moderator vrijdag 1 januari 2010 @ 15:35:13 #183
9859 crew  Karina
Woman
pi_76292885
The Day of the Triffids (2009)
Engelse SF miniserie, remake van de tv-serie uit 1981

In honderden laboratoria in de wereld worden Triffids gekweekt; grote vleesetende planten, ze worden gebruikt voor de olie die ze produceren, de olie van de Triffids heeft de wereld gered van global warming.

Wanneer er op aarde een groot aantal zonne-explosies te zien zijn, wordt bijna iedereen op aarde blind. Een Triffid expert ligt op dat moment toevallig in het ziekenhuis omdat hij is aangevallen door een Triffid, omdat zijn ogen zijn bedekt door verband, is hij niet blind geworden.

Doordat er niemand meer is om de Triffids te voederen en omdat een activist een aantal Triffids heeft vrijgelaten, gaan de Triffids op zoek naar voedsel, mensenvlees.

Een misdadiger die ook niet blind is geworden probeert de macht over te nemen, terwijl de dokter probeert de Triffids (die ook zijn moeder hebben vermoord) tegen te houden.

Spannende film. Fijn om weer eens SF te zien zonder grote special effects maar met een verhaal.
niet zo tof doen
pi_76297378
Mijn december overzichtje

Films
1. The Alphabet Killer (Rob Schmidt, 2008) :: 6.0
2. Paranormal Activity (Oren Peli, 2007) :: 9.0
3. Beowulf (Robert Zemeckis, 2007) :: 4.5
4. A Christmas Carol (Robert Zemeckis, 2009) :: 7.0
5. Qie ting feng yun (Felix Chong, Siu Fai Mak, 2009) :: 8.0
6. Adoration (Atom Egoyan, 2008) :: 8.0
7. Halloween II (Rob Zombie, 2009) :: 4.0
8. Law Abiding Citizen (F. Gary Gray, 2009) :: 8.0
9. The Hitchhiker's Guide to the Galaxy (Garth Jennings, 2005) :: 8.0
10. The Escapist (Rupert Wyatt, 2008) :: 6.0
11. Hoboken Hollow (Glen Stephens, 2005) :: 5.0
12. Geu nom moksori (Jin-pyo Park, 2007) :: 7.5
13. Boksuneun naui geot (Chan-wook Park, 2002) :: 6.0
14. (500) Days of Summer (Marc Webb, 2009) :: 8.0
15. Joulutarina (Juha Wuolijoki, 2007) :: 8.0
16. Christmas Cottage (Michael Campus, 2008) :: 4.0
17. Avatar (James Cameron, 2009) :: 9.0
18. Moon (Duncan Jones, 2009) :: 8.0

Statistieken
Totaal 18 films (maandgemiddelde: 8.2) gekeken:
Totale speelduur: 1927 min.
Aantal films / series herzien: 1.

Best beoordeeld: Paranormal Activity, Avatar (9.0, 1ste dit jaar).
Slechtst beoordeeld: Halloween II, Christmas Cottage (4.0).

Media-verdeling
Bios: 4.
DVD: 13.
Internet: 1.
pi_76299802
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 14:42 schreef Gorro het volgende:
Ik heb afgelopen jaar 211 films gezien, waarvan 9 in de bioscoop en 1 film zag ik al eens eerder. Dat is het laagste aantal films sinds ik het bijhoudt (vanaf 2003). Het had nog veel lager uit kunnen vallen als ik deze maand niet 64 films gekeken had.
64

Mijn december was ietsje rustiger.

December
Films
286. Buchanan Rides Alone (Budd Boetticher, 1958) :: 7.5
287. Harry Brown (Daniel Barber, 2009) :: 7.5
288. Mary and Max (Adam Elliot, 2009) :: 7.5
289. Murder by Decree (Bob Clark, 1979) :: 7.5
290. Avatar (James Cameron, 2009) :: 7.0
291. The Aviator (Martin Scorsese, 2004) :: 7.0
292. Bad Lieutenant: Port of Call New Orleans (Werner Herzog, 2009) :: 7.0
293. Black Dynamite (Scott Sanders, 2009) :: 7.0
294. L'enfer (Danis Tanovic, 2005) :: 7.0
295. Il Nido del ragno (Gianfranco Giagni, 1988) :: 7.0
296. Phantasm II (Don Coscarelli, 1988) :: 7.0
297. Razorback (Russell Mulcahy, 1984) :: 7.0
298. The Shout (Jerzy Skolimowski, 1978) :: 7.0
299. The Way of the Gun (Christopher McQuarrie, 2000) :: 7.0
300. The Young Lions (Edward Dmytryk, 1958) :: 7.0
301. Cosa avete fatto a Solange? (Massimo Dallamano, 1972) :: 6.5
302. F/X (Robert Mandel, 1986) :: 6.5
303. A Grand Day Out with Wallace and Gromit (Nick Park, 1989) :: 6.5
304. Law Abiding Citizen (F. Gary Gray, 2009) :: 6.5
305. Night at the Museum (Shawn Levy, 2006) :: 6.5
306. The Road (John Hillcoat, 2009) :: 6.5
307. Strings (Anders Rønnow Klarlund, 2004) :: 6.5
308. Tutti i colori del buio (Sergio Martino, 1972) :: 6.5
309. Sette scialli di seta gialla (Sergio Pastore, 1972) :: 6.0
310. Wolfen (Michael Wadleigh, 1981) :: 6.0
311. Banlieue 13 - Ultimatum (Patrick Alessandrin, 2009) :: 5.5
312. Old Dogs (Walt Becker, 2009) :: 5.5
313. Dead-End Drive In (Brian Trenchard-Smith, 1986) :: 5.0
314. Jennifer's Body (Karyn Kusama, 2009) :: 5.0
315. Nude per l'assassino (Andrea Bianchi, 1975) :: 5.0
316. Gamer (Mark Neveldine, Brian Taylor, 2009) :: 2.5

Series
317. The Ultimate Fighter - Seizoen 9 (Frank Fertitta, Lorenzo Fertitta, Craig Piligian, Dana White, 2005) :: 7.0
318. The Ultimate Fighter - Seizoen 10 (Frank Fertitta, Lorenzo Fertitta, Craig Piligian, Dana White, 2005) :: 7.5

Statistieken
Totaal 31 films (maandgemiddelde: 26.0) gekeken:
- Middel (21 t/m 75 min.): 1.
- Lang (meer dan 75 min.): 30.

Totale speelduur: 3260 min.
Aantal films / series herzien: 1.

Best beoordeeld: Buchanan Rides Alone, Harry Brown, Mary and Max, Murder by Decree, The Ultimate Fighter (7.5, 22ste dit jaar).
Slechtst beoordeeld: Gamer (2.5).
This is the way the world ends
Not with a bang but a whimper
Mijn reviews
pi_76302412
The Hangover
A Las Vegas-set comedy centered around three groomsmen who lose their about-to-be-wed buddy during their drunken misadventures, then must retrace their steps in order to find him
Dit is de tweede keer dat ik hem zie en ook deze keer heb ik smakelijk kunnen lachen.

IMDb: 8,0
Mijn cijfer: 8,3

Failure To Launch
A thirtysomething slacker suspects his parents of setting him up with his dream girl so he'll finally vacate their home.
Voorspelbare doch enigszins vermakelijke romcom.

IMDb: 5,6
Mijn cijfer: 6,0
pi_76303313
L'armée des ombres (Army of Shadows) (1969)

Is een goede film over Franse verzetsgroep, al vind ik aantal stukken ongeloofwaardig.
7/10
  Moderator vrijdag 1 januari 2010 @ 21:16:11 #188
9859 crew  Karina
Woman
pi_76303594
Kings of Pastry
Niet echt een film, maar een documentaire over een 4-jaarlijkse wedstrijd voor Pattissiers. Ik vond het zo interessant dat ik het hier toch even wil noemen, was afgelopen woensdag op tv, maar vandaag gekeken.

Een van de deelnemers aan deze prestigieuze wedstrijd wordt gevolgd in zijn voorbereiding. Als zijn cijfers goed genoeg zijn, mag hij zich Meilleur Ouvrier de France noemen en een speciaal blauw-wit-rood boordje dragen.

Erg interessant en als je ziet hoe mooi het gebak en de desserts er uit zien, geweldig. Heel ontroerend vond ik het moment waarop een van de deelnemers zijn suikerkunstwerk kapot liet vallen, zo zielig, ik zat ook zowat te huilen. Als je ziet wat deze mannen kunnen doen met suiker, het zijn complete kunstwerken. Een van de mannen deed al voor de vierde keer mee (was er dus al 16 jaar mee bezig en had nog nooit de titel kunnen behalen).
SPOILER
Kortom, leuke docu.
niet zo tof doen
  vrijdag 1 januari 2010 @ 22:41:09 #189
41006 Flitspaal
De achtervolger
pi_76307703
Mijn Top 10 over December 2009 na 49 films:

1. Das weisse Band - Eine deutsche Kindergeschichte (2009) Michael Haneke 9,3
2. Fifty Dead Men walking (2008) Kari Skogland 8,8
3. (500) Days of Summer (2009) Marc Webb 8,7
4. Kan door huid heen (2009) Esther Rots 8,6
5. Klass (2007) Ilmar Raag 8,5
6. Inglourious Bastards (2009) Quentin Tarantino 8,5
7. Two lovers (2008) James Gray 8,1
8. Nunta muta (2008) Horatiu Malaele 8
9. Versailles (2008) Pierre Schöller 7,8
10. Ice Age: Dawn of the Dinosaurs (2009) Carlos Saldanha 7,7

Minste:

49. Paranormal Activity (2007) Oren Peli 3
  vrijdag 1 januari 2010 @ 22:42:03 #190
41006 Flitspaal
De achtervolger
pi_76307758
Dan mijn Top25 over 2009 (504 films gezien)

1. The Ox-bow Incident (1943) William A. Wellman 9,7
2. Entre les Murs (2008) Laurent Cantet 9,5
3. Gone Baby Gone (2007) Ben Affleck 9,4
4. Ich war 19 (1968) Konrad Wolf 9,3
5. Das weisse Band - Eine deutsche Kindergeschichte (2009) Michael Haneke 9,3
6. Poslední motýl (1991) Karel Kachyna 9,3
7. The Time Machine (1960) George Pal 9,1
8. Det sjunde inseglet (1957) Ingmar Bergman 9,1
9. Okuribito (2008) Yôjirô Takita 9
10. Caos Calmo (2008) Antonello Grimaldi 9
11. Last Holiday (1950) Henry Cass 9
12. La Vie et rien d'autre (1989) Bertrand Tavernier 8,9
13. Nordwand (2008) Philipp Stölzl 8,9
14. Sciuscià (1946) Vittorio De Sica 8,9
15. The Man who shot Liberty Valance (1962) John Ford 8,9
16. Boy A (2007) John Crowley 8,9
17. NaPoLa (2004) Dennis Gansel 8,9
18. Moon (2009) Duncan Jones 8,8
19. Vitus (2006) Fredi M. Murer 8,8
20. The Ice Harvest (2005) Harold Ramis 8,8
21. The Heiress (1949) William Wyler 8,8
22. Fifty Dead Men walking (2008) Kari Skogland 8,8
23. (500) Days of Summer (2009) Marc Webb 8,7
24. Sorry, Wrong Number (1948) Anatole Litvak 8,7
25. Mr. Blandings Builds His Dream House ( (1948) H.C. Potter 8,7
  vrijdag 1 januari 2010 @ 22:52:58 #191
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_76308251
2009
Films
1. Bom yeoreum gaeul gyeoul geurigo bom (Ki-duk Kim, 2003) :: 9.0
2. Okuribito (Yôjirô Takita, 2008) :: 9.0
3. Requiem for a Dream (Darren Aronofsky, 2000) :: 9.0
4. The Hustler (Robert Rossen, 1961) :: 8.8
5. Gran Torino (Clint Eastwood, 2008) :: 8.7
6. The Hangover (Todd Phillips, 2009) :: 8.7
7. Låt den rätte komma in (Tomas Alfredson, 2008) :: 8.6
8. (500) Days of Summer (Marc Webb, 2009) :: 8.5
9. Blade Runner (Ridley Scott, 1982) :: 8.5
10. Caché (Michael Haneke, 2005) :: 8.2
11. Die Welle (Dennis Gansel, 2008) :: 8.1
12. Appaloosa (Ed Harris, 2008) :: 8.0
13. Bronenosets Potyomkin (Sergei M. Eisenstein, 1925) :: 8.0
14. Children of Men (Alfonso Cuarón, 2006) :: 8.0
15. The Dark Knight (Christopher Nolan, 2008) :: 8.0
16. Frost/Nixon (Ron Howard, 2008) :: 8.0
17. High Noon (Fred Zinnemann, 1952) :: 8.0
18. Hwal (Ki-duk Kim, 2005) :: 8.0
19. Inglourious Basterds (Quentin Tarantino, 2009) :: 8.0
20. Looking for Eric (Ken Loach, 2009) :: 8.0
21. Paths of Glory (Stanley Kubrick, 1957) :: 8.0
22. Revolutionary Road (Sam Mendes, 2008) :: 8.0
23. Trzy kolory: Bialy (Krzysztof Kieslowski, 1994) :: 8.0
24. The Wrestler (Darren Aronofsky, 2008) :: 8.0
25. Elegy (Isabel Coixet, 2008) :: 7.9
26. Gomorra (Matteo Garrone, 2008) :: 7.8
27. Der Baader Meinhof Komplex (Uli Edel, 2008) :: 7.7
28. Judgment at Nuremberg (Stanley Kramer, 1961) :: 7.7
29. Lola rennt (Tom Tykwer, 1998) :: 7.7
30. M (Fritz Lang, 1931) :: 7.7
31. The Third Man (Carol Reed, 1949) :: 7.6
32. Butch Cassidy and the Sundance Kid (George Roy Hill, 1969) :: 7.5
33. Changeling (Clint Eastwood, 2008) :: 7.5
34. City Lights (Charles Chaplin, 1931) :: 7.5
35. Corpse Bride (Tim Burton, Mike Johnson, 2005) :: 7.5
36. Double Indemnity (Billy Wilder, 1944) :: 7.5
37. Genova (Michael Winterbottom, 2008) :: 7.5
38. Hooligans (Lexi Alexander, 2005) :: 7.5
39. Manhattan (Woody Allen, 1979) :: 7.5
40. Milk (Gus Van Sant, 2008) :: 7.5
41. Slumdog Millionaire (Danny Boyle, Loveleen Tandan, 2008) :: 7.5
42. Smultronstället (Ingmar Bergman, 1957) :: 7.5
43. Stalag 17 (Billy Wilder, 1953) :: 7.4
44. To Kill a Mockingbird (Robert Mulligan, 1962) :: 7.4
45. Vicky Cristina Barcelona (Woody Allen, 2008) :: 7.4
46. An American Werewolf in London (John Landis, 1981) :: 7.3
47. Kind Hearts and Coronets (Robert Hamer, 1949) :: 7.3
48. Les quatre cents coups (François Truffaut, 1959) :: 7.3
49. The Treasure of the Sierra Madre (John Huston, 1948) :: 7.3
50. The Apartment (Billy Wilder, 1960) :: 7.2
51. The Lost Weekend (Billy Wilder, 1945) :: 7.2
52. Safety Last! (Fred C. Newmeyer, Sam Taylor, 1923) :: 7.2
53. The Boat That Rocked (Richard Curtis, 2009) :: 7.1
54. Swimming Pool (François Ozon, 2003) :: 7.1
55. Burn After Reading (Ethan Coen, Joel Coen, 2008) :: 7.0
56. The Men Who Stare at Goats (Grant Heslov, 2009) :: 7.0
57. Le notti di Cabiria (Federico Fellini, 1957) :: 7.0
58. Oldboy (Chan-wook Park, 2003) :: 7.0
59. The Reader (Stephen Daldry, 2008) :: 7.0
60. Short Cuts (Robert Altman, 1993) :: 7.0
61. Whatever Works (Woody Allen, 2009) :: 7.0
62. District 9 (Neill Blomkamp, 2009) :: 6.8
63. L'enfant (Jean-Pierre Dardenne, Luc Dardenne, 2005) :: 6.8
64. Halloween (John Carpenter, 1978) :: 6.8
65. It's a Wonderful Life (Frank Capra, 1946) :: 6.8
66. Linha de Passe (Walter Salles, Daniela Thomas, 2008) :: 6.8
67. Notorious (Alfred Hitchcock, 1946) :: 6.8
68. Sunshine Cleaning (Christine Jeffs, 2008) :: 6.8
69. Valkyrie (Bryan Singer, 2008) :: 6.8
70. Avatar (James Cameron, 2009) :: 6.7
71. Funny People (Judd Apatow, 2009) :: 6.7
72. The General (Clyde Bruckman, Buster Keaton, 1927) :: 6.7
73. The Princess Bride (Rob Reiner, 1987) :: 6.7
74. La notte (Michelangelo Antonioni, 1961) :: 6.6
75. Shadow of a Doubt (Alfred Hitchcock, 1943) :: 6.6
76. Bienvenue chez les Ch'tis (Dany Boon, 2008) :: 6.5
77. Che: Part One (Steven Soderbergh, 2008) :: 6.5
78. Oorlogswinter (Martin Koolhoven, 2008) :: 6.5
79. Star Trek (J.J. Abrams, 2009) :: 6.5
80. Das weisse Band - Eine deutsche Kindergeschichte (Michael Haneke, 2009) :: 6.5
81. Young People Fucking (Martin Gero, 2007) :: 6.5
82. Pineapple Express (David Gordon Green, 2008) :: 6.4
83. The Bridge on the River Kwai (David Lean, 1957) :: 6.3
84. Reservation Road (Terry George, 2007) :: 6.2
85. The Searchers (John Ford, 1956) :: 6.2
86. 2001: A Space Odyssey (Stanley Kubrick, 1968) :: 6.0
87. The Boondock Saints (Troy Duffy, 1999) :: 6.0
88. Citizen Kane (Orson Welles, 1941) :: 6.0
89. Get Rich or Die Tryin' (Jim Sheridan, 2005) :: 6.0
90. Rashômon (Akira Kurosawa, 1950) :: 6.0
91. RocknRolla (Guy Ritchie, 2008) :: 6.0
92. Sen to Chihiro no kamikakushi (Hayao Miyazaki, 2001) :: 6.0
93. Che: Part Two (Steven Soderbergh, 2008) :: 5.0
94. Garden State (Zach Braff, 2004) :: 5.0
95. Man on Wire (James Marsh, 2008) :: 5.0
96. The Conversation (Francis Ford Coppola, 1974) :: 4.7
97. The Da Vinci Code (Ron Howard, 2006) :: 3.6
98. Oesters van Nam Kee (Pollo de Pimentel, 2002) :: 3.0

Series
99. The Wire - Seizoen 1 (David Simon, 2002) :: 9.0

Statistieken
Totaal 98 films (maandgemiddelde: 7.5) gekeken:
- Middel (21 t/m 75 min.): 3.
- Lang (meer dan 75 min.): 95.

Totale speelduur: 11082 min.
Aantal films / series herzien: 2.

Best beoordeeld: Bom yeoreum gaeul gyeoul geurigo bom, Okuribito, Requiem for a Dream, The Wire (9.0, 1ste dit jaar).
Slechtst beoordeeld: Oesters van Nam Kee (3.0).

Media-verdeling
10.
1.
78.
3.
4.
3.
Overal verstand van.
  vrijdag 1 januari 2010 @ 23:15:16 #192
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_76309234
Let the right one in

Ik vond het maar niks. Het kon me allemaal niet bekoren. Veel goeds over gehoord maar het kwam niet bij me binnen ofzo.
Zerg schreef:
pi_76311198
Star Wars: Episode III - Revenge of the Sith

imdb 7.9
mijn cijfer 7 (mede vanwege het slechte acteerwerk en de hoeveelheid "leuk doen" van de personages)
  vrijdag 1 januari 2010 @ 23:54:51 #194
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_76311237
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 23:15 schreef Mikkie het volgende:
Let the right one in

Ik vond het maar niks. Het kon me allemaal niet bekoren. Veel goeds over gehoord maar het kwam niet bij me binnen ofzo.
Dat had ik dus ook. Vond er geen drol aan .
Niet meer actief op Fok!
pi_76312170
Babel
Vier verschillende verhalen, die allemaal deel uitmaken van het grote verhaal. Alleen is het probleem dat maar twee van die verhalen echt goed verwerkt zitten en met elkaar verstrengelt raken terwijl die andere twee verhalen er maar een beetje als eoa tumor aanhangen. Had echt het gevoel dat ze geen idee hadden hoe ze dit moesten gaan doen en maar een erg simpele link legden tussen deze twee laatste verhalen en de eerste twee om de film artistieker te laten lijken ofzo.
7/10
pi_76314533
Brazil (1985) - 9
Een erg vermakelijke film die zijn kritiek uit op de bureaucratische in een futuristische wereld. Ik vond het prachtig om al computerapparatuur, gebouwen en voertuigen te zien zoals Gilliam het in 1985 voor zich zag.

Ik snap echt niet wat mensen nou hier in zien. Ik hoop dat dit niet het toekomst van filmmaken wordt, alleen maar grafisch geweld zonder verhaal. En ik snap niet dat mensen niet inzien dat het ene nog niet het andere moet uitsluiten, waarom kan het niet beide? Van de typische veelvoorkomende karakters tot het voor de hand liggende plot. Wie zag het niet aankomen dat de hoofdpersonage hun ging helpen? Wie zag het niet dat Jake als laatste zijn lichaam ging verwisselen met die vage dans? En dat die gebeden tot de natuur hun uiteindelijk ging reden? En dan ze bij het eind gevecht precies ook plaatst vind 10 meter van die kisten was gewoon de druppel.. Leuke showcase wat 3D allemaal kan, en de flora en fauna was echt prachtig gedaan. Maar waarom kan je met zo'n budget gewoon niet wat meer aandacht in het verhaal steken? Zo jammer, en gewoon zo'n gemiste kans..

District 9 (2009) - 8.5

Vond het een erg mooie film, vooral het begin vond ik echt goed uitgewerkt. En ik kan het gewoon echt niet voorstellen dat ze deze hele film hebben gemaakt met zo'n klein budget, echt ongelovelijk. IIk vond alleen de hoofdpersonage af en toe out of character gedragen.
pi_76315672
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 01:40 schreef vaasinbloem het volgende:

[b][b]Avatar (2009) - 6
Ik snap echt niet wat mensen nou hier in zien. Ik hoop dat dit niet het toekomst van filmmaken wordt, alleen maar grafisch geweld zonder verhaal. En ik snap niet dat mensen niet inzien dat het ene nog niet het andere moet uitsluiten, waarom kan het niet beide? Van de typische veelvoorkomende karakters tot het voor de hand liggende plot. Wie zag het niet aankomen dat de hoofdpersonage hun ging helpen? Wie zag het niet dat Jake als laatste zijn lichaam ging verwisselen met die vage dans? En dat die gebeden tot de natuur hun uiteindelijk ging reden? En dan ze bij het eind gevecht precies ook plaatst vind 10 meter van die kisten was gewoon de druppel.. Leuke showcase wat 3D allemaal kan, en de flora en fauna was echt prachtig gedaan. Maar waarom kan je met zo'n budget gewoon niet wat meer aandacht in het verhaal steken? Zo jammer, en gewoon zo'n gemiste kans..[/b]

Net vanavond de film gezien in bioscoop, wat een geweldig film! Heel anders dan ik had verwacht! Achteraf moet ook wel zeggen dat de verhaal wat anders kon, dat kan beter... Maar grafisch was het op en top

Een film dat ik graag op HD wil hebben..cijfer: 8 (9 voor techniek, 7 voor verhaal)
pi_76321042
Miracle at St Anna

Een matige film van Spike Lee over een regiment gekleurde Amerikanen die vechten in Italie in 1944. Vier soldaten komen achter de linies vast te zitten in een klein Toscaans dorpje, waar ze een jongetje beschermen waarvan ze denken dat hij een mirakel is.. De film is ontzettend langdradig, springt van de hak op de tak en de helft van de tijd weet je eigenlijk niet waarom bepaalde scenes er zijn en wat ze toe moeten voegen aan het verhaal. De rascistische elementen van het verhaal worden bijna tot irritatie overdreven, en voor oorlogsscenes kan Spike weleens een paar uurtjes om de tafel gaan zitten met bv. de makers van BoB, want de beelden daarvan kwamen niet verder als amateurisme. De film is te lang om het verhaal interessant te blijven houden, en de uitwerking van het plot zag je eigenlijk al van verre aan komen. De film zag er wel goed uit, als in dat het wel goed geschoten was en de omgeving en uniformen e.d zijn goed gebruikt, maar helaas draagt dat de film nauwelijks.

Gigantic

Een aparte film met Paul Dano en Zoeey Deschanel, die allebei op een soort van "de batterijen zijn op" karakters neerzetten, die erg tegenstrijdig lijken maar uiteindelijk misschien ook weer goed bij elkaar passen. Brian is de jongste in zijn familie waarbij zijn ouders hem pas krijgen op hun 50e in tegenstelling tot zijn broers, die allemaal 20 jaar ouder zijn. Het is wel een hele hartelijke familie, die altijd voor hem klaar staat. Harriet, of in de film vaker Happy genoemd, komt uit een gescheiden rijkeluisgezin waar alle liefde in de vorm van geld is gegeven. Door deze tegenstrijdigheden raakt Happy erg geinterresseerd in Brian, maar kan tegelijkertijd moeilijk plaatsen hoe hij gevoelens ervaart en begrijpt anders dan dat zij dat doet. Ik denk dat dat de manier hoe de film dit patroon probeert te laten zien voor veel mensen als enorm saai wordt ervaren, maar ik kon het wel waarderen. Wel zaten er een aantal wendingen in het verhaal die niet makkelijk te verklaren zijn, en achteraf wel kunnen irriteren omdat het niet goed wordt uitgelegd, of misschien niet wordt voorgekauwd zoals je in een standaard film verwacht. Al met al duurt de film niet te lang gelukkig, en is het zowel voor het complete plaatje als voor de individuele prestaties best de moeite waard om te bekijken.

Where facts are few, experts are many.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 13:42:50 #199
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_76322553
De eerste films van 2010:

Rush Hour 3
In de verste verte niet meer origineel natuurlijk maar de Chris Tucker/Jackie Chan combinatie blijft ook in dit derde vermakelijk. Het verhaal stelt niets voor maar ach, het kijkt wel lekker weg.

IMDB Cijfer: 6,0/10
Mijn Cijfer: 6,0/10

Love Actually
Ook na vijf kijkbeurten vind ik dit nog steeds één van de (zo niet de) beste en leukste romantische comedy/kerst film van de afgelopen jaren. Mooie, aandoenlijke personages in leuke verhalen die op een vernuftige manier op het einde worden samen geweven.
Zelfs `s werelds grootste hater van romcoms zal hier toch wel op z`n minst een klein beetje vrolijk van worden. Ik in ieder geval wel. Een heerlijke film

IMDB Cijfer: 7,9/10
Mijn Cijfer: 8,5/10

[ Bericht 0% gewijzigd door Timo20 op 02-01-2010 14:00:39 ]
pi_76322618
Voor het eerste een lijstje bijgehouden. Begin december 2009 begonnen. Niet heel veel films gezien en veel herzien. Toch een aantal zeer goede films gezien.

December
Films
1. Body of Lies (Ridley Scott, 2008) :: 7.5
2. Across the Universe (Julie Taymor, 2007) :: 8.5
3. Ninja Assassin (James McTeigue, 2009) :: 5.0
4. The Cove (Louie Psihoyos, 2009) :: 7.0
5. P.S. I Love You (Richard LaGravenese, 2007) :: 6.5
6. Terminator Salvation (McG, 2009) :: 6.5
7. El orfanato (Juan Antonio Bayona, 2007) :: 8.0
8. Law Abiding Citizen (F. Gary Gray, 2009) :: 7.5
9. Avatar (James Cameron, 2009) :: 9.0
10. Avatar (James Cameron, 2009) :: 9.5
11. The Last Samurai (Edward Zwick, 2003) :: 9.0
12. Righteous Kill (Jon Avnet, 2008) :: 6.0
13. Valkyrie (Bryan Singer, 2008) :: 8.0
14. Willy Wonka & the Chocolate Factory (Mel Stuart, 1971) :: 7.5
15. Moulin Rouge! (Baz Luhrmann, 2001) :: 7.5

Statistieken
Totaal 15 films (maandgemiddelde: 15.0) gekeken:
- Middel (21 t/m 75 min.): 0.
- Lang (meer dan 75 min.): 15.

Totale speelduur: 1848 min.
Aantal films / series herzien: 8.

Best beoordeeld: Avatar (9.5, 1ste dit jaar).
Slechtst beoordeeld: Ninja Assassin (5.0).

Media-verdeling
4.
1.
3.
3.
4.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')