De PVV heeft geen directe invloed op het beleid. Wel op de samenleving.quote:Op zondag 13 december 2009 13:27 schreef Molurus het volgende:
[..]
Peilingen doen er niets toe. Het gaat om feitelijke zetels en het beleid dat gevoerd wordt. Zetels heeft de PVV nauwelijks, en als zodanig hebben ze zo goed als geen invloed op het beleid. We maken ons tenslotte ook niet druk over de traditionele extreem-rechtse partijtjes, om dezelfde reden: geen politiek gewicht.
ik zou het juist prettig vinden als er een rigoreuze stop op immigranten wordt gezet en er veel immigranten weer lekker naar huis gaan, waar het leven blijkbaar wel goed is. ik zie geen enkele verbetering in een islamitische inbreng of inmenging binnen onze samenleving zoals ie is.quote:Op zondag 13 december 2009 13:28 schreef IHVK het volgende:
[..]
Het gaat niet over wat ik denk. Het gaat wat de media zegt en wat de mensen geloven.
De meeste mensen zijn echt niet zo goed geïnformeerd wat de politiek betreft. En tegen de media kan je niet op in je eentje. Ik zie, gebaseerd op mijn eigen ervaring, dat een Wilders ervoor zorgt dat mensen zich weer terugtrekken in hun veilige eigen gemeenschap. Wat niet de bedoeling is want dat willen we toch juist niet met zijn allen?
Klopt. Maar alweer kun je de PVV niet verantwoordelijk houden voor die ontevredenheid zelf. Ze maken er slechts handig gebruik van. De verantwoordelijkheid voor die ontevredenheid ligt 100% bij het beleid van het kabinet, en de manier waarop het kabinet reageert op die ontevredenheid. Dat de PVV het zo goed doet in de peilingen is vooral een indicatie voor de politieke armoede in dit land. Het totale gebrek aan daadkracht bij het kabinet.quote:Op zondag 13 december 2009 13:26 schreef Disana het volgende:
Ik kan de PVV verantwoordelijk houden voor het ophitsen van ontevreden Nederlanders. De PVV geeft de ontevredenheid een uitlaatklep en een bevolkingsgroep is de dupe.
Ja, maar dat snapt de gemiddelde PVV'er niet. Die denken dat moslims geen gevoel hebben en de hele dag bezig zijn met plannetjes te bedenken om de autochtoon het leven zuur te maken.quote:Op zondag 13 december 2009 13:26 schreef IHVK het volgende:
[..]
En het is echt niet mals. Ik was nog naïef om te denken dat het meeviel.
Maar als ik zo even met sommige moslims bijvoorbeeld naar het nieuws kijk en Wilders komt weer eens langs. Dan gaat het gesprek al gauw over 'terugkeren' 'wat doen we nog hier' en 'het gaat echt de verkeerde kant op'. Ook dat is geen slachtofferrol.
Maar mensen gaan zich dan meer naar de eigen veilige gemeenschap keren, wat het probleem nog groter maakt.
Die neo nazi's hebben een gehoor van enkele tientallen idioten die totaal geen invloed kunnen uitoefenen op het grote publiek, terwijl de imams door de belangrijke rol van de islam in het leven van de moslims zo'n beetje de belangrijkste autoriteit zijn in het leven van de moslims in Nederland.quote:Op zondag 13 december 2009 13:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
O, heb jij de rechts-extremistische neo-nazi's wel eens horen praten? Natuurlijk prediken sommige imams hel en verdoemenis, maar dat zijn uitzonderingen. Leer dat godverdomme toch eens een keer.
Ik vind trouwens irritant dat jij mijn betoog tracht onderuit te halen met een zinnetje, dat nog een dikke vette drogredenering is ook.
Zolang we types als Fortuyn en Wilders blijven aanwijzen als een probleem op zich blijven we aan symptoombestrijding doen en zal dit echt niet overwaaien.quote:Op zondag 13 december 2009 13:29 schreef IHVK het volgende:
[..]
De PVV heeft geen directe invloed op het beleid. Wel op de samenleving.
Maar het waait wel over allemaal, daar geloof ik eigenlijk wel in. Als we het nu maar een beetje onder controle houden.
Deze visie deel ik wel eigenlijk.
Je geeft ze veels te veel eer.quote:Op zondag 13 december 2009 13:31 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Die neo nazi's hebben een gehoor van enkele tientallen idioten die totaal geen invloed kunnen uitoefenen op het grote publiek, terwijl de imams door de belangrijke rol van de islam in het leven van de moslims zo'n beetje de belangrijkste autoriteit zijn in het leven van de moslims in Nederland.
Precies en steeds meer moslims gaan het tegenovergestelde denken.quote:Op zondag 13 december 2009 13:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, maar dat snapt de gemiddelde PVV'er niet. Die denken dat moslims geen gevoel hebben en de hele dag bezig zijn met plannetjes te bedenken om de autochtoon het leven zuur te maken.
Je hebt je punt wel gemaakt. Maar echt het gebeurt allang niet meer wat jij zegt. Heb je het filmpje bekeken?quote:Op zondag 13 december 2009 13:31 schreef Molurus het volgende:
[..]
Zolang we types als Fortuyn en Wilders blijven aanwijzen als een probleem op zich blijven we aan symptoombestrijding doen en zal dit echt niet overwaaien.
Ook dat valt wel weer mee. De demografische cijfers spreken eigenlijk boekdelen. De welvaart van die groepen stijgt net als hun scholingsniveau per generatie en het aantal kinderen en % bezoekers van de moskee daalt snel richting het gemiddelde niveau in Nederland.quote:Op zondag 13 december 2009 13:11 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Dat denk ik niet, met de integratie van moslims gaat het dramatisch en er zijn niet bepaald tekenen dat dat in de toekomst beter zal gaan.
gevaar als in te snel hun kruit verschieten? we kunnen er nu nog wat aan doen, straks misschien niet meer. gewoon de geschiedenis kennen van landen die islamitisch zijn geworden, dan weet je meer dan genoeg.quote:Op zondag 13 december 2009 13:32 schreef IHVK het volgende:
[..]
Precies en steeds meer moslims gaan het tegenovergestelde denken.
Dat lijkt me toch wel een gevaar.
Ik heb het niet over wat er nog meer aan de hand is in Nederland en wie waar de oorzaak van is. Ik heb het over wat de PVV veroorzaakt aan onderbuikgevoelens bij autochtonen en angst bij allochtonen.quote:Op zondag 13 december 2009 13:30 schreef Molurus het volgende:
[..]
Klopt. Maar alweer kun je de PVV niet verantwoordelijk houden voor die ontevredenheid zelf. Ze maken er slechts handig gebruik van. De verantwoordelijkheid voor die ontevredenheid ligt 100% bij het beleid van het kabinet, en de manier waarop het kabinet reageert op die ontevredenheid. Dat de PVV het zo goed doet in de peilingen is voor een indicatie van de politieke armoede in dit land. Het totale gebrek aan daadkracht bij het kabinet.
Ja, want een moslim is een gedachteloze zombie die zonder morren doet wat de imam zegt. Bovendien kent ons land betrekkelijk weinig haatimams. Bovendien worden ze het land uitgeflikkerd als de overheid erachter komt wat er wordt gepreekt.quote:Op zondag 13 december 2009 13:31 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Die neo nazi's hebben een gehoor van enkele tientallen idioten die totaal geen invloed kunnen uitoefenen op het grote publiek, terwijl de imams door de belangrijke rol van de islam in het leven van de moslims zo'n beetje de belangrijkste autoriteit zijn in het leven van de moslims in Nederland.
Lekker naar huis? Al die immigranten die hier geboren zijn bedoel je? Hm.quote:Op zondag 13 december 2009 13:30 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik zou het juist prettig vinden als er een rigoreuze stop op immigranten wordt gezet en er veel immigranten weer lekker naar huis gaan, waar het leven blijkbaar wel goed is. ik zie geen enkele verbetering in een islamitische inbreng of inmenging binnen onze samenleving zoals ie is.
dát is nou juist niet wat ze kunnen. ze zijn gebonden door hetzelfde boek, dat ze streng tot intens streng aanhangen.quote:Op zondag 13 december 2009 13:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, want een moslim is een gedachteloze zombie die zonder morren doet wat de imam zegt. Bovendien kent ons land betrekkelijk weinig haatimams. Bovendien worden ze het land uitgeflikkerd als de overheid erachter komt wat er wordt gepreekt.
Toch vind ik jouw reactie getuigen van vergaande achterlijkheid. Het is wellicht lastig te begrijpen; maar moslims zijn mensen zoals jij en ik en kunnen ook voor zichzelf denken.
quote:Op zondag 13 december 2009 13:34 schreef IHVK het volgende:
[..]
Lekker naar huis? Al die immigranten die hier geboren zijn bedoel je? Hm.
De Islam hoort bij Nederland, dat gaat niet meer veranderen, maar niet zoals hij is in het midden-oosten.
(realistisch gezien zoals ook Paul Scheffer zegt)
Maar hier kom jij altijd mee.quote:Op zondag 13 december 2009 13:33 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
gevaar als in te snel hun kruit verschieten? we kunnen er nu nog wat aan doen, straks misschien niet meer. gewoon de geschiedenis kennen van landen die islamitisch zijn geworden, dan weet je meer dan genoeg.
allemaal?quote:Op zondag 13 december 2009 13:36 schreef zoalshetis het volgende:
[..]ja, ineens hoort de islam ook tot het westen toe. het westen wat ze zo intens haten.
Als ze allemaal weggaan, zijn we in principe nog verder van huis. Grappig dat rechtsen enerzijds zeuren over allochtonen en anderzijds over hoge belasten enzo. Wat denkt men dat er gebeurt wanneer allochtonen massaal wegtrekken? Dat we veel minder gaan betalen omdat al die lui in de WW of WAO zitten?quote:Op zondag 13 december 2009 13:32 schreef IHVK het volgende:
[..]
Precies en steeds meer moslims gaan het tegenovergestelde denken.
Dat lijkt me toch wel een gevaar.
Het probleem is dat ze hier helemaal niet hadden mogen komen. En wat dat uitzetten betreft, heb je daar voorbeelden van?quote:Op zondag 13 december 2009 13:27 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Die worden over het algemeen snel door de overheid het land uit gezet. Dus wat is daar het probleem van?
Ze blijken enorm goed in staat om in de media te komen en die te beheersen. Dat speelt wel degelijk mee in de publieke opinie. Dat ze gelukkig niet in de positie zitten om ook daadwerkelijk wetten te maken is een ander verhaal en voor de integratie van minder direct belang.quote:Op zondag 13 december 2009 13:20 schreef Molurus het volgende:
[..]
PVV zit (nog) niet in de positie om wat dan ook tegen te werken.
Ben je nou echt zo retedom? Kun je uberhaupt wel moslims? En nee, Meki telt niet mee. Want de moslim is geen gedachteloze eenheidsworst, zoals jij lijkt te denken.quote:Op zondag 13 december 2009 13:35 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dát is nou juist niet wat ze kunnen. ze zijn gebonden door hetzelfde boek, dat ze streng tot intens streng aanhangen.
Wie?quote:Op zondag 13 december 2009 13:37 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het probleem is dat ze hier helemaal niet hadden mogen komen. En wat dat uitzetten betreft, heb je daar voorbeelden van?
De imam is degene in het leven van die moslims die weergeeft hoe de koran (een boek vol met achterlijke, ophitsende teksten) geinterpreteerd moet worden. Als zo'n man iets roept zal dat grote invloed hebben op de daden en denkbeelden van deze moslims. Wat betreft het uitzetten van imams, dit is een grote mythe, die imam/ophitser van een grote moskee in Den Haag is meerdere malen betrapt op het doen van extreme uitspraken (denk maar aan de uitspraak dat Hirsi Ali moest sterven aan tongkankerquote:Op zondag 13 december 2009 13:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, want een moslim is een gedachteloze zombie die zonder morren doet wat de imam zegt. Bovendien kent ons land betrekkelijk weinig haatimams. Bovendien worden ze het land uitgeflikkerd als de overheid erachter komt wat er wordt gepreekt.
Toch vind ik jouw reactie getuigen van vergaande achterlijkheid. Het is wellicht lastig te begrijpen; maar moslims zijn mensen zoals jij en ik en kunnen ook voor zichzelf denken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |