Dat lijkt mij duidelijk genoeg. Ik geef op mijn werk ook de dagen aan waarop ik kan, lijkt me meer dan duidelijk dat je dan op de andere dagen/tijdstippen niet kan...quote:Op donderdag 10 december 2009 23:19 schreef babipangang het volgende:
[..]
er staat dat hij aangegeven heeft te willen werken op zaterdagochtend en middag, maar hij heeft niet aangegeven dat hij niet kan op zaterdagavond.
Ohja dat klopt wel ja, met ingang van het nieuwe schooljaar. Maar heb toen aangegeven om mijn vaste avonden (Maandag en Vrijdagavond) te behouden. Mondeling kan je altijd nog afspreken voor extra avonden.quote:Op donderdag 10 december 2009 23:20 schreef dralion13 het volgende:
[..]
geen beschikbaarheidsrooster![]()
wij moeten (ook bij AH) een paar keer per jaar beschikbaarheidsrooster invullen, zou ik ook maar aanvragen als ik jou was, nu kan je niks bewijzen, anders wel
Doe ik sowieso ook welquote:Op donderdag 10 december 2009 23:20 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
De consequentie kan geen ontslag zijn, ook al dreigt hij daar wel meeEn jou zou, als teken van goodwill, kunnen aanbieden om bijvoorbeeld wel overdag te komen opdagen.
quote:Op donderdag 10 december 2009 23:23 schreef TheFrankey het volgende:
onbegrijpelijke reacties hier met ziek melden enzo. Indien je niet in je contract hebt staan dat je bepaalde uren dagen niet werkt dan gewoon aan de bak.
Op je 16e heb je heul geen beste vrienden. Die bestaan niet.
ow als je niet ontslagen wordt (kunt worden), dan word je toch gewoon niet meer ingepland, heel simpel voor je baasquote:Op donderdag 10 december 2009 23:24 schreef blckbb het volgende:
[..]
![]()
Ik heb een nulurencontractIk kan in feite gewoon iedere week aangeven op welke dagen ik graag zou willen werken, en dan kunnen zij kijken of er dan plek is
daar zit wel je fout denk ik, ik heb ook voorkeursmomenten dat ik wil werken, ben wel op meer momenten beschikbaar, maar dan alleen als er tekorten zijn.quote:Op donderdag 10 december 2009 23:20 schreef blckbb het volgende:
[..]
Lijkt me toch duidelijk zat danIk geef me niet zomaar níet op voor Zaterdagavond, ik denk dat die mensen daar ook wel (net) slim genoeg voor zijn om dat te weten.
Dan zijn we helemaal snel uitgelult. Consequentie voor jou kan dan wel zijn, als je werkgever echt kwaad zou willen doen, is dat hij je helemaal niet meer inroostert.quote:Op donderdag 10 december 2009 23:24 schreef blckbb het volgende:
[..]
![]()
Ik heb een nulurencontractIk kan in feite gewoon iedere week aangeven op welke dagen ik graag zou willen werken, en dan kunnen zij kijken of er dan plek is
Het gaat allemaal mondeling hier. Heb aangegeven dat ik Zaterdagmiddag en eventueel ochtend wil werken, dus is het niet de bedoeling dat ze me inplannen in de avondquote:Op donderdag 10 december 2009 23:26 schreef dralion13 het volgende:
[..]
daar zit wel je fout denk ik, ik heb ook voorkeursmomenten dat ik wil werken, ben wel op meer momenten beschikbaar, maar dan alleen als er tekorten zijn.
Momenten dat je beslist niet kan werken moet je ALTIJD aangeven.
Zal hij denk ik niet flikken gezien ze een groots urentekort hebbenquote:Op donderdag 10 december 2009 23:27 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dan zijn we helemaal snel uitgelult. Consequentie voor jou kan dan wel zijn, als je werkgever echt kwaad zou willen doen, is dat hij je helemaal niet meer inroostert.
Je kan hier vaste dagen opgeven om te werken, eerst was dat maandag en vrijdagavond bij mij, daarna alleen maandagavond. Nu maandagavond en zaterdagmiddag. In die tussentijd zijn ze, op woensdag na, toegestaan om mij te bellen mochten ze een tekort hebben, en dat doen ze ook op regelmatige basis. Maar de zaterdagavond is zonder mijn toestemming ingepland en dat had niet mogen gebeuren.quote:Op donderdag 10 december 2009 23:26 schreef dralion13 het volgende:
[..]
daar zit wel je fout denk ik, ik heb ook voorkeursmomenten dat ik wil werken, ben wel op meer momenten beschikbaar, maar dan alleen als er tekorten zijn.
TS heeft een oproepcontract, het mooie daarvan is dat je zelf kan beslissen wanneer je wel of niet werkt.quote:Op donderdag 10 december 2009 23:26 schreef dralion13 het volgende:
[..]
http://www.kennisring.nl/smartsite.dws?id=33460quote:U mag dus 'nee' zeggen. U mag zelfs de oproep weer afzeggen als u hem al geaccepteerd hebt. Pas als u echt aan het werk gaat, ontstaat er een arbeidscontract voor de duur van de oproep.
Wist niet dat een nulurencontract onder oproepkracht valt. Weet je dat wel zeker? Je hebt wel vaste dagen in de week die je doorgaans op ieder gewenst moment aan kan passen.quote:Op donderdag 10 december 2009 23:34 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
TS heeft een oproepcontract, het mooie daarvan is dat je zelf kan beslissen wanneer je wel of niet werkt.
Hier nog een leuk linkje voor TS:
[..]
http://www.kennisring.nl/smartsite.dws?id=33460
Edit: deze regel is dus wel afhankelijk van wat er in het CAO is afgesproken over oproepcontracten.
Jup, staat ook in dat stukje. Met een 0-uren contract heb je nagenoeg geen verplichten ten opzichte van je werkgever. Dat is het voordeel van een dergelijk contract. Als jij dus zegt van sorry, ik kan volgende week niet werken, dan heeft je werkgever dat te accepteren (tenzij er dus in je contract/CAO is afgesproken dat je altijd gehoor moet geven aan een oproep van je werkgever, maar kan me herinneren dat dit niet het geval is, heb zelf ook met een 0-uren contract gewerkt).quote:Op donderdag 10 december 2009 23:36 schreef blckbb het volgende:
[..]
Wist niet dat een nulurencontract onder oproepkracht valt. Weet je dat wel zeker? Je hebt wel vaste dagen in de week die je doorgaans op ieder gewenst moment aan kan passen.
Dankjewelquote:Op donderdag 10 december 2009 23:39 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Jup, staat ook in dat stukje. Met een 0-uren contract heb je nagenoeg geen verplichten ten opzichte van je werkgever. Dat is het voordeel van een dergelijk contract. Als jij dus zegt van sorry, ik kan volgende week niet werken, dan heeft je werkgever dat te accepteren (tenzij er dus in je contract/CAO is afgesproken dat je altijd gehoor moet geven aan een oproep van je werkgever, maar kan me herinneren dat dit niet het geval is, heb zelf ook met een 0-uren contract gewerkt).
Jouw Usernamequote:Op donderdag 10 december 2009 23:39 schreef Werkloze_Allochtoon het volgende:
gewoon niet gaan man, genieten van je leven
Nee.quote:Op vrijdag 11 december 2009 07:18 schreef Kadooosh het volgende:
Werk je toevallig bij de ah linnaeusstraat?
In dat soort situaties kun je volgens mij het beste vermijden dat er een situatie ontstaat dat je een winnaar en een verliezer hebt. Chefs houden namelijk niet van verliezen.quote:Op donderdag 10 december 2009 23:40 schreef blckbb het volgende:
Ik ga nu (echt!) slapen, morgen bellen en ik laat 't weten wat eruit is gekomen. Zou nog best een lang telefoongesprek kunnen worden
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |