Klopt. Maar alweer kun je de PVV niet verantwoordelijk houden voor die ontevredenheid zelf. Ze maken er slechts handig gebruik van. De verantwoordelijkheid voor die ontevredenheid ligt 100% bij het beleid van het kabinet, en de manier waarop het kabinet reageert op die ontevredenheid. Dat de PVV het zo goed doet in de peilingen is vooral een indicatie voor de politieke armoede in dit land. Het totale gebrek aan daadkracht bij het kabinet.quote:Op zondag 13 december 2009 13:26 schreef Disana het volgende:
Ik kan de PVV verantwoordelijk houden voor het ophitsen van ontevreden Nederlanders. De PVV geeft de ontevredenheid een uitlaatklep en een bevolkingsgroep is de dupe.
Ja, maar dat snapt de gemiddelde PVV'er niet. Die denken dat moslims geen gevoel hebben en de hele dag bezig zijn met plannetjes te bedenken om de autochtoon het leven zuur te maken.quote:Op zondag 13 december 2009 13:26 schreef IHVK het volgende:
[..]
En het is echt niet mals. Ik was nog naïef om te denken dat het meeviel.
Maar als ik zo even met sommige moslims bijvoorbeeld naar het nieuws kijk en Wilders komt weer eens langs. Dan gaat het gesprek al gauw over 'terugkeren' 'wat doen we nog hier' en 'het gaat echt de verkeerde kant op'. Ook dat is geen slachtofferrol.
Maar mensen gaan zich dan meer naar de eigen veilige gemeenschap keren, wat het probleem nog groter maakt.
Die neo nazi's hebben een gehoor van enkele tientallen idioten die totaal geen invloed kunnen uitoefenen op het grote publiek, terwijl de imams door de belangrijke rol van de islam in het leven van de moslims zo'n beetje de belangrijkste autoriteit zijn in het leven van de moslims in Nederland.quote:Op zondag 13 december 2009 13:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
O, heb jij de rechts-extremistische neo-nazi's wel eens horen praten? Natuurlijk prediken sommige imams hel en verdoemenis, maar dat zijn uitzonderingen. Leer dat godverdomme toch eens een keer.
Ik vind trouwens irritant dat jij mijn betoog tracht onderuit te halen met een zinnetje, dat nog een dikke vette drogredenering is ook.
Zolang we types als Fortuyn en Wilders blijven aanwijzen als een probleem op zich blijven we aan symptoombestrijding doen en zal dit echt niet overwaaien.quote:Op zondag 13 december 2009 13:29 schreef IHVK het volgende:
[..]
De PVV heeft geen directe invloed op het beleid. Wel op de samenleving.
Maar het waait wel over allemaal, daar geloof ik eigenlijk wel in. Als we het nu maar een beetje onder controle houden.
Deze visie deel ik wel eigenlijk.
Je geeft ze veels te veel eer.quote:Op zondag 13 december 2009 13:31 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Die neo nazi's hebben een gehoor van enkele tientallen idioten die totaal geen invloed kunnen uitoefenen op het grote publiek, terwijl de imams door de belangrijke rol van de islam in het leven van de moslims zo'n beetje de belangrijkste autoriteit zijn in het leven van de moslims in Nederland.
Precies en steeds meer moslims gaan het tegenovergestelde denken.quote:Op zondag 13 december 2009 13:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, maar dat snapt de gemiddelde PVV'er niet. Die denken dat moslims geen gevoel hebben en de hele dag bezig zijn met plannetjes te bedenken om de autochtoon het leven zuur te maken.
Je hebt je punt wel gemaakt. Maar echt het gebeurt allang niet meer wat jij zegt. Heb je het filmpje bekeken?quote:Op zondag 13 december 2009 13:31 schreef Molurus het volgende:
[..]
Zolang we types als Fortuyn en Wilders blijven aanwijzen als een probleem op zich blijven we aan symptoombestrijding doen en zal dit echt niet overwaaien.
Ook dat valt wel weer mee. De demografische cijfers spreken eigenlijk boekdelen. De welvaart van die groepen stijgt net als hun scholingsniveau per generatie en het aantal kinderen en % bezoekers van de moskee daalt snel richting het gemiddelde niveau in Nederland.quote:Op zondag 13 december 2009 13:11 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Dat denk ik niet, met de integratie van moslims gaat het dramatisch en er zijn niet bepaald tekenen dat dat in de toekomst beter zal gaan.
gevaar als in te snel hun kruit verschieten? we kunnen er nu nog wat aan doen, straks misschien niet meer. gewoon de geschiedenis kennen van landen die islamitisch zijn geworden, dan weet je meer dan genoeg.quote:Op zondag 13 december 2009 13:32 schreef IHVK het volgende:
[..]
Precies en steeds meer moslims gaan het tegenovergestelde denken.
Dat lijkt me toch wel een gevaar.
Ik heb het niet over wat er nog meer aan de hand is in Nederland en wie waar de oorzaak van is. Ik heb het over wat de PVV veroorzaakt aan onderbuikgevoelens bij autochtonen en angst bij allochtonen.quote:Op zondag 13 december 2009 13:30 schreef Molurus het volgende:
[..]
Klopt. Maar alweer kun je de PVV niet verantwoordelijk houden voor die ontevredenheid zelf. Ze maken er slechts handig gebruik van. De verantwoordelijkheid voor die ontevredenheid ligt 100% bij het beleid van het kabinet, en de manier waarop het kabinet reageert op die ontevredenheid. Dat de PVV het zo goed doet in de peilingen is voor een indicatie van de politieke armoede in dit land. Het totale gebrek aan daadkracht bij het kabinet.
Ja, want een moslim is een gedachteloze zombie die zonder morren doet wat de imam zegt. Bovendien kent ons land betrekkelijk weinig haatimams. Bovendien worden ze het land uitgeflikkerd als de overheid erachter komt wat er wordt gepreekt.quote:Op zondag 13 december 2009 13:31 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Die neo nazi's hebben een gehoor van enkele tientallen idioten die totaal geen invloed kunnen uitoefenen op het grote publiek, terwijl de imams door de belangrijke rol van de islam in het leven van de moslims zo'n beetje de belangrijkste autoriteit zijn in het leven van de moslims in Nederland.
Lekker naar huis? Al die immigranten die hier geboren zijn bedoel je? Hm.quote:Op zondag 13 december 2009 13:30 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik zou het juist prettig vinden als er een rigoreuze stop op immigranten wordt gezet en er veel immigranten weer lekker naar huis gaan, waar het leven blijkbaar wel goed is. ik zie geen enkele verbetering in een islamitische inbreng of inmenging binnen onze samenleving zoals ie is.
dát is nou juist niet wat ze kunnen. ze zijn gebonden door hetzelfde boek, dat ze streng tot intens streng aanhangen.quote:Op zondag 13 december 2009 13:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, want een moslim is een gedachteloze zombie die zonder morren doet wat de imam zegt. Bovendien kent ons land betrekkelijk weinig haatimams. Bovendien worden ze het land uitgeflikkerd als de overheid erachter komt wat er wordt gepreekt.
Toch vind ik jouw reactie getuigen van vergaande achterlijkheid. Het is wellicht lastig te begrijpen; maar moslims zijn mensen zoals jij en ik en kunnen ook voor zichzelf denken.
quote:Op zondag 13 december 2009 13:34 schreef IHVK het volgende:
[..]
Lekker naar huis? Al die immigranten die hier geboren zijn bedoel je? Hm.
De Islam hoort bij Nederland, dat gaat niet meer veranderen, maar niet zoals hij is in het midden-oosten.
(realistisch gezien zoals ook Paul Scheffer zegt)
Maar hier kom jij altijd mee.quote:Op zondag 13 december 2009 13:33 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
gevaar als in te snel hun kruit verschieten? we kunnen er nu nog wat aan doen, straks misschien niet meer. gewoon de geschiedenis kennen van landen die islamitisch zijn geworden, dan weet je meer dan genoeg.
allemaal?quote:Op zondag 13 december 2009 13:36 schreef zoalshetis het volgende:
[..]ja, ineens hoort de islam ook tot het westen toe. het westen wat ze zo intens haten.
Als ze allemaal weggaan, zijn we in principe nog verder van huis. Grappig dat rechtsen enerzijds zeuren over allochtonen en anderzijds over hoge belasten enzo. Wat denkt men dat er gebeurt wanneer allochtonen massaal wegtrekken? Dat we veel minder gaan betalen omdat al die lui in de WW of WAO zitten?quote:Op zondag 13 december 2009 13:32 schreef IHVK het volgende:
[..]
Precies en steeds meer moslims gaan het tegenovergestelde denken.
Dat lijkt me toch wel een gevaar.
Het probleem is dat ze hier helemaal niet hadden mogen komen. En wat dat uitzetten betreft, heb je daar voorbeelden van?quote:Op zondag 13 december 2009 13:27 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Die worden over het algemeen snel door de overheid het land uit gezet. Dus wat is daar het probleem van?
Ze blijken enorm goed in staat om in de media te komen en die te beheersen. Dat speelt wel degelijk mee in de publieke opinie. Dat ze gelukkig niet in de positie zitten om ook daadwerkelijk wetten te maken is een ander verhaal en voor de integratie van minder direct belang.quote:Op zondag 13 december 2009 13:20 schreef Molurus het volgende:
[..]
PVV zit (nog) niet in de positie om wat dan ook tegen te werken.
Ben je nou echt zo retedom? Kun je uberhaupt wel moslims? En nee, Meki telt niet mee. Want de moslim is geen gedachteloze eenheidsworst, zoals jij lijkt te denken.quote:Op zondag 13 december 2009 13:35 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dát is nou juist niet wat ze kunnen. ze zijn gebonden door hetzelfde boek, dat ze streng tot intens streng aanhangen.
Wie?quote:Op zondag 13 december 2009 13:37 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het probleem is dat ze hier helemaal niet hadden mogen komen. En wat dat uitzetten betreft, heb je daar voorbeelden van?
De imam is degene in het leven van die moslims die weergeeft hoe de koran (een boek vol met achterlijke, ophitsende teksten) geinterpreteerd moet worden. Als zo'n man iets roept zal dat grote invloed hebben op de daden en denkbeelden van deze moslims. Wat betreft het uitzetten van imams, dit is een grote mythe, die imam/ophitser van een grote moskee in Den Haag is meerdere malen betrapt op het doen van extreme uitspraken (denk maar aan de uitspraak dat Hirsi Ali moest sterven aan tongkankerquote:Op zondag 13 december 2009 13:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, want een moslim is een gedachteloze zombie die zonder morren doet wat de imam zegt. Bovendien kent ons land betrekkelijk weinig haatimams. Bovendien worden ze het land uitgeflikkerd als de overheid erachter komt wat er wordt gepreekt.
Toch vind ik jouw reactie getuigen van vergaande achterlijkheid. Het is wellicht lastig te begrijpen; maar moslims zijn mensen zoals jij en ik en kunnen ook voor zichzelf denken.
Dat is het rare want zoalshetis kent veel moslims zegt hij altijd. En hij zegt dat hij ook heel veel toffe moslims kent.quote:Op zondag 13 december 2009 13:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ben je nou echt zo retedom? Kun je uberhaupt wel moslims? En nee, Meki telt niet mee. Want de moslim is geen gedachteloze eenheidsworst, zoals jij lijkt te denken.
Niet? Ik voel me anders gewoon een mens en ik ben niet voor het beknotten voor vrijheden.quote:Op zondag 13 december 2009 13:39 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
De imam is degene in het leven van die moslims die weergeeft hoe de koran (een boek vol met achterlijke, ophitsende teksten) geinterpreteerd moet worden. Als zo'n man iets roept zal dat grote invloed hebben op de daden en denkbeelden van deze moslims. Wat betreft het uitzetten van imams, dit is een grote mythe, die imam/ophitser van een grote moskee in Den Haag is meerdere malen betrapt op het doen van extreme uitspraken (denk maar aan de uitspraak dat Hirsi Ali moest sterven aan tongkanker), maar hij blijft maar preken.
Moslims zijn helemaal geen mensen zoals mij, deze mensen houden als refentiekader een achterlijk boek aan en zijn voor het beknotten van vrijheden. Ik sta voor een westerse, democratische, vrije samenleving waarin jouw vrijheden pas worden beknot als de democratische rechtsstaat in gevaar komt.
Radicale imam Eindhoven land uitgezet http://www.nu.nl/algemeen(...)n-land-uitgezet.htmlquote:Op zondag 13 december 2009 13:37 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het probleem is dat ze hier helemaal niet hadden mogen komen. En wat dat uitzetten betreft, heb je daar voorbeelden van?
Een vrije samenleving, waar in jouw ogen een religie verboden zou moeten worden, waar mensen op moeten rotten omdat ze iets geloven. Lekkere definitie van vrijheid heb je dan.quote:Op zondag 13 december 2009 13:39 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
De imam is degene in het leven van die moslims die weergeeft hoe de koran (een boek vol met achterlijke, ophitsende teksten) geinterpreteerd moet worden. Als zo'n man iets roept zal dat grote invloed hebben op de daden en denkbeelden van deze moslims. Wat betreft het uitzetten van imams, dit is een grote mythe, die imam/ophitser van een grote moskee in Den Haag is meerdere malen betrapt op het doen van extreme uitspraken (denk maar aan de uitspraak dat Hirsi Ali moest sterven aan tongkanker), maar hij blijft maar preken.
Moslims zijn helemaal geen mensen zoals mij, deze mensen houden als refentiekader een achterlijk boek aan en zijn voor het beknotten van vrijheden. Ik sta voor een westerse, democratische, vrije samenleving waarin jouw vrijheden pas worden beknot als de democratische rechtsstaat in gevaar komt.
Zoals ik reeds zei ben ik pas voor het beknotten van vrijheden wanneer de democratische rechtsstaat in gevaar komt. Door achterlijke interpretaties van de koran komt de rechtsstaat in gevaar en zul je de vrijheid van deze godsdienst dus automatisch moeten beknotten.quote:Op zondag 13 december 2009 13:41 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Een vrije samenleving, waar in jouw ogen een religie verboden zou moeten worden, waar mensen op moeten rotten omdat ze iets geloven. Lekkere definitie van vrijheid heb je dan.
We hebben hier met een expert te maken die graag voor andere mensen bepaalt wat zij denken en doen. Eigenlijk ben jij precies hetzelfde als de imams die jij aanhaalt. Er klakkeloos vanuit gaan dat een moslims geen eigen keuzes kan maken is ronduit stupide.quote:Op zondag 13 december 2009 13:39 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Inmiddels wel.quote:Op zondag 13 december 2009 13:32 schreef IHVK het volgende:
[..]
Je hebt je punt wel gemaakt. Maar echt het gebeurt allang niet meer wat jij zegt. Heb je het filmpje bekeken?![]()
Mooi zo, nu die andere 2 nog en dan die uit Den Haag.quote:Op zondag 13 december 2009 13:40 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Radicale imam Eindhoven land uitgezet http://www.nu.nl/algemeen(...)n-land-uitgezet.html
Dat is niet waar.quote:Op zondag 13 december 2009 13:46 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
het woordje haat kun je weglaten, dat is net zoiets als het groene gras.
Het valt inderdaad niet te ontkennen dat de PVV het wat dat betreft beter doet dan welke andere partij dan ook. Maar ik zie dat toch vooral als een tekortkoming van de andere partijen, en niet zozeer als een verdienste van de PVV. De PVV maakt gewoon handig gebruik van de situatie dat het voor de overige partijen nog steeds heel moeilijk is om goed te reageren op de problematiek rondom de multiculturele samenleving.quote:Op zondag 13 december 2009 13:37 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ze blijken enorm goed in staat om in de media te komen en die te beheersen. Dat speelt wel degelijk mee in de publieke opinie. Dat ze gelukkig niet in de positie zitten om ook daadwerkelijk wetten te maken is een ander verhaal en voor de integratie van minder direct belang.
Ik merk dat Wilders zn werk goed heeft gedaan. Eigenlijk is ook vreselijk grappig dat jij stelt dat moslims niet voor zichzelf kunnen denken, maar alles wat de imam zegt slikken voor zoete koek, terwijl je zelf alles wat Wilders stelt als volledige waarheid aanneemt.quote:Op zondag 13 december 2009 13:46 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
het woordje haat kun je weglaten, dat is net zoiets als het groene gras.
Die andere 2 waren dus al weg, en die uit den Haag valt imo wel mee, waarmee ik bedoel dat het buitenproportioneel is om hem het land uit te zetten. Als daar klachten over zijn, kan hij gewoon aangeklaagd worden.quote:Op zondag 13 december 2009 13:46 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Mooi zo, nu die andere 2 nog en dan die uit Den Haag.
Niet alle imams prediken strafbare dingen nee. Maar het is op zich best opmerkelijk dat onder zo'n 1 miljoen Nederlandse moslims er eigenlijk niet 1 charismatische welbespraakte liberale moslim is die in de media de Islam goed vertegenwoordigt. Beter dan types zoals Enait wordt het kennelijk niet, terwijl de moslims in Nederland zo veel belang zouden kunnen hebben bij een goede vertegenwoordiger in de media.quote:
Ik ben opgegroeid in de Amsterdamse wijk Slotervaart, daar heb ik mijn mening gevormd over de multiculturele samenleving gevormd en daarna kwam Wilders pas prominent op het politieke toneel. Zijn visie blijkt bij mijn visie aan te sluiten, maar jij doet net alsof ik de multiculturele samenleving verafschuw, omdat Wilders het zegt, in een westerse samenleving heb je de vrijheid om je eigen mening te vormen.quote:Op zondag 13 december 2009 13:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik merk dat Wilders zn werk goed heeft gedaan. Eigenlijk is ook vreselijk grappig dat jij stelt dat moslims niet voor zichzelf kunnen denken, maar alles wat de imam zegt slikken voor zoete koek, terwijl je zelf alles wat Wilders stelt als volledige waarheid aanneemt.
Als iemand een gedachteloze zombie is, dan ben jij het.
Wat ben je de hele tijd aan het schelden Koos. Slecht geslapen?quote:Op zondag 13 december 2009 13:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik merk dat Wilders zn werk goed heeft gedaan. Eigenlijk is ook vreselijk grappig dat jij stelt dat moslims niet voor zichzelf kunnen denken, maar alles wat de imam zegt slikken voor zoete koek, terwijl je zelf alles wat Wilders stelt als volledige waarheid aanneemt.
Als iemand een gedachteloze zombie is, dan ben jij het.
Dat is niet de schuld van de moslims maar de media. Er zijn genoeg welbespraakte liberale moslim imams. Maar dat is helemaal niet zo interessant als een schreeuwlelijk die boos wegloopt.quote:Op zondag 13 december 2009 13:50 schreef Molurus het volgende:
[..]
Niet alle imams prediken strafbare dingen nee. Maar het is op zich best opmerkelijk dat onder zo'n 1 miljoen Nederlandse moslims er eigenlijk niet 1 charismatische welbespraakte liberale moslim is die in de media de Islam goed vertegenwoordigt. Beter dan types zoals Enait wordt het kennelijk niet, terwijl de moslims in Nederland zo veel belang zouden kunnen hebben bij een goede vertegenwoordiger in de media.
Deze discussie had ik ook met iemand in een frontpage topic een paar dagen geleden. Het lijkt mij persoonlijk erg interessant namelijk, zo'n welbespraakte liberale moslim. Punt is: zijn die er in Nederland? Ik vroeg mijn gesprekspartner daar precies dezelfde vraag: welke welbespraakte liberale moslim imams zouden de Islam in Nederland goed kunnen vertegenwoordigen? Noem eens wat namen? En waarom zoeken deze mensen de publiciteit eigenlijk niet op? Of denk je werkelijk dat ze structureel worden doodgezwegen door de media?quote:Op zondag 13 december 2009 13:53 schreef IHVK het volgende:
Dat is niet de schuld van de moslims maar de media. Er zijn genoeg welbespraakte liberale moslim imams. Maar dat is helemaal niet zo interessant als een schreeuwlelijk die boos wegloopt.
quote:Op zondag 13 december 2009 13:54 schreef thewishmaster het volgende:
Er zijn wel wat gematigde moslims in de media, zoals Aboutaleb en Marcouch, maar die blijken in werkelijkheid helemaal niet zo gematigd te zijn door te pleiten voor een rol van de islam in de gemeentepolitiek (Aboutaleb) en islamlessen op openbare scholen (Marcouch).
Wat jij meemaakt in Slotervaart is de overlast van rel-Marokkaantjes, niet de jihad.quote:Op zondag 13 december 2009 13:51 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Ik ben opgegroeid in de Amsterdamse wijk Slotervaart, daar heb ik mijn mening gevormd over de multiculturele samenleving gevormd en daarna kwam Wilders pas prominent op het politieke toneel. Zijn visie blijkt bij mijn visie aan te sluiten, maar jij doet net alsof ik de multiculturele samenleving verafschuw, omdat Wilders het zegt, in een westerse samenleving heb je de vrijheid om je eigen mening te vormen.
Punt is natuurlijk dat door hun schreeuwerige populistische standpunten de meer genuanceerde betogen van de andere partijen ondersneeuwen. Tegen haatzaaien is het lastig optreden.quote:Op zondag 13 december 2009 13:48 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het valt inderdaad niet te ontkennen dat de PVV het wat dat betreft beter doet dan welke andere partij dan ook. Maar ik zie dat toch vooral als een tekortkoming van de andere partijen, en niet zozeer als een verdienste van de PVV. De PVV maakt gewoon handig gebruik van de situatie dat het voor de overige partijen nog steeds heel moeilijk is om goed te reageren op de problematiek rondom de multiculturele samenleving.
Schelden?quote:Op zondag 13 december 2009 13:52 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wat ben je de hele tijd aan het schelden Koos. Slecht geslapen?
Jij denkt dat het totale gebrek aan respect voor niet-moslims er niets mee te maken heeft?quote:Op zondag 13 december 2009 13:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat jij meemaakt in Slotervaart is de overlast van rel-Marokkaantjes, niet de jihad.
Een liberale imam is gewoon niet zo interessant voor de media. Heeft niks met doodzwijgen te maken, af en toe komt er wel eens een imam van een of andere moskee aan het woord. Eventjes en dan gaan we weer verder met de orde van de dag. Er was zo een Turkse maar ik kan even niet op zijn naam komen.quote:Op zondag 13 december 2009 13:56 schreef Molurus het volgende:
[..]
Deze discussie had ik ook met iemand in een frontpage topic een paar dagen geleden. Het lijkt mij persoonlijk erg interessant namelijk, zo'n welbespraakte liberale moslim. Punt is: zijn die er in Nederland? Ik vroeg mijn gesprekspartner daar precies dezelfde vraag: welke welbespraakte liberale moslim imams zouden de Islam in Nederland goed kunnen vertegenwoordigen? Noem eens wat namen? En waarom zoeken deze mensen de publiciteit eigenlijk niet op? Of denk je werkelijk dat ze structureel worden doodgezwegen door de media?
Hetgeen ons weer terugbrengt naar de haatimams.quote:Op zondag 13 december 2009 13:58 schreef du_ke het volgende:
[..]
Punt is natuurlijk dat door hun schreeuwerige populistische standpunten de meer genuanceerde betogen van de andere partijen ondersneeuwen. Tegen haatzaaien is het lastig optreden.
En jij denkt dat die kut-ventjes wekelijks in de moskee zitten en braaf luisteren naar wat die imam allemaal heeft te zeggen en dat vervolgens in de praktijk brengen?quote:Op zondag 13 december 2009 13:59 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Jij denkt dat het totale gebrek aan respect voor niet-moslims er niets mee te maken heeft?
Gelukkig hebben jij en Wilders wel respect voor Moslims?quote:Op zondag 13 december 2009 13:59 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Jij denkt dat het totale gebrek aan respect voor niet-moslims er niets mee te maken heeft?
Nee, veel respect heb ik inderdaad niet voor de islam en zijn achterlijke gebruiken. Zoals één van de weinige gematigde moslims zei: niet alle moslims zijn terroristen, maar alle terroristen zijn moslims.quote:Op zondag 13 december 2009 14:01 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Gelukkig hebben jij en Wilders wel respect voor Moslims?
Dat is waar.quote:Op zondag 13 december 2009 13:59 schreef Disana het volgende:
Ik zie sowieso niet in waarom imams zich in de media zouden moeten uiten. Dat doen dominees toch ook niet tenzij incidenteel bij de NCRV en de EO? Het is niet zo dat imams ook maar ergens verantwoording over af te leggen hebben.
Ik ben bepaald geen aanhanger van de PVV, ik zal er nooit op stemmen. Maar ik zie van de overige partijen simpel geen overtuigende oplossingen. De wachtlijsten zijn sinds het generaal pardon gewoon weer ouderwets aan het oplopen, en ook in de integratie van de reeds aanwezige migranten zie ik eigenlijk nog maar weinig vooruitgang.quote:Op zondag 13 december 2009 13:58 schreef du_ke het volgende:
Punt is natuurlijk dat door hun schreeuwerige populistische standpunten de meer genuanceerde betogen van de andere partijen ondersneeuwen. Tegen haatzaaien is het lastig optreden.
En de haatpolitici. Die over het algemeen prominenter vertegenwoordigd zijn in de media...quote:Op zondag 13 december 2009 14:00 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Hetgeen ons weer terugbrengt naar de haatimams.
De meeste terroristen zijn Christelijk / Hindoestaans / seculier. Dus ik zou niet weten waarom je dan die gematigde Moslim gelooft als het jou uitkomt.quote:Op zondag 13 december 2009 14:03 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Nee, veel respect heb ik inderdaad niet voor de islam en zijn achterlijke gebruiken. Zoals één van de weinige gematigde moslims zei: niet alle moslims zijn terroristen, maar alle terroristen zijn moslims.
Jij wilt het maar over die uitzonderlijk voorkomende 'haatimams' hebben, maar er is je al verteld dat die het land worden uitgezet. Bovendien is er al sinds 9/11 controle op radicaliserende jongeren (die overigens niet veel in de moskee komen), dus ik begrijp niet goed wat je probleem is. Op de een of andere manier is IHVK's begrip voor de gewone moslim die in de hoek wordt gezet omgedraaid naar haatimams. Waarom vraag ik me dan af.quote:Op zondag 13 december 2009 14:03 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat is waar.
Maar het kan toch niet zo zijn dat imams hun gemeente ophitsen tegen in hun ogen ongelovige autochtonen en homo's . En als dat stiekum gebeurt is het nog veel gevaarlijker.
Alle grote aanslagen in West-Europa van de laatste vijf jaar staan op naam van de moslims, dat herinnert me aan het progressieve karakter van dat geloof.quote:Op zondag 13 december 2009 14:05 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
De meeste terroristen zijn Christelijk / Hindoestaans / seculier. Dus ik zou niet weten waarom je dan die gematigde Moslim gelooft als het jou uitkomt.
En was dat er 1 die geen ondertiteling nodig had? Ik kan me toch maar moeilijk onttrekken aan de indruk dat er in Nederland helemaal geen moslims zijn die een goed debat kunnen voeren. Zoals gezegd: ik zou al verbaasd zijn om er 1 te horen die accentloos Nederlands spreekt. Als je een onderdeel van Nederland wilt zijn dan moet je toch minstens 1 vertegenwoordiger hebben die de taal machtig is.quote:Op zondag 13 december 2009 14:00 schreef IHVK het volgende:
[..]
Een liberale imam is gewoon niet zo interessant voor de media. Heeft niks met doodzwijgen te maken, af en toe komt er wel eens een imam van een of andere moskee aan het woord. Eventjes en dan gaan we weer verder met de orde van de dag. Er was zo een Turkse maar ik kan even niet op zijn naam komen.
Omdat ze al onderdeel van Nederland zijn, behoeven ze niet meer dan jij of ik een vertegenwoordiger. Voor het overige kunnen ze gewoon stemmen net als wij.quote:Op zondag 13 december 2009 14:07 schreef Molurus het volgende:
[..]
En was dat er 1 die geen ondertiteling nodig had? Ik kan me toch maar moeilijk onttrekken aan de indruk dat er in Nederland helemaal geen moslims zijn die een goed debat kunnen voeren. Zoals gezegd: ik zou al verbaasd zijn om er 1 te horen die accentloos Nederlands spreekt. Als je een onderdeel van Nederland wilt zijn dan moet je toch minstens 1 vertegenwoordiger hebben die de taal machtig is.
Waarom haal je nu ineens West-Europa erbij? Je hebt het over een religie die over de hele wereld verspreid is, zoals Hindoeïsme en Christendom.quote:Op zondag 13 december 2009 14:06 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Alle grote aanslagen in West-Europa van de laatste vijf jaar staan op naam van de moslims, dat herinnert me aan het progressieve karakter van dat geloof.
Een imam die gewoon predikt en zijn gemeente voorgaat in het geloof heeft niemand last van, net zomin als men last heeft van een priester of een dominee die gewoon zijn liturgie volgt.quote:Op zondag 13 december 2009 14:05 schreef Disana het volgende:
[..]
Jij wilt het maar over die uitzonderlijk voorkomende 'haatimams' hebben, maar er is je al verteld dat die het land worden uitgezet. Bovendien is er al sinds 9/11 controle op radicaliserende jongeren (die overigens niet veel in de moskee komen), dus ik begrijp niet goed wat je probleem is. Op de een of andere manier is IHVK's begrip voor de gewone moslim die in de hoek wordt gezet omgedraaid naar haatimams. Waarom vraag ik me dan af.
Dat komt naar mijn idee omdat de oplossing ook niet bestaat. De meeste partijen streven daarom naar de best mogelijke oplossing en dat is lastiger uit te leggen in populistische one-liners.quote:Op zondag 13 december 2009 14:04 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik ben bepaald geen aanhanger van de PVV, ik zal er nooit op stemmen. Maar ik zie van de overige partijen simpel geen overtuigende oplossingen. De wachtlijsten zijn sinds het generaal pardon gewoon weer ouderwets aan het oplopen, en ook in de integratie van de reeds aanwezige migranten zie ik eigenlijk nog maar weinig vooruitgang.
West-Europa is nu eenmaal het gedeelte van de wereld waar we leven.quote:Op zondag 13 december 2009 14:09 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Waarom haal je nu ineens West-Europa erbij? Je hebt het over een religie die over de hele wereld verspreid is, zoals Hindoeïsme en Christendom.
En wereldwijd worden de meeste aanslagen gepleegd door Tamil Tijgers, die over het algemeen Christelijk, Hindoestaans of seculier zijn.
Mooi dom van die moslim, want dat is natuurlijk je reinste onzin.quote:Op zondag 13 december 2009 14:03 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Nee, veel respect heb ik inderdaad niet voor de islam en zijn achterlijke gebruiken. Zoals één van de weinige gematigde moslims zei: niet alle moslims zijn terroristen, maar alle terroristen zijn moslims.
Oh van mij mag je erover praten, zelfs al is dit een Wilders centraal topic en geen moslim topic. Ik begrijp alleen niet waarom 'we' (jouw oproep) het ineens over sporadisch voorkomende en bovendien bestreden haatimams moeten hebben vanaf het moment dat IHVK een pleidooi voor de mede door Wilders verdrukte moslim in Nederland houdt.quote:Op zondag 13 december 2009 14:09 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Een imam die gewoon predikt en zijn gemeente voorgaat in het geloof heeft niemand last van, net zomin als men last heeft van een priester of een dominee die gewoon zijn liturgie volgt.
Van haatzaaien hebben mensen wel last, dus ik begrijp niet waarom je niet wil dat daar over gepraat wordt.
Om te stemmen hoef je natuurlijk ook geen woord Nederlands te kunnen spreken. Maar wij hebben een miljoen moslims in Nederland, en wij willen die groep in het belang van de goede vrede zien als een onderdeel van Nederland. Dan is het toch gewoon ontzettend vreemd en teleurstellend dat er ogenschijnlijk niet 1 is die accentloos Nederlands spreekt en die een goed debat kan voeren? Het lijkt mij dat de moslims in Nederland ontzettend veel belang zouden hebben bij een charismatische vertegenwoordiger, die ook het debat kan aan gaan met types zoals Wilders. Waarom zijn het types zoals Pechtold die daar het vuile werk moeten opknappen? (En daar overigens maar heel beperkt in slagen, er lijkt een sterk averechts effect te zijn.)quote:Op zondag 13 december 2009 14:09 schreef Disana het volgende:
Omdat ze al onderdeel van Nederland zijn, behoeven ze niet meer dan jij of ik een vertegenwoordiger. Voor het overige kunnen ze gewoon stemmen net als wij.
Naar mijn weten leven mensen over de hele wereld.quote:Op zondag 13 december 2009 14:10 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
West-Europa is nu eenmaal het gedeelte van de wereld waar we leven.
Je meent het.quote:Op zondag 13 december 2009 14:12 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Naar mijn weten leven mensen over de hele wereld.
Ik neem aan dat de ironie je ontgaat.quote:Op zondag 13 december 2009 14:09 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Een imam die gewoon predikt en zijn gemeente voorgaat in het geloof heeft niemand last van, net zomin als men last heeft van een priester of een dominee die gewoon zijn liturgie volgt.
Van haatzaaien hebben mensen wel last, dus ik begrijp niet waarom je niet wil dat daar over gepraat wordt.
Jij drukt moslims in de verdediging. Wilders doet dat ook. Je zet ze weg als groep die een spreekbuis behoeft om bepaalde zaken te verklaren. Ik zie dat niet.quote:Op zondag 13 december 2009 14:12 schreef Molurus het volgende:
[..]
Om te stemmen hoef je natuurlijk ook geen woord Nederlands te kunnen spreken. Maar wij hebben een miljoen moslims in Nederland, en wij willen die groep in het belang van de goede vrede zien als een onderdeel van Nederland. Dan is het toch gewoon ontzettend vreemd en teleurstellend dat er ogenschijnlijk niet 1 is die accentloos Nederlands spreekt en die een goed debat kan voeren? Het lijkt mij dat de moslims in Nederland ontzettend veel belang zouden hebben bij een charismatische vertegenwoordiger, die ook het debat kan aan gaan met types zoals Wilders. Waarom zijn het types zoals Pechtold die daar het vuile werk moeten opknappen? (En daar overigens maar heel beperkt in slagen, er lijkt een sterk averechts effect te zijn.)
Het probleem is, net zoals bij het vraagstuk 'wereldbevolking', dat je niet alleen te maken hebben met technische en praktische grenzen, maar vooral ook met ethische en morele grenzen. En voor beide vraagstukken geldt dat die ethische en morele grenzen haaks staan op de technische en praktische grenzen.quote:Op zondag 13 december 2009 14:10 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat komt naar mijn idee omdat de oplossing ook niet bestaat. De meeste partijen streven daarom naar de best mogelijke oplossing en dat is lastiger uit te leggen in populistische one-liners.
Ja. Dus waarom neem je ineens West-Europa als je het hebt over religies die over de hele wereld verspreid zijn?quote:
Overigens heeft de ETA de afgelopen 5 jaar al meer aanslagen gepleegd in West-Europa dan de moslimterrorist. Neemt natuurlijk niet weg dat deze terroristen in de kiem moeten worden gesmoord. Maar je moet niet doen alsof terrorisme een uitvinding is van de moslims.quote:
Hoewel ik geen groot fan ben van religie in het algemeen val ik moslims hier vooralsnog niet aan. Ik merk alleen op dat ze voor zichzelf op zouden moeten komen. Deze situatie is voor de moslims zelf net zo goed onwenselijk lijkt me.quote:Op zondag 13 december 2009 14:14 schreef Disana het volgende:
Jij drukt moslims in de verdediging. Wilders doet dat ook. Je zet ze weg als groep die een spreekbuis behoeft om bepaalde zaken te verklaren. Ik zie dat niet.
Tegen onderbuikgevoelens en haatzaaien kun je jezelf in het algemeen slecht verdedigen. Dat zie je ook in dit topic: toen IHVK zich inleefde in moslims tegenover het haatzaaien, werd het onderwerp gedraaid naar haatimams. Dan ben je gewoon uitgepraat.quote:Op zondag 13 december 2009 14:16 schreef Molurus het volgende:
[..]
Hoewel ik geen groot fan ben van religie in het algemeen val ik moslims hier vooralsnog niet aan. Ik merk alleen op dat ze voor zichzelf op zouden moeten komen. Deze situatie is voor de moslims zelf net zo goed onwenselijk lijkt me.
Hoe zie jij dat voor je: een imam geeft een persconferentie waarin hij verklaart dat moslims het allemaal niet zo kwaad bedoelen en dat zij wel degelijk van Nederland houden?quote:Op zondag 13 december 2009 14:16 schreef Molurus het volgende:
[..]
Hoewel ik geen groot fan ben van religie in het algemeen val ik moslims hier vooralsnog niet aan. Ik merk alleen op dat ze voor zichzelf op zouden moeten komen. Deze situatie is voor de moslims zelf net zo goed onwenselijk lijkt me.
Ik vind niet alleen het aantal aanslagen interessant, maar interessanter is de vraag wat het aantal slachtoffers is. Honderd aanslagen van de ETA met een totaal aantal van 10 doden leggen het al af tegen de aanslagen in Madrid.quote:Op zondag 13 december 2009 14:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Overigens heeft de ETA de afgelopen 5 jaar al meer aanslagen gepleegd in West-Europa dan de moslimterrorist. Neemt natuurlijk niet weg dat deze terroristen in de kiem moeten worden gesmoord. Maar je moet niet doen alsof terrorisme een uitvinding is van de moslims.
Tsja, op deze wijze kun je inderdaad je haat voor de moslim blijven botvieren. Overigens neem ik het geenszins op voor de moslimterrorist, ik probeer alleen duidelijk te maken dat het niet alleen opgefokte moslims zijn die aanslagen plegen.quote:Op zondag 13 december 2009 14:18 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Ik vind niet alleen het aantal aanslagen interessant, maar interessanter is de vraag wat het aantal slachtoffers is. Honderd aanslagen van de ETA met een totaal aantal van 10 doden leggen het al af tegen de aanslagen in Madrid.
Hoe ik dat voor me zie? Simpel: een bekwaam moslimpoliticus die het net zo goed doet als Pechtold. Een populaire moslim-BN'er die bij programma's zoals P&W en DWDD met goede argumenten kan komen, in plaats van zo'n loser als Enait die nog niet de basics van debat beheerst. Een charismatische bekende Nederlandse moslim die de Nederlandse cultuur omarmt en tegelijk zijn geloof niet verloochent.quote:Op zondag 13 december 2009 14:18 schreef KoosVogels het volgende:
Hoe zie jij dat voor je: een imam geeft een persconferentie waarin hij verklaart dat moslims het allemaal niet zo kwaad bedoelen en dat zij wel degelijk van Nederland houden?
Het laat zich raden hoe Wilders en consorten op zo'n uitlating reageren.
Volgens mij komt de Italiaanse overheid ook wel aardig in de buurt, met zijn:quote:Op zondag 13 december 2009 14:18 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Ik vind niet alleen het aantal aanslagen interessant, maar interessanter is de vraag wat het aantal slachtoffers is. Honderd aanslagen van de ETA met een totaal aantal van 10 doden leggen het al af tegen de aanslagen in Madrid.
Pechtold oogt nogal lof onder het rechtse deel van de bevolking. Bovendien ben ik voor een strikte scheiding tussen kerk en staat, dus laat die moslim maar lekker in de moskee blijven zitten. Vind het al erg zat dat ons land wordt geregeerd door de ChristenUnie en het CDA.quote:Op zondag 13 december 2009 14:23 schreef Molurus het volgende:
[..]
Hoe ik dat voor me zie? Simpel: een bekwaam moslimpoliticus die het net zo goed doet als Pechtold. Een populaire moslim-BN'er die bij programma's zoals P&W en DWDD met goede argumenten kan komen, in plaats van zo'n loser als Enait die nog niet de basics van debat beheerst. Een charismatische bekende Nederlandse moslim die de Nederlandse cultuur omarmt en tegelijk zijn geloof niet verloochent.
En wat hebben we wat dat betreft tot zover gezien? De meiden van Hallal?
Ah ja, Aboutaleb. Mea culpa, die had ik wel echt gemist. Die man zou nou s met Wilders in debat moeten gaan, dat lijkt me meesterlijk.quote:Op zondag 13 december 2009 14:24 schreef IHVK het volgende:
Albayrak, Aboutaleb, Fatma Koser Kaya, Coşkun Çörüz
etc. etc.
Om welke reden?quote:Op zondag 13 december 2009 14:26 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ah ja, Aboutaleb. Mea culpa, die had ik wel echt gemist. Die man zou nou s met Wilders in debat moeten gaan, dat lijkt me meesterlijk.![]()
De anderen heb ik eerlijk gezegd niet zo'n hoge pet van op.
Markouch staat wat mij betreft op dezelfde hoogte als Aboutaleb.quote:Op zondag 13 december 2009 14:26 schreef IHVK het volgende:
Naïma Azough, Tofik Dibi.
Maar welke onthouden we collectief met zijn allen? Precies Enait en El Moumni.
Ik vind ze met uitzondering van Aboutaleb geen van alle erg sterk in debat, en dan druk ik me nog zacht uit. Overigens heb je Marcouch nog gemist, die is nog wel ok.quote:Op zondag 13 december 2009 14:29 schreef IHVK het volgende:
Om welke reden?
Vind je dat ze teveel het contact met hun achterban ('allochtonen) hebben verloren, of juist het tegenovergestelde?
Want ik heb nogal een aantal mensen genoemd je kan toch niet om dezelfde reden een lage pet van ze op hebben.
quote:Op zondag 13 december 2009 14:30 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Markouch staat wat mij betreft op dezelfde hoogte als Aboutaleb.
Dit is een beetje te rooskleurig beeld in vergelijking met de visie van de minister van Integratie van der Laan:quote:Op zondag 13 december 2009 13:33 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ook dat valt wel weer mee. De demografische cijfers spreken eigenlijk boekdelen. De welvaart van die groepen stijgt net als hun scholingsniveau per generatie en het aantal kinderen en % bezoekers van de moskee daalt snel richting het gemiddelde niveau in Nederland.
die integratie is voornamelijk een kwestie van tijd en wat incidenten. Zo is het ook gegaan met de Surinamers en Molukkers (bij die laatsten waren de incidenten zelfs nog wat heftiger).
Ofwel dat onderwerp waait wel weer over en dan dient zich vanzelf een nieuwe zondebok aan.
De minister vindt bijvoorbeeld de België-route 'smokkel van bruiden'.quote:De instroom van laagopgeleide ‘importbruiden’ frustreert volgens PvdA-minister Eberhard Van der Laan (Integratie) de investeringen in inburgering.
‘Mijn insteek is: verliezen we die investering van inburgering – wat een heidens karwei is – niet als er zoveel laagopgeleide nieuwkomers bij komen?’, zei Van der Laan zondag in een interview met De Telegraaf. ‘Een docent zegt uit principe altijd: ja die nieuweling mag er nog wel bij. Maar aan alles zie ik dat ze het te zwaar hebben. Deze voortdurende immigratie gaat onze spankracht te boven.’
quote:Kamer: instroom van kanslozen tegengaan
9 juni 2009, mondelinge vragen – Wat gaat de minister doen om de instroom van laagopgeleide nieuwkomers tegen te gaan? Van Toorenburg (CDA) doelt op de zogenoemde "importbruiden". Zij wil net als andere woordvoerders nog voor de zomer een integrale aanpak. Die gaat er komen, antwoordt minister Van der Laan (Integratie).
Naast dat dikwijls gesteld wordt dat Geert Wilders angst exploiteert is het ook dat hij gevoelens over reële problemen exploiteert.quote:Op zondag 13 december 2009 13:14 schreef okiokinl het volgende:
[..]
wilders manipuleert zijn achterban, dat is niet de schuld van de politicy die tegen hem ageren. ook dat is een fabeltje om ze hun mond te laten houden. er moet juist nog veel meer geageerd worden tegen wilders en zn belachelijke uitspraken.
Dat is uiteraard verwerkt in de statistieken.quote:Op zondag 13 december 2009 14:37 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dit is een beetje te rooskleurig beeld in vergelijking met de visie van de minister van Integratie van der Laan:
[..]
als we allemaal netjes onze mond houden, levert dat hem ook zetels op. dat heb je toch gezien, de politiek heeft heel lang zn mond gehouden, en nu is ie de grootste. het word tijd dat men gaat uitleggen dat het niet zo hoeft, en dat die man niet goed wijs is.quote:Op zondag 13 december 2009 13:18 schreef Molurus het volgende:
[..]
Leef je uit. Maar ik voorspel je dat dat Wilders alleen maar meer zetels oplevert. Reageren op Wilders, prima, maar met mate. Men behandelt hem nu alsof hij al in de regering zit. Op die manier wordt het een self-fulfilling prophecy.
ja op de zwakte van de rest van de politiek. die moeten gewoon durven zeggen hoe zij dan de dingen beter gaan maken, de straatjuegd gaan aanpakken en het extremisme. en dan bedoel ik dus, islamitisch extremisme, maar ook wilders extremisme. alles polariseert nu, dat moet stoppen. de problemen moeten met de marokaanse gemeenschappen samen worden opgelost.quote:Op zondag 13 december 2009 14:50 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Naast dat dikwijls gesteld wordt dat Geert Wilders angst exploiteert is het ook dat hij gevoelens over reële problemen exploiteert.
De aanpak van deze problemen zijn door de huidige status quo niet of in voldoende mate aangepakt of onderkend. Het succes van Wilders is deels gebaseerd op de zwakte van de status quo.
Heb je het stuk waar je naar linkt ook zelf gelezen? Dan zie je dat het allemaal aardig genuanceerd ligt. Het is een vorm van vrijwillige arbitrage. De Britse wetten blijven gewoon gelden maar mensen kunnen zelf beslissen om een conflict op deze manier te laten beslechten.quote:Op zondag 13 december 2009 14:55 schreef Zienswijze het volgende:
Ik las deze week dat er ook in Wales geopperd wordt om sharia rechtbanken te openen ( http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/wales/8406796.stm ). Dan vraag ik me af, gezien het feit dat sharia wetgeving nou eenmaal deel uitmaakt van de islamitische ideologie, waar gaat dat naar toe?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |