Dan had hij dat eerst wel eens mogen vertellen. Ik kan toch niet mijn hele relatie mijzelf afvragen of hij iets te kort komt?quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:21 schreef 1517 het volgende:
Ik denk toch echt dat je de fout bij jezelf moet zoeken.
Waarom heeft hij die andere vrouw nodig, waarschijnlijk omdat hij iets tekort komt.
Iets wat er vroeger tussen jullie wel was maar nu niet meer, misschien doordat de jaren beginnen te tellen?
Nee dat moet je aanvoelenquote:Op zaterdag 12 december 2009 14:22 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Dan had hij dat eerst wel eens mogen vertellen. Ik kan toch niet mijn hele relatie mijzelf afvragen of hij iets te kort komt?
Als hij die andere vrouw zo nodig nodig had, kon hij het anders aanpakken. Door niet vreemd te gaan, bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:21 schreef 1517 het volgende:
Ik denk toch echt dat je de fout bij jezelf moet zoeken.
Waarom heeft hij die andere vrouw nodig, waarschijnlijk omdat hij iets tekort komt.
Hij had ook naar de hoeren gekundquote:Op zaterdag 12 december 2009 14:24 schreef zarGon het volgende:
[..]
Als hij die andere vrouw zo nodig nodig had, kon hij het anders aanpakken. Door niet vreemd te gaan, bijvoorbeeld.
Heb je een vlot kapsel?quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:19 schreef thea.bol het volgende:
Hij zegt dat hij mij lichamelijk minder aantrekkelijk vindt. Dat zjin nieuwe vriendin veel spannender is. Wat moet ik hier mee? Ik kan mezelf toch niet zo opeens gaan veranderen.
Wat ik begrijp is het ook niet zomaar even vreemdgaan. Geen idee of hij dat ook nog on the side doet. Maar hij heeft gewoon stiekem al een relatie van 2 jaar met een anddre vrouw.quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:24 schreef zarGon het volgende:
[..]
Als hij die andere vrouw zo nodig nodig had, kon hij het anders aanpakken. Door niet vreemd te gaan, bijvoorbeeld.
Ja, met de hoeren is het geen vreemdgaan.quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:24 schreef N.icka het volgende:
[..]
Hij had ook naar de hoeren gekund
Je ziet elkaar toch wel af en toe neem ik aan? Praat je dan wel eens met elkaar?quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:22 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Dan had hij dat eerst wel eens mogen vertellen. Ik kan toch niet mijn hele relatie mijzelf afvragen of hij iets te kort komt?
quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:24 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ja ga er nog serieus op in johquote:Op zaterdag 12 december 2009 14:26 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ja, met de hoeren is het geen vreemdgaan.
Beëindig dan eerst je huwelijk, kun je doen wat je wil. Ga je ook niet vreemd.
Ja, ik ken haar. Ik ben vaak bij hem op de zaak geweest als we samen ergens naar toe gingen en hij nog iets op moest halen. Ik ben wezen kijken in haar nieuwe appartement. Nooit gedacht dat hij dat gedeeltelijk betaalde. Ik voel me nu zo voor schut staan. Alsof iedereen het wist daar op de zaak, alleen ik niet.quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:28 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Volgens mij kennen ze elkaar allemaal hoor.
quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:25 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Heb je een kort, pittig, vlot kapsel?
Nee, we hebben ge3en kinderen. Dat is niet gelukt. Ik ben dus ook bang dat hij het met haar opnieuw wil proberen. Kinderen waren nooit een issue in ons huwelijk. Ik dacht dat we gelukkig met elkaar waren. Maar het feit dat hij een zoveel jongere vrouw genomen heeft, maakt me zo bang dat hij nu opeens wel kinderen wil.quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:34 schreef amaranta het volgende:
Wat vervelend voor je thea. Je hebt groot gelijk dat je boos bent!
Hebben jullie ook kinderen samen? Zorg er in ieder geval dat zij niet de dupe worden van jullie scheiding.
Had het je goedkeuring wel kunnen wegdragen als hij het twee jaar geleden eerlijk had verteld?quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:26 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Wat ik begrijp is het ook niet zomaar even vreemdgaan. Geen idee of hij dat ook nog on the side doet. Maar hij heeft gewoon stiekem al een relatie van 2 jaar met een anddre vrouw.
En ik heb het niet mogen weten.
Ik voel me zo kut nu. Ik ben zo boos op hem.
hebben jullie een gescheiden boekhouding ofzo?quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:31 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Ja, ik ken haar. Ik ben vaak bij hem op de zaak geweest als we samen ergens naar toe gingen en hij nog iets op moest halen. Ik ben wezen kijken in haar nieuwe appartement. Nooit gedacht dat hij dat gedeeltelijk betaalde. Ik voel me nu zo voor schut staan. Alsof iedereen het wist daar op de zaak, alleen ik niet.
Nee, natuurlijk niet. Ik ben met hem getrouwd. Hij is mijn man!quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:37 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Had het je goedkeuring wel kunnen wegdragen als hij het twee jaar geleden eerlijk had verteld?
Vraag het hem eens, zou ik zeggen.quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:35 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Nee, we hebben ge3en kinderen. Dat is niet gelukt. Ik ben dus ook bang dat hij het met haar opnieuw wil proberen. Kinderen waren nooit een issue in ons huwelijk. Ik dacht dat we gelukkig met elkaar waren. Maar het feit dat hij een zoveel jongere vrouw genomen heeft, maakt me zo bang dat hij nu opeens wel kinderen wil.
Wat ben jij bezitterig zegquote:Op zaterdag 12 december 2009 14:38 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet. Ik ben met hem getrouwd. Hij is mijn man!
quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:38 schreef apelul het volgende:
ja maar het oog wil ook wat en hij moet al zo hard werken en dan is het toch niet erg als hij zich dat extraatje gunt?
Zijn salaris kwam altijd gewoon op onze rekening binnen. Maar alle bonussen gratificaties en extra's hield hij altijd voor zichzelf. En daar heeft hij haar van betaald, blijkt nu.quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:38 schreef Re het volgende:
[..]
hebben jullie een gescheiden boekhouding ofzo?
Zijn bonusinkomen ging naar zijn bonusspeeltje dusquote:Op zaterdag 12 december 2009 14:45 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Zijn salaris kwam altijd gewoon op onze rekening binnen. Maar alle bonussen gratificaties en extra's hield hij altijd voor zichzelf. En daar heeft hij haar van betaald, blijkt nu.
een flink vooropgezet plan dus?... heb je hem al een ultimatum gesteld?quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:45 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Zijn salaris kwam altijd gewoon op onze rekening binnen. Maar alle bonussen gratificaties en extra's hield hij altijd voor zichzelf. En daar heeft hij haar van betaald, blijkt nu.
En ook schier onmogelijk om die kosten geheim te kunnen houden.quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:47 schreef Paris_Texas het volgende:
[..]
Zijn bonusinkomen ging naar zijn bonusspeeltje dus![]()
Best wel netjes dat hij dat niet ten laste van jullie normale inkomen heeft laten komen
Nog niet, ik wil eerst alle info hebben.quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:48 schreef Re het volgende:
[..]
een flink vooropgezet plan dus?... heb je hem al een ultimatum gesteld?
Grappig. Het gaat je nu alleen nog maar om het financieel uitkleden? Natuurlijk laat hij haar niet zomaar vallen, hij neukt haar al twee jaar en blijkbaar bevalt het hem goed. Maar waarom je die opmerking maakt is mij volstrekt onduidelijk; zou jij hem nog wel terug willen als hij haar zou laten vallen?quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:51 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Nog niet, ik wil eerst alle info hebben.
Ik wil weten wat ik kan krijgen als ik ga scheiden. Ik wil weten wat ik kan bedingen als ik niet ga scheiden. Ik moet alles eerst op een rijtje zetten.
Duidelijk is wel dat hij haar niet zomaar gaat laten vallen.
Ik gok dat ze nu gaat roepen dat hij zei dat er de afgelopen 2 jaar geen bonus meer werd uitgekeerd, door de kredietcrisis enzo....quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:48 schreef Re het volgende:
[..]
een flink vooropgezet plan dus?... heb je hem al een ultimatum gesteld?
Omdat ik eerst alles op een rijtje moet zetten. Hij zit nu bij haar. En ik voel me zo klote.quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:53 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Grappig. Het gaat je nu alleen nog maar om het financieel uitkleden? Natuurlijk laat hij haar niet zomaar vallen, hij neukt haar al twee jaar en blijkbaar bevalt het hem goed. Maar waarom je die opmerking maakt is mij volstrekt onduidelijk; zou jij hem nog wel terug willen als hij haar zou laten vallen?
kun je ook gewoon normaal reageren? blijf anders lekker weg met je gebaggerquote:Op zaterdag 12 december 2009 14:53 schreef Paris_Texas het volgende:
[..]
Ik gok dat ze nu gaat roepen dat hij zei dat er de afgelopen 2 jaar geen bonus meer werd uitgekeerd, door de kredietcrisis enzo....
Ik vind het overigens wel kwalijk dat Thea ons daar in AEX niet al bijtijds voor gewaarschuwd heeft, als haar man wist van de ernst van de crisis en de rest van de wereld nog niet, dan was dat wel zo netjes geweest.
Als je slim bent ga je scheiden. Waarom? Omdat zo leven niets is voor je eigenwaarde.quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:51 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Nog niet, ik wil eerst alle info hebben.
Ik wil weten wat ik kan krijgen als ik ga scheiden. Ik wil weten wat ik kan bedingen als ik niet ga scheiden. Ik moet alles eerst op een rijtje zetten.
Duidelijk is wel dat hij haar niet zomaar gaat laten vallen.
yup, tijd om voor jezelf te gaan zorgen...quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:55 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Als je slim bent ga je scheiden. Waarom? Omdat zo leven niets is voor je eigenwaarde.
Alleen is de vraag tot in hoeverre hem plukken gaat lukken. Ik denk dat het ook niet je doel moet zijn.
Je mag best even boos zijn en wraak willen nemen. Maar dat moet ook weer niet te lang duren.
Je moet uiteindelijk toch verder.
Hij heeft altijd alle bonussen voor zichzelf gehouden, zolang ik weet eigenljk.Ik heb er nooit naar gevraagd. Misschien heel dom van me. Maar ik heb hem altijd gewoon vertrouwd.quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:53 schreef Paris_Texas het volgende:
[..]
Ik gok dat ze nu gaat roepen dat hij zei dat er de afgelopen 2 jaar geen bonus meer werd uitgekeerd, door de kredietcrisis enzo....
Ik vind het overigens wel kwalijk dat Thea ons daar in AEX niet al bijtijds voor gewaarschuwd heeft, als haar man wist van de ernst van de crisis en de rest van de wereld nog niet, dan was dat wel zo netjes geweest.
nou zo vreemd is dat toch niet, je zorgt 15 jaar voor iemand en dan laat je je afserveren door een beter exemplaar...quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:58 schreef RVP67 het volgende:
Eerst vond ik het nog kut voor de TS, maar lees nu dat het om het maximaal haalbare bedrag gaat dat ze er uit kan halen.
Doei !!!!!
Je toekomstige ex wil geen kinderen maar een lekker jong lichaam...
Ik ben zo boos dat ik hem helemaal uit wil kleden. Ik weet neit of dat een normale reactie is en of dt wel slijt. Ik haat hem nu gewoon.quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:58 schreef RVP67 het volgende:
Eerst vond ik het nog kut voor de TS, maar lees nu dat het om het maximaal haalbare bedrag gaat dat ze er uit kan halen.
Doei !!!!!
Je toekomstige ex wil geen kinderen maar een lekker jong lichaam...
Ik zat in haar andere topic al heel normaal te reageren tot wel heel duidelijk werd dat het een kloon is, zeker toen dit topic er ook nog een keer bijkwam.quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:55 schreef Re het volgende:
[..]
kun je ook gewoon normaal reageren? blijf anders lekker weg met je gebagger
ok, doe dan lekker een TRquote:Op zaterdag 12 december 2009 15:00 schreef Paris_Texas het volgende:
[..]
Ik zat in haar andere topic al heel normaal te reageren tot wel heel duidelijk werd dat het een kloon is, zeker toen dit topic er ook nog een keer bijkwam.
Succes ermee
Nouja, de keerzijde is natuurlijk wel dat ze 15 jaar lang niet heeft hoeven werken en wel de geneugten des levens had. Ze hoefde niet voor kinderen te zorgen, ze kóós er voor om lekker lui te zijn. Dat is helemaal niet erg, maar om dan nu moeilijk te gaan doen als dat enige consequenties heeft vind ik ook niet helemaal terecht.quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:59 schreef Re het volgende:
[..]
nou zo vreemd is dat toch niet, je zorgt 15 jaar voor iemand en dan laat je je afserveren door een beter exemplaar...
Nou nee, ik heb dit weekend even met een persoonlijk drama van doen wat z'n weerga niet kent, en kon wel iets gebruiken om te lachen, dus ergens waardeerde ik het wel dat er weer zo'n zulke topics waren.quote:
nou ok, vooruit dan... sterkte!quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:02 schreef Paris_Texas het volgende:
[..]
Nou nee, ik heb dit weekend even met een persoonlijk drama van doen wat z'n weerga niet kent, en kon wel iets gebruiken om te lachen, dus ergens waardeerde ik het wel dat er weer zo'n topic was.
Het is een normale reactie. En je recht op zoveel mogelijk geld moet je niet afzwakken.quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:59 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Ik ben zo boos dat ik hem helemaal uit wil kleden. Ik weet neit of dat een normale reactie is en of dt wel slijt. Ik haat hem nu gewoon.
Ik heb hem gisteravond het huis uit gebonjourd. Hij is, neem ik aan, bij haar nu.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:03 schreef LalalaHippie het volgende:
Wat een ontzettend lullig verhaal. Ben je eigenlijk financieel van hem afhankelijk, aangezien je eerst wilt weten wat je kunt krijgen of zo? En hoe kijkt hij tegen alles aan dan? Is hij verliefd op haar, of wil hij verder met jou?
quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:59 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Ik ben zo boos dat ik hem helemaal uit wil kleden. Ik weet neit of dat een normale reactie is en of dt wel slijt. Ik haat hem nu gewoon.
quote:Heav'n has no Rage, like Love to Hatred turn'd,
Nor Hell a Fury, like a Woman scorn'd.
Ik zou als ik jou was eerst maar wat tot rust komen, kun je niet even het huis uit naar een vriendin of familie?quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:07 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Ik heb hem gisteravond het huis uit gebonjourd. Hij is, neem ik aan, bij haar nu.
Ben op dit moment niet goed in staat om een normaal gesprek met hem aan te gaan. En ja, als je het zo schetst ben ik financieel afhanjkelijk van hem. We zijn gewoon normaal getrouwd, en hebben altijd alles gedeeld, in voor en tegenspoed. En nu dit! Ik kan het wel uitschreeuwen.
Geen idee of hij verliefd op haar is. Maar als je kannelijk al 2 jaar een relatie buiten de deur hebt, dan neem ik aan dat het heel veel voor hem betekent.
Alleen al ht feit dat hij nu daar zijn verhaal kwijt kan en ik hier alleen achterblijf, maakt me ze boos, het voelt zo oneerlijk.
Hij is z'n eigen huis uitgezet? Doe je goed.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:07 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Ik heb hem gisteravond het huis uit gebonjourd. Hij is, neem ik aan, bij haar nu.
Ben op dit moment niet goed in staat om een normaal gesprek met hem aan te gaan. En ja, als je het zo schetst ben ik financieel afhanjkelijk van hem. We zijn gewoon normaal getrouwd, en hebben altijd alles gedeeld, in voor en tegenspoed. En nu dit! Ik kan het wel uitschreeuwen.
Geen idee of hij verliefd op haar is. Maar als je kannelijk al 2 jaar een relatie buiten de deur hebt, dan neem ik aan dat het heel veel voor hem betekent.
Alleen al ht feit dat hij nu daar zijn verhaal kwijt kan en ik hier alleen achterblijf, maakt me ze boos, het voelt zo oneerlijk.
Zie jij er beter uit dan die secretaresse?quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:07 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Jawel. ik ga zo naar mijn beste vriendin toe. Ze woont in Antwerpen dus een stukje rijden. WIl eerst even tot mezelf komen voordat ik de auto in stap. Ik moet zo vaak huilen.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:12 schreef LalalaHippie het volgende:
[..]
Ik zou als ik jou was eerst maar wat tot rust komen, kun je niet even het huis uit naar een vriendin of familie?
Misschien kan ze je ophalen.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:13 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Jawel. ik ga zo naar mijn beste vriendin toe. Ze woont in Antwerpen dus een stukje rijden. WIl eerst even tot mezelf komen voordat ik de auto in stap. Ik moet zo vaak huilen.
En het korte, pittige vlotte kapselquote:Op zaterdag 12 december 2009 15:28 schreef Ferdii het volgende:
dat krijg je ervan als je steeds maar weer met je beren/hartjes pyjama in gaat liggen en direct en slaap valt.
Hij is gewoon op je uit gekeken en terecht
Heet je man Tiger Woods ?quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:19 schreef thea.bol het volgende:
Net alsof onze relatie helemaal niets voorstelde.
Nou nou niet zo willen claimen ja! Alles eerlijk delenquote:Op zaterdag 12 december 2009 14:38 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet. Ik ben met hem getrouwd. Hij is mijn man!
quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:05 schreef sigme het volgende:
[..]
Het is een normale reactie. En je recht op zoveel mogelijk geld moet je niet afzwakken.
Een huwelijk is bedoeld voor het leven, niet voor tot de secretaresse hapt. Hij breekt de afspraak, en bij de afspraak was iets inbegrepen over wie het geld inbracht.
Potje breken = potje betalen.
Dat is het eerst waar ik nu aan denk: hoe doe ik hem zo veel mogelijk pijn en ik wil hem niet meer zien voorlopig.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:59 schreef Cerbie het volgende:
[..]
"Hij gaat vreemd!!"
[enkele momenten later]
"Hoe krijg ik zoveel mogelijk geld uit hem?!"
Volkomen natuurlijke reactie
Een heel volwassen reactie.quote:Op zaterdag 12 december 2009 16:01 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Dat is het eerst waar ik nu aan denk: hoe doe ik hem zo veel mogelijk pijn en ik wil hem niet meer zien voorlopig.
Had dat eerder gedaan, dan had hij zich nooit aan die secretaresse vergrepen.quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:59 schreef thea.bol het volgende:
Ik ben zo boos dat ik hem helemaal uit wil kleden.
quote:Op zaterdag 12 december 2009 16:04 schreef elcastel het volgende:
[..]
Had dat eerder gedaan, dan had hij zich nooit aan die secretaresse vergrepen.
Zal wel iets vrouwelijks zijn dan. Geld geld geld!quote:Op zaterdag 12 december 2009 16:01 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Dat is het eerst waar ik nu aan denk: hoe doe ik hem zo veel mogelijk pijn en ik wil hem niet meer zien voorlopig.
Nee, ....heeft een hobby. Dat is die secretaresse.quote:Op zaterdag 12 december 2009 16:18 schreef alcino het volgende:
..is klusser.
Vooral als je de statistieken er bij neemt hoe veel huwelijken in een scheiding eindigenquote:Op zaterdag 12 december 2009 16:20 schreef katerwater het volgende:
Waarom zijn er nog steeds koppels die trouwen met gemeenschap van goederen en rekeningen?
Ikke niet begrijp.
Je bent jong en onbezonnen....quote:Op zaterdag 12 december 2009 16:20 schreef katerwater het volgende:
Waarom zijn er nog steeds koppels die trouwen met gemeenschap van goederen en rekeningen?
Ikke niet begrijp.
Als je nou samen met niets begint?? Maakt het dan echt zoveel uit? Het maakt pas uit als je niet met een gelijk vermogen begint.quote:Op zaterdag 12 december 2009 16:23 schreef pc-fr34k het volgende:
[..]
Vooral als je de statistieken er bij neemt hoe veel huwelijken in een scheiding eindigen
Ja hallo is dit de rij om de helft van m'n spullen op te geven? Waar teken ik?
Cola op m'n toetsenbord!quote:Op zaterdag 12 december 2009 16:04 schreef elcastel het volgende:
[..]
Had dat eerder gedaan, dan had hij zich nooit aan die secretaresse vergrepen.
Snap het ook niet. Mijn vriend wil dat ook terwijl het huis waar we in wonen door hem gekocht is en ik nog studeer en geen inkomen heb. Maar ik wil het niet, ik wil het apart houden.quote:Op zaterdag 12 december 2009 16:20 schreef katerwater het volgende:
Ikke niet begrijp.
Heel vele gezinnen hebben ongelijke inkomens. En er zijn nog steeds massa's vrouwen die thuisblijven voor de kindjes. Het is (zeker als vrouw) toch aan te raden.quote:Op zaterdag 12 december 2009 16:25 schreef Paris_Texas het volgende:
[..]
Als je nou samen met niets begint?? Maakt het dan echt zoveel uit? Het maakt pas uit als je niet met een gelijk vermogen begint.
Beste Thea, je laat hier duidelijk zien dat je nooit van hem gehouden hebt. Hij was een zakquote:Op zaterdag 12 december 2009 16:01 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Dat is pas in 2001 opgeheven, dus toen Thea trouwde was die plicht er nog welquote:Op zaterdag 12 december 2009 19:54 schreef jantco het volgende:
Hij mag ook op een ander adres wonen dan jij: geen samenwoningsplicht.
Juist, ongelijke inkomens, maar ook bij huwelijkse voorwaarden vallen inkomsten na het sluiten van het huwelijk onder de gemeenschap van goederen, net als een aantal andere zaken.quote:Op zaterdag 12 december 2009 18:47 schreef katerwater het volgende:
[..]
Heel vele gezinnen hebben ongelijke inkomens. En er zijn nog steeds massa's vrouwen die thuisblijven voor de kindjes. Het is (zeker als vrouw) toch aan te raden.
En wat nou als je nu beide niets hebt, maar wel weet dat je ooit vermogen zal erven? Volgens mij als ik onder huwelijkse voorwaarden trouw blijft mijn toekomstige erfenis van mij en als ik in gemeenschap van goederen trouw zal ik hem bij een scheiding moeten delen. Dat moet mijn man dan ook, maar zijn erfenis zal veel kleiner zijn.quote:Op zondag 13 december 2009 10:04 schreef Paris_Texas het volgende:
Juist, ongelijke inkomens, maar ook bij huwelijkse voorwaarden vallen inkomsten na het sluiten van het huwelijk onder de gemeenschap van goederen, net als een aantal andere zaken.
Volgens mij maakt het vrij weinig uit als je allebei niets hebt als je trouwt, alleen als een van beiden vermogen of kinderen heeft dan moet je er wel even goed over nadenken wat de consequenties zijn van een gemeenschap van goederen.
Remember girls, don't get mad, get everything.quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:19 schreef thea.bol het volgende:
Ik heb altijd gedacht dat ons huwelijk goed was. Dat zowel hij als ik gelukkig met elkaar waren.
En nu, na 15 jaar huwelijk, komt de aap uit de mouw: Mijn man heeft al 2 jaar een relatie met zijn secretaresse. Hij neemt haar mee op snoepreisjes van de zaak, hij betaalt een gedeelte van haar appartement en noem maar op.
Ik ben zo boos en zo terleurgesteld.
Hij zegt dat hij mij lichamelijk minder aantrekkelijk vindt. Dat zjin nieuwe vriendin veel spannender is. Wat moet ik hier mee? Ik kan mezelf toch niet zo opeens gaan veranderen.
Ik sta op het punt om een echtscheiding aan te vragen. Ben me aan het orienteren om mijn rechten en mijn plichten. Ik ben zo boos!
Ik wil even vermelden dat ik het dus schrijf uit oogpunt van een man en een vrouw. Ik vind vreemdgaan een raar begrip, voorkomend uit jaloezie en christelijke indoctrinatie/maatschappelijke beeldvorming.quote:Op maandag 14 december 2009 09:15 schreef Some-Lady het volgende:
hoi TS, wat superrot voor je, sterkte ermee. Ik zou hem gewoon loslaten, laat hem maar lekker bij zn bakvis.
Wat mij opvalt zijn de reacties. Dan staat er een topic waarin de vrouw vreemdgaat en dan is ze een hoer en een slet, maar als een vrouw schrijft dat haar man vreemdgaat zal het ook wel door haar komen. Ik vind dit echt een belachelijke gedachtengang, waarom ligt het altijd aan de vrouw? Ik schrik soms echt van de ouderwetse beelden die mensen tegenwoordig nog steeds hebben, kom op, we leven al bijna in 2010 hoor...
ja dat begrijp ik ook wel, maar waarom als een vrouw vreemdgaat word ze dan wel als een hoer gezien, en als de man vreemdgaat, denken mensen dat het komt omdat de vrouw hem te weinig seks geeft of iets dergelijks, of niet knap genoeg is?quote:Op maandag 14 december 2009 09:23 schreef pc-fr34k het volgende:
[..]
Ik wil even vermelden dat ik het dus schrijf uit oogpunt van een man en een vrouw. Ik vind vreemdgaan een raar begrip, voorkomend uit jaloezie en christelijke indoctrinatie/maatschappelijke beeldvorming.
Voor de kruistochten waren we hier in deze regio's niet monogaam en was lesbische seks het normaalste van de wereld.
Wat me er van weerhoud is dat ik kijk of ik een ander kwets bij mijn acties, en als dat te voorkomen is dan doe ik dat, zeker(maar niet gelimiteerd aan) als dat iemand betreft die dicht bij mij staat.
Een vrouw is net zo min een hoer of stoer door seksuele driften te hebben/hier aan toe te geven. Het is gewoon normaal voor een mens IMO.
Veel mannen vergelijken man & vrouw met respectievelijk sleutel & slot: Een slot waar vele sleutels op passen, is gewoon een slecht slot, maar een sleutel die past op meerdere sloten is een master-key.quote:Op maandag 14 december 2009 09:15 schreef Some-Lady het volgende:
[..] Dan staat er een topic waarin de vrouw vreemdgaat en dan is ze een hoer en een slet, maar als een vrouw schrijft dat haar man vreemdgaat zal het ook wel door haar komen. Ik vind dit echt een belachelijke gedachtengang, waarom ligt het altijd aan de vrouw?
[..]
quote:Op maandag 14 december 2009 11:44 schreef Marurk het volgende:
Veel mannen vergelijken man & vrouw met respectievelijk sleutel & slot: Een slot waar vele sleutels op passen, is gewoon een slecht slot, maar een sleutel die past op meerdere sloten is een master-key.
Veel mensen geloven TS niet en zitten dus te trollen.quote:Op maandag 14 december 2009 09:15 schreef Some-Lady het volgende:
hoi TS, wat superrot voor je, sterkte ermee. Ik zou hem gewoon loslaten, laat hem maar lekker bij zn bakvis.
Wat mij opvalt zijn de reacties. Dan staat er een topic waarin de vrouw vreemdgaat en dan is ze een hoer en een slet, maar als een vrouw schrijft dat haar man vreemdgaat zal het ook wel door haar komen. Ik vind dit echt een belachelijke gedachtengang, waarom ligt het altijd aan de vrouw? Ik schrik soms echt van de ouderwetse beelden die mensen tegenwoordig nog steeds hebben, kom op, we leven al bijna in 2010 hoor...
Dat probleem speelt hier iig niet want mijn ouders hebben de erfenis testamentair buiten iedere gemeenschap van goederen laten vallen, dat geldt ook voor datgene wat de kleinkinderen erven, en dat was al geregeld voor een van de kinderen getrouwd was of er zelfs maar een kleinkind in aantocht was.quote:Op zondag 13 december 2009 10:38 schreef Dipkip het volgende:
[..]
En wat nou als je nu beide niets hebt, maar wel weet dat je ooit vermogen zal erven? Volgens mij als ik onder huwelijkse voorwaarden trouw blijft mijn toekomstige erfenis van mij en als ik in gemeenschap van goederen trouw zal ik hem bij een scheiding moeten delen. Dat moet mijn man dan ook, maar zijn erfenis zal veel kleiner zijn.
Hoe kwam je erachter dan?quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:54 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Omdat ik eerst alles op een rijtje moet zetten. Hij zit nu bij haar. En ik voel me zo klote.
quote:Op zondag 13 december 2009 21:04 schreef koffiemokje het volgende:
Remember girls, don't get mad, get everything.
(quote van "The First Wives Club)
Schijtventquote:Op zaterdag 12 december 2009 14:19 schreef thea.bol het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |