Ja grappig. Kan ook een serieus antwoord geven op mijn vraag?quote:Op donderdag 10 december 2009 22:53 schreef BereNDD het volgende:
Beter daar dan ingeplant worden als je bij de plantsoendienst werkt
Dan accepteer je dus dat je ingepland bent, en dat is onzinquote:Op donderdag 10 december 2009 22:55 schreef DuTank het volgende:
Vraag iemand of die wil invallen. Opgelost, slotje.
sta dat op papier ??? , zal wel niet effe vergeten. al heb je gelijk dan verlies je het nog, op andere vlakken zo gaat dat bij mensen uitbuiten. wordt lid van vakbond. maar daar heb je aankomende zaterdag ook niets aan. dus je bent gewoon de klos, weer iets minder leuke job aan het wordenquote:Op donderdag 10 december 2009 22:51 schreef blckbb het volgende:
Ik werk nu bijna een jaartje bij de Albert Heijn (leuke bashes en one-liners mogen wegblijven aub) en in principe met redelijk plezier. Verdient goed ed.
Echter heb ik enkele weken geleden opgegeven dat ik op zaterdagmiddag en/of ochtend wil werken, eerste zaterdag ging dat prima en heb ik van 13.00 tot 17.00 gewerkt, best lekkere werktijdenzaterdag erna stond ik niet ingepland..
Alleen hebben ze nu, zonder toestemming te vragen, mij ingeroosterd op Zaterdagavond, terwijl ik op een zaterdagavond vrijwel altijd een afspraak heb
Wat kan ik hier tegen doen? Kwam er pas vorige week achter en ik sta dus ingeroosterd voor Zaterdag aanstaande, terwijl ik dan twee verjaardagen heb
Sta ik in mijn recht als ik niet ga? Teamleider zei zelf ''je mag al blij wezen dat je op Zaterdag kán werken'' () maar het komt mij ontzettend vervelend uit. ze hebben me niet om toestemming gevraagd maar gewoon simpelweg voor de kutste tijd (van 19.00 tot 22.00) op de planner gezet..
Alvast bedankt
Jawel, gewoon gaan werken en na 22:00 naar die verjaardagen toequote:Op donderdag 10 december 2009 22:55 schreef blckbb het volgende:
[..]
Ja grappig. Kan ook een serieus antwoord geven op mijn vraag?
Je moet in feite 2 weken van tevoren vrij vragen, maar ik was misschien net 2 weken van te voren ingepland en ik zág die planner pas 1.5 week van te voren.quote:Op donderdag 10 december 2009 22:54 schreef PiRANiA het volgende:
Niet gaan. Als jij aangeeft niet te kunnen dan kunnen ze je ook niet inplannen.
Wel netjes om vantevoren even aan te geven dat je niet komt.
Let wel op dat de meeste supermarktmanagers alle medewerkers 110% medewerking vereisen in alles wat ze vragen, dus hoe het valt is een 2e.
Je staat in ieder geval in je recht
Je maakt van hun probleem jouw probleem. Heb je ooit aangegeven op zaterdag te kunnen werken?quote:Op donderdag 10 december 2009 22:57 schreef blckbb het volgende:
[..]
Je moet in feite 2 weken van tevoren vrij vragen, maar ik was misschien net 2 weken van te voren ingepland en ik zág die planner pas 1.5 week van te voren.
Ik denk niet dat het een goed plan is niet op te komen dagen en ze zullen het al helemaal niet accepteren als ik afbel, ze hebben daar een dik urentekort en dat gaat flink tekort aan de werknemers![]()
Één keer hebben ze op een vrijdagavond iedereen bedreigt dat ze op zaterdagochtend weer terug móesten komen als ze om half 11 de vulling niet af haddenToen ik zei dat ik niet kom opdagen als ze me dat proberen te flikken, zei hij dat hij me dan kon ontslaan wegens werkweigering
Zeg wat??quote:Op donderdag 10 december 2009 22:56 schreef duikkie het volgende:
[..]
sta dat op papier ??? , zal wel niet effe vergeten. al heb je gelijk dan verlies je het nog, op andere vlakken zo gaat dat bij mensen uitbuiten. wordt lid van vakbond. maar daar heb je aankomende zaterdag ook niets aan. dus je bent gewoon de klos, weer iets minder leuke job aan het worden
Niemand gevonden, al tig collega's gevraagdquote:Op donderdag 10 december 2009 22:55 schreef DuTank het volgende:
Vraag iemand of die wil invallen. Opgelost, slotje.
Tsja.. de volgende keer... maar ik mis wel de verjaardagen van mijn twee beste vrienden. En het is daar sowieso al geen democratie, teamleiders wil is wet zo het schijnt.quote:Op donderdag 10 december 2009 22:56 schreef Buschetta het volgende:
Volgende keer ziekmelden en niet gaan lopen ouwehoeren.
Of inderdaad de boel aankaartten. Maar ja dan ben je geen "teamplayer".
Als de verjaardagen belangrijk zijn wel natuurlijk.
Misschien zullen ze de volgende keer je niet zo kut inplannen.
Zeg dat wel ja, wéér. Bovendien ben ik pas 16 dus kan ik dan wel lid worden van een vakbond?quote:Op donderdag 10 december 2009 22:56 schreef duikkie het volgende:
[..]
sta dat op papier ??? , zal wel niet effe vergeten. al heb je gelijk dan verlies je het nog, op andere vlakken zo gaat dat bij mensen uitbuiten. wordt lid van vakbond. maar daar heb je aankomende zaterdag ook niets aan. dus je bent gewoon de klos, weer iets minder leuke job aan het worden
Ja, dikke vinger naar je baas. Ik heb het geloof ik toch een stuk beter getroffen bij de Appies waar ik gewerkt hebt.quote:Op donderdag 10 december 2009 22:57 schreef blckbb het volgende:
[..]
