abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 8 december 2009 @ 17:54:23 #1
182073 invine
blablabla etc.
pi_75416258
Stel hier je vragen over APK, dus alles omtrent apk. Nothing more, nothing less.
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_75422906
APK tip:

Als je auto nog 2 maand APK heeft, laat de auto dan vast keuren, bij goedkeuring heb je een jaar + 2 maand APK.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_75423327
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 20:47 schreef GizartFRL het volgende:
APK tip:

Als je auto nog 2 maand APK heeft, laat de auto dan vast keuren, bij goedkeuring heb je een jaar + 2 maand APK.
kan jij mij dan zeggen hoe ze twee maanden berekenen? is dat tweemaal 30 dagen? of is dat als ie tot 11 februari geldig is, hij al op 11 december gekeurd mag worden? dit is mijn geval namelijk en zou er komende vrijdag tijd voor hebben..
pi_75423345
APK tip:

Weet je niet zeker of je auto goedgekeurd gaat worden? Laat deze even voorkeuren (bijv. in de tijdsperiode zoals GizartFRL aangeeft) bij een bedrijf dat de reparatie niet uit hoeft te voeren. Wordt ie toevallige goedgekeurd is dat meteen mazzel. Wordt ie niet goedgekeurd heb je nog een bepaalde tijd om alles te (laten) fixxen.
  woensdag 9 december 2009 @ 05:43:46 #5
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_75433707
Goed idee, verdient een centraal topic, dus ik heb even de magische modknopjes gebruikt en het centraal gezet
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  † In Memoriam † donderdag 10 december 2009 @ 23:13:13 #6
25682 2cv
Niet subtiel
pi_75501542
En ik heb mijn magische modknopjes gebruikt om dit topic weer te decentraliseren.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_75507031
Nou het begint goed met de nieuwe modjes hier.

Mijn Galant is gister goedgekeurd dus kan er weer een jaar tegenaan

Ik wist alleen niet dat bandenspanning ook een apk punt was geworden?
pi_75508656
Beetje flauw want dat kunnen ze zo er bij pompen natuurlijk...

Inderdaad een goede tip om ruim voor je APK verloopt de auto al te laten keuren. Ik had met mijn Saab een defecte koplamp, konden ze voor 247 ex. BTW bestellen voor me. Had nog even tijd dus heb via internet een exemplaar voor 40 op de kop getikt en er zelf in gezet. Scheelt weer een hoop!

Het is ook wel leuk om te vragen of je er bij mag zijn als ze keuren. Dan kan je gelijk zien of e.e.a. klopt (met enige auto kennis) en zie je je auto ook is van onderen!
Hoor ik die Griekse melodie...
pi_75509523
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 10:04 schreef mark_dabomb het volgende:
Beetje flauw want dat kunnen ze zo er bij pompen natuurlijk...

Inderdaad een goede tip om ruim voor je APK verloopt de auto al te laten keuren. Ik had met mijn Saab een defecte koplamp, konden ze voor 247 ex. BTW bestellen voor me. Had nog even tijd dus heb via internet een exemplaar voor 40 op de kop getikt en er zelf in gezet. Scheelt weer een hoop!

Het is ook wel leuk om te vragen of je er bij mag zijn als ze keuren. Dan kan je gelijk zien of e.e.a. klopt (met enige auto kennis) en zie je je auto ook is van onderen!
Nou mijn ventieldopjes waren vastgevreten dus de ventielen moesten vervangen worden.

Ik laat mijn auto voortaan ook wat eerder vantevoren keuren. Ik ben er vaak ook bij. Dan weet je ongeveer waar ze op letten.
  vrijdag 11 december 2009 @ 13:44:13 #10
182073 invine
blablabla etc.
pi_75515671
quote:
Op donderdag 10 december 2009 23:13 schreef 2cv het volgende:
En ik heb mijn magische modknopjes gebruikt om dit topic weer te decentraliseren.
Waarom?
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
  vrijdag 11 december 2009 @ 13:59:27 #11
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_75516226
Omdat het een fries is.
pi_75516478
APK Tip: Laat hem keuren bij de Garage Ali de Sleutelturk om de hoek 100% dat je weer een jaartje tegenop kan
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  vrijdag 11 december 2009 @ 14:08:58 #13
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_75516599
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 14:06 schreef Turquaz52 het volgende:
APK Tip: Laat hem keuren bij de Garage Ali de Sleutelturk om de hoek 100% dat je weer een jaartje tegenop kan
Jajajaa. Jaartje fietsen bedoel je, laten we het topic gelijk naar de kloten helpen.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 15:48:34 #14
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_76441019
Fijn is dat.
Vorig jaar ben ik 5 maanden in het buitenland geweest, en in die tijd is de apk van mijn auto verlopen. Paar dagen geleden plofte er een roze envelop op mijn deurmat met daarin een boete omdat mijn auto niet op tijd apk gekeurd was.

De auto heeft de hele tijd in een garage gestaan en er is niet mee gereden, maak ik nu nog kans als ik bezwaar gemaakt?
  dinsdag 5 januari 2010 @ 16:06:19 #15
182073 invine
blablabla etc.
pi_76441798
Als je bewijs hebt dat er in die tijd niet in is gereden en jij in het buitenland was dan ja wellicht, maar is dat de moeite waard? Ik heb geen idee hoeveel zo'n grapje kost..
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_76442034
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 15:48 schreef Erasmo het volgende:
Fijn is dat.
Vorig jaar ben ik 5 maanden in het buitenland geweest, en in die tijd is de apk van mijn auto verlopen. Paar dagen geleden plofte er een roze envelop op mijn deurmat met daarin een boete omdat mijn auto niet op tijd apk gekeurd was.

De auto heeft de hele tijd in een garage gestaan en er is niet mee gereden, maak ik nu nog kans als ik bezwaar gemaakt?
Dan krijg je als antwoord dat je de auto had moeten schorsen.

Ook al rijd je er niet mee, de auto dient voorzien te zijn van een APK (rapport) en een verzekering. Alleen bij schorsen vallen deze vereisten.
pi_76443657
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 16:06 schreef invine het volgende:
Als je bewijs hebt dat er in die tijd niet in is gereden en jij in het buitenland was dan ja wellicht, maar is dat de moeite waard? Ik heb geen idee hoeveel zo'n grapje kost..
50 euro? Of is dat alweer verhoogd?
  dinsdag 5 januari 2010 @ 17:28:20 #18
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_76445282
Ik kon de auto niet schorsen omdat hij ook in de verkoop stond. Maargoed, ik ga wel bezwaar aanschrijven

3p0x: ¤96 in totaal.
  woensdag 6 januari 2010 @ 11:23:47 #19
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_76474199
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 17:28 schreef Erasmo het volgende:
Ik kon de auto niet schorsen omdat hij ook in de verkoop stond. Maargoed, ik ga wel bezwaar aanschrijven

3p0x: ¤96 in totaal.
Da's lekker jouw probleem.. je verkoopt de auto met- of zonder APK, maar als er geen keuring op zit, moet je hem óf schorsen, óf je krijgt een prent bij de database controle, en idd, die is ruim 9 tientjes tegenwoordig.
Die controle doen ze 3 keer per jaar.. (vorig jaar tenminste wel; want ik kreeg er 3 voor de Astra (= 1½ jaar over datum )
Je kunt bezwaar aantekenen wat je wilt, er komt alleen nog een extra postzegel bij je boete.. helpen gaat het je niet Je kunt je auto ook gewoon 'geschorst' verkopen, maakt voor een proefrit geen bok uit, zonder APK mag je ook niet rijden.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 6 januari 2010 @ 12:04:54 #20
182073 invine
blablabla etc.
pi_76476045
Op eigen terrein mag je wel rijden
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
  † In Memoriam † woensdag 6 januari 2010 @ 20:15:39 #21
25682 2cv
Niet subtiel
pi_76497593
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 12:04 schreef invine het volgende:
Op eigen terrein mag je wel rijden
Ook niet. Je mag niet op de openbare weg rijden (openbare weg is alles waar je zomaar kan komen, dus ook een parkeergarage of een stuk privé terrein waar je zomaar en zonder controle op kan) + een geschorste auto mag niet vanaf de openbare weg zichtbaar zijn. Hij moet dus in een schuur ofzo staan of je moet het ding op de oprit zetten en de kentekenplaten er af halen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_76497875
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 20:15 schreef 2cv het volgende:

[..]

Ook niet. Je mag niet op de openbare weg rijden (openbare weg is alles waar je zomaar kan komen, dus ook een parkeergarage of een stuk privé terrein waar je zomaar en zonder controle op kan) + een geschorste auto mag niet vanaf de openbare weg zichtbaar zijn. Hij moet dus in een schuur ofzo staan of je moet het ding op de oprit zetten en de kentekenplaten er af halen.
In principe kun je er een slagboom neergooien en dan is het geen openbare weg meer, maar das wat omslachtig soms he.

Verder inderdaad gewoon even ergens stallen. Dat bezwaar gaat iig niet helpen.
  woensdag 6 januari 2010 @ 21:47:08 #23
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_76502172
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 20:15 schreef 2cv het volgende:

[..]

Ook niet. Je mag niet op de openbare weg rijden (openbare weg is alles waar je zomaar kan komen, dus ook een parkeergarage of een stuk privé terrein waar je zomaar en zonder controle op kan) + een geschorste auto mag niet vanaf de openbare weg zichtbaar zijn. Hij moet dus in een schuur ofzo staan of je moet het ding op de oprit zetten en de kentekenplaten er af halen.
Die van mij stond in de schuur dus. Maargoed, morgen gaat de bezwaarbrief de deur uit
  woensdag 6 januari 2010 @ 21:52:39 #24
182073 invine
blablabla etc.
pi_76502450
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 20:15 schreef 2cv het volgende:

[..]

Ook niet. Je mag niet op de openbare weg rijden (openbare weg is alles waar je zomaar kan komen, dus ook een parkeergarage of een stuk privé terrein waar je zomaar en zonder controle op kan) + een geschorste auto mag niet vanaf de openbare weg zichtbaar zijn. Hij moet dus in een schuur ofzo staan of je moet het ding op de oprit zetten en de kentekenplaten er af halen.
Dan mag ik thuis gewoon met een geschorste auto rijden wij hebben jaren een omgebouwde renault 4 gehad waarmee mijn zus nog door ons bos scheurde. en ook mijn puch mocht ik rijden zonder verzekering in de tuin..
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_76640493
De sneeuw gooit roet in het eten, m'n APK verloopt over 3 dagen, dat ga ik dus niet redden
Mag ik 1 of 2 weken te laat zijn en hoeveel ¤ is de naheffing als ik 'm 2 weken later laat keuren?
En moet ik eerst contact opnemen met de RDW om ze te informeren dat ik 13 januari niet ga redden door weersomstandigheden?
Echt balen dit, had ik 'm maar in december laten keuren...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')