Tank vullen met water ja?quote:Op zaterdag 4 januari 2014 17:35 schreef klawie het volgende:
[..]
Dan zal ik zo gelijk de tank vullen met water en kijken wat met kraantje doet
quote:Op zaterdag 4 januari 2014 17:35 schreef klawie het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 4 januari 2014 17:35 schreef klawie het volgende:
[..]
Speciaal voor dit topic heb ik hem met vloeibaar goud (lees benzine) afgevuld maar het probleem zit hem toch in me carb olie is er ondertussen ook uitquote:
Bad idea; zit er straks ook nog water in je carter. Kan nog erger hoor, moet je er effe een handje zand bij gooienquote:Op zaterdag 4 januari 2014 17:35 schreef klawie het volgende:
[..]
Wel eerst slangen van de tank af getrokken natuurlijk zo slim was ik dan welquote:Op zaterdag 4 januari 2014 18:30 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Bad idea; zit er straks ook nog water in je carter. Kan nog erger hoor, moet je er effe een handje zand bij gooien![]()
Gewoon aftappen en zo laten, en niet te lang zo laten staan. Eigenlijk moet er gewoon rapido weer nieuwe olie in en effe draaien. Laat degene die je het gaat laten fiksen maar uitvlooien hoe en wat.
Hmkay, sja, tis wel een goedkope manier om de boel te checken.. als je idd maar zorgt dat die troep niet in de rest van je motor terecht komtquote:Op zaterdag 4 januari 2014 18:42 schreef klawie het volgende:
[..]
Wel eerst slangen van de tank af getrokken natuurlijk zo slim was ik dan wel
Ach, als je gewoon het hele jaar doorrijdt heeft je fietsje wat meer aandacht nodig dan wanneer je een mooiweerheld bent natuurlijk.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 17:58 schreef Maegrim het volgende:
Klinkt als een hoop gedoe, zo'n Bandit
Er is helemaal geen sprake van onvoldoende koeling hoorquote:Op zaterdag 4 januari 2014 19:12 schreef Maegrim het volgende:
Onvoldoende oliekoeling in de winter is gewoon een ontwerpmisser
Merk ik nog niks vanquote:Op zaterdag 4 januari 2014 18:47 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ach, als je gewoon het hele jaar doorrijdt heeft je fietsje wat meer aandacht nodig dan wanneer je een mooiweerheld bent natuurlijk.
Het is dan ook nog geen winter geweest. Ik heb het over rijden met temperaturen onder het vriespunt.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 19:14 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Merk ik nog niks van
Nog steeds geen choke aangeraaktof last van koude olie
I know.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 19:15 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Het is dan ook nog geen winter geweest. Ik heb het over rijden met temperaturen onder het vriespunt.
Wintervachtje ervoor zoals bij een eend:quote:Op zaterdag 4 januari 2014 17:10 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik heb er ook eentje op mijn Bandit. Weet niet welke want hij zat er al op bij aankoop:
[ afbeelding ]
Werkt prima. Verschil zal hem inderdaad voor zitten in nauwkeurigheid maar het komt toch niet op een paar graden.
[..]
Op de vuldop, dus. En die is prima te zien tijdens het rijden. Verder:
[..]
Dat dus. En daar komt bij dat ie ook geen thermostaat heeft en dus altijd over de radiator koelt.
[..]
Wel dus, want ik kan je alvast vertellen dat in de winter de olietemperatuur op de snelweg nog wel eens terug wil zakken naar 30 graden, en dat vindt je blok echt niet leuk bij 150 (7.500 rpm).
Olie vereist wat meer zorg op de Bandit inderdaad. Altijd genoeg in hebben, in de zomer op Max, in de winter niet perse, wordt alleen maar kouder. Maar nooit onder Min natuurlijk. Als het echt koud wordt kun je een deel van de radiator afplakken met DUCT tape. Doen veel Bandit rijders, maar dan moet je dus wel zelf goed op de temperatuur letten. 80 a 90 is ideaal, 130 is max, zoiets moet je aanhouden.
Ik heb het met vloeibaar goud gedaan maar normaal zet ik idd de fohn erinquote:Op zaterdag 4 januari 2014 18:45 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hmkay, sja, tis wel een goedkope manier om de boel te checken.. als je idd maar zorgt dat die troep niet in de rest van je motor terecht komt![]()
En GOED drogen he achteraf [ afbeelding ]
Jup, gaat er prima mee.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 17:22 schreef mjan het volgende:
[..]
Ja precies, over dat afplakken las ik ook en dan leek het me wel zo handig om beetje een indicatie te hebben van de temperatuur.
Denk dat ik gewoon de cheap-ass versie bestel, wat ik zo kan zien is dat ook degene die er bij jou op zit.
Geen eigen foto, want hij heeft een weekje vertraging opgelopenquote:Op zaterdag 4 januari 2014 20:52 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Jup, gaat er prima mee.
Heb je al een foto van El Bandito?
En op de vraag van laatst, de mijne woont lekker in het centrum, net als ik
Mooie bike!!quote:Op zondag 5 januari 2014 19:14 schreef mjan het volgende:
[..]
Geen eigen foto, want hij heeft een weekje vertraging opgelopenDus dan maar een pic van de shop:
[ afbeelding ]
Centrum is dichtbij trouwens, ik zit zelf vlak achter het station. Als je hem eens onder het tunneltje bij het spoor doortrekt dan zal ik eens naar buiten kijken en zwaaien
39k, dus moet nog wel een eindje meekunnen.quote:Op zondag 5 januari 2014 19:59 schreef BlackLining het volgende:
Ah toch wat nieuwer dan. Wel mooi dat het nog een Mk1 is, die Mk2's zijn fugly, en Mk3 is überhaupt geen Bandit meer, met zijn koelvloeistof
Hoeveel km's staan er op eigenlijk?
Eeuwh, die is nog aan het inrijdenquote:Op zondag 5 januari 2014 20:12 schreef mjan het volgende:
[..]
39k, dus moet nog wel een eindje meekunnen.
carb schoonmaken is simpel heb je geen ultra voor nodig toen ik bij motoport werkte zo veel gedaan maar bestel vast vlotternaalden incl behuizing die zitten vast daardoor loop je benz je carter in weet niet waar je vandaankom anders wil ik het wel doen als jij ze eraf heb maar ik doe het wel hierquote:Op zaterdag 4 januari 2014 16:26 schreef klawie het volgende:
Wou vandaag een rondje rijden kwam me benzine meter niet omhoog kijk ik in de tank leeg terwel ik altijd aftank als ik klaar ben kijk ik naar me oliepeil tot ver boven max
Deze week dus effe me carb laten schoonmaken of denken jullie aan iets anders?
quote:Op zondag 5 januari 2014 20:23 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Eeuwh, die is nog aan het inrijden
108.065 hier
Een kleine 40k.quote:Op zondag 5 januari 2014 20:39 schreef mjan het volgende:
[..]En hoeveel daarvan heb je er zelf opgezet?
Tof hoor, aardig je best op gedaan dan.quote:
Hahahahaha, jij grappenmaker jij.quote:Op zondag 5 januari 2014 19:36 schreef BlackLining het volgende:
Wel ff andere knippers erop he? Die stock dingen kunnen echt niet.
Heel erg bedankt voor het aanbod !!!!!maar heb hem vandaag weggebrachtquote:Op zondag 5 januari 2014 20:30 schreef peterzx9r het volgende:
[..]
carb schoonmaken is simpel heb je geen ultra voor nodig toen ik bij motoport werkte zo veel gedaan maar bestel vast vlotternaalden incl behuizing die zitten vast daardoor loop je benz je carter in weet niet waar je vandaankom anders wil ik het wel doen als jij ze eraf heb maar ik doe het wel hier
Dankjewel ga het zeker onthouden!!!!quote:Op zondag 5 januari 2014 21:08 schreef peterzx9r het volgende:
ok goede les voor de volgende x pm ff ben motorfiets monteur geweest voor mn ongeluk
geld ook voor de rest hier voor vragen of hulp pm staat altyd open
Kan me niet voorstellen.quote:Op maandag 6 januari 2014 10:56 schreef stinkie het volgende:
Zo, de Skoda is ook weer door de APK, blijf wennen, moeten betalen voor mijn onderhoud
Weet iemand of een lekkende klepdksel een afkeurpunt voor de APK is?
PTA / [Centraal] APK topicquote:Op maandag 6 januari 2014 10:56 schreef stinkie het volgende:
Zo, de Skoda is ook weer door de APK, blijf wennen, moeten betalen voor mijn onderhoud
Weet iemand of een lekkende klepdksel een afkeurpunt voor de APK is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |