abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75575625
quote:
Op zondag 13 december 2009 13:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ben je nou echt zo retedom? Kun je uberhaupt wel moslims? En nee, Meki telt niet mee. Want de moslim is geen gedachteloze eenheidsworst, zoals jij lijkt te denken.
Dat is het rare want zoalshetis kent veel moslims zegt hij altijd. En hij zegt dat hij ook heel veel toffe moslims kent.
pi_75575646
quote:
Op zondag 13 december 2009 13:39 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

De imam is degene in het leven van die moslims die weergeeft hoe de koran (een boek vol met achterlijke, ophitsende teksten) geinterpreteerd moet worden. Als zo'n man iets roept zal dat grote invloed hebben op de daden en denkbeelden van deze moslims. Wat betreft het uitzetten van imams, dit is een grote mythe, die imam/ophitser van een grote moskee in Den Haag is meerdere malen betrapt op het doen van extreme uitspraken (denk maar aan de uitspraak dat Hirsi Ali moest sterven aan tongkanker ), maar hij blijft maar preken.
Moslims zijn helemaal geen mensen zoals mij, deze mensen houden als refentiekader een achterlijk boek aan en zijn voor het beknotten van vrijheden
. Ik sta voor een westerse, democratische, vrije samenleving waarin jouw vrijheden pas worden beknot als de democratische rechtsstaat in gevaar komt.
Niet? Ik voel me anders gewoon een mens en ik ben niet voor het beknotten voor vrijheden.
Stelling bij deze onderuit gehaald.
  zondag 13 december 2009 @ 13:40:35 #228
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_75575653
quote:
Op zondag 13 december 2009 13:37 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Het probleem is dat ze hier helemaal niet hadden mogen komen. En wat dat uitzetten betreft, heb je daar voorbeelden van?
Radicale imam Eindhoven land uitgezet http://www.nu.nl/algemeen(...)n-land-uitgezet.html
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  zondag 13 december 2009 @ 13:41:45 #229
248844 Bowlingbal
pi_75575694
quote:

[..]

De imam is degene in het leven van die moslims die weergeeft hoe de koran (een boek vol met achterlijke, ophitsende teksten) geinterpreteerd moet worden. Als zo'n man iets roept zal dat grote invloed hebben op de daden en denkbeelden van deze moslims. Wat betreft het uitzetten van imams, dit is een grote mythe, die imam/ophitser van een grote moskee in Den Haag is meerdere malen betrapt op het doen van extreme uitspraken (denk maar aan de uitspraak dat Hirsi Ali moest sterven aan tongkanker ), maar hij blijft maar preken.
Moslims zijn helemaal geen mensen zoals mij, deze mensen houden als refentiekader een achterlijk boek aan en zijn voor het beknotten van vrijheden. Ik sta voor een westerse, democratische, vrije samenleving waarin jouw vrijheden pas worden beknot als de democratische rechtsstaat in gevaar komt.
Een vrije samenleving, waar in jouw ogen een religie verboden zou moeten worden, waar mensen op moeten rotten omdat ze iets geloven. Lekkere definitie van vrijheid heb je dan.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  Moderator zondag 13 december 2009 @ 13:42:52 #230
249559 crew  Lavenderr
pi_75575726
quote:
Op zondag 13 december 2009 13:38 schreef IHVK het volgende:

[..]

Wie?
Haatimams.
  zondag 13 december 2009 @ 13:43:33 #231
144262 thewishmaster
Born and Raised in Amsterdam
pi_75575761
quote:
Op zondag 13 december 2009 13:41 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Een vrije samenleving, waar in jouw ogen een religie verboden zou moeten worden, waar mensen op moeten rotten omdat ze iets geloven. Lekkere definitie van vrijheid heb je dan.
Zoals ik reeds zei ben ik pas voor het beknotten van vrijheden wanneer de democratische rechtsstaat in gevaar komt. Door achterlijke interpretaties van de koran komt de rechtsstaat in gevaar en zul je de vrijheid van deze godsdienst dus automatisch moeten beknotten.
pi_75575775
quote:

[..]

Moslims zijn helemaal geen mensen zoals mij, deze mensen houden als refentiekader een achterlijk boek aan en zijn voor het beknotten van vrijheden. Ik sta voor een westerse, democratische, vrije samenleving waarin jouw vrijheden pas worden beknot als de democratische rechtsstaat in gevaar komt.
We hebben hier met een expert te maken die graag voor andere mensen bepaalt wat zij denken en doen. Eigenlijk ben jij precies hetzelfde als de imams die jij aanhaalt. Er klakkeloos vanuit gaan dat een moslims geen eigen keuzes kan maken is ronduit stupide.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_75575829
quote:
Op zondag 13 december 2009 13:32 schreef IHVK het volgende:

[..]

Je hebt je punt wel gemaakt. Maar echt het gebeurt allang niet meer wat jij zegt. Heb je het filmpje bekeken?
Inmiddels wel.

Wel verfrissend om een links iemand te horen die kritiek heeft op de multiculturele samenleving. Hij maakt een erg goed punt dat de Islam een onderdeel is geworden van de Nederlandse samenleving. Want dat is iets dat noch links noch rechts hardop erkent. Het is tekenend dat de PVV wordt gezien als 'extreem-rechts', met als verborgen argument dat de Islam een voor Nederland vreemde religie is, en dat verzet daartegen moet worden uitgelegd in hetzelfde soort context als de vreemdelingenhaat van de tweede wereldoorlog. Het is vooral opmerkelijk dat ook links schuldig is aan dit dogma, en daardoor zichzelf volledig klem zet. Daar waar links in de jaren 50 en 60 ongegeneerd zich verzette tegen religieuze dogma's is het nu angstvallig stil.

Van dat taboe moeten we echt af, en wellicht dat de strijd tussen de culturen daarmee met de tijd kan overwaaien. Maar dat zal dan gebeuren door een nieuwe gemeenschappelijke cultuur, en niet in de vorm van wat we een echt multiculturele samenleving noemen. Verschillende culturen betekent heel concreet verschillende normen en waarden. En waar die normen en waarden verschillen zal er altijd sprake zijn van strijd.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_75575830
quote:
Op zondag 13 december 2009 13:42 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Haatimams.
Ok.

Leuk woord trouwens. Haatimams.
  Moderator zondag 13 december 2009 @ 13:46:02 #235
249559 crew  Lavenderr
pi_75575857
quote:
Op zondag 13 december 2009 13:40 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Radicale imam Eindhoven land uitgezet http://www.nu.nl/algemeen(...)n-land-uitgezet.html
Mooi zo, nu die andere 2 nog en dan die uit Den Haag.
  zondag 13 december 2009 @ 13:46:47 #236
144262 thewishmaster
pi_75575889
quote:
Op zondag 13 december 2009 13:45 schreef IHVK het volgende:

[..]

Ok.

Leuk woord trouwens. Haatimams.
het woordje haat kun je weglaten, dat is net zoiets als het groene gras.
pi_75575909
quote:
Op zondag 13 december 2009 13:46 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

Dat is niet waar.
pi_75575963
quote:
Op zondag 13 december 2009 13:37 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ze blijken enorm goed in staat om in de media te komen en die te beheersen. Dat speelt wel degelijk mee in de publieke opinie. Dat ze gelukkig niet in de positie zitten om ook daadwerkelijk wetten te maken is een ander verhaal en voor de integratie van minder direct belang.
Het valt inderdaad niet te ontkennen dat de PVV het wat dat betreft beter doet dan welke andere partij dan ook. Maar ik zie dat toch vooral als een tekortkoming van de andere partijen, en niet zozeer als een verdienste van de PVV. De PVV maakt gewoon handig gebruik van de situatie dat het voor de overige partijen nog steeds heel moeilijk is om goed te reageren op de problematiek rondom de multiculturele samenleving.
pi_75575987
quote:
Op zondag 13 december 2009 13:46 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

Ik merk dat Wilders zn werk goed heeft gedaan. Eigenlijk is ook vreselijk grappig dat jij stelt dat moslims niet voor zichzelf kunnen denken, maar alles wat de imam zegt slikken voor zoete koek, terwijl je zelf alles wat Wilders stelt als volledige waarheid aanneemt.

Als iemand een gedachteloze zombie is, dan ben jij het.
  zondag 13 december 2009 @ 13:50:39 #240
248844 Bowlingbal
pi_75576044
quote:
Op zondag 13 december 2009 13:46 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Mooi zo, nu die andere 2 nog en dan die uit Den Haag.
Die andere 2 waren dus al weg, en die uit den Haag valt imo wel mee, waarmee ik bedoel dat het buitenproportioneel is om hem het land uit te zetten. Als daar klachten over zijn, kan hij gewoon aangeklaagd worden.
- Donald Love
pi_75576053
quote:
Op zondag 13 december 2009 13:47 schreef IHVK het volgende:

[..]

Dat is niet waar.
Niet alle imams prediken strafbare dingen nee. Maar het is op zich best opmerkelijk dat onder zo'n 1 miljoen Nederlandse moslims er eigenlijk niet 1 charismatische welbespraakte liberale moslim is die in de media de Islam goed vertegenwoordigt. Beter dan types zoals Enait wordt het kennelijk niet, terwijl de moslims in Nederland zo veel belang zouden kunnen hebben bij een goede vertegenwoordiger in de media.
  zondag 13 december 2009 @ 13:51:40 #242
144262 thewishmaster
pi_75576086
quote:
Op zondag 13 december 2009 13:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik merk dat Wilders zn werk goed heeft gedaan. Eigenlijk is ook vreselijk grappig dat jij stelt dat moslims niet voor zichzelf kunnen denken, maar alles wat de imam zegt slikken voor zoete koek, terwijl je zelf alles wat Wilders stelt als volledige waarheid aanneemt.

Ik ben opgegroeid in de Amsterdamse wijk Slotervaart, daar heb ik mijn mening gevormd over de multiculturele samenleving gevormd en daarna kwam Wilders pas prominent op het politieke toneel. Zijn visie blijkt bij mijn visie aan te sluiten, maar jij doet net alsof ik de multiculturele samenleving verafschuw, omdat Wilders het zegt, in een westerse samenleving heb je de vrijheid om je eigen mening te vormen.
  Moderator zondag 13 december 2009 @ 13:52:16 #243
249559 crew  Lavenderr
pi_75576113
quote:
Op zondag 13 december 2009 13:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat ben je de hele tijd aan het schelden Koos. Slecht geslapen?
pi_75576181
quote:
Op zondag 13 december 2009 13:50 schreef Molurus het volgende:

[..]

Niet alle imams prediken strafbare dingen nee. Maar het is op zich best opmerkelijk dat onder zo'n 1 miljoen Nederlandse moslims er eigenlijk niet 1 charismatische welbespraakte liberale moslim is die in de media de Islam goed vertegenwoordigt. Beter dan types zoals Enait wordt het kennelijk niet, terwijl de moslims in Nederland zo veel belang zouden kunnen hebben bij een goede vertegenwoordiger in de media.
Dat is niet de schuld van de moslims maar de media. Er zijn genoeg welbespraakte liberale moslim imams. Maar dat is helemaal niet zo interessant als een schreeuwlelijk die boos wegloopt.

Net als dat een moord interessanter is dan mooi weer berichten.
  zondag 13 december 2009 @ 13:54:56 #245
144262 thewishmaster
pi_75576228
Er zijn wel wat gematigde moslims in de media, zoals Aboutaleb en Marcouch, maar die blijken in werkelijkheid helemaal niet zo gematigd te zijn door te pleiten voor een rol van de islam in de gemeentepolitiek (Aboutaleb) en islamlessen op openbare scholen (Marcouch).
pi_75576286
quote:
Op zondag 13 december 2009 13:53 schreef IHVK het volgende:
Dat is niet de schuld van de moslims maar de media. Er zijn genoeg welbespraakte liberale moslim imams. Maar dat is helemaal niet zo interessant als een schreeuwlelijk die boos wegloopt.
Deze discussie had ik ook met iemand in een frontpage topic een paar dagen geleden. Het lijkt mij persoonlijk erg interessant namelijk, zo'n welbespraakte liberale moslim. Punt is: zijn die er in Nederland? Ik vroeg mijn gesprekspartner daar precies dezelfde vraag: welke welbespraakte liberale moslim imams zouden de Islam in Nederland goed kunnen vertegenwoordigen? Noem eens wat namen? En waarom zoeken deze mensen de publiciteit eigenlijk niet op? Of denk je werkelijk dat ze structureel worden doodgezwegen door de media?

Persoonlijk zou ik al heel verbaasd zijn om een imam te horen die simpel accentloos Nederlands spreekt. Bij mijn weten heb ik die nog nooit gehoord.
pi_75576349
quote:
Op zondag 13 december 2009 13:54 schreef thewishmaster het volgende:
Er zijn wel wat gematigde moslims in de media, zoals Aboutaleb en Marcouch, maar die blijken in werkelijkheid helemaal niet zo gematigd te zijn door te pleiten voor een rol van de islam in de gemeentepolitiek (Aboutaleb) en islamlessen op openbare scholen (Marcouch).

Ja als je constant op zoek gaat naar die samenzweringsonzin die op vele onzin sites is te vinden.

Dat van Aboutaleb is meer CDA'achtig en Marcouch pleit al jaren voor homo rechten in de moslimgemeenschap. Dat is nogal gewaagd vind je niet?
Dat hij Koran lessen op school wilde invoeren was zodat men het beter kon reguleren, want op een school heeft de overheid meer invloed op dan op een moskee bijvoorbeeld.
Maar goed dat wordt al jaren door bepaalde figuren gebruikt om hem zwart te maken. Uiteindelijk met succes.
pi_75576374
quote:
Op zondag 13 december 2009 13:51 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

Ik ben opgegroeid in de Amsterdamse wijk Slotervaart, daar heb ik mijn mening gevormd over de multiculturele samenleving gevormd en daarna kwam Wilders pas prominent op het politieke toneel. Zijn visie blijkt bij mijn visie aan te sluiten, maar jij doet net alsof ik de multiculturele samenleving verafschuw, omdat Wilders het zegt, in een westerse samenleving heb je de vrijheid om je eigen mening te vormen.
Wat jij meemaakt in Slotervaart is de overlast van rel-Marokkaantjes, niet de jihad.
pi_75576384
quote:
Op zondag 13 december 2009 13:48 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het valt inderdaad niet te ontkennen dat de PVV het wat dat betreft beter doet dan welke andere partij dan ook. Maar ik zie dat toch vooral als een tekortkoming van de andere partijen, en niet zozeer als een verdienste van de PVV. De PVV maakt gewoon handig gebruik van de situatie dat het voor de overige partijen nog steeds heel moeilijk is om goed te reageren op de problematiek rondom de multiculturele samenleving.
Punt is natuurlijk dat door hun schreeuwerige populistische standpunten de meer genuanceerde betogen van de andere partijen ondersneeuwen. Tegen haatzaaien is het lastig optreden.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_75576415
quote:
Op zondag 13 december 2009 13:52 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Wat ben je de hele tijd aan het schelden Koos. Slecht geslapen?
Schelden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')