abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 27 december 2009 @ 09:28:49 #121
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_76095162
Home Alone 2: Lost in New York
Geen kerst is compleet zonder één van de twee eerste delen van Home Alone te hebben gezien. Zo ook dit jaar niet. En dus was het gisteren, zo tegen het einde van de kerst, er weer tijd voor, dit maal aan deel 2.
Ook na oneindig veel kijkbeurten blijft het een uiterst vermakelijke film waarin opnieuw, net als in deel 1, de show wordt gestolen door de klunzige dieven. Geweldig.
Niet zo goed als deel 1 maar nog steeds een must met de kerst.

IMDB Cijfer: 5,8/10
Mijn Cijfer: 7,0/10
  zondag 27 december 2009 @ 15:19:40 #122
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_76105040
Windkracht 10: Koksijde Rescue

België
Avontuur / Actie
117 minuten

geregisseerd door Hans Herbots
met Kevin Janssens, Veerle Baetens en Jelle Cleymans

Na een 'incidentje' tijdens een receptie voor de hoogste legertop wordt duiker Rick Symons naar het 40ste Search and Rescue smaldeel in Koksijde gestuurd . Rick wordt er opgenomen in een even competente als aparte Sea King crew. Zijn grootste verrassing is Alex, de vrouwelijke medic, waarmee hij eerder al een kleine schermutseling heeft gehad. De overplaatsing naar Koksijde dwingt Rick tot nog een andere confrontatie: zijn verleden.

Vond hem wat traag op gang komen. Er zaten welgeteld 2 goede actiescenes in . Te weinig dus om hem echt goed te vinden...
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_76105166
quote:
Op zondag 27 december 2009 05:01 schreef Schenkstroop het volgende:
The Boondock Saints

Het verhaal was niet erg vloeiend voor mijn gevoel maar dat doet er niet toe. Erg vermakelijke film als je van actie houdt.

quote: "I can't get a pack of smokes down the street without bumping into 9 guys you fucked"

Cijfer: 8
iMDB: 7.9
Heerlijke film!

Categorie'tje snatch/lock stock
pi_76107004
is Avatar al ergens te downloaden?
  zondag 27 december 2009 @ 16:31:44 #125
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_76107434
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 12:59 schreef Happel het volgende:
Bad Santa (2003)

[ afbeelding ]

Gisteren Bad Santa weer eens gezien. Blijft een geniale film met Billy Bob Thornton als een zuipende, rokende en kontneukende kerstman annex kluiskraker. Verhaal in het kort komt er op neer dat Billy Bob verkleed als kerstman samen met zijn elf, elk jaar met veel plezier in winkelcentra werkt, om vervolgens met kerstavond andere dingen te gaan doen.

Voor wie de film nog niet heeft gezien, vanavond wordt deze weer uitgezonden op RTL4.

IMDB: 7.3
Mijn cijfer: 8
Bad Santa blijft gewoon tof .
quote:
Op zondag 27 december 2009 16:18 schreef FinancialBubble het volgende:
is Avatar al ergens te downloaden?
Bij de geijkte torrentsites zijn diverse Telesyncs te krijgen.

Ontopic:

Surrogates

Bruce WIllis neemt het als agent op tegen een complot dat de Surrogates (robots) gesmeed hebben. Niks vernieuwends aan en weet eigenlijk nergens te overtuigen. Een 5,5.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  Moderator zondag 27 december 2009 @ 16:37:20 #126
9859 crew  Karina
Woman
pi_76107643
The Steam Experiment
Thriller

Een man komt bij eenm journalist van een krant met het verhaal dat hij een aantal mensen heeft opgesloten in een sauna zodat ze dood gaan van de hitte. Dit om te laten zien wat er gaat gebeuren als de global warming in 2012 echt toeslaat.

De journalist belt belt een bevriende politieagent en deze probeert er achter te komen waar de mensen vastzitten.

Tussendoor zie je de beelden van de mensen in de sauna, die of gek worden, of moordlustig, etc.
De man blijkt een beetje gek te zijn (goh) en is ontvlucht uit een instituut en wordt weer opgenomen.

Op het eind blijkt het allemaal toch een klein beetje anders in elkaar te steken.

Niet heel erg slecht, de clou zag ik redelijk aankomen, maar was niet supervoorspelbaar. Wel een B-film, dat weer wel, en een beetje gejat hier en daar maar ik vond hem wel iets meer waard dan de 4.4 op IMDB, een 6.5.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_76107743
hmmm ja, die telesyncs vind ik niet echt lekker kijken. Even wachten dor de dvd-rips en br-rips denk ik dus.
  zondag 27 december 2009 @ 16:40:11 #128
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_76107769
quote:
Op zondag 27 december 2009 16:39 schreef FinancialBubble het volgende:
hmmm ja, die telesyncs vind ik niet echt lekker kijken. Even wachten dor de dvd-rips en br-rips denk ik dus.
Die kun je meestal zo vlak na de biosrelease niet verwachten hè
Zerg schreef:
  zondag 27 december 2009 @ 16:56:07 #129
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_76108302
Al zou je kunnen zeggen dat in het geval van Avatar een DVD-rip of BR-rip gelijk staat aan een TS of CAM bij een andere film. Het is een fletsere versie van wat eigenlijk de bedoeling is.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zondag 27 december 2009 @ 17:04:05 #130
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_76108576
quote:
Op zondag 27 december 2009 16:56 schreef SaintOfKillers het volgende:
Al zou je kunnen zeggen dat in het geval van Avatar een DVD-rip of BR-rip gelijk staat aan een TS of CAM bij een andere film. Het is een fletsere versie van wat eigenlijk de bedoeling is.
Da's waar, volgens mij moet je Avatar gewoon in 3D zien.
Zerg schreef:
  Redactie Games zondag 27 december 2009 @ 18:08:47 #131
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_76110501
quote:
Op zondag 27 december 2009 16:31 schreef Mikkie het volgende:

Surrogates

Bruce WIllis neemt het als agent op tegen een complot dat de Surrogates (robots) gesmeed hebben. Niks vernieuwends aan en weet eigenlijk nergens te overtuigen. Een 5,5.
Vond het ook maar een waardeloze film, het plot was eigenlijk al na de eerste tien minuten ontrafeld. Einde kon je ver van te voren al voorspellen. Teveel i-Robot en Gamer, Terminator-achtige dinger. Blegh, gewoon niet boeiend meer..

Ben idd, naar Bad Santa gaan kijken, die was weer stukken vermakelijker..
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_76111182
The invention of lying

Dacht dat het wel grappig zou zijn. Niet echt.
People say nothing is impossible,
but I do nothing every day.
--Winnie The Pooh
pi_76122237
Hachi

de eerste film sinds een jaar of 15 waar ik het niet droog bij hield
geen idee waarom, want opzich stelt het verhaal niet veel voor..
desondanks geen slechte film...
8/10

het meest bizarre vond ik overigens dat het nog gebaseerd was op een daadwerkelijk gebeurd verhaal:
http://en.wikipedia.org/wiki/Hachik%C5%8D

[ Bericht 27% gewijzigd door mschol op 27-12-2009 23:31:32 ]
  zondag 27 december 2009 @ 23:02:54 #134
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_76122697
Harold and Kumar go to White Castle

Na vele verhalen toch maar eens gaan kijken. Soms flauw, soms grappig, maar zeker geen verspilde tijd. Een 7 .
Zerg schreef:
pi_76124629
quote:
Op zondag 27 december 2009 22:54 schreef mschol het volgende:
Hachi

de eerste film sinds een jaar of 15 waar ik het niet droog bij hield
geen idee waarom, want opzich stelt het verhaal niet veel voor..
desondanks geen slechte film...
8/10

het meest bizarre vond ik overigens dat het nog gebaseerd was op een daadwerkelijk gebeurd verhaal:
http://en.wikipedia.org/wiki/Hachik%C5%8D
Welke heb je gezien? De oude of de nieuwe versie?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_76125166
quote:
Op zondag 27 december 2009 23:38 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Welke heb je gezien? De oude of de nieuwe versie?
nieuwe versie, ik wist (voordat ik daarstraks de wiki pagina las) niet eens dat er meerdere versies waren...
pi_76127530
quote:
Bad Santa (2003)

[ afbeelding ]

Gisteren Bad Santa weer eens gezien. Blijft een geniale film met Billy Bob Thornton als een zuipende, rokende en kontneukende kerstman annex kluiskraker. Verhaal in het kort komt er op neer dat Billy Bob verkleed als kerstman samen met zijn elf, elk jaar met veel plezier in winkelcentra werkt, om vervolgens met kerstavond andere dingen te gaan doen.

Voor wie de film nog niet heeft gezien, vanavond wordt deze weer uitgezonden op RTL4.

Leukste kerstfilm van alle kerstfilms die er zijn uitgezonden afgelopen dagen, als je het mij vraagt. Ik heb me toch wel verbaasd hoe hij al die dames veroverde want Billy Bob zag er werkelijk niet uit.
Tok.
pi_76134055
Ik heb Staten Island gezien.

Rioolreiniger Sully (Ethan Hawke) beraamt een roofoverval en denkt zo met zijn zwangere vriendin een normaal leven te kunnen gaan leiden. Parmie (Vincent D'Onofrio) draagt een steeds groter wordende last als gangsterbaas op zijn schouders en wil zijn leventje eveneens ontvluchten. De doofstomme slager Jasper (Seymour Cassel) verdoet zijn tijd aan paardenraces en het verdoezelen van lijken voor de mafia. De levenspaden van deze drie heren kruisen elkaar op bizarre wijze.

Ik vind Ethan Hawke altijd wel een leuke acteur. En deze film beviel me ook wel.
pi_76139659

Star Trek (2009)

Ik was positief verrast na het zien van deze film. Ik had een 13 in een dozijn actie avontuur verwacht, maar het verhaal zat lekker ingewikkeld in mekaar met de paralelle universa. Denk dat het vroeger gezien hebben van de allereerste Star Trek series ook wel bijdraagt aan de ervaring van de film, maar misschien dat ook zonder die ervaring het wel een interessant verhaal zal zijn. Zie nu bij opzoeken van de url pas dat hij ook in de imdb t250 staat
Where facts are few, experts are many.
pi_76144759
Bugs

Wat is dat een vage film

& pathology
TOPTOPTOPFILM
Beetje zo'n zieke horror dat wel maar ik hou ervan
Een groep pathologen die mensen probeert te vermoorden met zo'n weinig mogelijk aanwijzingen
Heel vaag
Maar super
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Opzondag 29 mei 2011 23:51 schreef Adelante het volgende:
Pizie heeft echt overal foto's van he!?! Of een zingend varken of een benchpressende she-male: niets is haar te gek!
  maandag 28 december 2009 @ 16:58:49 #141
182073 invine
blablabla etc.
pi_76146564
Pathology echt een vette film ja, wel heel sick en niet voor zwakke magen
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_76148784
Moest nog twee films zien van de broertjes Coen, nu eindelijk alles gezien. Eigenlijk allemaal prima films, zelfs een mindere Coen film is nog een prima film.

The Man Who Wasn't There (Ethan Coen & Joel Coen, 2001)
Prima film met een heerlijk noir sfeertje en een erg goede ingetogen Billy Bob Thornton in de hoofdrol. Cinematografisch van zeer hoog niveau en lekkere subtiele humor, toppertje dit! Normaal moet ik het nooit zo van voice-overs hebben, maar hier past het goed. Het is natuurlijk nooit een straf om Scarlett Johansson in een film te zien, maar ik vond haar rol in deze film eigenlijk vrij overbodig. Dikke aanrader! 8.0

The Ladykillers (Ethan Coen & Joel Coen, 2004)
In mijn ogen een van de mindere films van de broertjes, maar zoals al eerder aangegeven wil dat nog niet zeggen dat het een slechte film is. Enkele zeer grappig momenten, maar over zijn geheel genomen toch niet echt van heel hoog niveau. Vond Tom Hanks niet echt goed, de bijrollen waren eigenlijk een stuk beter. Verhaal was ook niet erg sterk, het einde was wel erg leuk gevonden. Samen met Intolerable Cruelty een dipje in de carrière van de broers. 7.0
pi_76151829
Law Abiding Citizen

http://www.imdb.com/title/tt1197624/

quote:
Een aanklager, Nick Rice (Foxx), komt terecht in een wraakcomplot van iemand die getraumatiseerd is door het rechtssysteem. Hij moet het opnemen tegen een crimineel meesterbrein, Clyde Shelton (Butler), die vanuit de gevangenis een hele stad onder controle heeft
Ik heb hem reeds in de bioscoop gezien en ik moet zeggen aangenaam verrast te zijn Ik kijk altijd heel kritisch naar films. Het enige waar ik me aan heb gestoord is dat het acteerwerk van jamie fox soms net niet goed genoeg is, maar de film is zeker een goede!

een 8,2
  maandag 28 december 2009 @ 21:59:47 #144
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_76159461
The Parallax View (1974, VS, Alan J. Pakula)

Zeer goede complot thriller met een lekker jaren '70 sfeertje. Pakula weet heel goed langzaam de spanning op te bouwen. Net als bij de held, Joseph Frady (Warren Beatty) wordt de paranoia van de kijker steeds groter. Hoe meer verloren en gedesoriënteerd Joseph raakt in het complot hoe groter ook het gevoel van verlorenheid en desoriëntatie bij de kijker wordt door de steeds wijdere camera standpunten en snellere montage.
Zie bijvoorbeeld het shot hierboven. Hoe verloren en klein Joseph lijkt aan de rand van het grote shot. Hoe onze aandacht wordt getrokken naar het veld, alsof daar iets belangrijk gaat gebeuren, waardoor onze paranoia wordt vergroot.
cijfer: 8

Tirez sur le pianiste (Shoot the Piano Player) (1960, Fr, François Truffaut)
Zoals vaker bij de Franse Nouvelle vague films is het op de oppervlakte een simpel filmpje, dit keer over een pianospeler die verzeilt raakt in de duistere praktijken van zijn broers. Maar langzaam kruipt de film onder mijn huid en onwaar ik een diepere emotionele laag. Die van iemand, die niet kan ontsnappen aan zijn lot en verleden in vorm van z'n familie. Iemand die zoveel verdriet heeft meegemaakt en zoveel somberheid kent nu, dat gevoelloos doorspelen alles wat hij nog heeft, omdat de rest hem eigenlijk niet meer interesseert. Vooral in de laatste scené is dit fenomenaal in beeld gebracht.
cijfer: 8.5

The Innocents (1961, VS, Jack Clayton)
Een film die bewijst dat schattige keurige kinderen heel eng zijn. Er zijn er meer van, maar dit is wel één van de mooiste en beste imho.
De film ziet er cinematografisch prachtig uit. De overgangen, waarbij scene langzaam in elkaar overvloeien geven de film een extra mysterieus gevoel.
Daarnaast is de film ook nog ook eens echt spannend en eng. Constant zat ik met de vragen als: "Wat is er gebeurd?" "Welke rol spelen die onschuldige kinderen?" "Zijn ze wel zo onschuldig en lief als ze lijken?" "Heeft de gouvernante gelijk of verliest ze langzaam aan haar verstand en maakt ze alles allen maar erger?"
Kortom een film waarbij ik van begin tot het einde op het puntje van mijn stoel zat, zowel van spanning als van bewondering van al het moois, dat ik zag.
cijfer: 8.5

The Dead Zone (1983, VS, David Cronenberg)
Vond dit maar een matig filmpje. Walken als held en Martin Sheen als heerlijk foute politicus maken de film nog het kijken waard.
cijfer: 6
  maandag 28 december 2009 @ 23:00:57 #145
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_76162547
quote:
Op zondag 27 december 2009 16:56 schreef SaintOfKillers het volgende:
Dat fletse/donkerdere beeld is afentoe wel wenselijk vind ik. Vooral bij CGI animaties. Als je bijv. een TS van "Ratatouille" kijkt is dat vele malen leuker kijken dan een BR of DVD-rip van deze film (ik heb de DVD). Dat donkere/vage maakt de animatie gewoon échter en levendiger doordat je minder ziet dat het een animatie is. De sfeer wordt er ook beter van. Ik was erg teleurgesteld toen ik de DVD kocht van ratatouille. De TS versie was erg leuk als je het goed verlicht en wat aanscherpt in contrast. Ik denk dat Plasma, doordat het iets donkerder is dan LCD, film kijken ook iets leuker maakt. Maar das mijn mening. Ik wed dat Transformers ook vele malen leuker is op een iets donkerder scherm met minder contrast om de CGI te verbergen.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_76163689
quote:
Op maandag 28 december 2009 23:00 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Dat fletse/donkerdere beeld is afentoe wel wenselijk vind ik. Vooral bij CGI animaties. Als je bijv. een TS van "Ratatouille" kijkt is dat vele malen leuker kijken dan een BR of DVD-rip van deze film (ik heb de DVD). Dat donkere/vage maakt de animatie gewoon échter en levendiger doordat je minder ziet dat het een animatie is. De sfeer wordt er ook beter van. Ik was erg teleurgesteld toen ik de DVD kocht van ratatouille. De TS versie was erg leuk als je het goed verlicht en wat aanscherpt in contrast. Ik denk dat Plasma, doordat het iets donkerder is dan LCD, film kijken ook iets leuker maakt. Maar das mijn mening. Ik wed dat Transformers ook vele malen leuker is op een iets donkerder scherm met minder contrast om de CGI te verbergen.
Ben ik het totaal niet mee eens maar dat zal dan wel persoonlijk zijn.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  dinsdag 29 december 2009 @ 06:40:26 #147
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_76169136
Staten Island (2009)

De film begint met het aftuigen van één man ergens op Staten-Island. Berucht omdat daar grote mafia-bazen graag zouden wonen. Hierna zie je het afzonderlijke verloop van verscheidene mensen voorafgaand en ná de aftuiging. De afzonderlijke situaties lopen uietindelijk samen tot één leuk verhaal. Het klinkt saaier dan het is want het was zeker geen slechte film. En mischien verwacht je meer actie dan erin zit. Maar hij was wel lekker droog.

Cijfer: 7
iMDB: 6
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_76197283
Appaloosa (2008)

Western, het blijft een geweldig genre.
7/10

Haute Tension (2003)

Franse horror met een verrassend einde...
7/10

Taegukgi hwinalrimyeo (Brotherhood) (2004)

Geweldige film die regelmatig niveau Band of Brothers nadert.
9/10
  Moderator dinsdag 29 december 2009 @ 21:50:24 #149
9859 crew  Karina
Woman
pi_76197807
SF

Marinier wordt naar een planeet gestuurd om daar te integreren in de bevolking en informatie te vergaren. Hij kruipt hierbij in het lichaam van een "avatar", zodat hij het uiterlijk krijgt van de plaatselijke aliens. Zijn "oprachtgevers" zijn vooral geinteresseerd in de mineralen van de planeet en hoe die te ontginnen.

De marinier raakt natuurlijk erg betrokken bij de aliens en wordt een van hen.

Ik zal eerlijk zeggen, ik heb hem niet in de bioscoop gezien (ik had niemand om mee te gaan, mijn vriend wilde geloof ik niet). Achteraf ben ik er wel blij om, want hij duurde wel erg lang, 2 1/2 uur, daar heb ik niet zo'n geduld voor.

Goede film, maar niet zo geweldig als ik had gedacht, voorspelbaar stramien zonder echte verrassingen. Wel een aantal hele goede actiescenes, vooral op het eind.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_76198283
quote:
Bad Santa (2003)

[ afbeelding ]

Wel heel toevallig dat ik die film Vrijdagavond nog heb gezien! Was inderdaad lachen, goed gespeeld door Thornton, einde was een beetje triest.

Voor de rest prima film
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')