FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / [Centraal] APK topic
invinedinsdag 8 december 2009 @ 17:54
Stel hier je vragen over APK, dus alles omtrent apk. Nothing more, nothing less.
GizartFRLdinsdag 8 december 2009 @ 20:47
APK tip:

Als je auto nog 2 maand APK heeft, laat de auto dan vast keuren, bij goedkeuring heb je een jaar + 2 maand APK.
Hugo__Bossdinsdag 8 december 2009 @ 20:58
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 20:47 schreef GizartFRL het volgende:
APK tip:

Als je auto nog 2 maand APK heeft, laat de auto dan vast keuren, bij goedkeuring heb je een jaar + 2 maand APK.
kan jij mij dan zeggen hoe ze twee maanden berekenen? is dat tweemaal 30 dagen? of is dat als ie tot 11 februari geldig is, hij al op 11 december gekeurd mag worden? dit is mijn geval namelijk en zou er komende vrijdag tijd voor hebben..
green_powerdinsdag 8 december 2009 @ 20:58
APK tip:

Weet je niet zeker of je auto goedgekeurd gaat worden? Laat deze even voorkeuren (bijv. in de tijdsperiode zoals GizartFRL aangeeft) bij een bedrijf dat de reparatie niet uit hoeft te voeren. Wordt ie toevallige goedgekeurd is dat meteen mazzel. Wordt ie niet goedgekeurd heb je nog een bepaalde tijd om alles te (laten) fixxen.
Klonkwoensdag 9 december 2009 @ 05:43
Goed idee, verdient een centraal topic, dus ik heb even de magische modknopjes gebruikt en het centraal gezet
2cvdonderdag 10 december 2009 @ 23:13
En ik heb mijn magische modknopjes gebruikt om dit topic weer te decentraliseren.
OxygeneFRLvrijdag 11 december 2009 @ 08:12
Nou het begint goed met de nieuwe modjes hier.

Mijn Galant is gister goedgekeurd dus kan er weer een jaar tegenaan

Ik wist alleen niet dat bandenspanning ook een apk punt was geworden?
mark_dabombvrijdag 11 december 2009 @ 10:04
Beetje flauw want dat kunnen ze zo er bij pompen natuurlijk...

Inderdaad een goede tip om ruim voor je APK verloopt de auto al te laten keuren. Ik had met mijn Saab een defecte koplamp, konden ze voor 247 ex. BTW bestellen voor me. Had nog even tijd dus heb via internet een exemplaar voor 40 op de kop getikt en er zelf in gezet. Scheelt weer een hoop!

Het is ook wel leuk om te vragen of je er bij mag zijn als ze keuren. Dan kan je gelijk zien of e.e.a. klopt (met enige auto kennis) en zie je je auto ook is van onderen!
OxygeneFRLvrijdag 11 december 2009 @ 10:35
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 10:04 schreef mark_dabomb het volgende:
Beetje flauw want dat kunnen ze zo er bij pompen natuurlijk...

Inderdaad een goede tip om ruim voor je APK verloopt de auto al te laten keuren. Ik had met mijn Saab een defecte koplamp, konden ze voor 247 ex. BTW bestellen voor me. Had nog even tijd dus heb via internet een exemplaar voor 40 op de kop getikt en er zelf in gezet. Scheelt weer een hoop!

Het is ook wel leuk om te vragen of je er bij mag zijn als ze keuren. Dan kan je gelijk zien of e.e.a. klopt (met enige auto kennis) en zie je je auto ook is van onderen!
Nou mijn ventieldopjes waren vastgevreten dus de ventielen moesten vervangen worden.

Ik laat mijn auto voortaan ook wat eerder vantevoren keuren. Ik ben er vaak ook bij. Dan weet je ongeveer waar ze op letten.
invinevrijdag 11 december 2009 @ 13:44
quote:
Op donderdag 10 december 2009 23:13 schreef 2cv het volgende:
En ik heb mijn magische modknopjes gebruikt om dit topic weer te decentraliseren.
Waarom?
blupvrijdag 11 december 2009 @ 13:59
Omdat het een fries is.
Turquaz52vrijdag 11 december 2009 @ 14:06
APK Tip: Laat hem keuren bij de Garage Ali de Sleutelturk om de hoek 100% dat je weer een jaartje tegenop kan
blupvrijdag 11 december 2009 @ 14:08
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 14:06 schreef Turquaz52 het volgende:
APK Tip: Laat hem keuren bij de Garage Ali de Sleutelturk om de hoek 100% dat je weer een jaartje tegenop kan
Jajajaa. Jaartje fietsen bedoel je, laten we het topic gelijk naar de kloten helpen.
Erasmodinsdag 5 januari 2010 @ 15:48
Fijn is dat.
Vorig jaar ben ik 5 maanden in het buitenland geweest, en in die tijd is de apk van mijn auto verlopen. Paar dagen geleden plofte er een roze envelop op mijn deurmat met daarin een boete omdat mijn auto niet op tijd apk gekeurd was.

De auto heeft de hele tijd in een garage gestaan en er is niet mee gereden, maak ik nu nog kans als ik bezwaar gemaakt?
invinedinsdag 5 januari 2010 @ 16:06
Als je bewijs hebt dat er in die tijd niet in is gereden en jij in het buitenland was dan ja wellicht, maar is dat de moeite waard? Ik heb geen idee hoeveel zo'n grapje kost..
Maharbaldinsdag 5 januari 2010 @ 16:12
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 15:48 schreef Erasmo het volgende:
Fijn is dat.
Vorig jaar ben ik 5 maanden in het buitenland geweest, en in die tijd is de apk van mijn auto verlopen. Paar dagen geleden plofte er een roze envelop op mijn deurmat met daarin een boete omdat mijn auto niet op tijd apk gekeurd was.

De auto heeft de hele tijd in een garage gestaan en er is niet mee gereden, maak ik nu nog kans als ik bezwaar gemaakt?
Dan krijg je als antwoord dat je de auto had moeten schorsen.

Ook al rijd je er niet mee, de auto dient voorzien te zijn van een APK (rapport) en een verzekering. Alleen bij schorsen vallen deze vereisten.
3p0xdinsdag 5 januari 2010 @ 16:50
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 16:06 schreef invine het volgende:
Als je bewijs hebt dat er in die tijd niet in is gereden en jij in het buitenland was dan ja wellicht, maar is dat de moeite waard? Ik heb geen idee hoeveel zo'n grapje kost..
50 euro? Of is dat alweer verhoogd?
Erasmodinsdag 5 januari 2010 @ 17:28
Ik kon de auto niet schorsen omdat hij ook in de verkoop stond. Maargoed, ik ga wel bezwaar aanschrijven

3p0x: ¤96 in totaal.
Sounddragonwoensdag 6 januari 2010 @ 11:23
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 17:28 schreef Erasmo het volgende:
Ik kon de auto niet schorsen omdat hij ook in de verkoop stond. Maargoed, ik ga wel bezwaar aanschrijven

3p0x: ¤96 in totaal.
Da's lekker jouw probleem.. je verkoopt de auto met- of zonder APK, maar als er geen keuring op zit, moet je hem óf schorsen, óf je krijgt een prent bij de database controle, en idd, die is ruim 9 tientjes tegenwoordig.
Die controle doen ze 3 keer per jaar.. (vorig jaar tenminste wel; want ik kreeg er 3 voor de Astra (= 1½ jaar over datum )
Je kunt bezwaar aantekenen wat je wilt, er komt alleen nog een extra postzegel bij je boete.. helpen gaat het je niet Je kunt je auto ook gewoon 'geschorst' verkopen, maakt voor een proefrit geen bok uit, zonder APK mag je ook niet rijden.
invinewoensdag 6 januari 2010 @ 12:04
Op eigen terrein mag je wel rijden
2cvwoensdag 6 januari 2010 @ 20:15
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 12:04 schreef invine het volgende:
Op eigen terrein mag je wel rijden
Ook niet. Je mag niet op de openbare weg rijden (openbare weg is alles waar je zomaar kan komen, dus ook een parkeergarage of een stuk privé terrein waar je zomaar en zonder controle op kan) + een geschorste auto mag niet vanaf de openbare weg zichtbaar zijn. Hij moet dus in een schuur ofzo staan of je moet het ding op de oprit zetten en de kentekenplaten er af halen.
Maharbalwoensdag 6 januari 2010 @ 20:22
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 20:15 schreef 2cv het volgende:

[..]

Ook niet. Je mag niet op de openbare weg rijden (openbare weg is alles waar je zomaar kan komen, dus ook een parkeergarage of een stuk privé terrein waar je zomaar en zonder controle op kan) + een geschorste auto mag niet vanaf de openbare weg zichtbaar zijn. Hij moet dus in een schuur ofzo staan of je moet het ding op de oprit zetten en de kentekenplaten er af halen.
In principe kun je er een slagboom neergooien en dan is het geen openbare weg meer, maar das wat omslachtig soms he.

Verder inderdaad gewoon even ergens stallen. Dat bezwaar gaat iig niet helpen.
Erasmowoensdag 6 januari 2010 @ 21:47
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 20:15 schreef 2cv het volgende:

[..]

Ook niet. Je mag niet op de openbare weg rijden (openbare weg is alles waar je zomaar kan komen, dus ook een parkeergarage of een stuk privé terrein waar je zomaar en zonder controle op kan) + een geschorste auto mag niet vanaf de openbare weg zichtbaar zijn. Hij moet dus in een schuur ofzo staan of je moet het ding op de oprit zetten en de kentekenplaten er af halen.
Die van mij stond in de schuur dus. Maargoed, morgen gaat de bezwaarbrief de deur uit
invinewoensdag 6 januari 2010 @ 21:52
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 20:15 schreef 2cv het volgende:

[..]

Ook niet. Je mag niet op de openbare weg rijden (openbare weg is alles waar je zomaar kan komen, dus ook een parkeergarage of een stuk privé terrein waar je zomaar en zonder controle op kan) + een geschorste auto mag niet vanaf de openbare weg zichtbaar zijn. Hij moet dus in een schuur ofzo staan of je moet het ding op de oprit zetten en de kentekenplaten er af halen.
Dan mag ik thuis gewoon met een geschorste auto rijden wij hebben jaren een omgebouwde renault 4 gehad waarmee mijn zus nog door ons bos scheurde. en ook mijn puch mocht ik rijden zonder verzekering in de tuin..
ilona-scuderiazondag 10 januari 2010 @ 17:12
De sneeuw gooit roet in het eten, m'n APK verloopt over 3 dagen, dat ga ik dus niet redden
Mag ik 1 of 2 weken te laat zijn en hoeveel ¤ is de naheffing als ik 'm 2 weken later laat keuren?
En moet ik eerst contact opnemen met de RDW om ze te informeren dat ik 13 januari niet ga redden door weersomstandigheden?
Echt balen dit, had ik 'm maar in december laten keuren...
FransDeenszondag 10 januari 2010 @ 19:45
Helaas ben je gewoon te laat, het heeft geen zin om de RDW te schrijven. Officieel mag je nu niet meer rijden, maar waarschijnlijk zal het niet z'n vaart lopen dat je een bekeuring krijgt, en de keuring zal ook niet duurder worden. Volgende keer beter 2 maanden van tevoren laten keuren, dan wordt de auto gewoon goedgekeurd tot een jaar na de oorspronkelijke datum. Met andere woorden: als je de auto van tevoren laat keuren ben je niet maanden keuring 'kwijt'.
Turquaz52zondag 10 januari 2010 @ 19:47
Dan moet je hem schorsen En dat is het echt niet waard..
ShizzleMyDizzlezondag 10 januari 2010 @ 19:57
quote:
Op zondag 10 januari 2010 19:45 schreef FransDeens het volgende:
Helaas ben je gewoon te laat, het heeft geen zin om de RDW te schrijven. Officieel mag je nu niet meer rijden, maar waarschijnlijk zal het niet z'n vaart lopen dat je een bekeuring krijgt, en de keuring zal ook niet duurder worden. Volgende keer beter 2 maanden van tevoren laten keuren, dan wordt de auto gewoon goedgekeurd tot een jaar na de oorspronkelijke datum. Met andere woorden: als je de auto van tevoren laat keuren ben je niet maanden keuring 'kwijt'.
Het word gedoogd om met een niet apk gekeurde auto naar de apk keurings plek te rijden
Turquaz52zondag 10 januari 2010 @ 20:36
quote:
Op zondag 10 januari 2010 19:57 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:

[..]

Het word gedoogd om met een niet apk gekeurde auto naar de apk keurings plek te rijden
Mits vrijstelling aangevraagd bij de belastingdienst..
My Bad, alleen als ie geschorst is.. over APK moet je volgens mij vrijstelling aanvragen bij de RDW..(dacht ik)
mighty_mytevrijdag 15 januari 2010 @ 16:44
Mijn APK-tip:

Vaak kun je hem laten keuren en nog niet laten afmelden. Dan is hij officieel nog goedgekeurd.
Dan heb je een week om dingen te fixen en weer naar de garage te gaan.
Daar kunnen ze dan kijken of je alles goed hebt gerepareerd en melden ze hem af.
OxygeneFRLvrijdag 15 januari 2010 @ 16:47
En tweemaal apk keur kosten betalen.
Hyperdudevrijdag 15 januari 2010 @ 16:50
quote:
Op zondag 10 januari 2010 17:12 schreef ilona-scuderia het volgende:
De sneeuw gooit roet in het eten, m'n APK verloopt over 3 dagen, dat ga ik dus niet redden
Mag ik 1 of 2 weken te laat zijn en hoeveel ¤ is de naheffing als ik 'm 2 weken later laat keuren?
...
Ik heb al een paar keer de APK-keuring een paar weken te laat laten uitvoeren.
Verblijf in buitenland, geen zin/tijd, of er moest nog gesleuteld worden.
Nooit een bon ontvangen; maar schijnt wel te kunnen als je wat pech hebt met hoe de RDW door zijn bestanden surft.
mighty_mytezaterdag 16 januari 2010 @ 01:02
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 16:47 schreef OxygeneFRL het volgende:
En tweemaal apk keur kosten betalen.
Nee. eerst 1x keuring, daarna 1x afmelden.
ilona-scuderiazaterdag 16 januari 2010 @ 19:10
quote:
Op zondag 10 januari 2010 17:12 schreef ilona-scuderia het volgende:
De sneeuw gooit roet in het eten, m'n APK verloopt over 3 dagen, dat ga ik dus niet redden
Ik heb het gelukkig nog net gered dus ik kan weer een jaar genieten van mijn Testarossa...
Annemaandag 6 januari 2014 @ 11:02
Schop omhoog:
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 10:56 schreef stinkie het volgende:
Zo, de Skoda is ook weer door de APK, blijf wennen, moeten betalen voor mijn onderhoud :')

Weet iemand of een lekkende klepdksel een afkeurpunt voor de APK is?
Chuck-N0rr1smaandag 6 januari 2014 @ 15:05
quote:
14s.gif Op maandag 6 januari 2014 11:02 schreef Anne het volgende:
Schop omhoog:

[..]

Geen afkeur. Hoogstens advies op olielekkage
2cvmaandag 6 januari 2014 @ 17:18
Tenzij het er echt uit zeikt.
Chuck-N0rr1smaandag 6 januari 2014 @ 18:07
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 17:18 schreef 2cv het volgende:
Tenzij het er echt uit zeikt.
Nee dan ook geen afkeur zoals ik zei, hoogstens advies.
2cvmaandag 6 januari 2014 @ 19:00
Omdat ik je niet geloofde ( :@ ) heb ik het nagevraagd. Het klopt.
Chuck-N0rr1smaandag 6 januari 2014 @ 19:02
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 19:00 schreef 2cv het volgende:
Omdat ik je niet geloofde ( :@ ) heb ik het nagevraagd. Het klopt.
o|O
2cvmaandag 6 januari 2014 @ 19:04
Ik had ook m'n muil kunnen houden ;)
Chuck-N0rr1smaandag 6 januari 2014 @ 19:20
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 19:04 schreef 2cv het volgende:
Ik had ook m'n muil kunnen houden ;)
Qua uitslag had het geen verschil gemaakt :P
Kiprolladedinsdag 7 januari 2014 @ 00:03
Ik heb 2 claxons, allebei met een aparte schakelaar, mag dit? Zo niet, wat moet ik eraan dan aan veranderen wil die goedgekeurd worden?
Erasmodinsdag 7 januari 2014 @ 17:59
Vanaf welk jaar moet er een alarmlicht op de auto opzitten?
Chuck-N0rr1sdinsdag 7 januari 2014 @ 18:14
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 17:59 schreef Erasmo het volgende:
Vanaf welk jaar moet er een alarmlicht op de auto opzitten?
Datum eerste registratie na 31 december 1997, zit het er al wel er op dan moet het wel werken.
Erasmodinsdag 7 januari 2014 @ 18:16
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 18:14 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Datum eerste registratie na 31 december 1997, zit het er al wel er op dan moet het wel werken.
Dank dan plak ik wel de knop af ofzo :P
Chuck-N0rr1sdinsdag 7 januari 2014 @ 18:17
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 00:03 schreef Kiprollade het volgende:
Ik heb 2 claxons, allebei met een aparte schakelaar, mag dit? Zo niet, wat moet ik eraan dan aan veranderen wil die goedgekeurd worden?
quote:
Lid1
Personenauto’s moeten zijn voorzien van ten minste een geluidssignaalinrichting die bestaat uit een goed werkende hoorn met vaste toonhoogte. Een samenstel van zodanige, tegelijk werkende hoorns
wordt als één hoorn beschouwd.
quote:
lid 5
Personenauto’s mogen niet zijn voorzien van andere geluidssignaalinrichtingen dan bedoeld in het eerste tot en met vierde lid.
Maw t zit er op, dus het moet tegelijk gaan, en geen dukes of hazzerd manier :P
Kiprolladedinsdag 7 januari 2014 @ 19:57
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 18:17 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

[..]

[..]

Maw t zit er op, dus het moet tegelijk gaan, en geen dukes of hazzerd manier :P
Het zijn allebei legale claxons. De originele en een schipshoorn met vaste toonhoogte en zonder melodie.
Als ik het goed begrijp moeten ze dus tegelijkertijd aangaan en mag ik ze niet apart kunnen bedienen dmv 2 verschillende schakelaars?
Chuck-N0rr1sdinsdag 7 januari 2014 @ 20:07
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 19:57 schreef Kiprollade het volgende:

[..]

Het zijn allebei legale claxons. De originele en een schipshoorn met vaste toonhoogte en zonder melodie.
Als ik het goed begrijp moeten ze dus tegelijkertijd aangaan en mag ik ze niet apart kunnen bedienen dmv 2 verschillende schakelaars?
Dat staat er
Erasmodinsdag 7 januari 2014 @ 21:47
Da fuck ik kon net alleen pagina 1 openen, bij 2 werd ik bij de deur geweigerd.
Annedinsdag 7 januari 2014 @ 21:48
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 21:47 schreef Erasmo het volgende:
Da fuck ik kon net alleen pagina 1 openen, bij 2 werd ik bij de deur geweigerd.
Klopt, nu werkt het weer.
Erasmodinsdag 7 januari 2014 @ 21:49
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 21:48 schreef Anne het volgende:

[..]

Klopt, nu werkt het weer.
Wat liep je nou te testen dan :P
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 19:57 schreef Kiprollade het volgende:

[..]

Het zijn allebei legale claxons. De originele en een schipshoorn met vaste toonhoogte en zonder melodie.
Als ik het goed begrijp moeten ze dus tegelijkertijd aangaan en mag ik ze niet apart kunnen bedienen dmv 2 verschillende schakelaars?
Je kan ook je hoorn even loskoppelen natuurlijk.

Bonusvraag: LHM lekkage bij een Citroën op de voorraadbol van 1L/10.000km kan toch wel?

[ Bericht 3% gewijzigd door Erasmo op 07-01-2014 22:22:45 ]
Kuhliedinsdag 7 januari 2014 @ 22:26
D'r wordt uberhaupt nauwelijks naar je motor gekeken. Is gewoon geen apk-onderdeel. Voor zover ik weet wat betreft motor alleen motorsteunen en uitlaatgassen.
Chuck-N0rr1sdinsdag 7 januari 2014 @ 23:01
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 22:26 schreef Kuhlie het volgende:
D'r wordt uberhaupt nauwelijks naar je motor gekeken. Is gewoon geen apk-onderdeel. Voor zover ik weet wat betreft motor alleen motorsteunen en uitlaatgassen.
De motor is wel degelijk een keuringspunt. Wat dacht je van het aantal cilinders?
Chuck-N0rr1sdinsdag 7 januari 2014 @ 23:02
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 21:49 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Wat liep je nou te testen dan :P

[..]

Je kan ook je hoorn even loskoppelen natuurlijk.

Bonusvraag: LHM lekkage bij een Citroën op de voorraadbol van 1L/10.000km kan toch wel?
Moet ik even na zoeken. Ik keur dagelijks wokkels geen bollen :P
blupdinsdag 7 januari 2014 @ 23:03
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 22:26 schreef Kuhlie het volgende:
D'r wordt uberhaupt nauwelijks naar je motor gekeken. Is gewoon geen apk-onderdeel. Voor zover ik weet wat betreft motor alleen motorsteunen en uitlaatgassen.
Motor en aandrijving -> overmatige olielekkage.. bijvoorbeeld.

Geen afkeur, maar wordt wel naar gekeken.
Erasmodinsdag 7 januari 2014 @ 23:04
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 23:02 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Moet ik even na zoeken. Ik keur dagelijks wokkels geen bollen :P
Daarom dus :P Dacht dat een beetje zweten wel mocht namelijk.
Chuck-N0rr1sdinsdag 7 januari 2014 @ 23:05
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 23:04 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Daarom dus :P Dacht dat een beetje zweten wel mocht namelijk.
voorraadbol van de vering?
Erasmodinsdag 7 januari 2014 @ 23:10
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 23:05 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

voorraadbol van de vering?
Van het hele systeem volgens mij, die vooraan in het midden zit.
xzazwoensdag 8 januari 2014 @ 10:25
Van me verzekering een 'gratis' APK gehad bij kwikfit iemand ervaringen? Heb nog nooit een APK gehad, eerste auto, je kent het wel.

Fcking hell, heel Google staat vol met klachten :')

[ Bericht 37% gewijzigd door xzaz op 08-01-2014 10:31:57 ]
ThePlaneteerwoensdag 8 januari 2014 @ 15:18
Tja, van een APK komen natuurlijk alleen de slechte verhalen online.

Ik weet niet hoe oud je auto is, maar gewoon naar de dealer zou ik aanraden.
Chuck-N0rr1swoensdag 8 januari 2014 @ 19:00
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 21:49 schreef Erasmo het volgende:

Bonusvraag: LHM lekkage bij een Citroën op de voorraadbol van 1L/10.000km kan toch wel?
Er moet gekeken worden naar de fucntie van die specifieke voorraadbol, is het een onderdeel van het remsysteem, dan moet je
1) eerst schoonmaken
2) drukproef gedurende 30 seconden met lopende motor met een kracht van 700Newton het rempedaal in drukken, het pedaal mag dan niet tegen de eindaanslag komen, en er mag geen lekkage tevoorschijn komen.
Is hij van het veersysteem, is het hoogstens advies.
Erasmowoensdag 8 januari 2014 @ 19:02
quote:
2s.gif Op woensdag 8 januari 2014 19:00 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Er moet gekeken worden naar de fucntie van die specifieke voorraadbol, is het een onderdeel van het remsysteem, dan moet je
1) eerst schoonmaken
2) drukproef gedurende 30 seconden met lopende motor met een kracht van 700Newton het rempedaal in drukken, het pedaal mag dan niet tegen de eindaanslag komen, en er mag geen lekkage tevoorschijn komen.
Is hij van het veersysteem, is het hoogstens advies.
Bedankt!
2cvwoensdag 8 januari 2014 @ 20:46
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 23:10 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Van het hele systeem volgens mij, die vooraan in het midden zit.
De voorraadbol houdt wat LHM op druk op voorraad zodat de drukregelaar niet te snel achter elkaar open/dicht/open/dicht/open/dicht/open/dicht/open/dicht/open/dicht/open/dicht/open/dicht gaat. Als alles in orde is mag de drukregelaar maximaal 1 keer per 20 seconden 'tikken' (is geen APK-eis voor zover ik weet maar voorschrift van Citroën zelf). Echter, die LHM onder druk wordt (ook) gebruikt voor je remsysteem dus strikt genomen is het een lek in je remsysteem. Volgens mij (ik ben geen APK-keurmeester) mag er strikt genomen zelfs niets lekken (ook geen retourleidingen) omdat het geen gescheiden systeem is.
Chuck-N0rr1smaandag 20 januari 2014 @ 18:28
*schop*
Sjoegerdmaandag 20 januari 2014 @ 18:46
Hoe zit het met een doorlopende barst van links naar rechts in de voorruit, is dat een afkeurpunt? En een homokineet die geluid maakt?
Chuck-N0rr1smaandag 20 januari 2014 @ 20:06
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 18:46 schreef Sjoegerd het volgende:
Hoe zit het met een doorlopende barst van links naar rechts in de voorruit, is dat een afkeurpunt?
Foto mogelijk?
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 18:46 schreef Sjoegerd het volgende:
En een homokineet die geluid maakt?
Geen probleem.
Sjoegerdmaandag 20 januari 2014 @ 20:37
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 20:06 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Foto mogelijk?

[..]

Geen probleem.
Zal morgen in het licht een foto maken ;). Voor zover ik weet is een barst afkeur als deze vertakkingen heeft en/of in het gezichtsveld zit. Deze heeft geen aftakkingen maar ik twijfel over het gezichtsveld.
Sjoegerddinsdag 21 januari 2014 @ 16:58
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 20:06 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Foto mogelijk?

10zvm9h.jpg

De barst loopt verder zo laag door aan de passagierszijde, dus niet in het zicht.
Annedinsdag 21 januari 2014 @ 17:03
De Mercedes van mijn mama is met zo'n barst jarenlang goedgekeurd in ieder geval.
Chuck-N0rr1sdinsdag 21 januari 2014 @ 18:04
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 16:58 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

De barst loopt verder zo laag door aan de passagierszijde, dus niet in het zicht.
Op een foto zijn zulke dingen lastig te beoordelen, maar het lijkt gewoon te mogen wbv de APK.
2cvdinsdag 21 januari 2014 @ 23:26
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 17:03 schreef Anne het volgende:
De Mercedes van mijn mama is met zo'n barst jarenlang goedgekeurd in ieder geval.
Mijn Saab is 2 keer direct goedgekeurd (waarvan één keer met steekproef). Na de eerste APK heb ik de complete achteras vervangen (zat een scheur in), na de 2e APK heb ik de wielophanging vast laten lassen omdat plamuur minder sterk is dan staal.

Zegt dus helaas niets ...
Annedinsdag 21 januari 2014 @ 23:27
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 23:26 schreef 2cv het volgende:

[..]

Mijn Saab is 2 keer direct goedgekeurd (waarvan één keer met steekproef). Na de eerste APK heb ik de complete achteras vervangen (zat een scheur in), na de 2e APK heb ik de wielophanging vast laten lassen omdat plamuur minder sterk is dan staal.

Zegt dus helaas niets ...
Ja, maar komt dat omdat ze dat niet hebben gezien?
2cvdinsdag 21 januari 2014 @ 23:31
De Saabdealer zag het plamuur wel ;) Daarom heb ik het ding daar ook niet laten keuren ...
Annedinsdag 21 januari 2014 @ 23:33
Dus ze hebben het niet gezien B-). De scheur in de voorruit wel.
Sjoegerddinsdag 21 januari 2014 @ 23:36
Dan hoop ik dat ie misschien in december er weer door komt. Als de rest het nog niet begeven heeft _O-
lst128woensdag 22 januari 2014 @ 16:50
Mijn elektrische spiegels zijn niet meer van binnenuit te verstellen (schakelaar kapot). Met de hand is het spiegelglas nog wel te draaien.

Is dit afkeur of niet :)?

[ Bericht 0% gewijzigd door lst128 op 22-01-2014 16:56:33 ]
Chuck-N0rr1swoensdag 22 januari 2014 @ 17:59
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 16:50 schreef lst128 het volgende:
Mijn elektrische spiegels zijn niet meer van binnenuit te verstellen (schakelaar kapot). Met de hand is het spiegelglas nog wel te draaien.

Is dit afkeur of niet :)?
Controleren in de aangeboden stand, geen keuringseis meer
2cvwoensdag 22 januari 2014 @ 21:25
Niet handig als de keurmeester een ander postuur heeft dan diegeen die de auto naar het keurstation gereden heeft ...
bastiaan_vrijdag 24 januari 2014 @ 13:39
Binnenkort ook mijn autootje laten keuren. Heb in mijn linker koplamp wat condens, nouja, flink wat. Neem aan dat hij hier direct op wordt afgekeurd? Eventueel een manier om het er zelf uit te krijgen?
Chuck-N0rr1svrijdag 24 januari 2014 @ 18:09
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 21:25 schreef 2cv het volgende:
Niet handig als de keurmeester een ander postuur heeft dan diegeen die de auto naar het keurstation gereden heeft ...
De insteek is dat de regelmatige bestuurder wat kan zien, die 3 meter dat de keurmeester rijd :P
Chuck-N0rr1svrijdag 24 januari 2014 @ 20:57
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 13:39 schreef bastiaan_ het volgende:
Binnenkort ook mijn autootje laten keuren. Heb in mijn linker koplamp wat condens, nouja, flink wat. Neem aan dat hij hier direct op wordt afgekeurd? Eventueel een manier om het er zelf uit te krijgen?
Mits lichtbeeld in orde zie ik niet zo snel reden tot afkeur uit mn hoofd.

Droog maken doe je met een föhn
2cvzaterdag 25 januari 2014 @ 01:02
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 18:09 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

De insteek is dat de regelmatige bestuurder wat kan zien, die 3 meter dat de keurmeester rijd :P
Ja, als de keurmeester 1,50m is en de klant 2,10m dan heeft de keurmeester een kussen nodig van ca. 30cm dik. Ingedrukt.
Gabrunal_2013zaterdag 25 januari 2014 @ 12:31
130 euro + 7 euro administratiekosten betalen. Deze boete wordt automatisch opgelegd als je een dag te laat bent. Maat van mij is dit ook overkomen. De apk garage was dicht en de keuring liep een dag over de datum. Hoppa boete in de bus, 137 euro aub.. :{
GizartFRLzaterdag 25 januari 2014 @ 12:52
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 21:25 schreef 2cv het volgende:
Niet handig als de keurmeester een ander postuur heeft dan diegeen die de auto naar het keurstation gereden heeft ...
Als het raam te openen is en de spiegel dan te verstellen is het ook prima ( tenminste, dat was mijn vroegere ervaring).
Chuck-N0rr1szaterdag 25 januari 2014 @ 13:41
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 12:31 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
130 euro + 7 euro administratiekosten betalen. Deze boete wordt automatisch opgelegd als je een dag te laat bent. Maat van mij is dit ook overkomen. De apk garage was dicht en de keuring liep een dag over de datum. Hoppa boete in de bus, 137 euro aub.. :{
Tja, je mag twee maand van te voren keuren, en je krijgt een maand van te voren nog een brief van de RDW....
lst128zaterdag 25 januari 2014 @ 15:06
quote:
2s.gif Op woensdag 22 januari 2014 17:59 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Controleren in de aangeboden stand, geen keuringseis meer
Tnx :) had voor de zekerheid toch maar een nieuwe deurschakelaar besteld en erop gezet, alles werkt nu weer. Was een duur knopje, 45 euro :')
Chuck-N0rr1szaterdag 25 januari 2014 @ 15:10
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 15:06 schreef lst128 het volgende:

[..]

Tnx :) had voor de zekerheid toch maar een nieuwe deurschakelaar besteld en erop gezet, alles werkt nu weer. Was een duur knopje, 45 euro :')
Ach heb je ook wat :+
lst128zaterdag 25 januari 2014 @ 15:13
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 12:31 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
130 euro + 7 euro administratiekosten betalen. Deze boete wordt automatisch opgelegd als je een dag te laat bent. Maat van mij is dit ook overkomen. De apk garage was dicht en de keuring liep een dag over de datum. Hoppa boete in de bus, 137 euro aub.. :{
Zuur :( Hoe is dit te voorkomen (behalve eerder keuren :P), voor 1 dag schorsen :? Mijn APK verloopt zondag en maandag wordt ie pas gekeurd...
daNpyzaterdag 25 januari 2014 @ 15:19
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 15:13 schreef lst128 het volgende:

[..]

Zuur :( Hoe is dit te voorkomen (behalve eerder keuren :P), voor 1 dag schorsen :? Mijn APK verloopt zondag en maandag wordt ie pas gekeurd...
Da;s dan jouw probleem, je kan de kalender voor de komende 600 jaar bekijken om te kijken of je APK in het weekend verloopt. Dat je dan toch zo eigenwijs bent om het uit te stellen tot (na) de laatste dag kan de RDW niks aan doen.
Je hebt 2 maanden de tijd met behoud van vervaldatum.
Gabrunal_2013zaterdag 25 januari 2014 @ 15:23
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 15:13 schreef lst128 het volgende:

[..]

Zuur :( Hoe is dit te voorkomen (behalve eerder keuren :P), voor 1 dag schorsen :? Mijn APK verloopt zondag en maandag wordt ie pas gekeurd...
je APK is nu gewoon 137 duurder, daar kun je niks aan doen. Schorsen werkt ook niet op deze termijn volgens mij, dit kost ook geld bovendien en je mag niet meer op de openbare weg komen...
bastiaan_zondag 26 januari 2014 @ 17:43
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 20:57 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Mits lichtbeeld in orde zie ik niet zo snel reden tot afkeur uit mn hoofd.

Droog maken doe je met een föhn
Wij danken u. Ben benieuwd.
Gabrunal_2013zondag 26 januari 2014 @ 17:52
Ik heb een vraag. Moet de achterbank van de auto verankerd zijn? Ik had bij een vorige auto een afkeurpunt, want de achterbank zat niet vast aan de bodem van de auto??? De bank kon niet schuiven, want zat netjes geborgd in de uitspakingen in de bodem van de auto die hiervoor gemaakt zijn. Ik was het hier niet mee eens, maar discussie had geen zin en dus heb de bank verankerd met grote tighwraps om toch door de keuring te komen.

Verder heb ik ookin het verleden een fiat panda gehad waar de achterbank gewoon een doek was dat aan 2 buizen zat die je er zo uit kon tillen. Dat was ook nooit een probleem. wie weet hoe dit zit?
2cvzondag 26 januari 2014 @ 17:54
Keuringseisen hangen soms van het bouwjaar van de auto af. En het lijkt mij logisch dat een bank vast moet zitten. Zit hij vast zoals hij orgineel vast zat/zit dan zou het goed moeten zijn.
Chuck-N0rr1szondag 26 januari 2014 @ 18:08
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 17:52 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Ik heb een vraag. Moet de achterbank van de auto verankerd zijn? Ik had bij een vorige auto een afkeurpunt, want de achterbank zat niet vast aan de bodem van de auto??? De bank kon niet schuiven, want zat netjes geborgd in de uitspakingen in de bodem van de auto die hiervoor gemaakt zijn. Ik was het hier niet mee eens, maar discussie had geen zin en dus heb de bank verankerd met grote tighwraps om toch door de keuring te komen.

Verder heb ik ookin het verleden een fiat panda gehad waar de achterbank gewoon een doek was dat aan 2 buizen zat die je er zo uit kon tillen. Dat was ook nooit een probleem. wie weet hoe dit zit?
Wat voor auto heb je? en welk bouwjaar?
house_is_a_feelingzondag 26 januari 2014 @ 18:42
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 13:41 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Tja, je mag twee maand van te voren keuren, en je krijgt een maand van te voren nog een brief e-mail van de RDW.... mijnoverheid.nl dat er een bericht in je berichtenbox is.
Chuck-N0rr1szondag 26 januari 2014 @ 18:43
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 18:42 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Nee, de dienst stuurt nog steeds brieven, laatst nog een gehad voor mijn auto, en mn ouders gisteren een voor hun auto
house_is_a_feelingzondag 26 januari 2014 @ 18:45
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 18:43 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Nee, de dienst stuurt nog steeds brieven, laatst nog een gehad voor mijn auto, en mn ouders gisteren een voor hun auto
Oh, ik kreeg dus een e-mail in september :P. Doet er verder ook niet toe.
Gabrunal_2013zondag 26 januari 2014 @ 18:46
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 18:08 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Wat voor auto heb je? en welk bouwjaar?
Ik heb die auto niet meer, maar was een mercedes 200 diesel uit 1986
OxygeneFRLzondag 26 januari 2014 @ 19:35
Mijn bak gaat morgen voor de apk. heb alleen aftermarket xenon eruit gehaald en vervangen door halogeen...voor de rest zien we wel
Chuck-N0rr1szondag 26 januari 2014 @ 20:35
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 19:35 schreef OxygeneFRL het volgende:
Mijn bak gaat morgen voor de apk. heb alleen aftermarket xenon eruit gehaald en vervangen door halogeen...voor de rest zien we wel
Mag gewoon weer voor de apk. Enkel lichtbeeld is een eis
OxygeneFRLzondag 26 januari 2014 @ 20:37
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2014 20:35 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Mag gewoon weer voor de apk. Enkel lichtbeeld is een eis
Ow? nou ja is er nu al uit.
Ou-Tannumaandag 27 januari 2014 @ 12:00
morgen mag de VW pool ook weer voor een jaarlijkse checkup.

APK en een grote beurt.. god wat wordt t kreng weer verwent.

hopelijk klagen ze niet over een barst in het glas van de koplamp.. anders moet er maar een andere in...
Chuck-N0rr1sdonderdag 13 februari 2014 @ 20:35
*schop*
Turquaz52zaterdag 15 februari 2014 @ 13:05
Al 2x op een rij dat mijn Mk2 Golf VR6 word afgekeurd.. Constant komen ze met nieuwe punten aan..

Damnit wat zijn ze fucking streng daar @ de RDW.. heb 1 gordel wat uit mijn achterbank komt die niet gebruikt wordt, wordt hij afgekeurd omdat hij niet bevestigd is.. -_-'

bTWhZt9.jpg
DYuFmAz.jpg
ZoPrsQy.jpg
PlLjM2a.jpg

Krijg ik complimenten over mijn dashboard, wordt hij afgekeurd op mijn pedaalrubbers.. :') :P
daNpyzaterdag 15 februari 2014 @ 13:08
Die gordel is redelijk logisch, maar het pedaal rubber :?
Turquaz52zaterdag 15 februari 2014 @ 13:09
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 13:08 schreef daNpy het volgende:
Die gordel is redelijk logisch, maar het pedaal rubber :?
Gordel komt uit de leuning v.d. bank, maar is gewoon in mijn kofferbak gepleurd.
Ik heb geen gordel verplichting he.. ;)
daNpyzaterdag 15 februari 2014 @ 13:10
Als er een gordel in zit/ligt moet hij ook deugdelijk bevestigd zijn.
Over deugdelijk kun je discussiëren maar een los liggende gordel is zeker niet goed.
Turquaz52zaterdag 15 februari 2014 @ 13:12
quote:
4s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 13:10 schreef daNpy het volgende:
Als er een gordel in zit/ligt moet hij ook deugdelijk bevestigd zijn.
Over deugdelijk kun je discussiëren maar een los liggende gordel is zeker niet goed.
Gorden word niet gebruikt, 't is een Seat Exeo interieur waarbij de middelste zitting de gordelmechanisme in de stoel zit.. Check:
seat-exeo-st-interior2.jpg
Erasmozaterdag 15 februari 2014 @ 13:38
Wat is dat toch met al die net-niet ratlook golfjes en vento's tegenwoordig.
jitzzzzezaterdag 15 februari 2014 @ 13:56
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 13:12 schreef Turquaz52 het volgende:
Gorden word niet gebruikt, 't is een Seat Exeo interieur waarbij de middelste zitting de gordelmechanisme in de stoel zit.. Check:
Doet er niet toe; net als je gordelplicht. Als je een gordel in je auto hebt zitten moet ie deugdelijk bevestigd zijn. Haal hem er of uit, of bevestig hem deugdelijk.
Turquaz52zaterdag 15 februari 2014 @ 14:11
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 13:38 schreef Erasmo het volgende:
Wat is dat toch met al die net-niet ratlook golfjes en vento's tegenwoordig.
Mijn motorkap is opengewaaid, vandaar de blauwe motorkap.. ;)

Mijn auto is alles behalve ratlook.. :*

SPOILER
sqhsfSd.jpg


[ Bericht 14% gewijzigd door Turquaz52 op 15-02-2014 14:18:56 ]
Turquaz52zaterdag 15 februari 2014 @ 14:11
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 13:56 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Doet er niet toe; net als je gordelplicht. Als je een gordel in je auto hebt zitten moet ie deugdelijk bevestigd zijn. Haal hem er of uit, of bevestig hem deugdelijk.
;( Is weer een gekut met het verkopen v.d. bank..

Tja, zit niks anders op..

[ Bericht 0% gewijzigd door Turquaz52 op 15-02-2014 14:19:16 ]
#ANONIEMzondag 16 februari 2014 @ 23:26
Vraagje, ik heb een defecte schakelaar in m'n auto zitten voor m'n mistlichten aan de voorzijde. Althans defect, hij reageert wel maar hij blijft niet hangen, moet dus gewoon een nieuw schakelaartje in.

Kan de auto hierop afgekeurd worden? Anders moet ik even haast maken met een nieuw schakelaartje regelen.
jitzzzzemaandag 17 februari 2014 @ 07:28
Ja, hier wordt je auto op afgekeurd.
vroniemaandag 17 februari 2014 @ 08:50
nee ,mistlampen voor hoeven niet meer te werken ,
echter ,indien ze wel werken moeten beiden het doen
daNpymaandag 17 februari 2014 @ 08:57
En als ze aanstaan moet er een indicator (lampje) binnen branden.
vroniemaandag 17 februari 2014 @ 09:16
nee,dat is alleen voor de achtermistlamp
jitzzzzemaandag 17 februari 2014 @ 09:22
Ook voor mistlampen aan de voorzijde dien je een controlelampje te hebben in je dashboard.

Bovendien moeten ze werken, als ze op je auto zitten. Je mag geen lege/niet functionerende mistlampen in je bumper hebben zitten.
vroniemaandag 17 februari 2014 @ 09:29
onzin ,waar staat dat in de regelgeving ?

[ Bericht 84% gewijzigd door vronie op 17-02-2014 09:30:14 (verkeerde quote) ]
jitzzzzemaandag 17 februari 2014 @ 09:33
De APK regelgeving 2014, Google die zelf maar op.
daNpymaandag 17 februari 2014 @ 09:41
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 09:22 schreef jitzzzze het volgende:
Ook voor mistlampen aan de voorzijde dien je een controlelampje te hebben in je dashboard.

Bovendien moeten ze werken, als ze op je auto zitten. Je mag geen lege/niet functionerende mistlampen in je bumper hebben zitten.
Dat mag volgens mij wel als je ze afplakt?
jitzzzzemaandag 17 februari 2014 @ 09:44
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 09:41 schreef daNpy het volgende:

[..]

Dat mag volgens mij wel als je ze afplakt?
Ja, dan wel. Ondoorzichtig maken en het knopje uit je dashboard halen.
gerstermaandag 17 februari 2014 @ 10:44
nou,ik heb de regelgeving er ff bijgepakt ,maar vronie heeft gelijk .
voormistlichten hoeven niet meer te werken ,was vroeger wel ,als ze werken moeten ze het alletwee doen .
jitzzzzemaandag 17 februari 2014 @ 10:48
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 10:44 schreef gerster het volgende:
nou,ik heb de regelgeving er ff bijgepakt ,maar vronie heeft gelijk .
voormistlichten hoeven niet meer te werken ,was vroeger wel ,als ze werken moeten ze het alletwee doen .
I stand corrected :)
#ANONIEMmaandag 17 februari 2014 @ 18:17
En dat controlelampje op het dashboard is verplicht?
#ANONIEMmaandag 17 februari 2014 @ 18:26
Mijn roestbak is van '95, dus volgens mij hoeft dat niet?
vroniemaandag 17 februari 2014 @ 20:39
bij voormistlampen is geeen controlelampje verplicht .
bij werkend mistachterlicht is wel controlelampje verplicht .
mistachterlicht is verplicht na 31-12-1997
Erasmomaandag 17 februari 2014 @ 21:48
Is dit afdoende ontwaseming? Mijn vaste opstelling heeft een beetje kuren nu.

12V-150W-Ceramic-Heater-Defroster-Fan-For-Car-Truck-RV-or-Boat-FAST-EASY-MOUNT-ELECTRIC.jpg
bokkepootmaandag 17 februari 2014 @ 22:10
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 21:48 schreef Erasmo het volgende:
Is dit afdoende ontwaseming? Mijn vaste opstelling heeft een beetje kuren nu.

[ afbeelding ]
Daarop inhakend, een auto met alleen voorruitverwarming mag dat APK technisch nog ?
Chuck-N0rr1smaandag 17 februari 2014 @ 22:36
quote:
10s.gif Op maandag 17 februari 2014 22:10 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Daarop inhakend, een auto met alleen voorruitverwarming mag dat APK technisch nog ?
De voorruit ontwaseming is de enige stand die moet werken voor de APK. De aanjager moet het ook doen op de hoogste stand.
bokkepootmaandag 17 februari 2014 @ 22:38
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 22:36 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

De voorruit ontwaseming is de enige stand die moet werken voor de APK. De aanjager moet het ook doen op de hoogste stand.
Hmmm de aanjager doet het dus niet, maar het systeem van Ford voor de vooruit verwarming is dus afkeur?
Chuck-N0rr1smaandag 17 februari 2014 @ 22:38
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 20:39 schreef vronie het volgende:
bij voormistlampen is geeen controlelampje verplicht .
Ik doe dit niet snel, maar ik moet je even terug fluiten
de mistvoorlichten indien de personenauto na 31 december 2012 in gebruik is genomen Artikel 5.2.62
Chuck-N0rr1smaandag 17 februari 2014 @ 22:39
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2014 22:38 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Hmmm de aanjager doet het dus niet, maar het systeem van Ford voor de vooruit verwarming is dus afkeur?
Ja
Erasmomaandag 17 februari 2014 @ 22:40
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 22:36 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

De voorruit ontwaseming is de enige stand die moet werken voor de APK. De aanjager moet het ook doen op de hoogste stand.
En zo'n los ding als hier boven?
bokkepootmaandag 17 februari 2014 @ 22:40
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 22:39 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Ja
Bedankt!
Chuck-N0rr1smaandag 17 februari 2014 @ 22:41
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 22:40 schreef Erasmo het volgende:

[..]

En zo'n los ding als hier boven?
Nee
Chuck-N0rr1smaandag 17 februari 2014 @ 22:41
quote:
8s.gif Op maandag 17 februari 2014 22:40 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Bedankt!
Graag gedaan :*
Erasmomaandag 17 februari 2014 @ 22:42
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 22:41 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Nee
Potverdikkie en m'n printplaat is compleet versleten:

11qtopd.jpg

Dan maar ff een jumpertje leggen voor de apk :P
Chuck-N0rr1smaandag 17 februari 2014 @ 22:44
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 22:42 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Potverdikkie en m'n printplaat is compleet versleten:

[ afbeelding ]

Dan maar ff een jumpertje leggen voor de apk :P
Stand 4 moet het doen ;)
2cvdinsdag 18 februari 2014 @ 00:14
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 22:42 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Potverdikkie en m'n printplaat is compleet versleten:

[ afbeelding ]

Dan maar ff een jumpertje leggen voor de apk :P
Als je 2 van de 5 contacten achterop (rechts-boven op de foto) doorlust, werkt het ding op vol vermogen. Sterker nog: dan werkt 'ie op meer vermogen dan op de maximale stand als alles zou werken.

Alleen weet ik even net uit mijn hoofd welke 2 contacten je door moet lussen. De 2 meest rechtsen (op de foto) zijn voor de lampjes.
Erasmodinsdag 18 februari 2014 @ 09:19
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 00:14 schreef 2cv het volgende:

[..]

Als je 2 van de 5 contacten achterop (rechts-boven op de foto) doorlust, werkt het ding op vol vermogen. Sterker nog: dan werkt 'ie op meer vermogen dan op de maximale stand als alles zou werken.

Alleen weet ik even net uit mijn hoofd welke 2 contacten je door moet lussen. De 2 meest rechtsen (op de foto) zijn voor de lampjes.
Zal even poeren en merk het vanzelf. Het lijkt wel alsof die trut echt niet door de apk wil dit jaar }:|
Ou-Tannudinsdag 18 februari 2014 @ 09:51
gelukkig mocht ons 15 jaar oude dieseldrinkend brik volgend jaar terug komen voor een nieuwe ronde :D

verder snap ik niet dat er mensen nog rond tuffen zonder geldige APK..

APK keuring kost 2 tientjes ofzo.. de boete van het RDW 130 euro? na 1 maand over de datum?
en wat doet de politie nou eigenlijk als ze je snappen met een ongekeurd voertuig? afslepen? nog een prent er bij..?
om maar te zwijgen van het (mogelijk) onverzekerd rijden(?)

APK op tijd scoren lijkt me dan toch mooi goedkoper.. of je moet een wagen hebben die nooit ten nimmer meer APK vaardig zal zijn.. en je liever boetes betaald dan hem te laten oplappen als je toch met een week een andere wagen gaat halen oid
Erasmozondag 2 maart 2014 @ 16:05
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 00:14 schreef 2cv het volgende:

[..]

Als je 2 van de 5 contacten achterop (rechts-boven op de foto) doorlust, werkt het ding op vol vermogen. Sterker nog: dan werkt 'ie op meer vermogen dan op de maximale stand als alles zou werken.

Alleen weet ik even net uit mijn hoofd welke 2 contacten je door moet lussen. De 2 meest rechtsen (op de foto) zijn voor de lampjes.
Alle contacten geprobeerd op de stekker maar niks ;(
blupzondag 2 maart 2014 @ 17:19
Zekering?>..
2cvmaandag 3 maart 2014 @ 01:48
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 16:05 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Alle contacten geprobeerd op de stekker maar niks ;(
Ventilatormotor uitbouwen*. Daar zit een printplaatje-achtig ding in. Schroefje loshalen en er uit trekken (van de buitenkant lijkt het een ietwat maffig afdekplaatje met daarin een HEEL klein sleufje waar een HEEL klein lipje doorheen steekt zodat je die chip niet ondersteboven kan monteren). Er is een kans dat die printplaat-achtige aan gort is. Nog niet weggooien tenzij je zeker bent dat dat de oorzaak is van het defect. Die dingen worden n.l. schaars.

*Dat doe je zo.

MAAR ... zet de draaiknop in het interieur even op de printplaat aldaar (die je ook op de foto gezet hebt) en draai deze naar halve kracht voor de ventilator (pijl naar beneden). Draai hierbij in de juiste richting. Doe je dat niet dan maak je kortsluiting en fikt (ook) die printplaat door. En ook die worden schaars.

Hoe je kan meten of het één en ander werkt weet ik zo niet uit mijn hoofd. Dan zou ik er met m'n neus op moeten staan en dan moet het nog van ver komen. Dus ik zou, als je het spul voorhanden hebt, die printplaat in de kachelmotor vervangen door één waarvan je 100% zeker weet dat die werkt.

Wat ik wel meende te weten is dat als je die stekker met die 2 draadjes (rood/zwart) rechtstreeks aan de accu knoopt de ventilator op volle kracht gaat draaien. Doet 'ie dat niet dan zijn je koolborstels stukkend.
2cvmaandag 3 maart 2014 @ 01:51
quote:
7s.gif Op zondag 2 maart 2014 17:19 schreef blup het volgende:
Zekering?>..
Staat me iets van bij dat die niet in dat circuit zit. Maar zekeringen checken is in dit geval sneller en makkelijker dan wat ik beschreven heb. Dus het is geen slecht plan om dat eerst te doen. Als er een zekering in zit, zit die in het zekeringenpaneel boven het koppelingspedaal.
Chuck-N0rr1sdonderdag 29 mei 2014 @ 17:05
*schop*
2cvzaterdag 31 mei 2014 @ 02:25
Hoeveel speling mogen wiellagers hebben voor de APK ?
Chuck-N0rr1swoensdag 4 juni 2014 @ 10:08
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 02:25 schreef 2cv het volgende:
Hoeveel speling mogen wiellagers hebben voor de APK ?
Afstand hart naafmoer tot rand van de velg meten. Van die afstand mag je 0.5% speling hebben. Dit kun je meten door een meet klokje op een statief te zetten en dan het meet gedeelte op de rand van de velg te zetten. De meter op 0 zetten en dan het wiel heen en weer trekken
2cvwoensdag 4 juni 2014 @ 17:05
Ik heb geen meetklok ;(

Maar de RDW heeft het niet eens gemeten/gemerkt :')
Chuck-N0rr1swoensdag 4 juni 2014 @ 17:44
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 17:05 schreef 2cv het volgende:
Ik heb geen meetklok ;(

Maar de RDW heeft het niet eens gemeten/gemerkt :')
Die lopen er altijd in Zwolle een beetje omheen. En als het er ook maar iets op lijkt, dan is het wel goed _O-
2cvwoensdag 4 juni 2014 @ 17:46
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 17:44 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Die lopen er altijd in Zwolle een beetje omheen. En als het er ook maar iets op lijkt, dan is het wel goed _O-
Ik was in Heerenveen ;)
Chuck-N0rr1swoensdag 4 juni 2014 @ 17:48
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 17:46 schreef 2cv het volgende:

[..]

Ik was in Heerenveen ;)
Geen idee hoe het daar er aan toegaat. Maar er zal niet veel verschil in zitten denk ik zo :P
2cvwoensdag 4 juni 2014 @ 17:50
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 17:48 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Geen idee hoe het daar er aan toegaat. Maar er zal niet veel verschil in zitten denk ik zo :P
Ik heb niet alles gezien. Ik heb vantevoren van een vriend (niet zijnde een RDW-er) de instructies 'kop dicht en op je stoel blijven zitten' gekregen.
Chuck-N0rr1swoensdag 4 juni 2014 @ 18:17
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 17:50 schreef 2cv het volgende:

[..]

Ik heb niet alles gezien. Ik heb vantevoren van een vriend (niet zijnde een RDW-er) de instructies 'kop dicht en op je stoel blijven zitten' gekregen.
_O- Slimme vriend B-)
Chuck-N0rr1smaandag 14 juli 2014 @ 20:22
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 17:05 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
*schop*