abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 december 2009 @ 22:01:35 #151
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_76198339
Vanavond afgekeken:

Prison Break - Season 4
Het vierde en laatste seizoen van de serie rond Michael Scofield en Lincoln Burrows is, na het iets mindere tweede en veel mindere derde seizoen, weer terug op het niveau van het eerste seizoen.
Waar het derde seizoen faalde om niet echt verslavend te zijn, is dit seizoen dat wel. Met veel goede cliffhangers, een hoog tempo en met heerlijke Mission: Impossible-achtige elementen erin verwerkt kijken de 22 afleveringen heel erg makkelijk weg.
Natuurlijk is het compleet over the top maar het is wel erg vermakelijk.
Het einde van de laatste aflevering is geweldig, een prachtige afsluiting van een heerlijk seizoen.

8,8/10
  Moderator dinsdag 29 december 2009 @ 22:08:58 #152
9859 crew  Karina
Woman
pi_76198677
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 22:01 schreef Timo20 het volgende:
Vanavond afgekeken:

Prison Break - Season 4
Het vierde en laatste seizoen van de serie rond Michael Scofield en Lincoln Burrows is, na het iets mindere tweede en veel mindere derde seizoen, weer terug op het niveau van het eerste seizoen.
Waar het derde seizoen faalde om niet echt verslavend te zijn, is dit seizoen dat wel. Met veel goede cliffhangers, een hoog tempo en met heerlijke Mission: Impossible-achtige elementen erin verwerkt kijken de 22 afleveringen heel erg makkelijk weg.
Natuurlijk is het compleet over the top maar het is wel erg vermakelijk.
Het einde van de laatste aflevering is geweldig, een prachtige afsluiting van een heerlijk seizoen.

8,8/10
Heb je ook de "extra" aflevering gekeken? Hoort er wel bij.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_76200090
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 21:38 schreef TargaFlorio het volgende:
Taegukgi hwinalrimyeo (Brotherhood) (2004)
[ afbeelding ]
Geweldige film die regelmatig niveau Band of Brothers nadert.
9/10
Jaaa, dat is 1 van mn favo films

Zelf ook een oorlogsfilm geprobeerd vandaag,

Miracle at St.Anna (2008)

Heb hem niet af kunnen kijken, langdradig en raar plot
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  dinsdag 29 december 2009 @ 23:37:46 #154
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_76203322
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 22:08 schreef Karina het volgende:

[..]

Heb je ook de "extra" aflevering gekeken? Hoort er wel bij.
The Final Break bedoel je? nee die zit er niet bij in mijn R1 dvd box, die moet ik nog een keertje apart aanschaffen
pi_76205017
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 23:37 schreef Timo20 het volgende:

[..]

The Final Break bedoel je? nee die zit er niet bij in mijn R1 dvd box, die moet ik nog een keertje apart aanschaffen
Doen! De final break was toch wel het toetje van een (minder) seizoen
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_76215411
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 22:37 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Deze staat ook op m'n lijstje om deze week te kijken.
  woensdag 30 december 2009 @ 20:10:38 #157
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_76234879
Bad Santa (2003, VS, Terry Zwigoff)
De heerlijke oneliners en weergaloze scheldpartijen maken dit tot een vermakelijke (anti)kerstfilm.
cijfer: 7

McCabe & Mrs. Miller (1971, VS, Robert Altman)
Het plot van deze film is simpel: Een gokker begint samen met een prostitué een bordeel in afgelegen dorpje in de Canadese wildernis. Worden verliefd op elkaar. En komen in problemen als ze een offer van een groot bedrijf weigeren.
Het is de fantastische cinematografie, styling en art direction die deze film tot een veel hoger niveau tillen. Je ziet letterlijk het dorpje groeien voor je ogen tijdens de film.
Doe daar de prachtige nummers van Leonard Cohen, die de inhoud van de film perfect dekken, bij en je hebt een absolute topper.
cijfer: 9
pi_76243307
Anything Else (Woody Allen, 2003)
Geen hele beste film van Allen, net leuk genoeg om een keertje te zien maar ben hem nu eigenlijk ook alweer direct vergeten. Normaal gesproken mag ik Christina Ricci wel graag zien, maar in deze film heeft ze echt een te irritante rol en Jason Bigs in de hoofdrol was natuurlijk ook al wel een slecht voorteken. Toch heeft de film nog wel zijn momentjes met typische Woody Allen dialogen. 6.8

Alice (Woody Allen, 1990)
Degelijke film van Allen, niet heel speciaal en er valt wat minder te lachen, maar toch zeker niet slecht. De sterke cast levert prima werk af, dit gaat ook zeker op voor de bijrollen en hetis ook wel eens fijn om een film van Allen te zien zonder de beste man zelf in een van de hoofdrollen. Einde viel me wel enigszins tegen, beetje te happy. 7.2
pi_76244614
Eastern Promises

Nu pas...

Gave en harde maffia film
  woensdag 30 december 2009 @ 23:36:23 #160
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_76245104
quote:
Op woensdag 30 december 2009 00:13 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Doen! De final break was toch wel het toetje van een (minder) seizoen
Minder seizoen? serieus? vond je het niet goed? vond `t toch veel beter dan het tweede en derde seizoenm

Soul Power
Voorafgaand aan The Rumble in The Jungle, de boks wedstrijd tussen Ali en Foreman, wordt er in Kinshasa, Zaire een 3 daags muziek festival georganiseerd waarbij de beste African-American muzikanten terug naar huis gaan (zoals ze dat zelf zeggen) samen gaan optreden met bekende Afrikaanse artiesten. Back to the roots. De clash tussen culturen en kunsten, prachtig in beeld gebracht en gemonteerd.

We zien hoe de organisatie last heeft van logistieke problemen maar het festival kostte wat kost toch door moeten laten gaan.Volledig gemonteerd met oude beelden uit 1974, zien we hoe de locale Afrikaanse bevolking geniet van muziek en cultuur, we zien hoe (vooral) Muhammed Ali denkt over Afrika en Amerika en we zien de groten der aarde op het gebied van soul muziek hun steentje bijdragen aan een uniek festival.
Door de constante aanwezigheid van muziek, al vanaf de eerste seconde, is het toch erg moeilijk stil te blijven zitten in je stoel. De muziek is heerlijk en zorgt dat zelfs bij de grootste zuurpruim een smile op het gezicht verschijnt.
Het enige minpunt is misschien dat we van de optredens van B.B. King slechts 1 liedje krijgen terwijl ook te zien is hij voorafgaand aan z`n optreden z`n setlist door spreekt, en dat we slechts 3 liedjes van de Godfather of Soul zelf zien.

De blu-ray uitgave van Masters of Cinema is super. De beeldkwaliteit is ontzettend sterk, met redelijk wat grain erin (maar niet zo erg dat het gaat storen) wat voor een realistisch beeld zorgt. Bij de optredens van B.B. King en James Brown is het beeld zo scherp dat je bijna de hitte tijdens de optredens kunt voelen en de zweet druppels bijna uit je tv komen. Eén van de mooiste transfers die ik dit jaar op blu-ray heb gezien.
Voor iedereen is deze uitgave een must, voor zowel film- als muziek liefhebbers.

IMDB Cijfer: 6,8/10
Mijn Cijfer: 9,0/10
pi_76245343

daar waar ik de originele versie een dikke 9 geef.
komt deze niet verder dan een schamele 7

zowel 3D als IMAX komen compleet niet uit de verf, sterker nog: ik ergerde me stierlijk aan het kut brilletje dat ik op moest om te voorkomen dat het blurry was, voor de rest voegde dat voor mij echt niks toe..
ook IMAX viel mij zwaar tegen, het zou een groot scherm zijn.. hier heb ik in A'dam bar weinig van gemerkt..
  donderdag 31 december 2009 @ 00:09:06 #162
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_76246574
Je bent echt de eerste die zegt dat de 3D niet uit de verf komt
Empire zegt het juist andersom: de 2D versie krijgt vier sterren, de 3D versie maakt er een compleet andere film van en krijgt 5 sterren.
pi_76246741
quote:
Op donderdag 31 december 2009 00:09 schreef Timo20 het volgende:
Je bent echt de eerste die zegt dat de 3D niet uit de verf komt
Empire zegt het juist andersom: de 2D versie krijgt vier sterren, de 3D versie maakt er een compleet andere film van en krijgt 5 sterren.
tja.. meningen verschillen en als ik hoor dat 3d zo tof is bij deze film en ik vervolgens niet eens een gevoel had dat er iets aan 3d in zit heb je het imho behoorlijk verpest...
pi_76250906
quote:
Op donderdag 31 december 2009 00:12 schreef mschol het volgende:
tja.. meningen verschillen en als ik hoor dat 3d zo tof is bij deze film en ik vervolgens niet eens een gevoel had dat er iets aan 3d in zit heb je het imho behoorlijk verpest...
Je hebt dan wel heel erg onfortuinlijke momenten gekozen om te knipperen. Ook ik heb de imax 3d versie gezien in pathe arena , en hoewel ik van imax weinig merkte, was 3d heel sterk aanwezig.

Je kan mij niet vertellen dat je zowel de zwevende waterdruppels aan het begin, de speerpunten van het blauwe volk, de bestuurbare vogelsnavels die op je afkwamen, de eerste vlucht van de hoofdpersoon, en vooral de schitterende hologrammen niet opgemerkt hebt. Stuk voor stuk sterk opvallend in 3d.

Nu kan het zijn dat je al zodanig veel 3d beelden heb gezien dat je hersens er door gewenning de diepte uit filteren en er meer 2d van maken, zodanig de film ervaren als real life, waarin je ook niet ademloos zit te kijken als je in de verte je buurman ziet staan. Aan gebrek aan 3d ervaring ligt het totaal niet imo.
pi_76251298
quote:
Op woensdag 30 december 2009 23:42 schreef mschol het volgende:

daar waar ik de originele versie een dikke 9 geef.
komt deze niet verder dan een schamele 7

zowel 3D als IMAX komen compleet niet uit de verf, sterker nog: ik ergerde me stierlijk aan het kut brilletje dat ik op moest om te voorkomen dat het blurry was, voor de rest voegde dat voor mij echt niks toe..
ook IMAX viel mij zwaar tegen, het zou een groot scherm zijn.. hier heb ik in A'dam bar weinig van gemerkt..
'
'
ik weet niet hoe deze film in het 3d is, of uberhaupt hoe deze film is, maar ik weet wel dat ik ook hekel heb aan dat kutbrilletje altijd en ik vind het totaal niks toevoegen! kan niet eens lekker achterover hangen in de stoel, omdat anders dat brilletje niet goed zit! dood aan 3d-brilletjes
pi_76252518
quote:
Op donderdag 31 december 2009 02:06 schreef AffenStrudel het volgende:

[..]

Je hebt dan wel heel erg onfortuinlijke momenten gekozen om te knipperen. Ook ik heb de imax 3d versie gezien in pathe arena , en hoewel ik van imax weinig merkte, was 3d heel sterk aanwezig.

Je kan mij niet vertellen dat je zowel de zwevende waterdruppels aan het begin, de speerpunten van het blauwe volk, de bestuurbare vogelsnavels die op je afkwamen, de eerste vlucht van de hoofdpersoon, en vooral de schitterende hologrammen niet opgemerkt hebt. Stuk voor stuk sterk opvallend in 3d.
sorry, niks speciaals aan gezien....

overigens hoorde ik op mijn weg naar buiten dat ik niet de enige was die geen 3d had gezien..

mogelijk (al lijkt het me erg stom) heeft het te maken met het feit dat ik 1 scheel oog heb en deze staat iets naar buiten gericht, waardoor mijn oogveld niet als "normaal" gezien kan worden. en aangezien een 3d film volgens mij altijd uitgaat van een paar "perfecte" ogen zou dat wel eens roet in et eten kunnen gooien...
quote:
Op donderdag 31 december 2009 02:31 schreef resque het volgende:

[..]

'
'
ik weet niet hoe deze film in het 3d is, of uberhaupt hoe deze film is, maar ik weet wel dat ik ook hekel heb aan dat kutbrilletje altijd en ik vind het totaal niks toevoegen! kan niet eens lekker achterover hangen in de stoel, omdat anders dat brilletje niet goed zit! dood aan 3d-brilletjes
achteroverleunen kon ik wel, maar brilletje was net een tikje te smal waardoor ik dus naderhand 3 irriterende plekken had (neus en achter oren)
pi_76256718
Mad Max (George Miller, 1979) 7.8
Mad Max 2 (George Miller, 1981) 7.3
Mad Max Beyond Thunderdome (George Miller & George Ogilvie, 1985) 7.0

Moet tot mijn grote schaamte bekennen dat ik deze films nog nooit eerder had gezien, gister in een dag gekeken en heb me er prima mee vermaakt. Het eerste deel is net Death Wish, maar dan met brommers. Tweede deel kon Miller het nog eens dun overdoen maar dan extremer en dan deeltje drie, een stukje minder maar toch nog steeds prima vermaak. De films moeten het niet van het verhaal hebben, zitten zelfs veel duidelijke plotholes in, maar de heerlijk absurde aktie en markante personages maken veel goed.
  donderdag 31 december 2009 @ 11:49:42 #168
182073 invine
blablabla etc.
pi_76257459
quote:
Op donderdag 31 december 2009 02:31 schreef resque het volgende:

[..]

'
'
Sorry maar als je de film niet gezien hebt en die brilletjes niet op hebt gehad dan moet je maar lekker je mening voor je houden. Het brilletje zit prima bij mij en ik kon heerlijk achterover hangen op rij 4 in de pathe in Eindhoven.. en ik heb een redelijk groot hoofd (Large bij helmen) dus kom niet met die onzin dat een brilletje niet fijn is..
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_76267653
quote:

[..]

Inderdaad geen geweldige film. Tijdens de aftiteling zag ik dat de film geregiseerd is door Spike Lee. Dat maakte veel duidelijk.
pi_76269282
quote:
Op donderdag 31 december 2009 11:49 schreef invine het volgende:

[..]

Sorry maar als je de film niet gezien hebt en die brilletjes niet op hebt gehad dan moet je maar lekker je mening voor je houden. Het brilletje zit prima bij mij en ik kon heerlijk achterover hangen op rij 4 in de pathe in Eindhoven.. en ik heb een redelijk groot hoofd (Large bij helmen) dus kom niet met die onzin dat een brilletje niet fijn is..
sorry maar ik heb al meerdere malen een film in 3d gezien hoor en het is toch een persoonlijke mening! dus waarom zou ik dat hier niet neer mogen zetten ik vind het gewoon niks zo'n brilletje...

ben wel van plan om avatar te zien, maar ik weet nog niet of dat de 3d versie wordt....
  donderdag 31 december 2009 @ 16:44:45 #171
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_76269674
Christiane F. - Wir Kinder vom Bahnhof Zoo
Rauw drama over de 14-jarige Christiane die de Berlijnse drugsscene binnenrolt. De heftige scenes zijn sterk gespeeld en werken fascinerend. Hoe komt iemand er op om op zo'n jonge leeftijd in een openbaar toilet een spuit in je arm te zetten? Enig minpuntje is dat de film ietwat eenzijdig is. De kijker krijgt voornamelijk drugsgerelateerde scenes te zien. in plaats van dat de relatie tussen Christiane en haar moeder verder uitgediept wordt. Alsnog een goede film, die een tijdje door je hoofd heenmaalt. Cijfer: 8

Robin Hood: Prince of Thieves
Het Robin Hood-verhaal is een mooie legende die op mijn sympathie kan rekenen. In deze filmversie wou het bij mij helaas niet leven. De film is teveel gemodelleerd naar clichématige filmwetten (incl. rare oneliners), waardoor het middeleeuwse nobele en strijdvaardige sfeertje niet uit de verf komt. Het enige interessante was de rol van Morgan Freeman, die als wijze Moor Robin Hood menigmaal te hulp schiet. Cijfer: 5,5

Mad Max
Vrrroooeeemmmm, voor liefhebbers van zwaar opgevoerde voertuigen op wielen kan ik deze film wel aanraden. Mad Max bevat spectaculair uitgevoerde achtervolgingsscenes, waarbij ik me afvroeg hoe de stuntmannen sommige capriolen overleefd hebben. Achteraf las ik dat er bij de productie een aantal botbreuken en dergelijke opgelopen werd. Heel logisch is de film niet, laat staan hoogstaand, maar vermakelijk is het gelukkig wel. Cijfer: 7

Breakfast at Tiffany's
Audrey Hepburn (wie anders!) is de grote attractie van Breakfast at Tiffany's. Wat een leuke, maar ook veeleisende rol heeft ze! Prima ingevuld naast de harkerige George Peppard, al is dat harkerige ook inherent aan zijn karakter. Verder is het wel een olijke en alleraardigste film met een hoge feelgood-factor. Cijfer: 7
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  donderdag 31 december 2009 @ 16:47:26 #172
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_76269785
Zeventien films gezien in de maand december!

De top 5:
1. Crimes and Misdemeanors
2. Christiane F. - Wir Kinder vom Bahnhof Zoo
3. eXistenZ
4. This Is Spinal Tap
5. The Circus
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_76272850
quote:

[..]

Film is nochtans goed hoor
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_76272909
Zeer zwak maandje gehad. Maar 11 films gekeken

1. Paranormal Activity
2. Cloudy with a Chance of Meatballs
3. Man zkt Vrouw
4. Horton Hears A Who
5. The Bad Lieutenant: Port of Call New Orleans
6. Carriers
7. Passengers
8. Los
9. Ben X
10. Halloween II
11. Windkracht 10: Koksijde Rescue
12. Hector

[ Bericht 1% gewijzigd door banaantjeEE op 01-01-2010 18:44:06 ]
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_76272916
Die achtervolging scene was echt verschrikkelijk in (imax) 3D, was gewoon niet te bekijken zo snel en onduidelijk was het.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  donderdag 31 december 2009 @ 23:50:57 #176
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_76280210
Net Changeling gezien. Verwachtte er niet zoveel van, maar wat een geweldige film is dat. Ik heb van begin tot eind geboeid zitten te kijken!

Imdb: 8/10
mijn cijfer: 8,5/10
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 1 januari 2010 @ 00:27:23 #177
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_76280628
Demons And Angels (2009)

Mijne god wat een saaie film. 2 woorden "hoezo voorspelbaar"? "Oh op dat tegeltje staat een pijltje naar het oosten Ok daar moeten we naartoe!" En dat gehannes tussen geloof is fake en niet wetenschappelijk en Illuminati is almachtig enzo.. Wat een stelletje kinderen allemaal. Echt zo'n film waar de Illuminati zich op aftr.. "Oh Ja Tom Hanks vertaal die rol doe het goed ja precies zo jaaah!" De film ziet er gelikt uit maar het kan religieuze huisvrouwtjes ws. nog geen spanning brengen.

Mijn cijfer: 5.0 naah fuggit een 4
iMDB: 6.7
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  vrijdag 1 januari 2010 @ 00:59:34 #178
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_76281134
Hector 1987

Achiel, de eigenaar van de plaatselijke bakkerij, is allerminst gelukkig. Zijn zoon faalt veelvuldig bij het wielrennen en zijn vrouw doet haar uiterste best om het dorp zo snel mogelijk te kunnen ontvluchten. Achiel roept uit wanhoop de hulp in van Hector om zijn zoon Jos te helpen bij de trainingen voor de wielerronde van Zwalmzele. Intussen is zijn vrouw begonnen aan een carrière als actrice en speelt samen met Achiels grootste aartsrivaal de ene liefdesscène na de andere.

Wat is dit toch een leuk en grappig filmpje. Film zit goed in elkaar en natuurlijk fantastisch acteerwerk van alle acteurs. Hij boeide echt tot de laatste minuut .
  vrijdag 1 januari 2010 @ 03:32:30 #179
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_76284690
quote:
Op donderdag 31 december 2009 11:49 schreef invine het volgende:

[..]

Dat jij die brilletjes fijner ervaart en als waardevoller inschat, betekent niet dat een ander die film niet op andere criteria mag baseren...

Het is aan ieder voor zich om een mening en criteria af te zetten tegen eigen normen...
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_76284862
December
Films
74. Avatar (James Cameron, 2009) :: 9.8
75. Avatar (James Cameron, 2009) :: 9.8
76. Mulholland Dr. (David Lynch, 2001) :: 9.5
77. The Thin Blue Line (Errol Morris, 1988) :: 9.0
78. The Fog of War: Eleven Lessons from the Life of Robert S. McNamara (Errol Morris, 2003) :: 8.8
79. The Maltese Falcon (John Huston, 1941) :: 8.7
80. Coraline (Henry Selick, 2009) :: 8.5
81. The Godfather (Francis Ford Coppola, 1972) :: 8.5
82. La tourneuse de pages (Denis Dercourt, 2006) :: 8.2
83. Spider-Man 2 (Sam Raimi, 2004) :: 7.8
84. Le Plaisir (Max Ophüls, 1952) :: 7.7
85. Spider-Man 3 (Sam Raimi, 2007) :: 7.7
86. The Thing (John Carpenter, 1982) :: 7.0
87. Transformers (Michael Bay, 2007) :: 7.0
88. Kings of Pastry (Chris Hegedus, D.A. Pennebaker, 2009) :: 6.8
89. Transformers: Revenge of the Fallen (Michael Bay, 2009) :: 4.5
90. A Christmas Carol (Robert Zemeckis, 2009) :: 4.0
91. Komt een vrouw bij de dokter (Reinout Oerlemans, 2009) :: 2.0

Series
92. Mad Men - Seizoen 2 (Matthew Weiner, 2007) :: 8.0
93. True Blood - Seizoen 1 (Alan Ball, 2008) :: 7.0

Statistieken
Totaal 18 films (maandgemiddelde: 18.2) gekeken:
- Kort (t/m 20 min.): 0.
- Middel (21 t/m 75 min.): 0.
- Lang (meer dan 75 min.): 18.

Totale speelduur: 2172 min.
Aantal films / series herzien: 7.

Best beoordeeld: Avatar, Avatar (9.8, 2de dit jaar).
Slechtst beoordeeld: Komt een vrouw bij de dokter (2.0).

Media-verdeling
4.
8.
7.
1.

[ Bericht 2% gewijzigd door Toad op 01-01-2010 03:49:13 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')