abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 13 december 2009 @ 12:49:20 #151
144262 thewishmaster
Born and Raised in Amsterdam
pi_75573975
quote:
Op zondag 13 december 2009 12:44 schreef du_ke het volgende:

[..]

De PvdA heeft wel een stevige basis die heel wat groter is dan een blonde droeftoeter met een hoop populistische prietptraat. Die komen wel weer terug en houden de komende decennia stukken meer invloed op ons land. En gelukkig ook maar
De sociaal-democratische partijen zijn overal in West-Europa op hun retour (zie ook Duitsland en Groot-Brittannië). De PVDA komt echt niet meer met zoveel zetels terug als pakweg 10/20 jaar geleden. Of de PVV een succes gaat worden moet inderdaad nog maar afgewacht worden, maar die sentimenten die leven onder de LPF/PVV kiezers blijven bestaan en blijven een kiezerspotentieel hebben van 25 a 30 zetels. Als het Wilders niet gaat lukken stapt er vanzelf weer een andere partij in het gat, tenminste als de mainstream partijen de problemen van de multiculturele samenleving niet gaan aanpakken.
pi_75574049
quote:
Op zondag 13 december 2009 12:45 schreef du_ke het volgende:

[..]

Klopt maar die kans is nog altijd een stuk groter dan regeringsdeelname ooit van de PVV .
Dat zei men indertijd van LPF ook. Ik zie ze ook liever als oppositiepartij, maar is dit echt meer dan wishful thinking?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_75574107
Van der Laan.
pi_75574193
quote:
Op zondag 13 december 2009 12:51 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat zei men indertijd van LPF ook. Ik zie ze ook liever als oppositiepartij, maar is dit echt meer dan wishful thinking?
De PVV is als 'beweging' en met haar leider echt stukken extremer dan de LPF. Er is geen partij die ook maar een klein beetje heeft aangegeven dat ze overwegen met hen te willen regeren. Ze vallen buiten de redelijke verhoudingen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  Moderator zondag 13 december 2009 @ 12:58:04 #155
249559 crew  Lavenderr
pi_75574216
quote:
Op zondag 13 december 2009 02:39 schreef huhggh het volgende:

[..]

Die hadden daarvoor ook al een mening, maar geen enkele partij die daarvoor daar iets mee deed.
Dat is natuurlijjk wel heel wat anders.
Dat jij je daar niet ik kan vinden is geheel ter zijde.

PS: gebruik eens wat vaker een "punt". Je zinnen zijn te lang.
Ik denk dat je daarmee een heel groot punt hebt.
pi_75574233
quote:
Op zondag 13 december 2009 12:57 schreef du_ke het volgende:
De PVV is als 'beweging' en met haar leider echt stukken extremer dan de LPF. Er is geen partij die ook maar een klein beetje heeft aangegeven dat ze overwegen met hen te willen regeren. Ze vallen buiten de redelijke verhoudingen.
Ook dat was in de tijd van LPF niet anders hoor. Merk op dat net als toen het CDA nog niet op voorhand heeft aangegeven niet met PVV te willen samenwerken.
pi_75574234
quote:
Op zondag 13 december 2009 12:49 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

De sociaal-democratische partijen zijn overal in West-Europa op hun retour (zie ook Duitsland en Groot-Brittannië). De PVDA komt echt niet meer met zoveel zetels terug als pakweg 10/20 jaar geleden.
Maar over 5 of 10 jaar komen ze weer terug. Net zoals de conservatieve en christelijke partijen die het toen heel slecht deden en nu vaak weer de grootste partijen zijn. Die golfbeweging blijft wel.
quote:
Of de PVV een succes gaat worden moet inderdaad nog maar afgewacht worden, maar die sentimenten die leven onder de LPF/PVV kiezers blijven bestaan en blijven een kiezerspotentieel hebben van 25 a 30 zetels. Als het Wilders niet gaat lukken stapt er vanzelf weer een andere partij in het gat, tenminste als de mainstream partijen de problemen van de multiculturele samenleving niet gaan aanpakken.
Ach het kankeren op moslims als grote stemmentrekker trekt ook wel weer over.
pi_75574261
quote:
Op zondag 13 december 2009 12:58 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ook dat was in de tijd van LPF niet anders hoor. Merk op dat net als toen het CDA nog niet heeft op voorhand heeft aangegeven niet met PVV te willen samenwerken.
Het CDA heeft een achterban die dit totaal niet ziet zitten. Ze sluiten op voorhand uit principe niks uit. Dat wil echter niet zeggen dat ze ook maar een beetje zitten te wachten op regeren met de PVV.
pi_75574311
quote:
Op zondag 13 december 2009 12:59 schreef du_ke het volgende:
Het CDA heeft een achterban die dit totaal niet ziet zitten. Ze sluiten op voorhand uit principe niks uit. Dat wil echter niet zeggen dat ze ook maar een beetje zitten te wachten op regeren met de PVV.
Men zat indertijd ook bepaald niet te wachten op een samenwerking met LPF. Maar het is toch gebeurd.
pi_75574340
quote:
Op zondag 13 december 2009 13:01 schreef Molurus het volgende:

[..]

Men zat indertijd ook bepaald niet te wachten op een samenwerking met LPF. Maar het is toch gebeurd.
Men zat daar wel op te wachten. Het was net na de moord op Fortuyn.
En de LPF is in zijn geheel niet te vergelijken met de PVV.
pi_75574343
quote:
Op zondag 13 december 2009 13:01 schreef Molurus het volgende:

[..]

De PVV is toch echt nog een stuk extremer dan de LPF. En men heeft geleerd van het LPF drama.
pi_75574405
quote:
Op zondag 13 december 2009 13:02 schreef du_ke het volgende:
De PVV is toch echt nog een stuk extremer dan de LPF. En men heeft geleerd van het LPF drama.
Als men daar werkelijk van had geleerd dan zou men nu niet op dezelfde manier wind in de zeilen van Wilders blazen zoals men dat ook deed in de tijd van Fortuyn. Wilders heeft zijn grote succes voor zeker 80% te danken aan zijn tegenstanders.
pi_75574443
quote:
Op zondag 13 december 2009 13:02 schreef IHVK het volgende:
Men zat daar wel op te wachten. Het was net na de moord op Fortuyn.
En de LPF is in zijn geheel niet te vergelijken met de PVV.
Een groepje incapabele politici dat vooral leunt op 1 Islam-hatende goeroe. Tamelijk vergelijkbaar wat mij betreft. Het enige dat mist is een moord.
  zondag 13 december 2009 @ 13:11:06 #164
144262 thewishmaster
pi_75574619
quote:
Op zondag 13 december 2009 12:58 schreef du_ke het volgende:

Ach het kankeren op moslims als grote stemmentrekker trekt ook wel weer over.
Dat denk ik niet, met de integratie van moslims gaat het dramatisch en er zijn niet bepaald tekenen dat dat in de toekomst beter zal gaan.
pi_75574666
quote:
Op zondag 13 december 2009 13:11 schreef thewishmaster het volgende:
Dat denk ik niet, met de integratie van moslims gaat het dramatisch en er zijn niet bepaald tekenen dat dat in de toekomst beter zal gaan.
En zolang we mensen zoals Fortuyn en Wilders blijven aanwijzen als het probleem denk ik niet dat er veel gaat veranderen.

Het is vergelijkbaar met de manier waarop de politiek reageert op de overbevolkingsproblematiek: men ziet geen oplossingen, of ieg geen oplossingen die niet volledig ethisch en moreel verwerpelijk zijn, en doet dan maar alsof het probleem zelf niet bestaat en gaat vervolgens doen aan symptoombestrijding.
pi_75574698
Sowieso zijn dit een beetje verloren jaren wat integratie betreft omdat een figuur als Wilders veel goodwill weg neemt.
pi_75574713
quote:
Op zondag 13 december 2009 13:12 schreef Molurus het volgende:

[..]

En zolang we mensen zoals Fortuyn en Wilders blijven aanwijzen als het probleem denk ik niet dat er veel gaat veranderen.
Dat doen we allang niet meer. Echter het is gewoon nou eenmaal zo dat een Wilders de integratie tegenwerkt.
pi_75574732
quote:
Op zondag 13 december 2009 13:05 schreef Molurus het volgende:

[..]

Als men daar werkelijk van had geleerd dan zou men nu niet op dezelfde manier wind in de zeilen van Wilders blazen zoals men dat ook deed in de tijd van Fortuyn. Wilders heeft zijn grote succes voor zeker 80% te danken aan zijn tegenstanders.
wilders manipuleert zijn achterban, dat is niet de schuld van de politicy die tegen hem ageren. ook dat is een fabeltje om ze hun mond te laten houden. er moet juist nog veel meer geageerd worden tegen wilders en zn belachelijke uitspraken.
  zondag 13 december 2009 @ 13:14:30 #169
144262 thewishmaster
pi_75574736
quote:
Op zondag 13 december 2009 13:13 schreef IHVK het volgende:
Sowieso zijn dit een beetje verloren jaren wat integratie betreft omdat een figuur als Wilders veel goodwill weg neemt.
Dus het is de schuld van Wilders dat het niet opschiet met de integratie? Zo kun je het ook omdraaien inderdaad.
  zondag 13 december 2009 @ 13:15:14 #170
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_75574764
quote:
goodwill? waar heb jij het over?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_75574790
quote:
Dat doen we allang niet meer. Echter het is gewoon nou eenmaal zo dat een Wilders de integratie tegenwerkt.
De PVV is een kleine oppositiepartij! Je kunt de PVV niet verwijten dat de integratie faalt. Ik vind het dan ook buitengewoon eigenaardig dat vrijwel de gehele politiek oppositie voert tegen de PVV. Normaal is het de bedoeling dat je als oppositiepartij oppositie voert tegen het kabinet, en niet tegen een kleine schreeuwlelijk in het publiek.
  Moderator zondag 13 december 2009 @ 13:16:42 #172
249559 crew  Lavenderr
pi_75574819
quote:
Op zondag 13 december 2009 13:12 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het is vergelijkbaar met de manier waarop de politiek reageert op de overbevolkingsproblematiek: men ziet geen oplossingen, of ieg geen oplossingen die niet volledig ethisch en moreel verwerpelijk zijn, en doet dan maar alsof het probleem zelf niet bestaat en gaat vervolgens doen aan symptoombestrijding.
pi_75574823
quote:
Op zondag 13 december 2009 13:15 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

goodwill? waar heb jij het over?
Ik denk dat je het niet zult begrijpen eigenlijk. Maar het is gewoon zo dat iemand die het gevoel heeft dat hij of zij niet gewenst is veel minder zin heeft om te integreren.
En dat is geen slachtofferrol maar een feit.
pi_75574870
quote:
Op zondag 13 december 2009 13:15 schreef Molurus het volgende:

[..]

De PVV is een kleine oppositiepartij! Je kunt de PVV niet verwijten dat de integratie faalt. Ik vind het dan ook buitengewoon eigenaardig dat vrijwel de gehele politiek oppositie voert tegen de PVV. Normaal is het de bedoeling dat je als oppositiepartij oppositie voert tegen het kabinet, en niet tegen een kleine schreeuwlelijk in het publiek.
Ik verwijt de PVV zeker niet dat integratie faalt. De PVV is daar een gevolg van. (een heel verkeerd en overdreven gevolg, maar toch een gevolg)

De PVV werkt de integratie wel verder tegen. Dat valt niet te ontkennen wat mij betreft.
pi_75574877
quote:
Op zondag 13 december 2009 13:14 schreef okiokinl het volgende:
wilders manipuleert zijn achterban, dat is niet de schuld van de politicy die tegen hem ageren. ook dat is een fabeltje om ze hun mond te laten houden. er moet juist nog veel meer geageerd worden tegen wilders en zn belachelijke uitspraken.
Leef je uit. Maar ik voorspel je dat dat Wilders alleen maar meer zetels oplevert. Reageren op Wilders, prima, maar met mate. Men behandelt hem nu alsof hij al in de regering zit. Op die manier wordt het een self-fulfilling prophecy.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')