Je moet in feite 2 weken van tevoren vrij vragen, maar ik was misschien net 2 weken van te voren ingepland en ik zág die planner pas 1.5 week van te voren.
Ik denk niet dat het een goed plan is niet op te komen dagen en ze zullen het al helemaal niet accepteren als ik afbel, ze hebben daar een dik urentekort en dat gaat flink tekort aan de werknemers![]()
Één keer hebben ze op een vrijdagavond iedereen bedreigt dat ze op zaterdagochtend weer terug móesten komen als ze om half 11 de vulling niet af haddenToen ik zei dat ik niet kom opdagen als ze me dat proberen te flikken, zei hij dat hij me dan kon ontslaan wegens werkweigering
Ja, maar niet op de avonden.quote:Op donderdag 10 december 2009 22:58 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Je maakt van hun probleem jouw probleem. Heb je ooit aangegeven op zaterdag te kunnen werken?
Ja inderdaad, las er vorige vrijdag van, meteen tegen de plannermakerman gezegd. Die zou ''het doorgeven''.quote:Op donderdag 10 december 2009 22:58 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Zeg wat??
TS is de klos niet, hij heeft netjes aangegeven dat hij niet kan werken op zaterdagavond, het zijn ook geen standaard werktijden, dus een beetje vreemd van een werkgever om hem dan wel in te roosteren zonder overleg.
Je hebt verder goed gehandeld door het probleem gelijk aan te geven en nog even er achteraan te bellen. Het is niet jouw fout en jij hoeft het dus ook niet op te lossen, ook al zal je manager dat misschien wel willen.
Nee hoor, zij moesten je niet inplannen in de eerste plaats.quote:Op donderdag 10 december 2009 22:59 schreef blckbb het volgende:
[..]
Niemand gevonden, al tig collega's gevraagd
Is bovendien best laat nu denk ik, ook wel mn eigen schuld..
Verjaardagen missen omdat je werke een grote fout maakt? Bullshit. Niet gaan werken dus. Je staat in je rechtquote:[..]
Tsja.. de volgende keer... maar ik mis wel de verjaardagen van mijn twee beste vrienden. En het is daar sowieso al geen democratie, teamleiders wil is wet zo het schijnt.
Niet nodig. De manager weet zelf ook wel dat dit zo niet hoortquote:[..]
Zeg dat wel ja, wéér. Bovendien ben ik pas 16 dus kan ik dan wel lid worden van een vakbond?[
Ik geloof je meteen, maar het urentekort snijdt echt flink in op de omstandigheden voor werknemersquote:Op donderdag 10 december 2009 23:00 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ja, dikke vinger naar je baas. Ik heb het geloof ik toch een stuk beter getroffen bij de Appies waar ik gewerkt hebt.
Het kan en mag niet jouw probleem zijn dat je baas niet kan plannen. Ik zou morgen nog wel even bellen en niet zomaar toegeven aan je teamleider als toch eist dat je komt.quote:Op donderdag 10 december 2009 23:01 schreef blckbb het volgende:
[..]
Ja, maar niet op de avonden.
[..]
Ja inderdaad, las er vorige vrijdag van, meteen tegen de plannermakerman gezegd. Die zou ''het doorgeven''.
Vorige maandag nog geen wijziging, dus heb ik een briefje in zijn postvak gedaan.
Vandaag gebeld, volgens de man aanwezig daar geen wijziging in de planning en de betrefde teamleider was er niet.
Hoezo, alsof je het daarbij laat? Nee, natuurlijk ga je zeiken bij de baas.quote:Op donderdag 10 december 2009 22:55 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Dan accepteer je dus dat je ingepland bent, en dat is onzin
Dus is het niet beschikbare tijd en hoef je neit te werken. Zo simel is het.quote:
Je hebt nog meer gedaan dan van je verwacht mag worden. Top. Je maakt alleen van hun probleem jouw probleem,quote:[..]
Ja inderdaad, las er vorige vrijdag van, meteen tegen de plannermakerman gezegd. Die zou ''het doorgeven''.
Vorige maandag nog geen wijziging, dus heb ik een briefje in zijn postvak gedaan.
Vandaag gebeld, volgens de man aanwezig daar geen wijziging in de planning en de betrefde teamleider was er niet.
Mensen zullen wel vertrokken zijn vanwege deze onzin?quote:Op donderdag 10 december 2009 23:02 schreef blckbb het volgende:
[..]
Ik geloof je meteen, maar het urentekort snijdt echt flink in op de omstandigheden voor werknemers
een half jaar geleden was het nog veel lekkerder werken iig..
Ten eerste alvast/nog bedankt voor je reactiesquote:Op donderdag 10 december 2009 23:02 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Nee hoor, zij moesten je niet inplannen in de eerste plaats.
[..]
Verjaardagen missen omdat je werke een grote fout maakt? Bullshit. Niet gaan werken dus. Je staat in je recht
[..]
Niet nodig. De manager weet zelf ook wel dat dit zo niet hoort
Veel mensen zijn inderdaad vertrokken omdat de normen ontzettend veel hoger zijn geworden (vroeger moest je 2.5 pad per 2 uur spiegelen, nu 3.5, van 50 collies vullen naar 60, etc.) maarja ik ben gebleven, wat voor baantje moet ik dan nemen op mijn 16equote:Op donderdag 10 december 2009 23:04 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Mensen zullen wel vertrokken zijn vanwege deze onzin?
Eigen schuld dikke bult voor je werkgever
Ook al ben je 16 en maken werkgevers hier graag gebruik van. Jij kan niet werken zaterdagavond punt uit. Je kunt het ook omdraaien. Je werkgever plant jou in zonder jou hiervan hier op de hoogte te stellen. Gewoon de schuld en het probleem bij hem leggen. En ik zou echt niet op komen draven.quote:Op donderdag 10 december 2009 23:05 schreef blckbb het volgende:
[..]
Ten eerste alvast/nog bedankt voor je reacties
Het zou me niks verbazen als de teamleider waaraan ik gevraagd heb of ik op zaterdag kon werken had doorgegeven aan de teamleider die de roosters maakt (volg je 'm nog?) dat ik de héle zaterdag kon werken. Heb toch duidelijk gezegd middag en eventueel ochtend. Maarja ik zit er mee
Morgen in mijn tussenuurtje even een telefoontje plegen, want het zou zwaar klote zijn als ik twee verjaardagen mis hierdoor
Ik weet 't.. Maar de teringboel daar kennende zeggen ze zéker niet zomaar ''Oké je hoeft morgen niet te werken'' of ''Doe dan maar de middagvulling''quote:Op donderdag 10 december 2009 23:06 schreef PiRANiA het volgende:
Je maakt er echt te veel je eigen probleem van.
Het enige wat ze kunnen doen is je contract niet verlengen, je ontslaan op basis van dit soort onzin kan niet eens.quote:Op donderdag 10 december 2009 23:08 schreef blckbb het volgende:
[..]
Ik weet 't.. Maar de teringboel daar kennende zeggen ze zéker niet zomaar ''Oké je hoeft morgen niet te werken'' of ''Doe dan maar de middagvulling''
Ze houden voet bij stuk en ik ben bang dat ze gaan dreigen met ontslag als ik zeg dat ik niet kom opdagen... En ik maak inderdaad van wel meer dingen mijn probleem ja, heel stom
Zoals ik al zei, ik ben heel bang dat ik ontslagen word als ik niet op kom draven. Dit is zo'n beetje het enigste baantje wat nog redelijke werktijden heeft op mijn leeftijd, maar die zaterdagavond kan ik gewoon écht niet werken.quote:Op donderdag 10 december 2009 23:07 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ook al ben je 16 en maken werkgevers hier graag gebruik van. Jij kan niet werken zaterdagavond punt uit. Je kunt het ook omdraaien. Je werkgever plant jou in zonder jou hiervan hier op de hoogte te stellen. Gewoon de schuld en het probleem bij hem leggen. En ik zou echt niet op komen draven.
Hij is er gelijk achteraan gegaan, even alles lezenquote:Op donderdag 10 december 2009 23:10 schreef STRAWxBARRY het volgende:
Als je het vorige week al zag, had je er gelijk achter aan moeten gaan.
Nu ben je nogal aan de late kant. Overigens sta je alsnog in je recht als je niet komt though.
Maar het is idd wel zo netjes om aan te geven dat je niet komt. Voorkomt een hoop problemen.
Het is dan ook geen vraag van jou kantquote:Op donderdag 10 december 2009 23:08 schreef blckbb het volgende:
[..]
Ik weet 't.. Maar de teringboel daar kennende zeggen ze zéker niet zomaar ''Oké je hoeft morgen niet te werken'' of ''Doe dan maar de middagvulling''
Mag niet eensquote:Ze houden voet bij stuk en ik ben bang dat ze gaan dreigen met ontslag als ik zeg dat ik niet kom opdagen... En ik maak inderdaad van wel meer dingen mijn probleem ja, heel stom
Werkweigering noemen ze dat..quote:Op donderdag 10 december 2009 23:09 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Het enige wat ze kunnen doen is je contract niet verlengen, je ontslaan op basis van dit soort onzin kan niet eens.
Vorige week al meteen doorgegeven aan de teamleider in kwestie, als je het topic had doorgelezenquote:Op donderdag 10 december 2009 23:10 schreef STRAWxBARRY het volgende:
Als je het vorige week al zag, had je er gelijk achter aan moeten gaan.
Nu ben je nogal aan de late kant. Overigens sta je alsnog in je recht als je niet komt though.
Maar het is idd wel zo netjes om aan te geven dat je niet komt. Voorkomt een hoop problemen.
En zoals ik al zei, je kunt hiervoor niet ontslagen worden. Hoogstens dat ze je contract niet verlengen, maar als dit het enige akkefietje is zal dat niet een reden om die niet te verlengen (of ze moeten graag van personeel afwillen).quote:Op donderdag 10 december 2009 23:10 schreef blckbb het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, ik ben heel bang dat ik ontslagen word als ik niet op kom draven. Dit is zo'n beetje het enigste baantje wat nog redelijke werktijden heeft op mijn leeftijd, maar die zaterdagavond kan ik gewoon écht niet werken.
Er is geen beschikbaarheidsrooster. Gaat allemaal mondeling behalve op je sollicitatie, dan vragen ze welke avonden je niet kan werken en dat is voor mij op een woensdag. Nu zijn we natuurlijk al een jaar verder en ik heb niet voor niets tegen de teamleider gezegd dat ik alleen zaterdagmiddag/ochtend wil werken, en niet de avond.quote:Op donderdag 10 december 2009 23:11 schreef dralion13 het volgende:
wat staat er op je beschikbaarheidsrooster.
Ik ben ook wel eens ingeplant op een moment dat ik niet kon, gewoon proberen vervanging te regelen, en anders ziek melden
ZIJ noemen dat zo. Maar dat is het niet. Werkweigering zou van toepassing zijn als je aangegeven hebt te kunnen, ze je ingepland hebben, je niet hebt gezegd dat je neit kan en dan niet komt of geen werk uitvoert,quote:
Geef je werkgever dit topicquote:[..]
Vorige week al meteen doorgegeven aan de teamleider in kwestie, als je het topic had doorgelezen
Dan heb ik niets gezegd..quote:Op donderdag 10 december 2009 23:11 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Hij is er gelijk achteraan gegaan, even alles lezen
Ze vragen niet iedere week ''Kan jij volgende zaterdag weer werken?quote:Op donderdag 10 december 2009 23:11 schreef babipangang het volgende:
Jij wordt ingepland, kun je niet dan had je dit van tevoren aan moeten geven voordat ze de planning gingen maken. Niet werken is werkweigering, en voor jou 10 anderen
Dat heeft TS aangegeven, zoals ook in de OP staat...quote:Op donderdag 10 december 2009 23:11 schreef babipangang het volgende:
Jij wordt ingepland, kun je niet dan had je dit van tevoren aan moeten geven voordat ze de planning gingen maken. Niet werken is werkweigering, en voor jou 10 anderen
Zou ';t nog bijna doen ook nogquote:Op donderdag 10 december 2009 23:13 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
ZIJ noemen dat zo. Maar dat is het niet. Werkweigering zou van toepassing zijn als je aangegeven hebt te kunnen, ze je ingepland hebben, je niet hebt gezegd dat je neit kan en dan niet komt of geen werk uitvoert,
[..]
Geef je werkgever dit topic
Verjaardagen missen is ook lamequote:Op donderdag 10 december 2009 23:16 schreef blckbb het volgende:
[..]
Zou ';t nog bijna doen ook nog
Mja het is een grote teringbende daar, dus heel snel zullen ze me niet ontslaan. Maar de kans bestaat uiteindelijk wel en ik kan al een hele tijd niet meer rondkomen van alleen mijn zakgeld
Nogmaals, als je werkgever er over begint dat hij wel wilt dat je komt (want dat weten we nog niet eens, misschien is hij wel zo redelijk om zijn fout toe te geven) moet je stellen dat zij een fout hebben gemaakt en jij dit gelijk hebt aangegeven maar dat ze geen actie hebben ondernomen. Als zij willen dat jij op zaterdagavond wil komen werken moeten ze dat vragen.quote:Op donderdag 10 december 2009 23:14 schreef blckbb het volgende:
[..]
Ze vragen niet iedere week ''Kan jij volgende zaterdag weer werken?''
Nadat ik de zaterdagmiddag aanvroeg, werd ik de eerstkomende zaterdag ingeroosterd, gewoon in de middag. Zaterdag erna (vorige zaterdag) ben ik helemaal niet ingeroosterd en voor aanstaande zaterdag in de avond.
Ik las dat rooster pas vorige Vrijdag en toen heb ik 't meteen doorgegeven.
Culemborgquote:Op donderdag 10 december 2009 23:16 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Verjaardagen missen is ook lame
Welke AH werk je dan?
En zo is 't..quote:Op donderdag 10 december 2009 23:16 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Nogmaals, als je werkgever er over begint dat hij wel wilt dat je komt (want dat weten we nog niet eens, misschien is hij wel zo redelijk om zijn fout toe te geven) moet je stellen dat zij een fout hebben gemaakt en jij dit gelijk hebt aangegeven maar dat ze geen actie hebben ondernomen. Als zij willen dat jij op zaterdagavond wil komen werken moeten ze dat vragen.
er staat dat hij aangegeven heeft te willen werken op zaterdagochtend en middag, maar hij heeft niet aangegeven dat hij niet kan op zaterdagavond.quote:Op donderdag 10 december 2009 23:15 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat heeft TS aangegeven, zoals ook in de OP staat...
geen beschikbaarheidsroosterquote:Op donderdag 10 december 2009 23:12 schreef blckbb het volgende:
[..]
Er is geen beschikbaarheidsrooster. Gaat allemaal mondeling behalve op je sollicitatie, dan vragen ze welke avonden je niet kan werken en dat is voor mij op een woensdag. Nu zijn we natuurlijk al een jaar verder en ik heb niet voor niets tegen de teamleider gezegd dat ik alleen zaterdagmiddag/ochtend wil werken, en niet de avond.
De consequentie kan geen ontslag zijn, ook al dreigt hij daar wel meequote:Op donderdag 10 december 2009 23:19 schreef blckbb het volgende:
[..]
Culemborg
[..]
En zo is 't..
Ik ga nu slapen en morgen rond 1 uur ga ik bellen.. Gewoon zo lang mogelijk voet bij stuk houden mocht hij zijn fout niet toegevenAnders bekijk ik de consequenties wel en kijk ik wel of ik wel of niet kom.
Heel erg bedankt voor de reacties allemaal
Lijkt me toch duidelijk zat danquote:Op donderdag 10 december 2009 23:19 schreef babipangang het volgende:
[..]
er staat dat hij aangegeven heeft te willen werken op zaterdagochtend en middag, maar niet dat hij niet kan op zaterdagavond.
Dat lijkt mij duidelijk genoeg. Ik geef op mijn werk ook de dagen aan waarop ik kan, lijkt me meer dan duidelijk dat je dan op de andere dagen/tijdstippen niet kan...quote:Op donderdag 10 december 2009 23:19 schreef babipangang het volgende:
[..]
er staat dat hij aangegeven heeft te willen werken op zaterdagochtend en middag, maar hij heeft niet aangegeven dat hij niet kan op zaterdagavond.
Ohja dat klopt wel ja, met ingang van het nieuwe schooljaar. Maar heb toen aangegeven om mijn vaste avonden (Maandag en Vrijdagavond) te behouden. Mondeling kan je altijd nog afspreken voor extra avonden.quote:Op donderdag 10 december 2009 23:20 schreef dralion13 het volgende:
[..]
geen beschikbaarheidsrooster![]()
wij moeten (ook bij AH) een paar keer per jaar beschikbaarheidsrooster invullen, zou ik ook maar aanvragen als ik jou was, nu kan je niks bewijzen, anders wel
Doe ik sowieso ook welquote:Op donderdag 10 december 2009 23:20 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
De consequentie kan geen ontslag zijn, ook al dreigt hij daar wel meeEn jou zou, als teken van goodwill, kunnen aanbieden om bijvoorbeeld wel overdag te komen opdagen.
quote:Op donderdag 10 december 2009 23:23 schreef TheFrankey het volgende:
onbegrijpelijke reacties hier met ziek melden enzo. Indien je niet in je contract hebt staan dat je bepaalde uren dagen niet werkt dan gewoon aan de bak.
Op je 16e heb je heul geen beste vrienden. Die bestaan niet.
ow als je niet ontslagen wordt (kunt worden), dan word je toch gewoon niet meer ingepland, heel simpel voor je baasquote:Op donderdag 10 december 2009 23:24 schreef blckbb het volgende:
[..]
![]()
Ik heb een nulurencontractIk kan in feite gewoon iedere week aangeven op welke dagen ik graag zou willen werken, en dan kunnen zij kijken of er dan plek is
daar zit wel je fout denk ik, ik heb ook voorkeursmomenten dat ik wil werken, ben wel op meer momenten beschikbaar, maar dan alleen als er tekorten zijn.quote:Op donderdag 10 december 2009 23:20 schreef blckbb het volgende:
[..]
Lijkt me toch duidelijk zat danIk geef me niet zomaar níet op voor Zaterdagavond, ik denk dat die mensen daar ook wel (net) slim genoeg voor zijn om dat te weten.
Dan zijn we helemaal snel uitgelult. Consequentie voor jou kan dan wel zijn, als je werkgever echt kwaad zou willen doen, is dat hij je helemaal niet meer inroostert.quote:Op donderdag 10 december 2009 23:24 schreef blckbb het volgende:
[..]
![]()
Ik heb een nulurencontractIk kan in feite gewoon iedere week aangeven op welke dagen ik graag zou willen werken, en dan kunnen zij kijken of er dan plek is
Het gaat allemaal mondeling hier. Heb aangegeven dat ik Zaterdagmiddag en eventueel ochtend wil werken, dus is het niet de bedoeling dat ze me inplannen in de avondquote:Op donderdag 10 december 2009 23:26 schreef dralion13 het volgende:
[..]
daar zit wel je fout denk ik, ik heb ook voorkeursmomenten dat ik wil werken, ben wel op meer momenten beschikbaar, maar dan alleen als er tekorten zijn.
Momenten dat je beslist niet kan werken moet je ALTIJD aangeven.
Zal hij denk ik niet flikken gezien ze een groots urentekort hebbenquote:Op donderdag 10 december 2009 23:27 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dan zijn we helemaal snel uitgelult. Consequentie voor jou kan dan wel zijn, als je werkgever echt kwaad zou willen doen, is dat hij je helemaal niet meer inroostert.
Je kan hier vaste dagen opgeven om te werken, eerst was dat maandag en vrijdagavond bij mij, daarna alleen maandagavond. Nu maandagavond en zaterdagmiddag. In die tussentijd zijn ze, op woensdag na, toegestaan om mij te bellen mochten ze een tekort hebben, en dat doen ze ook op regelmatige basis. Maar de zaterdagavond is zonder mijn toestemming ingepland en dat had niet mogen gebeuren.quote:Op donderdag 10 december 2009 23:26 schreef dralion13 het volgende:
[..]
daar zit wel je fout denk ik, ik heb ook voorkeursmomenten dat ik wil werken, ben wel op meer momenten beschikbaar, maar dan alleen als er tekorten zijn.
TS heeft een oproepcontract, het mooie daarvan is dat je zelf kan beslissen wanneer je wel of niet werkt.quote:Op donderdag 10 december 2009 23:26 schreef dralion13 het volgende:
[..]
http://www.kennisring.nl/smartsite.dws?id=33460quote:U mag dus 'nee' zeggen. U mag zelfs de oproep weer afzeggen als u hem al geaccepteerd hebt. Pas als u echt aan het werk gaat, ontstaat er een arbeidscontract voor de duur van de oproep.
Wist niet dat een nulurencontract onder oproepkracht valt. Weet je dat wel zeker? Je hebt wel vaste dagen in de week die je doorgaans op ieder gewenst moment aan kan passen.quote:Op donderdag 10 december 2009 23:34 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
TS heeft een oproepcontract, het mooie daarvan is dat je zelf kan beslissen wanneer je wel of niet werkt.
Hier nog een leuk linkje voor TS:
[..]
http://www.kennisring.nl/smartsite.dws?id=33460
Edit: deze regel is dus wel afhankelijk van wat er in het CAO is afgesproken over oproepcontracten.
Jup, staat ook in dat stukje. Met een 0-uren contract heb je nagenoeg geen verplichten ten opzichte van je werkgever. Dat is het voordeel van een dergelijk contract. Als jij dus zegt van sorry, ik kan volgende week niet werken, dan heeft je werkgever dat te accepteren (tenzij er dus in je contract/CAO is afgesproken dat je altijd gehoor moet geven aan een oproep van je werkgever, maar kan me herinneren dat dit niet het geval is, heb zelf ook met een 0-uren contract gewerkt).quote:Op donderdag 10 december 2009 23:36 schreef blckbb het volgende:
[..]
Wist niet dat een nulurencontract onder oproepkracht valt. Weet je dat wel zeker? Je hebt wel vaste dagen in de week die je doorgaans op ieder gewenst moment aan kan passen.
Dankjewelquote:Op donderdag 10 december 2009 23:39 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Jup, staat ook in dat stukje. Met een 0-uren contract heb je nagenoeg geen verplichten ten opzichte van je werkgever. Dat is het voordeel van een dergelijk contract. Als jij dus zegt van sorry, ik kan volgende week niet werken, dan heeft je werkgever dat te accepteren (tenzij er dus in je contract/CAO is afgesproken dat je altijd gehoor moet geven aan een oproep van je werkgever, maar kan me herinneren dat dit niet het geval is, heb zelf ook met een 0-uren contract gewerkt).
Jouw Usernamequote:Op donderdag 10 december 2009 23:39 schreef Werkloze_Allochtoon het volgende:
gewoon niet gaan man, genieten van je leven
Nee.quote:Op vrijdag 11 december 2009 07:18 schreef Kadooosh het volgende:
Werk je toevallig bij de ah linnaeusstraat?
In dat soort situaties kun je volgens mij het beste vermijden dat er een situatie ontstaat dat je een winnaar en een verliezer hebt. Chefs houden namelijk niet van verliezen.quote:Op donderdag 10 december 2009 23:40 schreef blckbb het volgende:
Ik ga nu (echt!) slapen, morgen bellen en ik laat 't weten wat eruit is gekomen. Zou nog best een lang telefoongesprek kunnen worden
Tsja maar ik kan het aan de andere kant denk ik ook niet maken zonder nog terug te bellen morgen ''simpelweg'' niet op te komen dagen?quote:Op vrijdag 11 december 2009 18:44 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Kerel..... maak je niet zo drukJe hebt nu toch duidelijk aangegeven dat je niet kan... hoef je echt niet nog weer te gaan bellen...
en trouwens... de AH draait echt wel zonder jou, ook al beweert de baas van niet
Je hebt toch vanmiddag gebelt en gezegd dat je niet komt?quote:Op vrijdag 11 december 2009 18:48 schreef blckbb het volgende:
[..]
Tsja maar ik kan het aan de andere kant denk ik ook niet maken zonder nog terug te bellen morgen ''simpelweg'' niet op te komen dagen?
Tsja maar hij heeft geen uitsluitsel gegeven dat ik ook niet meer ingeroosterd sta dan. Hij ging het overleggen met de teamleiders van morgen..quote:Op vrijdag 11 december 2009 18:51 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Je hebt toch vanmiddag gebelt en gezegd dat je niet komt?
Niet bellen en niet gaan.quote:Op vrijdag 11 december 2009 18:53 schreef blckbb het volgende:
[..]
Tsja maar hij heeft geen uitsluitsel gegeven dat ik ook niet meer ingeroosterd sta dan. Hij ging het overleggen met de teamleiders van morgen..Morgen bellen of gewoon niet gaan?
Denk dat ik dat ook maar doe. Tenzij ze mij bellen morgen. Anders vind ik het gewoon case closed.quote:
Wegens wat?quote:Op vrijdag 11 december 2009 21:33 schreef Sandyman het volgende:
Als je niet gaat dan kun je inderdaad je baantje wel shaken.
Zozo, en in welk contract staat dat?quote:Naar mijn weten wordt je bij de AH aangenomen voor 1 of 2 dagen/avonden in de week en de zaterdag.
Zie alleen staan dat hij op zaterdagmiddag/ochtend kan werken?quote:Je zegt in het begin van het topic ook dat dit het geval is.
Hij heeft een 0-uren contract, dus hij werkt op oproepbasis.quote:Dat jij dan na zoveel maand ineens gaat zeggen, ja maar ik wil niet meer op zaterdagavond, dat is dan meer jouw probleem. Het is niet voor niks dat ze je voor de hele zaterdag aannemen qua beschikbaarheid.
Dat is afhankelijk van de AH in kwestiequote:Normale werktijden bij AH zijn tussen 06.00 en 22.00.
Voor 1 akkefietje? Zal allemaal wel meevallen.quote:Dus als je niet gaat dan kun je sowieso je contractverlenging wel vergeten. Als je dat over hebt voor een verjaardag is jouw keuze. Ik zou liever aan het werk zijn en gewoon om 22.00 uur naar die verjaardagen gaan.
Niet als in meteen ontslag, maar voor zijn contractverlenging.quote:
Er staat niet voor niets bij 'naar mijn weten'...quote:Zozo, en in welk contract staat dat?
quote:Zie alleen staan dat hij op zaterdagmiddag/ochtend kan werken?
quote:Op donderdag 10 december 2009 23:12 schreef blckbb het volgende:
Gaat allemaal mondeling behalve op je sollicitatie, dan vragen ze welke avonden je niet kan werken en dat is voor mij op een woensdag.
Iemand die niet op komt dagen nadat hij er zoveel ophef over heeft gemaakt, ja, daar zou ik me als teamleider/manager/baas/opperhoofd wel druk om maken. Dan had je beter over dit alles je mond kunnen houden, niet komen opdagen, telefoon uitzetten, en dan zeggen dat je verkeerd op het rooster had gekeken.quote:Voor 1 akkefietje? Zal allemaal wel meevallen.
Zeg dan niets als je geen verstand van de contracten van de AH hebt.quote:Op vrijdag 11 december 2009 21:58 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Niet als in meteen ontslag, maar voor zijn contractverlenging.
[..]
Er staat niet voor niets bij 'naar mijn weten'...
Juist ja, dus iemand zonder wat zeggen niet komt opdagen is geen probleem, maar als je er een melding van maakt is het een reden om je contract niet te verlengen.quote:Iemand die niet op komt dagen nadat hij er zoveel ophef over heeft gemaakt, ja, daar zou ik me als teamleider/manager/baas/opperhoofd wel druk om maken. Dan had je beter over dit alles je mond kunnen houden, niet komen opdagen, telefoon uitzetten, en dan zeggen dat je verkeerd op het rooster had gekeken.
Maak die quote dan af, waarin staat dat hij later aangaf dat hij op zaterdag alleen in de middag en ochtend kan werken.quote:Op donderdag 10 december 2009 23:12 schreef blckbb het volgende:
Gaat allemaal mondeling behalve op je sollicitatie, dan vragen ze welke avonden je niet kan werken en dat is voor mij op een woensdag.
Nee hoor, hij heeft gewoon een 0-uren contract. En ook al had hij dat niet, als de werkgever daarmee akkoord gaat is dat geen probleem.quote:Op vrijdag 11 december 2009 22:05 schreef Sandyman het volgende:
Ja, maar hij wordt aangenomen tijdens zijn sollicitatie omdat hij aangeeft dat hij beschikbaar is, behalve woensdagavond... Dat hij dan later terloops nog even meldt dat hij liever niet op de zaterdagavond wil werken is dan meer zijn probleem.
Ben ik dan even blij dat jij geen teamleider bent.quote:Ik zeg ook niet dat het geen reden zou zijn om zijn contract niet te verlengen, maar als hij nu wegblijft dan zegt zijn teamleader 'je bent willens en wetens weggebleven, je wist dat je moest werken en je was er gewoon niet'. Als hij wegblijft zonder ook maar een iemand te vragen of het mogelijk is om vrij te krijgen, dan valt zijn absentie in de categorie, 'ronduit dom, maar kan iedereen gebeuren'. Dat jij dat verschil niet wil zien ligt meer bij jou. Beide actie's zou ik niet op prijs stellen, maar ik denk dat je het verschil snapt.
Hoe dat met een 0-uren contract precies weet ik niet. Ik probeer alleen aan te geven dat het makkelijk gedacht is om te zeggen 'vanaf nu wil ik niet meer op zaterdagavond werken', en dat je dan denk dat dit normaal is. Straks geeft hij ook aan dat hij niet meer op maandag/dinsdag/woensdagochtend en middag/donderdag/vrijdagochtend en avond/en zaterdagavond, zodat hij op die manier zijn eigen rooster 'creeert'. Ja ik weet, dit is een overdreven voorbeeld, maar daarom wordt je aangenomen voor 2 avonden + een zaterdag. Als hij nu dus aangeeft dat hij een gedeelte van de zaterdag niet meer kan werken dan vind ik het niet meer dan logisch dat zijn contract niet verlengd wordt, maar dat ze liever voor hem iemand hebben die wel de gehele zaterdag beschikbaar is.[/quote]quote:Op vrijdag 11 december 2009 22:07 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Nee hoor, hij heeft gewoon een 0-uren contract. En ook al had hij dat niet, als de werkgever daarmee akkoord gaat is dat geen probleem.
Daar kon je wel eens gelijk in hebbenquote:Ben ik dan even blij dat jij geen teamleider bent.
Weet je wat het mooie is met een 0-uren contract, je kunt daarmee je eigen rooster creëren. En nogmaals, tenzij er ergens contractueel vastgelegd is dat TS verplicht is om zaterdagavond op te komen draven kunnen ze weinig verplichten.quote:Op vrijdag 11 december 2009 22:13 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Hoe dat met een 0-uren contract precies weet ik niet. Ik probeer alleen aan te geven dat het makkelijk gedacht is om te zeggen 'vanaf nu wil ik niet meer op zaterdagavond werken', en dat je dan denk dat dit normaal is. Straks geeft hij ook aan dat hij niet meer op maandag/dinsdag/woensdagochtend en middag/donderdag/vrijdagochtend en avond/en zaterdagavond, zodat hij op die manier zijn eigen rooster 'creeert'. Ja ik weet, dit is een overdreven voorbeeld, maar daarom wordt je aangenomen voor 2 avonden + een zaterdag. Als hij nu dus aangeeft dat hij een gedeelte van de zaterdag niet meer kan werken dan vind ik het niet meer dan logisch dat zijn contract niet verlengd wordt, maar dat ze liever voor hem iemand hebben die wel de gehele zaterdag beschikbaar is.
[..]
Daar kon je wel eens gelijk in hebben
[..]quote:Op vrijdag 11 december 2009 22:13 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Hoe dat met een 0-uren contract precies weet ik niet. Ik probeer alleen aan te geven dat het makkelijk gedacht is om te zeggen 'vanaf nu wil ik niet meer op zaterdagavond werken', en dat je dan denk dat dit normaal is. Straks geeft hij ook aan dat hij niet meer op maandag/dinsdag/woensdagochtend en middag/donderdag/vrijdagochtend en avond/en zaterdagavond, zodat hij op die manier zijn eigen rooster 'creeert'. Ja ik weet, dit is een overdreven voorbeeld, maar daarom wordt je aangenomen voor 2 avonden + een zaterdag. Als hij nu dus aangeeft dat hij een gedeelte van de zaterdag niet meer kan werken dan vind ik het niet meer dan logisch dat zijn contract niet verlengd wordt, maar dat ze liever voor hem iemand hebben die wel de gehele zaterdag beschikbaar is.
Beetje omgekeerde wereld denk je niet? Aan je instelling zal het in ieder geval niet liggenquote:Op zaterdag 12 december 2009 00:48 schreef blckbb het volgende:
Kan best wel af en toe zat. avond werken maar dan hebben ze dat nog altijd te vragen.
Jazeker, doen en dit aankaarten. En omdat je weinig uren werkt, kost het ook nog eens geen drol. AH heeft geen poot om op te staan in jouw geval, er staat niets zwart op wit, behalve jouw briefjes dat je niet kunt werken die zaterdagavond.quote:Op donderdag 10 december 2009 22:59 schreef blckbb het volgende:
Zeg dat wel ja, wéér. Bovendien ben ik pas 16 dus kan ik dan wel lid worden van een vakbond?[
quote:Op zaterdag 12 december 2009 13:00 schreef blckbb het volgende:
Even voor de duidelijkheid voor sommige mensen: Ik heb gevraagd of ik zaterdagmiddag en/of ochtend kan werken, dus niet de avond. Als ze me dan in de avond inplannen, moeten ze dat vragen in mijn mening.
Ik wacht in ieder geval tot 2 uur, tot die tijd kunnen ze me bellen om te vragen of ik nog de middagvulling wil doen. Zo niet, dan ga ik naar die verjaardag
Als er tien anderen zijn zou er geen onderbezetting zijn, toch?quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:30 schreef Furia het volgende:
Het zijn drie uurtjes, get over yourself. Die verjaardagen zijn er volgend jaar weer. Natuurlijk is het balen, maar zo'n stennis schoppen als je je baantje wilt houden is niet slim. Voor jou tien anderen en je contract loopt straks immers toch af, dus het maakt niet eens uit of je in dit geval in je recht staat of niet.
Dikke onzin dit. Dan kan je altijd wel komen. Ik heb dit ook vaak gehad... Het was heel simpel bij mij: jammer joh!quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:30 schreef Furia het volgende:
Het zijn drie uurtjes, get over yourself. Die verjaardagen zijn er volgend jaar weer. Natuurlijk is het balen, maar zo'n stennis schoppen als je je baantje wilt houden is niet slim. Voor jou tien anderen en je contract loopt straks immers toch af, dus het maakt niet eens uit of je in dit geval in je recht staat of niet.
Als de baas van TS TS in dienst heeft, heeft hij niet zo snel ruimte voor anderen. Als TS er aan het eind van de maand uitgewipt wordt, dan is er meer ruimte voor iemand die wél wil.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:22 schreef SwissDutchy het volgende:
[..]
Als er tien anderen zijn zou er geen onderbezetting zijn, toch?
Verstandig. Dan zie je dus eigenlijk uit eigen ervaring dat het jou in ieder geval niets oplevert en dan moedig je anderen verder vooral aan om hetzelfde te doen. Dit kun je eens een keer flikken met een bijbaantje, maar als je deze houding ook tijdens gewone banen volhoudt, dan moet je er niet vreemd van opkijken als je reputatie er vrij snel onder gaat lijden. Maar goed, dat maakt natuurlijk verder niet uit, want de mensen die jou betalen moeten vooral niet denken dat ze dingen van je kunnen gaan vragen!quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:51 schreef mafkees01 het volgende:
[..]
Dikke onzin dit. Dan kan je altijd wel komen. Ik heb dit ook vaak gehad... Het was heel simpel bij mij: jammer joh!
Maargoed, uiteindelijk dan ook met ruzie weggegaan maar ik heb iig nooit aan dit soort grappen meegedaan... Zo denken ze dat ze alles kunnen maken
Het klinkt mij in de oren als een voorkeur voor de ochtend en/of de middag. Niet als een 'in ben 's avonds absoluut niet beschikbaar.'. Als jij niet beschikbaar bent op een bepaald dagdeel dan moet je dat duidelijk aangegeven, en niet zeggen dat je slechts 'het liefst op de ochtend en/of de middag werkt'.quote:Op zaterdag 12 december 2009 @ 13:00 schreef blckbb het volgende:
Even voor de duidelijkheid voor sommige mensen: Ik heb gevraagd of ik zaterdagmiddag en/of ochtend kan werken, dus niet de avond. Als ze me dan in de avond inplannen, moeten ze dat vragen in mijn mening.
Ik wacht in ieder geval tot 2 uur, tot die tijd kunnen ze me bellen om te vragen of ik nog de middagvulling wil doen. Zo niet, dan ga ik naar die verjaardag
Als ik zeg dat ik zaterdagmiddag/ochtend wilt werken, verwacht ik ook dat de teamleider doorgeeft aan de roostermaker dat ik middag/ochtend wil werken.quote:Op zondag 13 december 2009 12:58 schreef Natalie het volgende:
[..]
Het klinkt mij in de oren als een voorkeur voor de ochtend en/of de middag. Niet als een 'in ben 's avonds absoluut niet beschikbaar.'. Als jij niet beschikbaar bent op een bepaald dagdeel dan moet je dat duidelijk aangegeven, en niet zeggen dat je slechts 'het liefst op de ochtend en/of de middag werkt'.
Heb je ook gezegd dat je zaterdagavond per se níet kon komen werken?quote:Op zondag 13 december 2009 @ 13:16 schreef blckbb het volgende:
[..]
Als ik zeg dat ik zaterdagmiddag/ochtend wilt werken, verwacht ik ook dat de teamleider doorgeeft aan de roostermaker dat ik middag/ochtend wil werken.
Dat was mijn fout denk ik jaquote:Op zondag 13 december 2009 14:08 schreef Natalie het volgende:
[..]
Heb je ook gezegd dat je zaterdagavond per se níet kon komen werken?
Zoiets moet je er altijd bij zeggen bij werkgevers. Niet alleen zeggen wanneer je wel kan, maar ook vooral wanneer je niet kunt. Tip voor de volgende keer. (Maar denk dat je daar zelf ook al achter was gekomen)
Wat dat betreft kunnen ze een voorbeeld nemen aan de ALDIquote:Op zondag 13 december 2009 16:51 schreef ReWout het volgende:
Lijkt wel alsof de wereld vergaat![]()
Maar serieus snap niet dat supermarkten nog moeite doen om te spiegelen enzo... waarom niet gewoon dozen plaatsen en eruit halen maar... Liever een 10 cent goedkopere produkten dan wat gespiegelde produkte op een rijtje omdat mensen dat 'mooi' vinden
Verkooptechniekenquote:Op zondag 13 december 2009 16:51 schreef ReWout het volgende:
Maar serieus snap niet dat supermarkten nog moeite doen om te spiegelen enzo... waarom niet gewoon dozen plaatsen en eruit halen maar... Liever een 10 cent goedkopere produkten dan wat gespiegelde produkte op een rijtje omdat mensen dat 'mooi' vinden
Het spiegelen kost nog geen cent op een product. We hebben het hier over jochies die 3-4 EUR per uur verdienen en in die tijd gemakkelijk duizenden artikelen kunnen spiegelen.quote:Op zondag 13 december 2009 16:51 schreef ReWout het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |