abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 12 december 2009 @ 14:30:06 #101
107521 Furia
snoopy weer
pi_75548515
Het zijn drie uurtjes, get over yourself. Die verjaardagen zijn er volgend jaar weer. Natuurlijk is het balen, maar zo'n stennis schoppen als je je baantje wilt houden is niet slim. Voor jou tien anderen en je contract loopt straks immers toch af, dus het maakt niet eens uit of je in dit geval in je recht staat of niet.
  zaterdag 12 december 2009 @ 15:22:27 #102
268717 SwissDutchy
Bad Grammar inc.
pi_75549804
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 14:30 schreef Furia het volgende:
Het zijn drie uurtjes, get over yourself. Die verjaardagen zijn er volgend jaar weer. Natuurlijk is het balen, maar zo'n stennis schoppen als je je baantje wilt houden is niet slim. Voor jou tien anderen en je contract loopt straks immers toch af, dus het maakt niet eens uit of je in dit geval in je recht staat of niet.
Als er tien anderen zijn zou er geen onderbezetting zijn, toch?
pi_75550520
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 14:30 schreef Furia het volgende:
Dikke onzin dit. Dan kan je altijd wel komen. Ik heb dit ook vaak gehad... Het was heel simpel bij mij: jammer joh!
Maargoed, uiteindelijk dan ook met ruzie weggegaan maar ik heb iig nooit aan dit soort grappen meegedaan... Zo denken ze dat ze alles kunnen maken
pi_75564383
Vandaag gewoon gezellig bij de verjaardagen geweest

Mijn vader zegt dat de AH niet gebeld heeft en ook mobiel niks ontvangen. Dus ik denk dat ik uiteindelijk (zonder dat ze het doorgegeven hebben ) toch uitgepland was ofzoiets. In ieder geval allemaal goed afgelopen tenzij ze er komende maandag nog wat van zeggen

Bedankt voor jullie reacties
  zondag 13 december 2009 @ 12:34:31 #105
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
  zondag 13 december 2009 @ 12:44:34 #106
107521 Furia
snoopy weer
pi_75573851
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:22 schreef SwissDutchy het volgende:

[..]

Als er tien anderen zijn zou er geen onderbezetting zijn, toch?
Als de baas van TS TS in dienst heeft, heeft hij niet zo snel ruimte voor anderen. Als TS er aan het eind van de maand uitgewipt wordt, dan is er meer ruimte voor iemand die wél wil.
  zondag 13 december 2009 @ 12:46:49 #107
107521 Furia
snoopy weer
pi_75573914
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:51 schreef mafkees01 het volgende:

[..]

Dikke onzin dit. Dan kan je altijd wel komen. Ik heb dit ook vaak gehad... Het was heel simpel bij mij: jammer joh!
Maargoed, uiteindelijk dan ook met ruzie weggegaan maar ik heb iig nooit aan dit soort grappen meegedaan... Zo denken ze dat ze alles kunnen maken
Verstandig. Dan zie je dus eigenlijk uit eigen ervaring dat het jou in ieder geval niets oplevert en dan moedig je anderen verder vooral aan om hetzelfde te doen. Dit kun je eens een keer flikken met een bijbaantje, maar als je deze houding ook tijdens gewone banen volhoudt, dan moet je er niet vreemd van opkijken als je reputatie er vrij snel onder gaat lijden. Maar goed, dat maakt natuurlijk verder niet uit, want de mensen die jou betalen moeten vooral niet denken dat ze dingen van je kunnen gaan vragen!
  zondag 13 december 2009 @ 12:58:25 #108
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_75574227
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 @ 13:00 schreef blckbb het volgende:
Even voor de duidelijkheid voor sommige mensen: Ik heb gevraagd of ik zaterdagmiddag en/of ochtend kan werken, dus niet de avond. Als ze me dan in de avond inplannen, moeten ze dat vragen in mijn mening.

Ik wacht in ieder geval tot 2 uur, tot die tijd kunnen ze me bellen om te vragen of ik nog de middagvulling wil doen. Zo niet, dan ga ik naar die verjaardag
Het klinkt mij in de oren als een voorkeur voor de ochtend en/of de middag. Niet als een 'in ben 's avonds absoluut niet beschikbaar.'. Als jij niet beschikbaar bent op een bepaald dagdeel dan moet je dat duidelijk aangegeven, en niet zeggen dat je slechts 'het liefst op de ochtend en/of de middag werkt'.
(Un)masking for the greater good.
pi_75574799
quote:
Op zondag 13 december 2009 12:58 schreef Natalie het volgende:

[..]

Het klinkt mij in de oren als een voorkeur voor de ochtend en/of de middag. Niet als een 'in ben 's avonds absoluut niet beschikbaar.'. Als jij niet beschikbaar bent op een bepaald dagdeel dan moet je dat duidelijk aangegeven, en niet zeggen dat je slechts 'het liefst op de ochtend en/of de middag werkt'.
Als ik zeg dat ik zaterdagmiddag/ochtend wilt werken, verwacht ik ook dat de teamleider doorgeeft aan de roostermaker dat ik middag/ochtend wil werken.
  zondag 13 december 2009 @ 14:08:07 #110
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_75576778
quote:
Op zondag 13 december 2009 @ 13:16 schreef blckbb het volgende:

[..]

Als ik zeg dat ik zaterdagmiddag/ochtend wilt werken, verwacht ik ook dat de teamleider doorgeeft aan de roostermaker dat ik middag/ochtend wil werken.
Heb je ook gezegd dat je zaterdagavond per se níet kon komen werken?

Zoiets moet je er altijd bij zeggen bij werkgevers. Niet alleen zeggen wanneer je wel kan, maar ook vooral wanneer je niet kunt. Tip voor de volgende keer. (Maar denk dat je daar zelf ook al achter was gekomen)
(Un)masking for the greater good.
pi_75576946
quote:
Op zondag 13 december 2009 14:08 schreef Natalie het volgende:

[..]

Heb je ook gezegd dat je zaterdagavond per se níet kon komen werken?

Zoiets moet je er altijd bij zeggen bij werkgevers. Niet alleen zeggen wanneer je wel kan, maar ook vooral wanneer je niet kunt. Tip voor de volgende keer. (Maar denk dat je daar zelf ook al achter was gekomen)
Dat was mijn fout denk ik ja
pi_75577139
Mijn ervaring is dat ze bij mensen van jouw leeftijd er toch wel vanuit gaan dat iemand doet wat ie zelf wil en dat er meestal niet veel consequenties aan verbonden zijn. Misschien zeggen ze er wat van, maar dan heb je het ook wel gehad waarschijnlijk. Heb vaak genoeg meegemaakt dat mensen niet kwamen of toevallig een uur voor een belangrijke voetbalwedstrijd 'ziek' werden - eigenlijk weet je dat soort dingen gewoon van tevoren als je werkt met alleen maar zestienjarigen.

Ik zou wel even duidelijk aangegeven voor de volgende keer dat je echt niet 's avonds kan of als je iets belangrijks hebt gewoon voor de zekerheid vrij vragen. Of juist goede wil tonen door de keren dat je wel op zaterdagavond of een andere dag kunt te zeggen dat je dan kan. In ieder geval gewoon even duidelijkheid scheppen.

Verder valt ook niet uit te sluiten dat het een eerlijke fout is geweest van de planner. Als je tig mensen hebt rondlopen en je vergeet een keer op te schrijven dat iemand een bepaalde avond niet kan, dan gaat het weleens mis. Heb het zelf ook weleens gehad, werkgevers zijn ook maar mensen.
Sanity is (not) statistical
pi_75581924
Lijkt wel alsof de wereld vergaat

Maar serieus snap niet dat supermarkten nog moeite doen om te spiegelen enzo... waarom niet gewoon dozen plaatsen en eruit halen maar... Liever een 10 cent goedkopere produkten dan wat gespiegelde produkte op een rijtje omdat mensen dat 'mooi' vinden
pi_75583364
quote:
Op zondag 13 december 2009 16:51 schreef ReWout het volgende:

Maar serieus snap niet dat supermarkten nog moeite doen om te spiegelen enzo... waarom niet gewoon dozen plaatsen en eruit halen maar... Liever een 10 cent goedkopere produkten dan wat gespiegelde produkte op een rijtje omdat mensen dat 'mooi' vinden
Wat dat betreft kunnen ze een voorbeeld nemen aan de ALDI
  maandag 14 december 2009 @ 00:38:00 #115
279947 Cosmo.
Don't be bitter bitch.
pi_75600587
quote:

Verkooptechnieken
pi_75601779
quote:

Het spiegelen kost nog geen cent op een product. We hebben het hier over jochies die 3-4 EUR per uur verdienen en in die tijd gemakkelijk duizenden artikelen kunnen spiegelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')