invine | dinsdag 8 december 2009 @ 17:54 |
Stel hier je vragen over APK, dus alles omtrent apk. Nothing more, nothing less. | |
GizartFRL | dinsdag 8 december 2009 @ 20:47 |
APK tip: Als je auto nog 2 maand APK heeft, laat de auto dan vast keuren, bij goedkeuring heb je een jaar + 2 maand APK. | |
Hugo__Boss | dinsdag 8 december 2009 @ 20:58 |
quote:kan jij mij dan zeggen hoe ze twee maanden berekenen? is dat tweemaal 30 dagen? of is dat als ie tot 11 februari geldig is, hij al op 11 december gekeurd mag worden? dit is mijn geval namelijk en zou er komende vrijdag tijd voor hebben.. | |
green_power | dinsdag 8 december 2009 @ 20:58 |
APK tip: Weet je niet zeker of je auto goedgekeurd gaat worden? Laat deze even voorkeuren (bijv. in de tijdsperiode zoals GizartFRL aangeeft) bij een bedrijf dat de reparatie niet uit hoeft te voeren. Wordt ie toevallige goedgekeurd is dat meteen mazzel. Wordt ie niet goedgekeurd heb je nog een bepaalde tijd om alles te (laten) fixxen. | |
Klonk | woensdag 9 december 2009 @ 05:43 |
Goed idee, verdient een centraal topic, dus ik heb even de magische modknopjes gebruikt en het centraal gezet | |
2cv | donderdag 10 december 2009 @ 23:13 |
En ik heb mijn magische modknopjes gebruikt om dit topic weer te decentraliseren. | |
OxygeneFRL | vrijdag 11 december 2009 @ 08:12 |
Nou het begint goed met de nieuwe modjes hier. Mijn Galant is gister goedgekeurd dus kan er weer een jaar tegenaan ![]() Ik wist alleen niet dat bandenspanning ook een apk punt was geworden? | |
mark_dabomb | vrijdag 11 december 2009 @ 10:04 |
Beetje flauw want dat kunnen ze zo er bij pompen natuurlijk... Inderdaad een goede tip om ruim voor je APK verloopt de auto al te laten keuren. Ik had met mijn Saab een defecte koplamp, konden ze voor 247 ex. BTW bestellen voor me. Had nog even tijd dus heb via internet een exemplaar voor 40 op de kop getikt en er zelf in gezet. Scheelt weer een hoop! Het is ook wel leuk om te vragen of je er bij mag zijn als ze keuren. Dan kan je gelijk zien of e.e.a. klopt (met enige auto kennis) en zie je je auto ook is van onderen! | |
OxygeneFRL | vrijdag 11 december 2009 @ 10:35 |
quote:Nou mijn ventieldopjes waren vastgevreten dus de ventielen moesten vervangen worden. Ik laat mijn auto voortaan ook wat eerder vantevoren keuren. Ik ben er vaak ook bij. Dan weet je ongeveer waar ze op letten. | |
invine | vrijdag 11 december 2009 @ 13:44 |
quote:Waarom? | |
blup | vrijdag 11 december 2009 @ 13:59 |
Omdat het een fries is. | |
Turquaz52 | vrijdag 11 december 2009 @ 14:06 |
APK Tip: Laat hem keuren bij de Garage Ali de Sleutelturk om de hoek ![]() ![]() | |
blup | vrijdag 11 december 2009 @ 14:08 |
quote:Jajajaa. Jaartje fietsen bedoel je, laten we het topic gelijk naar de kloten helpen. | |
Erasmo | dinsdag 5 januari 2010 @ 15:48 |
Fijn is dat. Vorig jaar ben ik 5 maanden in het buitenland geweest, en in die tijd is de apk van mijn auto verlopen. Paar dagen geleden plofte er een roze envelop op mijn deurmat met daarin een boete omdat mijn auto niet op tijd apk gekeurd was. De auto heeft de hele tijd in een garage gestaan en er is niet mee gereden, maak ik nu nog kans als ik bezwaar gemaakt? | |
invine | dinsdag 5 januari 2010 @ 16:06 |
Als je bewijs hebt dat er in die tijd niet in is gereden en jij in het buitenland was dan ja wellicht, maar is dat de moeite waard? Ik heb geen idee hoeveel zo'n grapje kost.. | |
Maharbal | dinsdag 5 januari 2010 @ 16:12 |
quote:Dan krijg je als antwoord dat je de auto had moeten schorsen. Ook al rijd je er niet mee, de auto dient voorzien te zijn van een APK (rapport) en een verzekering. Alleen bij schorsen vallen deze vereisten. | |
3p0x | dinsdag 5 januari 2010 @ 16:50 |
quote:50 euro? Of is dat alweer verhoogd? ![]() | |
Erasmo | dinsdag 5 januari 2010 @ 17:28 |
Ik kon de auto niet schorsen omdat hij ook in de verkoop stond. Maargoed, ik ga wel bezwaar aanschrijven ![]() 3p0x: ¤96 in totaal. | |
Sounddragon | woensdag 6 januari 2010 @ 11:23 |
quote:Da's lekker jouw probleem.. je verkoopt de auto met- of zonder APK, maar als er geen keuring op zit, moet je hem óf schorsen, óf je krijgt een prent bij de database controle, en idd, die is ruim 9 tientjes tegenwoordig. Die controle doen ze 3 keer per jaar.. (vorig jaar tenminste wel; want ik kreeg er 3 voor de Astra (= 1½ jaar over datum ![]() Je kunt bezwaar aantekenen wat je wilt, er komt alleen nog een extra postzegel bij je boete.. helpen gaat het je niet ![]() ![]() | |
invine | woensdag 6 januari 2010 @ 12:04 |
Op eigen terrein mag je wel rijden ![]() | |
2cv | woensdag 6 januari 2010 @ 20:15 |
quote:Ook niet. Je mag niet op de openbare weg rijden (openbare weg is alles waar je zomaar kan komen, dus ook een parkeergarage of een stuk privé terrein waar je zomaar en zonder controle op kan) + een geschorste auto mag niet vanaf de openbare weg zichtbaar zijn. Hij moet dus in een schuur ofzo staan of je moet het ding op de oprit zetten en de kentekenplaten er af halen. | |
Maharbal | woensdag 6 januari 2010 @ 20:22 |
quote:In principe kun je er een slagboom neergooien en dan is het geen openbare weg meer, maar das wat omslachtig soms he. Verder inderdaad gewoon even ergens stallen. Dat bezwaar gaat iig niet helpen. | |
Erasmo | woensdag 6 januari 2010 @ 21:47 |
quote:Die van mij stond in de schuur dus. Maargoed, morgen gaat de bezwaarbrief de deur uit ![]() | |
invine | woensdag 6 januari 2010 @ 21:52 |
quote:Dan mag ik thuis gewoon met een geschorste auto rijden ![]() | |
ilona-scuderia | zondag 10 januari 2010 @ 17:12 |
De sneeuw gooit roet in het eten, m'n APK verloopt over 3 dagen, dat ga ik dus niet redden Mag ik 1 of 2 weken te laat zijn en hoeveel ¤ is de naheffing als ik 'm 2 weken later laat keuren? En moet ik eerst contact opnemen met de RDW om ze te informeren dat ik 13 januari niet ga redden door weersomstandigheden? Echt balen dit, had ik 'm maar in december laten keuren... | |
FransDeens | zondag 10 januari 2010 @ 19:45 |
Helaas ben je gewoon te laat, het heeft geen zin om de RDW te schrijven. Officieel mag je nu niet meer rijden, maar waarschijnlijk zal het niet z'n vaart lopen dat je een bekeuring krijgt, en de keuring zal ook niet duurder worden. Volgende keer beter 2 maanden van tevoren laten keuren, dan wordt de auto gewoon goedgekeurd tot een jaar na de oorspronkelijke datum. Met andere woorden: als je de auto van tevoren laat keuren ben je niet maanden keuring 'kwijt'. | |
Turquaz52 | zondag 10 januari 2010 @ 19:47 |
Dan moet je hem schorsen ![]() | |
ShizzleMyDizzle | zondag 10 januari 2010 @ 19:57 |
quote:Het word gedoogd om met een niet apk gekeurde auto naar de apk keurings plek te rijden ![]() | |
Turquaz52 | zondag 10 januari 2010 @ 20:36 |
quote: My Bad, alleen als ie geschorst is.. over APK moet je volgens mij vrijstelling aanvragen bij de RDW..(dacht ik) | |
mighty_myte | vrijdag 15 januari 2010 @ 16:44 |
Mijn APK-tip: Vaak kun je hem laten keuren en nog niet laten afmelden. Dan is hij officieel nog goedgekeurd. Dan heb je een week om dingen te fixen en weer naar de garage te gaan. Daar kunnen ze dan kijken of je alles goed hebt gerepareerd en melden ze hem af. | |
OxygeneFRL | vrijdag 15 januari 2010 @ 16:47 |
En tweemaal apk keur kosten betalen. | |
Hyperdude | vrijdag 15 januari 2010 @ 16:50 |
quote:Ik heb al een paar keer de APK-keuring een paar weken te laat laten uitvoeren. Verblijf in buitenland, geen zin/tijd, of er moest nog gesleuteld worden. Nooit een bon ontvangen; maar schijnt wel te kunnen als je wat pech hebt met hoe de RDW door zijn bestanden surft. | |
mighty_myte | zaterdag 16 januari 2010 @ 01:02 |
quote:Nee. eerst 1x keuring, daarna 1x afmelden. | |
ilona-scuderia | zaterdag 16 januari 2010 @ 19:10 |
quote:Ik heb het gelukkig nog net gered dus ik kan weer een jaar genieten van mijn Testarossa... ![]() | |
Anne | maandag 6 januari 2014 @ 11:02 |
Schop omhoog:
| |
Chuck-N0rr1s | maandag 6 januari 2014 @ 15:05 |
Geen afkeur. Hoogstens advies op olielekkage | |
2cv | maandag 6 januari 2014 @ 17:18 |
Tenzij het er echt uit zeikt. | |
Chuck-N0rr1s | maandag 6 januari 2014 @ 18:07 |
Nee dan ook geen afkeur zoals ik zei, hoogstens advies. | |
2cv | maandag 6 januari 2014 @ 19:00 |
Omdat ik je niet geloofde ( ![]() | |
Chuck-N0rr1s | maandag 6 januari 2014 @ 19:02 |
![]() | |
2cv | maandag 6 januari 2014 @ 19:04 |
Ik had ook m'n muil kunnen houden ![]() | |
Chuck-N0rr1s | maandag 6 januari 2014 @ 19:20 |
Qua uitslag had het geen verschil gemaakt ![]() | |
Kiprollade | dinsdag 7 januari 2014 @ 00:03 |
Ik heb 2 claxons, allebei met een aparte schakelaar, mag dit? Zo niet, wat moet ik eraan dan aan veranderen wil die goedgekeurd worden? | |
Erasmo | dinsdag 7 januari 2014 @ 17:59 |
Vanaf welk jaar moet er een alarmlicht op de auto opzitten? | |
Chuck-N0rr1s | dinsdag 7 januari 2014 @ 18:14 |
Datum eerste registratie na 31 december 1997, zit het er al wel er op dan moet het wel werken. | |
Erasmo | dinsdag 7 januari 2014 @ 18:16 |
Dank dan plak ik wel de knop af ofzo ![]() | |
Chuck-N0rr1s | dinsdag 7 januari 2014 @ 18:17 |
Maw t zit er op, dus het moet tegelijk gaan, en geen dukes of hazzerd manier ![]() | |
Kiprollade | dinsdag 7 januari 2014 @ 19:57 |
Het zijn allebei legale claxons. De originele en een schipshoorn met vaste toonhoogte en zonder melodie. Als ik het goed begrijp moeten ze dus tegelijkertijd aangaan en mag ik ze niet apart kunnen bedienen dmv 2 verschillende schakelaars? | |
Chuck-N0rr1s | dinsdag 7 januari 2014 @ 20:07 |
Dat staat er | |
Erasmo | dinsdag 7 januari 2014 @ 21:47 |
Da fuck ik kon net alleen pagina 1 openen, bij 2 werd ik bij de deur geweigerd. | |
Anne | dinsdag 7 januari 2014 @ 21:48 |
Klopt, nu werkt het weer. | |
Erasmo | dinsdag 7 januari 2014 @ 21:49 |
Wat liep je nou te testen dan ![]() Je kan ook je hoorn even loskoppelen natuurlijk. Bonusvraag: LHM lekkage bij een Citroën op de voorraadbol van 1L/10.000km kan toch wel? [ Bericht 3% gewijzigd door Erasmo op 07-01-2014 22:22:45 ] | |
Kuhlie | dinsdag 7 januari 2014 @ 22:26 |
D'r wordt uberhaupt nauwelijks naar je motor gekeken. Is gewoon geen apk-onderdeel. Voor zover ik weet wat betreft motor alleen motorsteunen en uitlaatgassen. | |
Chuck-N0rr1s | dinsdag 7 januari 2014 @ 23:01 |
De motor is wel degelijk een keuringspunt. Wat dacht je van het aantal cilinders? | |
Chuck-N0rr1s | dinsdag 7 januari 2014 @ 23:02 |
Moet ik even na zoeken. Ik keur dagelijks wokkels geen bollen ![]() | |
blup | dinsdag 7 januari 2014 @ 23:03 |
Motor en aandrijving -> overmatige olielekkage.. bijvoorbeeld. Geen afkeur, maar wordt wel naar gekeken. | |
Erasmo | dinsdag 7 januari 2014 @ 23:04 |
Daarom dus ![]() | |
Chuck-N0rr1s | dinsdag 7 januari 2014 @ 23:05 |
voorraadbol van de vering? | |
Erasmo | dinsdag 7 januari 2014 @ 23:10 |
Van het hele systeem volgens mij, die vooraan in het midden zit. | |
xzaz | woensdag 8 januari 2014 @ 10:25 |
Van me verzekering een 'gratis' APK gehad bij kwikfit iemand ervaringen? Heb nog nooit een APK gehad, eerste auto, je kent het wel. Fcking hell, heel Google staat vol met klachten ![]() [ Bericht 37% gewijzigd door xzaz op 08-01-2014 10:31:57 ] | |
ThePlaneteer | woensdag 8 januari 2014 @ 15:18 |
Tja, van een APK komen natuurlijk alleen de slechte verhalen online. Ik weet niet hoe oud je auto is, maar gewoon naar de dealer zou ik aanraden. | |
Chuck-N0rr1s | woensdag 8 januari 2014 @ 19:00 |
Er moet gekeken worden naar de fucntie van die specifieke voorraadbol, is het een onderdeel van het remsysteem, dan moet je 1) eerst schoonmaken 2) drukproef gedurende 30 seconden met lopende motor met een kracht van 700Newton het rempedaal in drukken, het pedaal mag dan niet tegen de eindaanslag komen, en er mag geen lekkage tevoorschijn komen. Is hij van het veersysteem, is het hoogstens advies. | |
Erasmo | woensdag 8 januari 2014 @ 19:02 |
Bedankt! | |
2cv | woensdag 8 januari 2014 @ 20:46 |
De voorraadbol houdt wat LHM op druk op voorraad zodat de drukregelaar niet te snel achter elkaar open/dicht/open/dicht/open/dicht/open/dicht/open/dicht/open/dicht/open/dicht/open/dicht gaat. Als alles in orde is mag de drukregelaar maximaal 1 keer per 20 seconden 'tikken' (is geen APK-eis voor zover ik weet maar voorschrift van Citroën zelf). Echter, die LHM onder druk wordt (ook) gebruikt voor je remsysteem dus strikt genomen is het een lek in je remsysteem. Volgens mij (ik ben geen APK-keurmeester) mag er strikt genomen zelfs niets lekken (ook geen retourleidingen) omdat het geen gescheiden systeem is. | |
Chuck-N0rr1s | maandag 20 januari 2014 @ 18:28 |
*schop* | |
Sjoegerd | maandag 20 januari 2014 @ 18:46 |
Hoe zit het met een doorlopende barst van links naar rechts in de voorruit, is dat een afkeurpunt? En een homokineet die geluid maakt? | |
Chuck-N0rr1s | maandag 20 januari 2014 @ 20:06 |
Foto mogelijk? Geen probleem. | |
Sjoegerd | maandag 20 januari 2014 @ 20:37 |
Zal morgen in het licht een foto maken ![]() | |
Sjoegerd | dinsdag 21 januari 2014 @ 16:58 |
![]() De barst loopt verder zo laag door aan de passagierszijde, dus niet in het zicht. | |
Anne | dinsdag 21 januari 2014 @ 17:03 |
De Mercedes van mijn mama is met zo'n barst jarenlang goedgekeurd in ieder geval. | |
Chuck-N0rr1s | dinsdag 21 januari 2014 @ 18:04 |
Op een foto zijn zulke dingen lastig te beoordelen, maar het lijkt gewoon te mogen wbv de APK. | |
2cv | dinsdag 21 januari 2014 @ 23:26 |
Mijn Saab is 2 keer direct goedgekeurd (waarvan één keer met steekproef). Na de eerste APK heb ik de complete achteras vervangen (zat een scheur in), na de 2e APK heb ik de wielophanging vast laten lassen omdat plamuur minder sterk is dan staal. Zegt dus helaas niets ... | |
Anne | dinsdag 21 januari 2014 @ 23:27 |
Ja, maar komt dat omdat ze dat niet hebben gezien? | |
2cv | dinsdag 21 januari 2014 @ 23:31 |
De Saabdealer zag het plamuur wel ![]() | |
Anne | dinsdag 21 januari 2014 @ 23:33 |
Dus ze hebben het niet gezien ![]() | |
Sjoegerd | dinsdag 21 januari 2014 @ 23:36 |
Dan hoop ik dat ie misschien in december er weer door komt. Als de rest het nog niet begeven heeft ![]() | |
lst128 | woensdag 22 januari 2014 @ 16:50 |
Mijn elektrische spiegels zijn niet meer van binnenuit te verstellen (schakelaar kapot). Met de hand is het spiegelglas nog wel te draaien. Is dit afkeur of niet ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door lst128 op 22-01-2014 16:56:33 ] | |
Chuck-N0rr1s | woensdag 22 januari 2014 @ 17:59 |
Controleren in de aangeboden stand, geen keuringseis meer | |
2cv | woensdag 22 januari 2014 @ 21:25 |
Niet handig als de keurmeester een ander postuur heeft dan diegeen die de auto naar het keurstation gereden heeft ... | |
bastiaan_ | vrijdag 24 januari 2014 @ 13:39 |
Binnenkort ook mijn autootje laten keuren. Heb in mijn linker koplamp wat condens, nouja, flink wat. Neem aan dat hij hier direct op wordt afgekeurd? Eventueel een manier om het er zelf uit te krijgen? | |
Chuck-N0rr1s | vrijdag 24 januari 2014 @ 18:09 |
De insteek is dat de regelmatige bestuurder wat kan zien, die 3 meter dat de keurmeester rijd ![]() | |
Chuck-N0rr1s | vrijdag 24 januari 2014 @ 20:57 |
Mits lichtbeeld in orde zie ik niet zo snel reden tot afkeur uit mn hoofd. Droog maken doe je met een föhn | |
2cv | zaterdag 25 januari 2014 @ 01:02 |
Ja, als de keurmeester 1,50m is en de klant 2,10m dan heeft de keurmeester een kussen nodig van ca. 30cm dik. Ingedrukt. | |
Gabrunal_2013 | zaterdag 25 januari 2014 @ 12:31 |
130 euro + 7 euro administratiekosten betalen. Deze boete wordt automatisch opgelegd als je een dag te laat bent. Maat van mij is dit ook overkomen. De apk garage was dicht en de keuring liep een dag over de datum. Hoppa boete in de bus, 137 euro aub.. ![]() | |
GizartFRL | zaterdag 25 januari 2014 @ 12:52 |
Als het raam te openen is en de spiegel dan te verstellen is het ook prima ( tenminste, dat was mijn vroegere ervaring). | |
Chuck-N0rr1s | zaterdag 25 januari 2014 @ 13:41 |
Tja, je mag twee maand van te voren keuren, en je krijgt een maand van te voren nog een brief van de RDW.... | |
lst128 | zaterdag 25 januari 2014 @ 15:06 |
Tnx ![]() ![]() | |
Chuck-N0rr1s | zaterdag 25 januari 2014 @ 15:10 |
Ach heb je ook wat ![]() | |
lst128 | zaterdag 25 januari 2014 @ 15:13 |
Zuur ![]() ![]() ![]() | |
daNpy | zaterdag 25 januari 2014 @ 15:19 |
Da;s dan jouw probleem, je kan de kalender voor de komende 600 jaar bekijken om te kijken of je APK in het weekend verloopt. Dat je dan toch zo eigenwijs bent om het uit te stellen tot (na) de laatste dag kan de RDW niks aan doen. Je hebt 2 maanden de tijd met behoud van vervaldatum. | |
Gabrunal_2013 | zaterdag 25 januari 2014 @ 15:23 |
je APK is nu gewoon 137 duurder, daar kun je niks aan doen. Schorsen werkt ook niet op deze termijn volgens mij, dit kost ook geld bovendien en je mag niet meer op de openbare weg komen... | |
bastiaan_ | zondag 26 januari 2014 @ 17:43 |
Wij danken u. Ben benieuwd. | |
Gabrunal_2013 | zondag 26 januari 2014 @ 17:52 |
Ik heb een vraag. Moet de achterbank van de auto verankerd zijn? Ik had bij een vorige auto een afkeurpunt, want de achterbank zat niet vast aan de bodem van de auto??? De bank kon niet schuiven, want zat netjes geborgd in de uitspakingen in de bodem van de auto die hiervoor gemaakt zijn. Ik was het hier niet mee eens, maar discussie had geen zin en dus heb de bank verankerd met grote tighwraps om toch door de keuring te komen. Verder heb ik ookin het verleden een fiat panda gehad waar de achterbank gewoon een doek was dat aan 2 buizen zat die je er zo uit kon tillen. Dat was ook nooit een probleem. wie weet hoe dit zit? | |
2cv | zondag 26 januari 2014 @ 17:54 |
Keuringseisen hangen soms van het bouwjaar van de auto af. En het lijkt mij logisch dat een bank vast moet zitten. Zit hij vast zoals hij orgineel vast zat/zit dan zou het goed moeten zijn. | |
Chuck-N0rr1s | zondag 26 januari 2014 @ 18:08 |
Wat voor auto heb je? en welk bouwjaar? | |
house_is_a_feeling | zondag 26 januari 2014 @ 18:42 |
| |
Chuck-N0rr1s | zondag 26 januari 2014 @ 18:43 |
Nee, de dienst stuurt nog steeds brieven, laatst nog een gehad voor mijn auto, en mn ouders gisteren een voor hun auto | |
house_is_a_feeling | zondag 26 januari 2014 @ 18:45 |
Oh, ik kreeg dus een e-mail in september ![]() | |
Gabrunal_2013 | zondag 26 januari 2014 @ 18:46 |
Ik heb die auto niet meer, maar was een mercedes 200 diesel uit 1986 | |
OxygeneFRL | zondag 26 januari 2014 @ 19:35 |
Mijn bak gaat morgen voor de apk. heb alleen aftermarket xenon eruit gehaald en vervangen door halogeen...voor de rest zien we wel | |
Chuck-N0rr1s | zondag 26 januari 2014 @ 20:35 |
Mag gewoon weer voor de apk. Enkel lichtbeeld is een eis | |
OxygeneFRL | zondag 26 januari 2014 @ 20:37 |
Ow? nou ja is er nu al uit. | |
Ou-Tannu | maandag 27 januari 2014 @ 12:00 |
morgen mag de VW pool ook weer voor een jaarlijkse checkup. APK en een grote beurt.. god wat wordt t kreng weer verwent. hopelijk klagen ze niet over een barst in het glas van de koplamp.. anders moet er maar een andere in... | |
Chuck-N0rr1s | donderdag 13 februari 2014 @ 20:35 |
*schop* | |
Turquaz52 | zaterdag 15 februari 2014 @ 13:05 |
Al 2x op een rij dat mijn Mk2 Golf VR6 word afgekeurd.. Constant komen ze met nieuwe punten aan.. Damnit wat zijn ze fucking streng daar @ de RDW.. heb 1 gordel wat uit mijn achterbank komt die niet gebruikt wordt, wordt hij afgekeurd omdat hij niet bevestigd is.. -_-' ![]() ![]() ![]() ![]() Krijg ik complimenten over mijn dashboard, wordt hij afgekeurd op mijn pedaalrubbers.. ![]() ![]() | |
daNpy | zaterdag 15 februari 2014 @ 13:08 |
Die gordel is redelijk logisch, maar het pedaal rubber ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 15 februari 2014 @ 13:09 |
Gordel komt uit de leuning v.d. bank, maar is gewoon in mijn kofferbak gepleurd. Ik heb geen gordel verplichting he.. ![]() | |
daNpy | zaterdag 15 februari 2014 @ 13:10 |
Als er een gordel in zit/ligt moet hij ook deugdelijk bevestigd zijn. Over deugdelijk kun je discussiëren maar een los liggende gordel is zeker niet goed. | |
Turquaz52 | zaterdag 15 februari 2014 @ 13:12 |
Gorden word niet gebruikt, 't is een Seat Exeo interieur waarbij de middelste zitting de gordelmechanisme in de stoel zit.. Check: ![]() | |
Erasmo | zaterdag 15 februari 2014 @ 13:38 |
Wat is dat toch met al die net-niet ratlook golfjes en vento's tegenwoordig. | |
jitzzzze | zaterdag 15 februari 2014 @ 13:56 |
Doet er niet toe; net als je gordelplicht. Als je een gordel in je auto hebt zitten moet ie deugdelijk bevestigd zijn. Haal hem er of uit, of bevestig hem deugdelijk. | |
Turquaz52 | zaterdag 15 februari 2014 @ 14:11 |
Mijn motorkap is opengewaaid, vandaar de blauwe motorkap.. ![]() Mijn auto is alles behalve ratlook.. ![]()
[ Bericht 14% gewijzigd door Turquaz52 op 15-02-2014 14:18:56 ] | |
Turquaz52 | zaterdag 15 februari 2014 @ 14:11 |
![]() Tja, zit niks anders op.. [ Bericht 0% gewijzigd door Turquaz52 op 15-02-2014 14:19:16 ] | |
#ANONIEM | zondag 16 februari 2014 @ 23:26 |
Vraagje, ik heb een defecte schakelaar in m'n auto zitten voor m'n mistlichten aan de voorzijde. Althans defect, hij reageert wel maar hij blijft niet hangen, moet dus gewoon een nieuw schakelaartje in. Kan de auto hierop afgekeurd worden? Anders moet ik even haast maken met een nieuw schakelaartje regelen. | |
jitzzzze | maandag 17 februari 2014 @ 07:28 |
Ja, hier wordt je auto op afgekeurd. | |
vronie | maandag 17 februari 2014 @ 08:50 |
nee ,mistlampen voor hoeven niet meer te werken , echter ,indien ze wel werken moeten beiden het doen | |
daNpy | maandag 17 februari 2014 @ 08:57 |
En als ze aanstaan moet er een indicator (lampje) binnen branden. | |
vronie | maandag 17 februari 2014 @ 09:16 |
nee,dat is alleen voor de achtermistlamp | |
jitzzzze | maandag 17 februari 2014 @ 09:22 |
Ook voor mistlampen aan de voorzijde dien je een controlelampje te hebben in je dashboard. Bovendien moeten ze werken, als ze op je auto zitten. Je mag geen lege/niet functionerende mistlampen in je bumper hebben zitten. | |
vronie | maandag 17 februari 2014 @ 09:29 |
onzin ,waar staat dat in de regelgeving ? [ Bericht 84% gewijzigd door vronie op 17-02-2014 09:30:14 (verkeerde quote) ] | |
jitzzzze | maandag 17 februari 2014 @ 09:33 |
De APK regelgeving 2014, Google die zelf maar op. | |
daNpy | maandag 17 februari 2014 @ 09:41 |
Dat mag volgens mij wel als je ze afplakt? | |
jitzzzze | maandag 17 februari 2014 @ 09:44 |
Ja, dan wel. Ondoorzichtig maken en het knopje uit je dashboard halen. | |
gerster | maandag 17 februari 2014 @ 10:44 |
nou,ik heb de regelgeving er ff bijgepakt ,maar vronie heeft gelijk . voormistlichten hoeven niet meer te werken ,was vroeger wel ,als ze werken moeten ze het alletwee doen . | |
jitzzzze | maandag 17 februari 2014 @ 10:48 |
I stand corrected ![]() | |
#ANONIEM | maandag 17 februari 2014 @ 18:17 |
En dat controlelampje op het dashboard is verplicht? | |
#ANONIEM | maandag 17 februari 2014 @ 18:26 |
Mijn roestbak is van '95, dus volgens mij hoeft dat niet? | |
vronie | maandag 17 februari 2014 @ 20:39 |
bij voormistlampen is geeen controlelampje verplicht . bij werkend mistachterlicht is wel controlelampje verplicht . mistachterlicht is verplicht na 31-12-1997 | |
Erasmo | maandag 17 februari 2014 @ 21:48 |
Is dit afdoende ontwaseming? Mijn vaste opstelling heeft een beetje kuren nu.![]() | |
bokkepoot | maandag 17 februari 2014 @ 22:10 |
Daarop inhakend, een auto met alleen voorruitverwarming mag dat APK technisch nog ? | |
Chuck-N0rr1s | maandag 17 februari 2014 @ 22:36 |
De voorruit ontwaseming is de enige stand die moet werken voor de APK. De aanjager moet het ook doen op de hoogste stand. | |
bokkepoot | maandag 17 februari 2014 @ 22:38 |
Hmmm de aanjager doet het dus niet, maar het systeem van Ford voor de vooruit verwarming is dus afkeur? | |
Chuck-N0rr1s | maandag 17 februari 2014 @ 22:38 |
Ik doe dit niet snel, maar ik moet je even terug fluiten de mistvoorlichten indien de personenauto na 31 december 2012 in gebruik is genomen Artikel 5.2.62 | |
Chuck-N0rr1s | maandag 17 februari 2014 @ 22:39 |
Ja | |
Erasmo | maandag 17 februari 2014 @ 22:40 |
En zo'n los ding als hier boven? | |
bokkepoot | maandag 17 februari 2014 @ 22:40 |
Bedankt! | |
Chuck-N0rr1s | maandag 17 februari 2014 @ 22:41 |
Nee | |
Chuck-N0rr1s | maandag 17 februari 2014 @ 22:41 |
Graag gedaan ![]() | |
Erasmo | maandag 17 februari 2014 @ 22:42 |
Potverdikkie en m'n printplaat is compleet versleten: ![]() Dan maar ff een jumpertje leggen voor de apk ![]() | |
Chuck-N0rr1s | maandag 17 februari 2014 @ 22:44 |
Stand 4 moet het doen ![]() | |
2cv | dinsdag 18 februari 2014 @ 00:14 |
Als je 2 van de 5 contacten achterop (rechts-boven op de foto) doorlust, werkt het ding op vol vermogen. Sterker nog: dan werkt 'ie op meer vermogen dan op de maximale stand als alles zou werken. Alleen weet ik even net uit mijn hoofd welke 2 contacten je door moet lussen. De 2 meest rechtsen (op de foto) zijn voor de lampjes. | |
Erasmo | dinsdag 18 februari 2014 @ 09:19 |
Zal even poeren en merk het vanzelf. Het lijkt wel alsof die trut echt niet door de apk wil dit jaar ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 18 februari 2014 @ 09:51 |
gelukkig mocht ons 15 jaar oude dieseldrinkend brik volgend jaar terug komen voor een nieuwe ronde ![]() verder snap ik niet dat er mensen nog rond tuffen zonder geldige APK.. APK keuring kost 2 tientjes ofzo.. de boete van het RDW 130 euro? na 1 maand over de datum? en wat doet de politie nou eigenlijk als ze je snappen met een ongekeurd voertuig? afslepen? nog een prent er bij..? om maar te zwijgen van het (mogelijk) onverzekerd rijden(?) APK op tijd scoren lijkt me dan toch mooi goedkoper.. of je moet een wagen hebben die nooit ten nimmer meer APK vaardig zal zijn.. en je liever boetes betaald dan hem te laten oplappen als je toch met een week een andere wagen gaat halen oid | |
Erasmo | zondag 2 maart 2014 @ 16:05 |
Alle contacten geprobeerd op de stekker maar niks ![]() | |
blup | zondag 2 maart 2014 @ 17:19 |
Zekering?>.. | |
2cv | maandag 3 maart 2014 @ 01:48 |
Ventilatormotor uitbouwen*. Daar zit een printplaatje-achtig ding in. Schroefje loshalen en er uit trekken (van de buitenkant lijkt het een ietwat maffig afdekplaatje met daarin een HEEL klein sleufje waar een HEEL klein lipje doorheen steekt zodat je die chip niet ondersteboven kan monteren). Er is een kans dat die printplaat-achtige aan gort is. Nog niet weggooien tenzij je zeker bent dat dat de oorzaak is van het defect. Die dingen worden n.l. schaars. *Dat doe je zo. MAAR ... zet de draaiknop in het interieur even op de printplaat aldaar (die je ook op de foto gezet hebt) en draai deze naar halve kracht voor de ventilator (pijl naar beneden). Draai hierbij in de juiste richting. Doe je dat niet dan maak je kortsluiting en fikt (ook) die printplaat door. En ook die worden schaars. Hoe je kan meten of het één en ander werkt weet ik zo niet uit mijn hoofd. Dan zou ik er met m'n neus op moeten staan en dan moet het nog van ver komen. Dus ik zou, als je het spul voorhanden hebt, die printplaat in de kachelmotor vervangen door één waarvan je 100% zeker weet dat die werkt. Wat ik wel meende te weten is dat als je die stekker met die 2 draadjes (rood/zwart) rechtstreeks aan de accu knoopt de ventilator op volle kracht gaat draaien. Doet 'ie dat niet dan zijn je koolborstels stukkend. | |
2cv | maandag 3 maart 2014 @ 01:51 |
Staat me iets van bij dat die niet in dat circuit zit. Maar zekeringen checken is in dit geval sneller en makkelijker dan wat ik beschreven heb. Dus het is geen slecht plan om dat eerst te doen. Als er een zekering in zit, zit die in het zekeringenpaneel boven het koppelingspedaal. | |
Chuck-N0rr1s | donderdag 29 mei 2014 @ 17:05 |
*schop* | |
2cv | zaterdag 31 mei 2014 @ 02:25 |
Hoeveel speling mogen wiellagers hebben voor de APK ? | |
Chuck-N0rr1s | woensdag 4 juni 2014 @ 10:08 |
Afstand hart naafmoer tot rand van de velg meten. Van die afstand mag je 0.5% speling hebben. Dit kun je meten door een meet klokje op een statief te zetten en dan het meet gedeelte op de rand van de velg te zetten. De meter op 0 zetten en dan het wiel heen en weer trekken | |
2cv | woensdag 4 juni 2014 @ 17:05 |
Ik heb geen meetklok ![]() Maar de RDW heeft het niet eens gemeten/gemerkt ![]() | |
Chuck-N0rr1s | woensdag 4 juni 2014 @ 17:44 |
Die lopen er altijd in Zwolle een beetje omheen. En als het er ook maar iets op lijkt, dan is het wel goed ![]() | |
2cv | woensdag 4 juni 2014 @ 17:46 |
Ik was in Heerenveen ![]() | |
Chuck-N0rr1s | woensdag 4 juni 2014 @ 17:48 |
Geen idee hoe het daar er aan toegaat. Maar er zal niet veel verschil in zitten denk ik zo ![]() | |
2cv | woensdag 4 juni 2014 @ 17:50 |
Ik heb niet alles gezien. Ik heb vantevoren van een vriend (niet zijnde een RDW-er) de instructies 'kop dicht en op je stoel blijven zitten' gekregen. | |
Chuck-N0rr1s | woensdag 4 juni 2014 @ 18:17 |
![]() ![]() | |
Chuck-N0rr1s | maandag 14 juli 2014 @ 20:22 |
|