SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wie hebben er allemaal welke draagdoek?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Graag bij het openen van een nieuw topic de informatie uit de wiki halen, die vind je HIER
Als je een update van jouw doekenlijstje wil, graag zelf in de wiki doen, dan wordt het vanzelf meegenomen in een volgend topic.* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
quote:Op vrijdag 11 december 2009 12:16 schreef RockabeIIa het volgende:
Ik heb em binnen en hij is helemaal niet zoals ik het in gedachten heb gehadEr zit grijs in en ik wilde zo graag alleen zwart...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Welk merk?quote:Op vrijdag 11 december 2009 12:56 schreef amaranta het volgende:
Nou dacht ik dat ik via marktplaats een draagdoek had gekocht, blijkt dat ik een ringsling heb gekocht.
Is dit eigenlijk wat? Draagt dit fijn?
Tis mijn eigen schuld hoor, ze heeft het duidelijk gezegd maar ik zat dus met mijn hoofd weer ergens anders.
wat jammer Rockaquote:Op vrijdag 11 december 2009 12:16 schreef RockabeIIa het volgende:
Ik heb em binnen en hij is helemaal niet zoals ik het in gedachten heb gehadEr zit grijs in en ik wilde zo graag alleen zwart...
jupquote:Op vrijdag 11 december 2009 17:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
wat jammer Rockaal contact gehad met de maakster?
oeke, idd echt fijn! en vandaag naar cb, prikjes en dan bij papa in de doek en dus lekker troost dichtbij
simmu, ik zag het pas in Z&G, je krijgt een tweeling? dat wordt wel even anders met dragen, lijkt me!
Hear hear!quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:12 schreef mrien het volgende:
Tweelingdragen kan ook heel goed met een niet rekkende doek hoor Simmu!
Ik zou dan eerder een niet rekkende doek erbij kopen dan een rekkende eigenlijk
Een consult is altijd fijn!
Inderdaadquote:Op vrijdag 11 december 2009 23:16 schreef oeke het volgende:wat fijn dat je Senna met het gezicht naar je toe draagt, dit ziet er toch een beetje sneu uit vind ik.
Maar da's een hele fijne en stevige! Die houdt zelfs nog een kleuter.quote:Op vrijdag 11 december 2009 16:53 schreef amaranta het volgende:
Macka, hij is van storchenwiege (iets met anna)
Ik ga het gewoon proberen en anders verkoop ik hem gewoon weer.
Ja, ze nemen je natuurlijk direct aan voor vast! Iemand die zo'n enorm gewicht met zich mee kan dragen (en alle vreemde blikken trotseert) moet wel verbazingwekkend sterk zijnquote:Op zaterdag 12 december 2009 00:20 schreef YPPY het volgende:
Heerlijke doek amaranta! Ik heb heel wat uren met broertje Ulli rondgelopen, jammer genoeg wil ze nu echt niet meer in de doek.![]()
Mijn nieuwe collega's waren in shock omdat ik heb verteld met 2,5 jaar nog regelmatig te dragen. Daar gaat m'n proeftijd.
Met Anna's staarten erbij lijkt het ook nog.quote:Op zaterdag 12 december 2009 12:17 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Ja, ze nemen je natuurlijk direct aan voor vast! Iemand die zo'n enorm gewicht met zich mee kan dragen (en alle vreemde blikken trotseert) moet wel verbazingwekkend sterk zijn
YPPY Langkous
Het is een doek waar aan een uiteinde twee ringen vastgemaakt zijn, op een stevige manier en zo dat het goed over je schouder valt. Door die ringen haal je het andere uiteinde. Kijk maar eens naar de Youtube filmpjes die in een van mijn vorige posts staan.quote:Op zaterdag 12 december 2009 13:56 schreef amaranta het volgende:
Fijn dat jullie er goede ervaringen mee hebben. Dat geeft me meer moed. Ik voelde me zo dom gisteren.
Begrijp ik goed dat de ring aan de doek vast zit? Of is het (even heel oneerbiedig) een lap stop die je door een ring haalt?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:21 schreef YPPY het volgende:
[..]
Met Anna's staarten erbij lijkt het ook nog.
Maar, 1 collega wil een doek proberen, dus ik heb met draagdoek.nl opgehaald van z'n logeeradresje en die gaat dinsdag mee naar het werk. Ga ik voor 50 man demonstreren.
Miss, zitten er bij jou in de taille niet van die elastieken die je aan kunt trekken voor een wat slanker silhouet? Zijn te verstellen aan de binnenkant van de jas.quote:Op zondag 13 december 2009 08:25 schreef miss_sly het volgende:
30 december hoef ik niet te werken! dus eens even kijken.
mijn draagjas hoefft ook niet superchharmant te zijn, maar dit is echt het andere uiterste. en een cape was gewoon echt te duur en over een dikke winterjas vind ik gewoon niet fijn. ik ga hem dus proberen chbarmant te maken; moet lukken
Nou heb ik ze nog niet langer dan ong anderhalf uur achter elkaar gedragen, maar Emma vindt het allemaal wel best zolang ik maar niet ga zittenquote:Op zaterdag 12 december 2009 22:31 schreef Ssserpente het volgende:
Jammer miss, ik moet zeggen dat ik die jassen er op de foto's ook al niet erg charmant uit vind zien.
Hoe lang houden jullie kindjes het vol in de doek? 'k Was laatst met Lente in de doek een uur of twee in de stad. En inééns was ze het beu. Gíllen in de Blokker.Ik heb m'n hele zooitje neergegooid en 'r maar even de doek uitgehaald en toen was ze eigenlijk vrij snel gekalmeerd. En na tien minuutjes terug in de doek gedaan en toen was het wel weer oké.
![]()
O, en een draagmeet lijkt mij ook wel handig.
ivm de zwangerschap doen we nu een stuk minder, maar wij maakten met selene gerust boswandelingen van 3,4 uur hoor. ik heb een wandelstok en we zijn dan altijd met zn tweeen om dragen van elkaar over te nemen. selene vindt het allemaal best. het enige wat we echtechtecht niet moeten doen is haar er halverwege uithalen en rond laten lopen, want dan wil ze niet terug in de doekquote:Op zondag 13 december 2009 12:51 schreef WupWup het volgende:
[..]
Nou heb ik ze nog niet langer dan ong anderhalf uur achter elkaar gedragen, maar Emma vindt het allemaal wel best zolang ik maar niet ga zitten
Hou alstjeblieft wél je aandacht bij het kindje in de doek tijdens het voeden. Moet ik toch even zeggen in het kader van better safe than sorry.quote:Op maandag 14 december 2009 17:13 schreef amaranta het volgende:
Mijn 1e ringsling is binnen. Hij ziet er super goed uit en ze heeft er zelfs een handleidingboekje bij gedaan.
Ik kan haast niet wachten. Wat mij nou zo bijzonder lijkt is om te voeden in de draagdoek.
Ik zie namelijk een beetje op tegen het voeden (met name Eva die dan waarschijnlijk steeds om me heen hangt) en ik geloof écht dat door te voeden in de draagdoek ik Eva ook een beetje aandacht kan geven!
Ik wil eigenlijk ook al een gewone doek aanschaffen, maar moet me echt eerst oriënteren, hoewel die paarse van hierboven wel heel mooi is...
Bedankt voor de tip. IK doelde ook vooral op dat laatste. Dat ik rustig op de bank kan voeden. Zonder dat Eva over mij of de baby heenkruipt.quote:Op maandag 14 december 2009 17:41 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Hou alstjeblieft wél je aandacht bij het kindje in de doek tijdens het voeden. Moet ik toch even zeggen in het kader van better safe than sorry.
De richtlijn van de Trageschule Dresden (waar Webkim en ik onze opleidingen volgen) is dat voeden in de doek afgeraden wordt. Er zijn afgelopen jaar namelijk twee erg nare ongelukken mee gebeurd. Beide malen voedde de moeder in de doek maar had ze haar aandacht elders, waardoor ze niet op tijd signalen van haar baby opving.
Voeden in de doek, met de aandacht bij je baby, is wel een handige manier om op de bank te kunnen zitten met Eva tegen je aanhangend en de baby buiten bereik van haar handjes.
Ik had het over situaties als een telefoongesprek voeren of luisteren naar een lezing. Hand in hand op de bank lijkt me prima te doen (zeker als jullie samen naar de baby kijken), samen puzzelen niet. Zoiets.quote:Op maandag 14 december 2009 18:04 schreef amaranta het volgende:
Eva vindt het heerlijk om bijvoorbeeld hand in hand op de bank te zitten. Door baby in de draagdoek te hebben kan ze toch mijn hand vastpakken. Zoiets had ik voor ogen zeg maar.
Maar als jullie (deskundigen) het pertinent afraden dan gebeurd het niet.
Herkenbaar. Ik heb indertijd veel gehad aan En dan heb je er twee! (Of drie, of vier, of...)quote:Op maandag 14 december 2009 18:46 schreef amaranta het volgende:
Ik vind het wel super fijn dat je me zo op de gevaren wijst.
Maarja, waar het op neerkomt, ben gewoon sowieso, los van voeden met of zonder doek, hoe dat zal gaan icm Eva.
En neemt hij ook mee voor andere zwangere vrouwen? Is maar een klein lapje stof in de koffferquote:Op maandag 14 december 2009 19:23 schreef simmu het volgende:
duimen jullie mee? sangdrax meldde net per msn dat draagdoeken in san diego gewoon in de winkel liggen, heel veel draagdoekn. ik hoop toch zo dat dat een hint is he
ik geef geen garanties, maar ik wil het best vragen hoor (hij heeft ook al een boekenlijstje op zak tenslottequote:Op maandag 14 december 2009 19:24 schreef amaranta het volgende:
[..]
En neemt hij ook mee voor andere zwangere vrouwen? Is maar een klein lapje stof in de kofffer
Hihi, ik heb me nog helemaal niet georienteerd in draagdoeken, dus ik weet helemaal niet wat ik wil. Maar wel lief van je dat je het wilde vragen.quote:Op maandag 14 december 2009 19:28 schreef simmu het volgende:
[..]
ik geef geen garanties, maar ik wil het best vragen hoor (hij heeft ook al een boekenlijstje op zak tenslotte) hou er wel rekening mee dat ruilen onmogelijk is he!
wat fijn!quote:Op maandag 14 december 2009 17:18 schreef RockabeIIa het volgende:
Hier is het probleem netjes verholpen. Deze doek gaat retour en er wordt een nieuwe gemaakt.
Ruben is enkel jaloers op Jochem als ik Jochem in de doek wil hangen waar Ruben bij is. Als Ruben bij een ander dan alsnog in een doek mag is het prima. Heb ik Jochem al in een doek zitten als Ruben mij ziet, dan zijn er geen problemen.quote:Op maandag 14 december 2009 18:46 schreef amaranta het volgende:
Ik vind het wel super fijn dat je me zo op de gevaren wijst.
Maarja, waar het op neerkomt, ben gewoon sowieso, los van voeden met of zonder doek, hoe dat zal gaan icm Eva.
hm ja goed idee, dat ga k sowieso maar doen nuquote:Op woensdag 16 december 2009 15:59 schreef Linda2205 het volgende:
huup, ik zie amelie idd altijd met sokjes...Lotte gaat hier in haar normale kleren, met slofjes en 1 laagje doek mee naar buiten en komt altijd lekker warm thuis. Hier vriest het toch al een tijdje en vanaf vandaag een pak sneeuw. Dan heb ik wel een vest over dr heen (Maatje XL, voor 9¤ bij de C&A, alleen voor het dragen). Dus misschien gewoon een extra laagje over dr voetjes doen?
Niet allemaal in dezelfde maat hoorquote:Op woensdag 16 december 2009 16:05 schreef Linda2205 het volgende:
Je had tenslotte zoveel schoentjes en slofjes, zonde om ze niet te gebruiken toch
En desnoods je eigen jas, over het vest, dan zie je ook dat oranje niet en is het misschien minder lelijk voor je
wtf?!quote:Op woensdag 16 december 2009 18:08 schreef Ssserpente het volgende:
Da's idd wel leuk!
Ik vraag me alleen af of ik het principe wel helemaal doorheb...![]()
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 16 december 2009 18:10 schreef huuphuup het volgende:
[..]
wtf?!hahaha
![]()
das voor als je hoofd de verkeerde kant uithangt. Dan doe je je boodschappen in de capuchon, gooi hem op je schouder et voila!![]()
Maar t kind gaat in de capuchon dus als k hem goed begrepen heb. Die hangt dan zo als een zak achter op je rug ofzo.
Pardon? Sperzie?quote:Op woensdag 16 december 2009 22:27 schreef Ssserpente het volgende:
er zit nog echt een kind in ook. Want het bijschrift is: "Niet de meest flatterende foto, want Sperzie slaapt en hij hangt naar een kant, maar is de amauti."![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |