Dus de reden dat ik toen der tijd mijn baan heb opgezegd zodat mijn man carriere kon maken, doet er niet toe? Ik ben namelijk in de veronderstelling van wel...quote:Op zaterdag 12 december 2009 13:51 schreef Paris_Texas het volgende:
Partneralimentatie terwijl er geen kinderen onder de 12 jaar zijn kun je waarschijnlijk vergeten in 2009.
15 jaar geleden was je ook nog een ontaardde moeder als je bleef werken nadat je een kind gekregen had, inmiddels ben je een lui wijf, en slecht op je toekomst voorbereid als je zelf je kinderen wilt opvoeden.quote:Op zaterdag 12 december 2009 13:58 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Dus de reden dat ik toen der tijd mijn baan heb opgezegd zodat mijn man carriere kon maken, doet er niet toe? Ik ben namelijk in de veronderstelling van wel...
Dat is meer dan de helft.. Dat zou echt niet normaal zijn..quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:12 schreef capricia het volgende:
Hallo Thea,
Als ik zo eens rondkijk op het internet heb je ongeveer recht op 2800 euro, 12 jaar lang.
http://www.alimentatiewij(...)ultaten_display=true
Bruto uiteraard, dus daar moet nog wel belasting af.... voor haar ex-man is dat bedrag overigens weer aftrekbaar van de belasting.quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:12 schreef capricia het volgende:
Hallo Thea,
Als ik zo eens rondkijk op het internet heb je ongeveer recht op 2800 euro, 12 jaar lang.
http://www.alimentatiewij(...)ultaten_display=true
Aha, dus alle burgers moeten betalen omdat ts al 15 jaar niet werkt en ook nu niet wil gaan werken. Lekker is dat.quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:16 schreef Paris_Texas het volgende:
[..]
Bruto uiteraard, dus daar moet nog wel belasting af.... voor haar ex-man is dat bedrag overigens weer aftrekbaar van de belasting.
En terecht, want anders zou hij meer aan alimentatie betalen dan hij zelf zou overhouden...
Hoeveel is dat netto, 2800 bruto, iets van 1600 of zo?quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:16 schreef Paris_Texas het volgende:
[..]
Bruto uiteraard, dus daar moet nog wel belasting af.... voor haar ex-man is dat bedrag overigens weer aftrekbaar van de belasting.
En terecht, want anders zou hij meer aan alimentatie betalen dan hij zelf zou overhouden...
Je man gaat nu toch ook z'n eigen huishouden moeten doen? De meeste werkende mensen doen "het huishouden" er gewoon naast, dat is echt geen volledige dagtaak meer waard. Of heb je geen stofzuiger, wasmachine en afwasmachine, en zit je hele dagen kleding te repareren?quote:Op zaterdag 12 december 2009 13:58 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Dus de reden dat ik toen der tijd mijn baan heb opgezegd zodat mijn man carriere kon maken, doet er niet toe? Ik ben namelijk in de veronderstelling van wel...
Nee, zij betaalt er belasting over en hij kan het aftrekken.... dus "alle burgers moeten betalen" is niet helemaal waar.... dat zou het geval zijn als hij het wel kon aftrekken en zij er geen belasting over betaalde, nu is haar betaalde belasting waarschijnlijk net iets meer dan het voordeel wat hij van de aftrek heeft.quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:19 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Aha, dus alle burgers moeten betalen omdat ts al 15 jaar niet werkt en ook nu niet wil gaan werken. Lekker is dat.
Beter kan het niet gezegd wordenquote:Op zaterdag 12 december 2009 14:04 schreef Conflict het volgende:
Dus je hebt geen kinderen en 15 jaar stil gezeten (huishouden is natuurlijk niks als je met zijn 2en bent) en nu ben je benieuwd hoeveel hij moet gaan schokken om jou in leven te houden
Sorry hoor, maar ga lekker werken ofzo
Reken het even uit: www.belastingdienst.nlquote:Op zaterdag 12 december 2009 14:21 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Hoeveel is dat netto, 2800 bruto, iets van 1600 of zo?
Het was zijn voorstel toen we gingen trouwen. Hij had liever neit dat zijn vrouw uit ging werken.quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:24 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Je man gaat nu toch ook z'n eigen huishouden moeten doen? De meeste werkende mensen doen "het huishouden" er gewoon naast, dat is echt geen volledige dagtaak meer waard. Of heb je geen stofzuiger, wasmachine en afwasmachine, en zit je hele dagen kleding te repareren?
quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:29 schreef thea.bol het volgende:
[..]
Het was zijn voorstel toen we gingen trouwen. Hij had liever neit dat zijn vrouw uit ging werken.
Alle etentjes met directeuren en collega's die ik hier voor hem gehouden heb, zodat hij carriere kon maken...alle nep-recepties die ik met hem afgelopen ben, zodat hij goed voor de dag kon komen.
En nu, puntje bij paaltje, neemt hij gewoon een of ander jong ding om mee verder te gaan.
Dit is volkomen onterecht. Ik vind dat ik recht heb op een deel van het geld wat hij verdient in al die tijd dat hij carriere heeft kunnen maken!
Ik heb helemaal neit gelachen, hoe kom je daarbij?quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:30 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Toch nog gelachen in het weekend. Mocht je niet meer bij de Viva of de Flair posten?
Dank je. ik ben zooo boos. Ik heb zo'n zin om hem de rest van zijn leven uit te zuigen. Wat een klootzak is hijzeg.quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:33 schreef Eva4Evah het volgende:
Ik weet hier niks vanaf dus aan mij heb je niks, maar ik wilde je toch even sterkte wensen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |