abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 13 december 2009 @ 13:18:10 #176
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_75574879
quote:
Op zondag 13 december 2009 12:30 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

Dus omdat een partij zo redeneert die de linkse kerk veracht, moeten de linkse partijen ook maar op dezelfde manier redeneren. Gelukkig heeft de PVDA niets te bepalen wat betreft regeren, want de kiezer zorgt er wel voor dat het aantal zetels sterk gereduceerd wordt.
Ik heb echt geen idee waar jij je PvdA-fixatie ineens vandaan haalt, want daar had ik het niet over.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  Moderator zondag 13 december 2009 @ 13:18:54 #177
249559 crew  Lavenderr
pi_75574907
quote:
Op zondag 13 december 2009 13:06 schreef Molurus het volgende:

[..]

Een groepje incapabele politici dat vooral leunt op 1 Islam-hatende goeroe. Tamelijk vergelijkbaar wat mij betreft. Het enige dat mist is een moord.
En dat komt mede omdat Wilders in tegenstelling tot Fortuyn-die dat niet nodig achtte- wél constant beveiligd wordt.
pi_75574944
quote:
Op zondag 13 december 2009 13:11 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

Dat denk ik niet, met de integratie van moslims gaat het dramatisch en er zijn niet bepaald tekenen dat dat in de toekomst beter zal gaan.
Zolang moslims nog zó enorm worden tegengewerkt in de maatschappij door vooroordelen die oa iedere keer weer door Wilders de wereld in worden geslingerd, zal het ook niet snel beter worden inderdaad. Als ik dag in dag uit door veel mensen met de nek zou worden aangekeken, door enorme massa's simepele zielen zou worden afgezeken op internet fora en altijd afgewezen zou worden bij sollicitaties, zou mijn vrolijkheid er ook alles behalve beter op worden en zou ik me waarschijnlijk ook steeds meer gaan afzetten.
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_75574971
quote:
Op zondag 13 december 2009 13:18 schreef IHVK het volgende:
De PVV werkt de integratie wel verder tegen. Dat valt niet te ontkennen wat mij betreft.
PVV zit (nog) niet in de positie om wat dan ook tegen te werken.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  † In Memoriam † zondag 13 december 2009 @ 13:21:46 #180
137949 Disana
pi_75575003
quote:
Op zondag 13 december 2009 13:20 schreef Molurus het volgende:

[..]

De PVV polariseert.
  zondag 13 december 2009 @ 13:22:21 #181
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_75575035
quote:
Op zondag 13 december 2009 13:16 schreef IHVK het volgende:

[..]

Ik denk dat je het niet zult begrijpen eigenlijk. Maar het is gewoon zo dat iemand die het gevoel heeft dat hij of zij niet gewenst is veel minder zin heeft om te integreren.
En dat is geen slachtofferrol maar een feit.
als je niet gewenst bent, moet de overheid je terugsturen. dat hebben ze een lange tijd niet gezien of zijn ze zogenaamd links vergeten.

hier niet thuis, opdonderen.
de overheid moet ons beschermen tegen ontevreden individuen en families. daar betalen we genoeg voor.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  Moderator zondag 13 december 2009 @ 13:22:44 #182
249559 crew  Lavenderr
pi_75575049
quote:
Op zondag 13 december 2009 13:19 schreef scanman1 het volgende:

[..]

Zolang moslims nog zó enorm worden tegengewerkt in de maatschappij door vooroordelen die oa iedere keer weer door Wilders de wereld in worden geslingerd, zal het ook niet snel beter worden inderdaad. Als ik dag in dag uit door veel mensen met de nek zou worden aangekeken, door enorme massa's simepele zielen zou worden afgezeken op internet fora en altijd afgewezen zou worden bij sollicitaties, zou mijn vrolijkheid er ook alles behalve beter op worden en zou ik me waarschijnlijk ook steeds meer gaan afzetten.
Enorm tegengewerkt? Waar dan? En met wat?
pi_75575054
quote:
Op zondag 13 december 2009 13:14 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

Dus het is de schuld van Wilders dat het niet opschiet met de integratie? Zo kun je het ook omdraaien inderdaad.
Het is niet de schuld van Wilders, maar feit is wel dat hij de zaak geen goed doet. Hoe harder je een groep in een hoekje trapt, hoe meer die zich zal afzetten. Wilders' aanpak werkt averechts.

Overigens denk ik ook dat de moslimhaat wel weer zal bekoelen. Minderheden zijn om de zoveel tijd nou eenmaal de lul. Bovendien wordt het probleem momenteel behoorlijk uitvergroot met dank aan Wilders en de media. Mensen hebben werkelijk het idee gekregen dat moslims snode plannetjes beramen in hun moskee om Nederland te veroveren en de bevolking te onderwerpen. En ja, dat heb ik mensen letterlijk horen zeggen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_75575083
quote:
Op zondag 13 december 2009 13:20 schreef Molurus het volgende:

[..]

O ja?

Onzin. Je vergeet de media..Mensen krijgen dag in dag uit te horen dat ze een fascistisch geloof aanhangen, dat in WIlders utopie er geen moslims meer zijn in Nederland en dat de straten moeten worden schoongeveegd van haatbaarden en hoofddoekjes. En vervolgens is een partij die dat zegt de grootste in de peilingen.

Als je denkt dat dat geen effect heeft moet je wel enorme oogkleppen op hebben hoor.
pi_75575093
quote:
Op zondag 13 december 2009 13:22 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Enorm tegengewerkt? Waar dan? En met wat?
Moslims kunnen ook lezen en tv kijken. Ik zou mij allerminst welkom voelen wanneer ik de gemiddelde Nederlander hoor praten over allochtonen.
pi_75575109
quote:
Op zondag 13 december 2009 13:22 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

als je niet gewenst bent, moet de overheid je terugsturen. dat hebben ze een lange tijd niet gezien of zijn ze zogenaamd links vergeten.

de overheid moet ons beschermen tegen ontevreden individuen en families. daar betalen we genoeg voor.
Waar heb je het over.
pi_75575121
quote:
Op zondag 13 december 2009 13:21 schreef Disana het volgende:
De PVV polariseert.
Sure, en de rest van de politiek doet daar volop aan mee. Je kunt echter de PVV niet verantwoordelijk houden voor de falende integratie. Je kunt de PVV niet verantwoordelijk houden voor het feit dat er, ondanks het generaal pardon, weer grote wachtlijsten aan het ontstaan zijn. Je kunt PVV op geen enkele manier verantwoordelijk houden voor het nog steeds falende immigratie- en integratiebeleid.
pi_75575129
quote:
Op zondag 13 december 2009 13:22 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Ben je nou echt zo fucking dom? Je kunt Nederlanders niet zomaar het land uit flikkeren. Althans, niet met de huidige wetgeving.
  Moderator zondag 13 december 2009 @ 13:25:15 #189
249559 crew  Lavenderr
pi_75575135
quote:
Op zondag 13 december 2009 13:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het is niet de schuld van Wilders, maar feit is wel dat hij de zaak geen goed doet. Hoe harder je een groep in een hoekje trapt, hoe meer die zich zal afzetten. Wilders' aanpak werkt averechts.

Overigens denk ik ook dat de moslimhaat wel weer zal bekoelen. Minderheden zijn om de zoveel tijd nou eenmaal de lul. Bovendien wordt het probleem momenteel behoorlijk uitvergroot met dank aan Wilders en de media. Mensen hebben werkelijk het idee gekregen dat moslims snode plannetjes beramen in hun moskee om Nederland te veroveren en de bevolking te onderwerpen. En ja, dat heb ik mensen letterlijk horen zeggen.
O, heb jij weleens zo'n haatimam horen prediken dan?
  zondag 13 december 2009 @ 13:26:13 #190
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_75575173
quote:
Op zondag 13 december 2009 13:23 schreef IHVK het volgende:

[..]

O ja?

Onzin. Je vergeet de media..Mensen krijgen dag in dag uit te horen dat ze een fascistisch geloof aanhangen, dat in WIlders utopie er geen moslims meer zijn in Nederland en dat de straten moeten worden schoongeveegd van haatbaarden en hoofddoekjes. En vervolgens is een partij die dat zegt de grootste in de peilingen.

Als je denkt dat dat geen effect heeft moet je wel enorme oogkleppen op hebben hoor.
als je serieus denkt dat wilders de grootste wordt in de verkiezingen, dan ben je knettergek.
jij wilt het zo doen geloven, omdat je dan meer waarde in je teksten kan leggen. in feite schreeuw je gewoon om een nederland dat elke culturele waarde verliest en waar alleen het kwade overblijft.
  † In Memoriam † zondag 13 december 2009 @ 13:26:21 #191
137949 Disana
pi_75575174
quote:
Op zondag 13 december 2009 13:24 schreef Molurus het volgende:

[..]

Sure, en de rest van de politiek doet daar volop aan mee. Je kunt echter de PVV niet verantwoordelijk houden voor de falende integratie. Je kunt de PVV niet verantwoordelijk houden dat er, ondanks het generaal pardon, weer grote wachtlijsten aan het ontstaan zijn. Je kunt PVV op geen enkele manier verantwoordelijk houden voor het nog steeds falende immigratie- en integratiebeleid.
Ik kan de PVV verantwoordelijk houden voor het ophitsen van ontevreden Nederlanders. De PVV geeft de ontevredenheid een uitlaatklep en een bevolkingsgroep is de dupe.
pi_75575186
quote:
Op zondag 13 december 2009 13:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Moslims kunnen ook lezen en tv kijken. Ik zou mij allerminst welkom voelen wanneer ik de gemiddelde Nederlander hoor praten over allochtonen.
En het is echt niet mals. Ik was nog naïef om te denken dat het meeviel.

Maar als ik zo even met sommige moslims bijvoorbeeld naar het nieuws kijk en Wilders komt weer eens langs. Dan gaat het gesprek al gauw over 'terugkeren' 'wat doen we nog hier' en 'het gaat echt de verkeerde kant op'. Ook dat is geen slachtofferrol.
Maar mensen gaan zich dan meer naar de eigen veilige gemeenschap keren, wat het probleem nog groter maakt.
  zondag 13 december 2009 @ 13:26:46 #193
144262 thewishmaster
Born and Raised in Amsterdam
pi_75575194
quote:
Op zondag 13 december 2009 13:19 schreef scanman1 het volgende:

[..]

Ik heb jouw mening hier uitvoerig mogen volgen tijdens het lezen van Pol topics. Het enige wat ik las was zielige linkse retoriek. Is het ooit bij jou opgekomen dat mensen zich vijandig kunnen gaan opstellen tegen allochtonen, omdat ze relatief vaak in de criminaliteitscijfers en werkloosheidscijfers voorkomen? Jij draait gewoon de feiten om, eerst bestond het wangedrag van allerlei achterlijke allochtonen uit de achterlijkste gedeelten van Marokko en Turkije en als reactie daarop worden die mensen met de nek aangekeken. Het was niet zo dat de allochtonen eerst met de nek werden aangekeken en vervolgens daardoor in de criminaliteit belandden.
Mensen als jij zijn net zo'n gevaar voor dit land als al die radicale moslims in Nederland, de sharia komt met mensen als jij wel erg snel dichtbij. Maar ja, hoe serieus kun je iemand nemen die de PVV stemmers wil inruilen voor nog meer massa's van allochtonen?
pi_75575224
quote:
Op zondag 13 december 2009 13:23 schreef IHVK het volgende:
O ja?

Peilingen doen er niets toe. Het gaat om feitelijke zetels en het beleid dat gevoerd wordt. Zetels heeft de PVV nauwelijks, en als zodanig hebben ze zo goed als geen invloed op het beleid. We maken ons tenslotte ook niet druk over de traditionele extreem-rechtse partijtjes, om dezelfde reden: geen politiek gewicht.
  zondag 13 december 2009 @ 13:27:55 #195
248844 Bowlingbal
pi_75575232
quote:
Op zondag 13 december 2009 13:25 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Die worden over het algemeen snel door de overheid het land uit gezet. Dus wat is daar het probleem van?
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_75575244
quote:
Op zondag 13 december 2009 13:26 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

als je serieus denkt dat wilders de grootste wordt in de verkiezingen, dan ben je knettergek.
jij wilt het zo doen geloven, omdat je dan meer waarde in je teksten kan leggen. in feite schreeuw je gewoon om een nederland dat elke culturele waarde verliest en waar alleen het kwade overblijft.
Het gaat niet over wat ik denk. Het gaat wat de media zegt en wat de mensen geloven.
De meeste mensen zijn echt niet zo goed geïnformeerd wat de politiek betreft. En tegen de media kan je niet op in je eentje. Ik zie, gebaseerd op mijn eigen ervaring, dat een Wilders ervoor zorgt dat mensen zich weer terugtrekken in hun veilige eigen gemeenschap. Wat niet de bedoeling is want dat willen we toch juist niet met zijn allen?
  zondag 13 december 2009 @ 13:28:49 #197
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_75575263
quote:
Op zondag 13 december 2009 13:27 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Die worden over het algemeen snel door de overheid het land uit gezet. Dus wat is daar het probleem van?

zelfs haatbaardeen die in arabische landen zijn uitgezet kunnen hier juist rustig prediken.
  zondag 13 december 2009 @ 13:29:06 #198
248844 Bowlingbal
pi_75575271
quote:
Op zondag 13 december 2009 13:26 schreef IHVK het volgende:

[..]

En het is echt niet mals. Ik was nog naïef om te denken dat het meeviel.

Maar als ik zo even met sommige moslims bijvoorbeeld naar het nieuws kijk en Wilders komt weer eens langs. Dan gaat het gesprek al gauw over 'terugkeren' 'wat doen we nog hier' en 'het gaat echt de verkeerde kant op'. Ook dat is geen slachtofferrol.
Maar mensen gaan zich dan meer naar de eigen veilige gemeenschap keren, wat het probleem nog groter maakt.
Precies, het bevordert de integratie niet echt. Vooral dat Wilders constant doet alsof hij voor alle Nederlanders lijkt te praten. Op die manier blijven Moslims alleen maar in hun koffiehuisjes hangen.
- Donald Love
pi_75575272
quote:
Op zondag 13 december 2009 13:25 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

O, heb jij de rechts-extremistische neo-nazi's wel eens horen praten? Natuurlijk prediken sommige imams hel en verdoemenis, maar dat zijn uitzonderingen. Leer dat godverdomme toch eens een keer.

Ik vind trouwens irritant dat jij mijn betoog tracht onderuit te halen met een zinnetje, dat nog een dikke vette drogredenering is ook.
  zondag 13 december 2009 @ 13:29:37 #200
248844 Bowlingbal
pi_75575290
quote:
Op zondag 13 december 2009 13:28 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

zelfs haatbaardeen die in arabische landen zijn uitgezet kunnen hier juist rustig prediken.
Dat zal allemaal wel, maar als ze hier dan haat gaan prediken worden ze ook hier het land uit gezet. Daar zijn voorbeelden van.
- Donald Love
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')