Oh, dat ga ik mss wel van je pikken, ff kijken of ik iemand met een kleurenprinter kan vindenquote:Op maandag 8 februari 2010 01:02 schreef bl0emetjE het volgende:
[..]
Ik heb de foto's van de poesjes in photoshop "uitgeknipt" (de achtergrond erachter weggehaald) en toen op van dat t-shirt transfer papier uitgeprint. Dat op katoen gestreken. Toen het katoen dubbel gelegd en met een rand eromheen de afbeelding op het katoen uitgeknipt. Die twee stukken op z'n kop op elkaar gelegd en met de naaimachine aan elkaar genaaid. Klein stukje open gelaten en daarna weer binnenste buiten gekeerd zodat de afbeelding weer aan de buitenkant zit. Toen gevuld met kussen vulling (van de hema) en het laatste open stukje met de hand dicht genaaid!
Ben er erg blij mee, ze liggen nu gezellig op de bank ♥
quote:Op maandag 8 februari 2010 08:40 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Oh, dat ga ik mss wel van je pikken, ff kijken of ik iemand met een kleurenprinter kan vinden
Tijd gaat onvoorstelbaar hard.quote:Op maandag 22 februari 2010 16:03 schreef CherryLips het volgende:
Tijd gaat hard he? Raar om te bedenken dat ik haar vorig jaar op dit tijdstip naar het crematorium reed.
Ik ga denk ik nog een puppyfoto van haar inlijsten, de eerste of derde van hierboven
Een half jaar al? Man, wat gaat de tijd snel...quote:Op maandag 22 februari 2010 16:07 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Tijd gaat onvoorstelbaar hard.
Ik weet nog hoe ik met je meeleefde toen.
Je dagelijkse verhaaltjes over hoe je haar miste.
Ik heb daar nog veel aan gedacht toen Frits doodging....
Die is overmorgen al een half jaar dood
Morgen haar huisje open maken om het te bevestigen.quote:Op maandag 22 februari 2010 23:40 schreef Poeke het volgende:
Ik vraag het toch; Hoezo vermoedelijk?
Op die manier...quote:Op dinsdag 23 februari 2010 00:33 schreef Andyy het volgende:
[..]
Morgen haar huisje open maken om het te bevestigen.
Dank jequote:Op zondag 28 februari 2010 11:59 schreef chocoladedrop het volgende:
Wat erg chanty dat ook jouw kat zo jong overleden is aan de verschrikkelijke ziekte FIP! Het is heel normaal dat je na een jaar hem nog steeds ontzettend mist. Ik denk ook nog een paar keer per dag aan mijn overleden katten en ik mis ze ook nog iedere dag.
Wat een prachtige kater was Bounty! Wauw!
Heel veel sterkte.
Dat hoop ik ook echt. Vooral de droge vorm van FIP is verschrikkelijk omdat je die nooit met zekerheid vast kan stellen tenzij de kat al is overleden. Het beestje wordt maar zieker terwijl wij niet weten wat er aan de hand is. Het is niet vast te stellen vanuit het bloed ofzo. Eigenlijk moet je alle andere ziektes uitsluiten om erachter te komen of ie droge FIP heeft of niet.quote:Op zondag 28 februari 2010 12:05 schreef Chanty het volgende:
[..]
Dank jeHet is een hele nare ziekte en ik krijg ook elke keer rillingen als ik hier lees dat er weer een kat aan overleden is of het mogelijk onder de leden heeft. Je kunt er gewoon niets tegen doen, die machteloosheid is gewoon enorm slopend. Ik hoop echt dat er ooit iets gevonden wordt tegen deze ziekte.
Klopt, de eerste weken kwam er ook vanalles voorbij bij de DA, hoop testen gedaan en antibiotica. Soms ging het weer even beter en dan weer slechter. Het kon gewoon vanalles zijn. Die onzekerheid, het hopen en steeds weer de teleurstelling zijn enorm slopend. Als laatste werd er nog gedacht aan een auto-immuunziekte en de DA hoopte dat de medicatie nog aan zou slaan, niet dus. De nood-DA vond het direct een duidelijk geval van FIP. Maar toen was het ook ineens zo rap gegaan, kennelijk was het neurologische systeem aangetast.quote:Op zondag 28 februari 2010 12:50 schreef chocoladedrop het volgende:
[..]
Dat hoop ik ook echt. Vooral de droge vorm van FIP is verschrikkelijk omdat je die nooit met zekerheid vast kan stellen tenzij de kat al is overleden. Het beestje wordt maar zieker terwijl wij niet weten wat er aan de hand is. Het is niet vast te stellen vanuit het bloed ofzo. Eigenlijk moet je alle andere ziektes uitsluiten om erachter te komen of ie droge FIP heeft of niet.
Ik vind het sowieso vervelend dat er zo weinig onderzoek naar FIP wordt gedaan, de meeste dierenartsen weten zelf niet eens goed wat het is. Als je vragen gaat stellen aan verschillende dierenartsen krijg je ook verschillende antwoorden mbt FIP. Ook vervelend dat je je kat maar meteen moet laten inslapen als het duidelijk is omdat er niets tegen te doen is. Meer onderzoek zou een hoop verbeteren aan de behandeling maar ja.
quote:Op dinsdag 2 maart 2010 19:24 schreef blckbb het volgende:
Vandaag was het dan ''zover''
Amber, onze Golden Retriever van 13 jaar en 8 maanden oud heeft haar ''verlossende'' spuitje gekregen
Vandaag kon het qua omstandigheden bijna niet beter, ze heeft meer dan een uur een wandeling gemaakt in de eerste lentezon en, hoewel ze volop kwispelde en vrolijk was vandaag, kon 't helaas niet langer. Tweede Kerstdag hoorden we dat ze een tumor in d'r bek heeft en sindsdien liep ze op pijnstillers.
De tumoren in haar bek waren gigantisch gegroeid en op het laatste moment bedekte het bijna volledig haar mond. Waarschijnlijk was het ook uitgezaaid naar haar longen en haar kop. Ze at heel erg moeilijk en ze had het steeds vaker benauwd. Pijn zal ze de laatste dagen niet gehad hebben, maar lekker in haar vel zat ze zeker niet en wandelingen leken steeds meer een plagerij te worden.
Het is een combinatie geworden tussen de kanker en de ouderdom waar ik zelf heel gelukkig mee ben, beter dan dat die tumoren een keigezonde hond de dood in hadden gestuurd. Ze is vredig ingeslapen, eerste prikje na 10 minuten in slaap, en 5 minuten later haar laatste adem.
[ afbeelding ]
foto van haar laatste wandeling
Hij ziet er ook een beetje boevig uit en toch ook weer liefquote:Op donderdag 18 maart 2010 13:28 schreef Ps2K het volgende:
RIP Spike, slechts 14 geworden. Gisteravond kreeg hij een epileptische aanval die niet mee over ging, vanochtend is hij ingeslapen.
[ afbeelding ]
Het was eigenlijk een rothond die niet opgepakt wilde worden, niet aan de lijn wilde wandelen maar wel een hele lieve rothond. Ondanks al zijn kwalen (CECS / Spike's disease) is hij toch nog 14 geworden.
idem hier, alle katjes krijgen een individuele crematie incl hun eigen dekentje en gaan straks de tuin in, ieder zijn eigen boom om rondjes te kunnen rennen.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 17:54 schreef drijfhout het volgende:
Dankjewel, man. Het voelt ook inderdaad volledig juist, maar het maakt het missen nauwelijks minder. Ik twijfel nog of we die as terug willen hebben of laten verstrooien. In ieder geval wel een individuele crematie, ik vind het wel top dat je je huisdier betaalbaar fatsoenlijk kunt laten cremeren tegenwooordig. Ik had er niet aan moeten denken dat ie in de gemeentelijke afvalemmer verdween, daarvoor was ie veel te bijzonder.
En hij had een enorm moeilijk karakter... Dankzij een intensieve opvoeding en een kilometers lange handleiding werd het toch nog een lieve maar aparte hond. Gelukkig hebben mijn ouders nog twee honden, ze trekken zich volgens mij weinig aan van het verlies van Spike maarja Spike was toch nooit erg close met de andere honden.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 18:04 schreef WRH het volgende:
die met de moeilijke karakters zijn vaak wel de meest indrukwekkende en die je bij blijven.
mooi beestje en toch nog 14 geworden.
Wat er precies is gebeurd is me niet geheel duidelijk, maar iigquote:Op donderdag 20 mei 2010 21:27 schreef Evienne het volgende:
Ik kan mijn lieve hondje niet vergeten.
Het is al bijna een jaar geleden dat ze ineens uit ons leven gescheurd werd. Anders kan ik het niet noemen, want zo voelt het nog steeds... Als een mooie familiefoto waar mijn viervoeter met totaal ongepast geweld vanaf is gereten, en in de prullenbak is gegooid.
Ze kwam bij me vanuit Polen, hevig getraumatiseerd, verlangend naar een thuis... maar nog voordat ze haar échte thuis had gevonden, kwam die aanval, en nog geen half uur later was ik haar kwijt... voorgoed.
Ik weet dat Saartje nu eindelijk vrede heeft... Haar wonden zijn geheeld, waarom de mijne niet?
quote:
De eerste zes maanden telde ik zowat de weken. Gisteren was het precies 18 maanden geleden maar ik heb er helemaal niet aan gedacht.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 17:00 schreef oh-oh het volgende:
Frits is precies een maand voor zijn tiende verjaardag overleden ( 24 september 2009 zou hij 10 geworden zijn en 24 -8 heb ik hem in laten slapen) dus dat onthou ik wel makkelijk.
De eerste 6 maanden telde ik zelfs de maanden hoor...
En zo een gek idee dat Karel nu alweer 4 maanden 10 is, en dat Frits nooit zo oud geworden is, terwijl Kareltje altijd zoveel jonger leek...
Ja ik heb ook eerst echt weken geteld.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 17:07 schreef CherryLips het volgende:
[..]
De eerste zes maanden telde ik zowat de weken. Gisteren was het precies 18 maanden geleden maar ik heb er helemaal niet aan gedacht.
Ik ook, maandag kwart voor 4quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 17:11 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ja ik heb ook eerst echt weken geteld.
De eerste tijd had ik echt echt een hekel aan de maandagen, omdat ik op maandag Frits in had laten slapen
Echt gruwelijk he?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 17:18 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik ook, maandag kwart voor 4. Ik had die dinsdag op dat tijdstip ook echt iets van: shit, dat was de eerste hele dag zonder Sanne.
Heb ik ook wel hoor Greysquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 17:10 schreef Greys het volgende:
Oh-oh, sterkte
Ik moet altijd weer ff slikken als ik in dit topic lees.
En ik word er een beetje angstig van, als ik naar mijn bejaarde Bink kijk.
Ja precies. We kregen bij het crematorium een bewijs met het tijdstip erop: zes uur. Toen stond ik onder de douche, bedacht ik me.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 17:19 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Echt gruwelijk he?
Gisteren voelde ik me rotter dan vandaag, gisteren had ik vrij en was het maandag, toen zat ik ook telkens op de klok te kijken van oh nu leefde hij nog , nu ook, nu waren we bij de da, nu waren we weer thuis.
Blegh.
Cremeren was op woensdag, en daarna issie gelijk opgehaald door een vriend van mequote:Op dinsdag 24 augustus 2010 17:42 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja precies. We kregen bij het crematorium een bewijs met het tijdstip erop: zes uur. Toen stond ik onder de douche, bedacht ik me.
Wat enorm lief, mensen die zo aan je denkenquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 18:52 schreef oh-oh het volgende:
Zojuist een hele lieve kaart in de bus van een vriendin, met allemaal Frips foto's, zo lief![]()
Veel sterkte vroniequote:Op donderdag 16 september 2010 01:11 schreef vronie het volgende:
Ik heb Binky.
In moeten laten slapen,hij is 14 jaar geworden.
Hij had last van nierfalen,en was gewoon op.
Ik mis hem zo,zie hem overal zitten waar hij was.
Zolang als hij de levenslust nog heeft,moet je voor hem gaan.quote:Op zondag 19 september 2010 06:39 schreef trovey het volgende:
Sterkte iedereen. Hier loopt ook een kandidaat (Palle, Noorse Boskatkater)rond waarmee het eigenlijk elk moment afgelopen kan zijn, nierfalen (althans dat nemen we aan a.d.h. van de bloedonderzoeken, we kunnen verder geen oorzaak vinden ondanks alle onderzoeken) in de laatste fase.....broodmager (alleen nog botten met een mottig en hier en daar kaal velletje er omheen) maar hij blijft maar doorgaan met eten, zeer actief zijn en gewoon lol hebben in het leven.Elke keer als ik thuiskom of 's morgens naar beneden ga verwacht ik hem stervend of dood aan te treffen maar hij weigert
. 2 november zal hij 13 jaar oud worden mocht het lukken.....we wachten af. Zolang meneertje aangeeft dat hij er nog zin in heeft gaan we gewoon door ondanks zijn behoorlijk enge uiterlijk (en de voortdurende uitleg die ik moet geven aan bezoekers dat de kat niet verwaarloosd is
)
quote:Op maandag 20 september 2010 02:04 schreef vronie het volgende:
[..]
Zolang als hij de levenslust nog heeft,moet je voor hem gaan.
Sterkte voor de toekomst
Bedanktquote:Op donderdag 30 september 2010 18:34 schreef lady-wrb het volgende:
wat een mooitje
sterkte ermee verleiding.
hoe oud kunnen cavia's worden eigenlijk?
Ik moest 2 traantjes wegpinkenquote:Op woensdag 2 december 2009 10:01 schreef Pien85 het volgende:
Deze dame hoort ook in dit topic
[ afbeelding ]
Als twee lieve bruine ogen vragen
Help me, ik voel me niet fijn
Mag je dan omdat je voelt dit is het einde
Egoïstisch zijn?
Als je van de dierenarts hoort
Dit komt nooit meer goed
En ze krijgt steeds meer pijn
Mag je dan omdat je haar niet kunt missen
Egoïstisch zijn?
Als twee trouwe ogen zich sluiten voorgoed
En je zonder haar naar huis toe moet
Met een halster in je hand
En je hart vol pijn
Dan probeer je jezelf te overtuigen
Ik mocht niet egoïstisch zijn.
Al die tijd met zijn tweetjes
Elke dag samen was een feest
En in al die jaren
Is zij zelf niet één keer
Egoïstisch geweest...
Mistral
02-03-1994 – 04-09-2009
[ afbeelding ]
Gedichtje en foto's hangen sinds een paar weken op stal...
Mistral had de ziekte van Cushings, veroorzaakt door een hersentumor, ik ben blij dat ze nog een mooie zomer heeft gehad, en het daarna afgelopen was.
Verschrikkelijkquote:
De dierenartsen vonden het ook een echt 'wonderbeestje' wat dat betreft. Het was echt een vechtertje. Ze was ook altijd zo lief voor iedereen, eigenlijk nauwelijks ruzies met de andere katten wat dat betreft.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:21 schreef lady-wrb het volgende:
wat fijn dat angel bij jullie terecht is gekomen. jullie hebben haar fantastisch verzorgd.
veel sterkte voor jou en je familie
quote:Op donderdag 7 oktober 2010 17:20 schreef joyvke het volgende:
[..]
De dierenartsen vonden het ook een echt 'wonderbeestje' wat dat betreft. Het was echt een vechtertje. Ze was ook altijd zo lief voor iedereen, eigenlijk nauwelijks ruzies met de andere katten wat dat betreft.
Bedankt in ieder geval, ze zal gemist worden met haar aparte miauw en het stelen van mijn eierkoek. Nu zal ze het gelukkig nooit meer benauwd hebben. Ze heeft een propje papier in de doos meegekregen, wie weet als er iets is, holt ze er nu achteraan.
quote:Het was geen kat, ze was Katja
*slik*quote:Op donderdag 7 oktober 2010 17:20 schreef joyvke het volgende:
[..]
De dierenartsen vonden het ook een echt 'wonderbeestje' wat dat betreft. Het was echt een vechtertje. Ze was ook altijd zo lief voor iedereen, eigenlijk nauwelijks ruzies met de andere katten wat dat betreft.
Bedankt in ieder geval, ze zal gemist worden met haar aparte miauw en het stelen van mijn eierkoek. Nu zal ze het gelukkig nooit meer benauwd hebben. Ze heeft een propje papier in de doos meegekregen, wie weet als er iets is, holt ze er nu achteraan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |