Liever roest dan plasticquote:
bedenk ook eens waar je dat ding plaatst. Als je niet kunt aflezen heb je er ook niks aan. Sowieso,wat wil je er mee?quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:50 schreef mjan het volgende:
Mensen hier met een oliethermometer als vuldop? Ik ben een beetje aan het rondkijken, maar wat verklaart het grote prijsverschil (30 vs 70 euro) tussen de verschillende metertjes? Valt die van 30 euro na een paar weken van ellende uit elkaar of is dat verder wel prima?
Bandit is olie gekoeld; wil een beetje in de gaten houden of de olie in de winter uberhaupt wel op temperatuur komt.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 16:20 schreef stinkie het volgende:
[..]
bedenk ook eens waar je dat ding plaatst. Als je niet kunt aflezen heb je er ook niks aan. Sowieso,wat wil je er mee?
Ik zou me daar niet zo druk om maken zorg wel dat er altijd genoeg olie in zit het liefst op max houdenquote:Op zaterdag 4 januari 2014 16:29 schreef mjan het volgende:
[..]
Bandit is olie gekoeld; wil een beetje in de gaten houden of de olie in de winter uberhaupt wel op temperatuur komt.
Tijd voor een nieuw setjequote:Op zaterdag 4 januari 2014 12:24 schreef BlackLining het volgende:
[ afbeelding ]
Hoezo roest? Waar dan?
Gevalletje oliewissel en de carbs en benzinekraantje checken, kan zomaar zijn dat de benzinekraan gaar isquote:Op zaterdag 4 januari 2014 16:26 schreef klawie het volgende:
Wou vandaag een rondje rijden kwam me benzine meter niet omhoog kijk ik in de tank leeg terwel ik altijd aftank als ik klaar ben kijk ik naar me oliepeil tot ver boven max
Deze week dus effe me carb laten schoonmaken of denken jullie aan iets anders?
Ik heb er ook eentje op mijn Bandit. Weet niet welke want hij zat er al op bij aankoop:quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:50 schreef mjan het volgende:
Mensen hier met een oliethermometer als vuldop? Ik ben een beetje aan het rondkijken, maar wat verklaart het grote prijsverschil (30 vs 70 euro) tussen de verschillende metertjes? Valt die van 30 euro na een paar weken van ellende uit elkaar of is dat verder wel prima?
Op de vuldop, dus. En die is prima te zien tijdens het rijden. Verder:quote:Op zaterdag 4 januari 2014 16:20 schreef stinkie het volgende:
[..]
bedenk ook eens waar je dat ding plaatst. Als je niet kunt aflezen heb je er ook niks aan. Sowieso,wat wil je er mee?
Dat dus. En daar komt bij dat ie ook geen thermostaat heeft en dus altijd over de radiator koelt.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 16:29 schreef mjan het volgende:
[..]
Bandit is olie gekoeld; wil een beetje in de gaten houden of de olie in de winter uberhaupt wel op temperatuur komt.
Wel dus, want ik kan je alvast vertellen dat in de winter de olietemperatuur op de snelweg nog wel eens terug wil zakken naar 30 graden, en dat vindt je blok echt niet leuk bij 150 (7.500 rpm).quote:Op zaterdag 4 januari 2014 16:31 schreef klawie het volgende:
[..]
Ik zou me daar niet zo druk om maken zorg wel dat er altijd genoeg olie in zit het liefst op max houden
Oliewissel en daarna de eerste keer starten zonder bougies. En zorg dat er niemand rookt in de buurt.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 16:57 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Gevalletje oliewissel en de carbs en benzinekraantje checken, kan zomaar zijn dat de benzinekraan gaar is
Ja precies, over dat afplakken las ik ook en dan leek het me wel zo handig om beetje een indicatie te hebben van de temperatuur.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 17:10 schreef BlackLining het volgende:
Wel dus, want ik kan je alvast vertellen dat in de winter de olietemperatuur op de snelweg nog wel eens terug wil zakken naar 30 graden, en dat vindt je blok echt niet leuk bij 150 (7.500 rpm).
Olie vereist wat meer zorg op de Bandit inderdaad. Altijd genoeg in hebben, in de zomer op Max, in de winter niet perse, wordt alleen maar kouder. Maar nooit onder Min natuurlijk. Als het echt koud wordt kun je een deel van de radiator afplakken met DUCT tape. Doen veel Bandit rijders, maar dan moet je dus wel zelf goed op de temperatuur letten. 80 a 90 is ideaal, 130 is max, zoiets moet je aanhouden.
Oliewissel kun je toch wel zelf?quote:Op zaterdag 4 januari 2014 17:23 schreef klawie het volgende:
Mooizo ik had gelukkig nog niet gestart van de week effe een aanhanger regelen en dan breng ik hem weg
ik zou het er wel zsm uittrekkken, want nu is die plens benzine overal je vet uit de lagers aan het weken. Beter effe leeg staan als dat..quote:Op zaterdag 4 januari 2014 17:23 schreef klawie het volgende:
Mooizo ik had gelukkig nog niet gestart van de week effe een aanhanger regelen en dan breng ik hem weg
Carb ultrasoon cleanen niet dan krijg je je carb niet afgesteld enz omdat hij niet loopt want de olie moet nog enzquote:Op zaterdag 4 januari 2014 17:28 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Oliewissel kun je toch wel zelf?
Dan zet ik zo de bak er effe onder en laat ik hem leeglopenquote:Op zaterdag 4 januari 2014 17:29 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ik zou het er wel zsm uittrekkken, want nu is die plens benzine overal je vet uit de lagers aan het weken. Beter effe leeg staan als dat..
En dit ja. Benzine is lelijk spul. Heb het ook ooit in mijn carter gehad. Is serieus schadelijk voor je lagers, hij is daarna echt meer herrie gaan makenquote:Op zaterdag 4 januari 2014 17:29 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ik zou het er wel zsm uittrekkken, want nu is die plens benzine overal je vet uit de lagers aan het weken. Beter effe leeg staan als dat..
Ik zou het niet direct bij de carbs zoeken maar eerder de benzinekraan.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 17:31 schreef klawie het volgende:
[..]
Carb ultrasoon cleanen niet dan krijg je je carb niet afgesteld enz omdat hij niet loopt want de olie moet nog enz
Laat gewoon alles in 1 keer doen ben ik er vanaf
De carbs horen ook gewoon af te sluiten als de vlotterkamer vol zit.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 17:33 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Ik zou het niet direct bij de carbs zoeken maar eerder de benzinekraan.
Dan zal ik zo gelijk de tank vullen met water en kijken wat met kraantje doetquote:Op zaterdag 4 januari 2014 17:33 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Ik zou het niet direct bij de carbs zoeken maar eerder de benzinekraan.
Doe maar niet met waterquote:Op zaterdag 4 januari 2014 17:35 schreef klawie het volgende:
[..]
Dan zal ik zo gelijk de tank vullen met water en kijken wat met kraantje doet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |