abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75500698
Ik werk nu bijna een jaartje bij de Albert Heijn (leuke bashes en one-liners mogen wegblijven aub ) en in principe met redelijk plezier. Verdient goed ed.

Echter heb ik enkele weken geleden opgegeven dat ik op zaterdagmiddag en/of ochtend wil werken, eerste zaterdag ging dat prima en heb ik van 13.00 tot 17.00 gewerkt, best lekkere werktijden zaterdag erna stond ik niet ingepland..

Alleen hebben ze nu, zonder toestemming te vragen, mij ingeroosterd op Zaterdagavond, terwijl ik op een zaterdagavond vrijwel altijd een afspraak heb

Wat kan ik hier tegen doen? Kwam er pas vorige week achter en ik sta dus ingeroosterd voor Zaterdag aanstaande, terwijl ik dan twee verjaardagen heb

Sta ik in mijn recht als ik niet ga? Teamleider zei zelf ''je mag al blij wezen dat je op Zaterdag kán werken'' ( ) maar het komt mij ontzettend vervelend uit. ze hebben me niet om toestemming gevraagd maar gewoon simpelweg voor de kutste tijd (van 19.00 tot 22.00) op de planner gezet..

Alvast bedankt
pi_75500746
Ik heb btw ook al een brief in zijn postvakje gelegd uit onvrede, vandaag gebeld maar hij was er niet om er antwoord op te geven... morgenmiddag nog maar eens bellen of langsgaan?
  donderdag 10 december 2009 @ 22:53:49 #3
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_75500796
Beter daar dan ingeplant worden als je bij de plantsoendienst werkt
You're crazy in the coconut..
That boy needs therapy..
  donderdag 10 december 2009 @ 22:54:56 #4
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_75500832
Niet gaan. Als jij aangeeft niet te kunnen dan kunnen ze je ook niet inplannen.

Wel netjes om vantevoren even aan te geven dat je niet komt.

Let wel op dat de meeste supermarktmanagers alle medewerkers 110% medewerking vereisen in alles wat ze vragen, dus hoe het valt is een 2e.

Je staat in ieder geval in je recht
pi_75500840
quote:
Op donderdag 10 december 2009 22:53 schreef BereNDD het volgende:
Beter daar dan ingeplant worden als je bij de plantsoendienst werkt
Ja grappig. Kan ook een serieus antwoord geven op mijn vraag?
pi_75500842
Vraag iemand of die wil invallen. Opgelost, slotje.
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
  donderdag 10 december 2009 @ 22:55:53 #7
136730 PiRANiA
pi_75500884
quote:
Op donderdag 10 december 2009 22:55 schreef DuTank het volgende:
Dan accepteer je dus dat je ingepland bent, en dat is onzin
  donderdag 10 december 2009 @ 22:56:14 #8
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_75500899
Volgende keer ziekmelden en niet gaan lopen ouwehoeren.

Of inderdaad de boel aankaartten. Maar ja dan ben je geen "teamplayer".
Als de verjaardagen belangrijk zijn wel natuurlijk.
Misschien zullen ze de volgende keer je niet zo kut inplannen.
pi_75500903
quote:
Op donderdag 10 december 2009 22:51 schreef blckbb het volgende:
Ik werk nu bijna een jaartje bij de Albert Heijn (leuke bashes en one-liners mogen wegblijven aub ) en in principe met redelijk plezier. Verdient goed ed.

Echter heb ik enkele weken geleden opgegeven dat ik op zaterdagmiddag en/of ochtend wil werken, eerste zaterdag ging dat prima en heb ik van 13.00 tot 17.00 gewerkt, best lekkere werktijden zaterdag erna stond ik niet ingepland..

Alleen hebben ze nu, zonder toestemming te vragen, mij ingeroosterd op Zaterdagavond, terwijl ik op een zaterdagavond vrijwel altijd een afspraak heb

Wat kan ik hier tegen doen? Kwam er pas vorige week achter en ik sta dus ingeroosterd voor Zaterdag aanstaande, terwijl ik dan twee verjaardagen heb

Sta ik in mijn recht als ik niet ga? Teamleider zei zelf ''je mag al blij wezen dat je op Zaterdag kán werken'' ( ) maar het komt mij ontzettend vervelend uit. ze hebben me niet om toestemming gevraagd maar gewoon simpelweg voor de kutste tijd (van 19.00 tot 22.00) op de planner gezet..

Alvast bedankt
sta dat op papier ??? , zal wel niet effe vergeten. al heb je gelijk dan verlies je het nog, op andere vlakken zo gaat dat bij mensen uitbuiten. wordt lid van vakbond. maar daar heb je aankomende zaterdag ook niets aan. dus je bent gewoon de klos, weer iets minder leuke job aan het worden
  donderdag 10 december 2009 @ 22:57:18 #10
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_75500943
quote:
Op donderdag 10 december 2009 22:55 schreef blckbb het volgende:

[..]

Ja grappig. Kan ook een serieus antwoord geven op mijn vraag?
Jawel, gewoon gaan werken en na 22:00 naar die verjaardagen toe
You're crazy in the coconut..
That boy needs therapy..
pi_75500945
quote:
Op donderdag 10 december 2009 22:54 schreef PiRANiA het volgende:
Niet gaan. Als jij aangeeft niet te kunnen dan kunnen ze je ook niet inplannen.

Wel netjes om vantevoren even aan te geven dat je niet komt.

Let wel op dat de meeste supermarktmanagers alle medewerkers 110% medewerking vereisen in alles wat ze vragen, dus hoe het valt is een 2e.

Je staat in ieder geval in je recht
Je moet in feite 2 weken van tevoren vrij vragen, maar ik was misschien net 2 weken van te voren ingepland en ik zág die planner pas 1.5 week van te voren.

Ik denk niet dat het een goed plan is niet op te komen dagen en ze zullen het al helemaal niet accepteren als ik afbel, ze hebben daar een dik urentekort en dat gaat flink tekort aan de werknemers
Één keer hebben ze op een vrijdagavond iedereen bedreigt dat ze op zaterdagochtend weer terug móesten komen als ze om half 11 de vulling niet af hadden Toen ik zei dat ik niet kom opdagen als ze me dat proberen te flikken, zei hij dat hij me dan kon ontslaan wegens werkweigering
  donderdag 10 december 2009 @ 22:58:34 #12
136730 PiRANiA
pi_75500986
quote:
Op donderdag 10 december 2009 22:57 schreef blckbb het volgende:

[..]

Je moet in feite 2 weken van tevoren vrij vragen, maar ik was misschien net 2 weken van te voren ingepland en ik zág die planner pas 1.5 week van te voren.

Ik denk niet dat het een goed plan is niet op te komen dagen en ze zullen het al helemaal niet accepteren als ik afbel, ze hebben daar een dik urentekort en dat gaat flink tekort aan de werknemers
Één keer hebben ze op een vrijdagavond iedereen bedreigt dat ze op zaterdagochtend weer terug móesten komen als ze om half 11 de vulling niet af hadden Toen ik zei dat ik niet kom opdagen als ze me dat proberen te flikken, zei hij dat hij me dan kon ontslaan wegens werkweigering
Je maakt van hun probleem jouw probleem. Heb je ooit aangegeven op zaterdag te kunnen werken?
pi_75501001
quote:
Op donderdag 10 december 2009 22:56 schreef duikkie het volgende:

[..]

sta dat op papier ??? , zal wel niet effe vergeten. al heb je gelijk dan verlies je het nog, op andere vlakken zo gaat dat bij mensen uitbuiten. wordt lid van vakbond. maar daar heb je aankomende zaterdag ook niets aan. dus je bent gewoon de klos, weer iets minder leuke job aan het worden
Zeg wat??

TS is de klos niet, hij heeft netjes aangegeven dat hij niet kan werken op zaterdagavond, het zijn ook geen standaard werktijden, dus een beetje vreemd van een werkgever om hem dan wel in te roosteren zonder overleg.

Je hebt verder goed gehandeld door het probleem gelijk aan te geven en nog even er achteraan te bellen. Het is niet jouw fout en jij hoeft het dus ook niet op te lossen, ook al zal je manager dat misschien wel willen.
pi_75501027
quote:
Op donderdag 10 december 2009 22:55 schreef DuTank het volgende:
Niemand gevonden, al tig collega's gevraagd
Is bovendien best laat nu denk ik, ook wel mn eigen schuld..
quote:
Op donderdag 10 december 2009 22:56 schreef Buschetta het volgende:
Volgende keer ziekmelden en niet gaan lopen ouwehoeren.

Of inderdaad de boel aankaartten. Maar ja dan ben je geen "teamplayer".
Als de verjaardagen belangrijk zijn wel natuurlijk.
Misschien zullen ze de volgende keer je niet zo kut inplannen.
Tsja.. de volgende keer... maar ik mis wel de verjaardagen van mijn twee beste vrienden. En het is daar sowieso al geen democratie, teamleiders wil is wet zo het schijnt.
quote:
Op donderdag 10 december 2009 22:56 schreef duikkie het volgende:

[..]

Zeg dat wel ja, wéér. Bovendien ben ik pas 16 dus kan ik dan wel lid worden van een vakbond? [
pi_75501046
quote:
Op donderdag 10 december 2009 22:57 schreef blckbb het volgende:

[..]

Ja, dikke vinger naar je baas. Ik heb het geloof ik toch een stuk beter getroffen bij de Appies waar ik gewerkt hebt.
pi_75501102
quote:
Op donderdag 10 december 2009 22:58 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Je maakt van hun probleem jouw probleem. Heb je ooit aangegeven op zaterdag te kunnen werken?
Ja, maar niet op de avonden.
quote:
Op donderdag 10 december 2009 22:58 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Zeg wat??

TS is de klos niet, hij heeft netjes aangegeven dat hij niet kan werken op zaterdagavond, het zijn ook geen standaard werktijden, dus een beetje vreemd van een werkgever om hem dan wel in te roosteren zonder overleg.

Je hebt verder goed gehandeld door het probleem gelijk aan te geven en nog even er achteraan te bellen. Het is niet jouw fout en jij hoeft het dus ook niet op te lossen, ook al zal je manager dat misschien wel willen.
Ja inderdaad, las er vorige vrijdag van, meteen tegen de plannermakerman gezegd. Die zou ''het doorgeven''.
Vorige maandag nog geen wijziging, dus heb ik een briefje in zijn postvak gedaan.

Vandaag gebeld, volgens de man aanwezig daar geen wijziging in de planning en de betrefde teamleider was er niet.
  donderdag 10 december 2009 @ 23:02:33 #17
136730 PiRANiA
pi_75501129
quote:
Op donderdag 10 december 2009 22:59 schreef blckbb het volgende:

[..]

Niemand gevonden, al tig collega's gevraagd
Is bovendien best laat nu denk ik, ook wel mn eigen schuld..
Nee hoor, zij moesten je niet inplannen in de eerste plaats.
quote:
[..]

Tsja.. de volgende keer... maar ik mis wel de verjaardagen van mijn twee beste vrienden. En het is daar sowieso al geen democratie, teamleiders wil is wet zo het schijnt.
Verjaardagen missen omdat je werke een grote fout maakt? Bullshit. Niet gaan werken dus. Je staat in je recht
quote:
[..]

Zeg dat wel ja, wéér. Bovendien ben ik pas 16 dus kan ik dan wel lid worden van een vakbond? [
Niet nodig. De manager weet zelf ook wel dat dit zo niet hoort
pi_75501130
quote:
Op donderdag 10 december 2009 23:00 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Ja, dikke vinger naar je baas. Ik heb het geloof ik toch een stuk beter getroffen bij de Appies waar ik gewerkt hebt.
Ik geloof je meteen, maar het urentekort snijdt echt flink in op de omstandigheden voor werknemers
een half jaar geleden was het nog veel lekkerder werken iig..
pi_75501156
quote:
Op donderdag 10 december 2009 23:01 schreef blckbb het volgende:

[..]

[..]

Ja inderdaad, las er vorige vrijdag van, meteen tegen de plannermakerman gezegd. Die zou ''het doorgeven''.
Vorige maandag nog geen wijziging, dus heb ik een briefje in zijn postvak gedaan.

Vandaag gebeld, volgens de man aanwezig daar geen wijziging in de planning en de betrefde teamleider was er niet.
Het kan en mag niet jouw probleem zijn dat je baas niet kan plannen. Ik zou morgen nog wel even bellen en niet zomaar toegeven aan je teamleider als toch eist dat je komt.
pi_75501171
quote:
Op donderdag 10 december 2009 22:55 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Dan accepteer je dus dat je ingepland bent, en dat is onzin
Hoezo, alsof je het daarbij laat? Nee, natuurlijk ga je zeiken bij de baas.
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
  donderdag 10 december 2009 @ 23:03:55 #21
136730 PiRANiA
pi_75501182
quote:
Op donderdag 10 december 2009 23:01 schreef blckbb het volgende:

[..]

Dus is het niet beschikbare tijd en hoef je neit te werken. Zo simel is het.
quote:
[..]

Je hebt nog meer gedaan dan van je verwacht mag worden. Top. Je maakt alleen van hun probleem jouw probleem,
  donderdag 10 december 2009 @ 23:04:40 #22
136730 PiRANiA
pi_75501200
quote:
Op donderdag 10 december 2009 23:02 schreef blckbb het volgende:

[..]

Ik geloof je meteen, maar het urentekort snijdt echt flink in op de omstandigheden voor werknemers
een half jaar geleden was het nog veel lekkerder werken iig..
Mensen zullen wel vertrokken zijn vanwege deze onzin?
Eigen schuld dikke bult voor je werkgever
pi_75501214
quote:
Op donderdag 10 december 2009 23:02 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Nee hoor, zij moesten je niet inplannen in de eerste plaats.
[..]

Verjaardagen missen omdat je werke een grote fout maakt? Bullshit. Niet gaan werken dus. Je staat in je recht
[..]

Niet nodig. De manager weet zelf ook wel dat dit zo niet hoort
Ten eerste alvast/nog bedankt voor je reacties

Het zou me niks verbazen als de teamleider waaraan ik gevraagd heb of ik op zaterdag kon werken had doorgegeven aan de teamleider die de roosters maakt (volg je 'm nog? ) dat ik de héle zaterdag kon werken. Heb toch duidelijk gezegd middag en eventueel ochtend. Maarja ik zit er mee

Morgen in mijn tussenuurtje even een telefoontje plegen, want het zou zwaar klote zijn als ik twee verjaardagen mis hierdoor
  donderdag 10 december 2009 @ 23:06:48 #24
136730 PiRANiA
pi_75501285
Je maakt er echt te veel je eigen probleem van.
pi_75501299
quote:
Op donderdag 10 december 2009 23:04 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Mensen zullen wel vertrokken zijn vanwege deze onzin?
Eigen schuld dikke bult voor je werkgever
Veel mensen zijn inderdaad vertrokken omdat de normen ontzettend veel hoger zijn geworden (vroeger moest je 2.5 pad per 2 uur spiegelen, nu 3.5, van 50 collies vullen naar 60, etc.) maarja ik ben gebleven, wat voor baantje moet ik dan nemen op mijn 16e

Ik wil ook niet mijn baan kwijtraken dus.. Ook al loopt mijn contract bijna af.. Beetje jammer, begon het werk juist nét weer leuk te vinden en nu begin ik alweer serieus te twijfelen of ik mijn contract gewoon laat aflopen..
pi_75501301
quote:
Op donderdag 10 december 2009 23:05 schreef blckbb het volgende:

[..]

Ten eerste alvast/nog bedankt voor je reacties

Het zou me niks verbazen als de teamleider waaraan ik gevraagd heb of ik op zaterdag kon werken had doorgegeven aan de teamleider die de roosters maakt (volg je 'm nog? ) dat ik de héle zaterdag kon werken. Heb toch duidelijk gezegd middag en eventueel ochtend. Maarja ik zit er mee

Morgen in mijn tussenuurtje even een telefoontje plegen, want het zou zwaar klote zijn als ik twee verjaardagen mis hierdoor
Ook al ben je 16 en maken werkgevers hier graag gebruik van. Jij kan niet werken zaterdagavond punt uit. Je kunt het ook omdraaien. Je werkgever plant jou in zonder jou hiervan hier op de hoogte te stellen. Gewoon de schuld en het probleem bij hem leggen. En ik zou echt niet op komen draven.
pi_75501343
quote:
Op donderdag 10 december 2009 23:06 schreef PiRANiA het volgende:
Je maakt er echt te veel je eigen probleem van.
Ik weet 't.. Maar de teringboel daar kennende zeggen ze zéker niet zomaar ''Oké je hoeft morgen niet te werken'' of ''Doe dan maar de middagvulling''

Ze houden voet bij stuk en ik ben bang dat ze gaan dreigen met ontslag als ik zeg dat ik niet kom opdagen... En ik maak inderdaad van wel meer dingen mijn probleem ja, heel stom
pi_75501381
quote:
Op donderdag 10 december 2009 23:08 schreef blckbb het volgende:

[..]

Ik weet 't.. Maar de teringboel daar kennende zeggen ze zéker niet zomaar ''Oké je hoeft morgen niet te werken'' of ''Doe dan maar de middagvulling''

Ze houden voet bij stuk en ik ben bang dat ze gaan dreigen met ontslag als ik zeg dat ik niet kom opdagen... En ik maak inderdaad van wel meer dingen mijn probleem ja, heel stom
Het enige wat ze kunnen doen is je contract niet verlengen, je ontslaan op basis van dit soort onzin kan niet eens.
pi_75501422
Als je het vorige week al zag, had je er gelijk achter aan moeten gaan.
Nu ben je nogal aan de late kant. Overigens sta je alsnog in je recht als je niet komt though.
Maar het is idd wel zo netjes om aan te geven dat je niet komt. Voorkomt een hoop problemen.
pi_75501430
quote:
Op donderdag 10 december 2009 23:07 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Ook al ben je 16 en maken werkgevers hier graag gebruik van. Jij kan niet werken zaterdagavond punt uit. Je kunt het ook omdraaien. Je werkgever plant jou in zonder jou hiervan hier op de hoogte te stellen. Gewoon de schuld en het probleem bij hem leggen. En ik zou echt niet op komen draven.
Zoals ik al zei, ik ben heel bang dat ik ontslagen word als ik niet op kom draven. Dit is zo'n beetje het enigste baantje wat nog redelijke werktijden heeft op mijn leeftijd, maar die zaterdagavond kan ik gewoon écht niet werken.
pi_75501448
wat staat er op je beschikbaarheidsrooster.

Ik ben ook wel eens ingeplant op een moment dat ik niet kon, gewoon proberen vervanging te regelen, en anders ziek melden
Op <a href="http://i52.tinypic.com/15yai5k.jpg" target="_blank" rel="nofollow"></a> schreef TheFamousMan
Geef maar toe, eigenlijk ben jij gewoon een keiharde baas, die uit 110% ongelooflijke koninklijkheid bestaat _O_
pi_75501452
quote:
Op donderdag 10 december 2009 23:10 schreef STRAWxBARRY het volgende:
Nu ben je nogal aan de late kant. Overigens sta je alsnog in je recht als je niet komt though.
Maar het is idd wel zo netjes om aan te geven dat je niet komt. Voorkomt een hoop problemen.
Hij is er gelijk achteraan gegaan, even alles lezen
  donderdag 10 december 2009 @ 23:11:14 #33
136730 PiRANiA
pi_75501459
quote:
Op donderdag 10 december 2009 23:08 schreef blckbb het volgende:

[..]

Het is dan ook geen vraag van jou kant
"Ik wil even melden dat ik, zoals ik eerder aangegeven heb, zaterdag niet kom werken."
>"HEE WACHT EENS ZO WERKT HET NIET!!!!!~ "
"Zomaar mensen inplannen werkt ook niet, groetjes"
quote:
Mag niet eens
pi_75501463
quote:
Op donderdag 10 december 2009 23:09 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Het enige wat ze kunnen doen is je contract niet verlengen, je ontslaan op basis van dit soort onzin kan niet eens.
Werkweigering noemen ze dat..
quote:
Op donderdag 10 december 2009 23:10 schreef STRAWxBARRY het volgende:
Vorige week al meteen doorgegeven aan de teamleider in kwestie, als je het topic had doorgelezen
pi_75501481
Jij wordt ingepland, kun je niet dan had je dit van tevoren aan moeten geven voordat ze de planning gingen maken. Niet werken is werkweigering, en voor jou 10 anderen

en ja, je baas verwacht ook flexibiliteit, dus ook op de rottijden werken, dat niet elke keer dezelfde personen op zaterdagavond moeten werken
pi_75501500
quote:
Op donderdag 10 december 2009 23:10 schreef blckbb het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, ik ben heel bang dat ik ontslagen word als ik niet op kom draven. Dit is zo'n beetje het enigste baantje wat nog redelijke werktijden heeft op mijn leeftijd, maar die zaterdagavond kan ik gewoon écht niet werken.
En zoals ik al zei, je kunt hiervoor niet ontslagen worden. Hoogstens dat ze je contract niet verlengen, maar als dit het enige akkefietje is zal dat niet een reden om die niet te verlengen (of ze moeten graag van personeel afwillen).
pi_75501516
quote:
Op donderdag 10 december 2009 23:11 schreef dralion13 het volgende:
wat staat er op je beschikbaarheidsrooster.

Ik ben ook wel eens ingeplant op een moment dat ik niet kon, gewoon proberen vervanging te regelen, en anders ziek melden
Er is geen beschikbaarheidsrooster. Gaat allemaal mondeling behalve op je sollicitatie, dan vragen ze welke avonden je niet kan werken en dat is voor mij op een woensdag. Nu zijn we natuurlijk al een jaar verder en ik heb niet voor niets tegen de teamleider gezegd dat ik alleen zaterdagmiddag/ochtend wil werken, en niet de avond.
  donderdag 10 december 2009 @ 23:13:32 #38
136730 PiRANiA
pi_75501558
quote:
Op donderdag 10 december 2009 23:11 schreef blckbb het volgende:

[..]

Werkweigering noemen ze dat..
ZIJ noemen dat zo. Maar dat is het niet. Werkweigering zou van toepassing zijn als je aangegeven hebt te kunnen, ze je ingepland hebben, je niet hebt gezegd dat je neit kan en dan niet komt of geen werk uitvoert,
quote:
[..]

Vorige week al meteen doorgegeven aan de teamleider in kwestie, als je het topic had doorgelezen
Geef je werkgever dit topic
pi_75501598
quote:
Op donderdag 10 december 2009 23:11 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Hij is er gelijk achteraan gegaan, even alles lezen
Dan heb ik niets gezegd..
pi_75501604
quote:
Op donderdag 10 december 2009 23:11 schreef babipangang het volgende:
Jij wordt ingepland, kun je niet dan had je dit van tevoren aan moeten geven voordat ze de planning gingen maken. Niet werken is werkweigering, en voor jou 10 anderen
Ze vragen niet iedere week ''Kan jij volgende zaterdag weer werken? ''

Nadat ik de zaterdagmiddag aanvroeg, werd ik de eerstkomende zaterdag ingeroosterd, gewoon in de middag. Zaterdag erna (vorige zaterdag) ben ik helemaal niet ingeroosterd en voor aanstaande zaterdag in de avond.

Ik las dat rooster pas vorige Vrijdag en toen heb ik 't meteen doorgegeven.
pi_75501622
quote:
Op donderdag 10 december 2009 23:11 schreef babipangang het volgende:
Dat heeft TS aangegeven, zoals ook in de OP staat...
pi_75501650
quote:
Op donderdag 10 december 2009 23:13 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

ZIJ noemen dat zo. Maar dat is het niet. Werkweigering zou van toepassing zijn als je aangegeven hebt te kunnen, ze je ingepland hebben, je niet hebt gezegd dat je neit kan en dan niet komt of geen werk uitvoert,
[..]

Geef je werkgever dit topic
Zou ';t nog bijna doen ook nog
Mja het is een grote teringbende daar, dus heel snel zullen ze me niet ontslaan. Maar de kans bestaat uiteindelijk wel en ik kan al een hele tijd niet meer rondkomen van alleen mijn zakgeld
  donderdag 10 december 2009 @ 23:16:15 #43
136730 PiRANiA
pi_75501655
Ik ga slapen.
  donderdag 10 december 2009 @ 23:16:54 #44
136730 PiRANiA
pi_75501679
quote:
Op donderdag 10 december 2009 23:16 schreef blckbb het volgende:

[..]

Zou ';t nog bijna doen ook nog
Mja het is een grote teringbende daar, dus heel snel zullen ze me niet ontslaan. Maar de kans bestaat uiteindelijk wel en ik kan al een hele tijd niet meer rondkomen van alleen mijn zakgeld
Verjaardagen missen is ook lame

Welke AH werk je dan?
pi_75501683
quote:
Op donderdag 10 december 2009 23:14 schreef blckbb het volgende:

[..]

Ze vragen niet iedere week ''Kan jij volgende zaterdag weer werken? ''

Nadat ik de zaterdagmiddag aanvroeg, werd ik de eerstkomende zaterdag ingeroosterd, gewoon in de middag. Zaterdag erna (vorige zaterdag) ben ik helemaal niet ingeroosterd en voor aanstaande zaterdag in de avond.

Ik las dat rooster pas vorige Vrijdag en toen heb ik 't meteen doorgegeven.
Nogmaals, als je werkgever er over begint dat hij wel wilt dat je komt (want dat weten we nog niet eens, misschien is hij wel zo redelijk om zijn fout toe te geven) moet je stellen dat zij een fout hebben gemaakt en jij dit gelijk hebt aangegeven maar dat ze geen actie hebben ondernomen. Als zij willen dat jij op zaterdagavond wil komen werken moeten ze dat vragen.
pi_75501759
quote:
Op donderdag 10 december 2009 23:16 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Verjaardagen missen is ook lame

Welke AH werk je dan?
Culemborg
quote:
Op donderdag 10 december 2009 23:16 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Nogmaals, als je werkgever er over begint dat hij wel wilt dat je komt (want dat weten we nog niet eens, misschien is hij wel zo redelijk om zijn fout toe te geven) moet je stellen dat zij een fout hebben gemaakt en jij dit gelijk hebt aangegeven maar dat ze geen actie hebben ondernomen. Als zij willen dat jij op zaterdagavond wil komen werken moeten ze dat vragen.
En zo is 't..

Ik ga nu slapen en morgen rond 1 uur ga ik bellen.. Gewoon zo lang mogelijk voet bij stuk houden mocht hij zijn fout niet toegeven Anders bekijk ik de consequenties wel en kijk ik wel of ik wel of niet kom.

Heel erg bedankt voor de reacties allemaal
pi_75501765
quote:
Op donderdag 10 december 2009 23:15 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dat heeft TS aangegeven, zoals ook in de OP staat...
er staat dat hij aangegeven heeft te willen werken op zaterdagochtend en middag, maar hij heeft niet aangegeven dat hij niet kan op zaterdagavond.
pi_75501799
quote:
Op donderdag 10 december 2009 23:12 schreef blckbb het volgende:

[..]

Er is geen beschikbaarheidsrooster. Gaat allemaal mondeling behalve op je sollicitatie, dan vragen ze welke avonden je niet kan werken en dat is voor mij op een woensdag. Nu zijn we natuurlijk al een jaar verder en ik heb niet voor niets tegen de teamleider gezegd dat ik alleen zaterdagmiddag/ochtend wil werken, en niet de avond.
geen beschikbaarheidsrooster
wij moeten (ook bij AH) een paar keer per jaar beschikbaarheidsrooster invullen, zou ik ook maar aanvragen als ik jou was, nu kan je niks bewijzen, anders wel
Op <a href="http://i52.tinypic.com/15yai5k.jpg" target="_blank" rel="nofollow"></a> schreef TheFamousMan
Geef maar toe, eigenlijk ben jij gewoon een keiharde baas, die uit 110% ongelooflijke koninklijkheid bestaat _O_
pi_75501808
quote:
Op donderdag 10 december 2009 23:19 schreef blckbb het volgende:

[..]

Culemborg
[..]

En zo is 't..

Ik ga nu slapen en morgen rond 1 uur ga ik bellen.. Gewoon zo lang mogelijk voet bij stuk houden mocht hij zijn fout niet toegeven Anders bekijk ik de consequenties wel en kijk ik wel of ik wel of niet kom.

Heel erg bedankt voor de reacties allemaal
De consequentie kan geen ontslag zijn, ook al dreigt hij daar wel mee En jou zou, als teken van goodwill, kunnen aanbieden om bijvoorbeeld wel overdag te komen opdagen.
pi_75501817
quote:
Op donderdag 10 december 2009 23:19 schreef babipangang het volgende:

[..]

er staat dat hij aangegeven heeft te willen werken op zaterdagochtend en middag, maar niet dat hij niet kan op zaterdagavond.
Lijkt me toch duidelijk zat dan Ik geef me niet zomaar níet op voor Zaterdagavond, ik denk dat die mensen daar ook wel (net) slim genoeg voor zijn om dat te weten.
pi_75501872
quote:
Op donderdag 10 december 2009 23:19 schreef babipangang het volgende:

[..]

er staat dat hij aangegeven heeft te willen werken op zaterdagochtend en middag, maar hij heeft niet aangegeven dat hij niet kan op zaterdagavond.
Dat lijkt mij duidelijk genoeg. Ik geef op mijn werk ook de dagen aan waarop ik kan, lijkt me meer dan duidelijk dat je dan op de andere dagen/tijdstippen niet kan...
pi_75501897
quote:
Op donderdag 10 december 2009 23:20 schreef dralion13 het volgende:

[..]

geen beschikbaarheidsrooster
wij moeten (ook bij AH) een paar keer per jaar beschikbaarheidsrooster invullen, zou ik ook maar aanvragen als ik jou was, nu kan je niks bewijzen, anders wel
Ohja dat klopt wel ja, met ingang van het nieuwe schooljaar. Maar heb toen aangegeven om mijn vaste avonden (Maandag en Vrijdagavond) te behouden. Mondeling kan je altijd nog afspreken voor extra avonden.

En in principe als ik aangeef Zaterdagmiddag/ochtend te willen werken zetten ze me daarvoor als beschikbaar in, en niet op de avond.
quote:
Op donderdag 10 december 2009 23:20 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

De consequentie kan geen ontslag zijn, ook al dreigt hij daar wel mee En jou zou, als teken van goodwill, kunnen aanbieden om bijvoorbeeld wel overdag te komen opdagen.
Doe ik sowieso ook wel Wil ik ook zeker best op de middagen werken
pi_75501909
onbegrijpelijke reacties hier met ziek melden enzo. Indien je niet in je contract hebt staan dat je bepaalde uren dagen niet werkt dan gewoon aan de bak.

Op je 16e heb je heul geen beste vrienden. Die bestaan niet.
pi_75501942
quote:
Op donderdag 10 december 2009 23:23 schreef TheFrankey het volgende:
onbegrijpelijke reacties hier met ziek melden enzo. Indien je niet in je contract hebt staan dat je bepaalde uren dagen niet werkt dan gewoon aan de bak.

Op je 16e heb je heul geen beste vrienden. Die bestaan niet.

Ik heb een nulurencontract Ik kan in feite gewoon iedere week aangeven op welke dagen ik graag zou willen werken, en dan kunnen zij kijken of er dan plek is
pi_75501991
quote:
Op donderdag 10 december 2009 23:24 schreef blckbb het volgende:

[..]

Ik heb een nulurencontract Ik kan in feite gewoon iedere week aangeven op welke dagen ik graag zou willen werken, en dan kunnen zij kijken of er dan plek is
ow als je niet ontslagen wordt (kunt worden), dan word je toch gewoon niet meer ingepland, heel simpel voor je baas

neemt je baas toch mooi een ander voor 0 uren aan die wel flexibel is

slaap lekker TS
pi_75502003
quote:
Op donderdag 10 december 2009 23:20 schreef blckbb het volgende:

[..]

Lijkt me toch duidelijk zat dan Ik geef me niet zomaar níet op voor Zaterdagavond, ik denk dat die mensen daar ook wel (net) slim genoeg voor zijn om dat te weten.
daar zit wel je fout denk ik, ik heb ook voorkeursmomenten dat ik wil werken, ben wel op meer momenten beschikbaar, maar dan alleen als er tekorten zijn.
Momenten dat je beslist niet kan werken moet je ALTIJD aangeven.
pi_75502030
quote:
Op donderdag 10 december 2009 23:24 schreef blckbb het volgende:

[..]

Dan zijn we helemaal snel uitgelult. Consequentie voor jou kan dan wel zijn, als je werkgever echt kwaad zou willen doen, is dat hij je helemaal niet meer inroostert.
pi_75502053
quote:
Op donderdag 10 december 2009 23:26 schreef dralion13 het volgende:

[..]

daar zit wel je fout denk ik, ik heb ook voorkeursmomenten dat ik wil werken, ben wel op meer momenten beschikbaar, maar dan alleen als er tekorten zijn.
Het gaat allemaal mondeling hier. Heb aangegeven dat ik Zaterdagmiddag en eventueel ochtend wil werken, dus is het niet de bedoeling dat ze me inplannen in de avond
pi_75502096
quote:
Op donderdag 10 december 2009 23:27 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dan zijn we helemaal snel uitgelult. Consequentie voor jou kan dan wel zijn, als je werkgever echt kwaad zou willen doen, is dat hij je helemaal niet meer inroostert.
Zal hij denk ik niet flikken gezien ze een groots urentekort hebben
Bovendien loopt mijn contract in een maandje af
pi_75502167
quote:

[..]

Je kan hier vaste dagen opgeven om te werken, eerst was dat maandag en vrijdagavond bij mij, daarna alleen maandagavond. Nu maandagavond en zaterdagmiddag. In die tussentijd zijn ze, op woensdag na, toegestaan om mij te bellen mochten ze een tekort hebben, en dat doen ze ook op regelmatige basis. Maar de zaterdagavond is zonder mijn toestemming ingepland en dat had niet mogen gebeuren.
pi_75502285
quote:

[..]

TS heeft een oproepcontract, het mooie daarvan is dat je zelf kan beslissen wanneer je wel of niet werkt.

Hier nog een leuk linkje voor TS:
quote:
U mag dus 'nee' zeggen. U mag zelfs de oproep weer afzeggen als u hem al geaccepteerd hebt. Pas als u echt aan het werk gaat, ontstaat er een arbeidscontract voor de duur van de oproep.
http://www.kennisring.nl/smartsite.dws?id=33460

Edit: deze regel is dus wel afhankelijk van wat er in het CAO is afgesproken over oproepcontracten.
pi_75502382
quote:
Op donderdag 10 december 2009 23:34 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

TS heeft een oproepcontract, het mooie daarvan is dat je zelf kan beslissen wanneer je wel of niet werkt.

Hier nog een leuk linkje voor TS:
[..]

http://www.kennisring.nl/smartsite.dws?id=33460

Edit: deze regel is dus wel afhankelijk van wat er in het CAO is afgesproken over oproepcontracten.
Wist niet dat een nulurencontract onder oproepkracht valt. Weet je dat wel zeker? Je hebt wel vaste dagen in de week die je doorgaans op ieder gewenst moment aan kan passen.
pi_75502479
quote:
Op donderdag 10 december 2009 23:36 schreef blckbb het volgende:

[..]

Wist niet dat een nulurencontract onder oproepkracht valt. Weet je dat wel zeker? Je hebt wel vaste dagen in de week die je doorgaans op ieder gewenst moment aan kan passen.
Jup, staat ook in dat stukje. Met een 0-uren contract heb je nagenoeg geen verplichten ten opzichte van je werkgever. Dat is het voordeel van een dergelijk contract. Als jij dus zegt van sorry, ik kan volgende week niet werken, dan heeft je werkgever dat te accepteren (tenzij er dus in je contract/CAO is afgesproken dat je altijd gehoor moet geven aan een oproep van je werkgever, maar kan me herinneren dat dit niet het geval is, heb zelf ook met een 0-uren contract gewerkt).
pi_75502506
gewoon niet gaan man, genieten van je leven
pi_75502532
quote:
Op donderdag 10 december 2009 23:39 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Jup, staat ook in dat stukje. Met een 0-uren contract heb je nagenoeg geen verplichten ten opzichte van je werkgever. Dat is het voordeel van een dergelijk contract. Als jij dus zegt van sorry, ik kan volgende week niet werken, dan heeft je werkgever dat te accepteren (tenzij er dus in je contract/CAO is afgesproken dat je altijd gehoor moet geven aan een oproep van je werkgever, maar kan me herinneren dat dit niet het geval is, heb zelf ook met een 0-uren contract gewerkt).
Dankjewel
Iedereen trouwens

Ik ga nu (echt!) slapen, morgen bellen en ik laat 't weten wat eruit is gekomen. Zou nog best een lang telefoongesprek kunnen worden

pi_75502539
quote:
Op donderdag 10 december 2009 23:39 schreef Werkloze_Allochtoon het volgende:
gewoon niet gaan man, genieten van je leven
Jouw Username
  † In Memoriam † vrijdag 11 december 2009 @ 00:57:40 #67
248016 goldfinger1963
BBQ KIng
pi_75504950
schopje naar WGR ?
Het gaat er niet om wat mensen over je zeggen,
Maar hoe je ermee omgaat !
Een geschreven woord komt anders over dan een gesproken woord.
pi_75505942
Ach, niet zo miepen man.
  vrijdag 11 december 2009 @ 05:49:57 #69
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_75506474
schopje naar WGR
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_75506695
Werk je toevallig bij de ah linnaeusstraat?
pi_75507321
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 07:18 schreef Kadooosh het volgende:
Werk je toevallig bij de ah linnaeusstraat?
Nee.
pi_75507464
Gewoon niet gaan, aangezien je nooit hebt gezegd dat je op zaterdagavonden beschikbaar bent. Als je gaat geef je indirect toe dat hij gelijk heeft en voor je het weet sta je ineens elke zaterdagavond ingeroosterd. Gewoon voet bij stuk houden, misschien word je contract dan niet verlengd, maar wil je wel werken voor iemand die zo met zijn personeel omgaat?

Die teamleider is er zeker zo een van het soort: Ik mag thuis niks, dus dat ga ik lekker de hele dag de baas spelen over een groep 16-jarige vulploegmedewerkers . En zit er geen andere supermarkt in Culemborg waar je aan de slag kan?
Get it and Bet it
pi_75507609
Vast wel, maarja de loonvoorwaarden bij de AH zijn heel erg lekker om eerlijk te zijn. Vakantiegeld over 12 maanden, medewerkersvoordeel (300 euro per jaar), loon boven het minimumjeugdloon, dat is bij andere supermarkten zeer waarschijnlijk niet.

Maar dat beter dan zo behandeld worden door mijn baas.
  vrijdag 11 december 2009 @ 10:07:36 #74
232633 Erlandil
The Stormwalker
pi_75508719
Is trouwens niet automatisch zo dat je bij een 0-uren contract nooit verplichtingen hebt van beider kanten.
Als jij structureel een x aantal uur op vaste tijden werkt wordt dit gezien als reguliere contract uren, ook in het kader van inkomstenderving door ziekte etc.
Als ik het me goed herinner (ik moet diep graven of lang zoeken) dan betreft het een periode van 4 weken waarin de uren gelijk moeten zijn. Dit is dan het minimum aantal uren wat de werkgever je moet aanbieden om in te plannen. Als je dus 4 weken lang elke maandag en vrijdagavond 3 uur per avond werkt dan moeten ze je die 2 dagen blijven aanbieden.

Ik zou zeggen, pak de levensmiddelen cao er eens bij en bestudeer die. Daar staan namelijk een aantal regelingen in (oa met contractvormen enzo) waarbij je exact weet wat wel en wat niet mag. Als ze je dan toch besluiten niet in te roosteren meer (alternatieve vorm van ontslag dwingen) kan je ze daarmee weer om de oren slaan. Uiteraard, als het zo ver komt zul je er niet meer willen blijven en zul je moeten zoeken.

Aan de andere kant, met zo'n uren tekort en als je een beetje goed werk levert (dwz je tijden goed haalt ten opzichte van andere medewerkers) zullen ze het niet eens riskeren om op maandag en vrijdag ineens 6 uur extra te missen. Dat is gewoon te veel om te compenseren in een onderbezette ploeg.

Het is wel een bekend probleem trouwens. Ik ben benieuwd naar de afloop.
pi_75508911
quote:
Op donderdag 10 december 2009 23:40 schreef blckbb het volgende:

Ik ga nu (echt!) slapen, morgen bellen en ik laat 't weten wat eruit is gekomen. Zou nog best een lang telefoongesprek kunnen worden

In dat soort situaties kun je volgens mij het beste vermijden dat er een situatie ontstaat dat je een winnaar en een verliezer hebt. Chefs houden namelijk niet van verliezen.

Er is dus een misverstand ontstaan over je beschikbaarheid, waar die chef natuurlijk niks aan kan doen, maar je bent echt niet beschikbaar op zaterdagavond. En deze zaterdagavond is er echt geen mouw aan te passen. Dat hoef je verder niet uit te leggen of in geuren en kleuren te vertellen, dat staat immers niet ter zijn beoordeling. Als jij zegt dat je niet kunt dan is dat een gegeven.

Maar maak er geen hanengevecht van. Zorg dat je krijgt wat je wil, zaterdagavond vrij en in het vervolg geen problemen met je chef, als hij niet door het stof hoeft en niet zijn fout hoeft toe te geven dan maakt het hem dat alleen maar makkelijker om jou je zin te geven.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_75523117
En al gebeld dat meneer de chef zijn voorgenomen planning rectaal kan inbrengen? Hoe is dat gevallen?
pi_75525539
Gebeld ja

Hij beweerde bij hoog en bij laag dat de dag waarop ik de planner zag (vorige Vrijdag) dati k toen zei dat ''ik het wel best vond om één zaterdagavond te werken''

Ik gezegd dat dat dus echt niet was

Hij ging het discussieeren met de teamleiders van morgen en zou me vanavond bellen, en om eerlijk te zijn acht ik die kans heel klein. Morgenochtend even bellen en vragen of ze me nog in de middag nodig hebben, of ik nog op de planner staat en als dat het geval is dan kom ik gewoon niet
pi_75526117
Kerel..... maak je niet zo druk Je hebt nu toch duidelijk aangegeven dat je niet kan... hoef je echt niet nog weer te gaan bellen...

en trouwens... de AH draait echt wel zonder jou, ook al beweert de baas van niet
pi_75526245
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 18:44 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Kerel..... maak je niet zo druk Je hebt nu toch duidelijk aangegeven dat je niet kan... hoef je echt niet nog weer te gaan bellen...

en trouwens... de AH draait echt wel zonder jou, ook al beweert de baas van niet
Tsja maar ik kan het aan de andere kant denk ik ook niet maken zonder nog terug te bellen morgen ''simpelweg'' niet op te komen dagen?
pi_75526326
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 18:48 schreef blckbb het volgende:

[..]

Tsja maar ik kan het aan de andere kant denk ik ook niet maken zonder nog terug te bellen morgen ''simpelweg'' niet op te komen dagen?
Je hebt toch vanmiddag gebelt en gezegd dat je niet komt?
pi_75526395
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 18:51 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Je hebt toch vanmiddag gebelt en gezegd dat je niet komt?
Tsja maar hij heeft geen uitsluitsel gegeven dat ik ook niet meer ingeroosterd sta dan. Hij ging het overleggen met de teamleiders van morgen.. Morgen bellen of gewoon niet gaan?
pi_75526438
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 18:53 schreef blckbb het volgende:

[..]

Tsja maar hij heeft geen uitsluitsel gegeven dat ik ook niet meer ingeroosterd sta dan. Hij ging het overleggen met de teamleiders van morgen.. Morgen bellen of gewoon niet gaan?
Niet bellen en niet gaan.
pi_75526475
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 18:55 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Niet bellen en niet gaan.
Denk dat ik dat ook maar doe. Tenzij ze mij bellen morgen. Anders vind ik het gewoon case closed.
  vrijdag 11 december 2009 @ 21:33:38 #84
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_75532501
Als je niet gaat dan kun je inderdaad je baantje wel shaken. Naar mijn weten wordt je bij de AH aangenomen voor 1 of 2 dagen/avonden in de week en de zaterdag. Je zegt in het begin van het topic ook dat dit het geval is. Dat jij dan na zoveel maand ineens gaat zeggen, ja maar ik wil niet meer op zaterdagavond, dat is dan meer jouw probleem. Het is niet voor niks dat ze je voor de hele zaterdag aannemen qua beschikbaarheid. De meeste mensen werken liever niet op de zaterdagavond i.v.m. feestjes/verjaardag/bier. Maar als nou iedereen aan gaat geven dat ze wel tot 18.00 kunnen maar niet daarna dan hou je niemand over. Normale werktijden bij AH zijn tussen 06.00 en 22.00. Dus als je niet gaat dan kun je sowieso je contractverlenging wel vergeten. Als je dat over hebt voor een verjaardag is jouw keuze. Ik zou liever aan het werk zijn en gewoon om 22.00 uur naar die verjaardagen gaan.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_75532777
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 21:33 schreef Sandyman het volgende:
Als je niet gaat dan kun je inderdaad je baantje wel shaken.
Wegens wat?
quote:
Naar mijn weten wordt je bij de AH aangenomen voor 1 of 2 dagen/avonden in de week en de zaterdag.
Zozo, en in welk contract staat dat?
quote:
Je zegt in het begin van het topic ook dat dit het geval is.
Zie alleen staan dat hij op zaterdagmiddag/ochtend kan werken?
quote:
Dat jij dan na zoveel maand ineens gaat zeggen, ja maar ik wil niet meer op zaterdagavond, dat is dan meer jouw probleem. Het is niet voor niks dat ze je voor de hele zaterdag aannemen qua beschikbaarheid.
Hij heeft een 0-uren contract, dus hij werkt op oproepbasis.
quote:
Normale werktijden bij AH zijn tussen 06.00 en 22.00.
Dat is afhankelijk van de AH in kwestie
quote:
Dus als je niet gaat dan kun je sowieso je contractverlenging wel vergeten. Als je dat over hebt voor een verjaardag is jouw keuze. Ik zou liever aan het werk zijn en gewoon om 22.00 uur naar die verjaardagen gaan.
Voor 1 akkefietje? Zal allemaal wel meevallen.
  vrijdag 11 december 2009 @ 21:58:15 #86
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_75533592
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 21:39 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Wegens wat?
Niet als in meteen ontslag, maar voor zijn contractverlenging.
quote:
Zozo, en in welk contract staat dat?
Er staat niet voor niets bij 'naar mijn weten'...
quote:
Zie alleen staan dat hij op zaterdagmiddag/ochtend kan werken?
quote:
Gaat allemaal mondeling behalve op je sollicitatie, dan vragen ze welke avonden je niet kan werken en dat is voor mij op een woensdag.
quote:
Voor 1 akkefietje? Zal allemaal wel meevallen.
Iemand die niet op komt dagen nadat hij er zoveel ophef over heeft gemaakt, ja, daar zou ik me als teamleider/manager/baas/opperhoofd wel druk om maken. Dan had je beter over dit alles je mond kunnen houden, niet komen opdagen, telefoon uitzetten, en dan zeggen dat je verkeerd op het rooster had gekeken.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_75533753
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 21:58 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Niet als in meteen ontslag, maar voor zijn contractverlenging.
[..]

Er staat niet voor niets bij 'naar mijn weten'...
Zeg dan niets als je geen verstand van de contracten van de AH hebt.
quote:
Iemand die niet op komt dagen nadat hij er zoveel ophef over heeft gemaakt, ja, daar zou ik me als teamleider/manager/baas/opperhoofd wel druk om maken. Dan had je beter over dit alles je mond kunnen houden, niet komen opdagen, telefoon uitzetten, en dan zeggen dat je verkeerd op het rooster had gekeken.
Juist ja, dus iemand zonder wat zeggen niet komt opdagen is geen probleem, maar als je er een melding van maakt is het een reden om je contract niet te verlengen.
quote:
Gaat allemaal mondeling behalve op je sollicitatie, dan vragen ze welke avonden je niet kan werken en dat is voor mij op een woensdag.
Maak die quote dan af, waarin staat dat hij later aangaf dat hij op zaterdag alleen in de middag en ochtend kan werken.
  vrijdag 11 december 2009 @ 22:05:31 #88
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_75533878
Ja, maar hij wordt aangenomen tijdens zijn sollicitatie omdat hij aangeeft dat hij beschikbaar is, behalve woensdagavond... Dat hij dan later terloops nog even meldt dat hij liever niet op de zaterdagavond wil werken is dan meer zijn probleem.

Ik zeg ook niet dat het geen reden zou zijn om zijn contract niet te verlengen, maar als hij nu wegblijft dan zegt zijn teamleader 'je bent willens en wetens weggebleven, je wist dat je moest werken en je was er gewoon niet'. Als hij wegblijft zonder ook maar een iemand te vragen of het mogelijk is om vrij te krijgen, dan valt zijn absentie in de categorie, 'ronduit dom, maar kan iedereen gebeuren'. Dat jij dat verschil niet wil zien ligt meer bij jou. Beide actie's zou ik niet op prijs stellen, maar ik denk dat je het verschil snapt.
pi_75533940
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 22:05 schreef Sandyman het volgende:
Ja, maar hij wordt aangenomen tijdens zijn sollicitatie omdat hij aangeeft dat hij beschikbaar is, behalve woensdagavond... Dat hij dan later terloops nog even meldt dat hij liever niet op de zaterdagavond wil werken is dan meer zijn probleem.
Nee hoor, hij heeft gewoon een 0-uren contract. En ook al had hij dat niet, als de werkgever daarmee akkoord gaat is dat geen probleem.
quote:
Ik zeg ook niet dat het geen reden zou zijn om zijn contract niet te verlengen, maar als hij nu wegblijft dan zegt zijn teamleader 'je bent willens en wetens weggebleven, je wist dat je moest werken en je was er gewoon niet'. Als hij wegblijft zonder ook maar een iemand te vragen of het mogelijk is om vrij te krijgen, dan valt zijn absentie in de categorie, 'ronduit dom, maar kan iedereen gebeuren'. Dat jij dat verschil niet wil zien ligt meer bij jou. Beide actie's zou ik niet op prijs stellen, maar ik denk dat je het verschil snapt.
Ben ik dan even blij dat jij geen teamleider bent.
  vrijdag 11 december 2009 @ 22:13:56 #90
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_75534200
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 22:07 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Nee hoor, hij heeft gewoon een 0-uren contract. En ook al had hij dat niet, als de werkgever daarmee akkoord gaat is dat geen probleem.
Hoe dat met een 0-uren contract precies weet ik niet. Ik probeer alleen aan te geven dat het makkelijk gedacht is om te zeggen 'vanaf nu wil ik niet meer op zaterdagavond werken', en dat je dan denk dat dit normaal is. Straks geeft hij ook aan dat hij niet meer op maandag/dinsdag/woensdagochtend en middag/donderdag/vrijdagochtend en avond/en zaterdagavond, zodat hij op die manier zijn eigen rooster 'creeert'. Ja ik weet, dit is een overdreven voorbeeld, maar daarom wordt je aangenomen voor 2 avonden + een zaterdag. Als hij nu dus aangeeft dat hij een gedeelte van de zaterdag niet meer kan werken dan vind ik het niet meer dan logisch dat zijn contract niet verlengd wordt, maar dat ze liever voor hem iemand hebben die wel de gehele zaterdag beschikbaar is.[/quote]
quote:
Ben ik dan even blij dat jij geen teamleider bent.
Daar kon je wel eens gelijk in hebben
pi_75534283
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 22:13 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Hoe dat met een 0-uren contract precies weet ik niet. Ik probeer alleen aan te geven dat het makkelijk gedacht is om te zeggen 'vanaf nu wil ik niet meer op zaterdagavond werken', en dat je dan denk dat dit normaal is. Straks geeft hij ook aan dat hij niet meer op maandag/dinsdag/woensdagochtend en middag/donderdag/vrijdagochtend en avond/en zaterdagavond, zodat hij op die manier zijn eigen rooster 'creeert'. Ja ik weet, dit is een overdreven voorbeeld, maar daarom wordt je aangenomen voor 2 avonden + een zaterdag. Als hij nu dus aangeeft dat hij een gedeelte van de zaterdag niet meer kan werken dan vind ik het niet meer dan logisch dat zijn contract niet verlengd wordt, maar dat ze liever voor hem iemand hebben die wel de gehele zaterdag beschikbaar is.
[..]

Weet je wat het mooie is met een 0-uren contract, je kunt daarmee je eigen rooster creëren. En nogmaals, tenzij er ergens contractueel vastgelegd is dat TS verplicht is om zaterdagavond op te komen draven kunnen ze weinig verplichten.
pi_75534426
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 22:13 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Hoe dat met een 0-uren contract precies weet ik niet. Ik probeer alleen aan te geven dat het makkelijk gedacht is om te zeggen 'vanaf nu wil ik niet meer op zaterdagavond werken', en dat je dan denk dat dit normaal is. Straks geeft hij ook aan dat hij niet meer op maandag/dinsdag/woensdagochtend en middag/donderdag/vrijdagochtend en avond/en zaterdagavond, zodat hij op die manier zijn eigen rooster 'creeert'. Ja ik weet, dit is een overdreven voorbeeld, maar daarom wordt je aangenomen voor 2 avonden + een zaterdag. Als hij nu dus aangeeft dat hij een gedeelte van de zaterdag niet meer kan werken dan vind ik het niet meer dan logisch dat zijn contract niet verlengd wordt, maar dat ze liever voor hem iemand hebben die wel de gehele zaterdag beschikbaar is.
[..]

[/quote] Als je het topic had gelezen, ben pas geleden begonnen met Zaterdagen werken, aangegeven dat ik in de middag en evt. ochtend wil werken. Dat ze me zonder toestemming van mijn kant zomaar op de avond inroosteren is gewoon hun fout, ik heb het meteen aangegeven en ze weigeren er iets aan te doen; jammer dan, als ze morgen niet meer bellen kom ik niet opdagen, hij maakt mij niet duidelijk of ik wel of niet moet werken en vraagt ook niet of ik dan wel in de middag wil werken.

Dus of ze bellen me morgen of ik in de middag kan werken (komen ze dan wel laat mee, maar beter laat dan nooit) of ik kom gewoon helemaal niet, punt.
  zaterdag 12 december 2009 @ 00:22:44 #93
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_75538704
Succes ermee.
pi_75539245
Jij wil dus elke zaterdagavond stappen? Als je dan af en toe op zaterdagavond gaat werken doe je je baas en collega's een groot plezier denk ik.

Ik zeg niet dat je nu die verjaardagen moet laten schieten. Maar om nooit op zaterdagavond te willen werken lijkt me een beetje oncollegiaal!
pi_75539349
Ik ga nooit zat. avond uit, wel vaak vrijdags. Zaterdagavond is dikwijls voor vrienden en nu verjaardagen. Kan best wel af en toe zat. avond werken maar dan hebben ze dat nog altijd te vragen.
  zaterdag 12 december 2009 @ 01:16:49 #96
279947 Cosmo.
Don't be bitter bitch.
pi_75539940
Vanwege het 0-uren contract mag je het weigeren ja, alleen dat zou niet netjes zijn en eigenlijk kun je het dan verder wel vergeten met je baantje.

Je beschikbaar is naar wat ik hier lees vastgelegd zoals bij je contract, dat je alleen niet op de woensdag kan. Ergens is wel een beschikbaarheids rooster hoor. Als je je beschikbaar wil wijzigen moet je dit schriftelijk doen, minimaal 3 weken van te voren. Al wordt daar vaak coulant over gedaan, betekend het nog niet dat je gewoon even mondeling door kunt geven en dan verwachten dat alles goed komt.

Als ik jou was zou ik gewoon komen werken, eventueel overleggen of je een uurtje eerder weg kan. Leg je situatie gewoon nogmaals uit en meestal zijn ze wel redelijk. Kan het niet, dan heb je in ieder geval wat collegialiteit getoond.
  zaterdag 12 december 2009 @ 11:41:05 #97
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_75544560
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 00:48 schreef blckbb het volgende:
Kan best wel af en toe zat. avond werken maar dan hebben ze dat nog altijd te vragen.
Beetje omgekeerde wereld denk je niet? Aan je instelling zal het in ieder geval niet liggen
  Vis een optie? zaterdag 12 december 2009 @ 12:50:18 #98
70532 loveli
N
pi_75546133
quote:
Op donderdag 10 december 2009 22:59 schreef blckbb het volgende:
Jazeker, doen en dit aankaarten. En omdat je weinig uren werkt, kost het ook nog eens geen drol. AH heeft geen poot om op te staan in jouw geval, er staat niets zwart op wit, behalve jouw briefjes dat je niet kunt werken die zaterdagavond.
crap in = crap out
pi_75546345
Even voor de duidelijkheid voor sommige mensen: Ik heb gevraagd of ik zaterdagmiddag en/of ochtend kan werken, dus niet de avond. Als ze me dan in de avond inplannen, moeten ze dat vragen in mijn mening.

Ik wacht in ieder geval tot 2 uur, tot die tijd kunnen ze me bellen om te vragen of ik nog de middagvulling wil doen. Zo niet, dan ga ik naar die verjaardag
pi_75547314
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 13:00 schreef blckbb het volgende:
Even voor de duidelijkheid voor sommige mensen: Ik heb gevraagd of ik zaterdagmiddag en/of ochtend kan werken, dus niet de avond. Als ze me dan in de avond inplannen, moeten ze dat vragen in mijn mening.

Ik wacht in ieder geval tot 2 uur, tot die tijd kunnen ze me bellen om te vragen of ik nog de middagvulling wil doen. Zo niet, dan ga ik naar die verjaardag

helemaal gelijk Veel plezier op de verjaardag!
  zaterdag 12 december 2009 @ 14:30:06 #101
107521 Furia
snoopy weer
pi_75548515
Het zijn drie uurtjes, get over yourself. Die verjaardagen zijn er volgend jaar weer. Natuurlijk is het balen, maar zo'n stennis schoppen als je je baantje wilt houden is niet slim. Voor jou tien anderen en je contract loopt straks immers toch af, dus het maakt niet eens uit of je in dit geval in je recht staat of niet.
  zaterdag 12 december 2009 @ 15:22:27 #102
268717 SwissDutchy
Bad Grammar inc.
pi_75549804
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 14:30 schreef Furia het volgende:
Het zijn drie uurtjes, get over yourself. Die verjaardagen zijn er volgend jaar weer. Natuurlijk is het balen, maar zo'n stennis schoppen als je je baantje wilt houden is niet slim. Voor jou tien anderen en je contract loopt straks immers toch af, dus het maakt niet eens uit of je in dit geval in je recht staat of niet.
Als er tien anderen zijn zou er geen onderbezetting zijn, toch?
pi_75550520
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 14:30 schreef Furia het volgende:
Dikke onzin dit. Dan kan je altijd wel komen. Ik heb dit ook vaak gehad... Het was heel simpel bij mij: jammer joh!
Maargoed, uiteindelijk dan ook met ruzie weggegaan maar ik heb iig nooit aan dit soort grappen meegedaan... Zo denken ze dat ze alles kunnen maken
pi_75564383
Vandaag gewoon gezellig bij de verjaardagen geweest

Mijn vader zegt dat de AH niet gebeld heeft en ook mobiel niks ontvangen. Dus ik denk dat ik uiteindelijk (zonder dat ze het doorgegeven hebben ) toch uitgepland was ofzoiets. In ieder geval allemaal goed afgelopen tenzij ze er komende maandag nog wat van zeggen

Bedankt voor jullie reacties
  zondag 13 december 2009 @ 12:34:31 #105
136730 PiRANiA
  zondag 13 december 2009 @ 12:44:34 #106
107521 Furia
snoopy weer
pi_75573851
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:22 schreef SwissDutchy het volgende:

[..]

Als er tien anderen zijn zou er geen onderbezetting zijn, toch?
Als de baas van TS TS in dienst heeft, heeft hij niet zo snel ruimte voor anderen. Als TS er aan het eind van de maand uitgewipt wordt, dan is er meer ruimte voor iemand die wél wil.
  zondag 13 december 2009 @ 12:46:49 #107
107521 Furia
snoopy weer
pi_75573914
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:51 schreef mafkees01 het volgende:

[..]

Dikke onzin dit. Dan kan je altijd wel komen. Ik heb dit ook vaak gehad... Het was heel simpel bij mij: jammer joh!
Maargoed, uiteindelijk dan ook met ruzie weggegaan maar ik heb iig nooit aan dit soort grappen meegedaan... Zo denken ze dat ze alles kunnen maken
Verstandig. Dan zie je dus eigenlijk uit eigen ervaring dat het jou in ieder geval niets oplevert en dan moedig je anderen verder vooral aan om hetzelfde te doen. Dit kun je eens een keer flikken met een bijbaantje, maar als je deze houding ook tijdens gewone banen volhoudt, dan moet je er niet vreemd van opkijken als je reputatie er vrij snel onder gaat lijden. Maar goed, dat maakt natuurlijk verder niet uit, want de mensen die jou betalen moeten vooral niet denken dat ze dingen van je kunnen gaan vragen!
  zondag 13 december 2009 @ 12:58:25 #108
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_75574227
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 @ 13:00 schreef blckbb het volgende:

Het klinkt mij in de oren als een voorkeur voor de ochtend en/of de middag. Niet als een 'in ben 's avonds absoluut niet beschikbaar.'. Als jij niet beschikbaar bent op een bepaald dagdeel dan moet je dat duidelijk aangegeven, en niet zeggen dat je slechts 'het liefst op de ochtend en/of de middag werkt'.
(Un)masking for the greater good.
pi_75574799
quote:
Op zondag 13 december 2009 12:58 schreef Natalie het volgende:

[..]

Het klinkt mij in de oren als een voorkeur voor de ochtend en/of de middag. Niet als een 'in ben 's avonds absoluut niet beschikbaar.'. Als jij niet beschikbaar bent op een bepaald dagdeel dan moet je dat duidelijk aangegeven, en niet zeggen dat je slechts 'het liefst op de ochtend en/of de middag werkt'.
Als ik zeg dat ik zaterdagmiddag/ochtend wilt werken, verwacht ik ook dat de teamleider doorgeeft aan de roostermaker dat ik middag/ochtend wil werken.
  zondag 13 december 2009 @ 14:08:07 #110
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_75576778
quote:
Op zondag 13 december 2009 @ 13:16 schreef blckbb het volgende:

[..]

Als ik zeg dat ik zaterdagmiddag/ochtend wilt werken, verwacht ik ook dat de teamleider doorgeeft aan de roostermaker dat ik middag/ochtend wil werken.
Heb je ook gezegd dat je zaterdagavond per se níet kon komen werken?

Zoiets moet je er altijd bij zeggen bij werkgevers. Niet alleen zeggen wanneer je wel kan, maar ook vooral wanneer je niet kunt. Tip voor de volgende keer. (Maar denk dat je daar zelf ook al achter was gekomen)
(Un)masking for the greater good.
pi_75576946
quote:
Op zondag 13 december 2009 14:08 schreef Natalie het volgende:

[..]

Heb je ook gezegd dat je zaterdagavond per se níet kon komen werken?

Zoiets moet je er altijd bij zeggen bij werkgevers. Niet alleen zeggen wanneer je wel kan, maar ook vooral wanneer je niet kunt. Tip voor de volgende keer. (Maar denk dat je daar zelf ook al achter was gekomen)
Dat was mijn fout denk ik ja
pi_75577139
Mijn ervaring is dat ze bij mensen van jouw leeftijd er toch wel vanuit gaan dat iemand doet wat ie zelf wil en dat er meestal niet veel consequenties aan verbonden zijn. Misschien zeggen ze er wat van, maar dan heb je het ook wel gehad waarschijnlijk. Heb vaak genoeg meegemaakt dat mensen niet kwamen of toevallig een uur voor een belangrijke voetbalwedstrijd 'ziek' werden - eigenlijk weet je dat soort dingen gewoon van tevoren als je werkt met alleen maar zestienjarigen.

Ik zou wel even duidelijk aangegeven voor de volgende keer dat je echt niet 's avonds kan of als je iets belangrijks hebt gewoon voor de zekerheid vrij vragen. Of juist goede wil tonen door de keren dat je wel op zaterdagavond of een andere dag kunt te zeggen dat je dan kan. In ieder geval gewoon even duidelijkheid scheppen.

Verder valt ook niet uit te sluiten dat het een eerlijke fout is geweest van de planner. Als je tig mensen hebt rondlopen en je vergeet een keer op te schrijven dat iemand een bepaalde avond niet kan, dan gaat het weleens mis. Heb het zelf ook weleens gehad, werkgevers zijn ook maar mensen.
Sanity is (not) statistical
pi_75581924
Lijkt wel alsof de wereld vergaat

Maar serieus snap niet dat supermarkten nog moeite doen om te spiegelen enzo... waarom niet gewoon dozen plaatsen en eruit halen maar... Liever een 10 cent goedkopere produkten dan wat gespiegelde produkte op een rijtje omdat mensen dat 'mooi' vinden
pi_75583364
quote:
Op zondag 13 december 2009 16:51 schreef ReWout het volgende:

Maar serieus snap niet dat supermarkten nog moeite doen om te spiegelen enzo... waarom niet gewoon dozen plaatsen en eruit halen maar... Liever een 10 cent goedkopere produkten dan wat gespiegelde produkte op een rijtje omdat mensen dat 'mooi' vinden
Wat dat betreft kunnen ze een voorbeeld nemen aan de ALDI
  maandag 14 december 2009 @ 00:38:00 #115
279947 Cosmo.
Don't be bitter bitch.
pi_75600587
quote:

Verkooptechnieken
pi_75601779
quote:

Het spiegelen kost nog geen cent op een product. We hebben het hier over jochies die 3-4 EUR per uur verdienen en in die tijd gemakkelijk duizenden artikelen kunnen spiegelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')