Datum eerste registratie na 31 december 1997, zit het er al wel er op dan moet het wel werken.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 17:59 schreef Erasmo het volgende:
Vanaf welk jaar moet er een alarmlicht op de auto opzitten?
Dank dan plak ik wel de knop af ofzoquote:Op dinsdag 7 januari 2014 18:14 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Datum eerste registratie na 31 december 1997, zit het er al wel er op dan moet het wel werken.
quote:Op dinsdag 7 januari 2014 00:03 schreef Kiprollade het volgende:
Ik heb 2 claxons, allebei met een aparte schakelaar, mag dit? Zo niet, wat moet ik eraan dan aan veranderen wil die goedgekeurd worden?
quote:Lid1
Personenauto’s moeten zijn voorzien van ten minste een geluidssignaalinrichting die bestaat uit een goed werkende hoorn met vaste toonhoogte. Een samenstel van zodanige, tegelijk werkende hoorns
wordt als één hoorn beschouwd.
Maw t zit er op, dus het moet tegelijk gaan, en geen dukes of hazzerd manierquote:lid 5
Personenauto’s mogen niet zijn voorzien van andere geluidssignaalinrichtingen dan bedoeld in het eerste tot en met vierde lid.
Het zijn allebei legale claxons. De originele en een schipshoorn met vaste toonhoogte en zonder melodie.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 18:17 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
[..]
[..]
Maw t zit er op, dus het moet tegelijk gaan, en geen dukes of hazzerd manier
Dat staat erquote:Op dinsdag 7 januari 2014 19:57 schreef Kiprollade het volgende:
[..]
Het zijn allebei legale claxons. De originele en een schipshoorn met vaste toonhoogte en zonder melodie.
Als ik het goed begrijp moeten ze dus tegelijkertijd aangaan en mag ik ze niet apart kunnen bedienen dmv 2 verschillende schakelaars?
Klopt, nu werkt het weer.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:47 schreef Erasmo het volgende:
Da fuck ik kon net alleen pagina 1 openen, bij 2 werd ik bij de deur geweigerd.
Wat liep je nou te testen danquote:
Je kan ook je hoorn even loskoppelen natuurlijk.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 19:57 schreef Kiprollade het volgende:
[..]
Het zijn allebei legale claxons. De originele en een schipshoorn met vaste toonhoogte en zonder melodie.
Als ik het goed begrijp moeten ze dus tegelijkertijd aangaan en mag ik ze niet apart kunnen bedienen dmv 2 verschillende schakelaars?
De motor is wel degelijk een keuringspunt. Wat dacht je van het aantal cilinders?quote:Op dinsdag 7 januari 2014 22:26 schreef Kuhlie het volgende:
D'r wordt uberhaupt nauwelijks naar je motor gekeken. Is gewoon geen apk-onderdeel. Voor zover ik weet wat betreft motor alleen motorsteunen en uitlaatgassen.
Moet ik even na zoeken. Ik keur dagelijks wokkels geen bollenquote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:49 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Wat liep je nou te testen dan
[..]
Je kan ook je hoorn even loskoppelen natuurlijk.
Bonusvraag: LHM lekkage bij een Citroën op de voorraadbol van 1L/10.000km kan toch wel?
Motor en aandrijving -> overmatige olielekkage.. bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 22:26 schreef Kuhlie het volgende:
D'r wordt uberhaupt nauwelijks naar je motor gekeken. Is gewoon geen apk-onderdeel. Voor zover ik weet wat betreft motor alleen motorsteunen en uitlaatgassen.
Daarom dusquote:Op dinsdag 7 januari 2014 23:02 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Moet ik even na zoeken. Ik keur dagelijks wokkels geen bollen
voorraadbol van de vering?quote:Op dinsdag 7 januari 2014 23:04 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Daarom dusDacht dat een beetje zweten wel mocht namelijk.
Er moet gekeken worden naar de fucntie van die specifieke voorraadbol, is het een onderdeel van het remsysteem, dan moet jequote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:49 schreef Erasmo het volgende:
Bonusvraag: LHM lekkage bij een Citroën op de voorraadbol van 1L/10.000km kan toch wel?
Bedankt!quote:Op woensdag 8 januari 2014 19:00 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Er moet gekeken worden naar de fucntie van die specifieke voorraadbol, is het een onderdeel van het remsysteem, dan moet je
1) eerst schoonmaken
2) drukproef gedurende 30 seconden met lopende motor met een kracht van 700Newton het rempedaal in drukken, het pedaal mag dan niet tegen de eindaanslag komen, en er mag geen lekkage tevoorschijn komen.
Is hij van het veersysteem, is het hoogstens advies.
De voorraadbol houdt wat LHM op druk op voorraad zodat de drukregelaar niet te snel achter elkaar open/dicht/open/dicht/open/dicht/open/dicht/open/dicht/open/dicht/open/dicht/open/dicht gaat. Als alles in orde is mag de drukregelaar maximaal 1 keer per 20 seconden 'tikken' (is geen APK-eis voor zover ik weet maar voorschrift van Citroën zelf). Echter, die LHM onder druk wordt (ook) gebruikt voor je remsysteem dus strikt genomen is het een lek in je remsysteem. Volgens mij (ik ben geen APK-keurmeester) mag er strikt genomen zelfs niets lekken (ook geen retourleidingen) omdat het geen gescheiden systeem is.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 23:10 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Van het hele systeem volgens mij, die vooraan in het midden zit.
Foto mogelijk?quote:Op maandag 20 januari 2014 18:46 schreef Sjoegerd het volgende:
Hoe zit het met een doorlopende barst van links naar rechts in de voorruit, is dat een afkeurpunt?
Geen probleem.quote:
Zal morgen in het licht een foto makenquote:Op maandag 20 januari 2014 20:06 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Foto mogelijk?
[..]
Geen probleem.
quote:
Op een foto zijn zulke dingen lastig te beoordelen, maar het lijkt gewoon te mogen wbv de APK.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 16:58 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De barst loopt verder zo laag door aan de passagierszijde, dus niet in het zicht.
Mijn Saab is 2 keer direct goedgekeurd (waarvan één keer met steekproef). Na de eerste APK heb ik de complete achteras vervangen (zat een scheur in), na de 2e APK heb ik de wielophanging vast laten lassen omdat plamuur minder sterk is dan staal.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 17:03 schreef Anne het volgende:
De Mercedes van mijn mama is met zo'n barst jarenlang goedgekeurd in ieder geval.
Ja, maar komt dat omdat ze dat niet hebben gezien?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 23:26 schreef 2cv het volgende:
[..]
Mijn Saab is 2 keer direct goedgekeurd (waarvan één keer met steekproef). Na de eerste APK heb ik de complete achteras vervangen (zat een scheur in), na de 2e APK heb ik de wielophanging vast laten lassen omdat plamuur minder sterk is dan staal.
Zegt dus helaas niets ...
Controleren in de aangeboden stand, geen keuringseis meerquote:Op woensdag 22 januari 2014 16:50 schreef lst128 het volgende:
Mijn elektrische spiegels zijn niet meer van binnenuit te verstellen (schakelaar kapot). Met de hand is het spiegelglas nog wel te draaien.
Is dit afkeur of niet?
De insteek is dat de regelmatige bestuurder wat kan zien, die 3 meter dat de keurmeester rijdquote:Op woensdag 22 januari 2014 21:25 schreef 2cv het volgende:
Niet handig als de keurmeester een ander postuur heeft dan diegeen die de auto naar het keurstation gereden heeft ...
Mits lichtbeeld in orde zie ik niet zo snel reden tot afkeur uit mn hoofd.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 13:39 schreef bastiaan_ het volgende:
Binnenkort ook mijn autootje laten keuren. Heb in mijn linker koplamp wat condens, nouja, flink wat. Neem aan dat hij hier direct op wordt afgekeurd? Eventueel een manier om het er zelf uit te krijgen?
Ja, als de keurmeester 1,50m is en de klant 2,10m dan heeft de keurmeester een kussen nodig van ca. 30cm dik. Ingedrukt.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 18:09 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
De insteek is dat de regelmatige bestuurder wat kan zien, die 3 meter dat de keurmeester rijd
Als het raam te openen is en de spiegel dan te verstellen is het ook prima ( tenminste, dat was mijn vroegere ervaring).quote:Op woensdag 22 januari 2014 21:25 schreef 2cv het volgende:
Niet handig als de keurmeester een ander postuur heeft dan diegeen die de auto naar het keurstation gereden heeft ...
Tja, je mag twee maand van te voren keuren, en je krijgt een maand van te voren nog een brief van de RDW....quote:Op zaterdag 25 januari 2014 12:31 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
130 euro + 7 euro administratiekosten betalen. Deze boete wordt automatisch opgelegd als je een dag te laat bent. Maat van mij is dit ook overkomen. De apk garage was dicht en de keuring liep een dag over de datum. Hoppa boete in de bus, 137 euro aub..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |