Wij hebben niet echt de keuze gehad... Plaspillen lijken mij ook minder zwaar, maarja... Dan denk ik: zo lang ze er maar beter van wordt (hoewel daar momenteel nog weinig van te merken is).quote:Op woensdag 25 augustus 2010 20:48 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb ervaring met een hondje dat een jaar lang plaspillen gehad heeft ivm vocht in de longen nav een slecht hartje.
Dat was goed te reguleren en werkte heel goed , ik wist precies hoe laat ie naar buiten moest voor zijn extra plasjes na een paar dagen.
Ik had zelf liever eerst plaspillen geprobeerd ipv prednison, is een stuk minder heftig.
Maar ik zou daar ieg niet tegen op zien.
Krijgt ze ook speciaal dieetvoer?
Volgens mij kun je met een echo toch wel een aardig beeld krijgen hoe het met z'n lever gesteld is. Als je helemaal zeker wilt zijn wat het probleem is, zal de dierenarts een biopt moeten nemen.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 22:53 schreef Hoopsss het volgende:
Mijn hondje is ondertussen al 10 jaar... En ik zou haar graag nog een paar jaar bij me houden![]()
Ik hoop dat de Prednison aanslaat, zodat ze zich ook wat beter voelt. Ze liep er nogal triest bij de laatste weken. Maar nu lijkt ze alweer een beetje actiever, altijd leuk om te zien dat ze er toch nog zin in heeft! ^^
Wij hebben het ook al over een echo gehad met onze DA, maar die zegt dat dat weinig nut heeftIk vond dat best wel raar klinken... Misschien ga ik nog wel eens naar een andere DA, want zo'n echo lijkt mij wél nuttig hoor.
Inderdaad, dat is de reden waarom hij niet meteen een echo wou; de behandeling blijft dezelfde. Ik wacht even af hoe deze behandeling afloopt en dan zien we wel...quote:Op woensdag 25 augustus 2010 23:11 schreef felixvulgaris het volgende:
[..]
Volgens mij kun je met een echo toch wel een aardig beeld krijgen hoe het met z'n lever gesteld is. Als je helemaal zeker wilt zijn wat het probleem is, zal de dierenarts een biopt moeten nemen.
Dat soort onderzoeken zijn nuttig om de oorzaak te achterhalen. Misschien dat jouw dierenarts het nut er niet van in ziet, omdat de uitslag niet zoveel invloed heeft op de behandeling. Maar als jij graag wilt weten wat je hondje heeft en dus ook wat je kunt verwachten qua levensverwachting, zou ik toch voor verdere onderzoeken gaan. Al gaat dat natuurlijk wel meer geld kosten. Jij bent degene die bepaalt tot hoever je wilt gaan met onderzoeken/ behandelen, niet je dierenarts...
UPDATEquote:Op woensdag 25 augustus 2010 20:34 schreef Hoopsss het volgende:
Hiii (:
Een tijdje terug viel het ons op dat de buik van onze jack russell Flavie steeds dikker werd. Hij at minder, dus in eerste instantie dachten we dat dat de reden was dat haar buikje zo opzwol (zoals je dat bij ondervoedde mensen ook wel eens ziet). Maar toen uiteindelijk toch naar de DA geweest, en die heeft bloed geprikt. Eerst dacht hij aan de nieren, maar die waren in orde. Het ging om de lever. Omdat de DA dacht dat het om een acute leverontsteking ging, kreeg onze Flavie eerst een tiental dagen antibiotica. In die periode is het buikje naar mijn mening toch iets dunner geworden, at ze weer en was ze weer actief en speels. Maar van zodra de antibioticareeks ten einde was keerde de dikke buik terug (het gaat overigens om vocht in de buik). Wij dus weer naar de DA.
De DA is nu nog niet 100% zeker of het gaat om een volledige of half "versteende" lever (weet nog altijd niet zo goed wat dat is) of om levercirrose. Nu moet Flavie een week Prednison nemen, maar ik lees niet zo veel goeds over dit medicijn...![]()
Afgelopen maandag was het bezoek aan de dierenarts, daar kreeg Flavie een cortisoneprik en Prednisol voor een week (drie dagen één volledige pil en dan de rest van de week een halvetje per dag). Maar ik blijf mij zo'n zorgen maken om die dikke buik, die wil maar niet verdwijnenIk durf m'n meisje haast niet meer alleen thuis te laten... Als deze kuur niet helpt, krijgt ze waarschijnlijk medicijnen waardoor ze meer moet plassen, zodat het vocht op die manier wordt "geloosd". Toch blijft mijn DA positief, hij beweert dat hondjes met leverproblemen nog wel een tijdje verder kunnen... Maar ik heb er toch niet zo'n goed gevoel bij
![]()
Is er iemand die ervaring heeft met een dit allemaal of met een deel ervan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |