Ja grappig. Kan ook een serieus antwoord geven op mijn vraag?quote:Op donderdag 10 december 2009 22:53 schreef BereNDD het volgende:
Beter daar dan ingeplant worden als je bij de plantsoendienst werkt
Dan accepteer je dus dat je ingepland bent, en dat is onzinquote:Op donderdag 10 december 2009 22:55 schreef DuTank het volgende:
Vraag iemand of die wil invallen. Opgelost, slotje.
sta dat op papier ??? , zal wel niet effe vergeten. al heb je gelijk dan verlies je het nog, op andere vlakken zo gaat dat bij mensen uitbuiten. wordt lid van vakbond. maar daar heb je aankomende zaterdag ook niets aan. dus je bent gewoon de klos, weer iets minder leuke job aan het wordenquote:Op donderdag 10 december 2009 22:51 schreef blckbb het volgende:
Ik werk nu bijna een jaartje bij de Albert Heijn (leuke bashes en one-liners mogen wegblijven aub) en in principe met redelijk plezier. Verdient goed ed.
Echter heb ik enkele weken geleden opgegeven dat ik op zaterdagmiddag en/of ochtend wil werken, eerste zaterdag ging dat prima en heb ik van 13.00 tot 17.00 gewerkt, best lekkere werktijdenzaterdag erna stond ik niet ingepland..
Alleen hebben ze nu, zonder toestemming te vragen, mij ingeroosterd op Zaterdagavond, terwijl ik op een zaterdagavond vrijwel altijd een afspraak heb
Wat kan ik hier tegen doen? Kwam er pas vorige week achter en ik sta dus ingeroosterd voor Zaterdag aanstaande, terwijl ik dan twee verjaardagen heb
Sta ik in mijn recht als ik niet ga? Teamleider zei zelf ''je mag al blij wezen dat je op Zaterdag kán werken'' () maar het komt mij ontzettend vervelend uit. ze hebben me niet om toestemming gevraagd maar gewoon simpelweg voor de kutste tijd (van 19.00 tot 22.00) op de planner gezet..
Alvast bedankt
Jawel, gewoon gaan werken en na 22:00 naar die verjaardagen toequote:Op donderdag 10 december 2009 22:55 schreef blckbb het volgende:
[..]
Ja grappig. Kan ook een serieus antwoord geven op mijn vraag?
Je moet in feite 2 weken van tevoren vrij vragen, maar ik was misschien net 2 weken van te voren ingepland en ik zág die planner pas 1.5 week van te voren.quote:Op donderdag 10 december 2009 22:54 schreef PiRANiA het volgende:
Niet gaan. Als jij aangeeft niet te kunnen dan kunnen ze je ook niet inplannen.
Wel netjes om vantevoren even aan te geven dat je niet komt.
Let wel op dat de meeste supermarktmanagers alle medewerkers 110% medewerking vereisen in alles wat ze vragen, dus hoe het valt is een 2e.
Je staat in ieder geval in je recht
Je maakt van hun probleem jouw probleem. Heb je ooit aangegeven op zaterdag te kunnen werken?quote:Op donderdag 10 december 2009 22:57 schreef blckbb het volgende:
[..]
Je moet in feite 2 weken van tevoren vrij vragen, maar ik was misschien net 2 weken van te voren ingepland en ik zág die planner pas 1.5 week van te voren.
Ik denk niet dat het een goed plan is niet op te komen dagen en ze zullen het al helemaal niet accepteren als ik afbel, ze hebben daar een dik urentekort en dat gaat flink tekort aan de werknemers![]()
Één keer hebben ze op een vrijdagavond iedereen bedreigt dat ze op zaterdagochtend weer terug móesten komen als ze om half 11 de vulling niet af haddenToen ik zei dat ik niet kom opdagen als ze me dat proberen te flikken, zei hij dat hij me dan kon ontslaan wegens werkweigering
Zeg wat??quote:Op donderdag 10 december 2009 22:56 schreef duikkie het volgende:
[..]
sta dat op papier ??? , zal wel niet effe vergeten. al heb je gelijk dan verlies je het nog, op andere vlakken zo gaat dat bij mensen uitbuiten. wordt lid van vakbond. maar daar heb je aankomende zaterdag ook niets aan. dus je bent gewoon de klos, weer iets minder leuke job aan het worden
Niemand gevonden, al tig collega's gevraagdquote:Op donderdag 10 december 2009 22:55 schreef DuTank het volgende:
Vraag iemand of die wil invallen. Opgelost, slotje.
Tsja.. de volgende keer... maar ik mis wel de verjaardagen van mijn twee beste vrienden. En het is daar sowieso al geen democratie, teamleiders wil is wet zo het schijnt.quote:Op donderdag 10 december 2009 22:56 schreef Buschetta het volgende:
Volgende keer ziekmelden en niet gaan lopen ouwehoeren.
Of inderdaad de boel aankaartten. Maar ja dan ben je geen "teamplayer".
Als de verjaardagen belangrijk zijn wel natuurlijk.
Misschien zullen ze de volgende keer je niet zo kut inplannen.
Zeg dat wel ja, wéér. Bovendien ben ik pas 16 dus kan ik dan wel lid worden van een vakbond?quote:Op donderdag 10 december 2009 22:56 schreef duikkie het volgende:
[..]
sta dat op papier ??? , zal wel niet effe vergeten. al heb je gelijk dan verlies je het nog, op andere vlakken zo gaat dat bij mensen uitbuiten. wordt lid van vakbond. maar daar heb je aankomende zaterdag ook niets aan. dus je bent gewoon de klos, weer iets minder leuke job aan het worden
Ja, dikke vinger naar je baas. Ik heb het geloof ik toch een stuk beter getroffen bij de Appies waar ik gewerkt hebt.quote:Op donderdag 10 december 2009 22:57 schreef blckbb het volgende:
[..]
Je moet in feite 2 weken van tevoren vrij vragen, maar ik was misschien net 2 weken van te voren ingepland en ik zág die planner pas 1.5 week van te voren.
Ik denk niet dat het een goed plan is niet op te komen dagen en ze zullen het al helemaal niet accepteren als ik afbel, ze hebben daar een dik urentekort en dat gaat flink tekort aan de werknemers![]()
Één keer hebben ze op een vrijdagavond iedereen bedreigt dat ze op zaterdagochtend weer terug móesten komen als ze om half 11 de vulling niet af haddenToen ik zei dat ik niet kom opdagen als ze me dat proberen te flikken, zei hij dat hij me dan kon ontslaan wegens werkweigering
Ja, maar niet op de avonden.quote:Op donderdag 10 december 2009 22:58 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Je maakt van hun probleem jouw probleem. Heb je ooit aangegeven op zaterdag te kunnen werken?
Ja inderdaad, las er vorige vrijdag van, meteen tegen de plannermakerman gezegd. Die zou ''het doorgeven''.quote:Op donderdag 10 december 2009 22:58 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Zeg wat??
TS is de klos niet, hij heeft netjes aangegeven dat hij niet kan werken op zaterdagavond, het zijn ook geen standaard werktijden, dus een beetje vreemd van een werkgever om hem dan wel in te roosteren zonder overleg.
Je hebt verder goed gehandeld door het probleem gelijk aan te geven en nog even er achteraan te bellen. Het is niet jouw fout en jij hoeft het dus ook niet op te lossen, ook al zal je manager dat misschien wel willen.
Nee hoor, zij moesten je niet inplannen in de eerste plaats.quote:Op donderdag 10 december 2009 22:59 schreef blckbb het volgende:
[..]
Niemand gevonden, al tig collega's gevraagd
Is bovendien best laat nu denk ik, ook wel mn eigen schuld..
Verjaardagen missen omdat je werke een grote fout maakt? Bullshit. Niet gaan werken dus. Je staat in je rechtquote:[..]
Tsja.. de volgende keer... maar ik mis wel de verjaardagen van mijn twee beste vrienden. En het is daar sowieso al geen democratie, teamleiders wil is wet zo het schijnt.
Niet nodig. De manager weet zelf ook wel dat dit zo niet hoortquote:[..]
Zeg dat wel ja, wéér. Bovendien ben ik pas 16 dus kan ik dan wel lid worden van een vakbond?[
Ik geloof je meteen, maar het urentekort snijdt echt flink in op de omstandigheden voor werknemersquote:Op donderdag 10 december 2009 23:00 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ja, dikke vinger naar je baas. Ik heb het geloof ik toch een stuk beter getroffen bij de Appies waar ik gewerkt hebt.
Het kan en mag niet jouw probleem zijn dat je baas niet kan plannen. Ik zou morgen nog wel even bellen en niet zomaar toegeven aan je teamleider als toch eist dat je komt.quote:Op donderdag 10 december 2009 23:01 schreef blckbb het volgende:
[..]
Ja, maar niet op de avonden.
[..]
Ja inderdaad, las er vorige vrijdag van, meteen tegen de plannermakerman gezegd. Die zou ''het doorgeven''.
Vorige maandag nog geen wijziging, dus heb ik een briefje in zijn postvak gedaan.
Vandaag gebeld, volgens de man aanwezig daar geen wijziging in de planning en de betrefde teamleider was er niet.
Hoezo, alsof je het daarbij laat? Nee, natuurlijk ga je zeiken bij de baas.quote:Op donderdag 10 december 2009 22:55 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Dan accepteer je dus dat je ingepland bent, en dat is onzin
Dus is het niet beschikbare tijd en hoef je neit te werken. Zo simel is het.quote:
Je hebt nog meer gedaan dan van je verwacht mag worden. Top. Je maakt alleen van hun probleem jouw probleem,quote:[..]
Ja inderdaad, las er vorige vrijdag van, meteen tegen de plannermakerman gezegd. Die zou ''het doorgeven''.
Vorige maandag nog geen wijziging, dus heb ik een briefje in zijn postvak gedaan.
Vandaag gebeld, volgens de man aanwezig daar geen wijziging in de planning en de betrefde teamleider was er niet.
Mensen zullen wel vertrokken zijn vanwege deze onzin?quote:Op donderdag 10 december 2009 23:02 schreef blckbb het volgende:
[..]
Ik geloof je meteen, maar het urentekort snijdt echt flink in op de omstandigheden voor werknemers
een half jaar geleden was het nog veel lekkerder werken iig..
Ten eerste alvast/nog bedankt voor je reactiesquote:Op donderdag 10 december 2009 23:02 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Nee hoor, zij moesten je niet inplannen in de eerste plaats.
[..]
Verjaardagen missen omdat je werke een grote fout maakt? Bullshit. Niet gaan werken dus. Je staat in je recht
[..]
Niet nodig. De manager weet zelf ook wel dat dit zo niet hoort
Veel mensen zijn inderdaad vertrokken omdat de normen ontzettend veel hoger zijn geworden (vroeger moest je 2.5 pad per 2 uur spiegelen, nu 3.5, van 50 collies vullen naar 60, etc.) maarja ik ben gebleven, wat voor baantje moet ik dan nemen op mijn 16equote:Op donderdag 10 december 2009 23:04 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Mensen zullen wel vertrokken zijn vanwege deze onzin?
Eigen schuld dikke bult voor je werkgever
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |